Verdachte Moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasSchouten
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 13:15
nieuws: 'AIVD beperkt datadeling met Oostenrijk wegens Russische banden reger...
@Koekiemonsterr

In bovenstaand artikel was, zoals je zou verwachten bij een dergelijk onderwerp, al snel een vrij levendige en politiek gekleurde discussie gaande (zonder meer grotendeels off-topic). Wat mij daarin op viel was dat er binnen een venster van zo'n 5 minuten, plots een groot aantal reacties die desinformatie 'leken' tegen te gaan exact 6 keer off-topic/irrelevant gemod werden. Dat was in veel gevallen (inclusief mijn eigen reactie), zeker het geval, maar dan ook eigenlijk altijd voor de dingen waarop gereageerd werd. Overigens gebeurde dit bij reacties van verschillende zijden van de discussie. Het zou absoluut puur toeval kunnen zijn, maar statistisch gezien is het wel wat vreemd en het doet me toch afvragen of er groepen zijn die ook op tweakers moderaties proberen te manipuleren. En wat voor systemen er zijn om de integriteit van moderaties te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. → Frontpagemoderatie

We gaan eens even naar de moderaties kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vergeet niet dat veel reaxties daar erg off topic zijn. Zoals dat hele gedoe over Marshall hulp wat niks met het onderwerp van doen heeft.

Volgens mij staat het meeste nu best redelijk?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSchouten
wildhagen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:25:
Vergeet niet dat veel reaxties daar erg off topic zijn. Zoals dat hele gedoe over Marshall hulp wat niks met het onderwerp van doen heeft.

Volgens mij staat het meeste nu best redelijk?
Oh zeker, dat gaf ik ook al aan, bijna de hele discussie is offtopic en dat lijkt me ook prima :-). Het ging er meer om dat er de hele tijd 'gelijdelijk' gemodereerd werd en er 'ineens' een hele bak reacties precies 6 maal off-topic/irrelevant kregen. Zoals ik al zei, kan best toeval zijn, maar het kwam gewoon verdacht over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BasSchouten schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:37:
[...]

Oh zeker, dat gaf ik ook al aan, bijna de hele discussie is offtopic en dat lijkt me ook prima :-). Het ging er meer om dat er de hele tijd 'gelijdelijk' gemodereerd werd en er 'ineens' een hele bak reacties precies 6 maal off-topic/irrelevant kregen. Zoals ik al zei, kan best toeval zijn, maar het kwam gewoon verdacht over.
Niets vreemds aan, iemand gebruikt gewoon z'n moderatie boosts, lees het moderatie faq maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSchouten
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:43:
[...]

Niets vreemds aan, iemand gebruikt gewoon z'n moderatie boosts, lees het moderatie faq maar eens.
Ah, kijk, zo zie je maar weer, ik ging er altijd vanuit dat dit enkel de weging verhoogde en niet het 'aantal'. Dan heeft iemand flink veel boosts gebruikt maar dat is uiteraard mogelijk.
RoD schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:15:
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. → Frontpagemoderatie

We gaan eens even naar de moderaties kijken.
Excuus voor de foutieve plaatsing. Ik meng me eigenlijk zelden in niet technische onderwerpen dus ik besefte mij niet dat hier een apart forum voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BasSchouten schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:49:
[...]

Ah, kijk, zo zie je maar weer, ik ging er altijd vanuit dat dit enkel de weging verhoogde en niet het 'aantal'. Dan heeft iemand flink veel boosts gebruikt maar dat is uiteraard mogelijk.
Of het was een Pro- of PowerMod, die hebben standaard een x6-weging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasSchouten
RoD schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:53:
[...]

Of het was een Pro- of PowerMod, die hebben standaard een x6-weging :)
Ahah! Ik lees het nu in de faq ja, dat lijkt me een prima verklaring, als iemand er gewoon even doorheen gaat en alle reacties die off-topic waren (laten we zeggen 95%) als off-topic mod, dan krijg je inderdaad dit effect. Dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Artikel in kwestie:
nieuws: SpaceIL gaat opnieuw proberen een lander op de maan te zetten na eerd...

Richtlijn +1 moderatie: (link: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2)
"Ook interessante vragen en **geslaagde grappen** kunnen op dit niveau ingedeeld worden."

Persoon in kwestie:
Goldwing1973

Text in kwestie:
"Iedere keer denk ik dat ik “Berescheet” zie staan en lees verder met een glimlach."

Mijn motivatie:
Ik had persoonlijk ook het probleem dat ik tot 3x aan toe 'berescheet' las, gewoon een feit, niet eens als grap.
Ik weet niet wie die persoon gedownmod heeft, maar hij/zij moet eens leren dat grappen op tweakers.net gewoon kunnen. Vooral deze die borderline "opvallend realistisch/mogelijk" is.

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De 0 waar deze reactie op staat is een prima score, aangezien het namelijk niets inhoudelijks bijdraagt aan het onderwerp. Dat jij het persoonlijk ook zo las, dat vind ik eigenlijk niet heel relevant voor de waarde van de reactie :) Hoe dan ook is er in dit geval geen sprake van een mismoderatie, en sowieso horen deze in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX. Ik doe hier dus maar een slotje op, om te voorkomen dat we in meerdere topics moderaties gaan bespreken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.