Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 09:13
De Reno2 upgrade naar ColorOS7 is te downloaden van de Nederlandse support site.

Daarnaast werkt bij mij een VPN naar Zwitserland om de laatste update/upgrade binnen te krijgen

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 08:03
Hoi,

Ik was eigenlijk op zoek naar een Mi 9T voor mijn moeder maar die zijn nogal schaars (lees duur).

Nu wil ik eigenlijk een Oppo Reno2 Z 128gb bestellen gezien die een stuk goedkoper is (via belsimpel).

Nu lees ik eigenlijk dat voornamelijk het update-beleid te wensen overlaat, hoe ernstig is dit? En zijn er nog andere nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Errieseeka schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:37:
Hoi,

Ik was eigenlijk op zoek naar een Mi 9T voor mijn moeder maar die zijn nogal schaars (lees duur).

Nu wil ik eigenlijk een Oppo Reno2 Z 128gb bestellen gezien die een stuk goedkoper is (via belsimpel).

Nu lees ik eigenlijk dat voornamelijk het update-beleid te wensen overlaat, hoe ernstig is dit? En zijn er nog andere nadelen?
Heb je ook dit gezien? Ik had het een keer rond 300 euro gezien pricewatch: Xiaomi Mi 10 Lite (6GB ram, 128GB opslag) Grijs voorlopig heeft oppo Reno serie zeer matige update beleid

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Bedankt ik zal er eens naar kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChristelB
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-08-2020
Hi! Nu twee keer een oppo reno 2z aangeschaft via belsimpel, eerste teruggestuurd. Bij beide zit er geen hoesje en screenprotector in de verpakking, plus als je de telefoon voor de eerste keer opstart komt hij direct op het homescreen met apps terecht en niet bij (wat je normaal verwacht) de startinstellingen die je wel krijgt als je het toestel terug zet naar fabrieksinstellingen. Ik vertrouw dit niet helemaal, weet iemand of het bij een europese verpakking anders is qua hoesje en screenprotector? En hoe starrte hij bij jullie de eerste keer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@ChristelB Ik heb hem bij amazon.de gehaald en kwam in het startinstellingenscherm terecht, waar ik mijn google instellingen kon ophalen.
Volgens mij zit de screenprotector er al op. Er hoort wel een hoesje bij te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door drfruit op 23-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristelB schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:37:
Hi! Nu twee keer een oppo reno 2z aangeschaft via belsimpel, eerste teruggestuurd. Bij beide zit er geen hoesje en screenprotector in de verpakking, plus als je de telefoon voor de eerste keer opstart komt hij direct op het homescreen met apps terecht en niet bij (wat je normaal verwacht) de startinstellingen die je wel krijgt als je het toestel terug zet naar fabrieksinstellingen. Ik vertrouw dit niet helemaal, weet iemand of het bij een europese verpakking anders is qua hoesje en screenprotector? En hoe starrte hij bij jullie de eerste keer op?
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, direkt aangemeld retour. Idd geen cover. Maarvdeze kreeg een franse provider sherm die geacpteerd moest worden, ook bij fabrieksherstel. Ook belsimpel, beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
ChristelB schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:37:
............ Bij beide zit er geen hoesje en screenprotector in de verpakking,
Mijne ook bij Belsimpel, zonder hoesje maar met schermprotector.
Misschien kwam dat doordat ik hem als Outlet model voor 150 kon kopen...
Heb wel met 5 euro korting een TPU hoesje besteld voor totaal dus 5,95 euro, omdat ik klaagde over de niet bijgeleverde hoes.
Voordeel van de TPU hoes: je ziet de mooie achterkant nog! (blauwe gloed)

Verder kwam hij met installatie scherm en standaard android 10 (ColorOS 7) geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft iemand ook een frans toestel gekregen? Wisselen ze om of...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdrJNZFLl9nW6vAeXYtsryteHO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaqRBfj2u0dnHXfDTECqz8zS.jpg?f=fotoalbum_large

Het wil er niet af, ook niet met fabrieksherstel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:41:

[Afbeelding]

Goeie vraag. Heb ook dit euvel. Krijg vaker deze melding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem wel geretourneerd, maar had gehoopt dat er misschien een rom vd oppo site gedownload kon worden en dat het dan we er van af waren. Cover zegt bel simpel dat hij er niet bij zit, zie op belsimpel bij wat zit er in de doos. Maar heb er 257 voor betaald, maar geen cover en de franse melding (vooral het laatste) is voor mij de reden om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristelB
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-08-2020
@Verwijderd @Errieseeka @gram501 @drfruit Thanks voor de reacties allemaal, het is wel duidelijk, deze gaat terug. 😊 even een andere site bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn wederhelft dr Reno 2z draait sinds twee dagen Android 11 !

Gebeurde OTA

Toestel uit de Mediamarkt

• drfruit
  • Niet online
Vreemd, ik heb van de week nog een update OTA gekregen, maar nog steeds Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:58:
mijn wederhelft dr Reno 2z draait sinds twee dagen Android 11 !

Gebeurde OTA

Toestel uit de Mediamarkt
Mijne was geleverd met ColorOS 7 en ik
Iheb vórige week een OTA update naar ColorOS 7.1 (reno2z) (Belsimpel)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaD6yVg4SJHwD9k8XBpxlAl82kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dh5x9yrz2XGXrSUa0QlXghiQ.jpg?f=fotoalbum_large

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De Reno 2 van mijn vrouw heeft ook nog steeds ColorOS 6.1.

Bij het handmatig de update downloaden en installeren via de herstelmodus, hoeft de file toch niet perse op een sd te staan? Kan toch ook gewoon in de map downloads neem ik aan? En dan gewoon die kiezen?

Edit: heb inmiddels al een SD kaartje gevonden. Update gedownload en is nu aan het installeren....

Edit2: en gelukt.. ColorOS 7 op Android 10.

Wat me nu wel opvalt.. Wifi is verbonden, maar toch zie ik bij de telefoon icoon 4g staan. Was dat altijd al zo?

[ Voor 34% gewijzigd door hars73 op 19-09-2020 15:07 ]

• hbogaards
hars73 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:27:
Wat me nu wel opvalt.. Wifi is verbonden, maar toch zie ik bij de telefoon icoon 4g staan. Was dat altijd al zo?
Dat was bij mij bij de eerste ColorOS 7.0 update ook zo, maar met de C.35 update is dat verholpen, samen met een stel andere kleine issues. https://oppo-in.custhelp....pdate_detail/p_name/Reno2

• hars73

hars73

hbogaards schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:07:
[...]

Dat was bij mij bij de eerste ColorOS 7.0 update ook zo, maar met de C.35 update is dat verholpen, samen met een stel andere kleine issues. https://oppo-in.custhelp....pdate_detail/p_name/Reno2
Hmm ik heb de meest recente firmware van de Nederlandse site gehaald. Daar is de laatste versie C.32.
https://oppo-nl.custhelp....pdate_detail/p_name/Reno2

Ik wacht wel even af of er nu wel automatisch een OTA update naar C.35 komt en zo niet, dan ook die maar handmatig erop. :|

• hbogaards
En hier staat C.36: https://oppo-it.custhelp....pdate_detail/p_name/Reno2

Heb ik zelf ook nog niet geïnstalleerd...

• hars73

hars73

Dat lijkt in ieder geval dezelfde uitvoering (EUEX) als op de Nederlandse site. En inderdaad al de C.36
Die C.35 op de Indiase site lijkt een andere uitvoering, namelijk een PUEX

En dat 4g tekentje terwijl wifi aanstaat. Betekent hopelijk niet dat ie ook 4g data gebruikt op dat moment?

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 19-09-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
En dat 4g tekentje terwijl wifi aanstaat. Betekent hopelijk niet dat ie ook 4g data gebruikt op dat moment?
Nee hoor, hij gebruikt gewoon de wifi.

Ik draai de versie van de Indiase site al enige tijd zonder problemen of rare dingen. Maar ga later vandaag of morgen de C.36 versie downloaden en installeren

• hars73

hars73

hbogaards schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:56:
[...]

Nee hoor, hij gebruikt gewoon de wifi.

Ik draai de versie van de Indiase site al enige tijd zonder problemen of rare dingen. Maar ga later vandaag of morgen de C.36 versie downloaden en installeren
De C.36 nog geïnstalleerd? Mijn vrouw klaagt dat de haar Reno 2 sinds de update naar C.32 af en toe even kort 'hangt', maar dan wel weer tot leven komt. Dus ik dacht misschien de C.36 ook maar eens installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
Ja, heb C.36 geïnstalleerd en geen problemen.

Ik had dit soort hangers ook met C.32 en ook flikkerende websites, vooral met embedded videos.

Maar met C.36 (en C.35 daarvoor) geen problemen meer.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Zojuist de C36 ROM van de Italiaanse website gedownload en geinstalleerd, ging perfect.
Kreeg jij ook arabische tekst te zien bij de informatie over de laatste update (instellingen - Software update - Functies) ? Bij mij staat er namelijk wel arabische tekst en kan er niets uit opmaken.
Security update is wel van 5 augustus 2020.

Blijf het update beleid van Oppo vreemd vinden.
Ik had namelijk C32 via VPN naar Zwitserland OTA gedownload en geinstalleerd, maar heb nooit een melding van een update gekregen.
Hopelijk zal dit vanaf nu wel gebeuren.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Gisteravond op mijn Reno 2z via OTA systeemupdate melding gekregen. Update naar CPH1951EX_11_C_36

Heb nu ColorOS 7.1 met beveiligingsupdate van 5 september 2020.

[ Voor 5% gewijzigd door Venlonaerke op 30-09-2020 13:00 ]

• Jinx82
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-08-2024
Is de c36 rom van de IT website ook NL talig? Overweeg de Z2 aan te schaffen, maar wil wel een android versie die ik tot date is. (Qua beveiliging etc)

• hbogaards
Jinx82 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:38:
Is de c36 rom van de IT website ook NL talig? Overweeg de Z2 aan te schaffen, maar wil wel een android versie die ik tot date is. (Qua beveiliging etc)
Let op: De link die ik postte is voor de Reno 2, niet de 2Z!

Dat gezegd hebbende is Oppo behoorlijk netjes in het leveren van de laatste beveiliging updates. Je moet alleen nog weleens zelf de update downloaden van hun support sites. OTA updates lijken niet erg goed door te komen.

• drfruit
  • Niet online
Ik heb vandaag de C36 OTA ontvangen op mijn via amazon.de aangeschafte 2Z.

• gram501
drfruit schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:33:
Ik heb vandaag de C36 OTA ontvangen op mijn via amazon.de aangeschafte 2Z.
+1 ik ook voor mijn Reno 2Z (gekocht bij Belsimpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Belachelijk geprijsd, 799 euro voor een SD765G-chip 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:27:
Belachelijk geprijsd, 799 euro voor een SD765G-chip 8)7
Idd duurder dan die 10x zoom 7(8)7

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vandaag een nieuwe update gehad in ColorOS 7, denk voor een paar fixes.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

speedme schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:34:
Zojuist de C36 ROM van de Italiaanse website gedownload en geinstalleerd, ging perfect.
Kreeg jij ook arabische tekst te zien bij de informatie over de laatste update (instellingen - Software update - Functies) ? Bij mij staat er namelijk wel arabische tekst en kan er niets uit opmaken.
Security update is wel van 5 augustus 2020.

Blijf het update beleid van Oppo vreemd vinden.
Ik had namelijk C32 via VPN naar Zwitserland OTA gedownload en geinstalleerd, maar heb nooit een melding van een update gekregen.
Hopelijk zal dit vanaf nu wel gebeuren.
Ik zal C36 dit weekend ook nog maar even op de Reno2 van m'n vrouw installeren over de C32 heen. Komt nog niks OTA binnen en naast dat onnodige 4g tekentje heeft ze ook een probleem dat e-mails op de gmail app pas binnenkomen als ze de app daadwerkelijk opent. Geen idee of de C36 dat oplost, maar het is volgens mij ontstaan na installatie van de C32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik heb gisteren een Reno 2Z besteld als opvolger voor mijn S7. Had gehoopt hem vandaag binnen te krijgen maar komt pas morgen. Wel het hoesje al binnen omdat ik die bij een andere webshop had besteld. Is toch wel een heel stuk groter.

Ben benieuwd, reden voor aanschaf zijn de scherpe prijs, 128gb in plaats van de 32gb van mijn S7, geen notch voor de camera en hij lijkt overall goede prestaties te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Vlassie1980 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:29:
Ik heb gisteren een Reno 2Z besteld als opvolger voor mijn S7. Had gehoopt hem vandaag binnen te krijgen maar komt pas morgen. Wel het hoesje al binnen omdat ik die bij een andere webshop had besteld. Is toch wel een heel stuk groter.

Ben benieuwd, reden voor aanschaf zijn de scherpe prijs, 128gb in plaats van de 32gb van mijn S7, geen notch voor de camera en hij lijkt overall goede prestaties te hebben.
Erg fijn toestel en die grootte wen je zo aan....
En 128GB +uitbreidbaar via de kaartje (kan ook niet elk toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Ik zal C36 dit weekend ook nog maar even op de Reno2 van m'n vrouw installeren over de C32 heen. Komt nog niks OTA binnen en naast dat onnodige 4g tekentje heeft ze ook een probleem dat e-mails op de gmail app pas binnenkomen als ze de app daadwerkelijk opent. Geen idee of de C36 dat oplost, maar het is volgens mij ontstaan na installatie van de C32.
C36 zonder problemen geïnstalleerd. Of het probleem van Gmail opgelost is weet ik nog niet. Nog maar even afwachten. Het is een hotmail account opgenomen in de Gmail app die niet meer automatisch synchroniseert. Pas bij openen van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gram501 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Erg fijn toestel en die grootte wen je zo aan....
En 128GB +uitbreidbaar via de kaartje (kan ook niet elk toestel)
Hij is inmiddels binnen, ben inderdaad alweer aan het formaat gewend. Alles werkt inmiddels naar behoren en hij bevalt tot nu toe prima. Was wel even zoeken naar een bepaald aantal instellingen.

Camera met lampje is een grappige gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
hars73 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

C36 zonder problemen geïnstalleerd. Of het probleem van Gmail opgelost is weet ik nog niet. Nog maar even afwachten. Het is een hotmail account opgenomen in de Gmail app die niet meer automatisch synchroniseert. Pas bij openen van de app.
Ik heb ook een Hotmail account gekoppeld in mijn Gmail en dat werkt gewoon goed hoor.
Krijg netjes de emails automatisch binnen en een notificatie wanneer er een nieuwe email is.
Dit had ik ook al met C32 trouwens en nu met C36 is dat nog altijd zo.

Misschien moet je eens naar de instellingen van het Hotmail account kijken.
Of anders even ontkoppelen en opnieuw koppelen.

Ben trouwens nog altijd enorm tevreden met mijn Reno 2, alles werkt vloeiend en vlekkeloos.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Na de update naar ColorOS 7.0 kan ik de trilsterkte en volume van de toetsaanslagen niet meer aanpassen op mijn Reno 2Z?
Enige wat ik nog kan doen is of aan of uitzetten, is dat nog met een bepaalde manier te unlocken?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:41:

[Afbeelding]

Zoiets had ik ook ja. Oppo Reno 2Z.

[ Voor 54% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-10-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem... Wist trouwens niet dat het aan te passen was. Reno 2z retour gedaan naar BelSimpel (had geen zin in die onzin) Reno 2z van mn vrouw heeft toch geen Android 11 (foutje van mij), Inmiddels voor mn vrouw een Reno 2 gehaald bij de Mediamarkt en zelf de Reno 2Z overgenomen van mn vrouw (die kwam ook bij de Mediamarkt vandaan). Voor die paar euro ga ik het risico niet meer nemen, tevens zit er bij de Mediamarkt standaard het Oppo hoesje bij. Al met al ben je bij BelSimpel dus niets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Vraagje over reno 2. Past het in een zak van een mannen spijkerbroek?. Mijn vader wil het misschien halen maar het moet in zijn zak passen. Mijn 10X is net te groot vind hij.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Na een paar dagen erg tevreden, toestel teert erg lang op de accu moet ik zeggen. Het OS voelt een beetje alsof het nog wat meer doorontwikkeld moet worden maar geen reden om de telefoon niet te houden.

Formaat is wel groot, past wel in mijn broekzak maar ik fiets veel en dan voel je hem wel vaak zitten. Ligt ook aan wat voor spijkerbroek je neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
New Yorker schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:55:
Vraagje over reno 2. Past het in een zak van een mannen spijkerbroek?. Mijn vader wil het misschien halen maar het moet in zijn zak passen. Mijn 10X is net te groot vind hij.
De Reno 2 is 2 mm minder hoog, 3 mm smaller en 21 gram lichter. Scheelt dus niet veel, wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weet iemand waar ik extra thema's kan downloaden met coloros 7.1 op mijn Reno 2z?

Heb maar 1 thema wat ik kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
Vlassie1980 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:19:
Weet iemand waar ik extra thema's kan downloaden met coloros 7.1 op mijn Reno 2z?

Heb maar 1 thema wat ik kan gebruiken.
Waarschijnlijk kan het niet, want de Oppo Theme Store voldoet niet aan het GDPR (AVG), dus mag niet in de EU gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

speedme schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Ik heb ook een Hotmail account gekoppeld in mijn Gmail en dat werkt gewoon goed hoor.
Krijg netjes de emails automatisch binnen en een notificatie wanneer er een nieuwe email is.
Dit had ik ook al met C32 trouwens en nu met C36 is dat nog altijd zo.
Het lijkt erop dat mails weer gewoon automatisch binnenkomen binnen een paar dagen nadat ik C36 erop gezet had. Geen idee of de oorzaak nou in de C32 heeft gezeten of dat het iets heel anders geweest is.
Hoor verder geen klachten over C36, dus die lijkt inderdaad prima en probleemloos te lopen hier.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 12-10-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

En nu dus ineens wel een automatische OTA update.. m'n vrouw kreeg op de Reno2 vanmorgen ineens de melding dat de C38 klaarstaat! Kwam nu even slecht uit, dus dat doen we dan vanavond maar even.
Heeft de handmatige update naar ColorOS7 toch geholpen blijkbaar om de OTA's op gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
hars73 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:39:
En nu dus ineens wel een automatische OTA update.. m'n vrouw kreeg op de Reno2 vanmorgen ineens de melding dat de C38 klaarstaat! Kwam nu even slecht uit, dus dat doen we dan vanavond maar even.
Heeft de handmatige update naar ColorOS7 toch geholpen blijkbaar om de OTA's op gang te krijgen.
Ik kreeg zojuist ook de melding op mijn Reno 2 (C38) en hij is nu aan het installeren.
Zal laten weten wat het changelog zegt.

EDIT : het betreft ColorOS 7.1 met deze changelog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjFukXvAtz8h7zL3WkP5ZivEgic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4m90h8V5zmLehDLjQgPElYQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door speedme op 13-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejón
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
Is er al iemand met ervaring van de Reno 4 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Lejón schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:04:
Is er al iemand met ervaring van de Reno 4 Pro?
Is het hier dan al te koop?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Mediamarkt verkoopt hem (en de Reno 4 (z))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejón
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
ilfamo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Mediamarkt verkoopt hem (en de Reno 4 (z))
Mobiel.nl heeft hem ook op voorraad. Ik hoor met name kritiek omtrent de soc (765), maar die is momenteel verreweg voldoende voor een (top) midrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mijn Reno 2Z heeft nogal de neiging om bij een donkere omgeving de helderheid wel heel erg donker te zetten. Hij doet dit automatisch, handmatig vind ik ook niet handig.

Is die automatische stand nog in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels zit er ook al een beschadiging op het scherm, lijkt zich te beperken tot de screenprotector. Je ziet dat er lucht tussen zit, is dat een beetje makkelijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
Vervangen is niet heel lastig.
Wat wel lastig is dat het scherm van de Reno 2 stiekem gebogen is bij de randen. Dat maakt het lastiger voor tempered glass protectors.

Bij mijn vrouw dit weekend de protector vervangen. En in eerste instantie plakte de protector niet bij de randen. Maar er bleek een klein tubetje bij te zitten waarmee je wat spul in die randen kon spuiten zodat hij wel plakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
hbogaards schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:58:
Vervangen is niet heel lastig.
Wat wel lastig is dat het scherm van de Reno 2 stiekem gebogen is bij de randen. Dat maakt het lastiger voor tempered glass protectors.

Bij mijn vrouw dit weekend de protector vervangen. En in eerste instantie plakte de protector niet bij de randen. Maar er bleek een klein tubetje bij te zitten waarmee je wat spul in die randen kon spuiten zodat hij wel plakte.
Welke projector heb je gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zojuist is de C40 update binnen gekomen en mijn Reno 2 is nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
Ja, die kreeg ik gisteren ook.

Zijn alleen de security patches van oktober. En het is nog net oktober...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:44

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb sinds afgelopen zondag de Reno 4, leuk toestel en zeer tevreden over, alleen zit ik met 1 klein probleempje, hij blijft soms van bepaalde apps de rechten blokkeren. Zo geeft mijn medicatie app soms geen melding aan, en als ik dan kijk vraagt hij weer opnieuw om uitgezonderd te worden van de batterij bespaar stand, maar ook meldingen van mijn deurbel komen opeens vertraagd, weet iemand toevallig waar dat aan kan liggen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbogaards
Ik ga er even van uit dat het op de Reno 4 net zo werkt als ik mijn Reno 2.

Maar als je naar de App Info gaat van de App waar je meldingen van mist. En dan naar 'Battery Usage'. Daar kun je dan voor 'Run in Background' kiezen. Dan zou je App op de achtergrond moeten blijven draaien en zouden alle meldingen door moeten komen.

Je krijgt dan wel zo nu en dan een zeur melding van het systeem dat er veel power wordt gebruikt, maar die moet je dan gewoon negeren.

Hoop dat dit helpt.
Laat je dat even weten?
Dan weet ik dat het bij andere modellen net zo werkt als bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

hbogaards schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:05:
Ik ga er even van uit dat het op de Reno 4 net zo werkt als ik mijn Reno 2.

Maar als je naar de App Info gaat van de App waar je meldingen van mist. En dan naar 'Battery Usage'. Daar kun je dan voor 'Run in Background' kiezen. Dan zou je App op de achtergrond moeten blijven draaien en zouden alle meldingen door moeten komen.

Je krijgt dan wel zo nu en dan een zeur melding van het systeem dat er veel power wordt gebruikt, maar die moet je dan gewoon negeren.

Hoop dat dit helpt.
Laat je dat even weten?
Dan weet ik dat het bij andere modellen net zo werkt als bij mij
Dit had ik inmiddels gedaan, kijken wat hij de komende dagen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ga straks toch even een mail sturen naar Oppo, blijf met bepaalde apps problemen houden, meldingen komen soms 2 uur later dan ingesteld en kan ik op een of andere manier met de ING niet contactloos pinnen, NFC staat aan en bij aanbieden geeft de pin automaat ook aan check je telefoon, maar het ING scherm komt niet naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbogaards
NFC werkt bij mij niet voor het verifiëren van een identiteitsbewijs. Ik gebruik het niet voor betalen.

Ik vraag me af of the NFC wel is ondersteund in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik had er met mijn vorige telefoon geen last van gehad met betalen, als ik de telefoon aanbood kwam meteen het scherm van ING naar voren, nu zie je op het pin apparaat wel dat hij een melding geeft, maar het ING scherm komt niet naar voren.

Ik kan niet meer dan eens even mailen naar Oppo met de vraag waarom instellingen van sommige apps wegvallen en waarom dat niet werkt. Als ik antwoord heb zal ik het hier delen.

Voor de rest een hele goede telefoon, vanmiddag een opname in 4K gemaakt, resultaat is er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mail is verstuurd, heb mijn naam en mail adres er even uit gelaten, maar deze mail heb ik gestuurd. Nu afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLa1HRSqEz0eUgdGFRP0TVwb0X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDY3hMbqdKYjwTW90AIWN9zp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik vermoed dat het niet (op tijd) ontvangen van notifications wel eens zou kunnen liggen aan een zeer aggresieve app killer op de batterij duur te verlengen.

Veel fabrikanten hebben tegenwoordig een app draaien die processen op de achtergrond automatisch na bepaalde inactiviteit killen.

Ik heb zelf de Reno 4 niet, maar een Reno 2.
Op de Reno 2 heb ik met geen enkele app een probleem dat er geen notificaties aan komen.
Alleen van mijn video deurbel duurt het lang dat er een "bel" scherm komt, maar dat was ook al met mijn vorige telefoon en schijnt een algemeen probleem te zijn van een hele hoop video deurbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

speedme schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:53:
Ik vermoed dat het niet (op tijd) ontvangen van notifications wel eens zou kunnen liggen aan een zeer aggresieve app killer op de batterij duur te verlengen.

Veel fabrikanten hebben tegenwoordig een app draaien die processen op de achtergrond automatisch na bepaalde inactiviteit killen.

Op de Reno 2 heb ik met geen enkele app een probleem dat er geen notificaties aan komen.
Alleen van mijn video deurbel duurt het lang dat er een "bel" scherm komt, maar dat was ook al met mijn vorige telefoon en schijnt een algemeen probleem te zijn van een hele hoop video deurbellen.
Mijn vrouw heeft het dus nog steeds met de Gmail app op haar Reno 2. Sinds de update naar Android 10. Nog niet geprobeerd om de accounts opnieuw in te stellen, ze opent Gmail af en toe handmatig en dan komt alles wel binnen.
De Gmail app heeft geen batterij instellingen zag ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb inmiddels antwoord gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgvZy6TMU3gnySUJ4BgG2S43j20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5nIMKE2KGps5f3h2NmznPla.jpg?f=fotoalbum_large

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

speedme schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:53:

Inmiddels werkt (bijna) alles zoals het moet, alleen dat met de ING app, dus betalen met de Pin via de telefoon, nog niet, heb het voor nu even uitgeschakeld en ga eens kijken of het probleem misschien bij de ING zelf ligt. Verder heb ik alleen dat mijn Virusscanner, Bullguard, flink wat accu verbruikt, en dat lijkt met de dag meer te worden.

8-11: 491mAh
9-11: 505mAh
10-11: 554mAh
11-11: 882mAh
12-11: 160mAh (tot nu toe)

Ik heb hem voornamelijk voor het antidiefstal functie, zodat ik hem van een afstand kan blokkeren.

• ilfamo
Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:26:
[...]

Inmiddels werkt (bijna) alles zoals het moet, alleen dat met de ING app, dus betalen met de Pin via de telefoon, nog niet, heb het voor nu even uitgeschakeld en ga eens kijken of het probleem misschien bij de ING zelf ligt.
Ik had met mijn oneplus ook problemen na een update, hij deed het prima naar na de update kwam de app niet meer automatisch naar voren en moest je hem elke keer apart openen. Bij de app instellingen gekeken en toen bleek dat niet alle rechten waren toegekend die de app nodig had. Nu doet hij het weer prima.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

En welke rechten heb je dan over? Want ik alle rechten toch open staan.

• ilfamo
Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:29:
En welke rechten heb je dan over? Want ik alle rechten toch open staan.
Dan zal dit voor jou de oplossing niet zijn. Ik weet niet meer precies welke niet aangevinkt stond, maar er was na de update blijkbaar iets waar ik nog toestemming voor moest geven. Sinds die werkt de app weer op de achtergrond en kan ik door alleen het scherm te ontgrendelen weer betalen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb Bullguard eens een mail gestuurd, vragen kost niks, dus afwachten wat hier uit komt.

Ik heb net even een korte 4K video geschoten, maakt echt mooie video's, zal hem vanavond even delen met jullie als ik op de Wi-Fi zit.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb nog geen antwoord maar wel Bullguard voor nu eraf gehaald en Vind mijn Apparaat van Android zelf aan gezet, had nu al 540mAh verbruikt en moet nog 11 uur.

Nu alleen mijn vraag, nu heb ik ook geen Virusscanner, in hoeverre is dat heel belangrijk op een telefoon?

[ Voor 25% gewijzigd door Linksquest op 12-11-2020 13:04 ]

• New Yorker
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:03:
Ik heb nog geen antwoord maar wel Bullguard voor nu eraf gehaald en Vind mijn Apparaat van Android zelf aan gezet, had nu al 540mAh verbruikt en moet nog 11 uur.

Nu alleen mijn vraag, nu heb ik ook geen Virusscanner, in hoeverre is dat heel belangrijk op een telefoon?
Lijkt me niet nodig als je niet buiten Playstore troep download.

Weg

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Doe ik niet, alleen via de Google Play store

• New Yorker
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:16:
Doe ik niet, alleen via de Google Play store
Kan je paar nacht foto's maken :) Ik wil eventueel die Reno 4 pro halen voor iemand.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ga eens voor je proberen. Hier wel de beloofde video.

Gefilmd in 4k, kan zijn dat het nog even duurt, net geupload.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

New Yorker schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:27:
[...]

Kan je paar nacht foto's maken :) Ik wil eventueel die Reno 4 pro halen voor iemand.
Heb er een paar gemaakt, met en zonder flitser en met en zonder lamp achter me aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpDp8ytXmEZLXrcVcMkZRpzHBZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9DVwxnTGhIx8wtxCZ2QGB9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVVYUXXMTswp3APXHz8DzyR26oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbUq6jB1Gm4ukZBvXNCgsgwk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlcDDnOQJBZjqUCKOjLIdv-n9U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zR0cgWQKOrOUwCywoGO8ZhUU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uonIHPNqUykjin6BkbRYa2Vu5W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djNjimF4Q9Y0A3irqLNneLLM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD1c-e5GBrwuhPYx5CiDBG54nJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6qlspnFkQbp4O55Cogemx6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgTkg053KXhaJes2_bvv9-1O2Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqfJ4x2gnkuoW6R4ksFXKtS2.jpg?f=fotoalbum_large

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

En nog 2 van mijn consoles, die een vriend moest hebben, met kamer verlichting aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYLvWpfnKWgj_ijb4JLsdm8ntAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lqai6EDVv8KN1ewQeetvLm21.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5B4dD_Z2IFirWzPhVbUXOSoaPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqL2Saxr5rv1KWhK8OEvCKrb.jpg?f=fotoalbum_large

Alles gewoon standaard met de Oppo app en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik ben super tevreden met mijn Reno 2, maar erger me een klein beetje aan 1 ding.

Mijn vorige telefoon was een Motorola G6 Plus (dual sim) en wanneer ik gebeld werd, zag ik precies op welke sim ik werd gebeld. Mijn prive nummer of mijn zakelijke nummer.

Bij de Reno 2 zie ik dat niet en zou dat wel graag willen zien.

Heeft iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dit zou ik even niet weten, want heb zelf maar 1 sim, je kunt ze altijd mailen, hele snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Linksquest schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:55:
Dit zou ik even niet weten, want heb zelf maar 1 sim, je kunt ze altijd mailen, hele snel antwoord.
Heb ze inderdaad gemaild, maar ondertussen zelf al een oplossing gevonden.

In de Playstore staat een dialer True Phone, welke precies doet wat ik wil (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A kijk, gelukkig dat je hem hulp van een App dit hebt kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als een App zich update, staat er voor de naam een blauw balletje dat aangeeft dat de App een update gehad heeft, nu is dat wel handig, maar is daar een manier voor om dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Heb de laatste tijd regelmatig met mijn Oppo Reno 2 dat mijn Whatsapp berichten pas binnenkomen als ik Whatsapp opstart. Ik heb alle 1000 battery-saving settings uitgezet, maar het overkomt me nog steeds. Iemand enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat is mij wel eens opgevallen, maar dat is misschien maar sinds ik hem hen 1 of 2 keer gebeurd, meestal heb ik dan ook even slechte Wifi gehad, maar in het algemeen krijg ik alles netjes binnen.

Whatsapp al eens opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
crankthisup schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:43:
Heb de laatste tijd regelmatig met mijn Oppo Reno 2 dat mijn Whatsapp berichten pas binnenkomen als ik Whatsapp opstart. Ik heb alle 1000 battery-saving settings uitgezet, maar het overkomt me nog steeds. Iemand enig advies?
Daar heb ik ook geen last van bij mijn Reno 2.

Wel dat hij sinds de laatste update (C40) zichzelf soms spontaan herstart.
Althans, geen volledige herstart omdat ik geen sim codes hoef in te geven maar een soort "soft reset".
Iemand dit ook ?

Ik ben trouwens heel erg tevreden over mijn batterij duur, afgelopen week haalde ik bijna 6 uren SOT in 22 uren sinds laatste keer opladen. Erg netjes !

Welke batterij-saving settings bedoel je ? Is daar een bron van ? Misschien kan ik ook nog eens kijken of er iets te tweaken valt.

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Je hebt in ColorOS (te) veel settings om de accuduur te verlengen.
Bijv:
- onder Settings > Apps > WhatsApp > Battery Usage > Run in background > ON
- onder Settings > Apps > WhatsApp > Data Usage > Background data > ON
- onder Settings > Apps > Start-up Manager > Whatsapp ON
- onder Settings > Battery > Power Saving Mode > Off
- onder Settings > Battery > Intelligent Power Saver > Off
- onder Settings > Battery > Power Saver Options > Off

Volgensmij zijn er nog meer, maar ze staan volgensmij allemaal goed.

Whatsapp updaten/opnieuw installeren deed ook niks. Het gaat inmiddels een tijdje goed nu ik de vingerafdruk-privacy setting van WhatsApp heb uitgeschakeld.. ik hoop dat dit zo blijft maar wil niet te vroeg juichen.

Heb verder geen issue met random reboots, dat lijkt me wel ververlend. Onder additional settings heb je niet 'Automatic on/off' aangezet toch?

[ Voor 8% gewijzigd door crankthisup op 17-12-2020 07:20 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zelf heb alleen nog steeds dat probleem als er een update voor een app komt dat er een blauw bolletje onder de app komt.

• gram501
Linksquest schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:06:
Ik zelf heb alleen nog steeds dat probleem als er een update voor een app komt dat er een blauw bolletje onder de app komt.
Dat is juist wel handig, zo xie je welke app geüpdate is...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat wel, maar zou mooi zijn als het alleen in het menu was en niet op de voorscherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik gebruik niet de originele Color OS launcher, maar Nove Launcher Prime.
Daar werk ik al jaren mee en werkt voor mij perfect.
Heb daarom ook geen blauwe bolletjes onder de apps wanneer ze geupdate zijn.

Nu al een aantal dagen geen reset meer gezien, hopelijk blijft het zo.
Misschien een bug in een geinstalleerde app ofzo.
Ik zal het eens in de gaten blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goed passende phone mount voor een xbox controller. Wil graag dat de reno 2z gecentreerd in het midden kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Past de officiële van Microsoft niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet geprobeerd, maar de knoppen zitten op een lastige plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die officiele van Microsoft via een collega eens mogen proberen, vond hem best goed wegspelen, hij had de Galaxy S20 dat dan wel, maar speelde goed, ga er van uit dat het niet veel anders is op een Oppo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal goed spelen , maar zou het fijn vinden dat de telefoon goed gecentreerd zit (niet dat hij links of rechts verder uitsteekt)

nu met de aliexpress beugel valt de mount over de volume en power knop
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste