Op zoek naar mediaspeler voor 4K Dolby Vision + Atmos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 12:09
Hallo,

enkele vraagjes:

Ik bezit al een jaartje een LG oled B6 die prima zijn werk doet in combinatie met de ingebouwde apps en plex. Ik ben nu echter van plan om te investeren in een atmos setup en aangezien mijn TV geen atmos passtrough heeft zal ik op zoeken moeten gaan naar een externe mediaplayer die zowel dolby vision als atmos support heeft. plex zal dan waarschijnlijk moeten vervangen worden door het ingebouwde OS van de mediaspelers, want die ondersteund geen van beide.

de 2 meest populaire zijn de apple TV 4K en de nvidia shield. maar van wat ik begrepen heb, kan de apple TV beide ondersteunen maar de shield heeft enkel atmos en geen dolby vision. dus die valt al weg ? htpc/nuc is ook een optie indien die sterk genoeg zijn om 4K met alle toeters en bellen af te spelen , maar van wat ik daar over gevonden heb is er heel wat gedoe om alles mooi aan de praat te krijgen in windows en lukt het vaak zelf niet + je zit weer vast aan muis/ toetsenbord en een desktop gui.

zit je met een apple TV vast in het apple ecosysteem? ik ben namelijk geen fan van itunes..

alvast bedankt!

Like retro longplays? check out my youtube channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet eea ook via een receiver lopen qua geluid? Zo ja, hou er dan rekening mee dat
- Bij aansluiting mediaplayer -> receiver -> TV je receiver 4K thru moet ondersteunen
- Bij aansluiting mediaplayer -> TV -> receiver via HDMI/ARC of SPDIF je niet hoger komt dan DTS geluid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
The Eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:53:
Moet eea ook via een receiver lopen qua geluid? Zo ja, hou er dan rekening mee dat
- Bij aansluiting mediaplayer -> receiver -> TV je receiver 4K thru moet ondersteunen
- Bij aansluiting mediaplayer -> TV -> receiver via HDMI/ARC of SPDIF je niet hoger komt dan DTS geluid.
alles is nog open van opties qua geluid . voor de moment gebruik ik de ingebouwde speakers van mijn LG B6. receiver Etc zijn nog niet aangekocht. uiteraard is het ook de bedoeling dat mijn consoles (nintendo switch en ps4pro) hier mee van kunnen genieten. budget enz.. voor het geluidsysteem moet nog bekeken worden. maar ik verwacht hier max 2000€ voor vrij te maken.

ik ga er van uit dat de opstelling dan mediaplayer --> receiver-> tv zal worden? en dan alle consoles verder aansluiten op de receiver?

[ Voor 16% gewijzigd door zaj op 11-04-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
zaj schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:41:
zit je met een apple TV vast in het apple ecosysteem? ik ben namelijk geen fan van itunes..
Wat is vast zitten... volgens mij valt dat wel mee want je hebthet alleen maar over de aankoop van een mediaspeler; werkt prima standalone zonder andere Apple producten. En iTunes... heb je niet nodig; je kunt toch gewoon je lokale media vanaf een NAS afspelen bijvoorbeeld.
zaj schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:00:
ik ga er van uit dat de opstelling dan mediaplayer --> receiver-> tv zal worden? en dan alle consoles verder aansluiten op de receiver?
Ja, klopt.

Verder nog een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
S1NN3D schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:24:
[...]

Wat is vast zitten... volgens mij valt dat wel mee want je hebthet alleen maar over de aankoop van een mediaspeler; werkt prima standalone zonder andere Apple producten. En iTunes... heb je niet nodig; je kunt toch gewoon je lokale media vanaf een NAS afspelen bijvoorbeeld.

[...]

Ja, klopt.

Verder nog een verhuizing van dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.
wij gebruiken zelf iphones en vriendin heeft een mac dus het is niet dat ik er tegen ben ofz. ik weet gewoon dat ios op telefoons enz. een stuk beperkter is als android. maar als die apple tv mooi alles ondersteunt dan zal het waarschijnlijk die worden. hoe zit het met de ROKU en veel van die andere aziatische merken?

[ Voor 9% gewijzigd door zaj op 12-04-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@zaj Hoe wil je alles gaan afspelen? Via Plex? Via Kodi? Hoe ga je alles aansluiten? Wat voor bronmateriaal ga je gebruiken?

Kijk ook eens in dit topic op het Kodi forum waarin per situatie staat opgenoemd welke mediaspelers het meest geschikt zijn:

START HERE - Pick the Right Kodi Box

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
heb een desktop die dienst doet als plex server en file server dus ofwel via shares ofwel via plex/kodi. maar voor zover ik weet ondertsteunen zowel plex als kodi geen dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-10 00:41
apple heeft (nog) geen atmos
nvidia shield heeft geen dolby vision

Je enige optie is de Oppo UDP-203. bluray/media player die momenteel alles afspeelt maar is wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 17:33
zaj schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:44:
heb een desktop die dienst doet als plex server en file server dus ofwel via shares ofwel via plex/kodi. maar voor zover ik weet ondertsteunen zowel plex als kodi geen dolby vision.
Hi Zaj,
Ik zit met een vergelijkbare vraag. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben wat uiteindelijk je oplossing is geweest en of je er blij mee bent.
Zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

semi70 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:32:
apple heeft (nog) geen atmos
nvidia shield heeft geen dolby vision

Je enige optie is de Oppo UDP-203. bluray/media player die momenteel alles afspeelt maar is wel prijzig.
Waarom dat?
Er zijn wel meer UHD blu-rayspelers die alles ondersteunen, zoals de LG UP970. Werkt net zo goed en kost ook nog eens een fractie van de Oppo.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
Rolucious schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 01:37:
[...]

Hi Zaj,
Ik zit met een vergelijkbare vraag. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben wat uiteindelijk je oplossing is geweest en of je er blij mee bent.
Zijn er dingen die je achteraf anders zou doen?
hey,

ik heb uiteindelijk de shield TV gekocht. ondersteund geen DV maar wel alle andere HDR standaarden en alle geluidsstandaarden. tot nu toe heb ik niet het gevoel dat ik iets mis zonder dolby vision. ik ben ook nog geen enkele dolby vision content tegengekomen in torrent vorm dusja... uiteindelijk was die DV enkel voor netflix. de shield speelt die dan netjes af in HDR 10 en sinds de laatste update swapt die ook mooi de framerates en color space. best wel blij van!

HDR en plex is soms wel lastig. ik heb in dat geval ook kodi als backup geinstalleerd op de shield en als iets niet goed werkt speelt die het wel af. maar tot nu toe nog maar 2 keer voorgehad. de support voor HDR op plex verbeterd... met grote films +-100GB heb ik soms ook wat last van buffering issues, ookal is alles aangesloten via gigabit. als dat gebeurt stop ik gewoon een stickje in de shield en dat is ook opgelost... kan aan mijn eigen netwerk liggen of de pc/shield die het niet trekt. geen idee :). volgend jaar komt er een nas die ik dan rechtstreeks aansluit op de shield en dan is dat probleem ook weer van de baan...

wat ik ook ontdekt hebt is dat je met die LG oled's geen Dolby truehd en dts:x, atmos enz kan afspelen via de tv ingebouwde tv apps (netflix,plex,..) alles moet nu sowieso via de shield gaan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door zaj op 10-09-2018 10:44 ]

Pagina: 1