Game/Muziek computer ineen steken

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 09:57
Beste Tweakers

Kunnen jullie mij advies geven om een pc met de juiste en beste specs samen te stellen om vooral een beetje te kunnen gamen (de wat casual steam games/ lol/ etc...) en zowel muziekprogramma's te kunnen laten draaien (cubase, Abelton, en dergelijke). Dus denk ik dat de grafische kaart en audiokaart toch wel bovengemiddeld moeten zijn?

Ik wil vooral een pc creëren met specs die wat langer mee gaan en eventueel later kunnen getweaked worden (bv meer ram of meer sdd's er instoppen enz...) om de levensduur te kunnen bevorderen.

En welke sites kunnen jullie evt aanraden om die dingen te laten ineen steken? Ben desondanks als vrouw zijnde niet zo handig met prutswerk. :P

Het budget wil ik liefst rond 1000 euro houden, maar mocht dat niet kunnen of er echt andere dingen aan te raden zijn, wil ik max tot 1500 gaan. Evt tips rond kwaliteitsvolle monitors zijn ook welkom. 21:9 zou nice zijn.

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Sugabeat op 11-04-2019 12:03 . Reden: foutjes ]

Beste antwoord (via Sugabeat op 11-04-2019 12:34)

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 11:22
Dan zou ik eens hier beginnen: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Vervolgens kan je naar de best buy guides kijken om een eerste opzet te maken: serie: Best Buy Guide

We zijn absoluut niet te beroerd om suggesties te geven, maar niemand wil hier iemand anders huiswerk maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
We werken hier volgens het principe dat je eerst zelf onderzoek moet plegen.
Wat heb je al gevonden? Wat zijn je exacte wensen?

Hier kunnen we niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugabeat
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 09:57
Ja ik heb geprobeerd onderzoek te plegen en dacht aan 16 gig ram, nvidia grafische kaart, I7 processor, etc... maar dat zijn standaard noob specs.
Ik weet dat er vele verschillende versies van alles zijn, maar er is mij bv verteld dat een i7 processor niet perse beter is dan bv een nieuwere generatie i5 enzovoorts...
Ik zie het bos door de bomen niet.

Het moet dus vooral smooth kunnen draaien om te games te kunnen spelen en muziekprogramma's gelijk Cubase en Abelton kunnen draaien om muziek te kunnen bewerken, opnemen zonder dat alles crashed wanneer er verschillende sporen worden afgespeeld. Er moet dus ook geluidskwaliteit zijn.
Het moet voor een lange tijd mee kunnen gaan. Ik ken niets van merken, kloksnelheden, juiste wattage voor voedingen, of welke koelingen het beste voor alles moet zijn en daarom vraag ik of jullie hiermee mij kunnen helpen. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Dan zou ik eens hier beginnen: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Vervolgens kan je naar de best buy guides kijken om een eerste opzet te maken: serie: Best Buy Guide

We zijn absoluut niet te beroerd om suggesties te geven, maar niemand wil hier iemand anders huiswerk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat dus. Werk aan de winkel. Zodra je zelf iets bij elkaar hebt geklikt kan je het posten in Desktop Aankoopadvies.

Dit topic is gesloten.