Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Ik zoek een?
Universele afstandsbediening zodat we onderstaande apparaten kunnen bedienen via een makkelijke interface:
  • LG TV
  • PS4
  • Nintendo Switch
  • Sonos
  • Ziggo Next Mediabox
  • Apple TV
  • Denon Receiver
Wat is je budget?
Max is wel rond de 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

We hebben nu 3 afstandsbedieningen rondslingeren op de bank, 1 van de receiver, 1 van de LG tv en 1 van de Ziggo mediabox. Ik snap het allemaal nog wel, maar m'n wederhelft krijgt steeds meer moeite om de spullenboel aan te krijgen en dat wil ik dus makkelijker maken.

Wat heb je zelf al gevonden?

2 devices gevonden die me interessant leken :
- Harmony Elite
- Neeo Remote

Toen ik vorige week de Harmony Elite wilde gaan kopen bij de Mediamarkt bleek ie bij hun uit het assortiment gehaald te zijn en gaf de verkoper aan "Niemand koopt dat nog joh, dus is niet meer interessant". Daardoor sloeg ik een beetje aan het twijfelen.
De Neeo Remote ziet er ook super uit en lijkt alles te kunnen, maar ik las dat Neeo was opgekocht en ze gestopt zijn met de verkoop van de Neeo Remote.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is nou wijsheid? Is die Harmony er uit omdat er binnenkort een nieuwe komt?
Is die Neeo nog een goede optie i.v.m. de overname? Of zijn er andere optie's die ik totaal over het hoofd heb gezien?

Is het al bijna vrijdag?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Iedere harmony met een hub en een afstandsbediening erbij is een serieuze aanrader. Als je eenmaal zoiets hebt wil je nooit meer terug.

Tip, kijk op amazon (de, es, fr, co.uk enz) voor goede deals.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-10 16:05
Inderdaad, de Harmony met hub (dus wel met een afstandsbediening erbij) werkt fantastisch en online nog voldoende te koop.
Let wel op eventuele IR extenders als een apparaat niet in dezelfde ruimte (kast) staat als de hub zelf.

Zelf gecombineerd met de Google Home zodat alles via m'n stem aan te sturen is, fantastisch!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-10 18:47
DennusB schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:02:
Toen ik vorige week de Harmony Elite wilde gaan kopen bij de Mediamarkt bleek ie bij hun uit het assortiment gehaald te zijn en gaf de verkoper aan "Niemand koopt dat nog joh, dus is niet meer interessant". Daardoor sloeg ik een beetje aan het twijfelen.
Snap ik. Bij de MediaMarkt werken voornamelijk (niet iedereen over 1 kam scheren) alleen medewerkers die niet weten waar ze over praten. Dat niemand dat ding koopt bij de MM kan ook iets over de MM zeggen.

Ik raad je aan een Harmony met een hub te kopen. Ik zou in ieder geval nooit meer zonder willen.
dragon2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:46:
Iedere harmony met een hub en een afstandsbediening erbij is een serieuze aanrader. Als je eenmaal zoiets hebt wil je nooit meer terug.

Thanks. Zag inderdaad een goede aanbieding op Aamzon.uk net (135 euro), maar vraag me dan af of ik hem wel met Europese stekker krijg?
Ora et Labora schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:50:
Inderdaad, de Harmony met hub (dus wel met een afstandsbediening erbij) werkt fantastisch en online nog voldoende te koop.
Let wel op eventuele IR extenders als een apparaat niet in dezelfde ruimte (kast) staat als de hub zelf.

Zelf gecombineerd met de Google Home zodat alles via m'n stem aan te sturen is, fantastisch!
Alles staat in het zicht van de remote, voor de toekomst wel handig dat ik ook dingen in het kastje kan plaatsen en met de IR Extenders kan werken!
AlxRoelofs schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:53:
[...]

Snap ik. Bij de MediaMarkt werken voornamelijk (niet iedereen over 1 kam scheren) alleen medewerkers die niet weten waar ze over praten. Dat niemand dat ding koopt bij de MM kan ook iets over de MM zeggen.
Hmm ja heb je wel gelijk in haha. Thanks voor je reactie.

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-10 16:05
Zorg overigens wel dat je je WIFI goed voor elkaar hebt met Harmony Hub. Een slechte of haperende WIFI zorgt voor enorme vertragingen als je een knop op je afstandsbediening indrukt en de daadwerkelijke actie.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Ora et Labora schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:17:
Zorg overigens wel dat je je WIFI goed voor elkaar hebt met Harmony Hub. Een slechte of haperende WIFI zorgt voor enorme vertragingen als je een knop op je afstandsbediening indrukt en de daadwerkelijke actie.
Dat moet geen probleem zijn, heb overal goed werkende Unifi spullen staan. Thanks voor de headsup!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
De simple remote met de hub heb ik een tijd geleden voor 80 euro bij de mediamarkt gekocht, de remote is lekker dun en ligt erg goed in de hand, je hebt er aleen geen schermpje bij.

Zeker als je voornamelijk de app gebruikt is dat wel een aanrader

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
dragon2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:46:

Zelf heb ik de harmony elite en ben er echt heel blij mee. Geen seconden spijt gehad van de hoge aanschafprijs destijds.

Voor mij de belangrijkste reden voor de harmony elite

- Hoeft niet op de device te richten, want blasters zorgen hier wel voor
- App gebruik ik best vaak, want ja... ben te lui om op te staan als de afstandbediening ergens anders light
- Afstandbediening is ook mooi om te zien
- Hue lampen zijn ook te bedienen met de afstandbediening
- In Domoticz kan de hub toegevoegd worden en je kan events ermee maken (b.v. als je mediapc aanzet dat de lichten dan dimmen).

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:33
DennusB schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:00:
[...]

Thanks. Zag inderdaad een goede aanbieding op Aamzon.uk net (135 euro), maar vraag me dan af of ik hem wel met Europese stekker krijg?
De elites staan vaak in promotie op Amazon maar da's wel een hele nette prijs (komt wel nog een paar euro verzending bij). Het is deal van de dag, ik zou echt niet twijfelen! De verschillende stekkers zitten erbij, je moet die op de adapter klikken (zie unboxing).

mathias82 wijzigde deze reactie 15-04-2019 11:34 (4%)

mathias82 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:33:
[...]

De elites staan vaak in promotie op Amazon maar da's wel een hele nette prijs (komt wel nog een paar euro verzending bij). Het is deal van de dag, ik zou echt niet twijfelen! De verschillende stekkers zitten erbij, je moet die op de adapter klikken (zie unboxing).
Thanks. 148,44 euro inclusief verzending. Super netjes idd. Krijg ik geen importheffingen meer via Amazon.uk?

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20:33
DennusB schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:35:
[...]

Thanks. 148,44 euro inclusief verzending. Super netjes idd. Krijg ik geen importheffingen meer via Amazon.uk?
Zolang die Brexit niet in orde komt zou ik toch verwachten van niet :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
mathias82 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:36:
[...]

Zolang die Brexit niet in orde komt zou ik toch verwachten van niet :)
Das waar. Heb m maar besteld. Ben benieuwd! :9

Is het al bijna vrijdag?

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-10 11:00
Ora et Labora schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:50:

Werkt dat ook Nederlands talig ?

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-10 22:49

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10-10 15:40
@mark1541,
Ja, werkt Nederlands. Zie ook het google home topic hiervoor https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1722335

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica