ach...in een volgend leven lach je er om!
Vragen nav. slotes graag in [forum=15]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Euh, wie gaat er nou in de vakantie school werk maken
Nou uhh ik moet dat wel, anders word ik alsnog van school geschopt. M'n leesdossier was niet goed gekeurd dus moet ik 'm aan het begin van het schooljaar opnieuw inleveren...zo niet mag ik weer wegOp woensdag 25 juli 2001 23:44 schreef hdd het volgende:
offtopic:
Euh, wie gaat er nou in de vakantie school werk maken![]()
relaxedOp woensdag 25 juli 2001 23:47 schreef rb338 het volgende:
[..]
Nou uhh ik moet dat wel, anders word ik alsnog van school geschopt. M'n leesdossier was niet goed gekeurd dus moet ik 'm aan het begin van het schooljaar opnieuw inleveren...zo niet mag ik weer weg
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
En huiswerk vragen zijn hier ook niet welkom dus dat waren twee argumenten om je topic te sluiten.
Misschien had je beter even met de crew kunnen overleggen, omdat je dus al wist dat dit niet echt de bedoeling is. Waarschijnlijk hadden ze je uit eigen gelederen wel kunnen helpen, ik vrees dat het animo nu een stuk minder is.Op woensdag 25 juli 2001 23:35 schreef 0siris het volgende:
[topic=191502]
Ik snap dat het in dat forum niet hoort geef ik ook al aan, hoort eigenlijk in geen enkel ander forum, maar moest de vraag toch kwijt...
En sinds wanneer is het verkeerd dat een topic alleen voor een topicstarter nuttig is?
Echt...wat een held, die Grrrrrene. Dank je!
Verwijderd
sneaky hoorOp woensdag 25 juli 2001 23:53 schreef Traag het volgende:
Houd het aub ONTOPIC! Dit is GEEN HK!
ontopic: zou dit bovenstaande niet in de Huiskamer mogen dan ?
Daar heb je gelijk in. Maar om nou zo'n topic meteen dicht te flikkeren en mij op mijn vingers te tikken vind ik nogal flauw. En DAAR was ik ff pissig over. Ik doe mijn best om in de fora mensen eerlijk te beantwoorden (behalve een keer Cyberjunk86, die moest een keer een zeperd krijgen, vrede?Op donderdag 26 juli 2001 00:08 schreef zeef het volgende:
Misschien had je beter even met de crew kunnen overleggen, omdat je dus al wist dat dit niet echt de bedoeling is. Waarschijnlijk hadden ze je uit eigen gelederen wel kunnen helpen, ik vrees dat het animo nu een stuk minder is.
Maar je hebt gelijk dat ik het waarschijnlijk verkeerd heb aangepakt ja.
enne...HK? Huiskamer? dat forum zie ik op http://gathering.tweakers.net/index.php niet staan? Als ik dat had gezien had ik het uiteraard daar gepost!
Die staat er toch echt tussen.Op donderdag 26 juli 2001 00:12 schreef 0siris het volgende:
enne...HK? Huiskamer? dat forum zie ik op http://gathering.tweakers.net/index.php niet staan? Als ik dat had gezien had ik het uiteraard daar gepost!
Log eens uit (op alle pc's) en log dan eens in, dan moet je er bij kunnen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wat is dat nou voor een loze opmerking?Op donderdag 26 juli 2001 00:32 schreef TomcatX het volgende:
Mag er nu echt niks meer?
Er wordt in een forum voor technische vragen met betrekking tot software (even voor alle mensen die dat niet begrijpen
Dat soort vragen mag je IMHO prima in de huiskamer stellen.
Daar heeft ie kei-hard gelijk in.Wat moet dit in SA??? Dit is weer zo'n topic dat alleen voor de topicstarter nuttig is en in het verkeerde forum is gepost...
IMHO had Grrrrn het topic moeten verplaatsen naar de huiskamer ofzo, maar het is al zooo zwaar voor de modjes
Verwijderd
Beetje dikke onzin dit. Maar dat is mijn humbele opinie.
IK kan misschien profiteren van JOUW vraag omdat IK misschien hetzelfde onderdeel/proggie heb en dezelfde problemen heb. IK heb niets aan een ICQ interview met iemand. IK heb wel iets aan een hardware/software related vraag omdat IK het misschien ook niet weet (en het graag wil weten) of IK weet misschien wel het antwoord op JOUW vraag.Op donderdag 26 juli 2001 11:10 schreef Prankster het volgende:Ik wil een antwoord, wat andere daar aan hebben zal me een worst wezen. Ik heb probleem of vraag dus ga dan niet zeuren over het belang van zo'n vraag en of het evt. wel leerzaam is voor derest van het forum.
Je geeft zelf het antwoord al: er is geen GoT-forum voor, misschien dat het dan niet op GoT thuis hoort?Op woensdag 25 juli 2001 23:35 schreef 0siris het volgende:
[topic=191502]
Ik snap dat het in dat forum niet hoort geef ik ook al aan, hoort eigenlijk in geen enkel ander forum, maar moest de vraag toch kwijt...
Sinds dat duidelijk in de faq staat. Sjees, lees die eerst ff voor je zo begint...En sinds wanneer is het verkeerd dat een topic alleen voor een topicstarter nuttig is?
Any time...Echt...wat een held, die Grrrrrene. Dank je!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
mmm, pijnlijk voorbeeld:Op donderdag 26 juli 2001 12:14 schreef Grrrrrene het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al: er is geen GoT-forum voor, misschien dat het dan niet op GoT thuis hoort?
[topic=147717]
nee die heeft nooit een slotje gehad; alhoewel een niet nader te noemen HGA er wel actie op ondernomen heeft ...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ROFLOp donderdag 26 juli 2001 12:26 schreef RM-rf het volgende:
nee die heeft nooit een slotje gehad; alhoewel een niet nader te noemen HGA er wel actie op ondernomen heeft ...
Verwijderd
JIJ niet, maar IK misschien wel. Gaan we hier nu echt op alle slakken zout leggen?Op donderdag 26 juli 2001 11:57 schreef zeef het volgende:
[..]
IK heb niets aan een ICQ interview met iemand.
Hmm ik bedoel : Ik heb niets aan een 1 on 1 tussen 2 personen buiten dit forum om. Een interview in het forum dat over zaken die het forum (ons dus) aangaan, waarom niet ?Op donderdag 26 juli 2001 12:37 schreef Prankster het volgende:
[..]
JIJ niet, maar IK misschien wel. Gaan we hier nu echt op alle slakken zout leggen?
Jeremy Clarkson
ik heb probblemen met mijn pc is toch ook puur op de topicstarter gericht?Op donderdag 26 juli 2001 13:08 schreef Traag het volgende:
Heren, houd het aub een beetje netjes. IMO heeft Grrrrrene gelijk dat een draadje puur gericht op de topicstarter (ik zoek iemand voor een interview, ICQ#78528734872432154128456) niet op GoT hoort.
Is't al zo ver gekomen dat je niet eens meer om hulp mag vragen hier?
Laat mij maar lekker alleen met MIJN probleem, dan is het iig niet JULLIE probleem. Stel je voor, dat ik na alle hulp die ik overal gegeven heb eens zelf hulp mag verwachten van iemand. Dat zou te gek zijn natuurlijk!
Als voor hen het hoofdstuk is gesloten dan kan je dat maar beter accepteren.
dmv te blijven doordrammen heb je uiteindelijk alleen jezelf mee denk ik..
Zo'n probleem + mogelijke oplossingen heeft een ander later ook nog wat aan: hij kan met de search eerst het een en ander proberen voor hij er voor post.Op donderdag 26 juli 2001 13:40 schreef poohbeer het volgende:
[..]
ik heb probblemen met mijn pc is toch ook puur op de topicstarter gericht?
Is't al zo ver gekomen dat je niet eens meer om hulp mag vragen hier?
Dit is niet te vergelijken met een computerprobleem, of denk je dat de volgende die een interview af wil nemen de search gaat gebruiken?
Probleem is gewoon dat het NIET in SA thuishoorde, en eigenlijk gewoon nergens, hoogstens HK, maar dan moet je wel mazzel hebben met de reacties
BTW: Het hoort gewoon niet op GoT, dus...
als osiris nu een s zijn vragenlijst op het form plaatst,
mogenlijke response kan dan gewoon op het forum geplaatst worden, misschien enkel kan osiris verzoeken om alsnog een kopie plus wat persoonlijke gegevens te mailen (kan me voorstellen dat naam, beroep, leeftijd en opleiding ook van belang zijn in het interview, die wil je echter niet op het forum plaatsen)
zo'n thread heeft wel degelijk toegevoegde waarde en osiris krijgt zn vragen beantwoord
kunnen de adjes hiermee instemmen?
edit: dit was voor Grrrrrene's reactie geschreven, daarin specificeert hij de reden een beetje anders,
echter, dat zou betekenen dat iedere algemene discussie verboden wordt, alsof de HK en stuffis Generalis zo'n hoog search-nut-reden hebben (sterker nog daar kan je niet searchen)
topics over opleiding, beroep zijn volgens mij echter heus niet verboden op GoT
in /13 komen ze vaak voor en zijn soms ook best interessant
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Wat vind jij de toegevoegde waarde dan, want daar heb jij het niet over. Ik vind het persoonlijk helemaal nix, dit is niet de plek en Grrrrrene heeft naar mijn mening helemaal gelijk.Op donderdag 26 juli 2001 14:07 schreef RM-rf het volgende:
zo'n thread heeft wel degelijk toegevoegde waarde
Verwijderd
Gaan we nou zielig doen!?Op donderdag 26 juli 2001 13:41 schreef 0siris het volgende:
Laat mij maar lekker alleen met MIJN probleem, dan is het iig niet JULLIE probleem. Stel je voor, dat ik na alle hulp die ik overal gegeven heb eens zelf hulp mag verwachten van iemand. Dat zou te gek zijn natuurlijk!
Ik vind dat je verhaal niet eens onder huiswerk hulp valt...
Als jij van school gekickt wordt, en je hebt
hulp nodig, dan mag je van mij best wat hulp
via dit forum krijgen...!
Alleen, had het in SG gepost...
GoT wordt, behalve door profesionals ook zer vaak bezocht door mensen die nog op school zitten, misschien een IT-gerelateerde opleiding, of ndenken over de mogelijkheid een IT-gereateerde opleiding te kiezen.Op donderdag 26 juli 2001 14:14 schreef Courage het volgende:
Wat vind jij de toegevoegde waarde dan, want daar heb jij het niet over. Ik vind het persoonlijk helemaal nix, dit is niet de plek en Grrrrrene heeft naar mijn mening helemaal gelijk.
voor hen is informatie over wat een specifiek vakgebied nu eigenlijk inhoudt zeer interessant,
zelfs voor de professionals zelf is het eigenlijk zeer interessant om te weten hoe het er in andere bedrijven aan toe gaat
de opleiding van osiris heeft dit als opdracht gegeven, dit betkent dat deze opleiding dit ook ziet als kennis die een student dient te hebben alvorens zij IT-opleiding voor te zetten
of SA het juiste forum is weet ik ook niet, SG lijkt me ook zeer geschikt, maar als de poster gen SG-toegang heeft levert dat ook een probleem op...
ik denk echter dat het redelijk is van adjes een oplossing of opties te vragen (misschien op een iets inteligentere manier dan osiris doet, maar goed), dat kan ook een goed nut van adjes zijn, ipv enkel slotjes te zetten en dan te zeggen, "daarom..."
Ik kan het moeilijk naar fokforum movenOp donderdag 26 juli 2001 14:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[knip]
bedankt voor je weloverwogen en uitgebreide antwoord...Op donderdag 26 juli 2001 15:20 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik kan het moeilijk naar fokforum moven(als dat is wat je bedoelt
)...
mag ik vragen wat die LOL-smilie betekent, lachen de adjes die 'gewone' gebruikers kennelijk hardop uit?
misschien moet je ook maar eens doorgaan met slotjes-plaatsen, kennelijk is dat ook de enige taak van adjes hier.
Verwijderd
Mee eensOp donderdag 26 juli 2001 15:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kennelijk is dat ook de enige taak van adjes hier.
Dat slotje van GRrrrrrrrrrneeee was onterecht. Als zo vele andere. Maargoed, dat is al wel duidlijk geworden de afgelopen week.
ik durf niet te beweren dat het slotje wel of niet terecht is (en heb dat ook niet gedaan)Op donderdag 26 juli 2001 16:38 schreef Mannekino het volgende:
Mee eens
Dat slotje van GRrrrrrrrrrneeee was onterecht. Als zo vele andere. Maargoed, dat is al wel duidlijk geworden de afgelopen week.
wat ik wel beweer is dat gebruikers van adjes een beetje medewerking mogen verwachten,
misschien was het topic een beetje twijfelachtig, in dat geval was het op zijn plaats geweest om ofwel overleg te voeren met een adje dat specifiek SA-rechten heeft, ofwel het topic tijd te geven zich te ontwikkelen, onder curatele als het ware
de reden dat ik die mening geef is dat ik niet denk dat het plaatsen van slotjes de enige optie is om een forum te onderhouden, vraag me af of er ook adjes zijn met die mening.
ik ben wel ontstemd en teleurgesteld in de reactie van Grrrrrene (misschien wordt je wel eens moe van je daden altijd te moeten verklaren, maar dat is ook een plicht die je kreeg toen je die positie van adje aannam)
OK, die opmerking had je niet moeten maken... Ik heb de afgelopen week nml nog geen enkel ander onterecht slotje gezet. Sterker nog: ik heb het ultieme dieptepunt behaald qua aantal uren online zijn...Op donderdag 26 juli 2001 16:38 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Mee eens
Als je niet normaal kunt discussieren en alleen maar kunt zeiken tegen de crew, ga dan naar een ander forum ofzo, zo gaat dat hier niet. Ik leg netjes uit waarom hij gesloten is en nog is het niet goed en ben ik kortaf
BTW: Ik ben niet eens een adje
Kom alsjeblieft met een normale reactie, want hier heeft niemand wat aan..
Alternatief van sluiten is moven. Dan had hij naar SG gemoeten, mee eens?Op donderdag 26 juli 2001 17:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik durf niet te beweren dat het slotje wel of niet terecht is (en heb dat ook niet gedaan)
OK, maar in de huisregels van SG staat (en ik quote:
Ik heb dus vooral aan de hand van de 2e regel het topic gesloten. Het hoort gewoon (volgens de regels) niet op GoT... Ik kan dit wel door de vingers gaan zien, maar is het eind dan niet zoek? Als je je regels gaan buigen voor 1 topic, doe je dat dan later nog een keer? Doe je dat later weer, dan is de vraag: in hoeverre kan je dan nog met een slotje aan komen? Blijf je consequent? Ik snap dat het niet leuk is dat je geen hulp hebt gekregen, maar je moet snappen dat ik ook aan regels gebonden ben en dit topic was dus alleen voor de topicstarter nuttig...Huiswerkvragen gaan we ook sluiten, tenzij er een interessante discussie uit voort kan vloeien. We zijn niet je huiswerkhulp.
Topics die (bijna) alleen nuttig zijn voor de topicstarter. Bijvoorbeeld: "Wie helpt mij aan kaartjes voor (...)" of "Ik wil een poster van (...)". Dat betekent niet dat je geen hulp kunt verwachten als je iets vraagt, maar het moet wel een onderwerp zijn waar een ander later, via de search, nog wat aan heeft.
wat ik wel beweer is dat gebruikers van adjes een beetje medewerking mogen verwachten,
misschien was het topic een beetje twijfelachtig, in dat geval was het op zijn plaats geweest om ofwel overleg te voeren met een adje dat specifiek SA-rechten heeft, ofwel het topic tijd te geven zich te ontwikkelen, onder curatele als het ware
Normaal move ik ook altijd, maar ik weet totaal niet waar dit thuis zou horen, of beter: ik vind het nergens thuishoren.de reden dat ik die mening geef is dat ik niet denk dat het plaatsen van slotjes de enige optie is om een forum te onderhouden, vraag me af of er ook adjes zijn met die mening.
Nogmaals: ik ben modje, maar dat heeft hier niks mee te maken. Ik hoop dat de uitleg nu duidelijk is? Ik ben vandaag nogal druk geweest met zaken die met GoT te maken hebben, mee kan ik er nu ff niet over zeggen, maar sorry als ik af en toe kortaf over kom, ik kan niet zeggen dat de argumenten van de topicstarter errug duidelijk en uitgebreid uitgelegd werden...Ik ben wel ontstemd en teleurgesteld in de reactie van Grrrrrene (misschien wordt je wel eens moe van je daden altijd te moeten verklaren, maar dat is ook een plicht die je kreeg toen je die positie van adje aannam)
Dames/Heren.
Nav dit draadje, en de 'oorzaak' van dit draadje, is er binnen de crew een discussie gestart, met betrekking tot (de) regels en de uitvoering hiervan.
Sommige (huis)regels houden geen, of te weinig rekening met de huidige situatie op General Chat. (SG + HK.)
Wij willen proberen deze regels aan de nieuwe situatie aan te passen. Ook moet er duidelijkheid geschapen worden over de uitvoering van deze regels.
Afhankelijk van de uitkomst van deze discussie zullen dit soort topics wel/niet getolereerd worden.
Jullie horen hier (dus) later meer over.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Laat ik het even herformuleren.Op donderdag 26 juli 2001 17:07 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
OK, die opmerking had je niet moeten maken... Ik heb de afgelopen week nml nog geen enkel ander onterecht slotje gezet. Sterker nog: ik heb het ultieme dieptepunt behaald qua aantal uren online zijn...
Als je niet normaal kunt discussieren en alleen maar kunt zeiken tegen de crew, ga dan naar een ander forum ofzo, zo gaat dat hier niet. Ik leg netjes uit waarom hij gesloten is en nog is het niet goed en ben ik kortaf
BTW: Ik ben niet eens een adje
Kom alsjeblieft met een normale reactie, want hier heeft niemand wat aan..
Dat slotje van GRrrrrrrrrrneeee was onterecht. PUNT
Net als de slotjes die hier door andere crewleden zijn uitgedeeld de afgelopen week, en eind vorige week. Doel ik met name op Traag. Die er altijd ook moet bij zijn om de boel even na te papagaaien of versterken aan de kant van de crew.
En zodra er ook maar enig kritiek richting zijn kant uit komt gaat er een slotje op.
* Mannekino is al aan het aftellen.
Of het slotje onterecht is ja of nee, daar is geen twijfel over mogelijk. Dat is het namelijk _niet_ met de huidige regels.Op donderdag 26 juli 2001 19:05 schreef Mannekino het volgende:
verhaal
We zijn echter aan het kijken of we dit kunnen/willen versoepelen, zoals ik hierboven al gepost heb.
Wat de rest van je posting betreft, daar start je maar een ander topic over op, maar ga daar niet dit topic mee vervuilen.
Aannames zijn fataal.
Voorbeelden?Op donderdag 26 juli 2001 19:05 schreef Mannekino het volgende:
[onbeargumenteerde kritiek]
Er wordt de hele week al geroepen dat er de afgelopen tijd onterecht topics gesloten worden. Maar geen voorbeelden geven. en nu ga je een beetje naar die threads verwijzen?
Hij is de afgelopen week het meest bezig geweest inderdaad, omdat hij een GM is, die vaak online is deze tijd.
Dit is geen kritiek, dit is ononderbouwde kritiek.
De kritiek in deze thread was niet helemaal ononderbouwd, en er is best wel over geeediscusseerd, en nu loopt er in het crewforum een thread over... Wees maar gerust.
Verwijderd
Kan me er verder ook maar weinig om druk maken. De mods die waarvan ik vindt dat ze wel een goede job leveren, compenseren nog voldoende voor diegene die het ronduit slecht doen. Maar jah ik zie wel wat er uit die *bespreking* komt en dan gaan we met zijn alleen de regels maar weer ff doorlezen.Op donderdag 26 juli 2001 19:14 schreef GaMeOvEr het volgende:
ook een verhaal
Verwijderd
Hier zei ik laatst ook al wat over, ik wordt er gewoon moe van om elke keer weeeeerrr zooi te gaan uitleggen, jij bent toch ook mod hier nou dan weet je ook wel watg er aan de hand is of niet soms.Op donderdag 26 juli 2001 19:21 schreef JvS het volgende:
Standaard CRTL+C CRTL+V tegen lullend verhaal.
Ik heb geen zin om elke keer weer zoals jullie quote geilen mensen hier, stukjes van andere te pakken en daar ff wijs op te reageren met ONDERbouwde kritiek. Je kan toch zelf ook nadenken of niet? Ik geef gewoon kort en krachtig mijn menig. En jullie zijn heus wel zo snugger om te snappen dat het niet onderbouwd is, (lees: Aan traag! topic). En nog ergens in het topic van pier ofzo, gezeik dat iemand onder zijn naam poste.
Nee ik steek me energie liever ergens anders in, zoals mensen met hun problemen helpen, en andere beetje lol hebben in de andere fora. En zelf vragen stellen als ik ergens een probleem mee heb. Maar soms wordt het beetje te dol met dat gemod. Daarom zit ik nou ik LA.
Zolang je alleen zegt "de modjes" en "telkens" en dat soort vage omschrijvingen voel ik me niet aangesproken omdat ik vind/denk/hoop dat ik goed modereer. Als iemand het daar niet mee eens is, mag hij me daar op aanspreken, maar dan wel op een normale manier, en niet met een topictitel als dit en een topicopening als hierboven... Zo heb ik bij voorbaat al geen zin om er moeite voor te doen...Op donderdag 26 juli 2001 19:31 schreef Mannekino het volgende:
[..]
Hier zei ik laatst ook al wat over, ik wordt er gewoon moe van om elke keer weeeeerrr zooi te gaan uitleggen, jij bent toch ook mod hier nou dan weet je ook wel watg er aan de hand is of niet soms.
Sorry hoor, maar ik snap niet waar je je druk over maakt. Een mod sluit alleen als hij vindt dat iets niet op GoT thuishoort, anders verplaatst hij wel. Als je het ergens niet mee eens bent, dan meld je dat maar in LA, hier dus. En concreet, niet vaag zoals "de laatste tijd wordt er waardeloos gemodereerd door een aantal mods", want wie zijn dat, waar is dat, sinds wanneer is "de laatste tijd"Ik heb geen zin om elke keer weer zoals jullie quote geilen mensen hier, stukjes van andere te pakken en daar ff wijs op te reageren met ONDERbouwde kritiek. Je kan toch zelf ook nadenken of niet? Ik geef gewoon kort en krachtig mijn menig. En jullie zijn heus wel zo snugger om te snappen dat het niet onderbouwd is, (lees: Aan traag! topic). En nog ergens in het topic van pier ofzo, gezeik dat iemand onder zijn naam poste.
Prima hoor, daar is LA voor, en nogmaals: ik kan best tegen kritiek, ik sluit wel eens onterecht, maar dan ben ik ook voor rede vatbaar, iets wat ik van sommigen (ik kan ook vaag doen) in deze thread niet kan verwachten blijkbaar.Nee ik steek me energie liever ergens anders in, zoals mensen met hun problemen helpen, en andere beetje lol hebben in de andere fora. En zelf vragen stellen als ik ergens een probleem mee heb. Maar soms wordt het beetje te dol met dat gemod. Daarom zit ik nou ik LA.
Als je topic onterecht gesloten wordt, kun je NETJES vragen waarom dat was (als de uitleg onduidelijk was) en of hij, MET argumenten, weer heropend/gemoved kan worden. Als je idd een punt hebt en ik heb te snel gesloten, dan open ik hem in een ander forum. Zo niet, dan leg ik je geduldig uit wat je fout deed... Zoals hier een topic wordt geopend waar ik meteen onder vuur word genomen, zo overleg je daar niet over en je verkleint je eigen kansen op een heropend topic...
Punt Uit. We discussieren verder als de regels zijn aangepast, gebeurt dat niet, dan heb ik hem gewoon nog steeds terecht gesloten.
Check de regels maar, daar handelen we naar, vergelijk ons maar met de politie: zijn ook aan regels gebonden, is niet altijd leuk voor jou persoonlijk, maar zonder regels wordt het een chaos en helaas moeten we consequent blijven.
Als ik dit topic open zou laten en ook nog in SA zou laten staan, dan is het hek van de dam, want waar liggen dan ineens de grenzen? Niet waar we ze in de richtlijnen hebben gesteld. Maar waar wel? Dat weet niemand meer. Noch crew, noch users weten waar ze aan toe zijn. En dan? Dan krijg je NOG meer topics in het vergrote grijze gebied, is dat wat je wil?
ik ben zelf van mening, sterker nog ik weet (zoals GaMeOvEr al refereerde) dat het slotje puur technisch gezien terecht is.
waar ik echter met mn optie op doelde was een mogelijkheid om de topicstarter (dat was niet ik zoals je abusievelijk vermeldde, sterker nog eigenlijk heb ik geen flikker in dit topic te zoeken
een open interview zou best op GoT kunnen, misschien buiten de regels, maar so what, als osiris ermee geholpen kan worden is dat weer een winst die het overtreden van een regeltje toch ook zou moeten overrulen
ik geloof zelf dat regels ook niet alles zijn, er bestaan regels en er bestaat de uitvoering ervan, dat zijn echter twee verschillende dingen.
dat de uitvoerders dat niet altijd durven te vermelden is een tussen-ons geheimpje, maar de andere optie is te gaan werken volgens een befehl-ist-befehl-mentaliteit die ook niet altijd prettig is.
GaMeOvEr: ook bedankt voor je extra toelichting. prettig idee dat dit soort dingen wel degelijk door de adjes serieus genomen worden.
hopelijk neem je ok het idee mee dat er altijd ruimte dient te zijn een beetje ruimte in de regels te nemen.
toe ik me een jaartje terug aanmeldde (start van een vroeger-was-het-beter-verhaal) heb ik het idee dat dat juist de reden was dat GoT me innam, mn eerste topic hier was er eentje die nu gelijk gesloten zou worden (was een sitecheck) en de FAQ heb ik pas maanden later doorgenomen.
sinds die tijd heb ik het idee gekregen dat de afstand tussen de adjes en de gebruikers een stuk groter is geworden, daarbij, juist succesvolle en interessante gebruikers werden gevraagd adje te worden en vervolgens verdween de interessante input van deze mensen van het forum; '..want nu waren ze adje'.
misschien heeft het op mij wel weinig effect want in de tussentijd ben ik een soort van 'regular' geworden, echter ik vraag me af of, als ik nu newbie zou zijn, me GoT op de zelfde manier zou innemen als toendertijd.
ik neem aan dat slotjes toch echt een uiteindelijk redmiddel zijn om te vorkomen dat mensen een loopje nemen met de gang van zaken op het forum, en dat in de eerste plaats het forum functioneert als hulpmiddel voor mensen, waarbij degenen die vragen beantwoorden ook weer hun voldoening krijgen doordat ze hun kennis kunnen toepassen, inzicht verkrijgen in waar anderen mee bezig zijn, of wat voor reden mensen hebben om hier hun tijd te verdoen.
Mannekino: ik snap niet wat je wil bereiken hiermee, je misbruikt andermans problemen om een soort van gelijk te bereiken, wat het resultaat daarvan zal zijn is echter enkel een soort van extra strenge regeltjes-leidinggeving, misschien een lijst van toegestane woorden in topics?
ik begrijp wat je wilt zeggen met je kritiek; dat er best sprake is van een soms haperende dialoog tussen de adjes en de gebruikers en dat je misschien soms wel teleurgesteld bent in hen.
echter door zo te hameren op een goed-fout-idee loop je je doel voorbij
Edit: Met ^^^ bedoelde ik de post boven die van JvS, die er weer met zijn grote snep tussendoor kwam
Ik ben van mening dat er (vooral de laatste tijd) veel teveel gezeik is over het plaatsen van slotjes. Elk probleem wordt imho een beetje teveel apart bekeken. Misschien is het een aardige suggestie om meer naar de structurele oorzaak te kijken. Kijk, het forum is nu erg toegankelijk, misschien wel TE voor personen die niet tweaker genoeg zijn (dit slaat dus niet expliciet op dit topic of de topicstarter van dit topic). Ikzelf heb het forum wat in mijn undersign mede opgezet en al is dit niet een groot forum en zijn er veel minder users men is er wel een stuk toleranter. Ik zeg niet dat GOT maar net zo moet worden, maar modden op "mijn" forum is eigenlijk nog nooit voorgekomen. Tja, wat wil ik hier mee zeggen? Gewoon dat men in eerste instantie toch wat toleranter op moet stellen en niet teveel (in het overdrevene) op de regeltjes moet letten. Dan komt het vast wel weer goed. Want er zijn nogal wat regeltjes op GOT zo langzamerhand... en als we op deze manier doorgaan zullen er uiteindelijk alleen maar meer regeltjes komen en zal het modden nog moeilijker worden dan het al is.
Denk er eens over modjes...
maar GoT is wel ff wat groter dan jouw forumpjeOp donderdag 26 juli 2001 23:10 schreef wouter76 het volgende:
Ikzelf heb het forum wat in mijn undersign mede opgezet en al is dit niet een groot forum en zijn er veel minder users men is er wel een stuk toleranter. Ik zeg niet dat GOT maar net zo moet worden, maar modden op "mijn" forum is eigenlijk nog nooit voorgekomen. Tja, wat wil ik hier mee zeggen? Gewoon dat men in eerste instantie toch wat toleranter op moet stellen en niet teveel (in het overdrevene) op de regeltjes moet letten. Dan komt het vast wel weer goed. Want er zijn nogal wat regeltjes op GOT zo langzamerhand... en als we op deze manier doorgaan zullen er uiteindelijk alleen maar meer regeltjes komen en zal het modden nog moeilijker worden dan het al is.
Denk er eens over modjes...
in die tussentijd zijn er veel meer users bijgekomen en was er behoefte aan meer mods. Het begon nog met 3 of 4 lite-mods maar dit is later imo veel te ver overdreven tot een aantal dat ik als zeer regelmatige bezoeker al lang niet meer weet. En daarbij ken ik al die nieuwe mods ook helemaal niet..sinds die tijd heb ik het idee gekregen dat de afstand tussen de adjes en de gebruikers een stuk groter is geworden, daarbij, juist succesvolle en interessante gebruikers werden gevraagd adje te worden en vervolgens verdween de interessante input van deze mensen van het forum; '..want nu waren ze adje'.
misschien heeft het op mij wel weinig effect want in de tussentijd ben ik een soort van 'regular' geworden, echter ik vraag me af of, als ik nu newbie zou zijn, me GoT op de zelfde manier zou innemen als toendertijd.
En een groot aantal van die vele mods willen zich graag laten gelden tov. andere mods en zullen dus ook alles bewerkstelligen om hun 'macht' te uiten in de vorm van slotjes of waarschuwingen; dat zit gewoon in ieder mens en is weinig aan te doen. Wat er wel kan worden gedaan is een aantal duidelijke regels/richtlijnen maken en geen 'policy' van 20 bladzijden die toch niemand leest/onthoudt (maar aan de hand waarvan wel gemodereerd wordt). En mocht er es een geval zijn dat andere users het er allemaal mee eens zijn dat de topic zinloos is en dicht moet kun je de thread altijd nog op slot zetten.
voor zover mijn opbouwende kritiek..
Nou, vrede nou maar. En nou ga ik naar bed, want ik ben moe.
Klopt, des te meer mensen, des te meer verschillen, des te meer verschillende "waarden en normen". Om dit toch voor veel mensen aangenaam te houden, moet je helaas gewoon met meer regels gaan werken.Op vrijdag 27 juli 2001 00:08 schreef rick_h het volgende:
maar GoT is wel ff wat groter dan jouw forumpje, en dat is juist het probleem: hoe meer mensen hoe; meer problemen. Toen ik me hier op GoT aanmeldde was het nog een stuk rustiger en veel leuker dan nu. Dit sluit eigenlijk aan op het verhaal van RM-fm:
Dat je mods niet kent hoeft niet per definitie erg te zijn, bepaalde fora zijn behoorlijk rustig en voorzien van een behoorlijke hoeveelheid "Die hard bezoekers" die bijna alleen maar in dat forum komen. Die mods komen dus ook niet veel buiten hun "eigen" forum en als jij niet zoveel in dat specifieke forum komt, heb je de kans dat je zo'n mod bijna nooit tegenkomt.in die tussentijd zijn er veel meer users bijgekomen en was er behoefte aan meer mods. Het begon nog met 3 of 4 lite-mods maar dit is later imo veel te ver overdreven tot een aantal dat ik als zeer regelmatige bezoeker al lang niet meer weet. En daarbij ken ik al die nieuwe mods ook helemaal niet..
Teveel mods ? Ik denk het niet. Iedere forum heeft zijn eigen mod en dat is best goed, want zo weet iedere mod de ins en outs van zijn eigen forum, en dat creëert de mogelijkheid dat er in bepaalde fora een "eigen sfeer" kan ontstaan, die de forumbezoeker meer aanspreekt. (Dus ook een soort van policy voor dat specifieke forum.)
Anders moet je dus in ieder forum exact dezelfde regels toepassen en dat zou een vorm van "stugheid" veroorzaken. Juist door zo'n specifieke forummod ontstaat de mogelijkheid dat ieder forum zijn eigen sfeer heeft.
Hier ben ik het niet mee eens.En een groot aantal van die vele mods willen zich graag laten gelden tov. andere mods en zullen dus ook alles bewerkstelligen om hun 'macht' te uiten in de vorm van slotjes of waarschuwingen; dat zit gewoon in ieder mens en is weinig aan te doen.
wat jij suggereert is dat er een soort van "onderlinge concurrentie" is onder de mods, van wie er beter of meer mod, en wie het record slotjes of bans op zijn naam heeft. Dat is (gelukkig) niet zo, anders zou het snel de verkeerde kant opgaan.
En daar gaat het mis. Mensen komen in opspraak op het moment dat je volgens regels werkt die zij niet kunnen zien. Dan word je bestempelt als machtsgeil en komen de vergelijkingen met Nazi's (mods) en NSB'ers (SU-posters) weer naar boven.Wat er wel kan worden gedaan is een aantal duidelijke regels/richtlijnen maken en geen 'policy' van 20 bladzijden die toch niemand leest/onthoudt (maar aan de hand waarvan wel gemodereerd wordt). En mocht er es een geval zijn dat andere users het er allemaal mee eens zijn dat de topic zinloos is en dicht moet kun je de thread altijd nog op slot zetten.
voor zover mijn opbouwende kritiek..
Je moet duidelijke regels hebben, die iedereen kan lezen, en waar je ook naar handelt. Als je hier een bepaalde mate van vrijheid in veroorlooft, (dus de regels als richtlijn gaat gebruiken, in plaats van ze hard na te leven) word je van allerlei kanten weer beticht van inconsequentie en komen de topics met "hoezo de mijne dicht en de zijne niet ?
Helaas, het is zo, met zoveel users moet je zoveel mogelijk strict zijn met de regels en in sommige fora _heel_erg_ strict.
Voorbeelden van heel erg strict zijn o.a. SG en de HK, omdat hier heel veel "meningen" geuit worden en daar dus de meeste kans is dat de mensen elkaar in de haren vliegen.
Weer wat leesvoer.
Aannames zijn fataal.
GaMeOvEr of mijOp vrijdag 27 juli 2001 16:40 schreef 0siris het volgende:
AMEN! En als ik je mag intervieuwen (zie origineel van deze posting enzo), laat maar horen
In ieder geval ben ik blij dat we eruit zijn... Mijn excuses terug voor de misschien wat onduidelijke uitleg bij het slotje.
Wij hebben er geen problemen mee als dit soort topics in de Huiskamer gestart worden, maar we willen ze niet in de andere fora hebben, in verband met de eventuele "jurisprudentie" die dat creëert voor andere topics met dezelfde strekking.
Dus : Mag wel, maar gaarne in de HK.
Aannames zijn fataal.
Euh, je mag me best interviewen, maar ik weet niet of ik wel geschikt ben voor jouw interview. Doe mij maar ff een mailtje.Op vrijdag 27 juli 2001 16:40 schreef 0siris het volgende:
AMEN! En als ik je mag intervieuwen (zie origineel van deze posting enzo), laat maar horen
Aannames zijn fataal.