Mijn vraag
Ik heb recent een pc in elkaar gezet met nieuwe onderdelen en wil hier Debian linux op installeren om erna Openmediavault te installeren.
Alleen bij het installeren van Debian GNU/Linux 9.8.0 via de netinstall of de volledige image loop ik vast nadat ik of "graphical install" of "install" klik. Zodra ik deze klik verschijnt er bovenin een zwarte lint waarin het lijkt alsof er diverse command lines verschijnen, waarna het verandert in een zwarte lijn en er niets meer werkt.
Als ik "install" in plaats van "graphical install" klik, wil ik nog wel eens zien wat de lint laat zien. Dit zijn miniatuurschermpjes van wat de volgende stap in de installatie lijkt (zie afbeelding).
Afbeelding: https://ibb.co/gZDggb5
Ik kom dus niet verder.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Pentium G5400
Fujitsu D3643-H
8GB Ram
Kingston A400 SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- BIOS geupdate naar laatste versie.
- Verschillende bootable USB-sticks gebruikt
- Netinstall & volledige ISO geprobeerd. (komen direct van debian site)
Ik heb recent een pc in elkaar gezet met nieuwe onderdelen en wil hier Debian linux op installeren om erna Openmediavault te installeren.
Alleen bij het installeren van Debian GNU/Linux 9.8.0 via de netinstall of de volledige image loop ik vast nadat ik of "graphical install" of "install" klik. Zodra ik deze klik verschijnt er bovenin een zwarte lint waarin het lijkt alsof er diverse command lines verschijnen, waarna het verandert in een zwarte lijn en er niets meer werkt.
Als ik "install" in plaats van "graphical install" klik, wil ik nog wel eens zien wat de lint laat zien. Dit zijn miniatuurschermpjes van wat de volgende stap in de installatie lijkt (zie afbeelding).
Afbeelding: https://ibb.co/gZDggb5
Ik kom dus niet verder.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Pentium G5400
Fujitsu D3643-H
8GB Ram
Kingston A400 SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- BIOS geupdate naar laatste versie.
- Verschillende bootable USB-sticks gebruikt
- Netinstall & volledige ISO geprobeerd. (komen direct van debian site)