Workers & Resources: Soviet Republic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:05

Lordy79

Vastberaden

Maar het is dus wel echt een city builder game he? Ik heb ook ff wat reviews gelezen.

Een heel andere Indie game was papers please ook gesitueerd in de jaren 70/80/koude oorlog in t Oostblok. Geniale game. Ik dacht dat er in deze game ook zoiets zat: wellicht orders vanuit Moskou om bepaalde doelen te halen of de mensen iets meer... Vaderlandsliefde te leren...

Desalniettemin ga ik morgen even van scratch beginnen. Hoop dat ik niet teveel gestoord wordt door vervelende collega's.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:22:
Maar het is dus wel echt een city builder game he? Ik heb ook ff wat reviews gelezen.

Een heel andere Indie game was papers please ook gesitueerd in de jaren 70/80/koude oorlog in t Oostblok. Geniale game. Ik dacht dat er in deze game ook zoiets zat: wellicht orders vanuit Moskou om bepaalde doelen te halen of de mensen iets meer... Vaderlandsliefde te leren...

Desalniettemin ga ik morgen even van scratch beginnen. Hoop dat ik niet teveel gestoord wordt door vervelende collega's.
Papers please is compleet anders. Wel ook een leuk spel maar kon me veel minder lang boeien.
W&R is een mix van 3 genres, het is een city builder (City Skylines) EN industrie-builder (Rise of industry) EN logistiekbuilder (het logistieke deel van transport tycoon). Allemaal net iets minder complex/diep dan die spellen los, maar wel briljante combinatie.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:14

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

W&R heeft ook nog wat Tropico invloeden, zoals de geheime dienst. Alleen de mogelijkheid om burgers te laten "verongelukken" ontbreekt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik heb geconcludeerd dat ik nog niet de goede mindset had. Ik plaats nu gewoon flats naast alle plekken waar ik werkers nodig heb ipv een dorp en infrastructuur. Scheelt de mensen ook reistijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:31:
Ik heb geconcludeerd dat ik nog niet de goede mindset had. Ik plaats nu gewoon flats naast alle plekken waar ik werkers nodig heb ipv een dorp en infrastructuur. Scheelt de mensen ook reistijd...
Mja dan moet je ook school, verwarming, electra, en voer voor ze regelen. Ik cluster bebouwing en laat dan bussen naar fabrieken ed rijden. Fabriek naast flats kan ook maar moet je opletten met verontreiniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik bouw bij hoge uitzondering huizen naast fabrieken, eigenlijk alleen bij stroom- en verwarmingscentrales. En de mensen die daar wonen hebben al snel een lagere levensverwachting dan de mensen die in de stad verderop wonen.

Het zou wel fijn zijn als je aan bepaalde banen prioriteit kunt geven. Omdat er zoveel mensen dood gingen van de kou waren er steeds minder arbeiders beschikbaar voor mijn verwarmingscentrale, waardoor er meer mensen dood gingen etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 21:31
@_Eend_ Misschien ten overvloede: Er is een vorm van prioriteit mogelijk vanuit een bushalte. Als je niets instelt gaan workers zelf op zoek naar een werkplek en is de verdeling naar verschillende werkplekken zo goed als mogelijk.
Maar je kunt aan een bushalte werkplekken toewijzen en een percentage ingeven hoeveel workers je waarheen wilt sturen.

Ja, inderdaad, kou is funest, daar moet je hoge prioriteit aan geven. Ik probeer er altijd naar te streven dat een bushalte de heating plant kan bereiken en daarnaast laat ik enkel mini-vans rijden tussen de centrale bushalte en de heating plant. Ik mix het dus een beetje.

Ondanks dat gaat het bij ook fout en zet ik de workers in de kou... met alle gevolgen van dien

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Dat weet ik :)

Ik prioriteit meer in de zin van: Deze werkplekken moeten ten allen tijde bezet blijven, dus tenzij het aantal inwoners 0 is dat er altijd iemand aanwezig moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
@_Eend_ Avatar gewijzigd? Leuk!

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ja, het werd tijd voor een nieuwe. Ik heb er al dik 400 uur op zitten.. De #2 op lijst van meest gespeelde games is ArmA 3, met nog geen 180 uur :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS7_IS_3Ul-Eq9D3LaOhDCB2ljg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RhqiEZwwt4re6a8xWt8jdVMJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKc7LC7qH5CbJTLttGmfDi7S-b4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RHtaZDwG0BJJSBKcod91TYqs.png?f=user_large
Zonder een verplaswedstrijd ervan te willen maken. Een tijd ziek thuis zitten helpt niet. Heb wel vaak het scherm weg-ge-alt-tabbed als ik andere dingen aan het doen ben, maar toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Boudewijn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Zonder een verplaswedstrijd ervan te willen maken. Een tijd ziek thuis zitten helpt niet. Heb wel vaak het scherm weg-ge-alt-tabbed als ik andere dingen aan het doen ben, maar toch :X
LAST PLAYED
Dec 21, 2021
Aan de bak jij! :P

• M.o.P.
Boudewijn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Jeetje 1065u...

Maar ik vind het spel verslavend als ik kijk naar andere spellen. Het geeft, in mijn ogen, aan hoe verschillend en hoe lang speelbaar WRSR is, je raakt bijna niet uitgekeken. Bij mij staat WRSR vwb het aantal uren ook ver bovenaan:
- WRSR 890u
- Screeps: World 397u
- Cities Skylines 281u
- Anno 2070 244u

Daarbij kan ik niet zien hoeveel uren ik in bijna alle verschillende Command & Conquer spellen heb gespeeld... dat moet wel voorbij WRSR zijn...

Anyway WRSR speel ik voorlopig nog wel. :)
(Ik kan bijna niet wachten tot de werkdag voorbij is. :| )

m.o.p. aka mrdasher

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vandaag opnieuw begonnen en veel fouten niet herhaald. Voor 75pct kan ik nu alles zelf produceren en vond het wel heel gaaf om een flat en een weg zelf te bouwen. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Verder betaal ik me nog steeds scheel aan het kopen/uitnodigen van immigranten en hoop eigenlijk dat ik door babies en vrijwillige immigratie wat meer mensen kan krijgen. Het lijkt wel alsof ze niet in mijn heilstaat willen wonen... Tips?

Heb ook ff de tijd genomen voor de graphics. Echt mooi en zeker als je een stadje hebt waardrukke bedrijvigheid is en je ziet heftrucks, transportbanden en veel autoverkeer (soms haalt een snelle auto ook een langzame vrachtwagen in!)

Ik realiseer me overigens dat ik door op easy te spelen ook wel een hoop dingen nog op automatisch heb staan maar moet er niet aan denken ook nog benzinestations en verwarming te regelen....

Laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik waardevolle roebels en ook wat van die stinkende dollars kan verdienen? Ja, exporteren.. maar dat schiet niet op. Misschien 10K per maand maar daar kan de schoorsteen niet van roken....

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Lordy79 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:48:
Vandaag opnieuw begonnen en veel fouten niet herhaald. Voor 75pct kan ik nu alles zelf produceren en vond het wel heel gaaf om een flat en een weg zelf te bouwen. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Verder betaal ik me nog steeds scheel aan het kopen/uitnodigen van immigranten en hoop eigenlijk dat ik door babies en vrijwillige immigratie wat meer mensen kan krijgen. Het lijkt wel alsof ze niet in mijn heilstaat willen wonen... Tips?

Heb ook ff de tijd genomen voor de graphics. Echt mooi en zeker als je een stadje hebt waardrukke bedrijvigheid is en je ziet heftrucks, transportbanden en veel autoverkeer (soms haalt een snelle auto ook een langzame vrachtwagen in!)

Ik realiseer me overigens dat ik door op easy te spelen ook wel een hoop dingen nog op automatisch heb staan maar moet er niet aan denken ook nog benzinestations en verwarming te regelen....

Laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik waardevolle roebels en ook wat van die stinkende dollars kan verdienen? Ja, exporteren.. maar dat schiet niet op. Misschien 10K per maand maar daar kan de schoorsteen niet van roken....
Wat exporteer je? 10k per maand is niet veel. Als je een energiecentrale hebt: gelijk stroom exporteren. Daar ga je geen bergen roebels mee verdienen, maar het is wel lekker constant en het kan niet in de file staan bij de grensovergang. Dat was meestal een van de eerste dingen die ik exporteer naast spul waarvan ik teveel produceerde, zoals grind, hout en kolen. Daarna kun je aan olie beginnen, als je nog geld genoeg hebt. Je bent al gauw een miljoentje ofzo verder eer je raffinaderij staat te roken. Toerisme verdient ook wel aardig, zelfs als je alles moet importeren.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik heb op bauxiet en uranium na alle grondstoffen. Je wilt niet weten hoe lang mijn lopende banden zijn om dat spul te verplaatsen naar mijn stad...
Olie heb ik ook, is enorm handig en ik maak er benzine van die ik exporteer.
Maar ik kwam er achter dat kleren erg lucratief zijn.... 1000 per ton. En de grondstoffen heb ik in overvloed.

Ik heb nog 1.5M over van mijn startkapitaal van 10M. Daar kan ik dus niet zoveel meer mee maar gelukkig kan ik nu dus ook zelf gebouwen bouwen want (vrijwel) alle materialen kan ik zelf maken en als ik dan de arbeid wel importeer is het niet zo gek duur.

Maar eigenlijk wil/moet ik minstens 100K per maand aan inkomsten hebben.

Heb je ook nog een tip voor de populatiegroei want mensen importeren is iets dat veel geld kost en dit is de enige resource die ik niet kan produceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:05:
Ik heb op bauxiet en uranium na alle grondstoffen. Je wilt niet weten hoe lang mijn lopende banden zijn om dat spul te verplaatsen naar mijn stad...
Olie heb ik ook, is enorm handig en ik maak er benzine van die ik exporteer.
Maar ik kwam er achter dat kleren erg lucratief zijn.... 1000 per ton. En de grondstoffen heb ik in overvloed.

Ik heb nog 1.5M over van mijn startkapitaal van 10M. Daar kan ik dus niet zoveel meer mee maar gelukkig kan ik nu dus ook zelf gebouwen bouwen want (vrijwel) alle materialen kan ik zelf maken en als ik dan de arbeid wel importeer is het niet zo gek duur.

Maar eigenlijk wil/moet ik minstens 100K per maand aan inkomsten hebben.

Heb je ook nog een tip voor de populatiegroei want mensen importeren is iets dat veel geld kost en dit is de enige resource die ik niet kan produceren...
lege panden maken en zorgen dat die lui het een beetje goed hebben. Soms verdeel ik mensen uit een vol pand over 10 lege zodat ze makkelijk uit kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik probeer altijd voor lege woningen te zorgen, als je teveel 21-plussers hebt die nog thuis wonen dan nemen ze vaak de benen naar het buitenland.

Als je bauxiet hebt kun je ook vliegtuigen gaan bouwen. Dat verdient best aardig :)

En auto's verdienen ook goed. Als je de Beetle exporteert naar de NAVO kun je daar aardig wat dollars mee verdienen. Hetzelfde voor Trabantjes naar het Oosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Een nieuw community report is verschenen: https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-45

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik ben nu weer begonnen met een nieuwe republiek: Lyubinsk, mijn eerste al bevolkte republiek. En met 40k inwoners verdeeld in een grote stad en kleinere steden en dorpjes is het best wel een kluif om het inwonertal niet te ver terug te laten lopen.

Ik zit nu op 14k inwoners en de happyness is nu eindelijk stabiel. Nu nog de werkloosheid terugbrengen van 70%.. En dat was al een prestatie, je begint met 100% werkloosheid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Wow, dat zijn veel resources op die map. :P

Ik speel momenteel op Big River Wilderness, startjaar 1960, start kapitaal 3.5MRub/1.0MDol, hard settings. Nu 10 jaar onderweg, zonder leningen.

De uitdaging in die map vind ik zitten in: beperkte border posts, in de zin van 1 rail connectie ipv 3 en 1x road connectie ipv 3, bergachtig gebied met beperkte mogelijkheden, ik bedoel er is een fors niveau verschil in de map. Je zult een weg door het landschap moeten zoeken en/of bruggen moeten bouwen om op hoger of lager gelegen gebied te komen.

Startgebied met stad, industrie en landbouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxAmRtaff6QSJxE2qPoJjGBN4do=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTrCaWgeDs1iP31v542CmbFx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHpnQqmy9peTMK1USB02x2EB2Iw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCH06odO9aVwUTQt03bghe91.jpg?f=fotoalbum_tile

2de stad in aanbouw, hier zijn de rechtbank en de gevangenis gevestigd. Vanuit deze stad zullen de workers naar omliggende werkplekken vervoerd moeten worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSOGLQalLqSkHK7G5bRm2rwWNZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hizMurgh4xQ9AvXYg7PMKNnp.jpg?f=fotoalbum_large

Overzichtsplaatje wat ik tot nu heb ontwikkeld en/of gepland en het overzicht kaartje: (er is nog ruimte voor expansie :) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4kd9NgT4i6nac63CvFBpO-8IKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXd3lKMhOdYlyoFfswXuE4kE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9ta_LekryZio53O4M8Pbi6RgRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9MJH5IZCPy47uY9Ol2lVDUT.jpg?f=fotoalbum_tile

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Voor diegene die dit misschien nog niet weten, er is een mogelijkheid om je startjaar aan te passen.
Standaard kun je een spel beginnen op z'n vroegst in het jaar: 1960, maar met behulp van een kleine applicatie kun je dat startjaar aanpassen. Zie hiervoor deze instructie in de Steam gidsen.

Mocht je dit eens willen proberen dan is deze mod misschien wel leuk erbij. Dan kun je je goederen vervoeren met paard en wagen.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 09:40
Op welke manier leveren jullie voorraad aan winkelcentrums?

Had dit eerst altijd over de weg via trucks, maar leverde mij tekorten op door drukte in de winkels.
Heb nu per winkelcentrum een heel logistiek apparaat met warehouse en heftrucks. De flow is constant, maar neemt wel veel ruimte in binnen steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik gebruik ook vrachtwagens maar tolereer dat de winkels directe bestellingen plaatsen als de boel onder een bepaald niveau komt en dat gaat vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik gebruik een hele keten van warehouses en Distribution Offices:
  1. Een groot, centraal warehouse (of rechtstreeks van de fabriek)
  2. Kleinere warehouses bij mijn steden
  3. Lokale Distribution Offices zorgen voor de distributie onder de lokale winkels
Vanuit de fabriek (of de grens) gaan alle goederen naar een centraal punt in mijn republiek, van daaruit worden de goederen met een grotere DO verspreid naar de lokale warehouses bij mijn steden. Vanuit die lokale warehouses zorgen kleinere DO's voor de distributie naar de winkels. Hetzelfde doe ik ook met brandstof trouwens :)

Een puntje waar ik nog wel eens tegen aan liep was dat de lokale DO's vaak te laat waren met het afleveren van goederen. Vziw. reageert een DO pas als de voorraad van bijv. een winkel onder de 30% zakt. En als het dan even duurt voordat de vrachtwagen er is dan heb je soms wel een probleem. De oplossing is simpel: DO instellen dat het eerder ingrijpt :P Dus dan moet het DO al gaan rijden als de voorraad op bijv. 50% staat, ipv de standaard 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_Eend_ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
Ik gebruik een hele keten van warehouses en Distribution Offices:
  1. Een groot, centraal warehouse (of rechtstreeks van de fabriek)
  2. Kleinere warehouses bij mijn steden
  3. Lokale Distribution Offices zorgen voor de distributie onder de lokale winkels
Vanuit de fabriek (of de grens) gaan alle goederen naar een centraal punt in mijn republiek, van daaruit worden de goederen met een grotere DO verspreid naar de lokale warehouses bij mijn steden. Vanuit die lokale warehouses zorgen kleinere DO's voor de distributie naar de winkels. Hetzelfde doe ik ook met brandstof trouwens :)

Een puntje waar ik nog wel eens tegen aan liep was dat de lokale DO's vaak te laat waren met het afleveren van goederen. Vziw. reageert een DO pas als de voorraad van bijv. een winkel onder de 30% zakt. En als het dan even duurt voordat de vrachtwagen er is dan heb je soms wel een probleem. De oplossing is simpel: DO instellen dat het eerder ingrijpt :P Dus dan moet het DO al gaan rijden als de voorraad op bijv. 50% staat, ipv de standaard 30%
Yup dat percentage kun je opvoeren. Kost wel een stuk meer voertuigjes in je DO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
artemivanov schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:36:
Op welke manier leveren jullie voorraad aan winkelcentrums?

Had dit eerst altijd over de weg via trucks, maar leverde mij tekorten op door drukte in de winkels.
Heb nu per winkelcentrum een heel logistiek apparaat met warehouse en heftrucks. De flow is constant, maar neemt wel veel ruimte in binnen steden.
Bij mij veranderd de distributie gedurende het spel. In eerste instantie voert het DO alle distributie uit.
Gaande weg veranderd dat naar distributie over langere afstand via een DO en de lokale distributie met rechtstreekse lijnen tussen een Storage/Road Cargo Station en Shops/Malls. Zo maak ik lijnen tussen Shop/Malls met specifieke goederen voor Food, Cloths, Electronics.
Meat gaat bij mij (bijna) altijd met een DO. Bij een Mall plaats ik een Meat Storage van 24t.
Food, Clothes en Electronics worden direct geleverd, zonder tussenkomst van een Storage en/of Road Cargo Station.

Alcohol transporteer ik, ook over lange afstand, met rechtsteekse lijnen, geen DO.
Alcohol verhoogt de Happiness maar heeft invloed op Health, dus ik zorg dat de alcohol verslaving laag blijft door slechts 1 of 2 workers in de pubs te zetten. Door alcohol over lange afstand, en beperkt te verstrekken, hou ik de alcohol verslaving onder controle.

En wat je zegt Storage, Forklift infrastructuur vreet veel ruimte. Ook gezien de Workers een beperkte loopafstand af kunnen leggen kies ik daar niet voor.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik voel me nu heel dom maar is een DO een speciaal gebouw waar je wat voertuigen neerzet en alle micromanagement uit handen neemt...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
Lordy79 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:26:
Ik voel me nu heel dom maar is een DO een speciaal gebouw waar je wat voertuigen neerzet en alle micromanagement uit handen neemt...?
Domme vragen zijn er niet. Je toont kracht door hulp te vragen/vragen te stellen.
Kort antwoord: Ja, dat zie je goed.

DO staat voor Distribution Office. Hierin plaats je voertuigen, Je definieert een bron en een bestemming, stelt percentages in bij bron en doel, en het voertuig zal automatisch goederen ophalen bij de bron en afleveren bij het doel.

Twee formaten, voor voertuigen, standaard aanwezig: Small en Medium.
Behalve voor voertuigen is er ook een voor treinen, Rail Distribution Office (RDO). Hiervan is er maar een soort aanwezig. Werking exact hetzelfde als bij DO, behalve dan dat je er treinen en goederenwagons in plaatst.

Ter leering ende vermaeck: YouTube: How to use a Distribution Office| Tutorial | Workers & Resources: So...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

M.o.P. schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Bij mij veranderd de distributie gedurende het spel. In eerste instantie voert het DO alle distributie uit.
Gaande weg veranderd dat naar distributie over langere afstand via een DO en de lokale distributie met rechtstreekse lijnen tussen een Storage/Road Cargo Station en Shops/Malls. Zo maak ik lijnen tussen Shop/Malls met specifieke goederen voor Food, Cloths, Electronics.
Meat gaat bij mij (bijna) altijd met een DO. Bij een Mall plaats ik een Meat Storage van 24t.
Food, Clothes en Electronics worden direct geleverd, zonder tussenkomst van een Storage en/of Road Cargo Station.

Alcohol transporteer ik, ook over lange afstand, met rechtsteekse lijnen, geen DO.
Alcohol verhoogt de Happiness maar heeft invloed op Health, dus ik zorg dat de alcohol verslaving laag blijft door slechts 1 of 2 workers in de pubs te zetten. Door alcohol over lange afstand, en beperkt te verstrekken, hou ik de alcohol verslaving onder controle.

En wat je zegt Storage, Forklift infrastructuur vreet veel ruimte. Ook gezien de Workers een beperkte loopafstand af kunnen leggen kies ik daar niet voor.
Zo begin ik ook, maar ik schakel vrij snel over naar het centrale systeem wat ik eerder beschreef. In het begin bouw ik de verschillende opslagplaatsen pal naast een grensovergang om de kosten van het importeren laag te houden, als je alles automatisch importeert betaal je namelijk transportkosten. Hoe verder het gebouw dat de goederen importeert van de grens af ligt hoe duurder het wordt, het is dus geen vaste prijs. Als je alles zelf gaat importeren wordt het al vrij snel druk aan de grens, zeker als je met een kleinere grenspost zit opgescheept. En dat gaat weer ten koste van je export.

Forklifts (en kabelbanen) zorgen ook voor meer voertuigen in je republiek. Dat is in het begin nog geen probleem, maar later zul je dat wel merken qua performance. Een republiek met 40k inwoners loopt een stuk soepeler als je geen auto's, forklifts en kabelbanen hebt. Om die reden bouw ik alleen auto's om ze te exporteren. Mijn inwoners mogen lekker met het OV :P Kabelbanen en forklifts probeer ik om dezelfde reden zoveel mogelijk te vermijden, maar hier en daar zul je ze toch in mijn republieken terug zien

En het is echt de moeite waard om DO's te bouwen, ze nemen je handen vol werk uit handen en je hebt minder voertuigen nodig om al je goederen te transporteren. Maar als je net begint kan het nog wel eens een uitdaging zijn. Maar het YouTube filmpje waar @M.o.P. naar linkte is ook het filmpje waarvan ik het heb geleerd. Sowieso maakt Bbaljo wel de beste W&R:SR tutorials, en zijn playthroughs zijn ook leuk om te kijken zonder dat een of andere hyperactieve YouTuber je de oren van je kop af praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Eerste in-game/preview beelden van Water, Sewage, Traffic management en .... Grid Snapping, update 0.8.7.x. YouTube: Grid Snapping, Water & Sewage, Traffic Management Preview | Workers ...

Let op: Niet beschikbaar op de test branch!

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
Special Announcement (War in Ukraine) https://www.sovietrepubli...nouncement-war-in-ukraine

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Grid snapping! Eiiiindelijk. Ik zie al die kaarsrechte designs voorbij komen maar mij lukt het gewoon maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Zo... het eerste prestigeproject is af.... een vliegtuigbouwer en het eerste vliegtuig is ook afgeleverd. Ik begrijp alleen niet hoe ik 'm tegen de volle prijs kan verkopen... computer says: breng 'm naar douane post maar douane posten hebben geen airstrips (wel wegen en railroad)...

Ook gaat het over het algemeen goed met de export: 300K per maand; dat was een tijdje geleden wel een dingetje. Nu nog 12 miljoen afbetalen en klaar.

Overigens is het zelf bouwen van (Grote) projecten fantastisch. TV station? Kost 400K. Maar als je het gewoon zelf bouwt kost het wel een tijd maar als je er niet naar omkijkt is het 'ineens' klaar.

Nu geduld hebben want ik heb een werkloosheid van praktisch nul en mijn bewoners inderdaad netjes (her)verdeeld zodat bijna iedereen een steentje bijdraagt, maar de fabrieken hebben nog steeds niet genoeg werkers. gelukkig zijn mijn arbeiders ook 's nachts aktief en worden er flink wat babies geboren.

Al met al is de uitdaging wel een beetje weg... what's next? (En nee, ik ga niet opnieuw beginnen mΓ©t pollution, sewer, fuel en alle andere ellende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@Lordy79 Ze hoeven ook niet te landen. Als je het vliegtuig aanklikt zie je bovenin een aantal knoppen, waaronder twee met een rode ster en een NAVO ster. Klik die aan om het vliegtuig een waypoint te geven naar de grens. Zodra je kist de grens over verdwijnt krijg je het volle bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Eend_ schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:45:
@Lordy79 Ze hoeven ook niet te landen. Als je het vliegtuig aanklikt zie je bovenin een aantal knoppen, waaronder twee met een rode ster en een NAVO ster. Klik die aan om het vliegtuig een waypoint te geven naar de grens. Zodra je kist de grens over verdwijnt krijg je het volle bedrag.
Woot!
Dan moet ik maar eens een kaagbaan gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Voor diegene die hem nog niet gezien hebben: Community report #46

Er wordt ingegaan op de water update. Poeh, dat wordt een gepuzzel naar een fabriek met water! Er wordt onderscheid gemaakt in water voor een fabricageproces in een fabriek en in dezelfde fabriek heb je drinkwater nodig voor je sanitair. Het verschil is het percentage van vervuiling van het water.

Vrijgegeven informatie van de ontwikkelaar:
  • people will drink water if quality if above 77%... from 77% - 97% there is health risk (if they drink water, they just get health decreased .. 77% many health down.. 97% no down health)
  • if quality is bellow 77%, they just leave the water consumption.. however.. they didn't drink it (in result there is same result as they would not have water.. low happiness also a bit health down).. this is because in case you will supply cleaner water.. that some internal supply storage need to have chance to be replaced..

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Mmm is het dan nog wel leuk..?
Ik beken dat ik nu een map heb zonder elektra en fuel en water en basisscholen. Maar ik vind het gewoon leuk om lekker te vouwen.
Ondertussen 26.000 blije inwoners en maandelijks een miljoen winst (als ik niks uitgeef)

Ik ga het nu ook wat groter aanpakken door chemelot te bouwen met 10 chemische fabrieken en 5 plastic. Qua resources wil ik alleen nog maar goedkope rommel importeren en de rest zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
TMDC schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:08:
Grid snapping! Eiiiindelijk. Ik zie al die kaarsrechte designs voorbij komen maar mij lukt het gewoon maar niet.
Misschien dat je het volgende al weet of juist niet:
  • met F1 kun je een grid weergeven, dat kan een hulp zijn om je gebouwen te plaatsen
  • met R kun je een gebouw 90 graden draaien
  • met T kun je een gebouw flippen om de Y-as
  • met je muiswiel kun je een gebouw in een willekeurige hoek draaien
  • met de combinatie CTRL en muiswiel kun je een gebouw in een willekeurige hoek draaien in kleinere stappen
Dat zijn wel zo'n beetje de commando's voor het plaatsen van gebouwen.

Je kunt natuurlijk ook wachten op de patch. Er is nog geen exacte datum, of geruchten daarom trend, wanneer de nieuwe versie op de test branch komt voor het grote publiek.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Lordy79 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:35:
Mmm is het dan nog wel leuk..?
Ik beken dat ik nu een map heb zonder elektra en fuel en water en basisscholen. Maar ik vind het gewoon leuk om lekker te vouwen.
Ondertussen 26.000 blije inwoners en maandelijks een miljoen winst (als ik niks uitgeef)

Ik ga het nu ook wat groter aanpakken door chemelot te bouwen met 10 chemische fabrieken en 5 plastic. Qua resources wil ik alleen nog maar goedkope rommel importeren en de rest zelf regelen.
Of het leuk is, dat is persoonlijk. De een speelt het spel in Cosmonaut-mode en de ander met unlimited money.
Het geeft wel weer een extra verdieping in het spel, vind ik. Het lijkt mij uitdagend. Ik speel alleen maar alles zelf bouwen, na de basis setup, weinig geld aan het begin van het spel en uiteindelijk niets meer importeren behalve voertuigen. En het is me ook nog telkens gelukt zonder leningen, dan duurt het wel allemaal langer. O-)

Of je met water/sewage wil spelen is straks instelbaar, naar wat ik heb begrepen. Wil je het niet, dan zet je het uit en kun je gewoon doorgaan waar je gebleven bent.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Tuurlijk @M.o.P. iedereen kan t spelen zoals ie wil. Zelf speel ik niet met oneindig geld omdat je dan niet meer nadenkt over wat je doet.

Ik ben er trouwens pas sinds vandaag achter dat als je een kledingfabriek meteen naast een stoffenfabriek zet met fabrieksverbinding de goederen onzichtbaar teleporteren van stoffen fabriek naar kledingfabriek.
Ik moet zeggen dat dat heel handig is maar wel een klein beetje van de charme wegneemt.
Aan de andere kant zou ik niet graag een file aan heftrucks zien die een schip met corn moeten lossen en 2270 ton naar 4 corn opslag plaatsen moeten rijden.

Ook heb ik ontdekt dat zelf eten verbouwen ontzettende verspilling is van arbeid en als ik de map vol heb ook verspilling van ruimte. En ik vermoed dat hetzelfde geldt voor ijzererts en andere basic dingen.
Importeren vind ik trouwens acceptabel maar transport moet dan wel zelf geregeld worden. Ook wil ik nog wat aanneembedrijven oprichten en steeds meer zelf bouwen. Gewoon omdat t leuk is.
Net zoals ik de wens heb om een hele distributiering te maken van spoorwegen om goederen in warehouses en open storage te balancen en natuurlijk overtollig spul te exporteren.

Waarschijnlijk ga ik nog wel wat obvious dingen ontdekken of hier lezen maar t is leuker zelf uitvinden dan een manual lezen al zeg ik t zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Lordy79 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:15:
Tuurlijk @M.o.P. iedereen kan t spelen zoals ie wil. Zelf speel ik niet met oneindig geld omdat je dan niet meer nadenkt over wat je doet.
Ieder zijn ding :) Daarom kun je ook bijna alles uitzetten, wat deze game nog beter maakt. ik ben begonnen met alles op Easy en daarna heb ik al vrij snel dingen aangezet, zo kun je stapje voor stapje leren hoe dingen werken.
Ik ben er trouwens pas sinds vandaag achter dat als je een kledingfabriek meteen naast een stoffenfabriek zet met fabrieksverbinding de goederen onzichtbaar teleporteren van stoffen fabriek naar kledingfabriek.
Ik moet zeggen dat dat heel handig is maar wel een klein beetje van de charme wegneemt.
Aan de andere kant zou ik niet graag een file aan heftrucks zien die een schip met corn moeten lossen en 2270 ton naar 4 corn opslag plaatsen moeten rijden.
Ik heb een keer de fout gemaakt om een laadperron voor trucks met vorkheftrucks te bedienen. Voor 1 of 2 trucks is het wel te doen maar als het drukker wordt (of je koopt grotere trucks) staan je trucks eindeloos te wachten totdat de heftrucks eindelijk je truck hebben volgeladen. Niet ideaal.. Ik gebruik heftrucks alleen voor goederen waarvan niet veel nodig is. Chemicals, mechanical/electrical parts, dat soort spul
Ook heb ik ontdekt dat zelf eten verbouwen ontzettende verspilling is van arbeid en als ik de map vol heb ook verspilling van ruimte. En ik vermoed dat hetzelfde geldt voor ijzererts en andere basic dingen.
Importeren vind ik trouwens acceptabel maar transport moet dan wel zelf geregeld worden. Ook wil ik nog wat aanneembedrijven oprichten en steeds meer zelf bouwen. Gewoon omdat t leuk is.
Net zoals ik de wens heb om een hele distributiering te maken van spoorwegen om goederen in warehouses en open storage te balancen en natuurlijk overtollig spul te exporteren.
IJzererts, kolen en bauxiet jaag er in enorme aantallen doorheen, ik heb een paar kolen- en ijzererts mijnen en die produceren veel meer dan mijn ene hoogoven en meerdere energiecentrales kunnen verstoken. Importeren kan denk ik qua kosten wel uit maar zo'n mijn heeft 200-250 werknemers nodig, dus je kunt een flink deel van je bevolking aan het werk zetten in die mijnen. En als je teveel van dat spul heb kun je het altijd nog op een schip zetten en het exporteren.
Waarschijnlijk ga ik nog wel wat obvious dingen ontdekken of hier lezen maar t is leuker zelf uitvinden dan een manual lezen al zeg ik t zelf.
:Y Elke keer als ik een nieuwe republiek start leer ik wel iets nieuws.

Wat doen jullie eigenlijk met Radio en TV zenders? Ondanks dat dik 90% van mijn bevolking op zijn minst een radio heeft luistert er maar 10% naar mijn zenders, en het effect van die zenders is nogal beperkt. Beide zenders staan in mijn grootste stad. Hebben jullie zenders die zich alleen op een bepaalde sector richten, zoals alleen entertainment en sport, en staatspropaganda en anti-alcohol?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
Er is een nieuwe update waarin vermeld wordt dat de water update nog een Γ‘ twee weken op zich zal laten wachten. https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-47

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
De nieuwe versie is beschikbaar op de test branch van Steam. Twee patches kort achter elkaar:
0.8.7.3 - PUBLIC TEST
  • - Water management has been added
  • - Various industry buildings now need water for production
  • - Advanced traffic simulation has added added, where you can set main street or semaphores
  • - Added waiting stations (or end stations) which can manage the lines spacing
  • - Grid snapping has been added (with the wireframe mode)
  • - Small detail about dumper animation and concrete mixer animation has been added (not all vehicles have this feature). Also there was added the rotation of wheels support
  • - Improved cursor
  • - tweaked animal farm production and slaughter house consumption
  • - Logger now can take only wood or boards
  • - Fixed problem with loading cabins from production line to cable way stations
  • - Added button for batch change workplace of all vehicles inside building
  • - Adjusted water division on pipelines from the water well
  • - Fixed struck in the technical services due to water supply vehicles
  • - Fixed problem that rail DO not saving the values about the length and min wagon amount causing DO not working
  • - Fixed building editor issue with asphalt square and other small issue
0.8.7.4 - PUBLIC TEST
  • - Fixed problem with missing trolleybus depot
  • - Fixed that sometime signal tool place mixed signal sometime
  • - Fixed problem water/sewage truck was possible to check the only one water/sewage resource preventing to loading
  • - Fixed batch start construction not working on water pipelines
  • - Removed purchase resource buttons from water sewage infrastructure, where was not possible to purchase anything
  • - Connection to distribution office can be removed from target building window
  • - Added function for Road semaphores to force green color at specific direction
  • - Emergency vehicles will force cars in forward, so they can pass crossroad faster
  • - Fixed problem that industry buildings can overfill the waste water tank
YouTube: 100% Explained: Water, Grid Snapping & Complex Traffic | Beta Branch...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

M.o.P. schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:23:
De nieuwe versie is beschikbaar op de test branch van Steam. Twee patches kort achter elkaar:
0.8.7.3 - PUBLIC TEST
  • - Water management has been added
  • - Various industry buildings now need water for production
  • - Advanced traffic simulation has added added, where you can set main street or semaphores
  • - Added waiting stations (or end stations) which can manage the lines spacing
  • - Grid snapping has been added (with the wireframe mode)
  • - Small detail about dumper animation and concrete mixer animation has been added (not all vehicles have this feature). Also there was added the rotation of wheels support
  • - Improved cursor
  • - tweaked animal farm production and slaughter house consumption
  • - Logger now can take only wood or boards
  • - Fixed problem with loading cabins from production line to cable way stations
  • - Added button for batch change workplace of all vehicles inside building
  • - Adjusted water division on pipelines from the water well
  • - Fixed struck in the technical services due to water supply vehicles
  • - Fixed problem that rail DO not saving the values about the length and min wagon amount causing DO not working
  • - Fixed building editor issue with asphalt square and other small issue
0.8.7.4 - PUBLIC TEST
  • - Fixed problem with missing trolleybus depot
  • - Fixed that sometime signal tool place mixed signal sometime
  • - Fixed problem water/sewage truck was possible to check the only one water/sewage resource preventing to loading
  • - Fixed batch start construction not working on water pipelines
  • - Removed purchase resource buttons from water sewage infrastructure, where was not possible to purchase anything
  • - Connection to distribution office can be removed from target building window
  • - Added function for Road semaphores to force green color at specific direction
  • - Emergency vehicles will force cars in forward, so they can pass crossroad faster
  • - Fixed problem that industry buildings can overfill the waste water tank
YouTube: 100% Explained: Water, Grid Snapping & Complex Traffic | Beta Branch...
Er zitten weer een stel fijne wijzigingen in, buiten het hele watermanagement gedoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Voor diegene die geΓ―nteresseerd zijn er is een nieuw report:
https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-48

Naar mijn mening staat er niet echt groot nieuws in. Er wordt gesproken over de DLC met modellen.
Verder staat er uitgelegd
  • een optie om alle voertuigen vanuit het ene depot naar het andere depot te verhuizen
  • een alternatief voor line spacing op buslijnen mbv een Bus end station
Mocht je aan de slag willen gaan met Water/Sewer uit de laatste update, dan heeft BBaljo een video gemaakt hoe je een bestaande map/game kunt aanpassen om Water/Sewer toe te passen. Zie hier: YouTube: Turning on water for existing save | Workers and Resources | Part 27...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ah bedankt. Ik zat al een beetje te stoeien met water en riool maar kwam er met het riool er nog niet helemaal uit.. Even Bbaljo kijken dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Een nieuwe versie is beschikbaar op de test branch van Steam.
0.8.7.5 - PUBLIC TEST
  • Water consumption has been decreased by 25-30%
  • Added trolleybus end/waiting station
  • Fixed bad shadow casting of wires in trolleybus depot and stop
  • Fixed random crash connected to editing railways (crash coming later after you done edits)
  • Fixed not smoking cooling towers
  • Fixed polluted water problem in prisons, hotels or orphanages
  • Decrease minimum curve for footpaths and water/sewage pipes
  • Updated economy for selling/purchase water and waste water to avoid unlimited money printer
  • Corrected capacity/weight and price for some water and sewage trucks
  • Added warning messages about police patrols not come and too high crime level in residential buildings
  • Added warning message about not enough tutors in orphanage
  • Warning messages now contains the name of the building and it's location
  • Support for stacking two signs to one place/waypoint
  • Removed vehicles and trains resource from stats in the exported tab to avoid confusion
  • Fixed pillars of dry bulk conveyors
  • Fixed highlighting of mixers or dumpers in underground mode
  • Fixed treatments missing underground mesh in the underground mode
  • Fixed selection of building (not always the closest building has been selected)
  • Split of plumbing removal tool into water and sewage now separated
  • Fixed problem about something upbringing preferences get reset in orphanage or prison after load game

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
_Eend_ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:46:
Ah bedankt. Ik zat al een beetje te stoeien met water en riool maar kwam er met het riool er nog niet helemaal uit.. Even Bbaljo kijken dus :)
Ik heb er ook naar zitten kijken, zowel naar de video als in-game. B) Er zitten me nog teveel haken en ogen aan. In alle gevallen, met hoeveel Roebel/Dollar je een spel start en/of dat je alles zelf bouwt, zal je veel moeten plannen.

Voor wat betreft water lijkt het me nog mee te vallen. Water kun je zo oppompen, distribueren naar je workers, maar dan betaal je een health penalty, omdat het water ongezuiverd is. Zuiveren kan als je chemicaliΓ«n ter beschikking stelt. Dat kun je importeren en uiteindelijk zelf maken en heeft zijn uitdaging hoe je het spel speelt.
Sommige fabrieken hebben gezuiverd water nodig, denk aan food en alcohol. Voor Concrete kun je gewoon ongezuiverd water gebruiken.

Ik vind de water-update dan nog wel te pruimen, maar dat riool! Een rioolleiding moet in alle gevallen aflopen en niet oplopen (of beperkt maar dan moet je pompen gaan inzetten). Een gebouw moet hoger staan, dan de verzamelput. Het afvalwater moet je, volgens mij, altijd afvoeren naar een rivier/meer of zelf een gat maken(Terraforming). Dat beperkt je op een map waar je een stad kunt bouwen.
Er is een rioolpomp, maar die heeft stroom nodig. Dus je kunt je afvalwater over een lange afstand afvoeren, maar dat betekent een aardige investering aan elektrische leidingen en transformatoren.
Een andere optie is het afvalwater transporteren met trucks, die plaats je overigens in het Technical Services gebouw, maar ook dan voer je het af naar een rivier/meer/zelf gemaakt gat.

Aan de andere kant, het werkt zo wel in real-life. Dus in die zin is het detail van dit spel meer verdiepend dan welke andere city-builder dan ook, die ik ken.

Ik blijf het een GE-WEL-DIG spel vinden. Alhoewel ik de laatste weken moeilijk op gang kom. Het weer wordt beter buiten en dan neemt het gamen af, althans hier. :)

Ik blijf nog even weg van de Water/Sewer update. Op dit moment is de rioolreinigings nog buggy... die werkt niet naar behoren.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

M.o.P. schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:32:
[...]

Ik heb er ook naar zitten kijken, zowel naar de video als in-game. B) Er zitten me nog teveel haken en ogen aan. In alle gevallen, met hoeveel Roebel/Dollar je een spel start en/of dat je alles zelf bouwt, zal je veel moeten plannen.

Voor wat betreft water lijkt het me nog mee te vallen. Water kun je zo oppompen, distribueren naar je workers, maar dan betaal je een health penalty, omdat het water ongezuiverd is. Zuiveren kan als je chemicaliΓ«n ter beschikking stelt. Dat kun je importeren en uiteindelijk zelf maken en heeft zijn uitdaging hoe je het spel speelt.
Sommige fabrieken hebben gezuiverd water nodig, denk aan food en alcohol. Voor Concrete kun je gewoon ongezuiverd water gebruiken.
Zo ver was ik nog niet eens
Ik vind de water-update dan nog wel te pruimen, maar dat riool! Een rioolleiding moet in alle gevallen aflopen en niet oplopen (of beperkt maar dan moet je pompen gaan inzetten). Een gebouw moet hoger staan, dan de verzamelput. Het afvalwater moet je, volgens mij, altijd afvoeren naar een rivier/meer of zelf een gat maken(Terraforming). Dat beperkt je op een map waar je een stad kunt bouwen.
Er is een rioolpomp, maar die heeft stroom nodig. Dus je kunt je afvalwater over een lange afstand afvoeren, maar dat betekent een aardige investering aan elektrische leidingen en transformatoren.
Een andere optie is het afvalwater transporteren met trucks, die plaats je overigens in het Technical Services gebouw, maar ook dan voer je het af naar een rivier/meer/zelf gemaakt gat.
Jep, lekker schijtmeren maken, nu nog hydro-electrische dammen en dan kunnen we bruine stroom maken :+

Afvoeren met trucks lijkt mij een vrij kostbare hobby, ik dacht dat je ook treinen kon volgooien? En wat betreft lange afstanden, je hebt toch geen hele dure electra infra nodig? Ik heb al een paar oliepijpleidingen aangelegd die allemaal op 2 goedkope low voltage leidingen zijn aangesloten, voor elke helft van de pijpleiding een lange leiding. Werkt op zich prima, je moet uiteraard alleen op de capaciteit letten.
Aan de andere kant, het werkt zo wel in real-life. Dus in die zin is het detail van dit spel meer verdiepend dan welke andere city-builder dan ook, die ik ken.

Ik blijf het een GE-WEL-DIG spel vinden. Alhoewel ik de laatste weken moeilijk op gang kom. Het weer wordt beter buiten en dan neemt het gamen af, althans hier. :)
Ik ook. Daarom ben ik ook niet echt ver gekomen met deze update, ik heb de afgelopen weken maar een uurtje ofzo gespeeld. Deels komt dat door het weer, deels door werk en gewoon even geen zin meer hebben.
Ik blijf nog even weg van de Water/Sewer update. Op dit moment is de rioolreinigings nog buggy... die werkt niet naar behoren.
Jammer dat je niet alleen water aan kunt zetten eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
_Eend_ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:01:
[...]

Zo ver was ik nog niet eens

[...]

Jep, lekker schijtmeren maken, nu nog hydro-electrische dammen en dan kunnen we bruine stroom maken :+

Afvoeren met trucks lijkt mij een vrij kostbare hobby, ik dacht dat je ook treinen kon volgooien? En wat betreft lange afstanden, je hebt toch geen hele dure electra infra nodig? Ik heb al een paar oliepijpleidingen aangelegd die allemaal op 2 goedkope low voltage leidingen zijn aangesloten, voor elke helft van de pijpleiding een lange leiding. Werkt op zich prima, je moet uiteraard alleen op de capaciteit letten.

[...]

Ik ook. Daarom ben ik ook niet echt ver gekomen met deze update, ik heb de afgelopen weken maar een uurtje ofzo gespeeld. Deels komt dat door het weer, deels door werk en gewoon even geen zin meer hebben.

[...]

Jammer dat je niet alleen water aan kunt zetten eigenlijk..
Goed idee van die electropalen. Ik ben alleen zo'n luie donder die onder een hotkey de paal heeft zitten met de hoogste capaciteit en dus compleet vergeet dat er ook goedkopere palen zijn. 8)7

En wat je zegt: jammer dat water niet op zich te enablen is, zonder sewer. (y)

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat vet er komt een die-hard mode voor dit al zo makkelijke spel :) .

Ik kom meestal een heel eind met dingen niet kopen enzo als ik mijn landje eenmaal een beetje op gang geholpen heb (ik koop aan het begin vaak 1 storage vol staal, gravel etc en probeer het darmee te redden).
Tijd voor weer eens een replay, dat gaat me uren kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Cosmonaut is leuk :+

Ik heb het mezelf al eens heel moeilijk gemaakt door een eiland map te kiezen zodat ik alles per schip moest importeren. Maar dat is eigenlijk Cosmonaut-light.

Ik heb al een tijdje niet gespeeld en las op Reddit iets over een traffic update met stoplichten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
_Eend_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:48:
Cosmonaut is leuk :+

Ik heb het mezelf al eens heel moeilijk gemaakt door een eiland map te kiezen zodat ik alles per schip moest importeren. Maar dat is eigenlijk Cosmonaut-light.

Ik heb al een tijdje niet gespeeld en las op Reddit iets over een traffic update met stoplichten e.d.?
Ik speel ook grotendeels met de cosmonaut-light mode zoals je hem noemt: Starter city plannen en bouwen met een deel van de beschikbare DOL/RUB. Dan zien dat je met de rest van de DOL/RUB in het positieve komt met de verdere ontwikkeling van je stad, door alles in eerste instantie importeren en zelf bouwen. Later jezelf voorzien zodat je minder hoeft te importeren.

Ondertussen zijn er al verschillende versies op de test branche terecht gekomen en in news report #50 wordt gesproken over een release naar de live branch mogelijk volgende week.

Ik heb ook al een maand niet meer gespeeld. De oorzaak is tweeledig:
  • het weer is te mooi om achter je PC te kruipen
  • na heel veel spelen kom je op het punt dat je denkt: nah, geen zin in, nu even niet

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Voor de volledigheid een lijstje van de releases sinds mijn vorige post betreffende patches op woensdag 13 april 2022 19:02

0.8.7.6 - PUBLIC TEST
  • Fix of road curve when building between two almost straight roads
  • Fixed sign cargo truck no entry - trucks ignoring the sign
0.8.7.7 - PUBLIC TEST
  • Increased power of the water pumps
  • Added deeper sewage pumps
  • Doubled throughput and capacity of treatment plants
  • Fixed pollution for water sources, previously giving bad values, you may get different water quality on your existing wells
  • Changed pollution causing the sewage discharges - now is much better to use treatment
  • Fixed problem about terrain was possible to lower around the water pipes
  • Fixed problem that pipes close to surface was not possible to remove in underground mode
  • Fixed problem with crash during loading at verifying railway, when some invalid railways shall be deleted
  • Fixed inaccuracy round for factory required water quality
  • Fixed missing particles for heating plants
  • Fixed missing goods at shop message triggering despite all goods available
  • Fixed settings rendering problem (overlapping)
  • Fixed problem about sometime sewage or water cannot be emptied from trucks
  • Fixed oil/fuel/bitumen was possible to go trough unfinished pipeline sometime
  • Fixed overtaking on complex traffic simulation
  • Desired water quality in treatments is now changed by +/- 2% instead 5%
  • Added new water trucks (Rmn 135, T138, T148)
  • Added dumper and mixer animation for some vehicles which not had it implemented
0.8.7.8 - PUBLIC TEST
  • Fixed productivity chart in statistics
  • Fixed bug actual stats reset when game is loaded
  • Fixed bad mod parking building which have more than 32 slots for personal cars, nevertheless how much spots defined, game will count only with 32
  • Fixed decorative pavement lags when placing
  • Small fix to priorities in distribution office
  • Rail tunnel turnaround is now possible to build
  • Update of Russian translation

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 21:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWeKVv8HC1GY2ytq224nPio8lxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UJmb1dQAdUDIm9pe2GCX737r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7paprtfiCR95nR9EzDoqqnulf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aGdfaeYgzxGAFdtPT9n0xEcq.png?f=fotoalbum_large

Blijft bevredigend om naar te kijken als je het zelf in elkaar geknutseld hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Altijd leuk om naar dat soort dingen te kijken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Content update #10 is beschikbaar, net als de eerder aangekondigde DLC.

De opbrengst van de DLC wordt gedoneerd aan de slachtoffers van de oorlog in de OekraΓ―ne, via het OekraΓ―ense Rode Kruis.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
_Eend_ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:57:
Altijd leuk om naar dat soort dingen te kijken inderdaad :)
Vooral die hoogoven-setup werkt als een trein. Buiten beeld staan nog 8 coal processing plants met 2 coalmines op 100% te stampen om dit te voeden. Resultaat (met een beetje ijzererts) is een hoop goed te verkopen staal 8)

Als je republiek nog een beetje aan het groeien is en je hebt wat industrie waarvoor je staal nodig hebt (boten bouwen etc) dan heb je eigenlijk wel 2 hoogovens nodig om de binnenlandse vraag bij te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lezut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3pNoTcj7_YNL1xdU-rxeVJGr_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLot6At7nvRdEB6e7A7LS8g8.jpg?f=fotoalbum_large

En vanaf de staatszender zagen ze dat het goed was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

lezut schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:56:
[...]

Als je republiek nog een beetje aan het groeien is en je hebt wat industrie waarvoor je staal nodig hebt (boten bouwen etc) dan heb je eigenlijk wel 2 hoogovens nodig om de binnenlandse vraag bij te houden.
Ik streef er naar om alleen redelijk hoogwaardige arbeid binnenshuis te doen.
Arbeidsintensieve zaken die weinig kosten om te importeren (en dus een lage arbeidsproductiviteit hebben) zoals granen haal ik ook binnen per schip.

Maar een leuk doel -zodra je jaarlijks schandalig veel verdient aan export- is om helemaal zelfvoorzienend te zijn. Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de distributie efficiΓ«nt kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Wat goed werkt is als je een (in het begin wat over gedimensioneerd) spoornetwerk in je republiek als backbone hebt, dan kun je daar vervolgens alles op aansluiten.
Ik heb op verschillende punten hubs gebouwd waar verschillende zaken bij elkaar komen; constructie, voedsel, brandstof. Vanaf daar kun je het dan weer verder verspreiden, maar je wilt de bulk van de kilometers per trein af laten leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Goed nieuws in de nieuwste Report for the Community #52 :

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/6bc5a2_90be147e84e64d6baadb92eb9b7b28e8~mv2.jpg

Tramwegen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik krijg meteen zin om te spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Lordy79 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:18:
[...]

Ik krijg meteen zin om te spelen ...
Geheel toevallig ben ik ook weer even gaan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
En weer een nieuwsbrief beschikbaar, nummer 53 alweer: https://steamcommunity.co...port-for-the-community-53

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Een nieuwe Report for the Community, #54: https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-54

Met:
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/6bc5a2_d18cd3990cc0448785ea8a06f336c4cb~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_416,al_c,q_90/6bc5a2_d18cd3990cc0448785ea8a06f336c4cb~mv2.webp
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/6bc5a2_7a8403e55ce1446fb45cadd452f98196~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_448,al_c,q_90/6bc5a2_7a8403e55ce1446fb45cadd452f98196~mv2.webp

Tunnelboormachines! *O*

En oude metrostellen:
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/6bc5a2_4ecebc6da97547e3abbdae100708d17f~mv2.jpg/v1/fill/w_740,h_459,al_c,q_90/6bc5a2_4ecebc6da97547e3abbdae100708d17f~mv2.webp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
YouTuber BBaljo heeft Seizoen 5 van Workers Resources Soviet Republic gestart. Dit nieuwe seizoen speelt hij met de interne test branche die nog niet beschikbaar is voor iedereen. In die interne test branche zit de 'Cosmonaut' mode. Dus als je wil weten hoe de 'Cosmonaut' mode eruit ziet, dan is deze YouTube video erg interessant.

YouTube: New Start: Cosmonaut Mode | Vanilla, No Mods | Workers and Resources...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Er is weer een nieuwe nieuwsbrief. https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-55

De vakantie zit erop voor het ontwikkelteam. het lijkt erop dat de Cosmonaut-mode voor eind Augustus wordt vrijgegeven en de ontwikkelingen voor garbage mangement zijn begonnen.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

M.o.P. schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:14:
Er is weer een nieuwe nieuwsbrief. https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-55

De vakantie zit erop voor het ontwikkelteam. het lijkt erop dat de Cosmonaut-mode voor eind Augustus wordt vrijgegeven en de ontwikkelingen voor garbage mangement zijn begonnen.
Voor de mensen die de Help for Ukraine DLC hebben gekocht:
[...]

Help for Ukraine DLC report:

We also want to inform you about Ukraine DLC. There were 3903 units sold in May with net profit* of $18,535.36 which we rounded up to $20.000 and then in June there were 1672 units sold with net profit* of $7590.59 which we rounded up to $8.000 and sent it to the Ukrainian Red Cross. We had to contact them first because the only option how to donate on their website was by Credit Card Payment but then they provided us with a USD account number. They were pleasantly surprised about the initiative and will have an effective use for the money they received.

[...]

*net profit is selling price without Valve share and VAT tax (where applicable). Note that selling price is different country to country.
Hopelijk hebben ze een tikfoutje gemaakt en hebben ze het bedrag niet afgerond naar $8.000 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Dooie boel hier ;(

Het W&R:SR virus heeft me weer te pakken. Met de toevoeging van trams, metro's, water management en de "Realistic" mode (wat voorheen Cosmonaut mode heette, maar daar had de bedenker van de naam wat moeite mee, dus hebben ze het maar Realistic genoemd..) is het nog leuker geworden.

Ik heb de afgelopen weken wat aangeklooit in easy mode om de metro en het watermanagement uit te proberen, en ik snap nu hoe je waterleidingen en riolering moet aanleggen.

Een andere welkome toevoeging zijn gratis gebouwen. Je hebt gratis road depots, construction- en distribution offices en nog wat meer gratis gebouwen die wel simpeler en kleiner zijn dan de normale vanilla gebouwen, maar ze zijn net als zandwegen gratis en er hoeft niks gebouwd te worden. Ideaal voor cosmonaut realistic mode.

En waar ik ook achter kwam is dat ze Grid snapping toe hebben gevoegd, dus nooit meer schots en scheve wegen en gebouwen *O*

En tot slot mijn nieuwe republiekje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHqxOedxr0tayc2xhH5Ew_z6uJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m0BD7aZh555BBXOG8gzM6XoS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Heb helaas geen tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.o.P.
@_Eend_ Welcome back from the grave. :-)

Ow, bereid je maar vast voor op patch 0.8.9. Die is MEGA groot.
Gelukkig kun je zelf bepalen hoe je speelt door opties te enablen of disablen, maar Waste, Maintenance, en Research komen eraan. Daarnaast is er Demolition als onderdeel van Waste.
Dit zijn de grote dingen, maar er wordt veel opgepoetst.

Ik heb niet zo gek veel gespeeld in die tussentijd maar ben wel aan het kennis delen geslagen op de Fandom wiki, in mijn beste Engels onder het motto: dan schrijft er tenminste één iemand iets op, .

Met dat in mijn achterzak heb ik een link gelegd met 3Division en zij linken nu vanaf https://www.sovietrepublic.net/ naar de Fandom wiki. Daar heb ik niet naar gevraagd maar de Lead developer/CEO van 3Division kwam daar zelf mee op de proppen. Ik kan het wel waarderen. _/-\o_

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@M.o.P. Goed bezig! Die gaat gelijk bij mijn bookmarks :)

Na mijn post van gisteren zat ik een filmpje van bbaljo te kijken over de aankomende mega patch:

Ik kan niet wachten op die update, er zit zoveel in, maanden geleden, voordat ze bekend hadden gemaakt dat deze features er in zouden komen zat ik me tijdens een potje al te bedenken hoe raar het is dat alle fabrieken en voertuigen e.d. jarenlang probleemloos functioneerden. En toen kwamen ze met oa. die maintenance.

En dat ze zelf met het idee kwamen om naar de fandom wiki te linken geeft wel weer aan hoeveel ze bij hun fanbase betrokken zijn. Een fijne toko die een super fijne game maakt. O+

Bbaljo heeft net een interview met de lead dev geplaatst:

[ Voor 10% gewijzigd door _Eend_ op 10-05-2023 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Het valt me op dat ik 170+ 21-plussers heb die nog bij hun ouders wonen, terwijl ik in de stad zelf nog 200+ vrije appartementen heb. Ik dacht dat die automatisch werden verdeeld over alle vrije appartementen, het liefste in de buurt, maar anders ook ergens anders. Maar dat is blijkbaar niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Eend_ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:38:
Het valt me op dat ik 170+ 21-plussers heb die nog bij hun ouders wonen, terwijl ik in de stad zelf nog 200+ vrije appartementen heb. Ik dacht dat die automatisch werden verdeeld over alle vrije appartementen, het liefste in de buurt, maar anders ook ergens anders. Maar dat is blijkbaar niet zo?
170 op hoeveel bewoners in de hele stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@Lordy79 2500

Als ik nieuwe appartementen bouw lijken ze daar wel in te trekken, want het aantal thuiswoners zakt dan naar 0.

Edit: Maar dat komt omdat ik ingesteld heb dat er geen mensen van buitenaf worden gehaald maar uit willekeurige flats.

[ Voor 31% gewijzigd door _Eend_ op 06-06-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Interview 3 is verschenen met de CEO/Lead developer Peter Adamcik: YouTube: #3 Game Features with Peter Adamcik | Workers and Resources Soviet R...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik ben er ook achter waarom mijn inwoners niet naar lege appartementen gingen. Ik had een kleine universiteit gebouwd, en nu is 90% van mijn bevolking hoogopgeleid. En in de (half)lege appartementengebouwen had ik ingesteld dat daar geen hoogopgeleiden mochten intrekken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
_Eend_ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:02:
Ik ben er ook achter waarom mijn inwoners niet naar lege appartementen gingen. Ik had een kleine universiteit gebouwd, en nu is 90% van mijn bevolking hoogopgeleid. En in de (half)lege appartementengebouwen had ik ingesteld dat daar geen hoogopgeleiden mochten intrekken :F
Dank je wel voor het terug melden. Kunnen we weer wat van leren.
Er zit heel veel micro management in WR:SR.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
Er is een nieuw Report for the community #76.

En versie 0.8.9 is opengesteld voor de betatest.via Steam. Nieuwe features:
- Waste management
- Maintenance
- Demolition
- Researches

Dit is een enorme update waarbij ook aandacht is besteedt aan de ondersteuning/help naar spelers met behulp van een Q&A.

Mee doen met de betatest? https://steamcommunity.co...ns/0/2788243698219130579/

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gave update :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ja, ik baal als een stekker want ik moet vanavond werken :(

Ik heb de update wel al binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Ja, vind ik ook.

Ik ben Internal tester en zie de nieuwe ontwikkelingen sinds eind april. Niet zo zeer het spel gespeeld maar specifiek gekeken naar nieuwe features, hoe knoop je dingen aan elkaar, welk vervoermiddel kan een resource transporteren, werkt dat ja/nee?
Mijn hoofddoel is niet zo zeer het testen maar bekijken hoe ik het een an ander op de wiki kan zetten voor anderen.

Maar ik moet zeggen, dit is een enorme update. Er zit heel veel in op alle soorten gebieden.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik heb vanmiddag even vrij genomen en heb dus even kunnen spelen. Met recht een enorme update, ook met veel quality of life verbeteringen. Je hebt nu ook ministers zag ik, die je op de hoogte brengen van problemen. Productie gestopt, te lage loyaliteit etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHDEI7_X5hZMgSM2-kbGo20HOck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/smXOjEYEEAnXl5dpyNfUGQ0e.png?f=user_large

En wat mij betreft de grootste QoL update die ik tot nu toe heb gezien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJfl59tDlwMpU-Cvm91LLESW9Yc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jF81bmLsB1g2QIjdyNg2tYIU.png?f=user_large

Ik heb ook een klein bugje gevonden. Als je in het scherm 'List of lines' filtert op 'For passengers' dan krijg je alleen lijnen met Closed hull te zien, geen passagiers. Bij de andere types werkt het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wb-8DudASKW9jA4R9FqqyGemNI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KakTMzQgmhMl3SCzgvalbP1B.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat is wel een heel handige, die kopieerknop _/-\o_

Ik ga van de week ook maar weer eens beginnen, heb het spel redelijk onder de knie maar begon altijd met hard settings... maar wel met de koop-de-bouw-af functie, puur om mijn economie te bootstrappen.

Ik bouwde vervolgens een depot naast de grens waar ik staal/betonplaten/hout inkocht (via de koopknop) dat dan met vrachtwagens het binnenland in ging. Daarmee bouwde ik meestal een dorpje dat wat mensen heeft waarna ik wat basisvoorzieningen bouwde en wat oliepompen. Electra importeren en je hebt een soort van crappy oostblok-economie. Na een tijdje proberen een staalfabriek te bouwen en erts te importeren tot je ook een mijn kunt bouwen (waardoor je importkosten enorm dalen) en dan een olieraffinaderij zodat je echt geld kunt pakken.

Ik merkte 4 maanden geleden (oid) dat het wel lastig is om de hele boel goed te bootstrappen als je begint, je moet dan ook meteen warmte, water en riool regelen. Dat is best heel veel om tegelijkertijd te sjeffen voor de winter invalt. Dat lukte me bijna niet zonder arbeidsuren in te kopen (pay to complete, waarbij het niet om de materialen gaat). Als je het niet het eerste jaar voor elkaar had vroor je bevolking dood, en nieuwe mannetjes kopen is ook zo wat ;)

Hoe pakken jullie dit aan?

[ Voor 93% gewijzigd door Boudewijn op 12-06-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Met de update moet je ook een energiecentrale bouwen, exxterne verbindingen zitten weggestopt achter research nu. Je hebt dan alleen spoor- en wegverbindingen . Dat maakt het nog lastiger.. En ook de cash cows zoals olieraffinaderijen zitten weggestopt achter research. Ik ben zelf begonnen met een slachterij, maar daarvoor heb je spoorwegen nodig omdat het aanvoeren van vee met vrachtwagens eigenlijk niet te doen is.

Maar water en riool kun je in het begin laten doen door vrachtwagens. Helemaal in het begin start ik ook met import en export van schoon- en rioolwater. Het kost vrijwel niets en echt veel verbruik je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ah check, water importeren had ik nog niet aan gedacht. Goeie.

Hoe bootstrap jij je economie? Puur met vlees?

Ik zat te denken aan:

* gravel -> kansloos want brengt niets op
* hout en meubels -> wellicht? Brengt ook niet gek veel op
* Voedsel/alcohol... je hebt boerderij en machines nodig, 1x per jaar oogsten en een graansilo. Die is duur qua beton.
* Toerisme is wellicht wel leuk om mee te starten.

In het verleden pakte ik altijd een paar kaarten, zodat ik wel een beetje olie en staal of (!) kolen in de buurt van de grens had, waardoor het wat makkelijker starten is. Lijkt me lastiger om dat zonder te doen. Een stad niet in de buurt van de grens bouwen is erg pittig voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

In het verleden gebruikte ik altijd toerisme omdat je daar goud geld mee kon verdienen maar een paar updates geleden hebben ze de inkomsten uit toerisme veel lager gemaakt. Verder heb ik geen vaste bootstrap-industrie. Dit keer was het toevallig vlees, maar omdat je eigenlijk gelijk een spoorlijn nodig hebt is dat ook niet de beste optie.

Verder heb ik in het verleden geprobeerd:
- Gravel: zoals je zegt, het levert niets op, sterker nog, het kost je geld aan brandstof
- Hout: levert ook niets op
- Kleding: produceer je te weinig van maar tikt wel aan
- Bakstenen: levert te weinig op.
- Prefab panels: levert wel wat op, maar meer voor er bij
- (kleine) autofabriek: Trabantjes of Kevertjes bouwen voor de export
- Mechanical parts: 1 fabriek is niet voldoende voor interne consumptie, dus je verdient niks
- Boerderij: seizoensgebonden is lastig, om er genoeg mee te verdienen moet je het in bulk vervoeren (trein/schip)

Nu exporteer ik vooral stroom, vlees en olie. Ik produceer niet genoeg olie om een raffinaderij bezig te houden want ik speel op de default flat map. De punten waar je olie kunt winnen zijn maar klein, meestal net genoeg voor 2-3 pompen die tussen de 4-8 ton olie p/dag produceren. Ik ben nu bezig met een paar bauxietmijnen, die werken hetzelfde als gravelmijnen dus je hebt alleen een graafmachine en dumper nodig (als ik het goed heb begrepen). Ik ben benieuwd of dat genoeg gaat opleveren. Was een tip die ik in een filmpje van bbaljo heb opgepikt. Nadeel is wel dat je met research ook bauxiet moet researchen, maar ik had de mijnen al eerder geplant, maar nog niet gebouwd.

Oh, en om het makkelijker te maken, akkers moet je nu ook onderhouden en laten rusten. Dus kunstmest uitrijden en als een akker uitgeput is moet je deze een tijd niet gebruiken (heb ik verder nog geen ervaring mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prefab is leuk maar dan moet je al kolen en cement hebben.
Auto en mech parts, je moet staal importeren en ik neem aan ook de boel researchen.

Qua olie; inderdaad, vaak maar een paar pompen. Als er weer genoeg grondstoffen waren haalde ik van de andere kant van de kaart vaak andere bronnen erbij, dan krijg je dus pijpleidingen met nu en dan een pomp (en dus ook electra). Voor een nieuwe tak aan het hoofdsysteem toegevoegd wordt zet ik er vaak 1-2 olie-opslagdepots tussen zodat de boel ook lekker doorloopt als ik een keer aan een pijplijn wil klooien.

Toch maar eens starten vandaag of morgen (heb 2 dagen vrij 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Voordeel is wel dat als je de research doet je nu ook per pijplijn kunt exporteren. En je kunt na research ook langere pijpleidingen aanleggen. SRPS here we come 8)

SRPS is de superieure tegenhanger van CEPS :+

[ Voor 24% gewijzigd door _Eend_ op 12-06-2023 19:57 . Reden: SRPS = beter dan CEPS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_Eend_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:56:
Voordeel is wel dat als je de research doet je nu ook per pijplijn kunt exporteren. En je kunt na research ook langere pijpleidingen aanleggen. SRPS here we come 8)
Oh dat maakt het leven heel veel simpeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Over auto's, daarom bouw ik kevertjes voor export naar NAVO, trabantjes naar sovjet. Kevertjes zijn vrij lucratief.

Ik bedenk me nu dat ik het autofabriek(je) aan de opslag van mijn voertuigonderhoudsbedrijf had moeten koppelen. Beide verbruiken niet zoveel resources, de fabriek is echt klein; 50 medewerkers, en onderhoud duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Over gebouwen gesproken, er zijn ook veel nieuwe gebouwen bijgekomen. Ook kleinere varianten van oa. het ziekenhuis en brandweerkazerne. Scheelt weer een paar mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Het bugje waar ik eerder over schreef en ook had gerapporteerd is gefixt in 0.8.9.9 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
Sinds enkele weken is WRSR uit als final release 8)

https://www.sovietrepublic.net/post/release-of-1-0

Ik heb ondertussen al dik 1700 uur in het spel zitten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

En er is ook een nieuwe DLC met biomes: woestijn, tundra en tropisch. Allemaal hebben ze zo hun problemen, in de woestijn heb je grotere afstanden en weinig hout en water, maar heb je niet of nauwelijks verwarming nodig. De tundra heeft extreem lange winters, dus als je niet uitkijkt veranderen je inwoners in ijslollies :+ en de tropen hebben monsoenen, je moet dus al heel snel upgraden naar minimaal grindwegen.

Leuke uitdagingen zo :)

Ik moet binnenkort maar weer wat tijd "vinden" om in WR:SR te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Eend_ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:20:

Ik moet binnenkort maar weer wat tijd "vinden" om in WR:SR te steken
Ik moet veel overwerken de komende weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Van het weekend heb ik toch even de nieuwe biomes geprobeerd, als eerste de woestijnbiome.

Water is lastig, de riviertjes voeren niet genoeg water aan, en het water dat het aanvoert is van lage kwaliteit. Je zult dus je eerste stad moeten bouwen in een groene zone, waar je water kunt oppompen of importeren.

Ik dacht even een uurtje te kunnen spelen. 3 uur later... :+
Pagina: 1 2 Laatste