Ha, privacybewuste medetweakers,
Ik ontving vandaag een brief van "Nederland Schildert", zeer verzorgd, en de indruk makend van een betrouwbare gemeentelijke / bond-achtige actie namelijk collectieve inkoop. Op mijn naam, inclusief voorletters etc. Ik kan me niet herinneren ooit zaken te hebben gedaan met deze maatschappij, noch met Essent, hun moederbedrijf, of "Nederland Isoleert", een zusterbedrijf.
Nazoeken op Internet leverde me het volgende op: een reactie van Nederland Schildert op een vraag van iemand hoe deze tent aan zijn gegevens kwam:
Een bedrijf dat bedrijven helpt consumenten beter te benaderen.... banken te helpen u te bereiken, zelfs als u bent verhuisd... supermarkten helpen... u betere aanbiedingen te doen...?
Ik kan inzage krijgen in welke gegevens ze van me helpen, maar ik -moet- daarvoor een "iDIN" account hebben?
En wat is dat, die opmerking: "u krijgt alleen inzage in uw gegevens ....?
Dit ruikt naar illegale praktijken. Ik schijn mij dus via iDIN te hebben aangemeld...?
Ik vraag me af of iemand hier toevallig wat zinnigs over te zeggen heeft.
Edit: ik lees nu op de site van de consumentenbond dat 'direct marketing' in Nederland kennelijk nog is toegestaan? Bedrijven mogen adressen kopen van andere bedrijven en dan gericht mail sturen? Die dan vervolgens langs de Nee/Nee sticker komt?
https://www.consumentenbo...amepost-via-de-brievenbus
Ik vind dat totaal niet passen in de huidige maatschappelijke beweging.
Ik ontving vandaag een brief van "Nederland Schildert", zeer verzorgd, en de indruk makend van een betrouwbare gemeentelijke / bond-achtige actie namelijk collectieve inkoop. Op mijn naam, inclusief voorletters etc. Ik kan me niet herinneren ooit zaken te hebben gedaan met deze maatschappij, noch met Essent, hun moederbedrijf, of "Nederland Isoleert", een zusterbedrijf.
Nazoeken op Internet leverde me het volgende op: een reactie van Nederland Schildert op een vraag van iemand hoe deze tent aan zijn gegevens kwam:
ook een brief gekregen!
ook een brief gekregen. Hoe komen jullie aan mijn naam en adres? Graag iedereen uit jullie systeem verwijderen en alleen mensen lastig vallen als zij toestimming hebben gegeven. Zie AVG.
Even over data punt nl...? Nooit van gehoord....Antwoord van Nederland Schildert
25 feb. 2019
Beste heer / mevrouw,
Wij hebben uw persoonsgegevens niet in ons bezit, maar maken gebruik van data oplossingen van EDM om onze marketingactiviteiten te ondersteunen, onder andere door fysieke mailings te versturen. Als u hierover meer informatie wilt, gaat u dan naar www.evenoverdata.nl.
Mochten er nog vragen over zijn, kunt u ons ook altijd een e-mail sturen via contact@nederlandschildert.nl.
Een bedrijf dat bedrijven helpt consumenten beter te benaderen.... banken te helpen u te bereiken, zelfs als u bent verhuisd... supermarkten helpen... u betere aanbiedingen te doen...?
Ik kan inzage krijgen in welke gegevens ze van me helpen, maar ik -moet- daarvoor een "iDIN" account hebben?
Ik identificeer mij bij de rabo met mijn raboscanner. Nog nooit van mijn leven van iDIN gehoord.Hiervoor maken we gebruik van de identificatie mogelijkheid van de banken: iDIN. Door in te loggen via iDIN hoeven wij u niet om een kopie van uw paspoort of rijbewijs te vragen. Dat is voor u en voor ons veiliger. U krijgt alleen inzage in de gegevens waarmee u zich bij iDIN heeft aangemeld
En wat is dat, die opmerking: "u krijgt alleen inzage in uw gegevens ....?
Dit ruikt naar illegale praktijken. Ik schijn mij dus via iDIN te hebben aangemeld...?
Ik vraag me af of iemand hier toevallig wat zinnigs over te zeggen heeft.
Edit: ik lees nu op de site van de consumentenbond dat 'direct marketing' in Nederland kennelijk nog is toegestaan? Bedrijven mogen adressen kopen van andere bedrijven en dan gericht mail sturen? Die dan vervolgens langs de Nee/Nee sticker komt?
https://www.consumentenbo...amepost-via-de-brievenbus
Ik vind dat totaal niet passen in de huidige maatschappelijke beweging.
[ Voor 14% gewijzigd door Znorkus op 06-04-2019 23:11 ]