Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Silence schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:12:
[...]

Op de lange duur zal ik nooit gelukkig worden van werken. Maar voor nu vind ik het wel prima
Tis een keuze of je ergens gelukkig van word he, dat is niet iets wat je 'overkomt' :+
Maargoed, das een filosofisch topic an sich waard - wat ik in ieder geval wil zeggen is dat 'werk' vaak geassocieerd wordt met tegen betaling dingen moeten doen om een ander nog iets rijker te maken etc. Als je dit kunt omzetten in dingen doen die jij leuk vindt op jouw voorwaarden en er dan voor betaald worden, dan is het al weer anders. Ik heb er werk van gemaakt om het zo in te kunnen regelen.. en dat bevalt dus erg goed. Denk dat de kans dat ik dat nog > 30 jaar vol ga houden zo groot is dat ik niet eens met pensioen wil tegen die tijd :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Silence schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:12:
[...]
Op de lange duur zal ik nooit gelukkig worden van werken. Maar voor nu vind ik het wel prima
Wauw. Ik zou juist ongelukkig worden van *niet* werken.

Maar goed, gelukkig heb ik ook werk waar ik werkelijk plezier in heb. :) Het is niet alle dagen leuk, niet alles is leuk, maar het is beslist meer dan iets dat ik doe om de kachel te laten branden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Laten we eerst even @Verwijderd laten reageren voordat dit topic totaal een andere kant op gaat...
Ik ben wel benieuwd of hij iets aan de adviezen heeft en wat hij(?) ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS

Los van de adviezen voor professionele hulp, die ik zeker ter harte zou nemen. Denk ik dat het goed is om in gesprek te gaan met jouw werkgever. En zet voor jezelf op een rij wat voor jou kan leiden tot een verbetering van de werkomstandigheden waardoor jij weer plezier hebt in jouw werk. En hou er rekening mee dat wanneer er gezegd wordt dat dat er overal werk is, dat het nog niet willen zeggen dat je het ook moet willen doen omdat altijd kosten aan vastzitten. Financieel, lichamelijk en geestelijk. Dat is ook wat je nu ervaart.

Mocht het zo zijn dat je er niet uit komt met jouw werkgever. Bedenk dan voor jezelf wat je wel wil vinden binnen een baan, En dat moet meer zijn dan een leuk salaris en een leaseauto. De ICT branche is groot en kent een grote diversiteit aan mogelijkheden. Het is niet alleen consultancy wat de klok doet slaan. Er zijn genoeg organisaties die een (junior) beheerder zoeken (Afhankelijk van jouw woonplaats/regio). En ga dan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:41:
TS

Los van de adviezen voor professionele hulp, die ik zeker ter harte zou nemen. Denk ik dat het goed is om in gesprek te gaan met jouw werkgever. En zet voor jezelf op een rij wat voor jou kan leiden tot een verbetering van de werkomstandigheden waardoor jij weer plezier hebt in jouw werk. En hou er rekening mee dat wanneer er gezegd wordt dat dat er overal werk is, dat het nog niet willen zeggen dat je het ook moet willen doen omdat altijd kosten aan vastzitten. Financieel, lichamelijk en geestelijk. Dat is ook wat je nu ervaart.

Mocht het zo zijn dat je er niet uit komt met jouw werkgever. Bedenk dan voor jezelf wat je wel wil vinden binnen een baan, En dat moet meer zijn dan een leuk salaris en een leaseauto. De ICT branche is groot en kent een grote diversiteit aan mogelijkheden. Het is niet alleen consultancy wat de klok doet slaan. Er zijn genoeg organisaties die een (junior) beheerder zoeken (Afhankelijk van jouw woonplaats/regio). En ga dan zoeken.
Ik zou dat toch echt juist eerst met professionele hulp praten, omdat die ook goed kunnen adviseren hoe je dit bij een werkgever neer moet leggen (en dat zullen ze adviseren!) Niet elke werkgever is altijd begripvol en juist het neerleggen van wat je wilt is iets wat de TS op een rij moet zetten en het lijkt, op basis van de informatie in het topic, dat dat ook nog niet duidelijk is voor de TS.

Dus ja, informeer je werkgever dat je er doorheen zit, maar ga niet de gesprekken afwachten voordat je meer hulp zoekt, zou mijn advies zijn.

En wat een ongefundeerde waardeloze reacties kunnen sommige mensen toch posten. Makkelijk praten en oordelen door sommigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 11-04-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
unezra schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:50:
[...]

Wauw. Ik zou juist ongelukkig worden van *niet* werken.

Maar goed, gelukkig heb ik ook werk waar ik werkelijk plezier in heb. :) Het is niet alle dagen leuk, niet alles is leuk, maar het is beslist meer dan iets dat ik doe om de kachel te laten branden.
Waar kan je dat kopen? Ik zoek ook nog zoiets.
Ik merk ook dat ik 'gevoeliger' ben geworden voor leuke collega's. Ik mag ook graag af en toe een beetje dom ouwehoeren en (door detacheer werk) heb ik wel eens collega's gehad die ontiegelijk serieus met hun werk bezig waren. Dag in, dag uit. Ik probeer dan wel leven in de brouwerij te krijgen, maar als dat niet lukt dan ga ik ook wel weer verder kijken. Zo heb ik ook eens bij een helpdesk gezeten met alleen maar van die jonge gastjes die de hele dag zaten te zeiken over hoeveel proteïnen ze binnenkregen etc. Soort van bodybuilders in de dop zeg maar. Voor het werk was het leuk, maar de sfeer... nah...

Helpdesk werk is leuk (vindt ik), maar het moet afwisselend blijven door af en toe een keer het pand in te mogen of een gebruiker die langskomt met een issue. Zolang het afwisselend blijft vermaak ik me wel.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
3x3 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:11:
Waarom onderhoud je systemen van anderen in plaats van een eigen systeem op te zetten dat je cashflow genereert?

Als je graag in loondienst blijft werken is part time werken in Nederland vaak niet eens zo financieel onaantrekkelijk.
Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:47:
[...]

En wat een ongefundeerde waardeloze reacties kunnen sommige mensen toch posten. Makkelijk praten en oordelen door sommigen.
Ik noem het vooral een gebrek aan inlevingsvermogen. Zij vinden het helemaal geweldig en begrijpen niet helemaal dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd en levenservaring tellen ook mee. Ik was op mijn 18e iemand anders dan nu.

Hoop dat TS de situatie ook van de positieve kant durft te bekijken: hij weet nu wat hij níet wil. Nog een stapje verder (met hulp) en hij leert waarom / wat precies hij niet wil. Vooral buiten de praktische kant van het werk. Net als met fietsen. Eerste paar keer ging ik vrij hard op m'n snoet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

rimave schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:57:
[...]
Waar kan je dat kopen? Ik zoek ook nog zoiets.
Helaas niet bij ons. :) Wij zijn net aan het onderzoeken of we niet de hele ICT gaan outsourcen. (Wat dus effectief betekend dat ik mezelf mogelijk medio 2020 werkloos maak.)

Ken wel een paar bedrijven waar het mogelijk interessant kan zijn om te werken, maar waar ik enkel als klant en prospect ervaring mee heb. (Stuur maar een PM als je namen wil hebben.)
Ik merk ook dat ik 'gevoeliger' ben geworden voor leuke collega's. Ik mag ook graag af en toe een beetje dom ouwehoeren en (door detacheer werk) heb ik wel eens collega's gehad die ontiegelijk serieus met hun werk bezig waren. Dag in, dag uit. Ik probeer dan wel leven in de brouwerij te krijgen, maar als dat niet lukt dan ga ik ook wel weer verder kijken. Zo heb ik ook eens bij een helpdesk gezeten met alleen maar van die jonge gastjes die de hele dag zaten te zeiken over hoeveel proteïnen ze binnenkregen etc. Soort van bodybuilders in de dop zeg maar. Voor het werk was het leuk, maar de sfeer... nah...
*urgh* Ja. Ik heb daar ook niets mee.

Er zijn een aantal redenen waarom ik zelden in de kantine te vinden ben, een van die redenen is dat daar veel over voetbal word gepraat. Ik heb daar niets mee. Dan blijf ik liever op mijn eigen plek en eet daar mijn boterham, klets wat met mijn directe collega over muziek, bier en andere zaken die ons intereseren.
Helpdesk werk is leuk (vindt ik), maar het moet afwisselend blijven door af en toe een keer het pand in te mogen of een gebruiker die langskomt met een issue. Zolang het afwisselend blijft vermaak ik me wel.
Ik vind de afwisseling heerlijk maar na dik 20 jaar (23 nu) in de ICT, heb ik niet altijd even veel plezier meer in het pure helpdeskwerk. Zo af en toe vind ik het écht heel leuk en geniet ik van het helpen van mensen met soms griezelig eenvoudige zaken. De sociale interactie van het helpdeskwerk kan ik echt heel erg leuk vinden, maar ik zou het niet meer 8 uur per dag willen doen. Mijn ambitie is meer de adviserende en sturende kant op te gaan. (Hard mee bezig en het is op momenten al 80+% van mijn werk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:25:
Ik ga ook niet met plezier naar mijn ICT baan. Ik ben 23 en zit nu 5 jaar in de ICT.
Grotendeels helpdesk werk gehad en ik merk dat de motivatie na 1 maand weg is, amper uitdaging. Best veel certificeringen gehaald wel. Ik zit nu met het issue huis kopen of niet. Als ik dit niet doe dan moet ik huren en dat is tegen de €1000 aan. Als ik wel koop heb ik een fijne hypotheek. Door het salaris wat ik nu verdien kan ik een leuk huis voor mezelf kopen.
Als ik kap met ICT kan ik amper een huis kopen omdat ik sowieso €1000 bruto naar beneden ga omdat ik alleen een ICT niveau 4 diploma heb.

Ik ga dus ongelukkig naar werk om nog even te sparen voor mijn huis. Ik word moe van 8 uur per dag naar een beeldscherm kijken. Ook ik loop bij de psycholoog deels hierom. Niks zo vervelend als naar je werk gaan met tegenzin.

Mijn werkgever ( detacheerder) is heel erg fijn daarentegen. Maar ik ben van mening dat ICT toch niet bij mij past.

Ik zit dus met het issue: Huis uit --> huren of kopen? Huren is te duur, want inschrijven is loting waar mijn halve stad aan mee doet. Kopen is mogelijk maar dan moet ik wel eerst een hypotheek krijgen.

Ik ga ongelukkig naar werk omdat ik toch voor mijn hypotheek ga. Ik loop o.a. bij de psycholoog omdat ik ook ongelukkig rond loop, wat toch 8 uur van je dag is. Ik weet niet wat ik wel wil gaan doen, dat komt er ook nog bij.

Ik weet hoe je je voelt. Ik sleep mezelf ook de dag(en) ongelukkig door. Ik loop constant met vragen in mijn hoofd en ik maak me zorgen om alles wat ik uitvoer.

Sterkte ts!
In feite betaal je dus je hypotheek af met je geestelijke gezondheid (en uiteindelijk ook je fysieke gezondheid). Realiseer je jezelf dat wel afdoende?

Met MBO4 en 5 jaar ervaring kan je best een prima salaris en huis krijgen elders. Ga iig rondkijken voor wat anders zou ik zeggen, hoe lang wil je dit nog volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Aikon schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:10:
[...]
In feite betaal je dus je hypotheek af met je geestelijke gezondheid (en uiteindelijk ook je fysieke gezondheid). Realiseer je jezelf dat wel afdoende?

Met MBO4 en 5 jaar ervaring kan je best een prima salaris en huis krijgen elders. Ga iig rondkijken voor wat anders zou ik zeggen, hoe lang wil je dit nog volhouden?
Dat dus en wat daarna? Huis gekocht, baan opzeggen... Van welk geld gaat @luukmans7 de hypotheek betalen?

Als je ongelukkig bent in je werk, zijn er grofweg 3 oplossingen:
- Je gaat op zoek naar een andere baan waar je wél gelukkig bent.
- Je kijkt binnen je huidige werkgever of je werk kunt uitvoeren waar je wél gelukkig van word.
- Je kijkt, al dan niet met hulp van anderen, hoe je je eigen mindset en werk kunt veranderen zodat je blij van word.

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 12-04-2019 08:49 ]

Pagina: 1 2 Laatste