Beste Dolby Vision hdr10 mediaplayer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rosavanwinkle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:51
Hoy allemaal,ben best een nieuweling op dit soort dingen.

Ik zoek een mediaplayer voor local files te streamen van mijn PC naar mijn TV die vooral 4KUHD, hdr10 en dolby vision zijn. vooral dolby vision. het gaat om local files allemaal op mijn pc, (somige wel op mijn online plex server via een seedbox) wat kan ik mij het best dan aanschaffen of kopen. ik heb via plex geprobeerd de files te streamen naar mijn tv maar de transcoding geeft mij constant buffering...(pc cpu schiet direct naar 100% transcoding) ik kan wel local casting doen via windows en die doet het beter maar is nog altijd af en toe bufferen,ik heb geen idee waar ik naar zoek sinds de meeste dingen zijn voor streaming en dan gok ik dat het dan dingen zoals netflix en prime video zijn (die kan mijn tv zo wel aan btw).

een prijs heb ik niet echt op het oog en over hardware heb ik echt geen idee waar ik naar moet zoeken :/ (prebuild/onderdelen)
er werd mij de apple tv en chromecast ultra alsook de amazon fire tv cube maar dat zijn dingen die voor streaming gebruikt worden vooral en niet local files toch of zit ik verkeerd?

het gaat echt vooral om local files op mijn pc.
hopelijk is dit in de correcte locatie gepost.

bedankt voor je hulp

The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.

Alle reacties

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:27
Probeer Infuse (https://firecore.com/infuse) eens, met Plex als library.

• rosavanwinkle
hmm infuse blijkt enkel apple devices te zijn, ben een android user... :/

[ Voor 21% gewijzigd door rosavanwinkle op 15-04-2019 13:28 ]

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-12 09:04
Je zou eens kunnen kijken doormiddel van een plex premium pass om de transcoding van CPU naar GPU te zetten en kijken of dit beter gaat. Echter heb ik dit nog nooit geprobeerd dus kan je hier geen verdere advies opgeven.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rosavanwinkle
Ronker schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:39:
Je zou eens kunnen kijken doormiddel van een plex premium pass om de transcoding van CPU naar GPU te zetten en kijken of dit beter gaat. Echter heb ik dit nog nooit geprobeerd dus kan je hier geen verdere advies opgeven.
al geprobeerd doet net het tegenovergestelde,gaat me lower resolutie geven...

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-12 09:04
rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:51:
[...]

al geprobeerd doet net het tegenovergestelde,gaat me lower resolutie geven...
Hardeschijf aan je TV ookal ben je dan niet aan t streamen :|

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rosavanwinkle
Zou het mogelijk ook kunnen zijn omdat de file MKV is en plex niet zo goed is met MKV files?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12 14:19

Nibbz

Postmaster General

MKV is maar een container. Dan zou je even moeten kijken wat er precies in zit waarmee hij moeite heeft

13:37

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dolby Vision kun je vergeten, alleen mogelijk via UHD Blu-ray schijfjes en streaming diensten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:56:
Zou het mogelijk ook kunnen zijn omdat de file MKV is en plex niet zo goed is met MKV files?
Plex werkt perfect met MKV files. Het ligt vooral aan de speler die je gebruikt. Anders moet Plex gaan transcoden, en dat is bij de gratis versie gelimiteerd tot CPU-transcoding.

*tenzij je een Nvidia Shield gebruikt, daarop ondersteunt Plex ook met de free editie gewoon hardware transcoding.

Ik ben persoonlijk wel fan van Plex. Mooie interface, en vrijwel alles wordt gewoon afgespeeld, zij het met transcoding.

Ben wel benieuwd naar wat meer informatie:

Welke TV heb je staan?
Is die bedraad aangesloten, of is de WiFi gewoon niet snel genoeg voor Plex?
Wat voor Plex server heb je draaien?

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroenneman op 15-04-2019 14:02 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rosavanwinkle
Twazerty schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:59:
Dolby Vision kun je vergeten, alleen mogelijk via UHD Blu-ray schijfjes en streaming diensten.
Ik heb verschillende files met dolby Vision
ga naar iptorrents en check voor dovi maar dat heb je niet van mij

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb verschillende files met dolby Vision
ga naar iptorrents en check voor dovi maar dat heb je niet van mij
Afspelen is niet mogelijk van die content. Je komt niet verder dan HDR, het Dolby Vision gedeelte kan niet afgespeeld worden.

• rosavanwinkle
Jeroenneman schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:00:
[...]

Plex werkt perfect met MKV files. Het ligt vooral aan de speler die je gebruikt. Anders moet Plex gaan transcoden, en dat is bij de gratis versie gelimiteerd tot CPU-transcoding.

*tenzij je een Nvidia Shield gebruikt, daarop ondersteunt Plex ook met de free editie gewoon hardware transcoding.

Ik ben persoonlijk wel fan van Plex. Mooie interface, en vrijwel alles wordt gewoon afgespeeld, zij het met transcoding.

Ben wel benieuwd naar wat meer informatie:

Welke TV heb je staan?
Is die bedraad aangesloten, of is de WiFi gewoon niet snel genoeg voor Plex?
Wat voor Plex server heb je draaien?
Wel ik lees dat er wel meer problemen zijn met mensen die MKV's gebruiken op plex, alsook waar kan ik die setting veranderen voor hardware transcoding
Twazerty schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:04:
[...]

Afspelen is niet mogelijk van die content. Je komt niet verder dan HDR, het Dolby Vision gedeelte kan niet afgespeeld worden.
?
mijn tv speelt het nogtans gewoon af hoor? krijg de melding dat dolby vision word afgespeelld op men LG tv

• Jeroenneman

Jeroenneman

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:05:
[...]

Wel ik lees dat er wel meer problemen zijn met mensen die MKV's gebruiken op plex, alsook waar kan ik die setting veranderen voor hardware transcoding
[...]

?
mijn tv speelt het nogtans gewoon af hoor? krijg de melding dat dolby vision word afgespeelld op men LG tv
Nogal wiedes dat er meer mensen zijn die problemen hebben met MKV's, dat is namelijk 90% van wat je illegaal kunt downloaden. Maar MKV is alleen maar de container. In die MKV kun je nog tig verschillende manieren van encoding gebruiken.

Maar nogmaals: je zult wat meer info moeten geven over de speler, en over je manier van aansluiten. Want 4K over een brakke WiFi, dat gaat je met geen enkele software lukken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• rosavanwinkle
Oke zoals Jeroenneman gevraagd heeft meer info, de tv is aangesloten met een fiberlijn van proximus, direct naar de router. dus geen wifi gebruik,heb ook met wifi spots geprobeerd om te testen wat het snelst was. sinds een fiberlijn stabieler was ben ik met dat gebleven. de speler die ik op dit moment gebruik is plex.voornamelijk omdat het gewoon een server is die zeer goed werkt normaal gezien... Windows heeft btw ook een optie om te casten naar een device en dat ging wel veel vlotter geen buffering etc. maar je hebt echt letterlijk geen opties...
als je wilt weten wat men speler atm is wel dat is mijn pc.
specs:
intel i5-8400
gpu gtx 1060 6GB
16GB DDR4 3000mhz ram

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:05:
?
Zodra je een externe mediaplayer of zaken als plex aan de slag gaat is Dolby Vision niet mogelijk voor losse files. Als er al Dolby Vision support is op een externe mediaspeler zal dit beperkt zijn tot Streaming diensten zoals Netflix.

Oplossing is dus een hardeschijf met files aan je tv koppelen. Dat is dan de enige manier om Dolby Vision af te kunnen spelen.

• rosavanwinkle
Twazerty schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:16:
[...]

Zodra je een externe mediaplayer of zaken als plex aan de slag gaat is Dolby Vision niet mogelijk voor losse files. Als er al Dolby Vision support is op een externe mediaspeler zal dit beperkt zijn tot Streaming diensten zoals Netflix.

Oplossing is dus een hardeschijf met files aan je tv koppelen. Dat is dan de enige manier om Dolby Vision af te kunnen spelen.
Dus dit is niet dolby vision? ookal is het plex,en aquaman btw
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uucZQqY.png

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:23:
[...]

Dus dit is niet dolby vision? ookal is het plex,en aquaman btw
rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:17:
Hoy allemaal,ben best een nieuweling op dit soort dingen.

Ik zoek een mediaplayer voor local files te streamen van mijn PC naar mijn TV die vooral 4KUHD, hdr10 en dolby vision zijn. vooral dolby vision. het gaat om local files allemaal op mijn pc, (somige wel op mijn online plex server via een seedbox) wat kan ik mij het best dan aanschaffen of kopen.
Je vraagt naar een mediaplayer met Dolby Vision support: die is er niet.

Je TV heeft wel Dolby Vision support, wist alleen niet dat plex op de tv zelf ook Dolby Vision support had.

• rosavanwinkle
Twazerty schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:27:
[...]

[...]

Je vraagt naar een mediaplayer met Dolby Vision support: die is er niet.

Je TV heeft wel Dolby Vision support, wist alleen niet dat plex op de tv zelf ook Dolby Vision support had.
Sorry voor de verwarring,
ja de tv heeft dolby vision support anders zou het nuteloos zijn om die files af te spelen,amazon prime,netflix etc. zou die dan zelfs met een mediaplayer niet kunnen afspelen ^^

• Jeroenneman

Jeroenneman

rosavanwinkle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:15:
Oke zoals Jeroenneman gevraagd heeft meer info, de tv is aangesloten met een fiberlijn van proximus, direct naar de router. dus geen wifi gebruik,heb ook met wifi spots geprobeerd om te testen wat het snelst was. sinds een fiberlijn stabieler was ben ik met dat gebleven. de speler die ik op dit moment gebruik is plex.voornamelijk omdat het gewoon een server is die zeer goed werkt normaal gezien... Windows heeft btw ook een optie om te casten naar een device en dat ging wel veel vlotter geen buffering etc. maar je hebt echt letterlijk geen opties...
als je wilt weten wat men speler atm is wel dat is mijn pc.
specs:
intel i5-8400
gpu gtx 1060 6GB
16GB DDR4 3000mhz ram
Je probleem ligt dus niet bij de herkenning van de TV, of bij de afspeelmogelijkheden van Plex.
Het lijkt alsof er in de verbinding dan iets nog niet optimaal is als je last hebt van veel buffering.

Wat geeft Plex voor informatie over de transcode (als je transcode, of gebruik je direct play?)

Mogelijke optie zou een Apple TV4K met Infuse kunnen zijn. Die is in staat op DV 4K content af te spelen. De Nvidia Shield kan dit helaas nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroenneman op 15-04-2019 14:36 ]

Verwijderd

Wat ik zo her en der lees is het meer een licentie issue dan een hard- of sofwarematig probleem.

https://forums.plex.tv/t/dolby-vision/221000/3

Op zoek naar mediaspeler voor 4K Dolby Vision + Atmos

• rosavanwinkle
Jeroenneman schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:31:
[...]

Je probleem ligt dus niet bij de herkenning van de TV, of bij de afspeelmogelijkheden van Plex.
Het lijkt alsof er in de verbinding dan iets nog niet optimaal is als je last hebt van veel buffering.

Wat geeft Plex voor informatie over de transcode (als je transcode, of gebruik je direct play?)

Mogelijke optie zou een Apple TV4K met Infuse kunnen zijn. Die is in staat op DV 4K content af te spelen. De Nvidia Shield kan dit helaas nog niet.
Wel op dit moment ligt het probleem voornamelijk met MKV files,de dolby films zijn namelijk mp4 en die gaan redelijk perfect als ze local zijn,

deze hier is een file die MKV is en word ge transcode volgens plex can die niet direct played worden omdat MKV unsported is maar ik verwacht dan inplaats van direct play dat die dan direct stream doet blijkbaar niet...
info: https://support.plex.tv/a...t-play-and-direct-stream/

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Jeroenneman schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:31:
[...]
Voor zover ik weet alleen via streaming diensten. Apple TV kan alleen single-track dolby vision aan en niet multi-track Dolby Vision zoals op UHD Blu-ray (en dus de rips)

• rosavanwinkle
Update:ben nu ff bezig een MKV te converten naar MP4 das is een gewone 4KUHD,
en ook ff bezig yar har een dolbie vision film ff testen hoe die 2 het doen op het local network

Edit: voor zover ik zie denk ik dat de mkv files gewoon usb wise moeten gespeeld worden :/

[ Voor 21% gewijzigd door rosavanwinkle op 15-04-2019 14:53 ]

• rosavanwinkle
btw mensen voor MKV files heb ik het probleem al verholpen...echt idioot -_- iemand op de plex forums heeft het probleem ook voor gehad.

file van locatie veranderen
refresh library,
add file terug,
refresh library again... werkt perfect

Pagina: 1