Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Jaren geleden heeft mijn moeder een tablet gekregen, maar deze destijds in de kast gelegd. Onlangs kwam ze deze doos weer tegen en heeft de doos nu wel geopend. Bij opstarten blijft de tablet echter hangen in het startscherm en komen we niet verder. Het lukt niet dit probleem op te lossen met een harde reset.

Op de doos staat dat Android 2.2 wordt ondersteund.

Via Google vind ik wel wat tips, maar alle verwijzingen naar hiervoor benodigde software zijn ongeldig. Afgaande op de verschillende berichten is het ook wel een oud apparaat.

Ik kan me niet voorstellen dat dit tablet niet meer kan worden gebruikt om een beetje te internetten of spelletjes te spelen, maar ik kom er zelf niet uit hoe dit verder aan te pakken.

Wie kan me hiermee helpen?

Beste antwoord (via micheldekn op 09-04-2019 20:49)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Je moet je met zo'n oude tablet gaan afvragen in hoeverre je hem nog zou moeten willen gebruiken. Zo'n oude Android versie mist niet alleen heel veel functionaliteit maar ook heel veel security updates. App ondersteuning zal ook ontbreken.

Ik zou hem lekker weer in de kast stoppen en een alternatief gaan zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 08-04-2019 10:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt 't ding (in doos) gewoon terug in de kast leggen waarbij de functionaliteit gewoon gelijk blijft ... Als "vulling" voor de kast is 't ding gewoon prima inzetbaar, schijnbaar

Android Froyo komt uit 2010, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-04-2019 23:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Wat maakt het uit dat het een oud apparaat is? Destijds kon het zijn functie vervullen en dat zou het toch nog steeds moeten kunnen doen? Dat je er niet mee kunt gamen e.d. is geen probleem. Gaat slechts om kunnen internetten en wat spelletjes spelen.

[ Voor 0% gewijzigd door micheldekn op 08-04-2019 19:25 . Reden: Tikfout ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Je moet je met zo'n oude tablet gaan afvragen in hoeverre je hem nog zou moeten willen gebruiken. Zo'n oude Android versie mist niet alleen heel veel functionaliteit maar ook heel veel security updates. App ondersteuning zal ook ontbreken.

Ik zou hem lekker weer in de kast stoppen en een alternatief gaan zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 08-04-2019 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@micheldekn beveiliging is inderdaad één ding, maar in de tussentijd zijn alle apps ook vele malen groter geworden. Grote kans dus dat je vanwege het beperkte opslagmedium ook geen apps kan installeren / updaten.

Persoonlijk zou ik dus lekker op zoek gaan naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
micheldekn schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:16:
Wat maakt het uit dat het een oud apparaat is? Destijds kon het zijn functie vervullen en dat zou het toch nog steeds moeten kunnen doen? Dat je er niet mee kunt gamen e.d. is geen probleem. Gaat slechts om kunnen internetten en wat spelletjes spelen.
moest wel enigszins lachen: 'dat je er niet mee kunt gamen is geen probleem, gaat slecht om te kunnen internetten en wat SPELLETJES te spelen'

even serieus: wat je kan proberen hem even aan je laptop te hangen en te kijken of hij daar überhaupt tot iets herkent wordt, het is bij mij wel is voorgekomen dat een oud android apparaat dan wel opstarten. Ik denk eigenlijk niet meer dat hij voor jou nog heel bruikbaar is, aangezien je volgens mij geen eens de planstore hier op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

wat je zou kunnen doen is oude versies van apps via apk installeren en dan kun je hem nog gebruiken. maar hang hem eerst via een kabel aan de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor browsen zal deze tablet ook niet geschikt zijn. Hij zal een hoop root CAs missen waardoor je doodgegooid gaat worden met certificaatmeldingen, en ook zal hij moderne encryptie niet ondersteunen, waardoor je met een groot deel van de websites niet eens een connectie zal kunnen leggen.
Recyclen is het nuttigste dat je kan doen met dit stuk antiek.

Edit: Een korte google zoektocht leert mij dat deze tablet uit eind 2011/begin 2012 komt en toen €100 kostte. De toen al low-end hardware was niet vooruit te branden, laat staan dat hij uberhaupt hedendaagse content op het internet weer zal kunnen geven.

[ Voor 26% gewijzigd door TommyboyNL op 24-04-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Deze tablet is klaarblijkelijk ook nog als Xiron (met hetzelfde modelnummer) verkocht.

Typische ultra-low budget merken die je bv bij een Kruidvat of Blokker tegenkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Comp User op 24-04-2019 14:43 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1