Ik heb er ook naar zitten kijken, zowel naar de video als in-game.

Er zitten me nog teveel haken en ogen aan. In alle gevallen, met hoeveel Roebel/Dollar je een spel start en/of dat je alles zelf bouwt, zal je veel moeten plannen.
Voor wat betreft water lijkt het me nog mee te vallen. Water kun je zo oppompen, distribueren naar je workers, maar dan betaal je een health penalty, omdat het water ongezuiverd is. Zuiveren kan als je chemicaliΓ«n ter beschikking stelt. Dat kun je importeren en uiteindelijk zelf maken en heeft zijn uitdaging hoe je het spel speelt.
Sommige fabrieken hebben gezuiverd water nodig, denk aan food en alcohol. Voor Concrete kun je gewoon ongezuiverd water gebruiken.
Ik vind de water-update dan nog wel te pruimen, maar dat riool! Een rioolleiding moet in alle gevallen aflopen en niet oplopen (of beperkt maar dan moet je pompen gaan inzetten). Een gebouw moet hoger staan, dan de verzamelput. Het afvalwater moet je, volgens mij, altijd afvoeren naar een rivier/meer of zelf een gat maken(Terraforming). Dat beperkt je op een map waar je een stad kunt bouwen.
Er is een rioolpomp, maar die heeft stroom nodig. Dus je kunt je afvalwater over een lange afstand afvoeren, maar dat betekent een aardige investering aan elektrische leidingen en transformatoren.
Een andere optie is het afvalwater transporteren met trucks, die plaats je overigens in het Technical Services gebouw, maar ook dan voer je het af naar een rivier/meer/zelf gemaakt gat.
Aan de andere kant, het werkt zo wel in real-life. Dus in die zin is het detail van dit spel meer verdiepend dan welke andere city-builder dan ook, die ik ken.
Ik blijf het een GE-WEL-DIG spel vinden. Alhoewel ik de laatste weken moeilijk op gang kom. Het weer wordt beter buiten en dan neemt het gamen af, althans hier.
Ik blijf nog even weg van de Water/Sewer update. Op dit moment is de rioolreinigings nog buggy... die werkt niet naar behoren.
m.o.p. aka mrdasher