• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Matched: Storing
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:28:
[...]

Ah ja, 100.000 IPTV klanten die het allemaal opgegeven hebben na 3 jaar klagen.

Vandaar ook deze resultaten:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Kijk ook vooral even naar "Aanbieder", wat loyaliteit aantoont.
Zit hier op nieuwe platform van caiway met kamai 7X en kijk nog steeds via de coax. De app werkt goed maar maak er zelden gebruik van. Ja er zijn meer dingen in het leven dan een app etc. Enige jammere van kamai is dat mijn lg oled de kamai niet in zijn database heeft. Vandaar gewoon coax kijken. Een tevreden caiway klant _/-\o_ Mag ook wel eens gezegd worden. Zelden storing en internet is rete stabiel

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het onderzoek van de consumentenbod rammelt aan alle kanten.
Dit schrijven ze over Delta:

Alleen inwoners van Zeeland kunnen abonnementen afsluiten bij ZeelandNet/Delta. Delta is een wat duurdere provider die met een totaalscore van een 8,2 de eerste plek bemachtigd heeft.

Uit de cijfers van ons panelonderzoek blijkt dat Delta een vrij stabiele aanbieder is. Klanten waarderen vooral de internet- en telefoniekwaliteit (8,3 en 8,5). In vergelijking tot andere aanbieders heeft Delta weinig internet- en telefoonstoringen. Op tv-gebied werden iets meer storingen opgemerkt. Toch levert de aanbieder prima televisiekwaliteit (7,3).

Waar de Zeeuwse aanbieder echt in uitspringt is de klanttevredenheid. Die is consequent hoog: de Zeeuwen geven ‘hun’ aanbieder een 8,8. Overstappen zullen zij niet snel doen.

Delta is al een jaar landelijk gegaan op de glasvezel.
dolopfriet schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:06:
Het onderzoek van de consumentenbod rammelt aan alle kanten.
Dit schrijven ze over Delta:

Alleen inwoners van Zeeland kunnen abonnementen afsluiten bij ZeelandNet/Delta. Delta is een wat duurdere provider die met een totaalscore van een 8,2 de eerste plek bemachtigd heeft.

Uit de cijfers van ons panelonderzoek blijkt dat Delta een vrij stabiele aanbieder is. Klanten waarderen vooral de internet- en telefoniekwaliteit (8,3 en 8,5). In vergelijking tot andere aanbieders heeft Delta weinig internet- en telefoonstoringen. Op tv-gebied werden iets meer storingen opgemerkt. Toch levert de aanbieder prima televisiekwaliteit (7,3).

Waar de Zeeuwse aanbieder echt in uitspringt is de klanttevredenheid. Die is consequent hoog: de Zeeuwen geven ‘hun’ aanbieder een 8,8. Overstappen zullen zij niet snel doen.

Delta is al een jaar landelijk gegaan op de glasvezel.
Klopt het glasvezelproduct is helemaal niet meegenomen in dit onderzoek. DIT is lichtjaren weg vergeleken met andere providers. De standaard zaken zijn niet voor elkaar.
En de zeeuwen hebben helaas ook niets anders dan Delta. Daar gaat een wereld open wanneer KPN de glasvezel bij de zeeuwen naar binnen fietst.

Een decoder zonder Dolby, fatsoenlijke tv gids, een favorietenlijst die je niet zelf kan indelen op zendervolgorde, geen ondertiteling, pauzeren dat niet goed werkt. Sorry maar dat zijn basisfuncties die op iedere glasvezeldecoder werken, behalve bij Delta/Caiway op het nieuwe platform. Daar valt niets aan goed te praten. De zeeuwen hebben geen vergelijkingsmateriaal en op Twitter van Caiway staan geregeld klachten over het nieuwe platform, daar regent het klachten.

De zaken die rammelen zij op het forum van Delta bovendien al drie jaar geleden genoemd. Hoe serieus neem je de klanten dan wanneer je deze al drie jaar lang naast je neer probeert te leggen en arrogant claimt dat stereo meer dan voldoende is, terwijl op COAX Dolby zelfs de standaard is. Een film kijk in met Dolbygeluid.
Het past ook wel bij een monopolist om te roepen “wij bepalen wat goed is voor onze 100.000 klanten die geen kant op kunnen”.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2020 21:49 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Storing met tv helaas

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:20
Toch leuk om af en toe (door wellicht knulligheid deze keer) te zien hoe Caiway en Delta eigenlijk één bedrijf zijn. Ik zit sinds oktober bij Delta, daarvoor Caiway.
Ik heb sinds dinsdag geen internet en tv meer, modem leek dood te zijn. Dinsdagochtend contact gehad met klantenservice, ze gaan een monteur sturen. Die is nu net geweest en geeft aan dat het modem inderdaad niet meer werkt. Geeft ook aan dat hij dat in het ticket zet, maar dat ik het beste ook even zelf gelijk kan bellen. Dan wordt er wellicht vandaag nog eentje verstuurd ipv pas volgende week.

Dus ik bel naar de Delta klantenservice, leg dat uit en de medewerker geeft aan dat ze een nieuwe op gaan sturen. Krijg ik net een mailtje 'afmelding van uw storing' (beetje voorbarig, hij is nog niet opgelost, maar goed), van Caiway(!). Afzender is Caiway, hele mailtemplate is Caiway. Ik gok dat de medewerker een verkeerde template heeft gekozen :+

Nu nog hopen dat ik wel een goed modem krijg en niet een Caiway branded modem o.i.d. :P

• Tankiej
Weer een kleine toevoeging aan de 'ervaringen met delta' :D
In nog geen jaar Delta heb ik ondertussen al vaker contact gehad met de klantenservice dan na 6 jaar Telfort. Kan toeval zijn, of pech, maar de ervaringen met de klantenservice blijven bijzonder.

Gisterochtend had ik geen internet en tv, op het modem brandde alleen het powerlampje. Gelijk aan de situatie die ik in januari had, dus ik vreesde alweer voor een kapot modem.. Als eerste gekeken of er bekende storingen op de site waren, vervolgens modem opnieuw gestart, gereset, aan een ander stopcontact (groep) gehangen zoals ze om vragen. Allemaal geen effect, hij eindigde steeds op alleen het powerlampje aan.

Contact opgenomen met de klantenservice via de chat, dat is de enige manier hoe ze bereikbaar zijn op een zondag voor zover ik kon zien. De medewerker gaf aan dat mijn modem bij hen wel zichtbaar was, dat was niet hetzelfde als vorige keer, dus hij was in ieder geval niet kapot. Vervolgens vroeg de medewerker of ik hem nogmaals opnieuw wilde starten en aan een ander stopcontact aansluiten, had allemaal geen effect. Na 20 minuten chatgesprek, 'oh, ik zie dat er een algemene storing is in uw regio, daar ligt het vast aan'. Goh, zou je denken? :X

Dus ik vraag hoe ik op de hoogte kan blijven wanneer het opgelost is, ik zou gekoppeld worden aan het incident en dan een mailtje krijgen als het opgelost is. Ook gevraagd waarom dit niet op de site staat onder bekende storingen, 'de afdeling die de website onderhoud werkt niet in het weekend'. Eh, wat? Hoezo gaat dat niet automatisch en hoezo is er dan niemand die dit kan doen in het weekend, bij een bedrijf dat 24/7 diensten levert? :|
Willen ze graag dat iedereen dan contact opneemt met de klantenservice? Eén persoon die even een tekstje op de site plaatst en een paar minuten werkt, of meerdere klantenservice medewerkers die klanten met problemen in die regio te woord moet staan. Financieel gezien maken ze wel een erg bijzondere keuze...

Uiteindelijk na een uurtje of 2 werkte alles weer. Uiteraard tot op heden nog geen mailtje ontvangen dat er een incident was en opgelost is. Had ik overigens ook niet verwacht, gebeurde eerder bij een storing met de TV ook al niet terwijl dat toegezegd was.

Wel weer een leuk detail, het chat transcript werd naar mij verstuurd vanaf noreply@caiway.nl :+

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:19
Na 20 minuten chatgesprek, 'oh, ik zie dat er een algemene storing is in uw regio, daar ligt het vast aan'. Goh, zou je denken? :X
Ziggo ligt er hier niet vaak uit (als in: hele wijk of regio) maar áls het gebeurt, staat het ook nooit op de site. Je weet dus idd nooit of het alleen aan jouw aansluiting ligt of niet.

En breek me de bek niet open over hun klantenservice. Het niveau van de gemiddelde medewerker laat zwaar te wensen over maar daarnaast zijn de procedures rigide en allerlei details onduidelijk. Van alles werkt gewoon niet.

Ziggo heeft bijvoorbeeld een aparte app, speciaal om Wifi-netwerkproblemen op te lossen. Prachtig idee: Zelf op verschillende plaatsen je bereik meten in je huis, om te beginnen bij je router. Het gebruikt zelfs augmented reality. Hoewel dat weinig toevoegt, ziet het er heel cool uit.

Maar zelfs al sta je tegen je nagelnieuwe Ziggo-router aan zegt de app nog: Slecht bereik, ga dichterbij staan. :(

Bel je daarover, dan blijft de klantenservice ijskoud volhouden: ‘WiFi is nou eenmaal wisselend van bereik… Doen we niks aan.’ Belachelijk. Geef dan gewoon toe dat je app waardeloos is.

Laatst had Vimexx last van een ddos op hun mailservers -> precies hetzelfde verhaal: Niets op de storingspagina en de klantenservice verzoop in de meldingen dus je kwam er niet door, dus je weet dan niks.

Tip: Kijk op allestoringen.nl Zie je daar een enorme piek, dan weer je wel hoe laat het is.

• Tankiej
laptopleon schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Ziggo ligt er hier niet vaak uit (als in: hele wijk of regio) maar áls het gebeurt, staat het ook nooit op de site. Je weet dus idd nooit of het alleen aan jouw aansluiting ligt of niet.

En breek me de bek niet open over hun klantenservice. Het niveau van de gemiddelde medewerker laat zwaar te wensen over maar daarnaast zijn de procedures rigide en allerlei details onduidelijk. Van alles werkt gewoon niet.

Ziggo heeft bijvoorbeeld een aparte app, speciaal om Wifi-netwerkproblemen op te lossen. Prachtig idee: Zelf op verschillende plaatsen je bereik meten in je huis, om te beginnen bij je router. Het gebruikt zelfs augmented reality. Hoewel dat weinig toevoegt, ziet het er heel cool uit.

Maar zelfs al sta je tegen je nagelnieuwe Ziggo-router aan zegt de app nog: Slecht bereik, ga dichterbij staan. :(

Bel je daarover, dan blijft de klantenservice ijskoud volhouden: ‘WiFi is nou eenmaal wisselend van bereik… Doen we niks aan.’ Belachelijk. Geef dan gewoon toe dat je app waardeloos is.

Laatst had Vimexx last van een ddos op hun mailservers -> precies hetzelfde verhaal: Niets op de storingspagina en de klantenservice verzoop in de meldingen dus je kwam er niet door, dus je weet dan niks.

Tip: Kijk op allestoringen.nl Zie je daar een enorme piek, dan weer je wel hoe laat het is.
Ik had ook op allestoringen gekeken, maar daar stond ook niets, of vrijwel niets (<10 meldingen).. :)

Ik vraag me wel af waarom die bedrijven een storing niet gewoon op hun pagina zetten. Zijn ze zo bang voor gezichtsverlies dat ze denken te lijden als ze aangeven dat ze een storing hebben? In mijn ogen is een bedrijf alleen maar beter als ze transparant daar in zijn.

De medewerker kan wel zien dat er een storing is, er is dus een systeem waarin het geregistreerd wordt. Het kan toch niet moeilijk zijn dat automatisch op de website te tonen als het langer duurt dan x minuten bijvoorbeeld of welke conditie dan ook, of gewoon altijd?

Ik heb altijd het idee dat providers voornamelijk voor de winst gaan en zo min mogelijk kosten willen maken, alles voor de winst. Maar daar staat dit compleet haaks op, klantenservice medewerkers die klanten te woord moeten staan zijn duurder dan investeren in zo'n automatische berichtgeving..
carpebios schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:42:
Veel asociale kinderen op Twitter vooral. Alsof ze het erom doen.
Ik denk het niet, in Twente had Caiway al een slechte naam. Een kleinigheid is er nodig om dan Twitter weer te doen ontploffen en de “ik wil ziggo terug” statements zijn er weer. Maar nu komen met storingen vlak voor het EK voetbal is slechte reclame. Evenals het feit dat men nog niets heeft losgelaten of men NPO in 4K gaat leveren of als alternatief HD Ultra met HDR (beide streams zijn beschikbaar gesteld door NPO)

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-10 20:40
Sjakie0101 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Ik denk het niet, in Twente had Caiway al een slechte naam. Een kleinigheid is er nodig om dan Twitter weer te doen ontploffen en de “ik wil ziggo terug” statements zijn er weer. Maar nu komen met storingen vlak voor het EK voetbal is slechte reclame. Evenals het feit dat men nog niets heeft losgelaten of men NPO in 4K gaat leveren of als alternatief HD Ultra met HDR (beide streams zijn beschikbaar gesteld door NPO)
De mensen die grotendeels zeuren over de “WiFi” zijn vaak gebruikers die helemaal geen kennis van internet hebben en hun modem en router (of WiFi modem) ergens in de meterkast gooien en daarna gaan zeuren dat het internet het niet doet.

Daarnaast, stop nu eens met zeuren over alle missende TV functies, zeuren heeft geen nut en je gaat maar door en door en door. :r

Als de provider je niet aanstaat dan ben je vrij om bijvoorbeeld naar KPN te gaan (dsl, adsl, vdsl of indien je in het buitengebied zit 4G Thuis).

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 08:36
Zie wat meer mensen uit omgeving Sittard hier. De grote storing die er nu gaande is op het Delta netwerk en het feit dat het wel vaker schijnt voor te komen in deze mate maakt mij huiverig.

De tv ervaring schijnt niet echt geweldig te zijn terwijl ik nu dik tevreden ben.

Plus als ik overstap raak ik mijn 3 gratis smart cards kwijt die ik nog heb.

Heb lang gewacht op glasvezel maar ik hoopte eigenlijk op KPN dus denk dat ik me niet ga inschrijven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:29:
Zie wat meer mensen uit omgeving Sittard hier. De grote storing die er nu gaande is op het Delta netwerk en het feit dat het wel vaker schijnt voor te komen in deze mate maakt mij huiverig.

De tv ervaring schijnt niet echt geweldig te zijn terwijl ik nu dik tevreden ben.

Plus als ik overstap raak ik mijn 3 gratis smart cards kwijt die ik nog heb.

Heb lang gewacht op glasvezel maar ik hoopte eigenlijk op KPN dus denk dat ik me niet ga inschrijven.
Ik zou sowieso wachten. Volgens de gemeente Sittard heeft delta nog niet eens een vergunning; gemeente is not pleased dat men al met werving bezig is. Daarnaast zou ook e-fiber ook geïnteresseerd.

Stukjes uit een artikel van de Limburger:
Een gemeentewoordvoerder bevestigt dat Delta Fiber en E-Fiber de twee telecombedrijven zijn waarmee B en W nu in een ‘afrondende fase’ in gesprek zijn.
….
Ook B en W laten weten daar allesbehalve blij mee te zijn. „Dat kan verkeerde verwachtingen wekken. Wij hebben de betrokken bedrijven daarom verzocht dit niet te doen voordat er een overeenkomst is. Maar we kunnen hen niet tegenhouden. Zodra de partijen hun voorstellen hebben ingediend, maken we de keuze of we ingaan op één of meerdere voorstellen. Op dit moment ligt er nog geen enkele overeenkomst”, zo benadrukken B en W.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Of de andere partij zoveel beter is. Die hebben het sowieso over beginnen in 2022 en een uitroltermijn van 2 tot 3 jaar. Dus als die denken dat ik een abonnement ga afsluiten voor 2025 eind dit jaar dan zijn ze goed gek.
Dit dus, de klagers hoor je altijd het beste. Kijk voor de gein maar eens op Trustpilot.
Kijk je bij delta is het een grote ellende met vaak de tekst "had ik nou maar nooit overgestapt van provider X" en "zodra ik kan opzeggen ga ik naar provider X".
Ga je vervolgens provider X op trustpilot opzoeken lees je hetzelfde, zelfde scores etc. Zegt genoeg denk ik.

Dat er storing is, kan gebeuren. Dit is de eerste keer in drie maanden dat IPTV kuren heeft, nadeel is we dat je smartcards vervallen na de overstap op glasvezel en je nu dus geen TV hebt, dan maar Netflix.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 08:36
bluewalk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:34:
[...]

Dit dus, de klagers hoor je altijd het beste. Kijk voor de gein maar eens op Trustpilot.
Kijk je bij delta is het een grote ellende met vaak de tekst "had ik nou maar nooit overgestapt van provider X" en "zodra ik kan opzeggen ga ik naar provider X".
Ga je vervolgens provider X op trustpilot opzoeken lees je hetzelfde, zelfde scores etc. Zegt genoeg denk ik.

Dat er storing is, kan gebeuren. Dit is de eerste keer in drie maanden dat IPTV kuren heeft, nadeel is we dat je smartcards vervallen na de overstap op glasvezel en je nu dus geen TV hebt, dan maar Netflix.
De eerste keer in 3 maanden, klinkt nog altijd niet positief. En ja dat die reviews niet alles zeggen weet ik maar goed het is gewoon lastig ook omdat je nergens die tv ervaring kunt testen of de interface en werking van de aangeboden dienst kunt zien of proberen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• bluewalk
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 06:46:
[...]

De eerste keer in 3 maanden, klinkt nog altijd niet positief. En ja dat die reviews niet alles zeggen weet ik maar goed het is gewoon lastig ook omdat je nergens die tv ervaring kunt testen of de interface en werking van de aangeboden dienst kunt zien of proberen.
Wel vergeten te vermelden dat ik daarvoor op de coax zat en daar al de IPTV app jaren gebruikte, ook wel af en toe een probleem met de iOS app maar sinds de overstap naar stoneroos eigenlijk geen storingen meer gehad.
MTV Music24 is nu MTV Live24 HD geworden (op de decoder moet deze nog omgezet worden, in de app en op COAX al HD)
L1HD is toegevoegd op interactief
AT5 HD komt er ook bij (op de decoder nog niet zichtbaar, op de app al wel)

To be continued waarschijnlijk, door de storingen zal men even gestopt zijn met de werkzaamheden

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De eerste jaren bij Ziggo (UPC) waren ook dramatisch.

Ik zit nu 3 maanden bij Delta en 1 mega storing meegemaakt. Dat kan gebeuren en dat accepteer ik ook. Dat de klantenservice niet bereikbaar was, vind ik niet acceptabel.

Ervaringen tot zover is dat het HD beeld beter is (terwijl volgens velen de bitrate lager is, is het echt zo).
On demand is er niet echt. Live pauzeren is wat beperkter (o.a. doorspoelen tijdens reclames kan niet).

Het kastje is wel stukken rapper dan de Mediabox XL en de afstandsbediening is lekker snel.

Overall: ben blij dat ik weg ben van de Mediabox

[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 14-06-2021 09:09 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Boeryepes schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:07:
De eerste jaren bij Ziggo (UPC) waren ook dramatisch.

Ik zit nu 3 maanden bij Delta en 1 mega storing meegemaakt. Dat kan gebeuren en dat accepteer ik ook. Dat de klantenservice niet bereikbaar was, vind ik niet acceptabel.

Ervaringen tot zover is dat het HD beeld beter is (terwijl volgens velen de bitrate lager is, is het echt zo).
On demand is er niet echt. Live pauzeren is wat beperkter (o.a. doorspoelen tijdens reclames kan niet).

Het kastje is wel stukken rapper dan de Mediabox XL en de afstandsbediening is lekker snel.

Overall: ben blij dat ik weg ben van de Mediabox
Ik heb Ziggo gehad, het beeld op glasvezel van Delta is zeker zo goed, zo niet beter,
Wel regent het nu klachten over de 30 seconden vertraging ivm voetbal. De buren juichen al… 30:sec later valt het doelpunt bij Caiway,

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:24
Net thuisgekomen en ik merkte een behoorlijk trage verbinding op. Blijkt een bekende storing te zijn in het hele glasvezel gebied.

Lijkt inmiddels wel weer wat beter te worden.

Dance with the stars

Stillekracht schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:35:
Ik denk dat je grondhouding positief moet worden. Ook ik heb ondanks heel veel inzet ook veel terugslagen gehad in het project. KPN wil alleen goedkope aansluitingen maken. Burgerinitiatieven proberen ze kapot te maken om hun eigen doel te bereiken. Het gaat niet om de klant, maar om korte termijn aandeelhouderswaarde. Onze casus is ingebracht bij de ACM. Er zijn ook Kamer vragen gesteld wat er is gebeurd en wat de rol van KPN hierin is geweest. Het is echter een concurrerende, commerciële markt. Het mag, maar het is niet Koninklijk.

Hier hebben we het roer, de strategie twee keer moeten omgooien. Uiteindelijk hebben we met Delta ons doel bereikt. Je kan van alles van Delta vinden, maar hun dienst is in de basis gewoon goed en zij gaan WEL voor de langere termijn. En ja....ze groeien snel, nemen veel hooi op de vork en dan gaat er organisatorisch wat te veel mis. Dat merk ik ook. Maar beter dat dan op de brakke KPN aansluiting blijven hangen.

Als je er positieve energie in wil stoppen wil ik je vertellen hoe de weg naar de oplossing is.......
De tv dienst kan geen UHD of 4K leveren, dus nee Delta is niet vooruitstrevend en net als Caiway een baggerpartij met veel storingen en niet bij de tijd.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44
Sjakie0101 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:59:
[...]

De tv dienst kan geen UHD of 4K leveren, dus nee Delta is niet vooruitstrevend en net als Caiway een baggerpartij met veel storingen en niet bij de tijd.
Ben jij niet gelukkiger met een KPN DSL? Ook als is deze maar 40Mbit?
stormfly schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Je hebt caiway glas en KPN glas komt ernaast?
Ooit wanneer KPN Netwerk eindelijk zin krijgt om in het Cogas Twente gebied te gaan graven. We wachten al 7 jaar op vervanging van het inferieure kopernetwerk.

De mensen die hier Delta em Caiway gaan ophemelen moet even in de spiegel kijken, Het is gewoon een achterstallige onderhoud ten top, Geen Ipv6 geen 4K en UHD, storing na storing.
Maar wel zo goed als een monopolie op het eigen netwerk, Het is tenenkrommend.Concurrentie die het wel kan bieden is niet te kiezen.

Er is snel internet beschikbaar en dat is goed, voor de rest kan het echt stukken beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-07-2021 22:34 ]

• bluewalk
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:01:
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit ervaren, maar naar mijn idee gaat er soms iets mis met het routeren van verkeer.

Ik heb pi-hole gebruikt en de dns een keer gewijzigd, maar regelmatig hebben apps problemen om verbinding te maken terwijl er via 4g geen problemen zijn.

Zou het te maken hebben met de routering of moet ik op een andere plek gaan zoeken?

Overigens wel goed nieuws dat ze investeren.
Hopelijk straks een gedugde concurrent op de markt
Het is bij nu in de 5 maanden dat ik glasvezel heb al vaker voorgekomen dat de verbinding slecht werd vergeleken met docsis in jaren.

In alle gevallen werd de download supertraag en schoot de ping omhoog naar seconden. Dit melden had in alle gevallen geen effect buitenom dat er vaak een uur later, of een storing op de storingspagina kwam, of dat het plots opgelost was. :/

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44
bluewalk schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 06:39:
[...]

Het is bij nu in de 5 maanden dat ik glasvezel heb al vaker voorgekomen dat de verbinding slecht werd vergeleken met docsis in jaren.

In alle gevallen werd de download supertraag en schoot de ping omhoog naar seconden. Dit melden had in alle gevallen geen effect buitenom dat er vaak een uur later, of een storing op de storingspagina kwam, of dat het plots opgelost was. :/
Dat zijn van die vage caiway dingetjes. Mijn ouders hebben nu een nieuwe router gekocht om dit soort zaken uit te sluiten. Heel bijzonder gedrag.

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Hoi! Ik ben sinds 4 maanden ook een Delta gebruiker.

Let op: Ik heb de 40 voorgaande pagina’s aan dit topic NIET gelezen!

Voordat ik klant was bij Delta, had ik services van Caiway. Dit al jaren op meerdere adressen.

Eind 2020 merkte ik aan mijn facturen al dat Caiway aan het veranderen is. Abonnement gingen ineens anders heten. Facturen/Incasso’s gingen niet naar/via Caiway meer, maar naar Delta.
Toen rook ik al dat Delta hier op de loer lag.

DELTA AL IN ALMELO
Ondanks dat Delta al in 2019 op mijn locatie (Almelo) beschikbaar was, was dit alleen voor buitengebieden.

DELTA 2021
Begin 2021 zijn er grote reclamecampagne’s geweest om Delta te promoten, want ze konden nu ook stedelijk aanbieden.

HET OVERSTAPPEN
Ook ik ben toen klant geworden. De overstap van Caiway naar Delta was appeltje eitje.
In feite zelfs: Het apparatuur dat ik van Delta kreeg, was exact het zelfde als dat van Caiway. (Not suprised). Alleen de doos en handleiding waren anders.

Toch, was er 1 ding wat beter kon. Caiway stopte al om 22:00 in de avond met het leveren van Internet/TV. En, Delta begon pas met leveren omstreeks 22:00, de volgende avond.
Goed, 24 uur zonder internet & TV. Dat is even afkicken! Geen Facebook, geen Instagram, TikTok, Snapchat, FaceTime/videobellen, helemaal niks!

Na 4 MAANDEN?
Sinds de overstap (weet zo geen exacte startdatum meer) is alles soepel verlopen.
Tot op heden nog geen storing gehad.
Maar, niemand van de klantenservice kon mij uitleggen hoe ik portforward op de Genexis Modum.

INTERNET STABILITEIT
Op dit moment heb ik het Giganet abonnement. Dit zou dus 1000mbps Up & Down zijn.
Nou, bijna dan… Met een zeer acceptabele +/- 950 mbps U/D, en 850-900 mbps U/D tijdens de spitsuren, ben ik tevreden.

Met PingPlotter heb ik 0.0% Packageloss gevonden tussen mij en Delta’s host/Google.com

TELEVISIE

Een wat minder populair onderwerp. De telebuis.
Geen klachten. Het ‘zappen’ van de ene zender naar de andere gaat foutloos en erg snel.
Helaas bied Delta nog geen 4K-Supportenden TV-Ontvangers. Aangezien (heel) langzaam maar zeker zenders overgaan naar een hogere resolutie.

What a terrible day to have eyes!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 00:23
AltTabKeys schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 03:51:
Hoi! Ik ben sinds 4 maanden ook een Delta gebruiker.

Let op: Ik heb de 40 voorgaande pagina’s aan dit topic NIET gelezen!

Voordat ik klant was bij Delta, had ik services van Caiway. Dit al jaren op meerdere adressen.

Eind 2020 merkte ik aan mijn facturen al dat Caiway aan het veranderen is. Abonnement gingen ineens anders heten. Facturen/Incasso’s gingen niet naar/via Caiway meer, maar naar Delta.
Toen rook ik al dat Delta hier op de loer lag.

DELTA AL IN ALMELO
Ondanks dat Delta al in 2019 op mijn locatie (Almelo) beschikbaar was, was dit alleen voor buitengebieden.

DELTA 2021
Begin 2021 zijn er grote reclamecampagne’s geweest om Delta te promoten, want ze konden nu ook stedelijk aanbieden.

HET OVERSTAPPEN
Ook ik ben toen klant geworden. De overstap van Caiway naar Delta was appeltje eitje.
In feite zelfs: Het apparatuur dat ik van Delta kreeg, was exact het zelfde als dat van Caiway. (Not suprised). Alleen de doos en handleiding waren anders.

Toch, was er 1 ding wat beter kon. Caiway stopte al om 22:00 in de avond met het leveren van Internet/TV. En, Delta begon pas met leveren omstreeks 22:00, de volgende avond.
Goed, 24 uur zonder internet & TV. Dat is even afkicken! Geen Facebook, geen Instagram, TikTok, Snapchat, FaceTime/videobellen, helemaal niks!

Na 4 MAANDEN?
Sinds de overstap (weet zo geen exacte startdatum meer) is alles soepel verlopen.
Tot op heden nog geen storing gehad.
Maar, niemand van de klantenservice kon mij uitleggen hoe ik portforward op de Genexis Modum.

INTERNET STABILITEIT
Op dit moment heb ik het Giganet abonnement. Dit zou dus 1000mbps Up & Down zijn.
Nou, bijna dan… Met een zeer acceptabele +/- 950 mbps U/D, en 850-900 mbps U/D tijdens de spitsuren, ben ik tevreden.

Met PingPlotter heb ik 0.0% Packageloss gevonden tussen mij en Delta’s host/Google.com

TELEVISIE

Een wat minder populair onderwerp. De telebuis.
Geen klachten. Het ‘zappen’ van de ene zender naar de andere gaat foutloos en erg snel.
Helaas bied Delta nog geen 4K-Supportenden TV-Ontvangers. Aangezien (heel) langzaam maar zeker zenders overgaan naar een hogere resolutie.
Moet je nog wat speciaal doen als je overstapt van Caiway. Je hebt gewoon bij Delta een pakket gekozen en gaat dan de rest vanzelf? Ik bedoel Delta regelt meteen met Caiway dat je daar weg gaat.

Portforwarden wil ik wel kunnen, dat kan toch niet veel geklooi zijn toch?

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-10 03:03
koekjah schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:07:
In onze nieuwbouw woning wordt geen coax meer aangelegd, alleen glasvezel. Er ligt een lijntje van Delta en een lijntje van KPN, waarbij Delta de beste prijs/snelheid verhouding heeft.

Betekent dus IPTV met zo'n extra kastje bij de TV, waar ik enorm op tegen ben.
Daarnaast heb ik het nieuwbouw huis helemaal voorbereid om alle vaste apparatuur bedraad aan te sluiten.

Mijn idee was om de standaard WiFi van de modem uit te schakelen en 2 AP's op te hangen in huis. De overige verbindingen gaan via een switch die aangesloten staat op de modem, o.a. TV, spelcomputer, PoE camera's etc.

Nu lees ik hier dat je het modem van Delta niet in brigde mode kunt zetten. Volgensmij hoeft dat in mijn situatie ook niet, hoef er geen extra/andere modem bij. Het aansluiten van de switch (Ubiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+) op de modem moet gewoon kunnen toch? Die voedt dan de AP's en de overige apparatuur.
Nou als ik die keuze had was het zeker KPN geworden want het IPTV gedeelte van Delta is echt niet van deze tijd.
Met onder andere de vele storingen, vertraging en langzame interface.

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
DraZ666 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:55:
Ik denk erover om over te stappen van xDSL van KPN naar glas van Delta.
Wat zijn de echte ervaringen mbt Delta internet? Ik zie en lees veel slechte reviews mbt het TV gedeelte (welk ik niet afneem) en de klantenservice.
Wat is hier in de praktijk nou van waar? Bij KPN heb ik nog nooit downtime gehad, hoe is dit bij Delta?
In de ongeveer 5 maanden dat ik Delta glas heb heb ik ongeveer 3 keer een korte storing gehad met internet. (Met tv vaker) 1x ongeveer 30min 2x 60 tot 90 min of zo.

3x in 5 maanden vind ik om eerlijk te zijn te korte periode om echt aan te geven of het veel is.
Buiten deze storingen om vind ik de bandbreedte en latency erg stabiel.
Vrijwel ieder moment van de dag wanneer ik check met fast.com of andere speed test zit ik tussen de 410mbps en 430mbps zowel up als down met m'n 400mbps abo. En latency tussen de 7ms en 9ms.

Tv.. daar heb ik al eerder over geschreven, maar daar ben ik niet tevreden over. Het is dat m'n vrouw niet zonder wil.

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
DraZ666 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Dat is zeker waar, daarom vraag ik liever hier naar de echte ervaringen.
Als ik dan hoor van @JustVodka dat hij al 3x downtime heeft gehad van 30 tot 90 min, dan vind ik dat vrij veel. Ik woon 100m vd Duitse grens af in een buitengebied maar heb hier nooit downtime met KPN. Helaas bieden ze hier geen glasvezel.
Als dit nou alleen snachts is, dan isdat niet zo erg, maar overdag is ivm thuiswerken is voor mij naast onbegrijpelijk ook ongewenst.
Zoals ik zelf al zei, ik weet nog niet of dit veel is. Het is techniek er kan wel eens wat mis gaan. Maar idd voelde niet als een goed begin.
1e keer down (was relatief kort na oplevering en werd nog gesleuteld in de buurt aan wijk kasten enzo), heb ik niet kunnen tracen waar het probleem zat. T/m eigen router ging goed, maar uiteindelijk werkte het weer. Andere keren leek het bij/achter een core router verder in het Cayway/Delta netwerk te liggen. Met mtr trace zag je opeens een ander ip van hop toen het weer werkte. Deze twee keren waren binnen weekje of zo na elkaar
Ik heb geen RCA (root cause analysis) gelezen (ook niet naar gezocht) om een beter beeld te krijgen. Kan natuurlijk van alles zijn van rotte voeding/kabel/kremlins/ddos/foute config. Sommige oorzaken zijn soms lastig te vinden. Hopen dat het t zelfde probleem was en nu goed is opgelost.
Alleen vind ik het wel vreemd dat het zolang plat ligt. In geval van goede redundancy zou je automatische failover binnen enkele seconden of sneller verwachten.

Als ik binnen de komende jaren geen issues meer heb is het weinig storing geweest... We zullen zien.

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-11 14:36
Sjakie0101 schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:03:
[...]
Ik ga niet af op individuele gevallen. Tot nu toe alles netjes ontvangen, alleen nog geen modem dat in bridge kan. Daar ga ik rustig nog een keer voor bellen.
Meestal gaat het wel goed hoor. Dat hoor ik van alle nieuwe aansluitingen rondom mij. Doorgaans loopt de installatie trein heel gesmeerd. De helpdesk neemt vlot op en kan je met eenvoudige problemen (bijv. "wat moet ik waar invoeren") adequaat en efficiënt helpen.

Maaaaaaarrrrr..... als er een storing buiten deze gebaande paden optreedt, dan ben je aan de goden overgeleverd. En krijgt zo'n installatie procedure nachtmerrieachtige eigenschappen. Toezeggingen doen die vervolgens niet worden uitgevoerd, daar schiet niemand wat mee op. En het wordt dan zo'n eindeloze herhaling van zetten.Trial and error is ook een methode. Misschien moet ik het nog tig keer proberen. En heb ik dan ook zoveel geluk als @RobertowNL, die al na de vijfde keer de juiste medewerker heeft getroffen :)

Inmiddels alle gevoerde gesprekken met tijd, gespreksduur en een samenvatting van de inhoud in een soort zwartboek genoteerd. Anders verlies ik zelf ook nog het overzicht. Alleen verzuimd naar de naam van de medewerkers te vragen. Ik dacht niet dat zoiets nodig zou zijn. Vandaag ga ik maar weer eens bellen. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 21-09-2021 10:50 . Reden: type ]

Opnieuw een tv storing bij Delta (en Caiway) mijn eerste paar dagen beginnen goed. Ik heb nog COAX maar ook niet meer voor lang.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 00:23
Sjakie0101 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:35:
Opnieuw een tv storing bij Delta (en Caiway) mijn eerste paar dagen beginnen goed. Ik heb nog COAX maar ook niet meer voor lang.
Heb jij ook dat je weer bij die inlog scherm komt? En dat tie een foutmelding geeft, ook al vul je alles goed in? Had ook al geregeld dat tie vast liep.

En is jouw telefoonnummer al overgezet?
jaaoie17 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Heb jij ook dat je weer bij die inlog scherm komt? En dat tie een foutmelding geeft, ook al vul je alles goed in? Had ook al geregeld dat tie vast liep.

En is jouw telefoonnummer al overgezet?
Telefoon verwacht ik morgen, eerste werkdag na overstap. En er is een zo goed als landelijke storing met interactief, zal wel weer een zoveelste DDOS aanval zijn. Dat er geen backupsysteem is of een signalering zodat medewerkers meteen ingrijpen snap ik niet.

Sjakie0101 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:35:
Yep, krijg ook de inlog pagina.

En caiway.nl is ook dood.

En allestoringen.nl loopt ook lekker op https://allestoringen.nl/storing/caiway/

[ Voor 16% gewijzigd door ernstoud op 03-10-2021 23:08 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

ernstoud schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

Yep, krijg ook de inlog pagina.

En caiway.nl is ook dood.

En allestoringen.nl loopt ook lekker op https://allestoringen.nl/storing/caiway/
Dan zal het wel weer een DDOS -aanval zijn.

Sjakie0101 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:11:
[...]

Dan zal het wel weer een DDOS -aanval zijn.
Caiway.nl doet het weer. Uiteraard geen enkele melding op de storingspagina. Sukkels.

Edit 23:27 … op caiway.nl en delta.nl :

—-
Storing Interactieve TV
03-10-2021 22:30
Op dit moment gaat er iets niet goed in ons netwerk waardoor diensten mogelijk niet werken zoals je gewend bent. Onze specialisten onderzoeken wat er aan de hand is. Zodra we meer weten, maken we dat hier bekend. Excuses voor het ongemak.

Verwachte oplostijd: nog onbekend
—-

00:06 IPTV doet het bij mij weer op app en TV.

[ Voor 45% gewijzigd door ernstoud op 04-10-2021 00:06 ]

Verwijderd

Sjakie0101 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Dat van Coax wist ik niet. Anderzijds ze kunnen niet minder zenders doorgeven dan Caiway ongecodeerd doorgeeft. Ze ontkoppelen de plug uit de straatkast of niet.
De kans dat ze je ontkoppelen uit de straatkast is eigenlijk maar zeer klein. Waarschijnlijk kun je er nog jaren gebruik van maken totdat Caiway/Delta gewoon helemaal stopt met het leveren van diensten over Coax. Praktisch de meeste huishoudens zijn al verbonden met COAX, sinds de opkomst van het zogeheten kabel-TV. Men komt eigenlijk alleen bij een straatkast als er een huishouden aangesloten moet worden, of als er een storing is.
Komt nog is bij dat elke 50 meter in een woonwijk wel zo'n kast staat. Dus dat is geen hub waar 1000 aansluitingen in keer binnen komen, eerder tientallen. Vanuit de straatkast gaat het weer naar een grotere hub / wijkcentrale (whatever the name is).
Of het trouwens netjes is om coax kabel-TV / Digitale TV 'gratis' te blijven gebruiken is een tweede... ik vind van niet :) .

Los van dat heb ik trouwens niet het idee dat er nog veel geïnvesteerd word door Delta/Caiway in het COAX netwerk en dat ze all-in voor glasvezel gaan. De kwaliteit van de streams zijn ook al jaren hetzelfde - die zijn vooral in het (destijds) Cogas gebied 1 op 1 overgenomen van Ziggo en in tussentijd is daar niks aan veranderd. En zo uit mijn hoofd is dat alweer 6 a 7 jaar geleden. Het enigste wat is gewijzigd is dat de codering en het verplichte gebruik van een smartcard voor het basis pakket TV zenders er uit is gesloopt.
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

De kans dat ze je ontkoppelen uit de straatkast is eigenlijk maar zeer klein. Waarschijnlijk kun je er nog jaren gebruik van maken totdat Caiway/Delta gewoon helemaal stopt met het leveren van diensten over Coax. Praktisch de meeste huishoudens zijn al verbonden met COAX, sinds de opkomst van het zogeheten kabel-TV. Men komt eigenlijk alleen bij een straatkast als er een huishouden aangesloten moet worden, of als er een storing is.
Komt nog is bij dat elke 50 meter in een woonwijk wel zo'n kast staat. Dus dat is geen hub waar 1000 aansluitingen in keer binnen komen, eerder tientallen. Vanuit de straatkast gaat het weer naar een grotere hub / wijkcentrale (whatever the name is).
Of het trouwens netjes is om coax kabel-TV / Digitale TV 'gratis' te blijven gebruiken is een tweede... ik vind van niet :) .

Los van dat heb ik trouwens niet het idee dat er nog veel geïnvesteerd word door Delta/Caiway in het COAX netwerk en dat ze all-in voor glasvezel gaan. De kwaliteit van de streams zijn ook al jaren hetzelfde - die zijn vooral in het (destijds) Cogas gebied 1 op 1 overgenomen van Ziggo en in tussentijd is daar niks aan veranderd. En zo uit mijn hoofd is dat alweer 6 a 7 jaar geleden. Het enigste wat is gewijzigd is dat de codering en het verplichte gebruik van een smartcard voor het basis pakket TV zenders er uit is gesloopt.
Er zijn wel degelijk HD zenders toegevoegd in die 8 jaar, maar dat communicieerd men niet,
MTV Live Hd, AT5, TVEi bijvoorbeeld, maar ook de premium zenders zijn allemaal HD geworden, dat was bij aanvang van Caiway niet het geval.

Medewerkers van Caiway bevestigen dat zeer binnenkort COAX en glasvezel tv niet meer tegelijk worden aangeboden. Delta doet dat al niet meer in Zeeland.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-10-2021 22:21 ]

jaaoie17 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:24:
Hebben jullie ook dat die decoder geregeld vast loopt. Als ik even zap of gewoon wacht gaat weer even goed.
Yep er is weer een storing gaande.

• bluewalk
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

Yep er is weer een storing gaande.
Yep... voor diegene die de storingspagina niet kunnen vinden: https://www.zeelandnet.nl/seno/

[update]
Zojuist even gecontroleerd maar met de Kamai geen problemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door bluewalk op 06-10-2021 18:58 ]

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Er zijn wel erg vaak storingen op het interactieve televisieplatform van Delta en Caiway.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-10 18:29
ernstoud schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Leuke schets van algemene problemen met electronica, maar het verhaal lost de gestelde vraag niet op.

Nee, het gaan hangen van de Amino STB is niet normaal. Provider bellen en kijken of een nieuw exemplaar het probleem oplost.
Klopt gaf ook algemeen een reactie die kunnen ontstaan met iptv ontvangers maar geen oplossing van het probleem wat @schmm mee had. :)

Hij heeft het over aansluiting met een powerline adapter denk dat daar het probleem evt. in zit afhankelijk van je stroomnet in je woning geaard of niet is je stroomnet een spaghetti of de aansluiting via stekkerdoos etc, zijn factoren die invloed kunnen hebben. met de iptv ontvanger.

Als test kun je rechtstreek zonder tussenkomst van je powerline rechtstreeks op de modem aansluiten door de UTP kabel is het probleem dan weg of niet dan weet je waar de oorzaak kan liggen.

Ik heb zelfs ook powerlines gehad waren niet goedkoop in de hele woning wifi gaat dan houd het wel op maar ook met iptv ontvanger aangesloten beneden bovenverdieping en op zolder ook tv problemen gehad vast vriezende tv beelden en vatlopers blokkerig beeld gaat even goed dan weer mis of je nu bij Delta of KPN zit met een iptv ontvanger maakt niet uit, het euvel die kan ontstaan met een powerline adapter.

Heb alle powerlines er uit geknikkerd alle iptv ontvangers zitten nu achter een switch op elke verdieping en voor de wifi accespoint op aangesloten op de switch voor de buitenwifi antenne ook via een aparte poE switch .

Alles is door verbonden met maar 1 utp cat8 kabel vanaf de modem naar de switch het probleem met de tv ontvanger is verholpen vele malen stabieler internet sneller vaste aansluiting ook het wifi gedeelte vele malen stabieler en sneller ook rondom de hele woning en tuin goede ontvangst met wifi zelf aan de overkant van mijn buren heb ik nog verbinding met mijn laptop. dan het geval met de powerline.

Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen het zich voordoet maar krijg de indruk dat de verbinding met een powerline niet stabiel is en een iptv ontvangers zijn best gevoelig in storing.

En bellen voor een nieuwe naar Delta kan maar dat is het laatste wat je kunt doen als je weet waar de oorzaak aan kan liggen door te testen of je modem is het euvel kan ook nog dat die niet stabiel is maar dat kunnen ze wel zien bij Delta op afstand zien in hun systeem neem ik aan.
J.E. Weinor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Klopt gaf ook algemeen een reactie die kunnen ontstaan met iptv ontvangers maar geen oplossing van het probleem wat @schmm mee had. :)

Hij heeft het over aansluiting met een powerline adapter denk dat daar het probleem evt. in zit afhankelijk van je stroomnet in je woning geaard of niet is je stroomnet een spaghetti of de aansluiting via stekkerdoos etc, zijn factoren die invloed kunnen hebben. met de iptv ontvanger.

Als test kun je rechtstreek zonder tussenkomst van je powerline rechtstreeks op de modem aansluiten door de UTP kabel is het probleem dan weg of niet dan weet je waar de oorzaak kan liggen.

Ik heb zelfs ook powerlines gehad waren niet goedkoop in de hele woning wifi gaat dan houd het wel op maar ook met iptv ontvanger aangesloten beneden bovenverdieping en op zolder ook tv problemen gehad vast vriezende tv beelden en vatlopers blokkerig beeld gaat even goed dan weer mis of je nu bij Delta of KPN zit met een iptv ontvanger maakt niet uit, het euvel die kan ontstaan met een powerline adapter.

Heb alle powerlines er uit geknikkerd alle iptv ontvangers zitten nu achter een switch op elke verdieping en voor de wifi accespoint op aangesloten op de switch voor de buitenwifi antenne ook via een aparte poE switch .

Alles is door verbonden met maar 1 utp cat8 kabel vanaf de modem naar de switch het probleem met de tv ontvanger is verholpen vele malen stabieler internet sneller vaste aansluiting ook het wifi gedeelte vele malen stabieler en sneller ook rondom de hele woning en tuin goede ontvangst met wifi zelf aan de overkant van mijn buren heb ik nog verbinding met mijn laptop. dan het geval met de powerline.

Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen het zich voordoet maar krijg de indruk dat de verbinding met een powerline niet stabiel is en een iptv ontvangers zijn best gevoelig in storing.

En bellen voor een nieuwe naar Delta kan maar dat is het laatste wat je kunt doen als je weet waar de oorzaak aan kan liggen door te testen of je modem is het euvel kan ook nog dat die niet stabiel is maar dat kunnen ze wel zien bij Delta op afstand zien in hun systeem neem ik aan.
Er waren veel storingen deze week. Ik had ook vastlopers e.d. Mijn setup is gelijk aan die ik had bij Caiway, dus de oorzaak ligt bij Delta of in de opgestuurde decoder, al is die gelijk aan de decoder die ik had,

De pilot met het opschalen van het stereo geluid op 2 zenders is geslaagd.
Men gaat nu voorzichtig 5 extra kanalen ook upgraden (welke wordt binnenkort bekend).
Slaagt dit ook zonder hickups dan komen er nog een iets groter aantal bij.

De status van Dolby Surround blijft schimmig. Eerder riep men: komt er aan, we zijn er mee bezig. Nu houdt men de boot af. Zelfde geldt voor 4K en UHD, er moet heel veel water door de zee voor we de eerste kanalen gaan zien, lees investeringen zodat het netwerk en de systemen dit allemaal aan kunnen zonder dat er weer storingen zijn. Jammer om dit te moeten melden, maar het is niet anders. We wachten maar weer af en dat doen we al 3 jaar. Ik zit nu bij Delta, geen COAX meer dus kwalitatief een achteruitgang met wat ik had op COAX en zelfs wat ik 4 jaar geleden bij Caiway Multiscreen al had.

Bron is een technicus van Delta die overigens netjes op dit forum meldt hoever men met zaken is: https://www.zeelandnet.nl...n-in-audiokwaliteit/page6

• OttiglioM
  • Laatst online: 02-11 14:36
Mijn huidige situatie: Genexis router, daarachter Fritz.box 5530 via LAN. Alle internet functies werken naar behoren. TV niet in pakket (geen belangstelling)

Vaste telefoon via Cheapconnect. Ik gebruik de Fritz DECT server met bijpassende handsets. Uitgaande verbindingen altijd probleemloos. Binnenkomende verbindingen hebben last van een soms wel / soms niet storing. De opbeller krijgt dan de afsluittoon. Ik kan dat alleen opheffen door een uitgaande oproep te doen. Dan werken de inkomende oproepen weer een tijdje. Vroeg of laat volgt weer de storing. Er is verder geen patroon in te ontdekken......

Met de helpdesk contact gehad. Gevraagd of het telefoon gedeelte van de genexis er mee te maken kon hebben. (lang verhaal: zowel delta als online hebben geprobeerd SIP/VOIP gegevens in de genexis te installeren; er is echter nooit sprake van een actief telefoon abonnement geweest) De medewerker zag nog "restanten" van de vorige provider in mijn genexis. Hij zou proberen die te verwijderen en mij via de mail op de hoogte houden van de ontwikkelingen. niets meer gehoord en de storing is er nog steeds.

Volgende week maar weer eens contact opnemen. Zucht.

Vraag: heeft iemand hier een soortgelijk probleem gehad? Andere vraag: Kan iemand hier die een genexis heeft en nog nooit telefoon afgenomen heeft mij vertellen wat er bij het onderdeel telefoon staat? Bij mij staat er twee maal "*onvolledig" in rode letters.

Tenslotte: Nu ik natuurlijk ook de Fritz.box 5530 direct op de glasvezel zetten en daarmee de genexis passeren. Maar daar wilde ik eigenlijk even mee wachten tot het moment dat ze verplicht zijn andere modems te ondersteunen. (begin volgend jaar)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

jvhaarst

Eendracht maakt macht

OttiglioM schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:12:
Vaste telefoon via Cheapconnect. Ik gebruik de Fritz DECT server met bijpassende handsets. Uitgaande verbindingen altijd probleemloos. Binnenkomende verbindingen hebben last van een soms wel / soms niet storing. De opbeller krijgt dan de afsluittoon. Ik kan dat alleen opheffen door een uitgaande oproep te doen.
Probeer deze handleiding eens : https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=587.0
Blijkbaar blokkeert het modem (soms) uitgaande verbindingen op poort 5060, en dan kan je Fritz geen contact maken met cheapconnect.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
Hoe zijn de ervaringen hiero met enkel glas internet? Storingen? De modem?

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13
jorisw86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:43:
Hoe zijn de ervaringen hiero met enkel glas internet? Storingen? De modem?
Hi
Ik heb al meer dan een jaar Glasvezel van Delta (TV en Internet). Ik heb 1x een storing met mijn tv gehad van een paar uur en verder geen enkel probleem gehad. Klantenservice is snel en vriendelijk en de lijn is stabiel.

• Stillekracht
  • Laatst online: 13:16
Ik heb FttH van Delta sinds maart dit jaar. Zeer stabiel. Een keer een korte storing meegemaakt. Ik heb niets te klagen.

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 10:53
Ik heb even een vraagje, misschien weet iemand dit, ik heb vluchtig gezocht in dit topic maar ik kon het niet vinden. In Vlissingen is de straat nu open geweest, en de Delta heeft glas afgemonteerd in de meterkast, alles is keurig uitgevoerd overigens. Nu was de monteur die het geheel kwam afmonteren een zzp-er die voor zowel KPN als Delta werkt. Hij vertelde dat Delta inderdaad 2 vezels per woning aanbied en dat ze er één voor andere providers beschikbaar stellen, en dat KPN hier geen gebruik van wil maken.
Dit kan ik nog wel begrijpen maar andersom betaald de Delta wel aan KPN om gebruik van hun netwerk te maken in Brabant. Beetje jammer dan dat de straat hier straks weer open moet voor KPN, maar ik snap hoe concurrentie werkt.

Maar wat ik interessanter vond (en hier komt de vraag) is dat de monteur vertelde dat Delta een glaskabel per woning naar de wijkcentrale trekt, en dat KPN met een soort doorlas systeem werkt, waarbij ze van woning naar woning gaan. Dit zou storing gevoeliger zijn, als ik hem goed begreep kon iemand een heel blok zonder internet zetten als hij iets doms deed in zijn eigen meterkast. Weet iemand hoe dit ongeveer in elkaar steekt, want het klinkt alsof KPN dan inferieur is aan Delta wat techniek betreft.
Pindakaasman schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:04: :'(

Maar wat ik interessanter vond (en hier komt de vraag) is dat de monteur vertelde dat Delta een glaskabel per woning naar de wijkcentrale trekt, en dat KPN met een soort doorlas systeem werkt, waarbij ze van woning naar woning gaan. Dit zou storing gevoeliger zijn, als ik hem goed begreep kon iemand een heel blok zonder internet zetten als hij iets doms deed in zijn eigen meterkast. Weet iemand hoe dit ongeveer in elkaar steekt, want het klinkt alsof KPN dan inferieur is aan Delta wat techniek betreft.
De nieuwste techniek die KPN gebruikt, en Delta ook in een aantal nieuwe gebieden, heet XGS-PON. Daarbij wordt op een bepaald punt, bij de POP of dichter bij de abonnees, het signaal op de hoofdvezel optisch gesplitst. Denk aan een prisma waarin wit licht in de afzonderlijke kleuren gesplitst wordt. Omdat dan alle abonnee signalen op 1 vezel zitten wordt er encryptie toegepast. Het eindpunt bij de abonnee moet dus voorzien worden van een code om te decrypten.

Gaat nu een abonnee rommelen, bijvoorbeeld oude apparatuur op de vezel plaatsen dan verstoort dat alle abonnees op die lijn, 32, 64 of meer.

De monteur heeft dus gelijk maar ook Delta past deze techniek al toe.

Tja, op een forum vragen om ervaringen is toch wat tricky. Uiteraard “bespreken” we hier vooral ondervonden issues. Elkaar hier de hele dag bestoken met berichten hoe tevreden we zijn, voegt weinig toe uiteraard.

Hier sinds januari Caiway. Snelheid helemaal waar ik voor betaal. Telefoon, TV en de app prima maar gebruik ik weinig.

Verstrekte modem fungeert als router prima, WiFi is bagger; veel te zwak door kleine interne antennes. Ik gebruik dus een ander accesspoint.

Ik heb sinds de start 19 kleine (minuten) en 2 grotere (uur, uren) verstoringen gezien. Kan komen omdat hier in buitengebied nog er veel geknutseld wordt in de POPs. De langdurige verstoring iets van twee maanden geleden was landelijk. Ook TV heeft er een paar keer uitgelegen waarvan ook een keer enkele uren.

Al met al; snelheid prima, stabiliteit had ik meer van verwacht.

Klantenservice twee keer nodig gehad, bij oplevering om de inlogcode te krijgen en een keer na omwisseling van de Amino STB omdat ik het abonnement verhoogde. Werd een nieuw abonnement om de een of andere reden. Geen klachten daarover; werd prima te woord gestaan.

Kleine update: die kleine storingen zie ik omdat ik logging op het modem heb gerealiseerd, veel mensen zien die kleine hiccups natuurlijk niet; dat zijn de mensen die al jaren geen storingen ervaren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 28-12-2021 18:44 ]

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Overigens kan je ook op het Wifimodem de wifi uitzetten en bridge inschakelen al spreken de berichten dit tegen.
Hoe dan?
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Inloggen met https://router dacht ik.
Sjakie0101 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Volgens mij kan de complete routerfunctie worden uitgezet., maar ik heb zelf het melkpak, ik kan het hier niet nabootsen.
Juist ja, daar hebben we echt iets aan.
Maar zoals Ernst al zei, dat modem krijg je dus zelf niet in bridge.

Wat betreft support bij gebruik eigen apparatuur zie ik niet een heel groot probleem, want je houdt natuurlijk het "officiele" Delta modem in huis. Mocht er een storing zijn is dat relatief makkelijk aan te sluiten, en uit te sluiten waar de storing dan zit. Maar inderdaad, telefonie wordt niet ondersteund met eigen spullen.

Toen ik ruim 3 jaar geleden bij Caiway kwam hadden ze nog alleen die melkpakken in bridge en zonder WIFI, toen ik ook digitale TV nam kwam ik verplicht op "het nieuwe platform" en kreeg ik het huidige glasmodem met WIFI, wat dus niet in bridge kan.

Het melkpak moest ingeleverd worden, maar daar vond ik er weer eentje van op Marktplaats :)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-10 18:29
rfbroek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Hoe dan?

[...]

[...]

Juist ja, daar hebben we echt iets aan.
Maar zoals Ernst al zei, dat modem krijg je dus zelf niet in bridge.

Wat betreft support bij gebruik eigen apparatuur zie ik niet een heel groot probleem, want je houdt natuurlijk het "officiele" Delta modem in huis. Mocht er een storing zijn is dat relatief makkelijk aan te sluiten, en uit te sluiten waar de storing dan zit. Maar inderdaad, telefonie wordt niet ondersteund met eigen spullen.

Toen ik ruim 3 jaar geleden bij Caiway kwam hadden ze nog alleen die melkpakken in bridge en zonder WIFI, toen ik ook digitale TV nam kwam ik verplicht op "het nieuwe platform" en kreeg ik het huidige glasmodem met WIFI, wat dus niet in bridge kan.

Het melkpak moest ingeleverd worden, maar daar vond ik er weer eentje van op Marktplaats :)
Hoezo wordt telefonie niet ondersteund met eigen spullen?

Met eigen keuze vrije modem deze maand ingangsdatum en je neemt vaste huistelefoon aansluiting moet dat gewoon kunnen werken via de glasvezel heb je bepaalde gegevens nodig moet Delta het vrij geven om gebruik van je telefoon te kunnen maken verdere technische ondersteuning door problemen is een ander verhaal.
Al zal je de zelfde modem aanschaffen die Delta uitleent de Nokia bijv.dat geld voor de bridge als vaste telefoon via de modem software en updates moet je zelf voor zorgen die de fabrikant geeft van je modem..

Het lijkt mij niet met vrije modem keuze dat je modem maar half gaat werken en specificaties waar je modem aan moet voldoen en niet afhankelijk meer bent van je provider om volledig te kunnen gebruiken voor een Tweaker met verstand.

Heb je geen verstand gewoon de modem en ondersteuning van je provider behouden lijkt mij.

KPN doet het al hoe je de modem moet instellen op voor gebruik telefoon, en wordt netjes weergeven op de forum website.

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Storing glasvezelnetwerk Delta Fiber, Landelijk

11-01-2022, 11:15, Storing DeltaFiberNetwerk, Landelijk

Momenteel is er een landelijk storing gaande op het netwerk van Delta Fiber Netwerk. Wij weten nog niet wat hiervan de oorzaak is en ook niet wanneer de storing is verholpen. Wij proberen u op deze pagina van updates te voorzien.

Gisteren blijkbaar ook al. Lekker zo met thuiswerken...
Waarom is het zo onstabiel de laatste tijd?
MantaMaartuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:53:

Momenteel is er een landelijk storing gaande op het netwerk van Delta Fiber Netwerk. Wij weten nog niet wat hiervan de oorzaak is en ook niet wanneer de storing is verholpen. Wij proberen u op deze pagina van updates te voorzien.

Veluwe, nergens last van, 940/930/3.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:30
Da's knap en waarschijnlijk gewoon stom toeval dat er storingen optraden net na de overstap. Glasvezel en het huidige TV platform zijn exact hetzelfde product bij beide merken, alleen het logo bij het opstarten van de TV is anders.
De klantenservice moet je uiteraard net de goede persoon treffen, maar dat is met elke klantenservice zo. Ik heb zowel bij Caiway als bij Delta hele kundige mensen getroffen in de paar keer dat ik heb moeten bellen in de afgelopen jaren, maar een enkele keer ook iemand die net even iets minder inhoudelijke kennis had.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-11 20:24
MantaMaartuh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:53:

Waar haal je precies deze informatie vandaag? Op de Delta website i.c.m. mijn postcode staat telkens geen storing. Ook ik (en andere Delta abonnees) hadden afgelopen 2 dagen storing, en nu dus weer. Voor de derde keer op rij. Afgelopen week ook al meermaals raak. Dit begint echt onacceptabel te worden.
snaggyheadshot schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Waar haal je precies deze informatie vandaag? Op de Delta website i.c.m. mijn postcode staat telkens geen storing. Ook ik (en andere Delta abonnees) hadden afgelopen 2 dagen storing, en nu dus weer. Voor de derde keer op rij. Afgelopen week ook al meermaals raak. Dit begint echt onacceptabel te worden.
De firma WeServe gebruikt het fiber netwerk van Delta en is zeer snel en accuraat met storing snel dingen, in tegenstelling tot Delta/Caiway. Zie: http://status.weserve.nl/

Je kunt je ook inschrijven op meldingen per e-mail.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 21:33
DFN heeft regelmatig storingen, maar die staan lang niet altijd op hun eigen site. Weserve meld ze vaak eerder op hun site: http://status.weserve.nl/

Maar omdat 95% van de storingen in het Deltafiber domein zitten geldt dat ook voor andere providers die via hun infra zitten.

Vandaag zie ik wederom een hoop packetloss en instabiliteit sinds ongeveer 11.00 op meerdere verbindingen via DFN.
Eerst veel latency en sinds 13.00 ook compleet wegvallen

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 12-01-2022 13:38 ]

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
snaggyheadshot schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Vanaf de heldenvannu website.

Ben het verder helemaal eens. vandaag weer gezeur inderdaad
wat zijn ze aan het klooien?

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 15:49
snaggyheadshot schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:12:
[...]

En vandaag al weer. Vierde dag op rij, naast de keren van afgelopen week.
Hier (Friesland) niets aan de hand, afgelopen dagen ook niet met de "landelijke" storing.

• snaggyheadshot
Gepstra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Hier (Friesland) niets aan de hand, afgelopen dagen ook niet met de "landelijke" storing.
Ik vraag me ook af waar het aan ligt. Wij hebben hier in de regio twee glasvezel netwerken die langs elkaar opereren: 1 in het buitengebied (waar o.a. Delta actief is) en 1 in het binnengebied (waar Delta niet actief is). Bij de tweede heeft niemand er last van, bij het netwerk in het buitengebied is het nu al 2 weken drama.

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

ofc

Torrentus schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Toch dank voor de terugkoppeling :) Het piekje is er wel, maar blijft klein en inmiddels is de verbinding weer een stukje sneller (600 Mbit nu). Zal dus regionaal geweest zijn denk ik.
Hier (Caiway op deltafibernetwerk in gebied Veluwe Noord en Kampen Zuid) ook problemen tussen 10:03 en 10:40. Caiway meldt het op de storingspagina (meestal melden ze niets):
Storing glasvezeldiensten Heerde & Oosterwolde
15-01-2022

Update 15-01-2022 / 11:00
De storing is verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

Op dit moment gaat er iets niet goed in ons netwerk waardoor diensten mogelijk niet werken zoals je gewend bent. Onze specialisten onderzoeken wat er aan de hand is.
Even een toelichting.

Er is op dit en op het Caiway forum veel sprake van het voordeel van bridge mode op de Titanium-22. Ik denk dat dit wat uitleg nodig heeft.

Ik heb de afgelopen tijd wat gerommeld met zo’n Titanium-22, gratis verkregen via MP. Open gemaakt, terminal aan serial port, firmware (kernel versie 2.6… allemachtig… dat is oud!) bekeken e.d.

Een Titanium-22 publiceert het externe IP adres (van VLAN100) op poort 1 van het device. Voor de rest doet het gewoon intern routing, firewalling e.d., het is dus een zgn. half-bridge. VoIP (VLAN102) gaat naar de 2 TEL aansluitingen en VLAN1 is gewoon het beheer netwerk van Delta of Caiway. De provider kan firmware updaten, storing zoeken e.d. via GAPS (beheersysteem van Genexis, al end-of-life) en TR-069.

Kortom, met de Titanium-22 bestaat je “eigen controle”, zoals veel tweakers hier als wens hebben, eigenlijk alleen uit zelf bepalen hoe je het externe IP adres in je eigen netwerk routeert.

Plaats je er een router achter en doe je verder weinig (DMZ, eigen DNS, QoS, dat soort dingen) dan is er geen wezenlijk verschil tussen het gebruik van een Platinum 7840 of een Titanium-22.

Wil je echt zelf alles beheren, dan is een media converter op het glas een veel betere oplossing waarbij je wel VoIP kwijt raakt (totdat Delta gedwongen wordt de SIP gegevens vrij te geven).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

ernstoud schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:10:
Even een toelichting.

Er is op dit en op het Caiway forum veel sprake van het voordeel van bridge mode op de Titanium-22. Ik denk dat dit wat uitleg nodig heeft.

Ik heb de afgelopen tijd wat gerommeld met zo’n Titanium-22, gratis verkregen via MP. Open gemaakt, terminal aan serial port, firmware (kernel versie 2.6… allemachtig… dat is oud!) bekeken e.d.

Een Titanium-22 publiceert het externe IP adres (van VLAN100) op poort 1 van het device. Voor de rest doet het gewoon intern routing, firewalling e.d., het is dus een zgn. half-bridge. VoIP (VLAN102) gaat naar de 2 TEL aansluitingen en VLAN1 is gewoon het beheer netwerk van Delta of Caiway. De provider kan firmware updaten, storing zoeken e.d. via GAPS (beheersysteem van Genexis, al end-of-life) en TR-069.

Kortom, met de Titanium-22 bestaat je “eigen controle”, zoals veel tweakers hier als wens hebben, eigenlijk alleen uit zelf bepalen hoe je het externe IP adres in je eigen netwerk routeert.

Plaats je er een router achter en doe je verder weinig (DMZ, eigen DNS, QoS, dat soort dingen) dan is er geen wezenlijk verschil tussen het gebruik van een Platinum 7840 of een Titanium-22.

Wil je echt zelf alles beheren, dan is een media converter op het glas een veel betere oplossing waarbij je wel VoIP kwijt raakt (totdat Delta gedwongen wordt de SIP gegevens vrij te geven).
Wat betreft het laatste:
Ik heb bij eigennummer.nl mijn twee telefoonnummers gestald en het zo werkend gekregen bij Delta met een mediaconverter en de ubiquity dream machine pro. Telefoon gaat dus via een VoIP telefoon en eigennummer.nl. Werkt prima.

Dus geen router van Delta zelf in gebruik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

D_Jeff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Indien je een zakelijk abbo afneemt kom je ook uit bij een andere klantenservice. Die afdeling is iets kleiner, maar mag wel meer 'aan elkaar vragen'. Met andere woorden: Mocht je iemand spreken die het even niet snapt, dan kan het gebeuren dat je later nog wordt teruggebeld. (Soort XS4All)
Ah. Dat klinkt hoopvol! Moet zeggen dat ik over het algemeen weinig klantcontact heb gehad de afgelopen 5 jaren. Caiway doet het eigenlijk altijd prima, als er een storing is dan hoef ik niet te bellen want dan zie ik dat gelijk verschijnen op de sociale media kanalen van het dorpje waar ik woon, haha.
Door zakelijk erbij aan te vinken voelt het ook wat prettiger om dingen te hosten enzo. Nu doe ik dat onder de consumenten variant van de f.u.p.
Zakelijk mag je wel wat meer dingen verwachten voor het meest uitgebreide pakket. Zeer benieuwd.

Zou overigens in de toekomst ook nog wel eens willen kijken om TVHeadend iptv te laten slikken via vlan 101. Maar dat moet een keer een hobby projectje worden (kijken eigenlijk toch geen tv en hebben NLziet), maar daar is een los topic voor zag ik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• card1985
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Bij ons in het dorp zijn ze op dit moment zo ver dat ze Delta fiberglas aan gaan leggen. Ik zit te overwegen om over te stappen van KPN naar Delta.

Wij zijn normale gebruikers en doen geen bijzondere dingen op het internet.

Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het internet en tv. Zijn er vaak storingen, hoe is de klanten service en lopen er hier mensen tegen andere problemen aan?
card1985 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:40:
Bij ons in het dorp zijn ze op dit moment zo ver dat ze Delta fiberglas aan gaan leggen. Ik zit te overwegen om over te stappen van KPN naar Delta.

Wij zijn normale gebruikers en doen geen bijzondere dingen op het internet.

Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het internet en tv. Zijn er vaak storingen, hoe is de klanten service en lopen er hier mensen tegen andere problemen aan?
Forum gelezen? Daar is veel info te vinden.

Wat is uw definitie van kwaliteit? Dat is zo’n brede vraag… en storingen, ja die zijn er. Kort en 1 keer in 2021 landelijk wat langer. Klanten service; ach de een klaagt, de ander niet. Is toch erg afhankelijk van je vraag en je verwachtingen. Ja, er zijn mensen die tegen problemen aanlopen; lees het forum. Maar dat is overal, ook het KPN forum staat er vol mee.

Laten we het eens omdraaien… wat zijn uw harde eisen? Wat moet perse goed zijn?

• snaggyheadshot
Tijdje goed gegaan, inmiddels alweer de gehele ochtend geen internet.. Als ik goed heb geteld storing 7 dit jaar (en we zitten net in maart). Ik begin mij ernstig af te vragen of deze partij wel capabel genoeg is. Helaas heeft overstappen geen zin want ze zijn de enige aanbieder :/
snaggyheadshot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:
Tijdje goed gegaan, inmiddels alweer de gehele ochtend geen internet.. Als ik goed heb geteld storing 7 dit jaar (en we zitten net in maart). Ik begin mij ernstig af te vragen of deze partij wel capabel genoeg is. Helaas heeft overstappen geen zin want ze zijn de enige aanbieder :/
Inderdaad vanmorgen weer een hoge latency, drop outs en heel lage snelheid, zeg 56k modem snelheid zoals in 1994.

En geen enkel bericht op de site… behalve dan over een storing rond Eindhoven.

• snaggyheadshot
ernstoud schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Inderdaad vanmorgen weer een hoge latency, drop outs en heel lage snelheid, zeg 56k modem snelheid zoals in 1994.

Momenteel lijkt het terug te komen, bleek een kapotte voedingskabel te zijn?
snaggyheadshot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Momenteel lijkt het terug te komen, bleek een kapotte voedingskabel te zijn?
Een defecte voeding rond Weert die storing geeft 125 km. noordelijker? Enfin, hier op de Veluwe is e.e.a. weer stabieler. Op naar de volgende storing. Nee, dat glasvezel is geweldig! Not.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Voor het snelste storing overzicht bij deltafibernetwerk kan je het beste kijken op
https://status.weserve.nl/ bij caiway/delta zijn ze niet snel met melden.
lt_cmd_data schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:14:
[...]

Voor het snelste storing overzicht bij deltafibernetwerk kan je het beste kijken op
https://status.weserve.nl/ bij caiway/delta zijn ze niet snel met melden.
Juist. Zoals ik 12 januari jl. hier op het forum al meldde:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70193276

:O

• snaggyheadshot
[...]

Nou we blijven lekker aan de gang :P Fijn zo'n zakelijke glasvezel. Ik denk dat ik er maar een backup VDSL langs ga nemen 8)7 Te belachelijk voor woorden dat dat nodig is.

Als ik goed reken is dit storing #12 dit jaar waarvan er één zelfs meer dan 5 uur op een werkdag. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door snaggyheadshot op 21-03-2022 11:25 ]

• snaggyheadshot
snaggyheadshot schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:25:
[...]

Nou we blijven lekker aan de gang :P Fijn zo'n zakelijke glasvezel. Ik denk dat ik er maar een backup VDSL langs ga nemen 8)7 Te belachelijk voor woorden dat dat nodig is.

Als ik goed reken is dit storing #12 dit jaar waarvan er één zelfs meer dan 5 uur op een werkdag. 8)7
Eéééén wederom bingo. Inmiddels maar besloten een failover op ADSL te bestellen 8)7 8)7

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 15:49
snaggyheadshot schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Eéééén wederom bingo. Inmiddels maar besloten een failover op ADSL te bestellen 8)7 8)7
Wat vreemd zeg, kan me de laatste 'echte' storing hier in het noorden niet eens herinneren. Enkel na oplevering was het wat gevoelig en daarna nog 2 keer kabelbreuk door werkzaamheden maar sindsdien echt heel stabiel.

• rfbroek
  • Niet online
Theoretisch zou het kunnen dat Delta het "minder nette" domein blokkeert. Nederlandse providers zijn volgens mij verplicht bepaalde domeinen te blokkeren, zoals b.v. de beroemde Piratebay.

Daar zullen oplossingen voor zijn, maar die ga je hier niet vinden denk ik. (vanwege de forumregels)
Misschien heeft je IPTV aanbieder een helpdesk waar je terecht kan met je "storing".
lier schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:08:
Mmmm...vannacht heeft bij mij de Internet verbinding best wel even een tijdje eruit gelegen. Meer mensen last van gehad? Op de onderhoudspagina kan ik niets (meer?) terugvinden.

00:51 lease expired
03:00 got IP address

Zelfde bij mijn ouders (die ook in Doorn wonen).
Ja, bij mij vrijwel uitval op 00:22 en herstel op 00:34. Twaalf minuten dus. Lijkt weer een soort reset want ping naar Google.com was alweer geruime tijd iets van 8 ms. en is nu weer 5 ms.

Sinds januari 2021 is dit storing 34. Lekker stabiel hoor glasvezel :(

• lier
  • Laatst online: 17:06

lier

MikroTik nerd

ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:47:
Ik zie minder onderbrekingen, is voor mij dus wel stabiel...waar woon je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:29
lier schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:08:
Mmmm...vannacht heeft bij mij de Internet verbinding best wel even een tijdje eruit gelegen. Meer mensen last van gehad? Op de onderhoudspagina kan ik niets (meer?) terugvinden.

00:51 lease expired
03:00 got IP address

Zelfde bij mijn ouders (die ook in Doorn wonen).
Ik heb geen storing gezien vannacht.
In Doorn (wijk Schoonoord)

• lier
  • Laatst online: 17:06

lier

MikroTik nerd

fmrama schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:03:
Ik heb geen storing gezien vannacht.
In Doorn (wijk Schoonoord)
Thanks, zou ook voorbehouden kunnen zijn aan een andere POP. Dan lijkt het probleem kleiner te zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dirk T.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-11 11:31
ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, bij mij vrijwel uitval op 00:22 en herstel op 00:34. Twaalf minuten dus. Lijkt weer een soort reset want ping naar Google.com was alweer geruime tijd iets van 8 ms. en is nu weer 5 ms.

Hier ook last van, ze hebben ondertussen al 4x hier een monteur gehad om het netwerk te controlleren. Natuurlijk is hier niks aan de hand. Wacht ondertussen ook al 4 maanden op een nieuwe modem. Daarnaast altijd het zelfde riedeltje zet je router uit en aan dan werkt het weer.

Is er niet een manier om hier met alle mensen die er last van hebben iets geregeld te krijgen. Wel getelt heb ik al 16 uur met hun contact gehad over deze problemen.
En nu (vrijdag 8 april 2022) weer (landelijke?) storing van 18:04 t/m 18:46.

650 meldingen op allestoringen.nl

Grrrr...

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:58

ofc

Dirk T. schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:43:
[...]

Hier ook last van, ze hebben ondertussen al 4x hier een monteur gehad om het netwerk te controlleren. Natuurlijk is hier niks aan de hand. Wacht ondertussen ook al 4 maanden op een nieuwe modem. Daarnaast altijd het zelfde riedeltje zet je router uit en aan dan werkt het weer.

Is er niet een manier om hier met alle mensen die er last van hebben iets geregeld te krijgen. Wel getelt heb ik al 16 uur met hun contact gehad over deze problemen.
Bizar dat ze een monteur sturen. Deze storingen doen zich al jarenlang voor en ze zouden ondertussen kunnen weten dat het aan DELTA Fiber Netwerk ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RifELh1rKhKOX4uvHOavIc76Qy0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URZt5yKGlNCEuVbAAbw75Y71.png?f=user_large
Het is in dit forum ook al regelmatig gemeld in het caiway topic. Hier (Veluwe Noord en Kampen Zuid) vandaag ook weer de gebruikelijke verschijnselen (packet loss, hoge latency, lage bandbreedte) van 00:22:09 tot ca. 00:29 en van 18:04:55 tot ca. 18:35.

• EDIT
Ik zit schijnbaar ook in een goede regio, want ik herken het beeld van allerlei storingen totaal niet. Het is prima stabiel en het aantal storingen dat ik heb gehad sinds ik glasvezel van Delta/Caiway heb (2016) zijn nog altijd op één hand te tellen.
EDIT schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:41:
Ik zit schijnbaar ook in een goede regio, want ik herken het beeld van allerlei storingen totaal niet. Het is prima stabiel en het aantal storingen dat ik heb gehad sinds ik glasvezel van Delta/Caiway heb (2016) zijn nog altijd op één hand te tellen.
De vraag is dan of je real-time monitoring hebt. Veel korte storingen zijn ‘s-nachts, die mis je zonder monitoring.

Bij de grotere onderbrekingen zie ik altijd ook bij allestoringen.nl of bij weserve.nl meldingen dus er zijn heel veel meer klachten op die momenten.

Na het tiental onderbrekingen sinds januari 2021, steeds kort na middernacht, zie ik altijd dat de routing naar Google en Speedtest servers wijzigt. Het betreft dus vermoedelijk resets van core routers o.i.d.

• EDIT
Waarom zou je in vredesnaam een constante monitoring op je thuisverbinding moeten hebben? Als er een storing is, dan merk ik het vanzelf wel. Merk ik er niks van, dan is een eventuele storing volstrekt irrelevant.

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 21:20
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:33:
Waarom zou je in vredesnaam een constante monitoring op je thuisverbinding moeten hebben? Als er een storing is, dan merk ik het vanzelf wel. Merk ik er niks van, dan is een eventuele storing volstrekt irrelevant.
Hé, je zit hier wel op T.net hoor!... :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 10:32

Arfman

Drome!

EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:52:
Je kan best monitoring hebben lopen op een lijn, maar telkens lopen klagen over iets waar je verder nul problemen van hebt ondervonden is toch wel behoorlijk overdreven, vind ik.
Oneens. Een verbinding behoort gewoon stabiel te zijn, ook in de nacht of op andere momenten. Een storing kan altijd voorkomen maar dat het bij sommige regio's schering en inslag is, is zorgwekkend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Arfman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:21:
[...]

Oneens. Een verbinding behoort gewoon stabiel te zijn, ook in de nacht of op andere momenten. Een storing kan altijd voorkomen maar dat het bij sommige regio's schering en inslag is, is zorgwekkend.
Zo is het. Camera systemen, piepers voor nachtzorg, en andere systemen kunnen niet altijd herstellen als een verbinding weer terugkomt. Zeker ontstaan er problemen als daardoor een IP adres verandert. Gelukkig is veel tegenwoordig resilient.

Een gedefinieerd service level kennen de ISP’s niet voor consumenten. Dus we doen het er maar mee, wel zou het netjes zijn als de storingspagina wat meer info zou geven en er wat meer uitleg zou zijn over zo’n uitval als gisteren (2 keer een kwartier). Dan kweek je begrip bij je gebruikers.

EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:33:
Ik denk juist dat ook al ervaar je - wellicht door toeval - geen verstoringen, je wilt weten wat de kwaliteit is van je ISP? Als mensen om je heen ziek worden van Ferrero chocolade is dat lijkt me een indicatie over voedselveiligheid bij die fabrikant. Ook al heb je zelf geen last is het misschien toch nuttig om te weten?

Als het voor jou niet relevant of zinvol is, prima.

• EDIT
Arfman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:21:
[...]

Uiteraard is het vervelend dat er in bepaalde regio's veel storingen zijn, en daar heeft Delta dan ook zeker te verbeteren, dat ontken ik ook niet. Alleen wordt een eigen ervaring van iemand die vrijwel geen storingen ervaart meteen afgedaan als zijnde 'je hebt geen monitoring lopen, dus telt jouw ervaring niet'. Dat is natuurlijk ook weer onzin.
ernstoud schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:22:
[...]

Hoe weet je dat ik van de verstoringen geen hinder heb?
ernstoud schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:00:
[...]

Die kortere zie je natuurlijk alleen maar als je continue logging hebt.
^^
EDIT schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:02:
[...]
Alleen wordt een eigen ervaring van iemand die vrijwel geen storingen ervaart meteen afgedaan als zijnde 'je hebt geen monitoring lopen, dus telt jouw ervaring niet'. Dat is natuurlijk ook weer onzin.
Je refereert aan mijn opmerking “De vraag is dan of je real-time monitoring hebt.”?

Ik heb geenszins daarmee gesuggereerd dat jouw ervaring niet telt. Dat zeg ik niet. Dat jij geen verstoringen ziet is juist wel relevant want dat betekent dat DFN in de infra autonome “cellen” heeft en niet afhankelijk is van enkele core routers. Dat is nuttige info. Jammer dat ik je een andere indruk gaf. Case closed.

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:54
Ik heb in ieder geval in mijn nieuwbouw appartement in verschillende vertrekken data aansluitingen laten aanleggen. Kan overal “inpluggen”. In mijn huidige woning heb ik al jaren glasvezel (KPN) en dit tot volle tevredenheid. Kan mij niet heugen dat ik ooit storing heb gehad (TV en internet). Zeer betrouwbaar.
Delta is voor mij nieuw maar als KPN ooit de kabel van Delta kan/wil gaan gebruiken, dan overweeg ik weer terug te gaan mits ik tevreden ben over Delta. Tijd zal het uitwijzen.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

True schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:48:
[...]

Kijkend naar het kaartje van DELTA en Caiway op https://allestoringen.nl/ denk ik dat het mogelijk regionaal Twente is. Maar hier blijft het overigens lekker doorgaan met de package loss.

Maar @ernstoud waar zit je nu precies? Je kunt moeilijk zowel in het DELTA als het Caiway topic zeggen dat het bij jou wel werkt als je er maar één afneemt 8)7 .
Delta en Caiway is dezelfde infra. Dus storing bij de een is gelijk aan die bij de ander, zie allestoringen.nl.

Maar hoezo is het verboden om hier te posten als je Caiway klant bent?

• BlazeMuis
Het werkt af en aan, lijkt ook wel alsof bepaalde IP adressen blocked zijn, of dat de routing op dit moment een fout heeft.

Bijvoorbeeld 1.1.1.1 kan ik pingen, 8.8.8.8 niet. Met mijn VPN kan ik verbinden met Brazilië, maar niet met Nederland, België, Zweden en nog een paar meer.

Edit: Nu werkt de ping naar 1.1.1.1 weer niet en 8.8.8.8 wel :+

Dit is de 1e storing sinds september 2016 (toen contract voor het eerst afgesloten) voor mij.

Edit 2: VPN naar UK verbonden en alles werkt prima zonder packetloss.

[ Voor 38% gewijzigd door BlazeMuis op 09-05-2022 20:09 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Delta en Caiway is dezelfde infra. Dus storing bij de een is gelijk aan die bij de ander, zie allestoringen.nl.

Maar hoezo is het verboden om hier te posten als je Caiway klant bent?
Ik zou niet zeggen dat een storing per se dezelfde impact zou moeten hebben bij beide ISPs en het (in beide topics aangeven) daarom een vertekend beeld kan geven.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• BlazeMuis
https://www.delta.nl/klan...g/storingen-en-onderhoud/
Wegvallende IPTV/Internet diensten Almelo en omgeving
Geplaatst op: 2022-05-09 19:30:00
Op dit moment kun je in Almelo en omgeving een onderbreking ervaren van onze diensten. Excuus voor dit ongemak, we werken aan een snelle oplossing en houden je hier op de hoogte van de voortgang.

Verwachte oplostijd: nog onbekend
Naar Google.nl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqx0qb_xGWMOmnzVE0idiM9-eZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RG1wURXWNaIJD0Xw9BjzTXq1.png?f=user_large

Inmiddels werkt het weer, benieuwd of dat zo blijft.

Edit: Nope :+

[ Voor 25% gewijzigd door BlazeMuis op 09-05-2022 20:29 ]

Pagina: 1 2 3 4 5

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.