Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-07 16:06
Matched: Ziggo
Wij twijfelen om over te stappen naar glasvezel van Delta. Hier op de veluwezoom willen ze binnenkort het hele buitengebied meepakken. Er loopt nu een inschrijfactie en daar zit misschien een kans.

- Momenteel hebben we Ziggo en de TV-streams van Ziggo zijn van uitmuntende kwaliteit. Daar kun je echt diepte in het beeld zien en levende kleuren (hoge bitrate en zeker 1080p). Iets wat ik nog maar zelden zie bij mensen die op glasvezel (KPN) zitten of DSL hebben. Hoe zit dat bij Delta? Wat is de kwaliteit van de streams in mbps? Weet iemand dat toevallig. Deze informatie is erg lastig boven tafel te krijgen.

- Hoe snel is het TV kastje dat je krijgt? Voordat we Ziggo hadden zaten we op het oude Glashart platform met de Amino afstandsbedieningen. De kastjes van Ziggo zijn wat dat betreft sneller met zappen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat het trage kastjes worden. Ook deze informatie is lastig te verkrijgen.

- Wat is de kwaliteit van de helpdesk en service van Delta Glasvezel? Is er hier iemand die al Delta Glasvezel heeft? Dus niet via COAX, maar echt de glasvezel variant. Ik begrijp dat dit hetzelfde bedrijf is, maar het is duideijk dat ze hun geld op glasvezel zetten en wellicht is er ook een verschil in servivce te bemerken.

- Wie heeft er ervaring met de zakelijke helpdesk van Delta? Wij gaan het deels zakelijk gebruiken en wllen van die extra service gebruikmaken. Heeft dat zin? Of kunnen we dat geld beter besparen.

- Onze intentie is om in de nabije toekomst streams (HD+ kwaliteit) te gaan aanbieden vanuit een trainingslocatie hier aan huis. Om die reden kijken we naar de hogere upload die glasvezel kan bieden. Ziggo lijkt toch wat tekort te schieten als ik grote bestanden wil uploaden en ik tegelijkertijd nog wat wil surfen. Om die reden leek glasvezel ons wel wat.

Redelijk veel vragen. We moeten voor 6 juni 2019 aanvragen als we meewillen met deze inschrijfronde...
Wat hulp en inzicht is daarom welkom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
blue kachina schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:43:
Wij twijfelen om over te stappen naar glasvezel van Delta. Hier op de veluwezoom willen ze binnenkort het hele buitengebied meepakken. Er loopt nu een inschrijfactie en daar zit misschien een kans.

- Momenteel hebben we Ziggo en de TV-streams van Ziggo zijn van uitmuntende kwaliteit. Daar kun je echt diepte in het beeld zien en levende kleuren (hoge bitrate en zeker 1080p). Iets wat ik nog maar zelden zie bij mensen die op glasvezel (KPN) zitten of DSL hebben. Hoe zit dat bij Delta? Wat is de kwaliteit van de streams in mbps? Weet iemand dat toevallig. Deze informatie is erg lastig boven tafel te krijgen.

- Hoe snel is het TV kastje dat je krijgt? Voordat we Ziggo hadden zaten we op het oude Glashart platform met de Amino afstandsbedieningen. De kastjes van Ziggo zijn wat dat betreft sneller met zappen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat het trage kastjes worden. Ook deze informatie is lastig te verkrijgen.

- Wat is de kwaliteit van de helpdesk en service van Delta Glasvezel? Is er hier iemand die al Delta Glasvezel heeft? Dus niet via COAX, maar echt de glasvezel variant. Ik begrijp dat dit hetzelfde bedrijf is, maar het is duideijk dat ze hun geld op glasvezel zetten en wellicht is er ook een verschil in servivce te bemerken.

- Wie heeft er ervaring met de zakelijke helpdesk van Delta? Wij gaan het deels zakelijk gebruiken en wllen van die extra service gebruikmaken. Heeft dat zin? Of kunnen we dat geld beter besparen.

- Onze intentie is om in de nabije toekomst streams (HD+ kwaliteit) te gaan aanbieden vanuit een trainingslocatie hier aan huis. Om die reden kijken we naar de hogere upload die glasvezel kan bieden. Ziggo lijkt toch wat tekort te schieten als ik grote bestanden wil uploaden en ik tegelijkertijd nog wat wil surfen. Om die reden leek glasvezel ons wel wat.

Redelijk veel vragen. We moeten voor 6 juni 2019 aanvragen als we meewillen met deze inschrijfronde...
Wat hulp en inzicht is daarom welkom.
toon volledige bericht
Ik denk dat je dit wat ruimer moet bekijken dan alleen voor nu. Je hebt nu de kans om een aansluiting te krijgen tegen aanmerkelijk lagere kosten dan wanneer je een jaar zou wachten. Ik zou zeggen: neem het goedkoopste abonnement bij Delta, bijvoorbeeld alleen internet of zoiets en hou TV van Ziggo er bij. En dat combineren met een maandbetaling van de vastrechtkosten (of je moet dan eenmalige bedrag makkelijk kunnen missen)
Dat totaal kost je het eerste jaar meer geld, dat snap ik. Maar na dat jaar kan je het abonnement opzeggen en stopt ook het vastrecht. In totaal ben je dan in ieder geval ruim minder geld kwijt dan wanneer je nu niks doet, het netwerk wel wordt aangelegd, en jij over 1 of twee jaar alsnog over wil stappen.

En dat die aansluiting er komt is van belang want je kan er op rekenen dat er in de toekomst echt wel een keer een deal zal komen met T-Mobile en/of KPN Wholesale zodat op de netwerken van Delta/CAIW alle bekende providers kunnen gaan leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De beeldkwaliteit van interactieve TV van Delta is gewoon erg goed. Doet beslist niet onder voor Ziggo.

Ik heb zelf interactieve televisie van Caiway en die gebruikt met de nieuwe Amino Aria 7X kastjes hetzelfde televisieplatform als Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-07 16:06
Barre73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat je dit wat ruimer moet bekijken dan alleen voor nu. Je hebt nu de kans om een aansluiting te krijgen tegen aanmerkelijk lagere kosten dan wanneer je een jaar zou wachten. Ik zou zeggen: neem het goedkoopste abonnement bij Delta, bijvoorbeeld alleen internet of zoiets en hou TV van Ziggo er bij. En dat combineren met een maandbetaling van de vastrechtkosten (of je moet dan eenmalige bedrag makkelijk kunnen missen)
Dat totaal kost je het eerste jaar meer geld, dat snap ik. Maar na dat jaar kan je het abonnement opzeggen en stopt ook het vastrecht. In totaal ben je dan in ieder geval ruim minder geld kwijt dan wanneer je nu niks doet, het netwerk wel wordt aangelegd, en jij over 1 of twee jaar alsnog over wil stappen.

En dat die aansluiting er komt is van belang want je kan er op rekenen dat er in de toekomst echt wel een keer een deal zal komen met T-Mobile en/of KPN Wholesale zodat op de netwerken van Delta/CAIW alle bekende providers kunnen gaan leveren.
Prima advies. Gisteren aangevraagd en vastrecht meteen afgetikt. Er was een aanbieding dat het nu 1000 euro was ipv 1600. Bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Al jij van dit soort zelfverzekerde uitspraken gaat doen dan krijg ik weer hoop O-)
Je bent toch een insider van (voormalig) XS4ALL ?

Wat betreft het beeld. Ik heb jarenlang COAX gehad van Ziggo, nu COAX en glasvezelTV van Caiway en dat doet niet onder voor het beeld dat ik bij Ziggo had. Caiway zal wel moeten blijven investeren in meer HD. Recent zijn er weer SD zenders toegevoegd... ik ben een kritische abonnee, ik weet het maar dat verwacht je toch niet meer |:(

Caiway en Delta leveren allebei op hetzelfde platform tegenwoordig aan nieuwe klanten. De amino-kastjes ogen op het eerste oog snel (ik moet het doen met beelden van dolopfriet) alleen heeft men een rondtollend circeltje voor wanneer zenderinfo wordt opgehaald, dat doet weer afbreuk aan het snelle gevoel helaas.

De nieuwe app kan streamen en krijgt nu Delta en Caiway gezamenlijk zenders inkopen meer HD en dat geldt dan meteen voor het hele platform en naar ik aanneem volgend jaar UHD.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Delta zijn gisteren de volgende zenders naar HD gegaan op DIT:
ZDF HD
Arte HD
Ketnet HD
Oranje TV HD
Fox Sports 6 HD
Ziggo Sports Extra HD
Ziggo Sports Docu HD

Dezelfde zenders zijn toegevoegd aan het nieuwe interactieve platform van Caiway.

[ Voor 59% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-08-2019 18:03 ]

• dolopfriet
Nu nog CNN in HD, het SD beeld ziet er niet uit.
RTL Lounge en RTL Crime in HD, reeds een jaar in HD bij NLZiet en Ziggo nog langer.
En niet Zeeland voortrekken met regionale zender in HD, geef dan meer regionale zenders door in HD!
dolopfriet schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:51:
RTL Lounge en RTL Crime in HD, reeds een jaar in HD bij NLZiet en Ziggo nog langer.
En niet Zeeland voortrekken met regionale zender in HD, geef dan meer regionale zenders door in HD!
Helemaal eens, laat men nu ook gelijk helemaal doorpakken. De regionalen vind ik een must aangezien men niet alleen met Omroep Zeeland kan paraderen in HD, dan ook de rest doen!
De overige genoemde zenders, maar ook NDR, WDR en RTL Television zouden nog naar HD kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:51:
Het update lijkt gestopt?? Is ARD nu wel naar HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:42:
Sjakie, daar bestaat geen geschikt paar ogen voor.
Ook jij kan niet op het internet zien dat jouw lokale zender omroep Lutjebroek, wel of niet wordt doorgegeven van te voren bij een aanbieder.
Toch wel, want in de zenderlijsten staat dan altijd wel "lokale omroep" bij een zendernummer. Kijk maar op de lijst van Caiway of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:58:
Ook de regionale zenders zijn nog steeds niet in HD bij Delta.
Ik weet niet hoe het bij Caiway is natuurlijk.
Dat gaat gelijk op. Gewoon afwachten. Ik verwacht binnen nu en drie weken ARD HD, Schlager TV en TVE HD.
Als op diezelfde dag er geen regionalen naar HD gaan dan laat het zich nog lange tijd op zich wachten.
Ik zou het niet redelijk vinden aangezien Omroep Zeeland wel HD is.

Onderstaand alle kanalen die nog naar HD kunnen:
CNN (KPN/T-Mobile)
WDR (KPN)
NDR (KPN)
TRT (KPN)
Omroep Brabant (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep West (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Rijnmond (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
L1 TV (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Gelderland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
RTV Utrecht (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
NH (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne))
AT5 (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep Flevoland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Oost (KPN, T-Movile, SKV, Joyne)
TV Drenthe (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Noord (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omrop Fryslân (KPN/Kabelnoord)
Boomerang (KPN/T-Mobile)
RTL Television (KPN/SKV), zelfs 4K
Sat1 (KPN)
Al Jazeera English (KPN/T-Mobile)
100% NL (KPN)
192TV
Family7 (KPN/SKV/Kabelnoord)
Secret Circle (KPN/Youfone)
ProSieben (KPN)
KiKa (KPN)
RTL Lounge (Ziggo)
RTL Crime (Ziggo)
RTL Telekids (Ziggo)
NPO Extra 1
NPO Extra 2
NPO Zap
NPO Politiek
NPO Nieuws

Deze kanalen zijn helemaal niet bij Delta/Ciaway beschikbaar maar wel bij KPN én in HD:

Dreamworks Channel
Insight
Njam!
Tageschau24
3Sat
One

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-03-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het grootste probleem dat er ergens wel stappen worden gemaakt, maar op andere fronten totaal niet.
Ik had echt gedacht dat er meer slagkracht zou komen, van elkaars goede zaken gebruik maken.
Het TV-product is juist nog datgene waarop gescoord moet worden, dat moet tiptop zijn.
Maar er zijn op het nieuwe platform te veel problemen en zaken die niet voor elkaar zijn:
* HD zenders die er moeten zijn maar er niet zijn
* Geen verdere uitrol van HD (toch minimaal de regionalen, de NPO Plus kanalen en de RTL kanalen)
* Dolby onbreekt
* Vooruitspoelen en terugkijken gaat niet op zenders waar het op het oude platform wel kon
* Nederlandse EPG ontbreekt daar waar het er wel is
* Kanaal 12 kun je niet direct naar toe
* Geen favorietenlijst
* Netflix en Videoland ontbreken, moeten gekeken worden via wifi en de Chromecast, juist daar wil je profiteren van de glasvezelverbinding.
* 4K is ver te zoeken, er zijn wel degelijk al 4K kanalen, o.a. Eurosport 4K
* De kanalenlijst is niet handig, kanalen willen we onder elkaar en niet naast elkaar.
* Ondertiteling ontbreekt
* Teletekst ontbreekt op diverse zenders
* HbbTV is er niet meer

Iedere fatsoenlijke provider als KPN en Ziggo hebben dit al jaren beter voor elkaar. Wanneer het platform nu geheel nieuw zou zijn, maar dat is al in 2018!! begonnen. Wtf? Het duurt gewoon twee jaar alvorens de decoders de juiste en fatsoenlijke software krijgen!

Ik heb al eerder gehint op een overname van COAX door Ziggo met een glasvezeltoegang en KPN als eigenaar.
Het zou me echt niet verbazen dat we het helemaal niet meer gaan meemaken dat Caiway en Delta één bedrijf wordt, maar dat de hele handel al veel eerder is verkocht. KPN heeft in de gebieden waar Caiway actief is twee keuzen: zelf aanleggen of overname.
Zelf aanleggen gaat KPN binnen nu en drie jaar zeker doen, tenzij men tussentijds de zaak kan overnemen.
Wanneer KPN er een glasvezel naast gaat leggen ben ik op zeker weg!

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-03-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roberto...... schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Je kan lijsten blijven plaatsen maar er gaat niks gebeuren. Ik heb het inmiddels opgegeven en wacht tot 1 september(einde contract.)
Ik denk dat mijn lijstje ook wel bekend is bij Caiway/Delta. Het nieuwe product interactief is aantoonbaar slechter dan Multiscreen.
Dat op zich is al een teken aan de wand. Caiway is er te vroeg mee begonnen en bij Delta klagen de abonnees al 2 jaar en ook die abonnees kregen belofte op belofte dat het snel goed zou komen.

Ik blijf het allemaal erg jammer vinden. Ik kwam zelf van Ziggo en ik zie met een schuin oog wat Ziggo doet, dat is gewoon top.
Dat geldt ook voor KPN. Maar goed dat zijn grote concerns en wanneer je daar op de fora kijkt dan klagen ze bij Ziggo over te weinig HD en bij KPN over de update van de decoder en/of het ontbreken van alle regionale zenders. Overal is wel iets te vinden.

Door de monopolie die er is in de Caiway en Deltagebieden kan men de klant alles maken en breken.
De concurrenten op dezelfde glasvezel zijn nauwelijks concurrenten te noemen en de rest wordt stelselmatig geweerd.
KPN wil er niet op alleen met optie tot koop. Het wachten is dus tot KPN er een vezel naast gaan leggen. Dan moet Caiway/Delta harden gaan lopen anders lopen de abonnees vanzelf weg.

De Caiway-werknemers waren ook niet erg gelukkig met de Twentenaren die massaal riepen niets van Caiway te willen en Ziggo te willen behouden.

Tot slot: ik ben verder tevreden met wat ik heb. De soep wordt nu ook weer niet zo heet gegeten al zou ik toch wensen dat het niveau wordt aangetikt van Ziggo en KPN, waarbij snel reageren op fouten een vereiste is, meer de focus ligt op meer HD en 4K.
Kortom meedenken en vooruitdenken. Bij Caiway/Delta kijkt men alleen naar wat er is en dat wordt onderhouden, dan sta je in mijn ogen stil of hol je hard achteruit.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-03-2020 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26
Binnen enkele weken kan ik ook gebruik maken van glasvezel van Delta, maar als ik jullie laatste berichten zo lees heb ik tot nu toe nog een goede keus gemaakt door alleen internet af te nemen bij Delta en tv bij Ziggo te laten.

We zullen zien hoe het over een paar weken is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:06
@dolopfriet

Mijn ouders hebben de kans om mee te doen aan een initiatief voor lokale uitrol van glasvlezel. Mogelijke providers zijn Delta, Caiway en Online.nl. Heb hen aangeraden om voor Delta te gaan en eerst alleen internet te bestellen zodat de aansluiting er komt.

Ze hebben nu alles-in-1 via Ziggo. Als ik de ervaringen hier zo lees is het verstandig om voor TV bij Ziggo te blijven. Voordeel is dan ook dat bestaande bekabeling kan blijven liggen en dat ze geen apart kastje nodig hebben. Ze gebruiken nu namelijk een CI module die in de TV zit.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 17:26
nMad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
@dolopfriet

Mijn ouders hebben de kans om mee te doen aan een initiatief voor lokale uitrol van glasvlezel. Mogelijke providers zijn Delta, Caiway en Online.nl. Heb hen aangeraden om voor Delta te gaan en eerst alleen internet te bestellen zodat de aansluiting er komt.

Ze hebben nu alles-in-1 via Ziggo. Als ik de ervaringen hier zo lees is het verstandig om voor TV bij Ziggo te blijven. Voordeel is dan ook dat bestaande bekabeling kan blijven liggen en dat ze geen apart kastje nodig hebben. Ze gebruiken nu namelijk een CI module die in de TV zit.
Ik zit hier ook over na te denken. Pakket bij Delta is al besteld inclusief TV maar kan nog aangepast worden.

Dan zou het voor mij Delta 400 mbps glasvezel worden + TV Start van Ziggo, ietsjes duurder dan Alles in 1 van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-06 08:52
nMad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
@dolopfriet

Wij hebben dezelfde situatie. (Waarschijnlijk woon ik niet zover bij jouw ouders vandaan ;)). Nu ook Ziggo Alles-in-1. Keuze is of Caiway, of Delta. Ik begrijp dat het beter is om het TV pakket bij Ziggo af te blijven nemen voorlopig. Waarom Delta en geen Caiway voor het internet?

Het liefst willen we op zo kort mogelijke termijn vervolgens naar bij voorkeur XS4ALL overstappen. Altijd de beste provider geweest voor ons. Ooit in een andere woonplaats gedwongen tot Caiway want ook daar toen glas aanleg en geen andere keuze. Beviel ons op zich prima, na een lastige opstart met modem- en interactieve ontvanger-wissels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 21:06
Tia Dalma schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Wij hebben dezelfde situatie. (Waarschijnlijk woon ik niet zover bij jouw ouders vandaan ;)). Nu ook Ziggo Alles-in-1. Keuze is of Caiway, of Delta. Ik begrijp dat het beter is om het TV pakket bij Ziggo af te blijven nemen voorlopig. Waarom Delta en geen Caiway voor het internet?

Het liefst willen we op zo kort mogelijke termijn vervolgens naar bij voorkeur XS4ALL overstappen. Altijd de beste provider geweest voor ons. Ooit in een andere woonplaats gedwongen tot Caiway want ook daar toen glas aanleg en geen andere keuze. Beviel ons op zich prima, na een lastige opstart met modem- en interactieve ontvanger-wissels.
Ze wonen in de buurt van Sneek, Friesland. Voor Delta gekozen omdat Caiway bijna 2 jaar geleden is overgenomen door Delta. Als je voor Caiway kiest dan heb je dus alsnog Delta ;) Bovendien is Delta de partij die deze lokale initiatieven voor uitrol van glasvezel ondersteunt.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De favorietenlijst van Caiway en Delta is niet te vergelijken met de favorietenlijst op de Mediabox Next van Ziggo. Bij Ziggo kan je de volgorde en nummering volledig zelf bepalen per favorietenlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1174526 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:27:
Uhu.. raar dat Caiway/Delta hier niet reageert hoor. Ik zou staan te popelen om te reageren op een forum met mensen die voortdurend alles afzeiken wat je doet.

Er reageren mensen in dit topic die letterlijk op 3 fora Delta alleen maar aan het afzeiken zijn, ondanks dat ze al maanden geen klant meer waren en zijn argumenten keihard weerlegt zijn op al die fora.
Dat ben ik niet in elk geval. Ik ben wel zeer kritisch omdat ik van Ziggo afkom en het daar gewoon goed was.
Ik moet nu verplicht Caiway afnemen omdat ik geen fatsoenlijke alternatieven heb in mijn regio.
Caiway is naar binnen gefietst alhier en ik verwacht gewoon goede diensten zonder gebreken.
Bij Ziggo was er ook wel eens wat, maar dat werd tenminste met spoed opgelost.

Ik zit al een jaar zonder Dolby, fatsoenlijke favorietenlijst, ontbrekende HD zenders, pauzeren dat niet goed werkt, en een tv-gids die niet onder elkaar staat maar naast elkaar.

Dat zijn allemaal zaken die men al lang had kunnen aanpakken in 1 jaar tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik kan ook kiezen voor Ziggo. Maar Ziggo is wel aan de prijs vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:28:
[...]

Ooit gehoord van multicast? ;)
Ja.maar inmiddels is er een uitleg die ik snap. Elke binnenkomende HD stream kost Gigabits. Dus opslag en servers, die vervolgens de stream vertalen naar de decoders. Kortom elke Hd zender er bij is gelijk aan hardware kopen. Er is nog wel capaciteit maar die zet men in om straks populaire zenders als RTL Lounge, Crime, Telekids en RTL Telvision of enkele duitse zenders om te zetten.

De keuze valt eerst op geliefde en veel bekeken zenders. En elk jaar komt er budget vrij om nieuwe hardware te kopen en weer meer Hd te doen. Voor dit jaar is het potje nog niet op heb ik begrepen. Die RTL zenders gaan in de loop van het jaar wellicht nog wel komen,

4K is nog duurder en ik mag hopen dat ze daar geld voor reserveren zodat we volgend jaar minimaal NPO UHD krijgen en mogelijk Ziggo Sport UHd en/of Eurosport UHD. EK voetbal en OS zullen zeker 4K zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Net als bovenstaand bericht ben ik ook aan het oriënteren voor Delta.
Waarschijnlijk neem ik alleen internet via Delta en tv van Ziggo.
Waar ik erg benieuwd naar ben is de stabiliteit, snelheid en ping tijden.
Tevens wil ik ook graag eigen apparatuur met SFP gebruiken.
Echter kan ik daar weinig over vinden wat daarin de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
rfbroek schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:03:
Heeft Delta de zaken zoals ondertiteling en Dolby Surround wel goed voor elkaar?
Delta komt namelijk aantrekkelijk over, maar ja als het een zusje van Caiway is kijk ik toch nog de kat uit de boom.
Raar dat jij je oordeel laat vellen door zo n malafide site vol met klagers :+ . Type Ziggo daar eens in en dan schrik je pas. Echt een mooi aanbod van Delta en wat zou forumlid @dolopfriet balen dat die net Delta heeft opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben gillend weggegaan bij Delta. Ik kon zelfs van zenders niet opnemen die bij Caiway wel konden.
Ik zit nu bij Ziggo met de Mediabox Next. Ik betaal wel de hoofdprijs en ook daar is het niet volmaakt, maar zoals de Mediabox Next werkt en hoe Ziggo op hun eigen forum reageert met de wil om problemen van klanten snel op te lossen, dat is allemaal bij elkaar lichtjaren voorsprong op Deltafiber.

Minpunt bij Ziggo is weer dat je geen tweede Mediabox Next kunt krijgen, terwijl ik en veel klanten dat dolgraag willen. Daar heb je bij Deltafiber weer geen last van.

[ Voor 17% gewijzigd door dolopfriet op 07-07-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik terug kon naar Ziggo zou ik geen seconde twijfelen.
Ik denk ook dat een tweede Next op den duur wel beschikbaar komt. Ziggo is altijd vrij soepel als het om hardware gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:53:
Als ik terug kon naar Ziggo zou ik geen seconde twijfelen.
Ik denk ook dat een tweede Next op den duur wel beschikbaar komt. Ziggo is altijd vrij soepel als het om hardware gaat.
Een tweede next is vrijwel niet nodig. De app kan casten en er is nu een app voor android-tv's

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-07-2020 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 17:59
Sinds vorige week een glas-aansluiting via het Glasvezelbuitenaf initiatief van Rendo. Voor de particuliere klant is er de keuze uit Caiway, Delta of Online.nl. Van alle drie word ik niet heel blij.

In eerste instantie (inmiddels 16 maanden geleden) gekozen voor Caiway. Na ontvangst van het installatie-pakket gebeld met de helpdesk (35 minuten in de wacht) met het verzoek de modem in bridge-mode te zetten: kan niet. Bestelling geannuleerd en het installatiepakket terug gestuurd.

Ik zit echter wel vast aan minimaal 1 jaar abonnement bij 1 van de genoemde providers. Ik overweeg nu TV van Ziggo te houden want dat is gewoon goed. Voor Internet moet ik nu dus kiezen tussen Delta en Online. Ik heb hier en daar begrepen dat met wat aandringen Delta het modem wel in bridge-mode wil zetten. Iemand daar ervaring mee ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 09:46
wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:37:
Sinds vorige week een glas-aansluiting via het Glasvezelbuitenaf initiatief van Rendo. Voor de particuliere klant is er de keuze uit Caiway, Delta of Online.nl. Van alle drie word ik niet heel blij.

In eerste instantie (inmiddels 16 maanden geleden) gekozen voor Caiway. Na ontvangst van het installatie-pakket gebeld met de helpdesk (35 minuten in de wacht) met het verzoek de modem in bridge-mode te zetten: kan niet. Bestelling geannuleerd en het installatiepakket terug gestuurd.

Ik zit echter wel vast aan minimaal 1 jaar abonnement bij 1 van de genoemde providers. Ik overweeg nu TV van Ziggo te houden want dat is gewoon goed. Voor Internet moet ik nu dus kiezen tussen Delta en Online. Ik heb hier en daar begrepen dat met wat aandringen Delta het modem wel in bridge-mode wil zetten. Iemand daar ervaring mee ?
Je kan er, na activatie via het meegeleverde modem, ook voor kiezen om een mediaconverter te gebruiken. De TP Link MC220L kost 2 tientjes, hoeft het modem ook niet meer in bridge modus gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
BlazeMuis schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Je kan er, na activatie via het meegeleverde modem, ook voor kiezen om een mediaconverter te gebruiken. De TP Link MC220L kost 2 tientjes, hoeft het modem ook niet meer in bridge modus gezet te worden.
Na wat verder onderzoek was ik ook uitgekomen bij een mediaconverter. Ik sta nog voor de keuze om TV eventueel bij Ziggo te houden. Dat maakt het iets eenvoudiger. Ik heb maar 1 cat6 naar een switch bij de TV liggen. Ik weet niet of dat voldoende is voor IPTV van Delta.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:49
wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Na wat verder onderzoek was ik ook uitgekomen bij een mediaconverter. Ik sta nog voor de keuze om TV eventueel bij Ziggo te houden. Dat maakt het iets eenvoudiger. Ik heb maar 1 cat6 naar een switch bij de TV liggen. Ik weet niet of dat voldoende is voor IPTV van Delta.
Ligt eraan hoe je het aansluit. Het is mogelijk mits de switch bij de tv igmp snooping kan. De genexis heeft vervolgens een truukje dat het TV verkeer op de juiste vlan terecht komt en de juiste QoS tag krijgt.

Echter als je met een mediaconverter aan de slag gaat is de makkelijkste optie om vlan101 door te zetten naar de switch en op de switch te untaggen. Zelf heb ik niet geprobeerd om de settop via een router op het publieke internet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Als ik bij Ziggo alleen TV wil afnemen zit ik vast aan Kabel TV en dan is het niet mogelijk om extra zenders zoals Fox Sports te nemen. De goedkoopste optie wordt dan TV-Start van 26,95 + 12,95 voor Fox Sport.

Stel ik neem toch TV bij Delta, dan heb ik naast de mediaconverter nog een managed switch nodig zoals de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini ? (ivm de vlan's voor internet en tv)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan zijn we eindelijk waar we willen zijn. Het zou een goede zet zijn.
Er is veel gaande. De COAX gaat ook wel de deur uit bij Delta Infra. Duurt echt niet lang aleer deze door Ziggo wordt overgenomen. Er is veel gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Telegraaf, AD en Financieel Dagblad ook?

Overlap with Delta Fiber. KPN's previous attempt to buy CAIW was blocked by competition regulators, so a new deal may mean having the sell the Zeeland cable network. Ziggo and T-Mobile are potential candidates.

https://www.telecompaper....ts-eqts-interest--1357631

Tja, als ik het roep is het allemaal speculatie :-). Maar hier staat het ook genoemd. Maar nogmaals het zit allemaal in een zeer pril stadium. Er is niets over te zeggen.

[ Voor 65% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-10-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

Sjakie0101 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

De Telegraaf, AD en Financieel Dagblad ook?

Overlap with Delta Fiber. KPN's previous attempt to buy CAIW was blocked by competition regulators, so a new deal may mean having the sell the Zeeland cable network. Ziggo and T-Mobile are potential candidates.

https://www.telecompaper....ts-eqts-interest--1357631

Tja, als ik het roep is het allemaal speculatie :-). Maar hier staat het ook genoemd. Maar nogmaals het zit allemaal in een zeer pril stadium. Er is niets over te zeggen.
Je beantwoord je eigen vraag. "Er is niets over te zeggen". Doe dat dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

Sjakie0101 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

En dan zijn we eindelijk waar we willen zijn. Het zou een goede zet zijn.
Er is veel gaande. De COAX gaat ook wel de deur uit bij Delta Infra. Duurt echt niet lang aleer deze door Ziggo wordt overgenomen. Er is veel gaande.
Zoals hier over weer iets heel anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom jan en alleman Delta hiertoe wil dwingen, terwijl er nauwelijks providers zijn die het hebben.
Delta heeft al IPv6 op hun bestaande DOCSIS netwerk, dus ze doen het al. KPN, Ziggo, XS4All en Freedom leveren ook IPv6 bij al hun nieuwe verbindingen of na een modemswap.

IPv6 is gewoon een onderdeel van een moderne internet verbinding. Daar zou je niet eens meer om moeten vragen.

De stelling dat nauwelijks providers het doen is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15
Snow_King schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Delta heeft al IPv6 op hun bestaande DOCSIS netwerk, dus ze doen het al. KPN, Ziggo, XS4All en Freedom leveren ook IPv6 bij al hun nieuwe verbindingen of na een modemswap.

IPv6 is gewoon een onderdeel van een moderne internet verbinding. Daar zou je niet eens meer om moeten vragen.

De stelling dat nauwelijks providers het doen is onjuist.
Nou.. T-Mobile, tele2, Oxxio (en andere Telfort klonen zoals Youfone en Budget Thuis) online.nl doen hier nog geen ipv6. Van de week is hier T-Mobile DSL opgeleverd, nergens ipv6 te bekennen.

Nu hebben we het wel over de goedkopere providers.

Ipv6 en Ziggo schijnt nogal een dingetje te zijn, dan drukken ze je gewoon achter een CG-nat voor ipv4. Noem ik ook niet volwaardig.

Genoeg nog op te lossen voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 11:07
Tankiej schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Ik ben ook onlangs overgestapt van Caiway naar Delta. Eigenlijk de voornaamste reden bij mij is het lagere maand tarief. Daarnaast iets hogere snelheid en de eerste 3 maanden bijna €40 per maand korting. Dat telt wel aan :)

Ik ben persoonlijk wat minder tevreden over de Kamai in vergelijking met het kastje dat ik van Caiway had. Opstarten duurt langer, overschakelen naar andere zender duurt belachelijk lang en door de tv gids scrollen is ook ontzettend langzaam. Eigenlijk beschamend dat ze dit soort dingen nog uitgeven...
Maar de afstandsbediening bij de Kamai werkt wel op m'n tv, die van Caiway deed dat niet. Dus er is wel een pluspuntje :+
Dat zappen op die Kamai kastjes is echt langzaam! Ik kom vanuit Ziggo en had de Mediabox Next, (ook de Horizons) Daar ging zappen super snel, dat komt omdat ze de volgende zenders alvast inladen. Hoop dat er eventuele nieuwe kastjes komen waarbij het zappen sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is inderdaad een verschrikking, vergeleken bij de Mediabox Next van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wellicht dat iemand hier het kan vertellen.
Ik heb onlangs mijn aansluiting gekregen in de woning en heb het installatiepakket ontvangen.

Voor 11 november staat de installatie gepland door de monteur weet iemand of je contract dan ook gelijk ingaat of zit daar nog enige tijd tussen ?

Zelf neem ik aan dat deze actief is op de dag van activatie, maar wellicht kunnen jullie daar iets over zeggen.
De reden dat ik het vraag is dat ik niet te lang wil wachten om het contract met ziggo op te zeggen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
MdO82 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:33:
Wellicht dat iemand hier het kan vertellen.
Ik heb onlangs mijn aansluiting gekregen in de woning en heb het installatiepakket ontvangen.

Voor 11 november staat de installatie gepland door de monteur weet iemand of je contract dan ook gelijk ingaat of zit daar nog enige tijd tussen ?

Zelf neem ik aan dat deze actief is op de dag van activatie, maar wellicht kunnen jullie daar iets over zeggen.
De reden dat ik het vraag is dat ik niet te lang wil wachten om het contract met ziggo op te zeggen
Volgens mij kan je dat makkelijk na vragen bij de Delta klantenservice, op welke dag je abonnement/contract in gaat.
Bij mij was het op 8 oktober, maar waren de diensten op 7 oktober al actief zodat ik praktisch zonder downtime kon overstappen. Modem wisselen en klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben op dit moment bezig met smokeping.
Kan iemand mij wellicht vertellen welke dns-servers Delta gebruikt ?

Wil monitoren wat straks het verschil is tussen Ziggo en Delta

Ik kwam de volgende tegen, maar weet niet of dit de juiste zijn

code:
1
2
3
62.238.255.68
62.238.255.84
212.115.192.112

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
MdO82 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:29:
Ik ben op dit moment bezig met smokeping.
Kan iemand mij wellicht vertellen welke dns-servers Delta gebruikt ?

Wil monitoren wat straks het verschil is tussen Ziggo en Delta

Ik kwam de volgende tegen, maar weet niet of dit de juiste zijn

code:
1
2
3
62.238.255.68
62.238.255.84
212.115.192.112
In mijn Genexis staat als DNS:
code:
1
2
3
DNS
62.45.71.117
62.45.70.117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
mfransen schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:32:
Sinds gistermiddag ineens geen glasverbinding meer, lampjes glas en internet uit. Klantenservice niet meer telefonisch bereikbaar na 16 uur en de chatfunctie gaf steeds de melding "Geen medewerkers beschikbaar", waarbij je niet eens in een wachtrij komt oid. Na een tijdje proberen eindelijk in de chat gekomen, stond ik eerst een uur in de wacht "op nummer 1 in de wachtrij". Uiteindelijk wel correct geholpen en a.s. dinsdag komt er een monteur. Ik ontdek nu dat de itv ontvanger ook via een xs4all verbinding werkt 😂😂 (die gelukkig nog niet opgezegd is). Ik was best tevreden over Delta maar de reactietijd en bereikbaarheid van de klantenservice vind ik toch wel een puntje....
Grappig, Mijn iTV box werkt ook bij mijn ouders met een Ziggo aansluiting >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ilankroon schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:19:
[...]

Logisch, is niet afhankelijk van de provider. Hij verbindt gewoon naar de Delta servers en werkt net als de app op je telefoon vanaf elk Nederlands IP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ilankroon schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:19:
[...]

Ik verwacht sinds de aanpassing van afgelopen week. Volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling van Delta die Multicast had aanstaan om dit te voorkomen. Dit veroorzaakte echter een hoos van klachten omdat de decoders op de slaapkamers uitvielen die via switches verbonden waren via het internet (en niet via de tv-poort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verder is Delta/Caiway de enige provider die NPO 2 Extra HD nog niet doorgeeft, alle andere providers (zelfs Ziggo!) hebben deze al omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHorst
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-12-2022

RvdHorst

Canon 400D + canon EFs 17-85

lier schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:22:
[...]

Delta=Caiway, dus dat maakt de onderlinge keuze makkelijker. Weet dat er veel klachten zijn over het tv platform, ik heb zelf (van Caiway overgestapt naar Delta ivm korting en beter passend abinnement) gekozen voor Internet only icm NLZiet/Videoland/Netflix. En op het gebied van Internet heb ik geen reden tot klagen.
Dank voor uw antwoord. Heeft Delta veel problemen met TV? Ik kom zelf uit een ziggo gebied. Wat ik altijd merk bij andere providers dat die 10seconde achterlopen met uitzendingen. Of zijn er nog grotere problemen met deze providers? Hoe werkt dit dan met NLziet? Kan je hier iedere zender op ontvangen en ook opnemen? Heb je hier dan een kastje voor nodig voor je TV?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Wanneer komt Delta nou eens met een betere en snellere decoder? Het zappen duurt een eeuwigheid. (Vergeleken met de Mediabox van Ziggo die ik hiervoor op mijn oude adres had).

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 10-07 19:29
Ik vraag me af of het de moeite is om van mijn ziggo over te stappen naar delta of caiway.

Opzich gaat het mij alleen om internet. Eigenlijk nooit problemen met ziggo.

Iemand hier die is overgestapt van ziggo naar het delta fiber netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yell0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:56
PacinoAllstars schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:02:
Ik vraag me af of het de moeite is om van mijn ziggo over te stappen naar delta of caiway.

Opzich gaat het mij alleen om internet. Eigenlijk nooit problemen met ziggo.

Iemand hier die is overgestapt van ziggo naar het delta fiber netwerk?
Ben, ondertussen vorig jaar, overgestapt ivm een glasvezel project in de buurt, maar had wel Ziggo via de coax. Internet is prima, stabieler dan Ziggo, waar ik regelmatig problemen had met trage verbindingen.
De TV oplossing van Delta is 'anders' dan Ziggo; het heeft wat tijd gekost om daaraan te wennen, met zaken die beter zijn en zaken die slechter zijn. De vetraging van 20 secs die eerder werd genoemd hier, was afgelopen nacht om 00:00 ook duidelijk, we waren gewoon te laat.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Mis je niet dat je nu slechts stereo geluid hebt bij Delta interactief in plaats van Dolby 5.1 bij Ziggo, Yell0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
dolopfriet schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:48:
Mis je niet dat je nu slechts stereo geluid hebt bij Delta interactief in plaats van Dolby 5.1 bij Ziggo, Yell0?
Ik vind tv bij Delta vele malen achterlopen dan bij Ziggo. Internet bij Delta is super! maar TV. Ik mis Dolby en ik irriteer me aan de trage decoder. Zappen duurt echt veels te lang (Ziggo ging echt sneller. Ze bufferen de volgende zender alvast hoorde ik). Hoop dat dit bij Delta verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels is ook Ziggo bezig met de voorbereidingen van de eerste UHD zender via COAX, Love Nature.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-01-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruvas schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Zullen ze er nog ooit achterkomen dat ze een andere ontvanger moeten leveren dan de Aria 7x.
Dat kan men op den duur onderuit halen door met een Android-app op de tv te komen, dan zit men niet meer aan hardware vast. Het kan niet anders zo zijn dat men dit toch echt als toekomstvisie heeft.

Het is dat de OS2021 en EK2021 verstoord worden door corona (minder/geen publiek etc) maar je kon al aanvoelen dat de NPO zeker een 4K kanaal had geopend. Caiway had dan moeten passen. Delta heeft wel 4K decoders.

Eurosport komt wel met een 4K kanaal tijdens OS2021 en heeft ook alle rechten voor de OS en het zal me benieuwen of Caiway dan wakker wordt en vroegtijdig dit kanaal op de een of andere manier gaat doorgeven.

Dat geldt ook voor Ziggo Sports UHD, die zit er naar verluid ook dit jaar aan te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-01-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:51
Sjakie0101 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:09:
[...]

Dat kan men op den duur onderuit halen door met een Android-app op de tv te komen, dan zit men niet meer aan hardware vast. Het kan niet anders zo zijn dat men dit toch echt als toekomstvisie heeft.

Het is dat de OS2021 en EK2021 verstoord worden door corona (minder/geen publiek etc) maar je kon al aanvoelen dat de NPO zeker een 4K kanaal had geopend. Caiway had dan moeten passen. Delta heeft wel 4K decoders.

Eurosport komt wel met een 4K kanaal tijdens OS2021 en heeft ook alle rechten voor de OS en het zal me benieuwen of Caiway dan wakker wordt en vroegtijdig dit kanaal op de een of andere manier gaat doorgeven.

Dat geldt ook voor Ziggo Sports UHD, die zit er naar verluid ook dit jaar aan te komen.
Ik snap overigens niet waarom Delta is gestopt met het leveren van de amino kamai 7x.
Ze moeten toch weten uit ervaring van dochteronderneming Caiway dat de aria 7x niet het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
sten123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:55:
Zijn er mensen uit twente die ervaringen hebben met het netwerk/tv diensten van delta ? En zo ja hoe zijn de eerste ervaringen
Ik ben verhuisd naar Deltagebied vanuit Ziggogebied.
Internet is stabiel, snel en geen enkel probleem.
TV is vele malen beter bij Ziggo, alleen al de deconder die erg traag zapt van Delta.
Voor de rest goede service en geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ilankroon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Ik ben verhuisd naar Deltagebied vanuit Ziggogebied.
Internet is stabiel, snel en geen enkel probleem.
TV is vele malen beter bij Ziggo, alleen al de deconder die erg traag zapt van Delta.
Voor de rest goede service en geen issues.
Het vreemde is dat Delta en Caiway hier gewoon mee weg komen en vrolijk de hun abonnement fors verhogen. Bij KPN worden de klanten op dit moment gecompenseerd voor niet werkende en trage decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Laatst online: 21:42
rfbroek schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:15:
Online heeft veel ontevreden klanten, als je de reviews mag geloven.
Caiway /Delta is 1 pot nat. Zelfde eigenaar.
Interactieve TV is veel ellende.
Niet dat ik veel ervaring heb met Caiway, maar alle ISP’s (Ziggo, KPN..) scoren even slecht bij Trustpilot.
Ruvas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Inderdaad ik heb Caiway glasvezel zonder tv en een Apple TV met NLziet prima!
In onze gemeente zijn ook glasvezelplannen en als dit doorgaan ga ik ook voor dit scenario.

Er komt toch geen bal op TV dus die paar pareltjes kijk ik wel via NLziet voor € 8/maand. Met een € 45 glasvezel abonnement erbij ben ik dan zeker niet duurder uit.

Alleen al dat er dan een derde netwerk komt is wat mij betreft de moeite van het overstappen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 14:27
Goedemiddag,
Hier in Waspik loopt er ook een glasvezel actie, waar je je t/m vandaag voor kan aanmelden.
Als ik de reacties hier op dit draadje zo lees is men heel tevreden over de internet verbinding, maar veel minder tevreden over de TV verbinding. Ik ben dan ook voornemens me alleen aan te melden voor internet glasvezel en voor TV voorlopig van de Ziggo kabel aansluiting te houden. Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar wel de beste. Wat vinden jullie?
PS: ik kan toch wel gewoon de Ziggo Go app blijven gebruiken dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Eduardo M op 17-03-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hier ook een tevreden gebruiker van Delta internet only met Ziggo als tv aanbieder en ook Netflix, NLziet.

Voor mij deze keuze gemaakt ivm de smartcards die ik had en Formule 1.

Ik ben meer een Formule 1 fanaat dan Eredivisie (ESPN)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 20:43
Ook hier wordt momenteel glasvezel van Delta aangelegd na een actie in deze regio (Maarn) eind vorig jaar. Op zich heel blij dat er een fysiek glasvezelnetwerk komt, en heb gedacht aan overstappen, maar twijfel nog heel erg, vooral gezien de slechte ervaringen die mensen hier momenteel met interactieve TV hebben. Juist TV (als in ondersteuning voor 4K) zou voor mij namelijk een reden zijn om naar glasvezel te gaan kijken.

Ik zit momenteel namelijk (al jaren trouwens) bij xs4all via DSL op een 100/10 mbit lijn. Hoewel het niet de allersnelste verbinding voor de huidige maatstaven is, is mijn verbinding altijd superstabiel geweest, zowel qua internet als tv. Ik ben een standaard gebruiker, dus geen bijzondere wensen qua servers, upload-snelheid of een heel gezin dat zit te internetten, dus in principe volstaat de huidige situatie prima. Bovendien staat xs4all natuurlijk bekend als kundig en behulpzaam als je ooit eens iets hebt.

Het enige waar ik nu tegenaan begin te lopen is de beperking op UHD (4K) bij xs4all. In het basispakket zouden 3 standaard 4K-zenders moeten zitten, maar ondanks dat ik onlangs op verzoek de 4K-ontvanger (Arris 5202) heb mogen ontvangen, kan ik die 4K-zenders niet ontvangen omdat ze bij xs4all hadden besloten die zenders alleen bij glasabbo's aan te zetten. De helpdesk gaf toe dat mijn verbinding snel en stabiel genoeg was om live 4K te kijken, maar hij kon die zenders niet aan zetten over een DSL-verbinding.

Nu zijn die drie gratis zenders (Love Nature, Xite en nog een) het punt niet echt - dat is vooral leuk om even te ervaren hoe live 4K eruit ziet - maar als we straks meer 4K-zenders gaan krijgen wil ik toch wel graag de mogelijkheid hebben om die te ontvangen. Bovendien was het me vooral te doen om de formule 1: Ziggo gaat dat dit jaar voor zijn klanten in 4K uitzenden en aangezien wij het Ziggo Sport totaal pakket via xs4all hebben lopen, had ik gehoopt dat wij (uiteindelijk) ook races in 4K zouden kunnen kijken. Nu is het überhaupt maar de vraag of dat via deze verbinding (DSL) gaat lukken.

Als ik echter lees dat juist interactieve TV bij Delta het zwakke punt is, en ook daar 4K nog zeer beperkt en onzeker is qua aanbod, heeft overstappen weinig zin. Dan heb ik straks wel een stuk sneller internet, maar als ik het zo lees wel een minder fijne TV ervaring (langzaam kastje, vertraging in de lijn van 20+ sec, etc.). En ik schrijf xs4all nog wel hoger aan als het gaat om service en kunde.

Ik neig er dus naar even de kat uit de boom te kijken. Misschien dat ik, nu ze de kabels fysiek in de grond gaan leggen, wel een korting kan krijgen op glasvezel tot in de meterkast zonder meteen een abonnement af te sluiten. Daar ga ik ze maar eens over bellen. Hopelijk kunnen we in de toekomst dan xs4all als aanbieder over die glaslijn krijgen, of verbetert Delta de TV-diensten dusdanig dat het een interessant alternatief wordt.

@peacelord Jij had in Rhenen hetzelfde aanbod gekregen. Ligt het netwerk bij jullie al? En heb je daar uiteindelijk voor gekozen?

Update: Net even gebeld met DeltaFiber en Delta glasvezel (de provider): het is helaas niet mogelijk om met korting nu bij de aanleg wél de aansluiting tot in de meterkast aan te leggen zonder daarbij een abonnement bij ze af te sluiten. Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht natuurlijk, maar het is altijd het proberen waard.

Ze geven aan dat als wij later alsnog aangesloten willen worden dat dat dan € 650,- gaat kosten. Heeft iemand hier eerder voor gekozen, en klopt dat bedrag? Als dit klopt, dan loont het om nu gewoon een simpel internet-only abo bij ze af te sluiten voor € 45,- (150 mbit) of € 52,50 (400 mbit) per maand voor 1 jaar; dan ben ik uiteindelijk goedkoper uit dan later los aansluiten en kan ik hun diensten tijdelijk naast mijn huidige DSL-abonnement laten draaien. Bijkomend voordeel: geen moment van downtime, en de eerste drie maanden krijg je gratis 'the full package' van 1 gbit internet + alle zenders interactieve TV. Kan ik meteen checken hoe goed of slecht hun TV-dienst is. :)

[ Voor 14% gewijzigd door secret17 op 23-03-2021 10:53 . Reden: Update ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:04

RobertowNL

For your gear!

robbierzz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:54:
Wow, wel bijzonder om hier te lezen dat je bij de aanleg van de glasvezel in je huis een abonnement móet afnemen. Bij ons in de buurt werd de glasvezel tot in huis afgemonteerd, zonder verplichting tot afname van een abonnement. Uiteraard mocht je de montage weigeren, dan kwamen er zeker kosten bij kijken als je later alsnog besloot deze te laten aansluiten.

Komt dat doordat Delta hier wellicht de beschikking heeft over een eigen COAX netwerk wat ze de nek willen omdraaien en dat in jullie omgeving niet hebben? Of komt dat door specifieke afspraken tussen de gemeente en Delta? Ik ben wel benieuwd...
Heeft natuurlijk gewoon te maken met een betere businesscase voor Detla Fiber en haar partners. Als mensen het nemen + laten installeren is het in de toekomst waarschijnlijker dat ze een abonnement afnemen via het Delta Fiber netwerk. Zeker omdat het meer en deel van de mensen niet jaarlijks wijzigt van provider.

Ze moeten marktaandeel krjgen, waar ze in het gebied waar ze al Coax hebben al partij zijn. Dan is dat wellicht minder van belang.

Het is hier overigens niet alleen een abonnement, maar ook nog aansluitkosten. Ruwweg opgedeeld in 3 soorten:

- Buitengebied zonder Ziggo (eerste aansluitronde) kosten €1900,- + 1 jaar abo of 15 p/m*
- Buitengebied met Ziggo (tweede aansluitronde) kosten €1000,- + 1 jaar abo of 7,50 p/m*
- Binnen bebouwde kom (tweede aansluitronde) kosten € 0,- + 1 jaar abo
*inflatie gecorrigeerd
Achteraf een aansluiting vragen kost bovenop bovenstaande bedragen +-700 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 24-03-2021 09:32 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Theoretisch kunnen andere providers allang opereren op het Deltafiber netwerk.

Alleen zijn de huren / voorwaarden blijkbaar zo onredelijk dat het niet gebeurt. Er is al jaren sprake van een monopolie positie, zeker nadat Ziggo van de coax af werd gegooid.

Ik zie KNP nog eerder zelf glas ernaast gaan leggen dan dat ze van Deltafiber gaan huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 20:43
rfbroek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:46:
Theoretisch kunnen andere providers allang opereren op het Deltafiber netwerk.

Alleen zijn de huren / voorwaarden blijkbaar zo onredelijk dat het niet gebeurt. Er is al jaren sprake van een monopolie positie, zeker nadat Ziggo van de coax af werd gegooid.

Ik zie KNP nog eerder zelf glas ernaast gaan leggen dan dat ze van Deltafiber gaan huren.
Dat is het vervelende aan particulier eigenaarschap van een stuk infrastructuur - dat zie je in al die markten terug: energie (netbeheerders), het spoor (ProRail) en dus ook in datanetwerken (DSL, COAX, Glasvezel). Als maatschappij wil je niet dat infrastructuur (onnodig) dubbel of driedubbel wordt aangelegd, maar je wil ook niet dat degene die toevallig eigenaar is van een stukje netwerk de monopolist gaat uithangen en huurders/gebruikers een poot uit draait. Volgens mij hebben ze KPN daarom ooit gedwongen redelijke prijzen te vragen voor gebruik van hun netwerk. Zou dat dan ook niet voor andere aanbieders gelden?

There can be only fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laptopleon
secret17 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Volgens mij haal je hier KPN/xs4all als provider en KPN als netwerkeigenaar door elkaar. DeltaFiber is en blijft eigenaar van het glasvezelnetwerk dat ze hier nu aanleggen, maar zij verdienen dat straks terug door verhuur aan providers. Op dit moment zijn er maar een zeer beperkt aantal providers die over hun glasvezelnetwerk internetdiensten aanbieden: Delta, Caiway en Online.
Ik begrijp dat Delta Fiber en Delta als Internet Service Provider twee verschillende zaken zijn, maar uiteindelijk zal de uitgebruiker – net als bij KPN of Ziggo – linksom of rechtsom zowel het netwerk als de ISP moeten betalen.

Hier kun je op dit moment inschrijven voor glasvezel wat nog aangelegd moet worden door Delta Fiber, door een ISP abonnement te nemen bij Delta, Caiway (wat ook van Delta is), Online, Helden van Nu en Kliksafe.
De reden dat ik niet sta te juichen om (verplicht) op één van deze providers over te stappen (zodat ik glas tot in de woning krijg) is niet de prijs - ik betaal nu € 80,- p/m aan xs4all voor internet en televisie - maar het feit dat ik slechte recenties (in dit forum) lees over deze providers - met name m.b.t. televisie. En laat dat nou net de dienst zijn waarom ik graag t.z.t. overstap op glas: 4K-ready lijntje. (En ja, tuurlijk is de extra snelle internetverbinding ook mooi meegenomen.)
Wat betreft XS4ALL.. daar stopt KPN toch sowieso mee? Is een hele serie nieuwsartikelen over geweest hier op t.net. Uiteindelijk gingen oud-medewerkers zelfs een nieuwe provider organiseren. Of ga je dan mee naar Freedom? https://xs4allmoetblijven...ordt-langzaam-ontmanteld/
Wat ik echter hoop is niet dat KPN het glasvezelnetwerk gaat kopen, maar dat zij als provider (en daarmee impliciet ook xs4all als provider) een contract met DeltaFiber zullen afsluiten zodat ik xs4all als provider kan houden maar dan over glas.
Ik kan juist een boek schrijven over de vreselijk slechte ervaringen, zeg maar gerust frustraties die ik met KPN heb meegemaakt, zowel zakelijk als ik namens klanten iets moest regelen, als privé. Echt, Kafka zou er nog een puntje aan kunnen zuigen.

Delta wordt hier een monopolist genoemd, maar ik kan zoals gezegd kiezen uit vijf ISP's op het aan te leggen Delta Fiber netwerk. Daarnaast kan ik hier KPN 'krijgen' en Ziggo, waar ik nu bij zit.

Afgezien daarvan heeft KPN al 20 geen enkele moeite gedaan om hier glasvezel aan te leggen, ook niet in de dorpen of nieuwe wijken, waar toch een heel nieuwe infrastructuur gelegd moest worden. Gewoon weer koper leggen, dit jaar nog!

Pas in rond 2004 ging KPN eindelijk eens een keer ADSL aanbieden in het buitengebied. De camping van onze familie, boerenbedrijven etc. moesten het tot dan doen met dure, trage ISDN of analoge inbelverbindingen, die zelfs de 56k bij lange na niet haalden.

Campings in de buurt, zoals die van m'n broer, hebben zelf een straalverbinding met het dichtstbijzijnde dorp, kilometers verderop, opgezet, om toch nog een beetje fatsoenlijk internet aan klanten te kunnen bieden.

Toen wij dit huis kochten, in 2004, lag er al glasvezel naar de dorpen. Toch werd, tot onze verbazing, door KPN alleen koper aangeboden in onze wijk. Dat was toen al achterhaald, laat staan nu.

Nu Delta Fiber hier letterlijk elke eenzame boerderij, al ligt ze kilometers diep, alleen in de polder, gaat aansluiten, komt KPN ineens met een betere zendmast en verspreid onsamenhangende verhalen via folders over 'glasvezelinternet' wat ze 'in de straat aanleggen' terwijl ze geen glasvezel aanbieden.

De WiFi-modem/routers van Ziggo zijn ook bagger, maar de rest, met name internetverbinding is tenminste stabiel en hun aanbod is in alle opzichten beter dan KPN (prijs, zenderpakket, internetsnelheid, stabiliteit verbinding, klantenservice).

Ik verwacht geen liefdadigheid, van geen enkel bedrijf, maar ik denk dat het heel goed is dat KPN en Ziggo minimaal een derde speler als concurrent krijgen. Zo zie ik het.
Ik snap wel dat de aansluiting naar mijn meterkast geld kost, en daarom ben ik ook best bereid aansluitkosten te betalen, maar als het in de toekomst € 650,- moet kosten (waarvoor dan apart een ploeg moet komen om specifiek voor mijn adres de straat weer open te gooien etc etc), dan moet het toch goedkoper kunnen als ze de kabel toch al door de straat een het leggen zijn? Dan denk ik: bied mensen dan de mogelijkheid om tegen een leuke korting de kabel meteen tot in de meterkast te leggen.

En voor DeltaFiber lijkt het me ook strategisch een handige keuze: je vangt nu alvast geld voor de aansluiting zelf, en in de onderhandeling met mogelijk nieuwe providers kun je aantonen dat je veel meer mensen tot in de meterkast hebt aangesloten, wat het voor providers over glas een aantrekkelijker netwerk maakt. Iedereen wint lijkt me. :)
Ik begrijp je wel, maar een slapende aansluiting heeft voor Delta Fiber (of voor welke netwerk-aanlegger dan ook) feitelijk geen waarde.

Jouw aansluiting maken, zeker achteraf, kost aan manuren alleen al meer dan die € 650. Er moeten een paar mensen komen, misschien wel met een kraantje en of apparaat om onder je tegels door te 'schieten', de netwerkaansluiting moet gemaakt worden vanaf de hoofdkabel. Twee mensen keer een dag werk kost al meer dan € 650. Die 650 is niet de prijs die het kost, maar wat jouw bijdrage is.

Je moet het zó zien: Een bedrijf zet een netwerk op in een dorp. Of er nou 30, 60 of 90% dorpelingen klant worden, er moet toch een kabel naar de backbone gelegd worden. Er moet toch in elke straat een netwerkkabel onder de stoep gelegd worden. Er moeten toch overal kasten komen etc. Kortom, de investering / kosten zijn grotendeels hetzelfde. Alleen verdienen ze die nauwelijks terug met maar 30% klanten, maar met 60% is het een mooie investering met een mooi rendement.

Vergelijk het met een voetbalvereniging in oprichting. Ze hebben er feitelijk weinig aan dat het halve dorp een stukje veld mee helpt betalen, als er daarna bijna niemand lid wordt. De voetbalclub kan alleen bestaan van een blijvende stroom inkomsten.

En mensen die niet meteen lid worden, worden in de praktijk later maar zelden alsnog lid, zeker als ze al bij een andere sportvereniging zitten.

Daarom proberen KPN, Delta Fiber of wie dan ook mensen op allerlei manieren over te halen meteen lid te worden. Feitelijk leggen ze in eerste instantie geld toe op de aansluitingen, of ze nou meteen gedaan worden of later. Pas in de loop der jaren verdienen ze die terug.

Over TV gesproken: Het hele TV-gebeuren zou los moeten staan van providers. De huidige situatie is gegroeid uit het kabel-tv-verleden, maar heeft eindelijk zijn bestaansrecht al verloren.

Let maar op: Met name Ziggo probeert dit zo lang mogelijk uit te melken, maar waarom zou je nog een 'box' nemen via een apart TV-systeem van je ISP?

De komende jaren zal het steeds makkelijker en normaler worden om gewoon een 'kale' internet-aansluiting te nemen en je TV-pakket via een 'losse' online aanbieder te regelen. NLZiet voor Nederlandse TV via de omroepen. Streaming videodiensten zoals Netflix, Disney, Prime, Apple TV+ en straks ESPN (want dat gaan ze niet volhouden, zoals nu, alleen via een TV-pakket van een ISP) etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
laptopleon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:57:
Delta wordt hier een monopolist genoemd, maar ik kan zoals gezegd kiezen uit vijf ISP's op het aan te leggen Delta Fiber netwerk. Daarnaast kan ik hier KPN 'krijgen' en Ziggo, waar ik nu bij zit.
Hier in het oosten is er wel degelijk een monopolie. We kunnen niet kiezen voor Ziggo, anders zat ik daar nog steeds. Ziggo is juist van de kabel afgegooid door Caiway/Cogas destijds. Er zijn zelfs kamervragen over gesteld.

Als je hier televisie wil kan je kiezen uit Caiway, Delta en Online. En dat zijn slechte televisie providers. De andere providers zijn te duur of zijn geen bruikbaar alternatief.

Internet only is wel goed te doen, dat heb ik dus en voor de rest stream ik televisie van andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laptopleon schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:57:
[...]

Ik begrijp dat Delta Fiber en Delta als Internet Service Provider twee verschillende zaken zijn, maar uiteindelijk zal de uitgebruiker – net als bij KPN of Ziggo – linksom of rechtsom zowel het netwerk als de ISP moeten betalen.

Hier kun je op dit moment inschrijven voor glasvezel wat nog aangelegd moet worden door Delta Fiber, door een ISP abonnement te nemen bij Delta, Caiway (wat ook van Delta is), Online, Helden van Nu en Kliksafe.

[...]

Wat betreft XS4ALL.. daar stopt KPN toch sowieso mee? Is een hele serie nieuwsartikelen over geweest hier op t.net. Uiteindelijk gingen oud-medewerkers zelfs een nieuwe provider organiseren. Of ga je dan mee naar Freedom? https://xs4allmoetblijven...ordt-langzaam-ontmanteld/

[...]

Ik kan juist een boek schrijven over de vreselijk slechte ervaringen, zeg maar gerust frustraties die ik met KPN heb meegemaakt, zowel zakelijk als ik namens klanten iets moest regelen, als privé. Echt, Kafka zou er nog een puntje aan kunnen zuigen.

Afgezien daarvan heeft KPN al 20 geen enkele moeite gedaan om hier glasvezel aan te leggen, ook niet in de dorpen of nieuwe wijken, waar toch een heel nieuwe infrastructuur gelegd moest worden. Gewoon weer koper leggen, dit jaar nog!

Pas in rond 2004 ging KPN eindelijk eens een keer ADSL aanbieden in het buitengebied. De camping van onze familie, boerenbedrijven etc. moesten het tot dan doen met dure, trage ISDN of analoge inbelverbindingen, die zelfs de 56k bij lange na niet haalden.

Campings in de buurt, zoals die van m'n broer, hebben zelf een straalverbinding met het dichtstbijzijnde dorp, kilometers verderop, opgezet, om toch nog een beetje fatsoenlijk internet aan klanten te kunnen bieden.

Toen wij dit huis kochten, in 2004, lag er al glasvezel naar de dorpen. Toch werd, tot onze verbazing, door KPN alleen koper aangeboden in onze wijk. Dat was toen al achterhaald, laat staan nu.

Nu Delta Fiber hier letterlijk elke eenzame boerderij, al ligt ze kilometers diep, alleen in de polder, gaat aansluiten, komt KPN ineens met een betere zendmast en verspreid onsamenhangende verhalen via folders over 'glasvezelinternet' wat ze 'in de straat aanleggen' terwijl ze geen glasvezel aanbieden.

De WiFi-modem/routers van Ziggo zijn ook bagger, maar de rest, met name internetverbinding is tenminste stabiel en hun aanbod is in alle opzichten beter dan KPN (prijs, zenderpakket, internetsnelheid, stabiliteit verbinding, klantenservice).

Ik verwacht geen liefdadigheid, van geen enkel bedrijf, maar ik denk dat het heel goed is dat KPN en Ziggo minimaal een derde speler als concurrent krijgen. Zo zie ik het.

[...]

Ik begrijp je wel, maar een slapende aansluiting heeft voor Delta Fiber (of voor welke netwerk-aanlegger dan ook) feitelijk geen waarde.

Jouw aansluiting maken, zeker achteraf, kost aan manuren alleen al meer dan die € 650. Er moeten een paar mensen komen, misschien wel met een kraantje en of apparaat om onder je tegels door te 'schieten', de netwerkaansluiting moet gemaakt worden vanaf de hoofdkabel. Twee mensen keer een dag werk kost al meer dan € 650. Die 650 is niet de prijs die het kost, maar wat jouw bijdrage is.

Je moet het zó zien: Een bedrijf zet een netwerk op in een dorp. Of er nou 30, 60 of 90% dorpelingen klant worden, er moet toch een kabel naar de backbone gelegd worden. Er moet toch in elke straat een netwerkkabel onder de stoep gelegd worden. Er moeten toch overal kasten komen etc. Kortom, de investering / kosten zijn grotendeels hetzelfde. Alleen verdienen ze die nauwelijks terug met maar 30% klanten, maar met 60% is het een mooie investering met een mooi rendement.

Vergelijk het met een voetbalvereniging in oprichting. Ze hebben er feitelijk weinig aan dat het halve dorp een stukje veld mee helpt betalen, als er daarna bijna niemand lid wordt. De voetbalclub kan alleen bestaan van een blijvende stroom inkomsten.

En mensen die niet meteen lid worden, worden in de praktijk later maar zelden alsnog lid, zeker als ze al bij een andere sportvereniging zitten.

Daarom proberen KPN, Delta Fiber of wie dan ook mensen op allerlei manieren over te halen meteen lid te worden. Feitelijk leggen ze in eerste instantie geld toe op de aansluitingen, of ze nou meteen gedaan worden of later. Pas in de loop der jaren verdienen ze die terug.

Over TV gesproken: Het hele TV-gebeuren zou los moeten staan van providers. De huidige situatie is gegroeid uit het kabel-tv-verleden, maar heeft eindelijk zijn bestaansrecht al verloren.

Let maar op: Met name Ziggo probeert dit zo lang mogelijk uit te melken, maar waarom zou je nog een 'box' nemen via een apart TV-systeem van je ISP?

De komende jaren zal het steeds makkelijker en normaler worden om gewoon een 'kale' internet-aansluiting te nemen en je TV-pakket via een 'losse' online aanbieder te regelen. NLZiet voor Nederlandse TV via de omroepen. Streaming videodiensten zoals Netflix, Disney, Prime, Apple TV+ en straks ESPN (want dat gaan ze niet volhouden, zoals nu, alleen via een TV-pakket van een ISP) etc.
toon volledige bericht
Klinkt als wij van WC eend eerlijk gezegd, Delta en Caiway heersen als dictators in Twente over hun glasvezeltje. De tv diensten zijn ondermaats en de klant wordt zo weinig mogelijk geleverd tegen een zomhoog mogelijk abonement. De alternatieven zijn slechter of veel te duur. Andere vooraanstaande providers worden met liederlijke huurprijzen buiten de deur gehouden. Ziggo was hier in Twente prima, had het goed voor elkaar maar die hebben ze letterlijk er afgeschopt om zelf een monopolie te claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Ziggo was hier in Twente prima, had het goed voor elkaar maar die hebben ze letterlijk er afgeschopt om zelf een monopolie te claimen.
Je hebt nu keuzevrijheid gekregen door Caiway. Je kan nu kiezen uit meerdere providers. Toen had je alleen Ziggo die verschrikkelijk duur is en een zeer lage upload heeft. Ook was je afhankelijk van je buren qua internetsnelheid en moest je hopen dat ze niet de hele dag films aan het downloaden waren. Ziggo heeft niet eens voor jou de belangrijke regiozenders in HD terwijl Caiway,Delta en Solcon dit wel hebben.

Je moet niet zo mopperen want je bent er dik op voorruit gegaan. :) :)

Vrienden van mij willen ook Caiway TV op de kabel via Ziggo lijntje maar helaas houdt Ziggo dit tegen.
Kennissen willen graag Delta glas via KPN glasvezel maar helaas houdt KPN dit tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roberto...... schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Je hebt nu keuzevrijheid gekregen door Caiway. Je kan nu kiezen uit meerdere providers. Toen had je alleen Ziggo die verschrikkelijk duur is en een zeer lage upload heeft. Ook was je afhankelijk van je buren qua internetsnelheid en moest je hopen dat ze niet de hele dag films aan het downloaden waren. Ziggo heeft niet eens voor jou de belangrijke regiozenders in HD terwijl Caiway,Delta en Solcon dit wel hebben.

Je moet niet zo mopperen want je bent er dik op voorruit gegaan. :) :)

Vrienden van mij willen ook Caiway TV op de kabel via Ziggo lijntje maar helaas houdt Ziggo dit tegen.
Kennissen willen graag Delta glas via KPN glasvezel maar helaas houdt KPN dit tegen.
Ziggo snelheid is retestabiel. Die upload doet niet zo veel.
En die regiozenders zijn wel in HD te bekijken via de mediabox.

En 6 jaar geleden was de concurrent nog wel koper. Dat verhield zich nog enigszins met Ziggo,
Maar de tijden zijn veranderd.

En keuzevrijheid? Laat me niet lachen! Twee partijen van DeltaFiber, Te dure Solcon en Heldenvannu en Online laten we maar helemaal niet over praten. Solcon is op zondag niet bereikbaar uit geloofsovertugingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Tja, internet zou wat mij betreft gewoon een nutsvoorziening moeten zijn, zoals water of riool, waar iedereen recht op heeft en die uit belasting wordt betaald.

Genoeg voorbeelden van de afgelopen 20 jaar van hele straten, buurtschappen, die uit frustratie uiteindelijk zelf wifi of glasvezel aangelegd hebben en voor een fractie van de prijs iedereen in hun buurt internet aanbieden.

Ik weet een camping met 350+ staplaatsen, die een zelfde systeem voor internet + tv heeft als Ziggo voor een dorp gebruikt. In combinatie met een glasvezelaansluiting. De prijs zit bij de plaatshuur in, dus lastig te zeggen wat de exacte kosten zijn, maar je zou als buurt/dorp volgens mij makkelijk de kosten kunnen halveren door het netwerk zelf aan te leggen.

Het tv-gedeelte werd in zulke gevallen nog op de oude manier gehouden (antenne of kabel) maar zou je anno 2021 ook via internet kunnen afnemen.

Ik denk zoals gezegd dat dat sowieso de norm gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
laptopleon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:10:
[...]

Ik begrijp je twijfels helemaal. Ik wil ook altijd alles voor zijn. Maar vergis je niet: Bij élke provider staat bij trustpilot.com een slechte gemiddelde beoordeling..

Er is bij elke provider een klein aantal zaken dat mis gaat. Er zijn bij elke provider wel zaken die beter kunnen en waar klanten over klagen.

Dat je dus altijd wel een forum hebt waar mensen met dramatische verhalen komen, is onvermijdelijk. Ik wil daar ook niets aan af doen, maar het wil niet zeggen dat het de norm is.

Laat dat je er niet van weerhouden om glasvezel aan te vragen. Ten eerste kun je er onderuit als ze niet leveren wat beloofd is. Ten tweede is het echt veel stabieler, sneller en goedkoper dan 4G Voor Thuis en vergelijkbare mobiel-internet-voor-thuis-achtige oplossingen.
Ik wilde mijn eigen bevindingen delen voor degenen die ervaringen van anderen zoeken.

Ben van ziggo (mediabox XL) overgestapt naar Deltaglas. Vooraf best veel twijfels gehad juist door alle reviews en commentaren - Delta leek de beste onder het slechte aanbod te zijn. Nu dat ik ben overgestapt kan ik alleen maar tevreden zijn.

Wat valt me op: het werkt, is soepel, snel en goede beeldkwaliteit. TV kijken is weer wat leuker geworden (kon eigenlijk niet slechter met de Mediabox XL).
  • Het bestelproces was soepel (wel opmerking: Delta's productinformatie is niet altijd even duidelijk) en dan kwam het lange wachten.
  • Informatievoorziening tijdens het wachten was prima, zodra er iets te melden was, gebeurde dat ook.
  • Graafwerkzaamheden werden door een aannemer gedaan die weer een uitzendbureau had ingehuurd. Dit hoorde ik van de gasten die de afmontage in mijn woning deden. Ze spraken ook geen woord Nederlands.
(minder) leuke anecdote: in ons kleine dorp (1,000) zijn ze ettele honderden klinkers en stoeptegels kwijtgeraakt en de gemeente moest 1 straat compleet opnieuw bestraten. Het vermoeden is dat die 'in het zand eronder liggen'. Tja, als je nootjes betaalt, krijg je apen ... 8)7

Terug naar de eigen installatie:
  1. Genexiz Modem/router installatie duurt een half uur - modem heeft een kale interface, is niet in bridge te zetten maar doet wat ik ervan nodig heb (WIFI uitgezet).
  2. Had wat problemen met m'n eigen router die ik in AP mode had gezet - uiteindelijk eruit gehaald en alles op m'n Unify managed switch gezet (8-60W).
  3. IGMP snooping aangezet - had me ingelezen op dit forum :)
  4. Met hoop van zegen de Amino STB via m'n gewone UTP netwerk op de switch aangesloten en voila! alles werkte in 1 keer
Had ik dit van te voren geweten, dan had ik misschien de modem in de meterkast laten plaatsen. Hier had ik graag vooraf meer duidelijke informatie over gehad maar ik begrijp dat het wat lastig is omdat niet alle netwerkapparatuur hetzelfde werkt. Er las bijv. dat de Unify IGMP implementatie niet zo goed is maar het werkt gewoon. Mijn opstelling is wel simpel: Modem - Switch - Apparatuur.

Mijn kijkervaring:
  1. De Amino rent rondjes om de Mediabox XL - interface is heerlijk soepel. Na het kiezen van een kanaal duurt het ca 2s. om het kanaal te laden - prima acceptabel. Bij de Mediabox kon ik niet eens fatsoenlijk zappen
  2. Beeldkwaliteit is beter, opvallend beter. Waarschijnlijk minder compressie
  3. Delta app (tv kijken, gids, opnames bekijken) doet wat ie moet doen - reviews zijn niet positief maar tov. de Ziggo app vind ik alleen de gids wat minder - deze is per kanaal, er is geen kanaaloverzicht-modus, of ik heb hem nog niet gevonden
  4. Geen Netflix! Maar een Chromecast lost dat op. Oh ja, de Delta app heeft Chromecast support.
  5. TV gaat aan/uit met de Amino (da's een instelling in het overigens erg karige instellingenmenu van de Amino)
  6. Het aanzetten van de Animo/TV tot en met beeld duurt is ca. 20 seconden (mijn TV is redelijk traag)
  7. De afstandsbediening heeft goed bereik. Waar ik de Mediabox ab echt moest richten werkt deze uit alle hoeken en standen. Ik vind hem wel erg licht, had een gram of 40-50 zwaarder mogen zijn
  8. Van het ontbreken van Dolby xx geluid (details even niet voorhanden) heb ik geen last - gebruik gewoon TV speakers en soms m'n Bose Soundbar (basismodel).
Ik zit nu op 1Gb/1Gb en alle kanalen maar ga na 3 mnd terug naar 150/150 + tv basis + ziggo sport.

De Puma 6 test geeft wel wat puntjes maar aangezien ik geen gamer ben, is het voor mij niet relevant (de Connectbox was meen ik nog veel slechter).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGbDg9l90RwVK-6DSLiBvL2U7Og=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CrZ64ERcpXYCS5Y2qBbIOxgP.png?f=user_large

En dan de looks: da's nogal een verschil _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqzCDWD3M0N4C9FknB6_9ggVHfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bphA6MV4D1TpWv8kfFwclvfy.jpg?f=fotoalbum_large

En dan het stroomverbruik: voorheen kwam mijn huis nooit 'idle' onder de 120W, nu zonder problemen sub 90):

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
bluewalk schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:24:
Echt? Ik vind namelijk de beeldkwaliteit echt tegenvallen, compressie die duidelijk zichtbaar wordt bij snellere beelden en rond de ondertiteling.
Da's hier echt wel anders.
Geluidskwaliteit is bedroevend, niet gek met een 96kbps aac geluidsstream. Je hoort de clipping en het klinkt blikkerig.
Niks van gemerkt, maar ik gebruik TV speakers. Merk geen verschil met Ziggo
Ook leuk feitje, je kan niet doorspoelen, niet bij live tv na gepauzeerd te hebben en niet bij je eigen opnamens. Dat was met de Humax wel anders. :|
Dat kan ik wel. Raar.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
bluewalk schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:34:
[...]

Sommige zenders wel, maar bv bij Veronica of RTL weer niet. Opnamens zal ik even moeten checken, misschien dat het veranderd is ondertussen :)
Da's bij ziggo ook zo bij de reclames. Dat is opgelegd. Ik zie nu idd. dat bij sommige zenders het idd. in het programma ook niet kan. Ik heb voor mezelf geen usecase waarin dat vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
[...]

Ik wilde mijn eigen bevindingen delen voor degenen die ervaringen van anderen zoeken.

Ben van ziggo (mediabox XL) overgestapt naar Deltaglas. Vooraf best veel twijfels gehad juist door alle reviews en commentaren - Delta leek de beste onder het slechte aanbod te zijn. Nu dat ik ben overgestapt kan ik alleen maar tevreden zijn.

Wat valt me op: het werkt, is soepel, snel en goede beeldkwaliteit. TV kijken is weer wat leuker geworden (kon eigenlijk niet slechter met de Mediabox XL).
  • Het bestelproces was soepel (wel opmerking: Delta's productinformatie is niet altijd even duidelijk) en dan kwam het lange wachten.
  • Informatievoorziening tijdens het wachten was prima, zodra er iets te melden was, gebeurde dat ook.
  • Graafwerkzaamheden werden door een aannemer gedaan die weer een uitzendbureau had ingehuurd. Dit hoorde ik van de gasten die de afmontage in mijn woning deden. Ze spraken ook geen woord Nederlands.
(minder) leuke anecdote: in ons kleine dorp (1,000) zijn ze ettele honderden klinkers en stoeptegels kwijtgeraakt en de gemeente moest 1 straat compleet opnieuw bestraten. Het vermoeden is dat die 'in het zand eronder liggen'. Tja, als je nootjes betaalt, krijg je apen ... 8)7

Terug naar de eigen installatie:
  1. Genexiz Modem/router installatie duurt een half uur - modem heeft een kale interface, is niet in bridge te zetten maar doet wat ik ervan nodig heb (WIFI uitgezet).
  2. Had wat problemen met m'n eigen router die ik in AP mode had gezet - uiteindelijk eruit gehaald en alles op m'n Unify managed switch gezet (8-60W).
  3. IGMP snooping aangezet - had me ingelezen op dit forum :)
  4. Met hoop van zegen de Amino STB via m'n gewone UTP netwerk op de switch aangesloten en voila! alles werkte in 1 keer
Had ik dit van te voren geweten, dan had ik misschien de modem in de meterkast laten plaatsen. Hier had ik graag vooraf meer duidelijke informatie over gehad maar ik begrijp dat het wat lastig is omdat niet alle netwerkapparatuur hetzelfde werkt. Er las bijv. dat de Unify IGMP implementatie niet zo goed is maar het werkt gewoon. Mijn opstelling is wel simpel: Modem - Switch - Apparatuur.

Mijn kijkervaring:
  1. De Amino rent rondjes om de Mediabox XL - interface is heerlijk soepel. Na het kiezen van een kanaal duurt het ca 2s. om het kanaal te laden - prima acceptabel. Bij de Mediabox kon ik niet eens fatsoenlijk zappen
  2. Beeldkwaliteit is beter, opvallend beter. Waarschijnlijk minder compressie
  3. Delta app (tv kijken, gids, opnames bekijken) doet wat ie moet doen - reviews zijn niet positief maar tov. de Ziggo app vind ik alleen de gids wat minder - deze is per kanaal, er is geen kanaaloverzicht-modus, of ik heb hem nog niet gevonden
  4. Geen Netflix! Maar een Chromecast lost dat op. Oh ja, de Delta app heeft Chromecast support.
  5. TV gaat aan/uit met de Amino (da's een instelling in het overigens erg karige instellingenmenu van de Amino)
  6. Het aanzetten van de Animo/TV tot en met beeld duurt is ca. 20 seconden (mijn TV is redelijk traag)
  7. De afstandsbediening heeft goed bereik. Waar ik de Mediabox ab echt moest richten werkt deze uit alle hoeken en standen. Ik vind hem wel erg licht, had een gram of 40-50 zwaarder mogen zijn
  8. Van het ontbreken van Dolby xx geluid (details even niet voorhanden) heb ik geen last - gebruik gewoon TV speakers en soms m'n Bose Soundbar (basismodel).
Ik zit nu op 1Gb/1Gb en alle kanalen maar ga na 3 mnd terug naar 150/150 + tv basis + ziggo sport.

De Puma 6 test geeft wel wat puntjes maar aangezien ik geen gamer ben, is het voor mij niet relevant (de Connectbox was meen ik nog veel slechter).
[Afbeelding]

En dan de looks: da's nogal een verschil _/-\o_
[Afbeelding]

En dan het stroomverbruik: voorheen kwam mijn huis nooit 'idle' onder de 120W, nu zonder problemen sub 90):
toon volledige bericht
Er is een update op de Amino’s uitgerold, door op de OPT toets te drukken bij de gidsweergave kun je deze wijzigen in de liggende stand. Dit wordt als weergave bewaard, ook wanneer je de box uit zet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben nu erg in verwarring gebracht.
Boereypes heeft heeft zeer goede ervaringen met de Delta interactieve televisie welke hij zelf beter vindt als van Ziggo met de Mediabox XL.

Aan de andere kant lees ik al jaren een betoog van Sjakie hoeveel leed er is aangericht door Ziggo weg te halen uit Twente.

Heeft Sjakie nu al die jaren overdreven of moet Boereypes zijn mening nog bijstellen?

Ik ben nu helemaal de kluts kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
dolopfriet schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:46:
Ik ben nu erg in verwarring gebracht.
Boereypes heeft heeft zeer goede ervaringen met de Delta interactieve televisie welke hij zelf beter vindt als van Ziggo met de Mediabox XL.

Aan de andere kant lees ik al jaren een betoog van Sjakie hoeveel leed er is aangericht door Ziggo weg te halen uit Twente.

Heeft Sjakie nu al die jaren overdreven of moet Boereypes zijn mening nog bijstellen?

Ik ben nu helemaal de kluts kwijt.
De Mediabox XL is/was ook waardeloos, dat klopt wel. De opvolger, Mediabox Next (geen idee of die ondertussen al eens de standaard is?), is wel erg goed en vele malen beter dan de STB die Delta levert.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 17:26
Tankiej schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:42:
[...]

De Mediabox XL is/was ook waardeloos, dat klopt wel. De opvolger, Mediabox Next (geen idee of die ondertussen al eens de standaard is?), is wel erg goed en vele malen beter dan de STB die Delta levert.. :)
Toch moet ik zeggen dat het verschil tussen de Kamai 7X en de Mediabox Next me meevalt. Toen ik de verhalen las was ik erg huiverig om het tv abonnement bij Ziggo op te zeggen maar tot nu toe is het een prima ervaring. "Vele malen beter" is naar mijn mening echt te overdreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
De Aria 7X is een 4K ontvanger dus eigenlijk moet deze vergeleken worden met de Media Box next.

Maar ik ben erg blij om te lezen dat het het leed voor de Twentenaren toch wel meevalt ondanks het vertrek van Ziggo.

Jaren had ik het beeld dat de vlag halfstok hing in Twente met het vertrek van Ziggo.
Dan is het fijn om te lezen dat er ook mensen razend enthousiast zijn over Delta Fiber in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik haal die televisieboxen van Delta Fiber wellicht door elkaar.

Maar wat maakt het uit. Ik weet nu dat Delta Fiber het walhalla is op het gebied van interactief televisiekijken.

De hemel is letterlijk open gegaan in Twente. Dit stelt me enorm gerust na jarenlang alarmberichten hierover gelezen te hebben.

Wel merk ik op dat je bij Ziggo opnames gewoon kan doorspoelen, alleen de reclames niet.
Zover ik weet heeft Delta Fiber dit niet op orde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dolopfriet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:59:
Ik haal die televisieboxen van Delta Fiber wellicht door elkaar.

Maar wat maakt het uit. Ik weet nu dat Delta Fiber het walhalla is op het gebied van interactief televisiekijken.

De hemel is letterlijk open gegaan in Twente. Dit stelt me enorm gerust na jarenlang alarmberichten hierover gelezen te hebben.

Wel merk ik op dat je bij Ziggo opnames gewoon kan doorspoelen, alleen de reclames niet.
Zover ik weet heeft Delta Fiber dit niet op orde.
Beetje minder sarcasme richting (vooral) Sjakie mag ook wel hoor. Het hoeft niet persoonlijk te worden. Daar zijn al meerdere waarschuwingen voor uitgedeeld, ook aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 23:33

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:43:
[...]

Beetje minder sarcasme richting (vooral) Sjakie mag ook wel hoor. Het hoeft niet persoonlijk te worden. Daar zijn al meerdere waarschuwingen voor uitgedeeld, ook aan jou.
Het hoeft zeker niet persoonlijk te worden, dus ook geen wijzende vingertjes op het einde, maar een beetje humor mag best imho. Over en weer.
Leuk om het verhaal van @Boeryepes te lezen, altijd fijn als er zo de tijd genomen wordt voor een post.

Ziggo met Delta/Caiway vergelijken gaat altijd wel een beetje mank vind ik. Tuurlijk kun je puur op beeld kwaliteit en gebruiksgemak van een setopbox een vergelijking doen, maar je moet ook naar het totaal plaatje kijken.

Ziggo richt zich naar mijn mening veel meer op TV dan een Delta/Caiway dat doet. Volgens mij koopt Delta het TV platform in bij Divitel, tenminste dat hebben ze ooit gedaan weet niet of het nu nog zo is.
Ziggo is ook een content provider, ze hebben eigen kanalen en het hele Liberty gebeuren er achter.

Voor menigeen zou het het mooiste zijn als je Ziggo via de app op bv een AppleTV als losse dienst af zou kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt al bijna 4 jaar. Maar Dolby geluid is te veel gevraagd, blikkerig jaren 80 stereogeluid.

Opnames doorspoelen gaat nog steeds niet en je eigen favorieten indelen ook niet.

Ik ben niet anti Delta of Caiway. Maar tegen de wijze waarop ze in Twente in het paard van Troje naar binnen zijn gewerkt. Ze blijven aantoonbaar minder dan Ziggo, maar vragen wel de hoofdprijs en zijn monopolisten.

Ik pleit met name voor veel meer keizevrijheid en een echt open netwerk.

Ik hoop dat KPN zijn vezel er naast gaat leggen in Twenterand als was het maar om te zorgen voor meer concurentie.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-04-2021 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laptopleon
Je moet voor de kwaliteit van je TV / video / whatever simpelweg niet van een provider afhankelijk zijn.

Je wil toch ook niet dat je autofabrikant bepaalt welk merk banden je moet kopen of waar je moet tanken?

Nu is het nog zo dat hele volksstammen afhankelijk zijn van Ziggo of KPN, omdat ze simpelweg geen andere keuze hebben.

Godzijdank komt daar nou eindelijk langzaam verandering in. Over een jaar ligt hier glasvezel en dankzij die concurrentie kan ik dan eindelijk een ‘kaal’ internet-abonnement nemen. (Eentje die ook daadwerkelijk goedkoper is dan mét TV-pakket..)

En dan hoef ik geen TV-pakket meer. De beeldkwaliteit van de publieke omroep is toch ruk, dus die kijk ik wel (terug) via NLziet.

Verder kijk ik vooral Netflix, Prime en YouTube.

En ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat meer mensen dit gaan ontdekken de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:50
Boeryepes schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
[...]

Jij hebt dus ook Ziggo Sport? Loopt bij jou de audio van Ziggo Sport Select ook zo enorm scheef tov het beeld?

Andere zenders zijn redelijk goed. Voorheen met de kabel was Spike TV een ramp, nu is Spike okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
JustVodka schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:58:
[...]

Jij hebt dus ook Ziggo Sport? Loopt bij jou de audio van Ziggo Sport Select ook zo enorm scheef tov het beeld?

Andere zenders zijn redelijk goed. Voorheen met de kabel was Spike TV een ramp, nu is Spike okay.
zoeven 4 kanalen gecheckt en beeld/geluid loopt synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laptopleon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:34:
Je moet voor de kwaliteit van je TV / video / whatever simpelweg niet van een provider afhankelijk zijn.

Je wil toch ook niet dat je autofabrikant bepaalt welk merk banden je moet kopen of waar je moet tanken?

Nu is het nog zo dat hele volksstammen afhankelijk zijn van Ziggo of KPN, omdat ze simpelweg geen andere keuze hebben.

Godzijdank komt daar nou eindelijk langzaam verandering in. Over een jaar ligt hier glasvezel en dankzij die concurrentie kan ik dan eindelijk een ‘kaal’ internet-abonnement nemen. (Eentje die ook daadwerkelijk goedkoper is dan mét TV-pakket..)

En dan hoef ik geen TV-pakket meer. De beeldkwaliteit van de publieke omroep is toch ruk, dus die kijk ik wel (terug) via NLziet.

Verder kijk ik vooral Netflix, Prime en YouTube.

En ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat meer mensen dit gaan ontdekken de komende jaren.
Afhankelijk zijn van KPN kan niet. Als je KPN kan gebruiken kan je ook andere DSL providers kiezen. Net als bij glasvezel wat je als voorbeeld aanhaalt.
Dat DSL in het algemeen soms geen alternatief is vanwege de lage snelheid is een ander probleem maar heeft niks met de providers te maken. Alleen met de Infraclub van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Maar even serieus,

Nu sinds een week duidelijk is dat onze buurt definitief glasvezel krijgt, wordt ik door KPN gebeld om over te stappen.

Zeer irritante mensen, blijven terugbellen vanaf nieuwe nummers ondanks geblokkeerde nummers, verkondigen totale onzin en worden zelfs geïrriteerd als je aangeeft niet geïnteresseerd te zijn.

Decennia lang hebben KPN – en Ziggo etc net zo goed natuurlijk – de tijd en mogelijkheid gehad om glasvezel aan te leggen en NIETS gedaan.

Nu Delta het gewoon gaat doen, nota bene in zo’n beetje de polders van de dunstbevolkte gemeente van Nederland(!), nu komt KPN ineens met een telefonisch lulverhaal dat ze glasvezel aanbieden.

Ten eerste doen ze dit pas nu ze gedwongen worden door de situatie. Ten tweede is het gewoon een leugen want ze hébben simpelweg geen glasvezelnetwerk in de straat liggen. Witheet kan ik daar van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:58:
Huh? Er ligt geen glas maar ze zeggen van wel?
Dat is al een paar jaar een no-no binnen KPN na het fiber to the curb debacle (dat ook als glasvezel werd verkocht)

Welke plaats betreft dit dan?
Zo deed Ziggo dat ook, "wij hebben ook glasvezel hoor". Ja maar het laatste stukje blijft natuurlijk coax.

Waar ik toen woonde was er ook daadwerkelijk glasvezel in huis, en dan kwamen Ziggo en KPN met geweldige kortingen en aanbiedingen, omdat ik zou kunnen overstappen naar glasvezel. Kennissen die geen glasvezel in huis hadden kregen geen enkele korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
canizares99 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Ziet er goed uit! Ik begrijp dat je geen TV hebt afgenomen, maar weet je wel wat het VLAN is voor Interactieve TV van Delta? Deze heb ik namelijk nodig. Of gaat deze ook over VLAN 100?
TV gaat gewoon via elke willekeurige internet verbinding. Dus in dit geval ook gewoon VLAN100.
Stel je neemt de box mee naar je ouders die, bijvoorbeeld, op een ziggo verbinding zitten. Dan kan je hem ook daar gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Laatst online: 11-05 18:46
bluewalk schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:01:
[...]

TV gaat gewoon via elke willekeurige internet verbinding. Dus in dit geval ook gewoon VLAN100.
Stel je neemt de box mee naar je ouders die, bijvoorbeeld, op een ziggo verbinding zitten. Dan kan je hem ook daar gebruiken ;)
Dus het is Unicast en geen Multicast wat DELTA Fiber gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Volgens iemand op het zeelandnet forum is het 10Mbit, da's ongeveer ziggo (die doet volgens het Ziggo forum 12 op de hoofdkanalen en 6-10 op de rest)

https://www.zeelandnet.nl...85-video-bitrate-hd/page4

In het ziggo forum heeft iemand het gemeten en daar zitten ook best wel lage bitrates tussen
https://community.ziggo.n...le-TV-kanalen/td-p/391181

Ik persoonlijk ervaar bij Delta een beter beeld dan bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Phusebox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:45:
Delta is hier ook begonnen met een traject maar snap niet helemaal hoe het moet werken.

Ze willen dat 35% van de huishoudens een abonnement neemt voor iets dat in 2022 of 2023 misschien eens opgeleverd gaat worden. Dat gaat toch niemand doen?
Hier (Goeree-Overflakkee) lukte dat aanvankelijk net niet met de eerste fase, maar uiteindelijk is het toch doorgegaan. Zogenaamd omdat twee bedrijven het zouden sponsoren maar daar geloof ik niks van. Die bedrijven hebben een geheim dealtje gemaakt met de gemeente, maar dat zal de gemeente nooit toegeven

Met de tweede fase is het makkelijk gelukt, al wil Delta geen cijfers geven vanwege concurrentie die meekijkt.

Woon je echt totaal midden in de polder, dan betaal je een x bedrag (ik dacht 40 euro of zo, een x aantal jaar) per maand voor de kabel, bovenop je gewone abonnement, óf je koopt het in één keer af.

Als je denkt dat dat niet populair is, bedenk dan dat het alternatief in de polder / gehuchten is: KPN ADSL abonnement wat vaak maar 3 - 5 Mbps haalt. Oftewel allerlei zaken zoals Netflix zijn en blijven onbereikbaar.

Woon je in de bebouwde kom dan betaal je niks bij voor de glasvezelaansluiting. Omdat anders niemand het doet want die mensen hebben ook Ziggo en omdat het natuurlijk ook veel goedkoper aanleggen is als je huis-aan-huis kunt aansluiten versus huizen die tot aan kilometers uit elkaar staan.

En ja, dit is een gebied wat meer vergrijst dan de randstad, maar vergis je niet: Ouderen zijn ook al massaal aan de iPad etc.

Sowieso is het voor het gros van de klanten niet duurder dan Ziggo of KPN. Sterker nog, meestal is het 10 - 20% goedkoper. Zeker het eerste jaar want dan krijg je nog wat extra korting, bijvoorbeeld 3 maanden lager tarief.

Enige combi waar Delta / Caiway niet goedkoper is, is als mensen een paar mobiele abonnementen hebben bij hun oude provider en daar combinatie-korting op krijgen.

Kortom: Goedkoper, paar maanden extra korting dan wat je nu betaalt en dan krijg je ook nog een hogere snelheid. Ik heb nu een Ziggo pakket van 50/5, wat nu toevallig kort geleden naar 70/10 Mbps is verhoogd – wat geheid betekent dat mn abonnement weer duurder wordt binnenkort – terwijl ik bij Delta straks voor minder geld een dubbel zo snelle download-verbinding van 150 Mbps krijg én een upload van 15 x zo hoog, ook 150 Mbps.

Komt bij dat Delta ‘WiFi tot in de nok garantie’ geeft, met routers, bij de prijs inbegrepen.

Bij Ziggo krijg ik een router die regelmatig een kwartier wegvalt qua WiFi. Erg handig als je in een Zoom meeting zit of Netflix kijkt. Klaag je daarover, dan komen ze met een verhaal dat WiFi ‘nou eenmaal niet betrouwbaar is’. Onzin. Als ik mn eigen router gebruik, is het zo stabiel als een heipaal.

En bevalt het matig, dan kun je na een jaar kosteloos weer overstappen terwijl je toch de glasvezelaansluiting houdt, voor het geval je die later weer wil gebruiken.

Ik vind het een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54
@laptopleon Hier is een heel dorp van 3500 inwoners aangewezen als buitengebied. Die hebben gewoon Ziggo nu dus die gaan echt geen 1900 euro betalen voor die aansluiting.

En je hebt gelijk voor mij is het nadeel die combinatiekorting en het feit dat ik Ziggo Sport heb. Dat verhoogt de maandprijs voor mij met 25 euro als ik bij Ziggo weg ga.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 05:56:
@laptopleon Hier is een heel dorp van 3500 inwoners aangewezen als buitengebied. Die hebben gewoon Ziggo nu dus die gaan echt geen 1900 euro betalen voor die aansluiting.

En je hebt gelijk voor mij is het nadeel die combinatiekorting en het feit dat ik Ziggo Sport heb. Dat verhoogt de maandprijs voor mij met 25 euro als ik bij Ziggo weg ga.
Is het geen optie om alleen voor internet bij Ziggo weg te gaan en dus TV bij ziggo aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54
pdukers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Is het geen optie om alleen voor internet bij Ziggo weg te gaan en dus TV bij ziggo aan te houden?
Nope, alleen TV bieden ze niet aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:36

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Laatst online: 11-07 13:53

Mesjefskie

If it works, it's true!

pdukers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Yep, dat is precies wat wij hebben gedaan. Ziggo Internet de deur uit en alleen een TV-abonnement. In de TV zit een smartcard-ding dus geen kastjes, extra afstandsbedieningen, etc.

We kijken sowieso dermate weinig TV dat we ernstig overwegen om uit te wijken naar NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Phusebox schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 05:56:
Tja, logisch. Voor 2K extra zou het hier binnen de bebouwde kom ook niks worden. Welk dorp is het, als ik vragen mag?
Pagina: 1 2 ... 15

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.