Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Hallo,
Ik heb nog een ouderwetse Plasma TV, een macbook en een android telefoon. Daarnaast heb ik een AV receiver met home cinema set waarop de tv is aangesloten.

Is het mogelijk om met Chromecast het volgende te streamen naar mijn tv:
- Hele beeldscherm van mijn macbook
- Lokale videobestanden vanaf de harde schijf
- Spotify app van de macbook

Kan dat in Full HD en 5.1 surround sound? Dus via de AV receiver voor het geluid en vervolgens het beeld naar de TV?

Alle reacties

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11 16:42

Audione0

Strijdt der titanen

eerste hit op Google.........

https://www.appletips.nl/...streamen-naar-chromecast/

Gebruik plex voor je lokale bestanden

klaarrrr

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Alles is een beetje afhankelijk van welke receiver en TV je hebt. De chromecast kun je in de TV steken, maar dat werkt alleen goed wanneer ARC wordt ondersteund. Beter is het om de chromecast rechtstreeks in de receiver te doen, maar dat kan natuurlijk alleen wanneer de receiver ook HDMI inputs heeft.

Verder
-mac scherm streamen staat hierboven.

-Voor lokale conten zou plex kunnen, maar at is initieel nogal veel gedoe met inrichten. Veel makkelijker is om de videostream plugin in chrome te installeren. Dan is het gewoon bestand kiezen van schijf, chromecast selecteren (als je meer hebt) en afspelen maar.

-spotify is wat lastig. Je kunt met de native app niet starten met afspelen, maar gebruik je spotify op je mobiel en kies je dan de chromecast, dan kun je vervolgens wel verder spelen en de boel bedienen met de native app op de mac.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Twee identieke topics is niet de bedoeling. Deze gaat op slot.
Verder in Chromecast mogelijkheden vanaf Macbook.

Dit topic is gesloten.