Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone 7 gerepareerd, maar niet naar wens van de klant.

Pagina: 1
Acties:

• Sme4gle
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:32
Recent heb ik de iPhone 7 van iemand gerepareerd die hem had laten vallen. (achteraf heb ik hier behoorlijk veel spijt van). Ik heb de persoon in kwestie laten weten dat het een imitatie scherm betreft en dat het scherm dus van mindere kwaliteit is dan het originele scherm. De klant klaagt nu dat het scherm "compleet waardeloos" is. En dat zijn homebutton niet meer functioneert zoals het deed. (Dit is wederom een puntje wat vaker schijnt voor te komen overigens, en hier heb ik ook voor gewaarschuwd.). Nu is het zo dat deze persoon wilt dat ik de door mij toegedane schade wil gaan vergoeden door middel van aansprakelijkheidsverzekering. Maar gezien ik deze (mogelijke) mankementen van te voren heb aangegeven zie ik dit niet zitten. Wat zouden jullie in soortgelijke situatie doen?

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-08 17:23
Jouw particuliere aansprakelijkheidsverzekering gaat dit niet dekken. Als je vantevoren duidelijk hebt gemaakt dat de homeknop het niet zal doen dan vind ik het gek dat de klant alsnog gekozen heeft voor reparatie. Als je dat niet hebt gedaan zou ik het toestel repareren naar functionerende staat.

Een ander alternatief is dat je die gene het geld terug geeft dat hij heeft betaald voor zijn reparatie.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:16
Lesje geleerd.

Als je iets voor een ander doet, en zelfs nog er bij zegt dat het mogelijk slecht werkt, dan verwachten mensen altijd meer.

Wees eerlijk, wie wil er nu een reparatie die nadien maar half werkt.

Ik herstel ook wel eens iets voor vrienden of familie (ze betalen enkel de stukken), geef uitdrukkelijk geen garantie, maar werk enkel met goed spul. Als ze dan nog geen deftige onderdelen willen betalen, dan zoeken ze maar iemand anders.

En verder ben ik allergisch aan onveilige toestanden. Als ik een onveilige stekker zie, of toestel, dan verniel ik het.
Ik heb ooit een wasmachine aangesloten voor een tante, waarvan de waterslang gebarsten was, maar nog dicht. Daar moest geen nieuwe slang aan, was al 20 jaar goed. De dag nadien brak de slang en stond het spel onder water. Lesje geleerd, doe ik nooit meer.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
De vraag is hoe duidelijk je was met betrekking tot de nadelen van een imitatie scherm. Het is een aardig risico om onderdelen te gebruiken die slechter zijn dan de originele, zeker als de klant niet goed kan inschatten wat het risico is.

Als jij vind dat je duidelijk was tegen hem dan zou ik niets vergoeden. Als jij onduidelijk was dan is het niet meer dan netjes om het te vergoeden.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Heb je het oude scherm nog? Zo ja: terugplaatsen, en succes er mee wensen.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Klant? Of vriend / kennis?

Klant impliceert dat je namelijk dit zakelijk hebt uitgevoerd, inclusief factuur en dan gelden er wel wat andere regeltjes :)

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
sypie schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:47:
Heb je het oude scherm nog? Zo ja: terugplaatsen, en succes er mee wensen.
Dit dus. Oude scherm terugplaatsen, geld terug storten, en diegene mag ergens ander gaan kijken voor een reparatie. En jij hebt een deel van je kosten weer terug.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Sme4gle 'de meeste' vervangende schermen werken prima, maar het beeld is minder duidelijk dan org.
Waarom je deze uitgebreide waarschuwing hebt gegeven, is mij niet duidelijk. na maand of 3-6 kunnen er gele randen ontstaan en zal het beeld nog minder zijn. 'vaak' is het stuk mindere kwaliteit, maar wel werkend.
als je kabels niet goed omvouwt, of connectors niet goed plaatst etc, kunnen er gebreken ontstaan.

Heb je een kaal scherm omgebouwd of zgn 'compleet' scherm ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sme4gle
KRGT schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:59:
Klant? Of vriend / kennis?

Klant impliceert dat je namelijk dit zakelijk hebt uitgevoerd, inclusief factuur en dan gelden er wel wat andere regeltjes :)
Reparatie is uitgevoerd voor een kennis dus geen factuur en dergelijke
Hackus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:18:
Hoi allen, sorry voor de late reactie. Ik had een iets wat druk weekend :P De klant in kwestie is een kennis van me. En het betreft een compleet scherm. Ik heb er intussen voor gekozen om het originele scherm terug te plaatsen en m' lekker zelf voor een alternatieve oplossing te laten zoeken in plaats van mij er mee op te zadelen. Bedankt voor jullie reacties!

Sme4gle wijzigde deze reactie 15-04-2019 09:04 (24%)

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:47
Je spreekt over klant in je eerste bericht daarmee heb je eigenlijk zelf al aangegeven dat het zakelijk is. Bij zakelijk kan de klant je gewoon aansprakelijk houden en eisen dat je de nieuwe problemen oplost. Ontbinden van de overeenkomst is dan niet aan jou.

Dat het nu met een kennis gebeurt is hopelijk dan ook gelijk een goede les voor de toekomst als je dit echt zakelijk wilt gaan doen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:16

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AZ >>> SF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sme4gle
mrveenie schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:19:
Je spreekt over klant in je eerste bericht daarmee heb je eigenlijk zelf al aangegeven dat het zakelijk is. Bij zakelijk kan de klant je gewoon aansprakelijk houden en eisen dat je de nieuwe problemen oplost. Ontbinden van de overeenkomst is dan niet aan jou.

Dat het nu met een kennis gebeurt is hopelijk dan ook gelijk een goede les voor de toekomst als je dit echt zakelijk wilt gaan doen.
Dit zakelijk doen staat niet op de planning :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:24

LankHoar

Professionele amateur

Vervelend, van die kennissen die je hulp vragen, je duidelijke instructies/waarschuwingen geeft, en vervolgens gaan klagen dat het niet goed genoeg is.

Volgens mij past dit verhaal perfect in deze thread thuis: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:17

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sme4gle schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:03:
[...]

Dit zakelijk doen staat niet op de planning :P
Volgens mij bepalen de omstandigheden wat zakelijk is en niet wat jij vindt wat zakelijk is.

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Sme4gle
RoamingZombie schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:17:
[...]

Volgens mij bepalen de omstandigheden wat zakelijk is en niet wat jij vindt wat zakelijk is.
Ik ben het denk ik niet helemaal eens met je opmerking. Als ik dit zakelijk zou doen, lees via een bedrijf of whatsoever zou ik hiervoor KVK moeten hebben en de hele rompslomp. Dit heb ik niet, en staat ook niet op de planning. Als jij bij je tante een nieuwe router installeert doe je dat toch ook niet zakelijk? :P

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:24

LankHoar

Professionele amateur

Sme4gle schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:30:
[...]

Ik ben het denk ik niet helemaal eens met je opmerking. Als ik dit zakelijk zou doen, lees via een bedrijf of whatsoever zou ik hiervoor KVK moeten hebben en de hele rompslomp. Dit heb ik niet, en staat ook niet op de planning. Als jij bij je tante een nieuwe router installeert doe je dat toch ook niet zakelijk? :P
Een router voor je tante installeren is inderdaad niet per se zakelijk. Tenzij je dat met een bepaalde mate van regelmaat doet, ook bij kennissen van je tante etc. en met winstoogmerk enzo. Er zijn specifieke regels voor wanneer je al dan niet een bedrijf bent ;)

In dit topic is er echter te weinig info over de situatie van TS om daar een fatsoenlijk oordeel over te kunnen vellen. Indien je regelmatig dergelijke klusjes doet voor mensen om je heen zou ik eens de regels opzoeken en kijken of je er niet toch ondervalt.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

RoamingZombie schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:17:
[...]

Je quote de verkeerde ;)
(mrvreenie)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:23
Sme4gle schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:02:Reparatie is uitgevoerd voor een kennis dus geen factuur en dergelijke
Perfecte manier om vriendschappen onder druk te zetten :)

Anyway, het is dus een vriendendienst. Ik kan niet helemaal uit het relaas opmaken of je professioneel ook telefoons repareert, maar dit lijkt mij te gaan om een particuliere transactie (IANAL).

Ten eerste denk ik dat de kennis niet beter kan verwachten dan het soort reparartie van een amateur/beunhaas (no offense). Door er voor te kiezen geen professionele partij in te schakelen, neemt de kennis het risico geen perfecte reparatie te krijgen - waarbij het financiële voordeel geen professional in te zetten voor hem is. Dat risico kost hem dus nu.

Nu claimt hij dus schade. Niet dat ik denk dat hij er recht op maakt, maar in dat theoretische scenario geldt dat het dus gaat over de waarde van de telefoon, voor en na de reparatie. Daar heb ik geen inzage in. Maar - is de waarde van de telefoon plus de kosten van de reparatie groter dan de waarde na de reparatie? In dat geval is er geen schade. Is de telefoon voor de reparatie plus het scherm minder waard dan de telefoon na reparatie - dan is dat de ontstane schade.

• Sme4gle
LankHoar schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:46:
[...]

Een router voor je tante installeren is inderdaad niet per se zakelijk. Tenzij je dat met een bepaalde mate van regelmaat doet, ook bij kennissen van je tante etc. en met winstoogmerk enzo. Er zijn specifieke regels voor wanneer je al dan niet een bedrijf bent ;)

In dit topic is er echter te weinig info over de situatie van TS om daar een fatsoenlijk oordeel over te kunnen vellen. Indien je regelmatig dergelijke klusjes doet voor mensen om je heen zou ik eens de regels opzoeken en kijken of je er niet toch ondervalt.
Nouja, zo'n dergelijke regelmaat is er dus niet. Ja ik repareer wel eens telefoons, maar als dat een telefoon in n jaar is is het veel zegmaar.
Helixes schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:50:
[...]

Perfecte manier om vriendschappen onder druk te zetten :)

Anyway, het is dus een vriendendienst. Ik kan niet helemaal uit het relaas opmaken of je professioneel ook telefoons repareert, maar dit lijkt mij te gaan om een particuliere transactie (IANAL).

Ten eerste denk ik dat de kennis niet beter kan verwachten dan het soort reparartie van een amateur/beunhaas (no offense). Door er voor te kiezen geen professionele partij in te schakelen, neemt de kennis het risico geen perfecte reparatie te krijgen - waarbij het financiële voordeel geen professional in te zetten voor hem is. Dat risico kost hem dus nu.

Nu claimt hij dus schade. Niet dat ik denk dat hij er recht op maakt, maar in dat theoretische scenario geldt dat het dus gaat over de waarde van de telefoon, voor en na de reparatie. Daar heb ik geen inzage in. Maar - is de waarde van de telefoon plus de kosten van de reparatie groter dan de waarde na de reparatie? In dat geval is er geen schade. Is de telefoon voor de reparatie plus het scherm minder waard dan de telefoon na reparatie - dan is dat de ontstane schade.
Ik ben zelf van mening dat een volledig functionerend scherm + onscreen home button beter functioneert dan een onfunctioneel scherm. Maargoed dat is denk ik niet aan mij om dat te beoordelen. Ik heb hem nu in ieder geval aangeboden om het oude scherm terug te plaatsen en dat ie dan naar de locale telefoonboer gaat om dan verder te kijken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

LankHoar schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:12:
Vervelend, van die kennissen die je hulp vragen, je duidelijke instructies/waarschuwingen geeft, en vervolgens gaan klagen dat het niet goed genoeg is.

Volgens mij past dit verhaal perfect in deze thread thuis: Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen
Tijd om dat topic weer eens uit de tombes van Gathering of Tweakers te trekken.. :+
Ik heb (een paar jaar sinds dat topic) ook weer de nodige ervaringen opgedaan op het gebied van vrienden en kennissen voorzien van ondersteuning en/of advies.

Beste oplossing is in deze gewoon je verlies te pakken inderdaad en er een wijze les uit te trekken: alleen mensen helpen die je écht kent, en de rest zoekt het zich maar uit.

Ik heb toevallig vandaag nog een Whatsapp gehad van een vriend van een jaar of 5 terug (klasgenoten). Hij is me al sinds vorig jaar aan het berichten met vragen over een computer samenstellen. Adviezen die ik geef (waar argumentatie aan te pas komt, dus onderzoek en dus tijd, en dus geld) worden in de wind geslagen en in twijfel getrokken. Uiteindelijk heeft meneer toch gewoon mijn voorstel gekocht, en hij vroeg me of ik wilde helpen met het installeren. Ik zeg ja, maar ik heb een overvolle agenda, dus de komende 2 weken lukt me niet. Vervolgens nogal geïrriteerd reageren dat hij de computer toch wel graag deze week nog werkend wilde hebben en dat ik toch wel ergens een paar uur tijd moet hebben. Ik ben die week erna op vakantie, stuurt hij appjes over de memory timing (hij had de PC inmiddels zelf in elkaar gezet) en weet ik wat allemaal, ik zeg na mijn vakantie te reageren. "Ja maar ik heb nu een probleem, dat kan toch wel even? ". Nee, dat kan niet. Vervolgens tóch blijven doorvragen. Tja, dan is mijn geduld ook eindelijk op.

Nu weer een bericht over coil whine. Het zou aan de videokaart liggen die ik voor hem gekozen had 8)7 Ga een eind fietsen joh! Ik ben letterlijk een uur of 10 aan je kwijt geweest waar ik 0,- voor heb gekregen en dan ook 24/7/365 service verwachten. Alsof ik een enterprise-contract heb lopen 8)7. Lekker laten allemaal, gebruik je expertise voor eigen projecten en directe familie. Die hebben meestal wel normaal begrip en normen en waarden.

Kuusj wijzigde deze reactie 15-04-2019 14:18 (47%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:23
Sme4gle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:00:
Ik ben zelf van mening dat een volledig functionerend scherm + onscreen home button beter functioneert dan een onfunctioneel scherm. Maargoed dat is denk ik niet aan mij om dat te beoordelen. Ik heb hem nu in ieder geval aangeboden om het oude scherm terug te plaatsen en dat ie dan naar de locale telefoonboer gaat om dan verder te kijken.
Op zich een goede oplossing. De vraag is even wat je met het oude nieuwe scherm aanmoet - maar als je die weer elders kan plaatsen, dan lijkt me verder niet zo veel aan de hand.

Ik heb gelezen over het home screen button issue in de laatste, of laatste twee generaties iPhone. Je kennis zal waarschijnlijk een Apple authorized repair moeten doen om dit euvel niet te hebben - dat moet hij zelf dan maar bekijken, want die zijn best prijzig....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Gewoon geen mensen helpen met maar halve materialen e.d.
Bedoel niet dat TS dat heeft gedaan uit eigen beweging. Want mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang, maar wel zeiken als het niet goed is.

Heb in het verleden wel een aantal Wii consoles gesoftmod. (foei!) zonder er geld voor te vragen. Wel met de uitdrukkelijke kanttekening dat bricken en schade voor eigen rekening is en dat ik er absoluut niets voor wil hebben als betaling. Heb wel iets gekregen ervoor, maar het punt was duidelijk (nu is alles ook goed gegaan, maar zit niet op gezeur te wachten).
Pas nog een laptop gefixt met een nieuwe SSD omdat deze hiervoor helemaal open moest. Hoorde laatst wel dat er een zoemend geluid was (waarschijnlijk een snoertje resonerend), maar ze zou het nog aankijken. Was ook niet de vraag of ik er iets aan wilde doen, maar baal wel van dit soort dingen. Dan maar liever niet mensen helpen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Arunia schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:11:
Gewoon geen mensen helpen met maar halve materialen e.d.
Bedoel niet dat TS dat heeft gedaan uit eigen beweging. Want mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang, maar wel zeiken als het niet goed is.

Heb in het verleden wel een aantal Wii consoles gesoftmod. (foei!) zonder er geld voor te vragen. Wel met de uitdrukkelijke kanttekening dat bricken en schade voor eigen rekening is en dat ik er absoluut niets voor wil hebben als betaling. Heb wel iets gekregen ervoor, maar het punt was duidelijk (nu is alles ook goed gegaan, maar zit niet op gezeur te wachten).
Pas nog een laptop gefixt met een nieuwe SSD omdat deze hiervoor helemaal open moest. Hoorde laatst wel dat er een zoemend geluid was (waarschijnlijk een snoertje resonerend), maar ze zou het nog aankijken. Was ook niet de vraag of ik er iets aan wilde doen, maar baal wel van dit soort dingen. Dan maar liever niet mensen helpen.
Ja precies, onze Wii was ook door een vriend gesoft-mod. Dit had ik eigenhandig om zeep geholpen, maar in plaats van de beste man lastig te vallen zelf uitgezocht hoe het soft-modden in zijn werk ging en sinds dat moment nog een paar andere Wii's zelf kunnen aanpassen :+ Improvise, adapt, overcome :z

En inderdaad, als ik niet 100% zeker ben dat ik het naar mijn standaarden (hoog) kan verhelpen, doe ik er sowieso niks aan. In dit geval lijkt het me inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Kunnen de eigen ervaringen wegblijven hier? Heeft niets met de casus van TS te maken en helpen hem hierbij ook niet verder. Wil je wel je eigen ervaringen (blijven) delen, mag dit in Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen.

• Sabes
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:08
Hackus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:18:
@Sme4gle 'de meeste' vervangende schermen werken prima, maar het beeld is minder duidelijk dan org.
Waarom je deze uitgebreide waarschuwing hebt gegeven, is mij niet duidelijk. na maand of 3-6 kunnen er gele randen ontstaan en zal het beeld nog minder zijn. 'vaak' is het stuk mindere kwaliteit, maar wel werkend.
als je kabels niet goed omvouwt, of connectors niet goed plaatst etc, kunnen er gebreken ontstaan.

Het is offtopic maar hierbij vallen bij mij nu wel enkele puzzelstukjes op zijn plek.
Aantal jaar geleden kreeg ik van mijn werkgever bij in dienst een iPhone 5s als werktelefoon(niet nieuw). Na een tijdje kreeg ik gele randen aan het scherm. Het was puur mijn werktelefoon en niet veel aandacht aan besteed. Later hoorde ik van de collega op de it dat deze zelf wel eens reparaties had gedaan. Het was geen beleid maar het leek wel goed.

Ik heb nu sterk het idee dat mijn telefoon dus gerepareerd is geweest.

Maar goed als een toestel echt niet goed is kreeg je ook zo wel een nieuwe en heb me er nooit druk om gemaakt. Inmiddels al weer een tijdje een andere (nieuwe) werktelefoon in mijn bezit.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:10

MsG

Forumzwerver

Sme4gle schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:00:
[...]

Nouja, zo'n dergelijke regelmaat is er dus niet. Ja ik repareer wel eens telefoons, maar als dat een telefoon in n jaar is is het veel zegmaar.

[...]

Die lokale telefoonboer kan weinig méér dan jij deed, maar daar zal die kennis vanzelf achter komen. Volgens mij repareert Apple zelf niet eens, maar krijg je een refurbished model van ze terug, als je het via hen zou doen. Het enige wat nog kan gebeuren is dat Apple er niet meer aan wil, omdat de boel al eens open is gemaakt. Maar elke third party reparateur zal de Touch-ID niet meer werkend krijgen.

https://motherboard.vice....-zelf-niet-kunt-repareren

MsG wijzigde deze reactie 15-04-2019 22:41 (5%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10 18:36
Mijn tip: Handel vanuit de klant maar verlies jezelf hier niet in. Je hebt liever dat als er iets is diegene weer naar jou komt zodat jij er ook weer aan verdient. Dan dat die "kennis" overal loopt te klagen.

Ik had het opgelost op de volgende manier: Is het nieuwe scherm onbeschadigd, geen krasjes(ook geen haar) dan volledige refund oude scherm erop en klaar. Zitten wel user abuse schades op. Dan gewoon kosten rekenen hiervoor en klaar.

Zo ben jij redelijk en is er voor de kennis geen reden om moeilijk te doen.

How are you doing?

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True