Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Files terughalen na herstel van SD-kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lander0606
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-12-2020
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn GoPro gefilmd op vakantie maar de filmpjes op de SD-kaart stonden in een raar formaat (.ap4) en in een rare mappenstructuur.
Na herstel van de SD-kaart via Windows, is het hele mapje met GoPro videos ineens veranderd naar een gewone file van 32kb.
Nochtans, in Windows is er al zo'n 8GB gebruikt van de kaart. Is er een manier hoe ik mijn video's terugkrijg? In de file staat trouwens een hele code met de namen in van de video's...

Beste antwoord (via Lander0606 op 10-04-2019 15:12)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
jan99999 schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:02:
Nooit een herstel van windows doen, chkdsk maakt van storingen welke hij niet begrijpt een 000 file aan, van de originele is alles weg.
Dat is niet waar. met de 0XX chk files kunnen prima hersteld worden.
Lander0606 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:29:
Hallo allemaal,

Ik heb met mijn GoPro gefilmd op vakantie maar de filmpjes op de SD-kaart stonden in een raar formaat (.ap4) en in een rare mappenstructuur.
Na herstel van de SD-kaart via Windows, is het hele mapje met GoPro videos ineens veranderd naar een gewone file van 32kb.
Nochtans, in Windows is er al zo'n 8GB gebruikt van de kaart. Is er een manier hoe ik mijn video's terugkrijg? In de file staat trouwens een hele code met de namen in van de video's...
Aangezien 8GB nog in gebruik is maar niet zichtbaar is er een hele grote kans dat de bestanden verborgen staan als .CHK files.

Mijn advies:
Voer
code:
1
attrib -H -S Y:\ /S /D
uit in cmd. Veranderd Y:\ naar de letterschijf van je SD
Een hele groot kans dat de map 'FOUND.000' zichtbaar is geworden, hier in zitten allerlei .chk files.
Die zijn voor een groot deel weer om te zetten naar het originele bestand typen met programmas zoals bijvoorbeeld UnCHK of FileCHK.

Ik heb onlangs nog 1 SD kaart en 1 USB Stick met de zelfde symptonen op deze manier kunnen herstellen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Alle reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga deze eens door zou ik zeggen : Thematopic: Datarecovery In ieder geval eerst zeker eten wat je wilt gaan doen, voordat je weer schrijf acties uitvoert op de SD-kaart.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2019 20:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Nooit een herstel van windows doen, chkdsk maakt van storingen welke hij niet begrijpt een 000 file aan, van de originele is alles weg.
Dus nooit doen met windows zelf.
1 kopie maken van je opslag, zet dit op een andere opslag.
2 ga recoveren leren op andere hardware,
3 dan ga recoveren op je kopie, als het mis gaat , kun je dit vaker doen, met een schone copie.

Acties:
  • Beste antwoord

• Christoxz
  • Nu online
jan99999 schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:02:
Lander0606 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:29:
Hallo allemaal,

Aangezien 8GB nog in gebruik is maar niet zichtbaar is er een hele grote kans dat de bestanden verborgen staan als .CHK files.

Mijn advies:
Voer
code:
1
Een hele groot kans dat de map 'FOUND.000' zichtbaar is geworden, hier in zitten allerlei .chk files.
Die zijn voor een groot deel weer om te zetten naar het originele bestand typen met programmas zoals bijvoorbeeld UnCHK of FileCHK.

Ik heb onlangs nog 1 SD kaart en 1 USB Stick met de zelfde symptonen op deze manier kunnen herstellen.

• Lander0606
chriistiix schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:34:
[...]

[...]

Mijn advies:
Voer
code:
1

Maar krijg ik dan de AP4 files terug? Er was echt een rare mappenstructuur. Bv je hebt in de map 102GOPRO je video's , en dan stond daar ook nog een map & en && in. Als je die opendeed kwam je terug op je video's uit. Daar stond dan nog eens && en dan kwam je terug in een map met veel video's. En het was niet dezelfde map want op een gegeven moment kreeg je het adres E:\DCIM\102GOPRO\&&\102GOPRO\&&\102GOPRO\&&\... dus wat daarmee? Als elke video 1.5GB is en in elke map staan 4 videos kan het toch geen 8GB zijn?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
klinkt als een recursive symlink. Weinig "raars" aan. Gewoon verwijderen en doorgaan met je leven.

Heb je geen image gemaakt of überhaupt je bestanden gekopieerd voordat je dat "herstel" ging doen? Dan vrees ik het ergste...

• Lander0606
chriistiix schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:34:
[...]

[...]

Mijn advies:
Voer
code:
1

Gedaan, in cmd in admin en gewone cmd. Ik krijg alleen geen map te zien. Klopt dit: attrib -H -S E /S /D als de SD station E is?

• Christoxz
  • Nu online
Lander0606 schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:47:
[...]

Gedaan, in cmd in admin en gewone cmd. Ik krijg alleen geen map te zien. Klopt dit: attrib -H -S E /S /D als de SD station E is?
Station is E:\
dus: attrib -H -S E:\ /S /D

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Recuva de boel laten scannen

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41

Jrz

––––––––––––

chriistiix schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:07:
[...]

Ik zou ff een image maken van die kaart ipv aanpassingen doen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Lander0606
chriistiix schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:07:
[...]

Geeft file not Found

• Lander0606
Alle video's terug. Mede dankzij het bericht, aangeduid als "Beste antwoord". Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1