Beste Tweakers, ik wil een extra oven installeren in mijn garage en viavia heb ik een ongebruikte Siemens oven met kookplaat gekregen. De kookplaat en oven horen bij elkaar en de kookplaat moet daarom ook aangesloten worden op de oven. De kookplaat ga ik echter niet gebruiken en heb dus ook geen krachtstroom nodig.
Aan de oven zit een perilex stekker. Echter omdat ik de kookplaat niet gebruik en ik in de garage geen perilex stopcontact heb zitten ben ik op zoek naar een oplossing om de oven op een normaal stopcontact aan te sluiten.
Wat is hiervoor de meest veilige oplossing?
Ik heb wat oude informatie gevonden over het afdoppen van de L2 en L3 draad om er vervolgens een gewone stekker van de maken. Gaat dit werken?
Edit:
Hierbij het aansluitschema en typeaanduiding:

Het type is: Siemens HMK7431
Aan de oven zit een perilex stekker. Echter omdat ik de kookplaat niet gebruik en ik in de garage geen perilex stopcontact heb zitten ben ik op zoek naar een oplossing om de oven op een normaal stopcontact aan te sluiten.
Wat is hiervoor de meest veilige oplossing?
Ik heb wat oude informatie gevonden over het afdoppen van de L2 en L3 draad om er vervolgens een gewone stekker van de maken. Gaat dit werken?
Edit:
Hierbij het aansluitschema en typeaanduiding:

Het type is: Siemens HMK7431
[ Voor 14% gewijzigd door yorroy op 07-04-2019 09:03 ]