Chromecast mogelijkheden vanaf Macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
Hallo,
Ik heb nog een ouderwetse Plasma TV, een macbook en een android telefoon. Daarnaast heb ik een AV receiver met home cinema set waarop de tv is aangesloten.

Is het mogelijk om met Chromecast het volgende te streamen naar mijn tv:
- Hele beeldscherm van mijn macbook
- Lokale videobestanden vanaf de harde schijf
- Spotify app van de macbook

Kan dat in Full HD en 5.1 surround sound? Dus via de AV receiver voor het geluid en vervolgens het beeld naar de TV?

Ik weet niet in welk subforum deze vraag het best past.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Lokale videobestanden kan je streamen via Plex, ook in Full HD en 5.1 surround. Erg handig stukje software en zeker de moeite eens naar te kijken.

Ook Spotify kan je gewoon streamen vanuit Spotify zelf, zoals dat op elk ander apparaat gaat.

Het beeldscherm van je Macbook ga je niet kunnen streamen naar een Chromecast. Apple gebruikt hiervoor zijn eigen protocol (Airplay) en dat werkt alleen met AppleTV (of een andere ontvanger die Airplay ondersteund).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 14:46
Met behulp van de Chrome browser kan je je scherm casten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:00
Beamer is ook een fijne drag en drop app om lokale videobestanden af te spelen op je Chromecast.

[ Voor 4% gewijzigd door diotav op 16-04-2019 12:06 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44
Wouter36 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:14:
Met behulp van de Chrome browser kan je je scherm casten.
Als ik me niet vergis, geldt dat alleen voor je browser (chrome) en niet voor je desktop. Volgens mij wil de TS zijn gehele desktop kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 07:46
Ook in VLC 3 zit de mogelijkheid om je video via de chromecast af te spelen

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Spidey schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:46:
Ook in VLC 3 zit de mogelijkheid om je video via de chromecast af te spelen
low_n_slow schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:08:
[...]

En pakt hij dan ook de subtitles mee?

Als ik me niet vergis, geldt dat alleen voor je browser (chrome) en niet voor je desktop. Volgens mij wil de TS zijn gehele desktop kunnen streamen.
In Google Chrome zit wel een optie om je hele scherm te casten, maar ik weet niet of die in alle setups werkt.

Bedankt voor de antwoorden al, belangrijkste open vraag is nog, kan je het geluid via receiver naar 5.1 speakerset sturen vanaf laptop via chromecast? Of kan het geluid alleen op de speakers van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Beste app vind ik hierin Videostream, werkt echt heel goed. Pakt ook externe subtitles mee als je die hebt https://getvideostream.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:40:
Beste app vind ik hierin Videostream, werkt echt heel goed. Pakt ook externe subtitles mee als je die hebt https://getvideostream.com/
dank je wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:30

Matszs

><>

low_n_slow schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:08:
[...]

Nope, ook je bureaublad.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FLYnsqT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
averagegamer schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:24:
[...]

[...]

In Google Chrome zit wel een optie om je hele scherm te casten, maar ik weet niet of die in alle setups werkt.

Bedankt voor de antwoorden al, belangrijkste open vraag is nog, kan je het geluid via receiver naar 5.1 speakerset sturen vanaf laptop via chromecast? Of kan het geluid alleen op de speakers van de tv.
Hiervoor zou je je receiver op je tv aan moeten sluiten via bijvoorbeeld TOSLINK, als je tv en receiver 5.1 PCM ondersteunen moet dit gewoon werken. Anders zou je er nog een HDMI audio extractor met TOSLINK tussen kunnen hangen, die zijn ook niet heel duur. Genoeg opties om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
gfhoihoi72 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:11:
[...]

Hiervoor zou je je receiver op je tv aan moeten sluiten via bijvoorbeeld TOSLINK, als je tv en receiver 5.1 PCM ondersteunen moet dit gewoon werken. Anders zou je er nog een HDMI audio extractor met TOSLINK tussen kunnen hangen, die zijn ook niet heel duur. Genoeg opties om het werkend te krijgen.
Maar als ik chromecast rechtstreeks van laptop naar receiver cast heeft de tv toch niks met het geluid te maken? Gaat erom dat chromecast dan het 5.1 signaal naar de receiver krijgt en de receiver het distribueert naar de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
averagegamer schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:51:
[...]

Maar als ik chromecast rechtstreeks van laptop naar receiver cast heeft de tv toch niks met het geluid te maken? Gaat erom dat chromecast dan het 5.1 signaal naar de receiver krijgt en de receiver het distribueert naar de speakers.
Ah, je linkt het beeld van de Chromecast dan via de receiver naar de tv? Dan zou 5.1 gewoon moeten werken, als het goed is kan je receiver hier gewoon mee overweg.
Pagina: 1