• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 02:08

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Aan de hand van dit topic kwam ik op het idee deze vraag hier maar eens neer te leggen.

Ik ben een klant bij CZ en daar ontvang ik elk kwartaal hun CZ Magazine. Omdat ik toch wel een beetje milieu bewust ben, wil ik dit magazine niet ontvangen. (iets met papierverspilling voor iets dat ik toch nooit lees en als ik hem wil lezen is deze ook online beschikbaar is via deze pagina)
Nu heb ik CZ al vaker gebeld en aangegeven dat ik gebruik wil maken van het recht van verzet ivm het ontvangen van dit blad.
Zij geven mij dan echter aan dat dit niet kan omdat ik nu eenmaal een klant bij hun ben en alle klanten, zonder uitzondering dit magazine ontvangen.
Mijn vraag hier is: Mag dit zomaar en moet CZ mij kunnen afmelden van deze ongewenste mailing die ik zelf als spam ervaar. (papieren spam)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het mag, volgens mij, wel maar ik vind het heel bijzonder (+ klantonvriendelijk) dat ze niet de optie bieden om je af te melden. Echt bizar, want administratief is het niet meer dan een vlaggetje in de database en een aanpassing op de query om de adressen te verzamelen.

CZ heeft meer van dit soort zaken waardoor ik hun bedrijven/merken mijd. :( /rant

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde, maar kon op de website met geen mogelijkheid vinden hoe ik hier vanaf kon komen dus heb het opgegeven.

I have stability. The ability to stab.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit is net zoiets als lid zijn van de ANWB en niet meer de Kampioen willen ontvangen, of van VEH en niet meer het Eigen Huis magazine.

Bedrijven zien dit als een waardevolle extra service die bij je lidmaatschap hoort en zijn er niet op ingericht dat je het niet zou willen ontvangen.

🖥️ | 🚗

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
aangezien het dus een groter probleem lijkt te zijn, heb ik deze vraag maar eens bij de consuwijzer neergelegd. Eens kijken hoe zij hier over denken volgens de wetgeving.

Verwijderd

eagle00789 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:58:
Aan de hand van dit topic kwam ik op het idee deze vraag hier maar eens neer te leggen.

Ik ben een klant bij CZ en daar ontvang ik elk kwartaal hun CZ Magazine. Omdat ik toch wel een beetje milieu bewust ben, wil ik dit magazine niet ontvangen. (iets met papierverspilling voor iets dat ik toch nooit lees en als ik hem wil lezen is deze ook online beschikbaar is via deze pagina)
Nu heb ik CZ al vaker gebeld en aangegeven dat ik gebruik wil maken van het recht van verzet ivm het ontvangen van dit blad.
Zij geven mij dan echter aan dat dit niet kan omdat ik nu eenmaal een klant bij hun ben en alle klanten, zonder uitzondering dit magazine ontvangen.
Mijn vraag hier is: Mag dit zomaar en moet CZ mij kunnen afmelden van deze ongewenste mailing die ik zelf als spam ervaar. (papieren spam)
CZ heeft een gerechtvaardigd belang om haar klanten dit magazine te sturen. Daar hoort een belangenafweging bij en ook tegemoetkomen aan klanten die bezwaar maken.

Met andere woorden, ze mogen dat magazine best zonder toestemming versturen, maar als jij bezwaar maakt moeten zij toch echt aantonen dat het blijven verzenden onder bezwaar voor hun dusdanig belangrijk is dat dit zwaarder weegt dan jouw belang. Op het oog is dat voor dit type magazines een onbegonnen missie en dus zouden ze je gewoon moeten afmelden.

Melding van maken bij de AP als ze blijven volhouden. Tevens eens kijken naar de ACM of Stichting Reclame Code, al weet ik van die laatste 2 niet of die zich hiermee bezig houden.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:11:
[...]
CZ heeft een gerechtvaardigd belang om haar klanten dit magazine te sturen. Daar hoort een belangenafweging bij en ook tegemoetkomen aan klanten die bezwaar maken.
Welk gerechtvaardigd belang is er dat CZ mij dit magazine toestuurt dat geen enkele toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de informatie die ik reeds per post ontvang van CZ (buiten het magazine om)
Met andere woorden, ze mogen dat magazine best zonder toestemming versturen, maar als jij bezwaar maakt moeten zij toch echt aantonen dat het blijven verzenden onder bezwaar voor hun dusdanig belangrijk is dat dit zwaarder weegt dan jouw belang. Op het oog is dat voor dit type magazines een onbegonnen missie en dus zouden ze je gewoon moeten afmelden.
Precies hiervan geven zij aan dat het technisch niet mogelijk is (bullsh*t zeg ik)
Melding van maken bij de AP als ze blijven volhouden. Tevens eens kijken naar de ACM of Stichting Reclame Code, al weet ik van die laatste 2 niet of die zich hiermee bezig houden.
Inmiddels heb ik dus de ACM (Consuwijzer) al ingeschakeld en ben daar nu even in afwachting van het hoe en wat...

• CZ Webcare
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09-2024

CZ Webcare

Bedrijfsaccount CZ
Goedemorgen eagle00789,

Goed dat je milieubewust bent en papier wilt besparen door ons magazine op te zeggen. Ik kan dit zeker voor je in orde maken. je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar czmagazine@cz.nl. Wanneer je hierin jouw relatienummer, adresgegevens en geboortedatum zet, dan melden wij je af.

Wil je ons magazine toch nog een keer lezen? Dan vind je hier de digitale versie: https://www.cz.nl/service-en-contact/cz-magazine

Kom je zo verder?

Groet,
Ellen
Webcare CZ

Verwijderd

eagle00789 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:27:
[...]

Welk gerechtvaardigd belang is er dat CZ mij dit magazine toestuurt dat geen enkele toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de informatie die ik reeds per post ontvang van CZ (buiten het magazine om)
Klanten informeren over zaken die voor hun van belang zijn. Jij als klant bepaalt niet het gerechtvaardigd belang voor CZ, je kijkt alleen of je zelf daar bezwaar tegen kunt maken. En dat kan dus prima getuige de reactie hierboven, afmelden kan wel.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Beste Ellen van CZ Webcare,

ik heb de mail zojuist gestuurd.
Dank voor jou reactie hierin. Eindelijk (na bijna 5 jaar dit geprobeerd te hebben) is dat dan toch gelukt.
Misschien handig als de website van CZ hierop wordt aangepast dat als men zich wil afmelden, dat dit via deze weg kan, want nu staat dit in het geheel niet vermeld op de website.

Bedankt. (p.s. als je me je werkadres via een pm stuurt, dan zorg ik voor een taart of bos bloemen jou kant uit, want je weet niet hoe blij je me hiermee maakt)

--
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:53:
[...]

Klanten informeren over zaken die voor hun van belang zijn.
Dat krijg je al per post, en staat niet in het magazine
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:53:
Jij als klant bepaalt niet het gerechtvaardigd belang voor CZ,
Zover ik weet is dat zelfs mijn recht als klant dat ik het gerechtvaardigd belang van een magazine bepaal. Een magazine is een informeel medium en geen wettelijk erkend medium om klanten te informeren van officiele wijzigingen. dus ja ik bepaal dat dit niet gerechtvaardigd is.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:53:je kijkt alleen of je zelf daar bezwaar tegen kunt maken. En dat kan dus prima getuige de reactie hierboven, afmelden kan wel.
Dat nu eindelijk blijkt dat het bij CZ (na jaren van nee als antwoord krijgen) wel kan, verdient een grote bos bloemen voor Ellen van het CZ Webcare team. Dit omdat ik hier al jaren mee bezig ben en nu eindelijk een antwoord heb waar ik genoegen mee neem.

[ Voor 53% gewijzigd door eagle00789 op 12-04-2019 12:25 ]

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
samengevoegd met vorige antwoord

[ Voor 94% gewijzigd door eagle00789 op 12-04-2019 12:25 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Ik vindt het wel grappig dat deze vraag hier langs komt...

Als je een abonnement neemt op Tweakers.net ben je ook verplicht hun tijdschrift-spam te ontvangen. Ook hier heb je niet de optie om te zeggen: Ik wil wél een abo maar géén papieren spam in de brievenbus.

Blijkbaar kun je je bij CZ tenminste nog afmelden. Toen ik de vraag aan Tweakers stelde bleek dat geen optie te zijn.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:54

Aganim

I have a cunning plan..

Croga schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:28:
Als je een abonnement neemt op Tweakers.net ben je ook verplicht hun tijdschrift-spam te ontvangen. Ook hier heb je niet de optie om te zeggen: Ik wil wél een abo maar géén papieren spam in de brievenbus.
Bedoel je het 'Ik wil het Tweakers- en Hardware.Info-magazine ontvangen' vinkje onder profiel->abonnement? :?

• CZ Webcare
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09-2024

CZ Webcare

Bedrijfsaccount CZ
Wat een lief bericht :) Dat maakt mijn dag al goed en een attentie is absoluut niet nodig.

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen hoor ik het graag.

Heel fijn weekend.

Groet,

Ellen
Webcare CZ

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:33
@eagle00789 nou ook consequent zijn en niet stiekem toch iets naar Ellen sturen he ;)

• Room42
  • Niet online
Croga schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:28:
Ik vindt het wel grappig dat deze vraag hier langs komt...

Als je een abonnement neemt op Tweakers.net ben je ook verplicht hun tijdschrift-spam te ontvangen. Ook hier heb je niet de optie om te zeggen: Ik wil wél een abo maar géén papieren spam in de brievenbus. [...]
offtopic:
Je hoeft geen (bestaand) post-adres op te geven ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
I-King schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:35:
@eagle00789 nou ook consequent zijn en niet stiekem toch iets naar Ellen sturen he ;)
Nee dat zal ik dan ook niet doen.

Wel wil ik jullie nog het antwoord van Consuwijzer laten lezen.
Consuwijzer
Helaas mogen bedrijven dit soort dingen dus wel gewoon doen. Misschien toch maar eens handig als bedrijven door de ACM (Consuwijzer) hierop worden aangesproken omdat het eigenlijk een verkapte vorm van koppelverkoop is. Je wordt lid van een vereniging/stichting/organisatie en krijgt automatisch en ongevraagd een blad toegestuurd. Wil je van het blad af, dan moet je je lidmaatschap maar opzeggen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
CZ Webcare schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:41:
Goedemorgen eagle00789,

Goed dat je milieubewust bent en papier wilt besparen door ons magazine op te zeggen. Ik kan dit zeker voor je in orde maken. je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar czmagazine@cz.nl. Wanneer je hierin jouw relatienummer, adresgegevens en geboortedatum zet, dan melden wij je af.

Wil je ons magazine toch nog een keer lezen? Dan vind je hier de digitale versie: https://www.cz.nl/service-en-contact/cz-magazine

Kom je zo verder?

Groet,
Ellen
Webcare CZ
Kijk dat is top zeg! Ik zal thuis ook even mijn gegevens opzoeken en dan krijg je van mij ook een mailtje. :9

I have stability. The ability to stab.

Verwijderd

eagle00789 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:11:
Beste Ellen van CZ Webcare,

ik heb de mail zojuist gestuurd.
Dank voor jou reactie hierin. Eindelijk (na bijna 5 jaar dit geprobeerd te hebben) is dat dan toch gelukt.
Misschien handig als de website van CZ hierop wordt aangepast dat als men zich wil afmelden, dat dit via deze weg kan, want nu staat dit in het geheel niet vermeld op de website.

Bedankt. (p.s. als je me je werkadres via een pm stuurt, dan zorg ik voor een taart of bos bloemen jou kant uit, want je weet niet hoe blij je me hiermee maakt)

--

[...]

Dat krijg je al per post, en staat niet in het magazine

[...]

Zover ik weet is dat zelfs mijn recht als klant dat ik het gerechtvaardigd belang van een magazine bepaal. Een magazine is een informeel medium en geen wettelijk erkend medium om klanten te informeren van officiele wijzigingen. dus ja ik bepaal dat dit niet gerechtvaardigd is.

[...]
Dat nu eindelijk blijkt dat het bij CZ (na jaren van nee als antwoord krijgen) wel kan, verdient een grote bos bloemen voor Ellen van het CZ Webcare team. Dit omdat ik hier al jaren mee bezig ben en nu eindelijk een antwoord heb waar ik genoegen mee neem.
Dan snap je (zoals velen) niet wat een gerechtvaardigd belang is in de zin van de AVG.

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:13:
[...]

Dan snap je (zoals velen) niet wat een gerechtvaardigd belang is in de zin van de AVG.
Maar top dat jij het dan wel even uiteen zet, zodat hij (en zovelen) er ook wat van leren. (y)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-11 22:25
Als je "een beetje milieubewust" bent, kun je beter helemáál niet bij CZ verzekerd zijn.

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:27:
[...]

Maar top dat jij het dan wel even uiteen zet, zodat hij (en zovelen) er ook wat van leren. (y)
Top dat jij daar op een normale manier om vraagt!
Net zoals hij erop reageerde zonder de vraag te stellen waar het om gaat.
Dan ben je pas constructief bezig.

https://www.google.com/ur...NwQwf&cshid=1555072079728

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 22:00
mcDavid schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:34:
Als je "een beetje milieubewust" bent, kun je beter helemáál niet bij CZ verzekerd zijn.
Soms heb je geen andere keuze, zoals wanneer je een verdragspolis hebt (verzekering in het buitenland, welke in NL overgenomen wordt door CZ) :)

Maar top topic, ik ga me ook afmelden :*)

Edit, zojuist me ook bij de Kampioen afgemeld. Als reactie via e-mail:

Wij hebben de opzegging van het tijdschrift in goede orde ontvangen.

Nadat wij uw opzegging in onze administratie hebben verwerkt ontvangt u een schriftelijke bevestiging met de definitieve einddatum van uw abonnement.

Ik wil geen post! ;w

[ Voor 26% gewijzigd door TWCRay op 13-04-2019 20:48 ]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 16:26
Ik heb nav dit topic geprobeerd om het blad van eigen huis op te zeggen per email.

Dag later een brief in de bus met bevestiging van opzegging lidmaatschap ...
Nu twijfel ik of ik überhaupt wel lid moet blijven van die club.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zo ik heb t blad ook maar opgezegd :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1