Toon posts:

Probleem met nieuwe computer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kreeg vandaag een nieuw systeem, in elkaar gezit door de winkel (behalve cd rom die had ik zelf nog).
Nou probeerde ik Windows er op te zitten en toen windows de pci bussen ging controleren kreeg ik bij de 1ste pci bus het volgende het volgende bestand niet gevonden of beschadigt : aspi2dos.sys.
Fout in Config.sys (regel 14)

Verder gegaan met setup, kreeg ik aan het begin kan Windows Installatie niet uitvoeren geen Harde schijf, schijf werkt niet of stuurprogamma vereist (of zo iets)

Wat kan er nu mis zijn, kan het komen doordat ik cd rom verkeerd heb geinstalleerd?????? Hellup!!!

(er zit wil een harde schijf in hoor)

Verwijderd

Formateer je harde schijf en probeer op nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijf word helemaal niet herkend.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 14:38
Wat voor hardware heb je in je nieuwe systeem ?

Zit er op je mobo ook een RAID-controller ?
Zo ja, dan moet je eerst een array maken, anders ziet dos/windows je hd niet.

-

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 20:27 schreef lexz het volgende:
De harde schijf word helemaal niet herkend.
hui?
Kijk is in je bios of ie em daar herkent

Verwijderd

wordt ie herkend in bios? Nee, ga naar 1. Ja, ga naar 2

1) stel zelf je hardeschijf in qua clusters enzo

2) maak met fdisk een primaire dos partitie

et voila

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is een MSI K7t Turbo zonder raid,
Hoe kijk ik of ie word herkend door in bios?
En hoe maak ik met fdisk een primaire dos partitie?

Verwijderd

Bij het opstarten zegt de compouter iets van Primary master: HDD 20 Gigs
Primary slave: none
Secundary master: CDrom 48x
Secundary Slave: none

Staat er iets van een Hardeschijf bij dan doet die het iig (meestal). Staat ier er niet dan moet je ff terug naar de pc-boer.

Staat ie daar, doe dan een opstartflop (Kan je maken op een Windows98 pc) bij het opstarten in je floppydrive Krijge je een aantal keukze, doe maar iets van opstarten zonder cd-rom ondersteuning. Eenmaal opgestart zie je A:>.
Type dan "fdisk.exe" en je krijgt dan het programmatje Fdisk. Hiermee kun je je hardeschijf partitioneren. Maak hier wat partities aan.
En nu moet het als het goed is je je windows wel kunnen installeren.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ga gewoon terug naar die winkel!!
Ik de beste oplossing (vind ik dan :))

Mzzl & Suc6

Go0s

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg dus: Primary master: None
Ik overleg wel ff met de winkel, of iemand moet hier nog de oplossing weten.

Verwijderd

Owk, de harde schijf is er dus niet...
Druk alle kabels eens goed aan... Probeer te voelen of te luisteren of ie wel ratelt bij opstarten...

Je kan een speciale bestanden voor een controle diskette downloaden van de website van je hardeschijvenfabrikant. Die kan kijken of je harde schijf het doet of niet.

Verwijderd

lijkt er op dat je jumpers van je HD niet goed staan.
Kijk ook even of je voedingsconnector en je IDE-kabel goed in je HD zitten.

Voor fdisk en formatteren kijk hier:

http://www.go.to/wintips

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
[/onzin]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die foutmelding over PCI bus scan en ASPI2DOS kan je wel negeren. Dat is voor het scannen van de PCI bus of er misschien ook een SCSI kaart inzit met een CD-ROM of harde schijf daarop. Die heb jij niet, dus is die foutmelding niet erg.

Dat windows geen harde schijf kan vinden (en em dus ook niet kan fdisken/formateren) is een heel ander probleem. Misschien moet je eens gaan kijken in de BIOS of hij wel op LBA staat, en de andere IDE instellingen controleren? De BIOS vindt de schijf wel aldus jou autodetect post...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:01 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

euhm... hij zegt... primary master: None.. slimmerd!

probeer ff of je hem in de BIOS kan herkennen en anders kijk je ff of alle kabels (stroomkabel, datakabel) zijn aangesloten.
Bennik nou gek of houden wij elkaar voor de gek???

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

MIJN GOD.... zoek het in de makkelijke hoek.

Zoals eerder vernoemd, koop het boek: "formateren voor dummies".. en neem vooral een abbo op "http://www.computeridee.nl" nu met de special ... Ook u kan zippen

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
[/nog meer onzin]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Misschien zitten je HD en de CD-Rom spelen op dezelfde "cable" Dus allebij op Primary master ??? Of heb je misschien een kabel verkeerd omgepropt ofzo ? =)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

omdat je kennis waarschijnlijk niet zo groot is als de wannabee techneuten hiero die meestal gewoon een ander napraten en er zelf dan niets van snappen (voel je je aangesproken? zal wel een reden hebben dan :P ) kan je beter gewoon terug gaan naar de winkel. Er is heel waarschijnlijk gewoon een los draadje ofzo maar ze kunnen je in de winkel daar veel beter mee helpen. Wij komen echt niet ff langs :+

MechWarrior || Monsters Game

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Op dinsdag 24 juli 2001 22:14 schreef MRic3 het volgende:
MIJN GOD.... zoek het in de makkelijke hoek.

Zoals eerder vernoemd, koop het boek: "formateren voor dummies".. en neem vooral een abbo op "http://www.computeridee.nl" nu met de special ... Ook u kan zippen
jij bent ook newbiej geweest mister know all :r

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
maaar niemand die uitlegd hoe je dat ding door de bios laat herkennen :?
komt ie (moet haast werken(uiteraard ff cheken of kabels goed zijn aangesloten )
je gaat naar het 1e scher v.d. bios
je kiest daar:
standard CMOS features en klikt bij alle master en slaves detect ( OID :o )
als het goed is staat erdan bji prim. master jou HDD
zo niet..........
wandel ff door de bios en kijk of alle pri en sec master/slaves aanstaan zo niet knal dan alles op enebled
nog niet :?.............
kijk dan ff of e master/slave instellingen OK zijn op de HDD en CD-ROM
moet zijn (in geval van 1xHDD 1xCD)
prim master HDD
prim slave none
sec master Cd-ROM
sec. slave none
verder altijd snelste HDD aan pri controller
alles wat langzamer is aan Sec controller
(pffffffffffft *$%^*# :Z :Z :Z )

Have fun >:) en suc6 ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Nog ff wat input.

Voordat je terug gaat naar de winkel, neem ff rustig de tijd om het zelf op te lossen, vaak ligt het niet aan de hardware, maar gewoon ff wat instelling in de bios. En checken of kabels e.d. goed zitten.

Wat ik begreep uit je verhaal is dat je nog niet echt bekend bent met bios enzo. Maar dat kun je zo ff leren.

Benodigdheden

Manual van je bios
Bootable WinME disk/cdrom
En een beetje geduld

OK hij vind je hdisk dus niet. en je krijgt een error als ie klaar is met het scannen van je pci bus. Die error kan ook veroorzaakt worden door een diskette die beschadigd is.

Waarschijnlijk ligt het probleem bij je hardschijf of de aansluiting ervan.

Wat je beste ff kunt doen, ook meteen beetje zelf studie:

1)Schroef je kast open

2)Bekijk alles ff rustig met de manual van je mobo erbij, vergelijk de layout van je manual met wat je ziet, probeer de IDE connectors te lokaliseren.

3)Heb je die gevonden, zet je harde schijf dan in zijn eentje op de primary ide poort.

4)Handig is om ook even de jumper settings achterop je hdisk te checken, die staan standaard meestel wel goed, op 'auto' of 'master'. Als het goed is krijg je bij de oem hdisk een papiertje met korte instructies hoe je de hdisk moet aansluiten en hoe de jumper settings moeten, anders staan de settings die mogelijk zijn achter op je schijf.

5)Zet je cdrom op de secondary ide poort en ook op master, voor de jumper settigs geldt hetzelfde verhaal als hierboven.

6)Controleer of alle stekker verder goed zitten, dus je powerfeed voor je mobo, brede stekker vlakbij je processor socket kan niet missen, druk die nog even aan voor de zekerheid.

7) Wat ik altijd doe als ik een nieuw systeem in elkaar zet is alle overbodige hardware eruit halen, dus pci kaarten e.d. zo elimineer je eventuele andere conflicten.

7a) Dit geldt ook voor de intergrated peripherals setting in je bios hier komt ik later wel op terug.

8)Lees nog ff aandachtig de bios onderdelen door in je manual zodat je beetje idee krijgt welke settings je kunt aanpassen.

9)Nadat je alle hardware goed hebt aangesloten wordt het tijd dat je in de bios de boel ff zo stabiel mogelijk instelt. D.w.z. alle onzin en performace optie uit.

10)Hiervoor geldt hetzelfde als wat ik boven heb gezegt ga je bios rustig door met de manual erbij, zet eerst alle settigs eens op default. Pas daarna de nodige dingen aan, zoals je processor goed configurerem, hier bedoel ik mee de Multiplier en FSB )Front Side Bus) snelheid goed zetten, dit kan ik je niet zo vertellen, ik weet niet welke proc je hebt.

11)Onder de optie Intergrated Peripherals moet je zo'n beetje alles uitzetten, dus je com poorten en LPT poort. Ook alle eventuele onboard optie, zoals sound, raid, gamepoort, usb. Alles moet uit zo kun je controleren of alle IRQ wel goed toegewezen worden, je IDE controllers op 14&15 en je AGP op 11. Hopelijk heb je ook een optie op IRQ toe te wijzen aan PCI sloten, zo kun je bijvoorbeeld je soundcard en netwerkkaart IRQ toewijzen die jij wilt.

12)Verder moet je even kijken onder je Chipset features of alles goed staat, neem dit door met je manual erbij, zet bijvoorbeeld je geheugen eerst op CAS3, en verder alle optie die extra performance geven zoals je AGP mode moeten op AUTO. Hier geldt hetzelfde als wat ik al eerder zei, hiermee voorkom je stabiliteits problemen. Dit kun je later allemaal wel beter zetten, maar eerst moet de boel werken.

13)Onder de eerste of tweede optie kun je kiezen welke hardeschijven je wilt hebben, iets met cycles, en IDE block mode ofzo, zet ook hier alles op auto, dan moet je hdisk zelf wel goed herkent worden.

14)Als je zo alles ff bijlangsgaat moet de boel wel gaan werken, anders is er waarschijnlijk toch iets mis met je hdisk of mobo.

15)Of misschien is het wel heel simpel en is je bootdisk beschadigd.

FDisk

Als je hardeschijf goed herkent wordt is het zaak om de boel ff goed te partioneren. Dit kun je doen met FDISK.

Start de pc op met de WinME/98 bootdisk, en kies voor de optie met of zonder cdrom ondersteuning, nu gaat die disk zo'n ramdrive aanmaken van Microsoft.

Als ie klaar is type je gewoon in FDISK.

Nu vraagt ie of je ondersteuning voor grote harde schijven wilt, druk op J. voor ja :)

Nu heb je 4 opties. Onder optie 4 kun je zien wat de huidige status is van je HD, zie je nog niks dat moet je aanmaken. Zie je al wel wat kun je beter alle verwijderen. En opnieuw indelen zoals als jij dat wilt.

Verwijderen doe je onder optie 3. Werk van onder naar boven. Als je onder 4 nog iets zag staan van NONDOS, dan moet je eerst onder 3 de NONDOS partitie verwijderen. Werk ander gewoon van 3 naar 1. Volg de instructies op het scherm dan moet je er wel uit komen.

Als alles nu verwijderd is kun je nieuwe partitie aanmaken. Ik doe het altijd als volgt. (Voorbeeld voor een Single operating system met 20 GB hdisk).

C:\ 5 Gig (OS + PROGS)
D:\ 10 Gig (DATA)
E:\ 2,5 Gig (GAMES)
F:\ 2,5 Gig (INSTALL)

Op me INSTALL schijf kopieer ik bijvoorbeeld me Windows cabinet files, en parkeer in mijn Norton Ghost + Gemaakte images.

Het aanmaken van de partities is heel makkelijk.

Kies 1 onder het hoofd menu. Dan maak je een primary partie aan. Als ie vraag 'Wilt u groots mogelijke omvang?' Kies dan nee. Maar typ dan in 5000 (in Megabytes naar bovenstaand voorbeeld). Nu gaat ie de primary dos paritie aanmaken. Waar Windows opkomt te staan.

Als ie klaar in kun je weer terug naar het hoofd menu, kies weer 1, en dan 2 Extended dos. Als ie nu vraag voor de grootst mogelijke omvang kies dan JA.

Nu ga je logische stations maken, beginnend met D:\ vul hier als grote in 10000. Nu gaat ie gewoon je resterende Megabytes af. Onder E:\ Vul je 2500. En bij de laatste druk je op enter om de rest op te maken.

Nu heb je alle partitie gemaakt, en moet je de primary partitie nog even activeren om te booten vanaf die disk. Kies onder hoofsmenu 2. En activeer partitie 1.

Reboot de pc, en kies voor met of zonder cdromondersteuning.

En formateer C:\ t/m F:\ met het commando FORMAT #: /U met # als driver letter. U staat voor Uninteruptable. Soms gaat ie raar doen omdat de hardeschijven noet niet logisch zijn ofzo. Maargoed zo moet het wel willen.

En nu heb ik pijn in me polsen :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:39
Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen, klasse! eindelijk iemand met de ware Tweakers-spririt :) nu moet het hem wel lukken denk ik.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:59 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Kijk, dat zouden meer mensen moeten doen, klasse! eindelijk iemand met de ware Tweakers-spririt :) nu moet het hem wel lukken denk ik.
Tja je moet toch wat doen tijdens die 3dMark testjes ;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:39
Op woensdag 25 juli 2001 01:07 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Tja je moet toch wat doen tijdens die 3dMark testjes ;)
en ik maar denken dat je dat uit behulpzaamheid deed, dan trek ik nu mn woorden in ;) maar ondertussen is door al dat getype je score wel een paar punten lager uitgevallen :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 01:09 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

en ik maar denken dat je dat uit behulpzaamheid deed, dan trek ik nu mn woorden in ;) maar ondertussen is door al dat getype je score wel een paar punten lager uitgevallen :)
Me markjes worden alleen maar hoger

12.41 5375
12.60 5671
12.90 5729

Maar laten we zijn topic niet jatten. Voor gebabbel moeten we in de huiskamer zijn :7 waar ik nog niet in kan.

Ik ga altijd veelst te nochelant op met wachtewoorden e.d. Ik ben was hier voor het eerst ongeveer 1,5 jaar geleden. Maar dan hebbie zo'n periode dat je nooit meer langskomt, en dan weer opnieuw regged.. en dan...ik dwaal af.... laten we eerst ff afwachten of het hem gaat lukken.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55
Op woensdag 25 juli 2001 00:53 schreef Mannekino het volgende:
Nog ff wat input.

Voordat je terug gaat naar de winkel, neem ff rustig de tijd om het zelf op te lossen, vaak ligt het niet aan de hardware, maar gewoon ff wat instelling in de bios. En checken of kabels e.d. goed zitten.

Wat ik begreep uit je verhaal is dat je nog niet echt bekend bent met bios enzo. Maar dat kun je zo ff leren.

Benodigdheden

Manual van je bios
En een beetje geduld

OK hij vind je hdisk dus niet. en je krijgt een error als ie klaar is met het scannen van je pci bus. Die error kan ook veroorzaakt worden door een diskette die beschadigd is.

1)Schroef je kast open

2)Bekijk alles ff rustig met de manual van je mobo erbij, vergelijk de layout van je manual met wat je ziet, probeer de IDE connectors te lokaliseren.

3)Heb je die gevonden, zet je harde schijf dan in zijn eentje op de primary ide poort.

4)Handig is om ook even de jumper settings achterop je hdisk te checken, die staan standaard meestel wel goed, op 'auto' of 'master'. Als het goed is krijg je bij de oem hdisk een papiertje met korte instructies hoe je de hdisk moet aansluiten en hoe de jumper settings moeten, anders staan de settings die mogelijk zijn achter op je schijf.

5)Zet je cdrom op de secondary ide poort en ook op master, voor de jumper settigs geldt hetzelfde verhaal als hierboven.

6)Controleer of alle stekker verder goed zitten, dus je powerfeed voor je mobo, brede stekker vlakbij je processor socket kan niet missen, druk die nog even aan voor de zekerheid.

7) Wat ik altijd doe als ik een nieuw systeem in elkaar zet is alle overbodige hardware eruit halen, dus pci kaarten e.d. zo elimineer je eventuele andere conflicten.

7a) Dit geldt ook voor de intergrated peripherals setting in je bios hier komt ik later wel op terug.

8)Lees nog ff aandachtig de bios onderdelen door in je manual zodat je beetje idee krijgt welke settings je kunt aanpassen.

9)Nadat je alle hardware goed hebt aangesloten wordt het tijd dat je in de bios de boel ff zo stabiel mogelijk instelt. D.w.z. alle onzin en performace optie uit.

10)Hiervoor geldt hetzelfde als wat ik boven heb gezegt ga je bios rustig door met de manual erbij, zet eerst alle settigs eens op default. Pas daarna de nodige dingen aan, zoals je processor goed configurerem, hier bedoel ik mee de Multiplier en FSB )Front Side Bus) snelheid goed zetten, dit kan ik je niet zo vertellen, ik weet niet welke proc je hebt.

11)Onder de optie Intergrated Peripherals moet je zo'n beetje alles uitzetten, dus je com poorten en LPT poort. Ook alle eventuele onboard optie, zoals sound, raid, gamepoort, usb. Alles moet uit zo kun je controleren of alle IRQ wel goed toegewezen worden, je IDE controllers op 14&15 en je AGP op 11. Hopelijk heb je ook een optie op IRQ toe te wijzen aan PCI sloten, zo kun je bijvoorbeeld je soundcard en netwerkkaart IRQ toewijzen die jij wilt.

12)Verder moet je even kijken onder je Chipset features of alles goed staat, neem dit door met je manual erbij, zet bijvoorbeeld je geheugen eerst op CAS3, en verder alle optie die extra performance geven zoals je AGP mode moeten op AUTO. Hier geldt hetzelfde als wat ik al eerder zei, hiermee voorkom je stabiliteits problemen. Dit kun je later allemaal wel beter zetten, maar eerst moet de boel werken.

13)Onder de eerste of tweede optie kun je kiezen welke hardeschijven je wilt hebben, iets met cycles, en IDE block mode ofzo, zet ook hier alles op auto, dan moet je hdisk zelf wel goed herkent worden.

14)Als je zo alles ff bijlangsgaat moet de boel wel gaan werken, anders is er waarschijnlijk toch iets mis met je hdisk of mobo.

FDisk

Als je hardeschijf goed herkent wordt is het zaak om de boel ff goed te partioneren. Dit kun je doen met FDISK.

Start de pc op met de WinME/98 bootdisk, en kies voor de optie met of zonder cdrom ondersteuning, nu gaat die disk zo'n ramdrive aanmaken van Microsoft.

Nu vraagt ie of je ondersteuning voor grote harde schijven wilt, druk op J. voor ja :)

Nu heb je 4 opties. Onder optie 4 kun je zien wat de huidige status is van je HD, zie je nog niks dat moet je aanmaken. Zie je al wel wat kun je beter alle verwijderen. En opnieuw indelen zoals als jij dat wilt.

Verwijderen doe je onder optie 3. Werk van onder naar boven. Als je onder 4 nog iets zag staan van NONDOS, dan moet je eerst onder 3 de NONDOS partitie verwijderen. Werk ander gewoon van 3 naar 1. Volg de instructies op het scherm dan moet je er wel uit komen.

Als alles nu verwijderd is kun je nieuwe partitie aanmaken. Ik doe het altijd als volgt. (Voorbeeld voor een Single operating system met 20 GB hdisk).

Op me INSTALL schijf kopieer ik bijvoorbeeld me Windows cabinet files, en parkeer in mijn Norton Ghost + Gemaakte images.

Kies 1 onder het hoofd menu. Dan maak je een primary partie aan. Als ie vraag 'Wilt u groots mogelijke omvang?' Kies dan nee. Maar typ dan in 5000 (in Megabytes naar bovenstaand voorbeeld). Nu gaat ie de primary dos paritie aanmaken. Waar Windows opkomt te staan.

Als ie klaar in kun je weer terug naar het hoofd menu, kies weer 1, en dan 2 Extended dos. Als ie nu vraag voor de grootst mogelijke omvang kies dan JA.

Nu ga je logische stations maken, beginnend met D:\ vul hier als grote in 10000. Nu gaat ie gewoon je resterende Megabytes af. Onder E:\ Vul je 2500. En bij de laatste druk je op enter om de rest op te maken.

Nu heb je alle partitie gemaakt, en moet je de primary partitie nog even activeren om te booten vanaf die disk. Kies onder hoofsmenu 2. En activeer partitie 1.

En formateer C:\ t/m F:\ met het commando FORMAT #: /U met # als driver letter. U staat voor Uninteruptable. Soms gaat ie raar doen omdat de hardeschijven noet niet logisch zijn ofzo. Maargoed zo moet het wel willen.

mooie reply, tweaker pluim voor deze kerel

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:53 schreef Mannekino het volgende:
Nog ff wat input.

Benodigdheden

Manual van je bios
En een beetje geduld

1)Schroef je kast open

FDisk

ja kijk, dit wou ik nou net zeggen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 01:42 schreef Kaap het volgende:

[..]

mooie reply, tweaker pluim voor deze kerel
anders quote je ff z'n hele reply |:( ;)

• OJ_Simpson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12-2023
Zit er op je mobo toevallig een aparte ATA 100 controller waar je HD op aangeloten is?

Direct na initialisatie van de bios, geheugen en apparaten zoals CD-Rom en DVD komt er dan waarschijnlijk een blauw scherm met Highpoint (of misschien andere??).

Tijdens installatieprocedure van Windows moet je F6 (of zoiets) indrukken om RAID apparatuur te installen. Misschien zit er wel een disk bij je computer waar een driver voor de controller op staat. Na het installeren van die driver kun je pas echt Windows gaan installen.

Laat even weten of dit werkt. Succes!

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 23:47 schreef OJ_Simpson het volgende:
Zit er op je mobo toevallig een aparte ATA 100 controller waar je HD op aangeloten is?

Direct na initialisatie van de bios, geheugen en apparaten zoals CD-Rom en DVD komt er dan waarschijnlijk een blauw scherm met Highpoint (of misschien andere??).

Tijdens installatieprocedure van Windows moet je F6 (of zoiets) indrukken om RAID apparatuur te installen. Misschien zit er wel een disk bij je computer waar een driver voor de controller op staat. Na het installeren van die driver kun je pas echt Windows gaan installen.

Laat even weten of dit werkt. Succes!
Hij zei dat ie een KT7 had zonder raid. Dus er zitten alleen maar twee ide poorten op die zonder extra drivers functioneren.

Die optie met F6 gaat inderdaad op als je windows 2000 installeert. Dan moet ik ook even mijn Promise disk erin doen zodat Win2k mijn drives herkent.
Pagina: 1