Hoe 100.000 computerkabels efficiënt organiseren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
We kennen het allemaal als Tweaker. Door de jaren heen verzamel je honderden kabels en adapters van alle slag en soort.

Vliegen die samen in één doos dan vind je nooit wat terug en wordt het naar verloop van tijd een kluwen waar je geen enkele kabel meer uit krijgt.

Nu heb ik twee van die plastic kasten met een vijftal lades staan met daarin diverse types USB kabels, stroomkabels, schermkabels, netwerkkabels, stroomadapters en andere zooi, op soort gesorteerd. Werkt vrij goed, maar neemt me véél te veel plaats in. Ook op zolder zetten is geen optie want ik wil niet telkens naar de zolder hossen om een USB kabeltje te halen.

Dat moet eenvoudiger en compacter kunnen. Hoe organiseren jullie je diverse soorten kabels? Netjes opgerold in plastic zakjes met label? In enveloppes? Ik zeg maar iets...

Ik heb gewoon weinig zin om een halve kubieke meter (licht overdreven) aan plastic bakken en plastic ladenkasten op te offeren in mijn kleine kantoortje in mijn nieuwe huis. Weggooien en terug kopen wanneer nodig is ook zonde want die dingen kosten tegenwoordig een fortuin.

Alvast dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:51
Oprollen en schilderstape eraan. Dubbelvouwen aan 't eind en daar opschrijven wat 't is. Maar vooral veel weggooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Eerste wat me te binnen schiet (niet zelf in gebruik): https://lifehacker.com/di...ly-but-its-a-hell-5798636

[ Voor 49% gewijzigd door Orion84 op 11-04-2019 19:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jouw hoofd moet leeg. Er zitten nu 100k aan overbodige kabels in. Gooi ze weg, echt. Ruimt je hoofd ook het snelste op. No regrets. Snelle oplossing.
Kost geen kont bij Ali als je er toch eentje nodig hebt. En dikke kans dat die dozen al jaren niet meer open zijn geweest dus gemist heb je ze ook niet.
En anders is de WC rol oplossing zoals hierboven gemeld de makkelijkste

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 14:55
Pegboard o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: https://randycoppinger.files.wordpress.com/2011/12/20-2011-08-28_pegboard_880.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:51
Misschien eens sorteren, welke gebruik je vaak, zijn er dubbelen. Van de kabels die je veel gebruikt een of 2 setjes in de buurt houden en de rest op zolder zetten en de dubbelen weggooien. Of kringloop/V en A als het nog waarde heeft

[ Voor 10% gewijzigd door Jampot007 op 11-04-2019 19:21 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:53
Ik zelf heb 2 bakken staan, 40x40x40 zoiets. Daarin heb ik elke kabel in een gripzakje zitten en daarop opgeschreven wat voor type kabel het is en hoe lang deze is. Daarnaast oude kabels en waar je er 16 van hebt weggooien en er 1 of 2 bewaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo: https://www.metrorod.co.u...-craft-metro-rod-deeside/

Kost bijzonder weinig, heel overzichtelijk, wanneer een rol kapot gaat heb je zo weer een nieuwe.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://www.metrorod.co.uk/wp-content/uploads/2019/01/toilet_roll_sorting.jpg

Ow, wat ik eerder deed met USB kabels was eigenlijk heel simpel. Ieder apparaat had destijds een eigen aansluiting en dus ook een eigen kabeltje. Hiervoor had ik een 10-voudige USB-Hub in een kast geschroefd en daar had ik alle USB kabeltjes in geprikt. De kabeltjes hingen hierdoor languit , werden geen warboel en ik kon ze snel pakken. Kosten? €5 voor zo'n hub en 2 schroefjes.

[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 11-04-2019 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:14

Illusion

(the art of)

Ikea gripzakjes
Kabels oprollen, beetje pvc-tape
Groeperen per soort in 1 zakje:
Vga
Hdmi
Usb groot
Usb klein
Laders/blokjes
Lighting
Sata

10 van die zakjes in 1 la, en that’s it.
Als alle kabels van 1 soort niet in 1 zakje passen, dan heb je er teveel: weggooien dus.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 07:19
Als je honderden kabels hebt liggen, kun je 95% daarvan natuurlijk gewoon weggooien. Er is een reden dat ze in lades rondslingeren en niet in gebruik zijn. Je hebt ze blijkbaar niet nodig.

Veel van de kabeltypes zullen inmiddels in onbruik geraakt zijn, die kun je dus gewoon weggooien. Als je dat per se niet wilt ("want je weet maar nooit") heb je aan 1 zo'n kabel ook genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:17:
Jouw hoofd moet leeg. Er zitten nu 100k aan overbodige kabels in. Gooi ze weg, echt. Ruimt je hoofd ook het snelste op. No regrets. Snelle oplossing.
Kost geen kont bij Ali als je er toch eentje nodig hebt. En dikke kans dat die dozen al jaren niet meer open zijn geweest dus gemist heb je ze ook niet.
De enige oplossing idd.

Laatst ook weer gedaan met 2 bakken vol met kabels die ik al jaren niet meer gezien had. Hetzelfde met hardware die ik zogenaamd later misschien nog eens nodig zou hebben. Weg ermee!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je vroeg een tijdje terug ook al hoe je om moet gaan met een stapel dozen waarvan je niet (meer) wist wat erin zat. Ik hoop dat je ze ongezien hebt weggegooid. Als je niet weet wat erin zit, heb je het ook nooit gemist. Had je (eigenlijk) met deze kabels ook moeten doen... Nu is het werk.

Ga er een middagje voor zitten en bekijk wat je hebt en wat de huidige staat is. Alles (ja, ALLES) wat beschadigd is gooi je weg, idem voor archaïsche aansluitingen. Kapotte zooi heb je geen moer aan en wat moet je met kabels die niet (meer) passen. Er is (echt waar) geen enkele reden om dat soort zut te bewaren. Anders hetzelfde doen op een later moment.
Voor de overgebleven kabels (dus kwalitatief goed, en met courante aansluitingen) geldt: gebruik je ze? Waarom zou je 15 (korte(!!)) UTP-kabels opslaan, als alles via de wifi verbonden is? Hoeveel USB-kabels liggen er verspreid door het huis? Bewaar wat je nodig hebt. En alleen dat!!

Is bovenstaande teveel werk? Dan gewoon ALLES naar /dev/null. Kabels zijn echt de kosten niet.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Gewoon weggooien. Van potentieel nuttige kabels (netwerk/hdmi/usb/power) 1-2 reserve houden (lange en korte kabel).

Ik heb zelf een dekenbak onder m'n logeerbed waar bij mij alle kabels liggen. Laatst weer 1 vuilniszak met kabels weggegooid. Ik loop er 1 keer per jaar doorheen (al m'n kasten trouwens. Ook kleding) en per jaar gaan er 2 vuilniszakken de deur uit. 1 naar de kledingcontainer en 1 het restafval in.

[ Voor 57% gewijzigd door Korvaag op 12-04-2019 08:49 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:28
Ik heb 1 bak voor kabels en adapters. Als die vol is ga ik er met de stofkam doorheen en gooi weg wat ik waarschijnlijk nooit meer nodig heb. Alles wat ik de laatste 3 jaar niet gebruikt heb valt in die categorie.

Het spul wat weg mag gaat naar de kringloop of milieustraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Alles om een vuilniszak donderen, dat ruimt het snelste op. Wie bewaard er nu meer dan 5 computer gerelateerde kabels...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Binnenkort koningsdag, dus wellicht is er ook een rommelmarkt waar je nog met je kabels kunt staan. Wie weet verkoop je er nog een paar. En dan breng je de rest naar de kringloop / milieupark?
Voor de rest ben ik het eens met de voorgangers.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik weet uit ervaring dat spullen die jaren in een doos hebben doorgebracht over het algemeen nog veel meer jaren in dezelfde doos zullen blijven doorbrengen... :D Je hebt er dus niks aan en ze nemen ruimte in beslag.

Houden wat je nodig hebt en de rest, zoals anderen aangeven, gewoon wegdoen. Weggooien is misschien zonde, maar een kringloop winkel wil ze misschien wel hebben, of of marktplaats zetten als je er nog geld aan denkt te kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een inmiddels nog 1 bananen doos met kabels.. maar elk jaar houd ik een opruiming... en mik ik er weer een aantal weg..

de oudsten zit schilderstape om (en dat wordt een ranzige zooi...!!!!) en die gebruik ik dus ook niet eigenlijk dus bij de volgende opruimsessie gaan die echt de kliko in..

de anderen zijn gewoon in elkaar gerold, en ook daar kijk ik eens van zijn er dubbelen... waar zijn ze geschikt voor.. etc....
en t waren eerst 4 bananen dozen vol dus al aardig ingeslinkt :)

404 Signature not found

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik wil eerdaags aan de slag met de Konmari methode. Zie https://anitamaaktruimte....en-met-de-konmari-methode

En dan niet alleen met mijn kledingkast maar ook met de zolder etc. Iets zegt me dat het even doorzetten is maar dat ik daarna veel weg ga knikkeren :P
Lekker opgeruimd :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 09:51
The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:42:
Ik wil eerdaags aan de slag met de Konmari methode. Zie https://anitamaaktruimte....en-met-de-konmari-methode

En dan niet alleen met mijn kledingkast maar ook met de zolder etc. Iets zegt me dat het even doorzetten is maar dat ik daarna veel weg ga knikkeren :P
Lekker opgeruimd :Y)
/Offtopic

Ik zeg doen toevallig heeft mijn vrouw iets soortgelijks of het zelfde gedaan (ze had een serie op netflix van een vrouwtje gezien die dit dus zo bij iedereen deed) en we gingen van 2 nieuwe kasten bij kopen naar zeeën van ruimte over in de kledingkasten :) Ook in je voorraad kasten werkt het super.

Je gaat inderdaad heel veel weg mikken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:27:
ik heb een inmiddels nog 1 bananen doos met kabels.. maar elk jaar houd ik een opruiming... en mik ik er weer een aantal weg..

de oudsten zit schilderstape om (en dat wordt een ranzige zooi...!!!!) en die gebruik ik dus ook niet eigenlijk dus bij de volgende opruimsessie gaan die echt de kliko in..

de anderen zijn gewoon in elkaar gerold, en ook daar kijk ik eens van zijn er dubbelen... waar zijn ze geschikt voor.. etc....
en t waren eerst 4 bananen dozen vol dus al aardig ingeslinkt :)
Ik had eerst ook 3 dozen vol met kabels en ventilatoren en andere zooi, en elke keer als ik weer eens een kabeltje nodig heb gooi ik er ook een paar weg. Nu nog 1 doosje over met alleen kabeltjes die ik echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ernemmer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:56:
[...]

Ik had eerst ook 3 dozen vol met kabels en ventilatoren en andere zooi, en elke keer als ik weer eens een kabeltje nodig heb gooi ik er ook een paar weg. Nu nog 1 doosje over met alleen kabeltjes die ik echt nodig heb.
precies.. vroeger hamsterde ik elke fan, kabel etc.. tegenwoordig niet meer...
fans blijken toch altijd minder "goed" te zijn nog als je ze nodig hebt :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 01:08

skoozie

SCSI

Joenino schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:53:
[...]

/Offtopic

Ik zeg doen toevallig heeft mijn vrouw iets soortgelijks of het zelfde gedaan (ze had een serie op netflix van een vrouwtje gezien die dit dus zo bij iedereen deed) en we gingen van 2 nieuwe kasten bij kopen naar zeeën van ruimte over in de kledingkasten :) Ook in je voorraad kasten werkt het super.

Je gaat inderdaad heel veel weg mikken.
Dat vrouwtje is Marie Kondo, de bedenkster :)

voor OP: Het idee is dat je je afvraagt: "Wordt ik hier blij van." als je het vast pakt. Met kleding die ik al een tijd niet aangedaan had op die manier toch weg gegooid ondanks dat ze nog goed waren, zit er een herinnering aan vast kan je het op de foto zetten en weg gooien.
Gereedschap is lastiger omdat je het soms nodig hebt, niet of je er een postitief of negatief gevoel over het.
Kabels zullen hetzelfde hebben als gereedschap, ga je ze nog gebruiken of niet? een paar courante usb kabels bewaren en de rest met het grof vuil mee.

laatst nog een paar Nokia laders weg gegooid, met zo'n ronde pin, ook oude telefoons maar weg gedaan, IDE hardeschijven en nog meer antiek spul. het helpt dat ik binnenkort ga verhuizen, dan hoeft dat alvast niet mee mee :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Goede vuistregel die ik een tijd geleden ergens hoorde en die ik zelf graag toepas bij dit soort zaken en bij kleding en schoenen e.d.; als je het een jaar lang niet hebt gebruikt of naar omgekeken, heb je het waarschijnlijk niet nodig en kan het weg.

Scheelt een hele puist aan ruimte en geeft rust in je hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 15:02
Ik zie hier een hoop reacties in de trant van gooi maar weg. Maar ik moet meteen aan dit verhaal denken:
https://www.reddit.com/r/...cr77/the_box_we_all_have/

Het komt mij nog heel bekend voor ook. Regelmatig nog rommel ik door mijn doos(dozen tegenwoordig) met oude kabels en weet ik toevallig nog net te vinden wat ik nodig heb, ook al heb ik hem toch al een jaar of 6 niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door ThoNohT op 12-04-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik had ook jaren zo'n doos met kabels. Je weet nooit wanneer je ze weer eens nodig hebt!!
Uiteindelijk gewoon weg gegooid. Dat is inmiddels 5 jaar geleden. Heb nog geen enkel kabeltje gemist...

Wel heb ik de nodige audio kabels. Die heb ik netjes opgerold in een curver doos zitten met de nodige schuimpanelen etc. Werkt prima, maar zjn dan ook niet heel gek veel kabels.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Sdreeg schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:45:
Goede vuistregel die ik een tijd geleden ergens hoorde en die ik zelf graag toepas bij dit soort zaken en bij kleding en schoenen e.d.; als je het een jaar lang niet hebt gebruikt of naar omgekeken, heb je het waarschijnlijk niet nodig en kan het weg.

Scheelt een hele puist aan ruimte en geeft rust in je hoofd.
Hier passen we die regel iets genuanceerder toe.
Spul na 1 jaar niet gebruikt of naar omgekeken; apart zetten
Spul na 2 jaar nog steeds niet gebruikt of naar omgekeken; wegdoen

Werkt prima voor de spullen die naar de kringloop kunnen.

Echter gaat het niet op voor alle dingen die je hebt. Goed gereedschap ga je bv. niet zomaar weg doen, omdat je toevallig dat jaar geen netwerk kabel hebt hoeven maken oid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Is dat zo'n slechte systeembeheerderbak die ze bij elk bedrijf hebben en waar ze dan een kabel uit trekken en je bij je werkplek er achter komt dat hij kapot is. Gooi's weg als het kapot is man! (Aan alle systeemheerders van aarde, behalve die ene die dat niet doet. hah.)

OnT:
Zelf hou ik van 'rails' systemen waar alle kabels dan in hangen in een rij.
edit: Ik heb ook wel eens oort kapstokken gezien voor dat soort systemen. Best wel slick maar wel altijd in het zicht en neemt ruimte in. Maar je hoeft nooit te graven, je trekt ze gewoon uit de rails. Ik zal even zoeken of ik iets kan vinden.

dit:
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse3.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.PpiPFaNPC8Bx_n0gL_poSwHaFj%26pid%3DApi&f=1

De kapstok versie kan ik niet vinden maar die heb het een keer gezien op de MTS/HTS of bij een bedrijf waar ik heb gewerkt dus ze moeten bestaan. Maar ik twijfel nu of het misschien gewone kapstokken waren.
In elk geval geeft het sluif-systeem uit foto1 aan welke manier van ophangen ik bedoel :)

[ Voor 52% gewijzigd door MrMonkE op 12-04-2019 14:12 . Reden: van alles en nog wat ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-05 11:35
FunFair schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:00:
[...]

Hier passen we die regel iets genuanceerder toe.
Spul na 1 jaar niet gebruikt of naar omgekeken; apart zetten
Spul na 2 jaar nog steeds niet gebruikt of naar omgekeken; wegdoen

Werkt prima voor de spullen die naar de kringloop kunnen.

Echter gaat het niet op voor alle dingen die je hebt. Goed gereedschap ga je bv. niet zomaar weg doen, omdat je toevallig dat jaar geen netwerk kabel hebt hoeven maken oid :P
Jou reply deed me hier aan denken:
https://www.rollingstone.com/tv/tv-news/watch-jerry-seinfelds-hilarious-tonight-show-stand-up-182071/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:28
ThoNohT schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:56:
Ik zie hier een hoop reacties in de trant van gooi maar weg. Maar ik moet meteen aan dit verhaal denken:

Het komt mij nog heel bekend voor ook. Regelmatig nog rommel ik door mijn doos(dozen tegenwoordig) met oude kabels en weet ik toevallig nog net te vinden wat ik nodig heb, ook al heb ik hem toch al een jaar of 6 niet gebruikt.
En ondertussen verzamel je steeds meer spullen en wordt de kans groter dat je dat ene kabeltje niet kunt vinden tussen de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik gebruik zelf opberg baken van de ikea en dan bind ik ieder kabeltje bij elkaar met deze tie wraps

https://www.ebay.com/itm/...m:my4hHJT77frdNCFKwjLdTYQ

dan met een stift op het label schrijven waar het bij hoort of waarvoor het bedoeld is.

Ook wel handig om eens te kijken of je alle kabels wel nodig hebt? ik heb laatst een berg USB A > B kabels weg gegooid omdat ik er een stuk of 40 had en heb er aan 4 of 6 wel genoeg van verschillende lengtes.

Edit: ik gebruik deze tie wraps ook voor alle kabels in huis en dan zet ik er op via een dymo label of met stift van waar naar waar het met elkaar verbind bijvoorbeeld.

HDMI kabels van een PS4 naar de tv die door de tv kast lopen of power kabels zodat je weet welk apparaat uitgaat als ik die stekker eruit trek ipv een gokje te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door copywizard op 12-04-2019 14:23 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat je in een werk -hier niet van toepassing- situatie kunt doen is het probleem verleggen. Ik neem aan dat het voor werkondersteunende zaken is dus ik zou setjes maken en bij elke afdeling een setje dumpen. Die verdwijnen dan als sneeuw voor de zon, zo werkt dat in mijn ervaring. Komen ze ook minder leuren voor kabels.

Zelf rol ik ze overigens los op in een lus en knoop de kabel dan op zichzelf en gooi ik het in een lade.
Voor voedingskabels heb ik een katoenen tas waar ze allemaal inzitten, ook gelussed en geknoopt.
Audio kabels zitten in een oude moederbord doos met het label 'Audio' en voor video idem.
En dan een generieke lade met alle US mini USB micro USB en meer USB en custom cables (Voor een MP3 speler uit 2001 bijvoorbeeld, je weet nooit wanneer je die nodig hebt.)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:01
Kabels opgerold met een tie wrapje eromheen in een zo'n opbergdoos van de ikea. Staat me niet in de weg. Enigste waar ik er meer dan 2 van heb zijn netwerkkabels en lightningkabels - de rest hou ik allemaal op max 2 reserve.

Alles wat boven de 2 uitkomt, of net zoiets als met oude computers / onderdelen etc - gewoon weggooien.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:31
Alles wat je te veel hebt.
Stekkers eraf knippen en inleveren bij oud ijzer.
Krijg je nog best wat voor omdat het koper is.
Dat geld doe je in een bakje en die leg je bij je kabels als spaarpot voor nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:32
Valt me op dat iedereen "wegpleuren" roept, maar ik heb nog niet echt iets van "recyclen" gehoord.

Iets met e-waste enzo.

Met andere woorden, als je ze weg gaat gooien, breng ze dan naar de milieustraat of zet ze op marktplaats. Vast iemand die ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Bezulba

Formerly known as Eendje

pannekoek schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:30:
Valt me op dat iedereen "wegpleuren" roept, maar ik heb nog niet echt iets van "recyclen" gehoord.

Iets met e-waste enzo.

Met andere woorden, als je ze weg gaat gooien, breng ze dan naar de milieustraat of zet ze op marktplaats. Vast iemand die ze wilt.
Wegbrengen naar milieustraat lijkt mij dan de enige optie (alhoewel zij waarschijnlijk het net zo hard in de rest afval mikken maar dat terzijde)
Als je namelijk zulke kleine meuk gaat verkopen raak je het aan de straatstenen niet kwijt maar laat je het wel liggen "want stel dat iemand het nog wil kopen!"

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

pannekoek schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:30:

Iets met e-waste enzo.

Ehm, waar wil jij kabels gaan recyclen dan?

Verder eens met velen hier: gewoon wegsmijten. Je bewaart te veel.
Ik heb zelf laatst ook de boel opgeruimd en van elk type kabel er 1 (de langste) bewaard. Dus niet meer 10 USB>Micro USB kabeltjes, maar gewoon 1tje. Niet meer 6 HDMI kabels, maar gewoon 1. Tig power kabels voor PC/monitor? Bewaard er 1. Of mocht je echt veel desktops hebben thuis misschien 2. VGA kabels? Weg, elk modern apparaat heeft HDMI of DVI, en anders gebruik je lekker een verloopstukje (ook daar kun je er te veel van bewaren).
Niet meer dubbele kabels die ik sowieso nooit zal gebruiken (iets van audio kabel oid), maar gewoon 0.

De enige kabels die nog nuttig zijn te bewaren zijn degenen waarvan je ook daadwerkelijk apparaten hebt die er op kunnen aansluiten. Dus USB, Apple Lightning etc. Al het andere voor "what if" gewoon weggooien. Als je ze echt nodig hebt kun je wel weer een nieuwe kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Angeloonie op 12-04-2019 16:09 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Angeloonie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:06:
[...]

Ehm, waar wil jij kabels gaan recyclen dan?

Verder eens met velen hier: gewoon wegsmijten. Je bewaart te veel.
Ik heb zelf laatst ook de boel opgeruimd en van elk type kabel er 1 (de langste) bewaard. Dus niet meer 10 USB>Micro USB kabeltjes, maar gewoon 1tje. Niet meer 6 HDMI kabels, maar gewoon 1. Tig power kabels voor PC/monitor? Bewaard er 1. Of mocht je echt veel desktops hebben thuis misschien 2. VGA kabels? Weg, elk modern apparaat heeft HDMI of DVI, en anders gebruik je lekker een verloopstukje (ook daar kun je er te veel van bewaren).
Niet meer dubbele kabels die ik sowieso nooit zal gebruiken (iets van audio kabel oid), maar gewoon 0.

De enige kabels die nog nuttig zijn te bewaren zijn degenen waarvan je ook daadwerkelijk apparaten hebt die er op kunnen aansluiten. Dus USB, Apple Lightning etc. Al het andere voor "what if" gewoon weggooien. Als je ze echt nodig hebt kun je wel weer een nieuwe kopen.
toon volledige bericht
Bij ons in de gemeente staan "Blipverts" reclamezuilen met ingebouwde recycling vakken, een daarvan is kabels/snoeren. Metalen etc kunnen eruit teruggewonnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rub147 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:13:
[...]

Bij ons in de gemeente staan "Blipverts" reclamezuilen met ingebouwde recycling vakken, een daarvan is kabels/snoeren. Metalen etc kunnen eruit teruggewonnen worden :)
:/ Ok, nog nooit van gehoord/nooit gezien.
Mocht de TS die dus hebben dan is dat een optie. In alle andere gevallen: restafval :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ThoNohT schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:56:

In principe is het best handig een paar kabels te hebben. Een hele doos gevuld met kabels lijkt me dan weer overdreven. (Afhankelijk van je definitie van doos, ik heb een doos gevuld met kabels, maar dat is een oude moederbord doos ofzo, ik denk hier aan verhuisdozen).

Punt is dat TS niet kan weggooien. Dus het gaat hem nooit lukken om alleen het zinloze weg te gooien. Dus de overgebleven opties zijn of alle troep bewaren, of alles weggooien. Dan behoor ik bij het kamp dat je beter alles kan weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:48

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

-tom-562 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:54:
Alles om een vuilniszak donderen, dat ruimt het snelste op. Wie bewaard er nu meer dan 5 computer gerelateerde kabels...
nou even tellen
1. micro usb naar usb kabel van oude telefoon
2. USB-c naar usb kabel van huidige telefoon
3. enclosure voor 3,5 HDD 2 kabels 1 voor netstroom en 1 voor naar USB
5. 1 HDMI kabel
6. een leuk 4 USB aansluitingen naar 1 USB-C converter
ik heb nog veel kabels liggen en in gebruik. ik bewaar meer dan 5 kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
Op een kantoor had ik een keer rekken gezien. Deze hadden roosters met gleuven tussen de paar-mm en een centrimeter breed, aan 1 kant open. Je kon de kabels dan ophangen aan hun hals

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 12-04-2019 16:22 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 15:02
Sissors schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:15:
[...]

In principe is het best handig een paar kabels te hebben. Een hele doos gevuld met kabels lijkt me dan weer overdreven. (Afhankelijk van je definitie van doos, ik heb een doos gevuld met kabels, maar dat is een oude moederbord doos ofzo, ik denk hier aan verhuisdozen).

Punt is dat TS niet kan weggooien. Dus het gaat hem nooit lukken om alleen het zinloze weg te gooien. Dus de overgebleven opties zijn of alle troep bewaren, of alles weggooien. Dan behoor ik bij het kamp dat je beter alles kan weggooien.
Als het een hele kast opneemt dan is het inderdaad tijd om wat te downscalen, daar ben ik het mee eens. Maar alles weggooien zou ik toch zomaar niet doen. Maar ik lees nergens dat hij niet kan weggooien? Dus ik zou er nog steeds voor zijn een paar kleine doosjes (of wat voor systeem hij uiteindelijk ook vindt) te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het gaat om een privesituatie, plus TS heeft rust nodig, niet alleen in zijn huis maar ook in zijn hoofd.
Alle goede bedoelingen ten spijt is ie niet geholpen met een pegboard oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
Kabelkapstok: https://www.aurayaudio.co...9-Wall-Mount-Cable-Hanger

Wat betreft de konmari-methode: neem vooral de regel 'afgedankte spullen niet aan familie/vrienden laten zien maar meteen wegbrengen' hééél serieus!

[ Voor 26% gewijzigd door Gluten Parody op 12-04-2019 21:18 . Reden: linkie f*ckup ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1