Helaas niet bij ons.

Wij zijn net aan het onderzoeken of we niet de hele ICT gaan outsourcen. (Wat dus effectief betekend dat ik mezelf mogelijk medio 2020 werkloos maak.)
Ken wel een paar bedrijven waar het mogelijk interessant kan zijn om te werken, maar waar ik enkel als klant en prospect ervaring mee heb. (Stuur maar een PM als je namen wil hebben.)
Ik merk ook dat ik 'gevoeliger' ben geworden voor leuke collega's. Ik mag ook graag af en toe een beetje dom ouwehoeren en (door detacheer werk) heb ik wel eens collega's gehad die ontiegelijk serieus met hun werk bezig waren. Dag in, dag uit. Ik probeer dan wel leven in de brouwerij te krijgen, maar als dat niet lukt dan ga ik ook wel weer verder kijken. Zo heb ik ook eens bij een helpdesk gezeten met alleen maar van die jonge gastjes die de hele dag zaten te zeiken over hoeveel proteïnen ze binnenkregen etc. Soort van bodybuilders in de dop zeg maar. Voor het werk was het leuk, maar de sfeer... nah...
*urgh* Ja. Ik heb daar ook niets mee.
Er zijn een aantal redenen waarom ik zelden in de kantine te vinden ben, een van die redenen is dat daar veel over voetbal word gepraat. Ik heb daar niets mee. Dan blijf ik liever op mijn eigen plek en eet daar mijn boterham, klets wat met mijn directe collega over muziek, bier en andere zaken die ons intereseren.
Helpdesk werk is leuk (vindt ik), maar het moet afwisselend blijven door af en toe een keer het pand in te mogen of een gebruiker die langskomt met een issue. Zolang het afwisselend blijft vermaak ik me wel.
Ik vind de afwisseling heerlijk maar na dik 20 jaar (23 nu) in de ICT, heb ik niet altijd even veel plezier meer in het pure helpdeskwerk. Zo af en toe vind ik het écht heel leuk en geniet ik van het helpen van mensen met soms griezelig eenvoudige zaken. De sociale interactie van het helpdeskwerk kan ik echt heel erg leuk vinden, maar ik zou het niet meer 8 uur per dag willen doen. Mijn ambitie is meer de adviserende en sturende kant op te gaan. (Hard mee bezig en het is op momenten al 80+% van mijn werk.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.