Workers & Resources: Soviet Republic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EZ88
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:43
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z2nF7lO.png
Releasedatum: 15 Maart, 2019 (Early Access)
Prijs: €21,99

Video

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Workers & Resources: Soviet Republic - EA Launch

Wat is Workers & Resources: Soviet Republic?

Een mix van een city builder met Factorio in een Sovjet thema. Je begint op een zeer grote map waarbij je alles zelf moet opstarten, of kleine dorpjes ombouwt tot grote steden. De inwoners kun je vervolgens vervoeren naar je gebouwde fabrieken/mijnen/winkels om ze aan het werk te zetten. In het begin zul je veel grondstoffen zoals bouwmaterialen en voedsel moeten importeren, maar het idee is dat je op een gegeven moment volledig zelfvoorzienend wordt. Je populatie moet je ondertussen tevreden houden met voedsel, alcohol, kleding, elektronica en ontspanning zoals sport of een bioscoop. Mocht je hier niet voldoende in voorzien dan "ontsnappen" ze uit je republiek met het risico dat je geen werkers meer overhoudt. Ook moet je je populatie van een opleiding voorzien voordat ze aan het werk kunnen, en ben je gedwongen buitenlands personeel in te huren voor een hoge prijs.

Olie, kool en ijzer zijn wijdverspreid over de(grote) map dus je zult over grote afstanden moeten transporteren met behulp van een netwerk van treinen en/of vrachtwagens. Hiermee kun je vervolgens je eigen bouwmaterialen maken zodat je met behulp van hijskranen en ander groot materieel je eigen gebouwen/wegen kunt gaan construeren in plaats van dat alles automatisch geconstrueerd wordt voor geld.

Grondstoffen en goederen kun je ook verkopen aan de aanliggende grenzen met aan twee kanten de Sovjet(verkoop/koop goederen in met Roebels) of aan de andere kant de NATO(dollars). Koop je juist goederen in omdat je deze (nog) niet zelf maakt dan betaal je een prijs die hoger wordt naargelang je verder van de grens zit. Prijzen fluctueren ook: exporteer je veel graan naar de buren dan zal deze prijs op een gegeven moment dalen.

Het spel wordt gemaakt door een kleine Slowaakse studio (1 developer?) maar is al goed speelbaar afgezien van wat kleine bugs. Het bouwen van wegen/treinsporen en elektriciteitsdraden is wel wat gevoelig/frustrerend soms en het vlak maken van het terrein zodat er gebouwd kan worden is voor veel spelers een bron van frustratie. Er wordt echter goed geluisterd naar de community, de developer is erg actief op het Steam forum en de roadmap ziet er ook goed uit. Een uitbreiding naar militaire industrie staat bijvoorbeeld op het programma, evenals nucleaire energie en modding tools.

Onderstaande tekst van: https://www.sovietrepublic.net/
  • Manage all aspects of your own republic with planned economy, including mining resources, manufacturing goods, construction, investments, and citizens too.
  • Create your own industrial complexes with loading and unloading stations, storage, warehouses, and factories.
  • Build the infrastructure and manage its traffic, including roads, railways, sidewalks, conveyors, wiring, and pipelines. Wisely place and connect factories, houses and warehouses, and make the most efficient connections.
  • Plan and build the living areas with everything your citizens may need to live their happy life, such as playgrounds, cinemas, taverns, and shops.
  • Send your citizens to the mine to get coal, iron and other natural resources; or send them to the fields to pick up the crops; or take them to factories to produce manufactured goods.
  • Sell and purchase resources and goods from western countries or other soviet countries to get dollars or rubles and buy the products or resources you need ... or invest in new infrastructure or buildings.
  • Enjoy authentic soviet buildings and vehicles, as well as realistic landscapes of the 60's to the 90's.
  • Play the way you want! You can focus on getting natural resources or products and trade them for money; or you can build a self-sufficient republic; or you can just use the easy sandbox mode with unlimited money/resources and just enjoy building something live.
  • Economic simulation. Prices of resources on the global market are changing over time as you play –one day you can sell or purchase steel for a $100 per ton, but in a few months the cost can rise to $200 or decrease to $50. The price of everything is connected to the cost of work and resources.
  • Increasing difficulty. As prices change, the demands of the citizens also change, and you will need more resources to keep them happy and force them to work.

Links:

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YQG1wCv.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xep9R1F.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M8Gbocl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Ogb7IF.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0yays81.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9QBGECn.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Oeh! Ik heb de early access een tijdje geleden gehaald en het bevalt me erg eerlijk gezegd. Het interessante is dat het weer 's een totaal andere opzet is van wat een bouw-sim kan zijn. En het grauwe ( na al dat gepolijste van bv city skylines :P ) is ook goed gedaan.

Voor iedereen die interesse heeft wel een waarschuwing. De interface is ook soviet en je moet erg de nodige 'stempeltjes' halen voordat je iets hebt geplaatst. Eerst de grond gelijkmaken, dan eeuwig klooien met de aansluitingen. Misschien word het nog beter, maar het is echt jaren '90 frusterend soms.

Plus sommige dingen gaan -errug- langzaam en weinig is duidelijk wat het doet. Verwacht dus geen gelikte ervaring.

Voor mij persoonlijk mag dat trouwens de pret niet drukken. Ben benieuwd wat er nog gaan komen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 14:14
Me dit ook aangeschaft. Er zal idd wel wat tijd inkruipen om het te leren, niet gewoon klik en drop. Maar het lijkt me wel een leuk spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:26
Afgelopen weekend heel wat uurtjes ingestoken en ik begrijp het intussen aardig :) Ik moet zeggen dat ik het een leuk spel vind maar voor sommigen zal het iets teveel geneuzel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09
Ik heb hem van het weekend ook aangeschaft en erg gaaf dat je uiteindelijk alles zelf kan produceren en bouwen en de map is gigantisch te noemen in vergelijking met sommige spellen in het zelfde genre. Het enige dat ik op dit moment beduidend minder vindt is het opzetten van een directe verbinding tussen twee bedrijven, het voelt soms meer een puzzelspel dan een sim.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:47

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ziet er leuk uit, ga hem na de vakantie proberen, thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

squaddie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:11:
Het enige dat ik op dit moment beduidend minder vindt is het opzetten van een directe verbinding tussen twee bedrijven, het voelt soms meer een puzzelspel dan een sim.
Algemene tip; Je kan bij het bouwen de rubles / dollars gewoon uitzetten en dan wordt er niet direct gebouwd, alleen een blauwprint neergezet. Maak op deze manier alle verbindingen die je wilt en ga dan pas de bouw betalen ( of wachten :P ) .

Bij grote industrie kan ik het aanraden om preventief altijd een laadbak bij de in en uit neer te zetten. En (ruim!) voldoende ruimte laten voor uitbreidingen. Over het algemeen lukt het niet om een beetje productie neer te zetten als men alleen direct in en uit kan rijden met vrachtauto's.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:26
Basszje schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:47:
[...]Algemene tip; Je kan bij het bouwen de rubles / dollars gewoon uitzetten en dan wordt er niet direct gebouwd, alleen een blauwprint neergezet. Maak op deze manier alle verbindingen die je wilt en ga dan pas de bouw betalen ( of wachten :P ) .
Als je bij de grens wat opslag neerzet die materiaal importeert hoef je niet alles zelf te produceren voordat je kunt beginnen met zelf bouwen. Je bespaart met zelf bouwen ook nog eens geld, dus dat is ook mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Dit tip over zelfbouw had ik inmiddels zelf ook uitgevonden. Dat bespaart geld, maar het blijft soms bouwen, kijken of alles past en aangesloten kan worden en zo niet (deels) weer slopen en opnieuw neerzetten totdat het passend is.

Zelfbouw is goedkoper, maar het duurt wel eeuwen als de afstand tussen construction office, plaatsen waar de goederen opgeslagen liggen en/of bouwplaats groter worden en soms moeten er ook meerdere ritten plaatsvinden niet omdat het niet een vrachtwagen past, bijvoorbeeld project heeft 10 grind nodig, echter omdat fase 1 van de bouw 3,5 ton grind nodig heeft, wordt er ook maar 3,5 ton gehaald, bij fase 2 een tweede rit voor 5 ton en bij fase 3 de laatste 1,5 ton. Kijk voor dingen als asfalt of beton snap ik volledig dat je niet alles in een keer kan brengen vanwege de houdbaarheid, maar dingen als grind kunnen prima op locatie opgeslagen worden voor de volgende fase.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
deze game vorig weekend aangeschaft na wat filmpjes van partyelite te hebben gezien

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
WORKERS & RESOURCES SOVIET REPUBLIC | EP. 01 - POWER TO THE PEOPLE (City Builder Lets Play)

ik heb nu een klein stadje draaien maar ik krijg maar slecht mensen (telkens maar 3 ofzo, terwijl ik een bak met werklozen heb) de kolenmijnen in om te werken. (in het begin deed niemand wat tot ik wat stroom importeerde (ok, dat was nog verklaarbaar: geen stroom in mijn om kolen te mijnen, dus geen kolen voor de energiecentrale )
plekken op loopafstand komt men wel zonder al te veel problemen in werken

iemand hier nog tips voor?

tussen mijn woongebied en werk gebied heb ik 2x een 90 personen bus rijden, vanaf de haltes zijn de werkplekken te voet bereikbaar.

als ik kans zie plaats ik vanavond wel een overzichtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Staan er ook workers bij de halte te wachten? Wat bij mij gebeurde is dat drie kwart van de wachtenden bij de halte niet in de category worker viel en aangezien haltes een maximum mensen aan kan kreeg ik telkens maar een handje vol workers in de bus. Ik heb op de haltes de andere categorieen uitgevinkt en daarna werkte het goed. Later toen ik ook een universiteit gebouwd heb heb ik buslijnen aangelegd om studenten naar de universiteit te brengen.

Nog een paar feitjes met betrekking tot workers:
  • Je moet rekening houden dat een worker maximaal een uur wacht op transport naar werk en is deze voor die dag werkeloos.
  • Een worker zit maximaal 4 uur in een vervoermiddel, langer is teleport naar huis en werkeloos voor die dag.
  • Een worker werkt 8 uur en de rest van de dag worden met boodschappen doen, sport, ontspanning, etc gevuld. Dit laatste houd in dat een gebouw drie maal zoveel workers nodig heeft dan het gebouw daadwerkelijk aangeeft als je deze optimaal wil laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
squaddie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:04:
Staan er ook workers bij de halte te wachten? Wat bij mij gebeurde is dat drie kwart van de wachtenden bij de halte niet in de category worker viel en aangezien haltes een maximum mensen aan kan kreeg ik telkens maar een handje vol workers in de bus. Ik heb op de haltes de andere categorieen uitgevinkt en daarna werkte het goed. Later toen ik ook een universiteit gebouwd heb heb ik buslijnen aangelegd om studenten naar de universiteit te brengen.

Nog een paar feitjes met betrekking tot workers:
  • Je moet rekening houden dat een worker maximaal een uur wacht op transport naar werk en is deze voor die dag werkeloos.
  • Een worker zit maximaal 4 uur in een vervoermiddel, langer is teleport naar huis en werkeloos voor die dag.
  • Een worker werkt 8 uur en de rest van de dag worden met boodschappen doen, sport, ontspanning, etc gevuld. Dit laatste houd in dat een gebouw drie maal zoveel workers nodig heeft dan het gebouw daadwerkelijk aangeeft als je deze optimaal wil laten functioneren.
die eerste tip heeft enorm geholpen, krijg nu overal een flink stuk meer workers, andere tips ga ik ook in de gaten houden, thanks :)

nu eerst eens een plan voorbereiden om daadwerkelijk geld te verdienen (verkoop al wel 10Mw stroom), produceer al wel zelf vlees en food, ik zie dat kleding veel oplevert dus dat gaan we misschien maar opzetten :)

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 23-07-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 11:43

TeK

Geweldig spel met wat geweldige ergenissen :P

Voor betere verdeling van waar men gaat werken kan je ook bij huizen aangeven waar ze heen moeten,
Verder handig om te weten is dat olie exporteren praktisch een geld cheat is aangezien oliepompen geen werkers nodig hebben.
Persoonlijk maak ik er dan ook eerst fuel/bitumen van (wereist wel werkers en is ook nog stuk meer waard ook).
Als je problemen hebt met hoe lang er iets over doet om te bouwen, bouw dan eerst een nieuw construction site dichter in de buurt met een warehouse en open sotrage en eventueel met eigen asphalt en concrete factory, kan je weer lekker stuk verder weg bouwen.
Gewoon paar trucks heen en weer laten rijden om de onderdelen van je orginele plek daarheen te brengen.

Construction offices kan je ook een range van instellen hoe ver ze zoeken, echter heb ik eigenlijk altijd al mijn construction offcices geselecteerd (wou dat ik ze aan een nummertje kon koppelen) en besluit zelf waar welke gaat helpen bouwen.

Handig vind ik het ook 2 of 3 microbusses rechstreeks op powerplant te zetten om kans te verkleinen dat die geen werkers krijgt.
Vergeet ook neit voor de powerplant een aggregrate storage voor coal te zetten zodat als die geen werkers krijgt je een voorraad hebt.

Als je zonder power komt te zitten en je het even niet doorhebt terwijl je op fast speed speelt staat namenlijk alles anders bij gas stations te wachten en wordt het lastig dingen weer op te starten.

Als een lang stuk road niet kan omdat er te grote incline/decline is probeer het dan ook es met kleine mini stukjes, soms kom je er dan wel opeens.

Als een gebouw niet past tussen andere gebouwen in al lijkt het alsof het zou moeten passen maak de grond eerst egaal, wil nog wel es helpen.

Een paar imo essentiele mods :
Conveyor met hoge aansluiting.
Conveyer extra's.
Playground (kindergarten)
Rail forklift crossing.
Road forklift crossing.
Grotere construction offices.
Grotere forklift garage.

En een klein monument dat makkelijk te plaatsen is :
Kleine rode ster.

Voor zover ik weet hebben geen van deze mods een cheatagtige functie maar geven gewoon meer opties.

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:49
Ben vooral aan het stoeien om de workers op de juiste plekken te krijgen. Ik heb een redelijk klassiek dorp gemaakt waarbij de productie om het dorp heen ligt.

Zodra ik vanuit de flats niet meer aangeef dat ze naar de bushalte/treinhalte moeten gaan dropt mijn productie best wel veel. Ik heb het gevoel dat zonder aan te geven waar ze dienen te werken ze meer rouleren over de dichtbij gelegen werkplekken (school, kindergarten, shops, etc), of aangeven werkloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK

TeK

Het lijkt er zeker op dat ze altijd proberen zo dichtbij mogelijk te gaan werken.
Een ander gek iets is dat het lijkt alsof ze een busstop vaak negeren als die niet met een voetpad vast zit ondanks ze er over stoep van de weg zo heen zouden kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

TeK schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:14:
Het lijkt er zeker op dat ze altijd proberen zo dichtbij mogelijk te gaan werken.
Een ander gek iets is dat het lijkt alsof ze een busstop vaak negeren als die niet met een voetpad vast zit ondanks ze er over stoep van de weg zo heen zouden kunnen lopen.
Bepaalde bushaltes ( die bus platforms ) worden niet gezien als 'openbare weg' waar ook ander verkeer overheen kan. Misschien is dat het? Of het is net te ver, voetpaden loopt men sneller op.
artemivanov schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:14:
Zodra ik vanuit de flats niet meer aangeef dat ze naar de bushalte/treinhalte moeten gaan dropt mijn productie best wel veel. Ik heb het gevoel dat zonder aan te geven waar ze dienen te werken ze meer rouleren over de dichtbij gelegen werkplekken (school, kindergarten, shops, etc), of aangeven werkloos te zijn.
Dat kan je gewoon checken in die gebouwen. Zijn ze bezet of niet? Een beetje serieuze productie vergt trouwens *veel* inwoners.

Check ook of je dingen aan het bouwen bent. Als die op loopafstand zijn gaan men zo met 100 man lekker chillen en wachten op bouwmaterialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeK

TeK

Basszje schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:49:
[...]
Bepaalde bushaltes ( die bus platforms ) worden niet gezien als 'openbare weg' waar ook ander verkeer overheen kan. Misschien is dat het? Of het is net te ver, voetpaden loopt men sneller op.
[...]
Dit is dacht ik opgelost in laatste versie, dat het geen openbare weg meer zou zijn.
Ik heb dit trouwens met alle bus stops ook diegene waar ik zeker van weet dat er ander verkeer doorheen kan.
En nee het is niet te ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb afgelopen weken thuis gezeten met gekneusde ribben en fijne pijnstillers. Wat mooi dat ik dit spelletje heb gevonden.

Echt wel leuk. Heb nu een mooie economie die zichzelf financieel kan bedruipen (machine parts, bitumen en brandstof export, voedsel import).

Enige waar ik me enorm aan stoor is dat met teveel constructies je met de hand een construction office aan moet melden op de bouwplaats. Ook omdat die range van 3000meter waarin ze rondkijken dan overschreden wordt. Weet iemand hier nog een mod/tweak voor?

Ook vind ik het raar dat mijn bushaltes vaak passagiers (geen arbeiders of studenten hebben maar ik geen idee heb waar ze naartoe willen. Met de muis over de mannetjes zweven brengt me ook niet altijd verder.

Verder tof spel. Bouwen op heuvels is wel *#&!!@ , en jammer dat gebouwen niet gespiegeld kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 10-06-2020 13:28 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 15:53
Dit ziet er wel erg stoer uit, een mooie aanvulling op Factorio/Cities Skylines!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik vind het eigenlijk best wel raar dat dit thema en de bijbehorende symbolen gewoon in een spel opgenomen mag worden. Er zijn door deze ideologie 60-100 miljoen mensen omgekomen. Stel je een spel voor waarin je als Nazi architekt het derde rjik gaat ontwerpen ofzo...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja los van de thematiek heeft het weinig met communisme van doen.

offtopic:
Dat we heel veel meer negatief staan tegenover rechts, dan links is inderdaad zo. Dit terwijl je kunt beargumenteren dat het communisme meer doden heeft veroorzaakt dan extreem-rechts. Maar laten we het over computerspelletjes hebben, en niet over politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
0rbit schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:28:
Ik vind het eigenlijk best wel raar dat dit thema en de bijbehorende symbolen gewoon in een spel opgenomen mag worden. Er zijn door deze ideologie 60-100 miljoen mensen omgekomen. Stel je een spel voor waarin je als Nazi architekt het derde rjik gaat ontwerpen ofzo...
En tropico dan?

Ik denk dat je er iets teveel over hebt doorgedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
nvm, laat maar. offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door artemivanov op 23-06-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hem weer eens aangezwengeld. Leuk spel ,dit keer met de seizoenen erbij. Behoorlijk stukje pittiger, in de winter ligt alles plat.

Oplossing is behoorlijk in oliepompen en pijpleidingen te investeren. Die hebben geen last van sneeuw.

Je moet ook je stad warm houden ed.
Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 21:54
Het verbaast mij dat dit topic zo rustig is. Ik heb de afgelopen maanden al honderden uren aan dit spel verbrand :D

Als je de UI een beetje onder de knie hebt dan is de economische simulatie echt ongekend goed. Helemaal als je een beetje 'hardcore' speelt en dus veel met eigen construction offices doet is geeft het behoorlijk voldoening om een goed lopend systeem op te bouwen (bijvoorbeeld een heel netwerk rondom een hoogoven). En er komen nog steeds periodiek updates met nieuwe features uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb het spel op mijn Steam wishlist staan al een tijdje. Ik zie dat er hier een aantal fanatieke spelers zijn, hoe goed is dit spel "doorspeelbaar"? D.w.z., hoe lang blijf je nog spelen nadat je alle trucjes in de gaten hebt en een nieuw potje een herhaling van de vorige wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

lezut schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:00:
Het verbaast mij dat dit topic zo rustig is. Ik heb de afgelopen maanden al honderden uren aan dit spel verbrand :D

Als je de UI een beetje onder de knie hebt dan is de economische simulatie echt ongekend goed. Helemaal als je een beetje 'hardcore' speelt en dus veel met eigen construction offices doet is geeft het behoorlijk voldoening om een goed lopend systeem op te bouwen (bijvoorbeeld een heel netwerk rondom een hoogoven). En er komen nog steeds periodiek updates met nieuwe features uit.
ja als je alles inkoopt wordt het wel heel suf.

Gisteren een megatunnel af zien ronden... >22k mandagen... Dat is bevredigend.
TMDC schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:21:
Heb het spel op mijn Steam wishlist staan al een tijdje. Ik zie dat er hier een aantal fanatieke spelers zijn, hoe goed is dit spel "doorspeelbaar"? D.w.z., hoe lang blijf je nog spelen nadat je alle trucjes in de gaten hebt en een nieuw potje een herhaling van de vorige wordt?
Pff je stopt er best wat tijd in. Er is immers een vrij steile leercurve. Na een tijdje heb je Elde random gegenereerde kaart volgebouwd. Dat duurt denk ik serieus lang. Ik had drie maanden geleden een stad met zo'n beetje alle denkbare industrie. Toen was ik er klaar mee.

Toevallig deze week weer aangezet. Ik wil nu dingen ruimer opzetten. En dan weer lekker bouwen.

Het is qua doorspeelbaarheid een beetje als een tragere (bouwen is niet instant) transport Tycoon. Als je de boel echt voor elkaar hebt kun je opnieuw beginnen of heel autistisch optimaliseren.

Dat er elke 6 weken ofzo weer nieuwe content uitkomt helpt wel echt. Super verslavend spel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:49:

Het is qua doorspeelbaarheid een beetje als een tragere (bouwen is niet instant) transport Tycoon. Als je de boel echt voor elkaar hebt kun je opnieuw beginnen of heel autistisch optimaliseren.

Dat er elke 6 weken ofzo weer nieuwe content uitkomt helpt wel echt. Super verslavend spel overigens.
Top, thanks!

Qua open-endedness ben ik veel meer van de Transport Tycoon (of OpenTTD) en Factorio*). Spellen zoals Frostpunk ben ik ook heel snel klaar mee.

*) eigenlijk nog steeds het meest van Settlers 2 op de Amiga. Toch heeft Widelands niet dezelfde verslavingsfactor.

[ Voor 4% gewijzigd door TMDC op 04-11-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

TMDC schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:13:
[...]
Top, thanks!

Qua open-endedness ben ik veel meer van de Transport Tycoon (of OpenTTD) en Factorio*). Spellen zoals Frostpunk ben ik ook heel snel klaar mee.
Ik zou zeggen dat het voor fijnproevers is. Bouwen kan vrij lastig zijn, zeker met terrein ( niets geen makkelijke tools daar ) en het kan heel lang duren voor iets afgebouwd is. Zeker als er ergens een bottleneck zit *kuch asfalt *kuch .

Verder kan je gezellige steden vergeten. Grootste probleem vind ik de afstand die mensen lopen vs wat je in die radius kwijt kan. Ik geloof dat dat nog aan gesleuteld wordt (?) . Ook is het soms lastig zaken voor elkaar te krijgen en veel uitleg is er ook niet.

Maar als je daar allemaal een beetje tegen kan is het een leuk spel. Je moet ook een beetje je eigen doelen stellen. Ik vind dat er altijd een 'groot motiviatie-gat' zit op het moment dat je staalmegaplex klaar is en het geld binnenstroomt. Dan begin ik me te ergeren aan alle kleine inefficienties en gebrek aan ruimte ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja klopt, vwb dat motivatiegat. Maar dat heb je ook in Tycoon oid.
Steden en loopafstand, paden bouwen en straten met lantaarns helpt enorm.

Qua bottlenecks en tijd: dat maakt dan ook wel weer de bevrediging groter. Wat ik nu vooral irritant vind is het inefficiente van construction offices als je er veel hebt, en veel bouwplekken. Daar wat in kunnen prioriteren zou prachtig zijn.

De GUI en uitleg is vrij ruk ja, op zich wel weer goed voor de crappy oostbloksfeer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Basszje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:52:
Dan begin ik me te ergeren aan alle kleine inefficienties en gebrek aan ruimte ;).
Wat ik aan Factorio waardeer is dat er altijd wel een efficiency-slag te maken is ergens (ja, micromanagement is mijn ding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:54:
De GUI en uitleg is vrij ruk ja, op zich wel weer goed voor de crappy oostbloksfeer :+
"In Soviet Russia, GUI explains you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-05 21:54
Het continu kunnen zoeken naar verbeteringen herken ik wel in WR:SR, met name als je je als doel stelt om volledig zelfvoorzienend te worden. Dat lukt eigenlijk alleen maar als je een beetje roebels hebt. En je moet blijven uitkijken dat je inwoners niet doodvriezen als je de seizoenen aanzet en je kolen-bevoorrading niet helemaal soepel loopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

In Sovjet Rusland koop je nieuwe inwoners :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
Ben de afgelopen weken flink bezig gehouden door de workers en resources.

In principe is mijn republic nu volledig zelfvoorzienend wat betreft eten/drinken en bouwmaterialen.
Nu langzaam uitbreiden zodat ook alles op maximale productie kan gaan draaien.

Ik heb wel een vraag wat betreft containers, iemand die de voor en nadelen hiervan kan uitleggen?
Zie wel dat je wat meer producten tegelijk kan vervoeren, maar kan dit via alle transport mogelijkheden?
En welke setup is er nodig om containers te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:32

_Eend_

🌻🇺🇦

artemivanov schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:18:
Ben de afgelopen weken flink bezig gehouden door de workers en resources.

In principe is mijn republic nu volledig zelfvoorzienend wat betreft eten/drinken en bouwmaterialen.
Nu langzaam uitbreiden zodat ook alles op maximale productie kan gaan draaien.

Ik heb wel een vraag wat betreft containers, iemand die de voor en nadelen hiervan kan uitleggen?
Zie wel dat je wat meer producten tegelijk kan vervoeren, maar kan dit via alle transport mogelijkheden?
En welke setup is er nodig om containers te laden?
Late reactie.. Maar ik zag nu pas dat er een W&R:SR topic op GoT is :$

Containers kun je op alle transportmogelijkheden die voertuigen kunnen vervoeren. Bij open trucks/wagons/schepen kun je zien hoeveel voertuigen ze kunnen vervoeren. Vrachtwagens kun je in het Container Loading Facilitiy laden. Treinen kun je laden door een Open Storage te verbinden met een Factory Connection met de CLF. (zorg er wel voor dat je een directe connectie hebt, anders moet je met heftrucks gaan werken, ik weet niet of die containers aankunnen). Voor schepen heb je een Container Loading Port, die kun je via een Open Storage verbinden of direct aan de CLF, maar ik zet er persoonlijk altijd een Open Storage tussen, want het vullen van een container duurt vrij lang en schepen zijn meestal een week of 2 onderweg. Als ze dan ook nog moeten wachten op de CLF dan duurt het helemaal lang.

Dus in het kort:

CLF > Trucks
CLF > Open Storage > Cargo Train Station > Trein
CLF > Open Storage > Container Loading Port > Schip

De voordelen:
  • Je kunt meer goederen opslaan en vervoeren
  • Een voertuig voor verschillende types goederen (Je kunt containers en bijv. auto's vervoeren
De nadelen:
  • Het vullen van containers duurt lang
  • Extra complexiteit en kosten
Voor de mensen die deze game al een tijd niet hebben gespeeld:De dev werkt hard aan deze game, ik heb gisteren de bèta geïnstalleerd in Steam, en ik heb nu ook ondergrondse buizen en helikopters. En het bouwen gaat nu ook (iets) makkelijker. Plus er zijn nog een berg dingen verbeterd/uitgebreid. Je hebt nu ook een contour view ipv alleen de wiremesh view waardoor je oneffenheden in het terrein wat beter kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28

Lordy79

Vastberaden

Is zit niet een beetje zoals ceasar IV maar dan uitgebreider en grafisch natuurlijk ook 15 jaar vooruit ?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:08:
Is zit niet een beetje zoals ceasar IV maar dan uitgebreider en grafisch natuurlijk ook 15 jaar vooruit ?
Stuk complexer omdat ook je prijzen door de markt worden bepaald (koop je iets heel veel in, dan stijgt de prijs en omgedraaid) maar ook omdat je bewoners moeten werken en leven (eten, energie, warmte, school). Dat is stuk complexer dan Caesar in mijn herinnering.

ik heb die nieuwe beta ook maar even geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 26-04-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

In ceasar moesten je mensen ook eten en hadden ze meer behoeften aan dingen die je daadwerkelijk moest produceren en logistiek moest regelen. Prijzen lagen inderdaad wel vast en dat maakte het soms ook wel verdraaid makkelijk.

Maar hoe complexer hoe liever dus ik ga hier als ik ooit weer eens tijd heb eens naar kijken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:34:
In ceasar moesten je mensen ook eten en hadden ze meer behoeften aan dingen die je daadwerkelijk moest produceren en logistiek moest regelen. Prijzen lagen inderdaad wel vast en dat maakte het soms ook wel verdraaid makkelijk.

Maar hoe complexer hoe liever dus ik ga hier als ik ooit weer eens tijd heb eens naar kijken. Bedankt.
Caesar was van wat ik me ervan herinner 'iets' minder complex dan dit spel :) . Mensen willen ook eten en gebruiksvoorwerpen. Ga je die zelf produceren? Oh nee je mist nog 10 stappen aan fabrieken, dan maar inkopen. Maarja als je wil produceren heb je meer mensen nodig, en dus meer inkopen. Na een tijdje kan dat je economie enorm de nek omdraaien. Ga je sowieso voor ongeletterde derde-wereld knuppels, die goedkoop zijn maar die je eerst een jaar in je prachtige onderwijssysteem moet onderdompelen of goede sovjetburgers die wat prijziger zijn maar ook iets slimmer? Dilemma's. En als ze het niet naar hun zin hebben vluchten die ondankbare z*kkenwassers naar het westen.

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 26-04-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Boudewijn schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:36:
[...]

Caesar was van wat ik me ervan herinner 'iets' minder complex dan dit spel :) . Mensen willen ook eten en gebruiksvoorwerpen. Ga je die zelf produceren? Oh nee je mist nog 10 stappen aan fabrieken, dan maar inkopen. Maarja als je wil produceren heb je meer mensen nodig, en dus meer inkopen. Na een tijdje kan dat je economie enorm de nek omdraaien. Ga je sowieso voor ongeletterde derde-wereld knuppels, die goedkoop zijn maar die je eerst een jaar in je prachtige onderwijssysteem moet onderdompelen of goede sovjetburgers die wat prijziger zijn maar ook iets slimmer? Dilemma's. En als ze het niet naar hun zin hebben vluchten die ondankbare z*kkenwassers naar het westen.
En hij is nog niet klaar, er staat nog genoeg op de roadmap, dus het gaat nog complexer worden :) Voor de vluchtende burgers komt er politie, de muren zitten al in de beta. Dus straks gewoon je hele republiek ommuren en dan is het probleem van vluchtende burgers ook opgelost })

Vwb. de vergelijking met Caesar: geen idee, ik heb Caesar II of III ooit een gespeeld, maar die kwam niet echt in de buurt van W&R:SR qua complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_Eend_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:45:
[...]

En hij is nog niet klaar, er staat nog genoeg op de roadmap, dus het gaat nog complexer worden :) Voor de vluchtende burgers komt er politie, de muren zitten al in de beta. Dus straks gewoon je hele republiek ommuren en dan is het probleem van vluchtende burgers ook opgelost })
mijn droomland O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

:+

In Report for the Community #22 hebben ze het over een weeshuis, politiebureau, gevangenis en geheime dienst. Geen idee waarom het weeshuis in dat rijtje staat.. Maar ik hoop dat het net zoiets gaat worden als in Tropico.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRLzLjyAPAqKtaNUBdA1OLbxFpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WRg2FTtBxinUhPqQ02V204lE.png?f=user_large

Hoe draait de game bij jullie eigenlijk? Ik heb bij grote(re) steden dat de FPS onder de 25 duikt met mijn huidige PC:

AMD Ryzen 5 2600
MSI RX590 8GB
32 GB RAM
Fedora 33

Met de laatste update draait het een stuk beter, de FPS zakte voorheen onder de 15 FPS in grote steden. En dat heeft niet zo veel met Linux te maken, onder W10 draaide het net zo goed

Overigens draait W&R:SR goed onder Linux (in ieder geval Fedora), je moet alleen de Windows 7 x64 optie kiezen in de Launcher ipv Windows 10, want dan doet ie het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Speelt iemand dit nog? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Soms er komt straks weer een nieuwe update aan Crime and Justice geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik speel hem telkens wel zodra er een nieuwe update is met meer features. Heb nu 3x een complete economie uit de grond gestampt met een compleet zelfvoorzienende communistische heilstaat. En dat zonder hongersnood, kunnen ze in het echt nog wat van leren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Crime & Justice kun je al spelen als je de beta branch aanzet. Die heb ik bij de release van C&J dus maar weer even aangezet. Het is niet zo heel spannend, maar wel een goede toevoeging.

Ik zit nu 1998 met mijn laatste republiek en ben bezig met mijn laatste project: een vliegtuigfabriek en aluminium industrie. 40k inwoners en ik zwem in het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 21:31
Ik speel hem volop. Inmiddels de afgelopen maanden er 800 uur inzitten.
Ik speel tegenwoordig alleen op de test branch en volg account Bbaljo op YouTube en Discord.
BBaljo heeft een rechtstreekse lijn naar Peter Adamcik, de lead developer van 3Division, voor feedback vanuit het veld, de spelers dus. De ontwikkelaar 3Division is ook erg actief binnen Steam in de discussie groepen, althans die signalen zie ik her en der voorbij komen, ik kijk zelf niet heel veel in de Steam discussiegroepen.

Momenteel wordt er ontwikkeld aan water en sewer, de eerste newsletter is daar inmiddels over verschenen.
Crime and Justice update was meer dan alleen politie, rechtzaal, gevangenis en gevangenisbussen, er is fors gesleuteld aan 'hapiness' van je workers. Het is wat uitdagender geworden om je workers blij te houden.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.o.P.
Een nieuwe community update #44 is verschenen.

Met de laatste update van Crime & Justice, kwam ook het Rail Distribution Office(RDO). Wat een verademing. :) Het RDO werkt hetzelfde als een Distribution Office (DO) voor trucks.

In een Distribution Office kun je een aantal trucks plaatsen, verschillende sources en destinations opgeven, percentages opgeven over wanneer bijvullen of afvoeren. Vervolgens is het hele transport van goederen volledig automatisch. Dit principe kan nu ook worden toegepast met treinen.

Voorheen moest je treinroutes zelf definiëren tussen source en destination, trein kopen, goederenwagons, en de trein reed altijd, gevuld, half gevuld of leeg. Dit was een dure oplossing, aanschaf van materiaal en diesel, want ook al wordt er niets vervoerd, de trein rijdt wel. Die RDO is een fantastische toevoeging.

Verder kwam mijn laatste stad in een 'spiral of death' terecht. Workers waren ontevreden, criminaliteit was hoog, workers verlieten mijn republiek, end of game. Althans, ik denk nog na wat ik nog zou kunnen doen of wat ik moet veranderen in mijn aanpak in de loop van het spel.

Ik kan melden dat Workers & Resources Soviet Republic geen 'Yet Another City Builder'-game is. Het spel is in early access, heel uitdagend onder bepaalde instellingen.

Zo de nieuwsbrief gelezen te hebben, wordt er nog een level van complexiteit toegevoegd...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik volg dit topic al een tijd en het klinkt aantrekkelijk...

Ben alleen bang dat ik mijn kinderen geen eten en schone luiers meer geef als ik eraan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 05:37:

Ben alleen bang dat ik mijn kinderen geen eten en schone luiers meer geef als ik eraan begin.
Die kans is aanwezig ja :P

Ik zit nu over de 400 uur, Ik heb maar weinig games in mijn steam library die ik zo lang heb gespeeld.

Elke keer als ik een uurtje wil spelen ben ik een paar uur later nog aan het spelen. "Nog even die spoorlijn plannen." "ah, ik kan hem nu ook wel laten bouwen door mijn Rail Construction Office" "Als de spoorlijn bijna klaar is stop ik" etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M.o.P. schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:48:
Een nieuwe community update #44 is verschenen.

Met de laatste update van Crime & Justice, kwam ook het Rail Distribution Office(RDO). Wat een verademing. :) Het RDO werkt hetzelfde als een Distribution Office (DO) voor trucks.

In een Distribution Office kun je een aantal trucks plaatsen, verschillende sources en destinations opgeven, percentages opgeven over wanneer bijvullen of afvoeren. Vervolgens is het hele transport van goederen volledig automatisch. Dit principe kan nu ook worden toegepast met treinen.

Voorheen moest je treinroutes zelf definiëren tussen source en destination, trein kopen, goederenwagons, en de trein reed altijd, gevuld, half gevuld of leeg. Dit was een dure oplossing, aanschaf van materiaal en diesel, want ook al wordt er niets vervoerd, de trein rijdt wel. Die RDO is een fantastische toevoeging.

Verder kwam mijn laatste stad in een 'spiral of death' terecht. Workers waren ontevreden, criminaliteit was hoog, workers verlieten mijn republiek, end of game. Althans, ik denk nog na wat ik nog zou kunnen doen of wat ik moet veranderen in mijn aanpak in de loop van het spel.

Ik kan melden dat Workers & Resources Soviet Republic geen 'Yet Another City Builder'-game is. Het spel is in early access, heel uitdagend onder bepaalde instellingen.

Zo de nieuwsbrief gelezen te hebben, wordt er nog een level van complexiteit toegevoegd...
toon volledige bericht
Death spirals ;(

Ik heb nu weer een nieuwe republiek gestart omdat mijn vorige iets te groot werd met 40.000 inwoners. Die vorige republiek had ik zonder winter. Nu met winter, en dat maakt het nog een stuk moeilijker. Ik begin mijn republiek altijd met 300-400 geimporteerde inwoners, de rest moet via natuurlijke groei komen. In de eerste winter werden er genoeg mensen ziek dat mijn heating plant zonder arbeiders kwam te zitten. Van 400 inwoners naar 20 :'(

Maar RDO's zijn geweldig. Ik wil nu alle consumer goods (food, clothing, electronics en meat) naar een centraal punt transporteren met RDO's om van daaruit alles te distribueren naar regionale pakhuizen, ook met RDO's. Van daaruit wordt de distributie naar de steden gedaan met gewone DO's. Het zelfde wil ik gaan doen voor alle andere goederen, op bulkgoederen als kolen en ijzererts na.

Ik snap alleen het C&J systeem nog niet echt, je moet gevangenen van het politiebureau naar het gerechtshof vervoeren, en van gerechtshof naar gevangenis? En vanuit de gevangenis kun je gevangenen inzetten als goedkope arbeiders?

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 08-02-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 05:37:

Het is een zeer uitdagend spelletje met een hoge bevredigingsfactor.
Gevalletje "oh shit het wordt weer licht en ik wilde alleen X of Y even doen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Heb er nu de nodige uren op zitten en ja, dit heeft dezelfde verslavingsgevoeligheid voor mij als Factorio (en (Open) Transport Tycoon, Simcity, en Settlers II, en en en....)

Prima. Dan maar niet meer douchen, werk toch in home office >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
_Eend_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Ik snap alleen het C&J systeem nog niet echt, je moet gevangenen van het politiebureau naar het gerechtshof vervoeren, en van gerechtshof naar gevangenis? En vanuit de gevangenis kun je gevangenen inzetten als goedkope arbeiders?
zoals ik het begreep verplaatsen gevangenen zich automagisch van gerechtshof naar gevangenis, maar moet je ze met bussen vanaf de gevangenis naar een werkplek brengen.

Hoog tijd voor een gulag-modpack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

TMDC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:22:
[...]

zoals ik het begreep verplaatsen gevangenen zich automagisch van gerechtshof naar gevangenis, maar moet je ze met bussen vanaf de gevangenis naar een werkplek brengen.

Ahhh! :)

Ik had het niet in de planning staan voor vandaag, maar toch maar even ( O-) ) W&R:SR opstarten dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
[...]

"... automagisch ..." ik weet niet of je hem bewust hebt gemaakt maar ik vind het hem geweldig! :) :) _/-\o_

Workers verplaatsen zich vaker "automagisch". Ze reizen wel naar een werkplek maar reizen nooit terug.
Wordt toch die chronosphere technology weer gebruikt...

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M.o.P. schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:39:
[...]

"... automagisch ..." ik weet niet of je hem bewust hebt gemaakt maar ik vind het hem geweldig! :) :) _/-\o_

Workers verplaatsen zich vaker "automagisch". Ze reizen wel naar een werkplek maar reizen nooit terug.
Wordt toch die chronosphere technology weer gebruikt...
Waar denk je dat ze die technologie van hebben "geleend"? Juist ja: een of ander klein Soviet republiekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
M.o.P. schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet precies waar ik hem vandaan heb, maar hij is al heel oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TMDC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:12:
[...]

Ik weet niet precies waar ik hem vandaan heb, maar hij is al heel oud ;)
Indeed. Ik ken hem ook al minstens 10 jaar.

Wellicht van de week w&r maar weer eens opstarten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

TMDC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:20:

Prima. Dan maar niet meer douchen, werk toch in home office >:)
Douchen? Ik werk al 15 jaar vanuit huis...
Helaas wel te druk om (veel) te gamen. Dat was 15 jaar geleden wel anders, toen had ik een Ogame account.

Maar ik ga t er toch maar op wagen met deze game. Het is of dit of voor de 30e keer railroad tycoon 2 uitspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Helaas wel te druk om (veel) te gamen. Dat was 15 jaar geleden wel anders, toen had ik een Ogame account.

Maar ik ga t er toch maar op wagen met deze game. Het is of dit of voor de 30e keer railroad tycoon 2 uitspelen...
Dit is leuker, echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

OpenTTD is gewoon veel leuker. Maar zoals @Boudewijn al schrijft is deze game echt veel leuker :)

De game is best complex, het is niet te vergelijken met gewone city builders of transport tycoon games. Maar als je ooit naar je fabrieken in Railroad Tycoon 2 hebt gekeken en dacht "ik wou dat ik dat zelf allemaal kon regelen" dan is dit de game voor jou. Ik zou wel rustig aan beginnen door het meeste op Easy te zetten, want anders is de leercurve wel erg steil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_Eend_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:59:
[...]

OpenTTD is gewoon veel leuker. Maar zoals @Boudewijn al schrijft is deze game echt veel leuker :)

De game is best complex, het is niet te vergelijken met gewone city builders of transport tycoon games. Maar als je ooit naar je fabrieken in Railroad Tycoon 2 hebt gekeken en dacht "ik wou dat ik dat zelf allemaal kon regelen" dan is dit de game voor jou. Ik zou wel rustig aan beginnen door het meeste op Easy te zetten, want anders is de leercurve wel erg steil ;)
ja toen ik er in 2019 mee begon was er ook amper een tutorial, ik weet niet hoe dat nu was.

Ik zat ziek thuis, aan de Tramadol. Dat hielp denk ik ook niet. Wel heel relaxed om knetterstoned autotjes te zien rijden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
[...]

Je kunt het spel op verschillende manieren spelen. Er zijn heel veel zaken in te stellen, waardoor je de speeltijd zou kunnen verkorten. Ik zou zelfs nieuwe spelers adviseren niet direct voor de moeilijkste instellingen te gaan. Leer eerst het spel kennen.

Korte uitleg wat welke instelling doet, zodat je/jullie ook misschien kunnen zien waarom dit geen 'Yet Another City Builder'-game is, naar mijn mening.

Instellingen te maken voordat je een spel start (Op basis van de huidige Early Access status (0.8.6.11) en zover ik het nu begrijp. Daar waar ik twijfel staat een vraagteken tussen ronde haken.):

Money amount: Hoeveel kapitaal beschikbaar bij het starten van een spel.
Opties(roebel/dollar): Unlimited | Easy 10M/2M | Medium 3.5M/$1M | Hard 1M/$0,5M

Unsatisfied citizens reaction: Instelling hoe tevreden- en ontevredenheid wordt geuit door de workers, dit bepaald hoe snel workers vertrekken uit de republiek als ze niet tevreden zijn.
Opties: Small (Easy) | Reasonable (Medium) | Great (Hard)

Energy management: Zaken in het spel kunnen afhankelijk gemaakt worden van energie. Huizen, straatverlichting etc. hebben elektriciteit nodig en voertuigen hebben brandstof nodig.
Opties: Disable = Alles automatisch | Buildings only = Elektriciteit importeren/zelf opwekken, netwerken aanleggen voor hoog- en laagspanning, | Building + vehicles = alles van buildings en extra voertuigen hebben brandstof nodig, tankstations bouwen, die vervolgens weer een bepaalde range hebben.

Night/Day cycle: Simuleren van dag en nacht. Kan invloed hebben op het verkeer, geen verlichting op een weg laat voertuigen langzamer rijden. Hier zit volgens mij ook regen waardoor het verkeer op zandwegen heel traaag gaat... Ik speel eigenlijk altijd: Always day/
Opties: Always day = altijd daglicht | Static sun = (?) | Moving sun = (?)

Seasons (summer/winter): Seizoenen hebben impact op de weergave van de omgeving in het spel en op de gameplay.
Opties: Disable = het is altijd zomer, gewassen groeien het hele jaar door en kunnen constant geoogst worden. | Enabled = Er kan maar één keer per jaar geoogst worden, er valt sneeuw, dus straatvoertuigen gaan langzamer rijden, je kunt sneeuwploeg voertuigen inzetten, mits je dat in je republiek bouwt.

Building fires: Gebouwen kunnen afbranden en zul je moeten herbouwen. De setting bepaald of je brandweerkazernes moet bouwen.
Opties: Disable = Je hoeft geen brandweerkazernes te plaatsen en niet van workers te voorzien. | Normal = Zo af en toe een vuurtje, welke je wil blussen, dus een brandweerkazerne bouwen, brandweerwagens erin plaatsen, zorgen dat er workers in de kazerne zijn zoveel er in de wagens passen | Frequent = Zelfde als normal maar dan vaker een brandje.

Global events: zaken buiten de republiek hebben invloed op de republiek. Denk aan economische omstandigheden zoals prijzen van goederen, pandemieen, dus meer zorg verlenen aan je workers. Workers hebben altijd een dokter nodig ongeacht welke optie je speelt. Opties: Disable = Gewoon dokters bezoek, prijzen zijn constant(?). | Enable = Meer dokters bezoek, dus meer workers nodig, variabele prijzen, hoe meer je van een product exporteert, dan zal de prijs dalen.

Pollution: Fabrieken verontreinigen de omgeving, luchtvervuiling. Dit kan impact hebben op de gezondheid van workers, die vervolgens een dokter willen bezoeken.
Opties: Disable = Gewoon dokters bezoek. | Enable = Meer dokters bezoek, dus meer workers nodig.

Year of start: Startjaar van het spel.
Opties: 1960 | 1970 | 1980

Vehicles availability: Hangt samen met de vorige installing en bepaald welke voertuigen beschikbaar zijn bij starten van het spel.
Opties: All = Alle voertuigen beschikbaar ondanks het gekozen startjaar | Lock according year = Voertuigen komen afhankelijk van jaartal beschikbaar.

Education simulation: Hoe worden workers geschoold? Peuterspeelzaal, basisonderwijs en universiteit zijn beschikbaar in het spel. Sommige fabrieken vereisen alleen basisonderwijs, anderen een mix van basisonderwijs en universiteit. Ook zijn er zaken te doen door niet geschoolden.
Opties: Simple = Alleen de basis met peuterspeelzaal en basisonderwijs | Complex = Het hoger opleiden van workers is noodzakelijk met universiteiten want sommige fabrieken vereisen hoger opgeleide workers.

Crime & Justice: Speel het spel met en zonder criminaliteit. Spelen met betekent het bouwen van politiebureaus per x aantal workers, rechtbank 1x en een gevangenis minimaal 1.
Opties spreken voor zich: Disable | Enable

Dan zijn er nog 3 In-game settings:
Build from resources: Alles bouwen met grondstoffen en producten die je koopt of je zelf produceert.
Opties: Disable = Automatisch bouwen | Enable = Alles zelf regelen.

Get citizens: Zodra woonruimte beschikbaar is automatisch door workers laten bewonen tegen betaling of langzaam laten vullen vanuit je eigen bevolking.
Opties: Disable | Enable

Auto purchase goods: Goederen zelf importeren en/of produceren en transporteren naar de verbruikers.
Opties: Disable | Enable

Je ziet het genoeg opties wat het geheel complex kan maken. Ik kan er op sommige punten naast zitten.
Ik zou zeggen: Pick your battle. :)

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik koop eigenlijk alleen in het begin wat bouwgrondstoffen om opslag/transport te regelen en ga dan telkens verder de productie organiseren. Idem voor get citizens, meestal verhuis ik ze uit pauperdorpjes naar een centralere plek waar ik dan supermarkt, kroeg, school en kinderspeelzaal bouw.

Speel verder met alle lastige dingen aan, anders is hij wel zo saai. In de winter gebeurt er dus veel minder tot je treinen hebt (rijden wel gewoon goed) of genoeg sneeuwschuivers.
En je moet je boerderijen jets beter plannen (2x per jaar piekdrukte en verder niet...)

Weet iemand of het nog zin heeft een medische universiteit te bouwen naast de technische? Bij die laatste kun je research doen maar bij die eerste niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
[...]

Ik heb crime & justice ook niet onder de knie, gezien mijn Spiral of Death.

Wat ik wel weet of ergens heb gelezen/gehoord, op basis van de huidige versie 0.8.6.11:
- je hebt per stad een politiebureau nodig
- per x workers heb je een politiebureau nodig
- in een politiebureau hab je 'Staff' en 'Officers', ik weet niet of er een verplicht level van education benodigd is voor officers, het lijkt van wel, Unversiteit level voor 'Officers'
- rechtbank hoef je maar 1x in je republiek te plaatsen
- in een rechtbank hab je 'Staff' en 'Judges', ik weet niet of er een verplicht level van education benodigd is voor 'Judges', het lijkt van wel, Unversiteit level voor 'Judges'
- Uitspraken zijn Minor, Medium en Serious delicten en de zwaarte van de straf kan ingesteld worden in de rechtbank
- in een gevangenis kunnen 250 gevangenen
- in een gevangenis heb je 'warders', ik weet niet of er een verplicht level van education benodigd is voor, het lijkt erop van niet
- een gevangenis straf uitzitten kan invloed hebben op loyality, hapiness, cultural enjoyment, crime, alcohol addiction, religion, sports, dit is instelbaar in de gevangenis
- prisonbussen heb je nodig om je gevangenen naar een werkplek te transporteren
- wezen(orphans) hebben een groet invloed op criminaliteit als ze niet worden opgevangen in een weeshuis
- weeshuizen hoef je niet per stad te bouwen, ze moet ergens in de republiek staan
- in republieken met minder dan 12.000 workers wordt de criminaliteit beperkt, daarna niet meer

(Ik probeer de bronnen erbij te zoeken, maar dat valt niet mee. :-| In Early Access is er nog weinig documentatie beschikbaar behalve de (beperkte) release notes en ik haal zaken uit de Bbaljo's discord server. Dus pin me er niet op vast ;-) )

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Boudewijn schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:17:
Ik koop eigenlijk alleen in het begin wat bouwgrondstoffen om opslag/transport te regelen en ga dan telkens verder de productie organiseren. Idem voor get citizens, meestal verhuis ik ze uit pauperdorpjes naar een centralere plek waar ik dan supermarkt, kroeg, school en kinderspeelzaal bouw.

Speel verder met alle lastige dingen aan, anders is hij wel zo saai. In de winter gebeurt er dus veel minder tot je treinen hebt (rijden wel gewoon goed) of genoeg sneeuwschuivers.
En je moet je boerderijen jets beter plannen (2x per jaar piekdrukte en verder niet...)

Weet iemand of het nog zin heeft een medische universiteit te bouwen naast de technische? Bij die laatste kun je research doen maar bij die eerste niet.
Same here. Inderdaad saai. Ik doe dan ook bijna alles vanilla.

Geen idee wat de toevoeging is van de medische universiteit, ik bouw ook altijd de technische universiteit omdat daar de ontwikkeling zit van nieuwe producten, waardoor de productie ketens ontgrendelen om die producten te produceren.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

M.o.P. schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:11:
[...]

Global events: zaken buiten de republiek hebben invloed op de republiek. Denk aan economische omstandigheden zoals prijzen van goederen, pandemieen, dus meer zorg verlenen aan je workers. Workers hebben altijd een dokter nodig ongeacht welke optie je speelt. Opties: Disable = Gewoon dokters bezoek, prijzen zijn constant(?). | Enable = Meer dokters bezoek, dus meer workers nodig, variabele prijzen, hoe meer je van een product exporteert, dan zal de prijs dalen.

[...]
Ik speel altijd met Global events uit, en ook dan fluctueren de prijzen op de wereldmarkt wel, afhankelijk van hoeveel goederen jij exporteert. Als je een containerschip helemaal vult met bijvoorbeeld Alcohol of Food en je laat dat ding naar de grens varen zie je daarna een flinke prijsdaling van het spul dat je net hebt geëxporteerd. Maar met Global Events aan kunnen de prijzen uit zichzelf al zakken -als ik het me goed herinner- dus als je net bezig bent met een olieveld en raffinaderij kan het maar zo zijn dat de olieprijzen op zijn gat liggen op het moment dat je raffinaderij zijn eerste tonnen brandstof produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

_Eend_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Ik speel altijd met Global events uit, en ook dan fluctueren de prijzen op de wereldmarkt wel, afhankelijk van hoeveel goederen jij exporteert. Als je een containerschip helemaal vult met bijvoorbeeld Alcohol of Food en je laat dat ding naar de grens varen zie je daarna een flinke prijsdaling van het spul dat je net hebt geëxporteerd. Maar met Global Events aan kunnen de prijzen uit zichzelf al zakken -als ik het me goed herinner- dus als je net bezig bent met een olieveld en raffinaderij kan het maar zo zijn dat de olieprijzen op zijn gat liggen op het moment dat je raffinaderij zijn eerste tonnen brandstof produceert.
Ja of de andere kant op. Of je toerisme stort in door een epidemie ;)

Schepen, ik heb daar nog geen zinnnig doel voor gevonden. Gebruik je die om veel goederen over een rivier naar de grens te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
M.o.P. schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:19:
(Ik probeer de bronnen erbij te zoeken, maar dat valt niet mee. :-| In Early Access is er nog weinig documentatie beschikbaar behalve de (beperkte) release notes en ik haal zaken uit de Bbaljo's discord server. Dus pin me er niet op vast ;-) )
De reddit is een goeie, bbaljo is er ook actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
M.o.P. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:33:
Ik speel hem volop. Inmiddels de afgelopen maanden er 800 uur inzitten.
Ik speel tegenwoordig alleen op de test branch en volg account Bbaljo op YouTube en Discord.
BBaljo heeft een rechtstreekse lijn naar Peter Adamcik, de lead developer van 3Division, voor feedback vanuit het veld, de spelers dus. De ontwikkelaar 3Division is ook erg actief binnen Steam in de discussie groepen, althans die signalen zie ik her en der voorbij komen, ik kijk zelf niet heel veel in de Steam discussiegroepen.

Momenteel wordt er ontwikkeld aan water en sewer, de eerste newsletter is daar inmiddels over verschenen.
Crime and Justice update was meer dan alleen politie, rechtzaal, gevangenis en gevangenisbussen, er is fors gesleuteld aan 'hapiness' van je workers. Het is wat uitdagender geworden om je workers blij te houden.
Ik heb een zeer interessante steam pagina gevonden over het deel waar ik zelf schrijf: "... er is fors gesleuteld aan 'hapiness' van je workers. Het is wat uitdagender geworden om je workers blij te houden."
Dit is wat er is veranderd.

De moeite van het lezen waard.

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Zo... Ff gespeeld en mijn doel was een export per schip te doen
De difficulty is veel te laag behalve dan dat ik nog lang niet economisch rendabel ben.
Iedereen is blij
Iedereen is gezond
Geen werkloosheid

Conclusie... De mensen hebben het veel te goed in mijn heilstaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:52:
Iedereen is blij
Iedereen is gezond
Geen werkloosheid
Dit is per definitie waar in onze heilstaten, los van wat er écht gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

TMDC schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Dit is per definitie waar in onze heilstaten, los van wat er écht gebeurt ;)
Precies...

Maar goed dit was echt een tutorial potje. En ik heb maar 1000 slaven inwoners. Gezien de kaart kan dat wel opgevoerd worden naar 100.000 en dan zal er aardig wat te managen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Precies...

Maar goed dit was echt een tutorial potje. En ik heb maar 1000 slaven inwoners. Gezien de kaart kan dat wel opgevoerd worden naar 100.000 en dan zal er aardig wat te managen zijn...
Nou.. Op mijn desktop begon het al een beetje langzaam te worden bij 40.000 inwoners. 100.000 is qua gameplay te doen, maar je krijgt wel powerpoint taferelen dan :p Helemaal als veel mensen een auto hebben. Doe er dan voor de lol ook nog een stel kabelbanen en vorkheftrucks bij om je hardware er helemaal een flinke kluif aan te laten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Eend_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Helemaal als veel mensen een auto hebben.
Ik vind dat lopen veel gezonder is dan het gebruik van een auto... Bovendien zouden de mensen verwaand kunnen worden als ze een auto verwerven...

Maar zonder gekheid: ik vind het grafisch wel erg mooi en als je alle industrie wilt hebben en redelijk zelfvoorzienend wil worden zal het een aardige klus worden. Een leuke uitdaging. Ik ga in ieder geval trachten zoveel mogelijk van de consumptiegoederen zoals voedsel en vlees (waarom is water en brood niet voldoende? Heel voedzaam) zelf te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Ik vind dat lopen veel gezonder is dan het gebruik van een auto... Bovendien zouden de mensen verwaand kunnen worden als ze een auto verwerven...

Maar zonder gekheid: ik vind het grafisch wel erg mooi en als je alle industrie wilt hebben en redelijk zelfvoorzienend wil worden zal het een aardige klus worden. Een leuke uitdaging. Ik ga in ieder geval trachten zoveel mogelijk van de consumptiegoederen zoals voedsel en vlees (waarom is water en brood niet voldoende? Heel voedzaam) zelf te produceren.
Deze game heeft bijna alles wat ik wilde hebben in een "city builder". Handel met buurlanden mag van mij wat uitgebreider, maar voor de rest is alles wat er nu in zit of nog op de roadmap staat echt een droom die uitkomt. En je gaat automatisch denken als een leider van een Sovjet republiek. Ik betrap mezelf er nog wel eens op dat als ik bijvoorbeeld over een nieuw distributiesysteem na zit te denken dat ik me dan bedenk dat 1 groot pakhuis misschien niet zo'n goed idee is, omdat de NAVO dan met 1 bom je hele republiek lam kan leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Eend_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:09:
[...]

Deze game heeft bijna alles wat ik wilde hebben in een "city builder".
Het lijkt een beetje op de ceasar series van vroeger. Heb ik toen helemaal stukgespeeld. Daar zat bovendien ook nog een beetje militaire actie in al was dat zeer ondergeschikt aan t city builden. Maar dit is wel veel complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ceasar heb ik nooit echt gespeeld, misschien een paar keer. Maar de Anno serie en Tropico lijken er ook op. Maar de militaire actie in die series is op zijn best nogal.. Statisch. En beide series hebben me nooit zo lang kunnen boeien als W&R:SR.

Overigens zit water ook nog in de pijplijn ;)

En riolering ook trouwens, ik las dat je ook de keuze hebt om het rioolwater gewoon in de rivier te dumpen, of dat je het eerst door een RWZI laat gaan en dan pas dumpt. Dat zou bij mij afhangen welke kant het water op stroomt. Richting de andere Sovjet republieken, of naar de NAVO :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Maar het is dus wel echt een city builder game he? Ik heb ook ff wat reviews gelezen.

Een heel andere Indie game was papers please ook gesitueerd in de jaren 70/80/koude oorlog in t Oostblok. Geniale game. Ik dacht dat er in deze game ook zoiets zat: wellicht orders vanuit Moskou om bepaalde doelen te halen of de mensen iets meer... Vaderlandsliefde te leren...

Desalniettemin ga ik morgen even van scratch beginnen. Hoop dat ik niet teveel gestoord wordt door vervelende collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:22:
Maar het is dus wel echt een city builder game he? Ik heb ook ff wat reviews gelezen.

Een heel andere Indie game was papers please ook gesitueerd in de jaren 70/80/koude oorlog in t Oostblok. Geniale game. Ik dacht dat er in deze game ook zoiets zat: wellicht orders vanuit Moskou om bepaalde doelen te halen of de mensen iets meer... Vaderlandsliefde te leren...

Desalniettemin ga ik morgen even van scratch beginnen. Hoop dat ik niet teveel gestoord wordt door vervelende collega's.
Papers please is compleet anders. Wel ook een leuk spel maar kon me veel minder lang boeien.
W&R is een mix van 3 genres, het is een city builder (City Skylines) EN industrie-builder (Rise of industry) EN logistiekbuilder (het logistieke deel van transport tycoon). Allemaal net iets minder complex/diep dan die spellen los, maar wel briljante combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

W&R heeft ook nog wat Tropico invloeden, zoals de geheime dienst. Alleen de mogelijkheid om burgers te laten "verongelukken" ontbreekt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik heb geconcludeerd dat ik nog niet de goede mindset had. Ik plaats nu gewoon flats naast alle plekken waar ik werkers nodig heb ipv een dorp en infrastructuur. Scheelt de mensen ook reistijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:31:
Ik heb geconcludeerd dat ik nog niet de goede mindset had. Ik plaats nu gewoon flats naast alle plekken waar ik werkers nodig heb ipv een dorp en infrastructuur. Scheelt de mensen ook reistijd...
Mja dan moet je ook school, verwarming, electra, en voer voor ze regelen. Ik cluster bebouwing en laat dan bussen naar fabrieken ed rijden. Fabriek naast flats kan ook maar moet je opletten met verontreiniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik bouw bij hoge uitzondering huizen naast fabrieken, eigenlijk alleen bij stroom- en verwarmingscentrales. En de mensen die daar wonen hebben al snel een lagere levensverwachting dan de mensen die in de stad verderop wonen.

Het zou wel fijn zijn als je aan bepaalde banen prioriteit kunt geven. Omdat er zoveel mensen dood gingen van de kou waren er steeds minder arbeiders beschikbaar voor mijn verwarmingscentrale, waardoor er meer mensen dood gingen etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
@_Eend_ Misschien ten overvloede: Er is een vorm van prioriteit mogelijk vanuit een bushalte. Als je niets instelt gaan workers zelf op zoek naar een werkplek en is de verdeling naar verschillende werkplekken zo goed als mogelijk.
Maar je kunt aan een bushalte werkplekken toewijzen en een percentage ingeven hoeveel workers je waarheen wilt sturen.

Ja, inderdaad, kou is funest, daar moet je hoge prioriteit aan geven. Ik probeer er altijd naar te streven dat een bushalte de heating plant kan bereiken en daarnaast laat ik enkel mini-vans rijden tussen de centrale bushalte en de heating plant. Ik mix het dus een beetje.

Ondanks dat gaat het bij ook fout en zet ik de workers in de kou... met alle gevolgen van dien

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat weet ik :)

Ik prioriteit meer in de zin van: Deze werkplekken moeten ten allen tijde bezet blijven, dus tenzij het aantal inwoners 0 is dat er altijd iemand aanwezig moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.o.P.
@_Eend_ Avatar gewijzigd? Leuk!

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ja, het werd tijd voor een nieuwe. Ik heb er al dik 400 uur op zitten.. De #2 op lijst van meest gespeelde games is ArmA 3, met nog geen 180 uur :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS7_IS_3Ul-Eq9D3LaOhDCB2ljg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RhqiEZwwt4re6a8xWt8jdVMJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKc7LC7qH5CbJTLttGmfDi7S-b4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RHtaZDwG0BJJSBKcod91TYqs.png?f=user_large
Zonder een verplaswedstrijd ervan te willen maken. Een tijd ziek thuis zitten helpt niet. Heb wel vaak het scherm weg-ge-alt-tabbed als ik andere dingen aan het doen ben, maar toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Boudewijn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Zonder een verplaswedstrijd ervan te willen maken. Een tijd ziek thuis zitten helpt niet. Heb wel vaak het scherm weg-ge-alt-tabbed als ik andere dingen aan het doen ben, maar toch :X
LAST PLAYED
Dec 21, 2021
Aan de bak jij! :P

• M.o.P.
Boudewijn schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Jeetje 1065u...

Maar ik vind het spel verslavend als ik kijk naar andere spellen. Het geeft, in mijn ogen, aan hoe verschillend en hoe lang speelbaar WRSR is, je raakt bijna niet uitgekeken. Bij mij staat WRSR vwb het aantal uren ook ver bovenaan:
- WRSR 890u
- Screeps: World 397u
- Cities Skylines 281u
- Anno 2070 244u

Daarbij kan ik niet zien hoeveel uren ik in bijna alle verschillende Command & Conquer spellen heb gespeeld... dat moet wel voorbij WRSR zijn...

Anyway WRSR speel ik voorlopig nog wel. :)
(Ik kan bijna niet wachten tot de werkdag voorbij is. :| )

m.o.p. aka mrdasher

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vandaag opnieuw begonnen en veel fouten niet herhaald. Voor 75pct kan ik nu alles zelf produceren en vond het wel heel gaaf om een flat en een weg zelf te bouwen. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Verder betaal ik me nog steeds scheel aan het kopen/uitnodigen van immigranten en hoop eigenlijk dat ik door babies en vrijwillige immigratie wat meer mensen kan krijgen. Het lijkt wel alsof ze niet in mijn heilstaat willen wonen... Tips?

Heb ook ff de tijd genomen voor de graphics. Echt mooi en zeker als je een stadje hebt waardrukke bedrijvigheid is en je ziet heftrucks, transportbanden en veel autoverkeer (soms haalt een snelle auto ook een langzame vrachtwagen in!)

Ik realiseer me overigens dat ik door op easy te spelen ook wel een hoop dingen nog op automatisch heb staan maar moet er niet aan denken ook nog benzinestations en verwarming te regelen....

Laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik waardevolle roebels en ook wat van die stinkende dollars kan verdienen? Ja, exporteren.. maar dat schiet niet op. Misschien 10K per maand maar daar kan de schoorsteen niet van roken....

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Lordy79 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:48:
Vandaag opnieuw begonnen en veel fouten niet herhaald. Voor 75pct kan ik nu alles zelf produceren en vond het wel heel gaaf om een flat en een weg zelf te bouwen. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Verder betaal ik me nog steeds scheel aan het kopen/uitnodigen van immigranten en hoop eigenlijk dat ik door babies en vrijwillige immigratie wat meer mensen kan krijgen. Het lijkt wel alsof ze niet in mijn heilstaat willen wonen... Tips?

Heb ook ff de tijd genomen voor de graphics. Echt mooi en zeker als je een stadje hebt waardrukke bedrijvigheid is en je ziet heftrucks, transportbanden en veel autoverkeer (soms haalt een snelle auto ook een langzame vrachtwagen in!)

Ik realiseer me overigens dat ik door op easy te spelen ook wel een hoop dingen nog op automatisch heb staan maar moet er niet aan denken ook nog benzinestations en verwarming te regelen....

Laatste vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik waardevolle roebels en ook wat van die stinkende dollars kan verdienen? Ja, exporteren.. maar dat schiet niet op. Misschien 10K per maand maar daar kan de schoorsteen niet van roken....
Wat exporteer je? 10k per maand is niet veel. Als je een energiecentrale hebt: gelijk stroom exporteren. Daar ga je geen bergen roebels mee verdienen, maar het is wel lekker constant en het kan niet in de file staan bij de grensovergang. Dat was meestal een van de eerste dingen die ik exporteer naast spul waarvan ik teveel produceerde, zoals grind, hout en kolen. Daarna kun je aan olie beginnen, als je nog geld genoeg hebt. Je bent al gauw een miljoentje ofzo verder eer je raffinaderij staat te roken. Toerisme verdient ook wel aardig, zelfs als je alles moet importeren.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik heb op bauxiet en uranium na alle grondstoffen. Je wilt niet weten hoe lang mijn lopende banden zijn om dat spul te verplaatsen naar mijn stad...
Olie heb ik ook, is enorm handig en ik maak er benzine van die ik exporteer.
Maar ik kwam er achter dat kleren erg lucratief zijn.... 1000 per ton. En de grondstoffen heb ik in overvloed.

Ik heb nog 1.5M over van mijn startkapitaal van 10M. Daar kan ik dus niet zoveel meer mee maar gelukkig kan ik nu dus ook zelf gebouwen bouwen want (vrijwel) alle materialen kan ik zelf maken en als ik dan de arbeid wel importeer is het niet zo gek duur.

Maar eigenlijk wil/moet ik minstens 100K per maand aan inkomsten hebben.

Heb je ook nog een tip voor de populatiegroei want mensen importeren is iets dat veel geld kost en dit is de enige resource die ik niet kan produceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lordy79 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:05:
Ik heb op bauxiet en uranium na alle grondstoffen. Je wilt niet weten hoe lang mijn lopende banden zijn om dat spul te verplaatsen naar mijn stad...
Olie heb ik ook, is enorm handig en ik maak er benzine van die ik exporteer.
Maar ik kwam er achter dat kleren erg lucratief zijn.... 1000 per ton. En de grondstoffen heb ik in overvloed.

Ik heb nog 1.5M over van mijn startkapitaal van 10M. Daar kan ik dus niet zoveel meer mee maar gelukkig kan ik nu dus ook zelf gebouwen bouwen want (vrijwel) alle materialen kan ik zelf maken en als ik dan de arbeid wel importeer is het niet zo gek duur.

Maar eigenlijk wil/moet ik minstens 100K per maand aan inkomsten hebben.

Heb je ook nog een tip voor de populatiegroei want mensen importeren is iets dat veel geld kost en dit is de enige resource die ik niet kan produceren...
lege panden maken en zorgen dat die lui het een beetje goed hebben. Soms verdeel ik mensen uit een vol pand over 10 lege zodat ze makkelijk uit kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik probeer altijd voor lege woningen te zorgen, als je teveel 21-plussers hebt die nog thuis wonen dan nemen ze vaak de benen naar het buitenland.

Als je bauxiet hebt kun je ook vliegtuigen gaan bouwen. Dat verdient best aardig :)

En auto's verdienen ook goed. Als je de Beetle exporteert naar de NAVO kun je daar aardig wat dollars mee verdienen. Hetzelfde voor Trabantjes naar het Oosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.o.P.
Een nieuw community report is verschenen: https://www.sovietrepubli...port-for-the-community-45

m.o.p. aka mrdasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben nu weer begonnen met een nieuwe republiek: Lyubinsk, mijn eerste al bevolkte republiek. En met 40k inwoners verdeeld in een grote stad en kleinere steden en dorpjes is het best wel een kluif om het inwonertal niet te ver terug te laten lopen.

Ik zit nu op 14k inwoners en de happyness is nu eindelijk stabiel. Nu nog de werkloosheid terugbrengen van 70%.. En dat was al een prestatie, je begint met 100% werkloosheid :D
Pagina: 1 2 Laatste