Vragen mbt sport-apps (Strava, Komoot, Runkeeper, ...)

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 22:01

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Zojuist een ritje op de MTB gedaan. Ik heb een Garmin apparaat en die is gekoppeld met Strava. Bij thuiskomst, wordt de activiteit opgeslagen en zowel op Garmin als op Strava gezet (automatisch dus).

Nu werd de activiteit wel op Garmin opgeslagen, maar niet naar Strava geupload. Nieuwsgierig als een echte tweaker betaamt, ging ik op onderzoek uit...

Wat blijkt: het GPS bestand die mijn Garmin Edge 1000 gemaakt heeft (heb ik gedownload van Garmin Connect en op de pc geopend en bekeken), heeft tijdfouten: hij springt opeens naar 22 mei 2038 :D
Zie onderstaand screenshotje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7qtLh9mqcPqmgqstwB9piEBT/full.png

Hoe is dit mogelijk? Nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Wat mij wel opviel is dat tijdens het fietsen na 7 minuten (exact op het moment van deze tijdfout) het apparaat begon te piepen en aangaf 'satellieten verloren'. Wat overigens niet zo bleek te zijn, maar er was dus kennelijk wel iets aan de hand...

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? En hoe is dit mogelijk?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1