12v tuinverlichting knippert als KaKu schakelaar uit staat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:27

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb deze KaKu: KlikAanKlikUit inbouwschakelaar ACM-1000

Hierachter zit deze verlichting: https://www.gamma.nl/asso...t-zwart-3-stuks/p/B630933

Als de KaKu uit staat lichten deze lampjes elke 10 a 15 seconden heel kort op.

Is dit een defect in de KaKu? Het zit allemaal nogal ingebouwd dus het is niet dat ik het even zonder KaKu kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Heb je nog ergens 12V parallel aan 230V liggen?

De KaKu heb je in het 230 circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:19
Kan je de 220 aansluiting van de voeding van de lampjes nog omdraaien ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:11:
Heb je nog ergens 12V parallel aan 230V liggen?

De KaKu heb je in het 230 circuit?
Nee, er zit geen andere 12V apparatuur aangesloten in dezelfde groep.

De KaKu zit inderdaad op 230
Erwin_83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:17:
Kan je de 220 aansluiting van de voeding van de lampjes nog omdraaien ?
Bedoel je letterlijk de voeding op zijn kop erin steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:19
Jup, zodat de polen wisselen van het 220 deel. Dus op de acm 1000 de uitgaande 220 draden wisselen.

Wellicht staat in onderstaande een oplossing.

LED's branden zachtjes wanneer uitgeschakeld, lekstroom?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Thanks, ik zal eens wat gaan proberen en het hier terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Omdraaien hielp niet. Ga nog wel wat aansluitingen netter maken en isoleren. Hopelijk helpt dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
Ik heb dit ook met de kerstverlichting op een digitale schemerschakelaar. Ik heb alle spanning afgeschakeld (behalve de kabel naar de kerstverlichting) om inductie uit te sluiten en de fase-nul gewisseld maar had geen effect. Waarschijnlijk lekt er een klein beetje stroom naar de uitgang via de electronica in de ACM1000 waardoor de verlichting telkens een opstartpoging doet. Makkelijkste lijkt me een armatuur met een kleine halogeenlamp (5W ofzo) ergens bij te hangen en in hetzelfde stopcontact te doen als de spots. Deze 5W gloeilamp zal de lekstroom verbruiken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
PnD schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:00:
Omdraaien hielp niet. Ga nog wel wat aansluitingen netter maken en isoleren. Hopelijk helpt dat iets.
Probeer de ACM-1000 zelf eens om te draaien. Ik denk dat nu de 'nul' geschakeld wordt. Als je de ACM omdraait wordt de 'fase' geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
Kan die ACM-1000 er wel tegen als het toch goed blijkt te zitten en fase op de N aansluit?
Zou dat eerder ff checken met een multimeter of spanningszoeker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 16:41
Heb dat probleem ook, schakelsetje van een tientje van de lidl van jaren oud doet het beter dan die Kaku meuk 8)7

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Jim423 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:38:
Kan die ACM-1000 er wel tegen als het toch goed blijkt te zitten en fase op de N aansluit?
Zou dat eerder ff checken met een multimeter of spanningszoeker.
Hoe wil dat ding ooit doorhebben wat nul en wat fase is? Hint; dat kan 'ie helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 22-04-2019 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:54
Die ACM-1000 schakelt niet met een relais maar met een triac. Heeft als voordeel dat er een soft start in zit. Geniaal voor halogeenlampen want die gaan tig keer langer mee, niet zo top met led omdat de stroom voor de ontvanger ook door de belasting heen loopt.
Ledjes branden vaak al met weinig stroom dus dat zie je direct. In jouw geval is dat pulseren het opladen van een condensator die bij voldoende lading de ledjes even laten oplichten en dan meteen doven omdat de conensator zijn lading kwijt is. Helaas is de door jouw gekozen combi niet ideaal.
De ACM-3500 zou wel moeten werken omdat deze een relais heeft en een eigen voeding die niet door de belasting heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
DavidZH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 00:49:
Die ACM-1000 schakelt niet met een relais maar met een triac. Heeft als voordeel dat er een soft start in zit. Geniaal voor halogeenlampen want die gaan tig keer langer mee, niet zo top met led omdat de stroom voor de ontvanger ook door de belasting heen loopt.
Ledjes branden vaak al met weinig stroom dus dat zie je direct. In jouw geval is dat pulseren het opladen van een condensator die bij voldoende lading de ledjes even laten oplichten en dan meteen doven omdat de conensator zijn lading kwijt is. Helaas is de door jouw gekozen combi niet ideaal.
De ACM-3500 zou wel moeten werken omdat deze een relais heeft en een eigen voeding die niet door de belasting heen gaat.
Bedankt, ga eens kijken of ik de ACM-3500 mag proberen en terugbrengen als dat het probleem niet oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 12:05
PnD schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:32:
[...]

Bedankt, ga eens kijken of ik de ACM-3500 mag proberen en terugbrengen als dat het probleem niet oplost.
En/of vraag het bij Kaku na, volgens mij kunnen ze je ook voorzien van een oplossing (weerstand oid?). Service is doorgaans goed bij ze.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
KaKu support is inderdaad goed:

1. U schakelt de nul in plaats van de fase. Omdat u de nul schakelt blijft er spanning op de lamp staan.
2. U heeft last van een aardlek, er loopt dan een klein stroompje door uw aarde heen.
3. U heeft de nul van de lampen via een andere route lopen en niet aangesloten op de ACM-1000.

De ACM-3500 is het zelfde als de ACM-1000.
Pagina: 1