Ik ben thuis wat bezig met hobby-domotica en heb dus een aantal linux servers onder beheer.
* Proxmox met een aantal VMs (zowel LXD als KVM) (ubuntu)
* 3 raspberry pi's met raspbian
* vero4k+ met OSMC voor aan de TV (debian)
* Netgear NAS met debian-achtige
* server in datacenter voor backups (ubuntu)
Nu log ik regelmatig op elk apparaat op om te kijken of er nog voldoende disk space is, onverwachte cpu load, om security updates te installeren, ... maar ik zoek een manier om dit wat op een dashboard te krijgen waar ik kan zien of er updates zijn, diskspace, notifications te krijgen...
Ik heb op elk device netdata geinstalleerd en kan zo wel dingen uitlezen, maar dat is ook maar op apparaat-basis.
Tools die ik gevonden heb/ken:
* Canonical Landscape, maar is maar gratis tot 10 devices, en enkel ubuntu, lijkt me verder wel een goede tool met de features die ik zoek
* Cockpit (https://cockpit-project.org/), maar lijkt geen armhf packages te hebben voor rpi
* Foreman
* Nagios voor opvolgen van cpu/disk space
* Home assistant die netdata uitleest en een dashboard maakt, maar hier ontbreek ik het overzicht van eventuele updates
Related topics, maar nogal outdated:
* Serverbeheersoftware: Linux servers centraal beheren
Welke tools gebruiken jullie om je fleet van devices te monitoren/managen, liefst open source?
* Proxmox met een aantal VMs (zowel LXD als KVM) (ubuntu)
* 3 raspberry pi's met raspbian
* vero4k+ met OSMC voor aan de TV (debian)
* Netgear NAS met debian-achtige
* server in datacenter voor backups (ubuntu)
Nu log ik regelmatig op elk apparaat op om te kijken of er nog voldoende disk space is, onverwachte cpu load, om security updates te installeren, ... maar ik zoek een manier om dit wat op een dashboard te krijgen waar ik kan zien of er updates zijn, diskspace, notifications te krijgen...
Ik heb op elk device netdata geinstalleerd en kan zo wel dingen uitlezen, maar dat is ook maar op apparaat-basis.
Tools die ik gevonden heb/ken:
* Canonical Landscape, maar is maar gratis tot 10 devices, en enkel ubuntu, lijkt me verder wel een goede tool met de features die ik zoek
* Cockpit (https://cockpit-project.org/), maar lijkt geen armhf packages te hebben voor rpi
* Foreman
* Nagios voor opvolgen van cpu/disk space
* Home assistant die netdata uitleest en een dashboard maakt, maar hier ontbreek ik het overzicht van eventuele updates