Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-05 22:07
Beste Tweakers,

PRODUCT: Gigabyte RTX 2080 (second change / ABC / eerder verkochte artikel)
Klant: Als ZZP geregistreerd.

Graag doe ik hier mijn verhaal over een aankoop bij Azerty.

De afgelopen jaren heb ik ruim 6000 euro aan hardware gekocht bij Azerty. Geen enkele bestelling heb ik terug gestuurd, niet ter reparatie of binnen zichttermijn. Gezien de vele positieve reactie(s) ga je ervan uit dat de service goed moet zijn.

Omdat ik juist aan het twijfelen was over de performance ben ik voor een 'ABC' product gegaan op de site van Azerty, zie hieronder een omschrijving.

A-keuze
Logo A-keuze Een product in deze categorie is over het algemeen naar ons teruggezonden onder het herroepingsrecht. Het product is meestal door iemand uit de verpakking gehaald om te beoordelen of het aan de verwachtingen voldoet. Eventuele fabrieksverzegeling (indien van toepassing) kan verbroken zijn. Het product is in nieuwstaat, onbeschadigd en compleet.

Kenmerken
Als nieuw
Onbeschadigd
Compleet
Product (en evt. accessoires) zijn uit de verpakking geweest
Product kan geconfigureerd zijn voor gebruik
Acties (cashbacks, gratis games, etc.) zijn niet van toepassing
Originele garantie

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er 175 euro op een totaalbedrag van 700 euro in rekening word gebracht met een geringe uitleg als 'Restockingskosten(25%) gebruikt product'

Het product is as-is terug gestuurd, dus zonder enige vorm van beschadiging.

Wij hebben rechtsbijstand, alleen weet ik niet of ik het zover wil laten komen.
Ik heb eerst maar eens een poging gewaagd bij de klachtenafdeling van Azerty.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Wat heb je zelf al gevonden? Je weet dat er andere voorwaarden gesteld worden wanneer je zakelijk bestelt dan wanneer je als consument iets bestelt? Volgens mij wordt er bij een zakelijke aankoop geen bescherming vanuit de wet geboden en wordt er verwacht dat de koper zelf gedegen onderzoek doet. Hier zijn talloze zaken van te vinden ook op tweakers.

In de voorwaarden van Azerty staat eveneens dat er een minimale restockingfee is van 10%, waar jij mee bent akkoord gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je verhaal mist een heel stuk, namelijk hoe je van een aankoop naar restockingskosten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 691473 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:14:
Wat heb je zelf al gevonden? Je weet dat er andere voorwaarden gesteld worden wanneer je zakelijk bestelt dan wanneer je als consument iets bestelt? Volgens mij wordt er bij een zakelijke aankoop geen bescherming vanuit de wet geboden en wordt er verwacht dat de koper zelf gedegen onderzoek doet. Hier zijn talloze zaken van te vinden ook op tweakers.

In de voorwaarden van Azerty staat eveneens dat er een minimale restockingfee is van 10%, waar jij mee bent akkoord gegaan.
Op de pagina van aankoop is daar niets over te zien/vinden https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080 A-Keuze

Deze voorwaarden dienen volgens de wet te zijn, geen eigen verzinsels. (staat ook niets van re-stocking fees in) zzp hoeft niet gelijk zakelijk te zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:32
Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:32:
[...]

Op de pagina van aankoop is daar niets over te zien/vinden https://azerty.nl/product...afische-kaart-gf-rtx-2080 A-Keuze

Deze voorwaarden dienen volgens de wet te zijn, geen eigen verzinsels. (staat ook niets van re-stocking fees in) zzp hoeft niet gelijk zakelijk te zijn
Die voorwaarden gelden voor doorsnee consumenten, als je als bedrijf een bestelling plaatst ga je akkoord met deze voorwaarden, waar de restocking fee wel in voorkomt. Gezien de openingspost ga ik er voor het gemak even van uit dat topicstarter ook een zakelijk account heeft (en dus ook deze zakelijke voorwaarden heeft doorgenomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flapperbol schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:47:
[...]

Die voorwaarden gelden voor doorsnee consumenten, als je als bedrijf een bestelling plaatst ga je akkoord met deze voorwaarden, waar de restocking fee wel in voorkomt. Gezien de openingspost ga ik er voor het gemak even van uit dat topicstarter ook een zakelijk account heeft (en dus ook deze zakelijke voorwaarden heeft doorgenomen)
ZZP hoeft niet zakelijk te zijn. Zakelijk kan betekenen dat TS er geld mee verdient (zelf PC's assembleren)
of Privé voor eigen gebruik. Er kan dus een reflexwerking vt zijn. (veel info ontbreekt in OP, dus kan je niet zomaar ergens vanuit gaan)waarom je mijn quote ontgaat me effe, of heb je meer accounts ?

Zakelijk kun je ook niet 'vragen om' Herroeping vanuit consumentenrecht.(staat ook niet onder zakelijke voorwaarden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20
Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:58:
[...]

ZZP hoeft niet zakelijk te zijn. Zakelijk kan betekenen dat TS er geld mee verdient (zelf PC's assembleren)
of Privé voor eigen gebruik. Er kan dus een reflexwerking vt zijn. (veel info ontbreekt in OP, dus kan je niet zomaar ergens vanuit gaan)waarom je mijn quote ontgaat me effe, of heb je meer accounts ?

Zakelijk kun je ook niet 'vragen om' Herroeping vanuit consumentenrecht.(staat ook niet onder zakelijke voorwaarden)
Dat is wat kort door de bocht ben ik bang.
Zoek maar eens op reflexwerking in dit forum en let vooral even op wie het post (StevenK bijvoorbeeld):
Breezers schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:21:
De reflexwerking is niet een concrete wet maar een voortvloeisel die is ontstaan uit eerdere jurisprudentie waarin kleine ondernemers zich theoretisch in bepaalde situaties zouden kunnen beroepen op een stukje “ontwetenheid” voor rechtshandelingen die ver buiten de gangbare handelingen ligt die zij normaal als ondernemer uitvoeren. (vaak specifieke voorwaarden of clausules waar zij vooraf geen kennis van konden hebben of inzicht in de gevolgen hiervan) Het doelbewust zakelijk aanschaffen van reguliere goederen zoals laptops, computers,mobiele telefoons etc. met beperkte voorwaarden zoals geen consumentenrecht en dus langere garantie is geen uitzonderlijke handeling en zal je niet kunnen aantonen dat de reflexwerking daarop van toepassing is
StevenK schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:06:
[...]

Die reflexwerking is heel erg beperkt. In Duitsland is die wel eens aangekomen in een situatie waarin een ondernemer een transactie deed die werkelijk niets met zijn bedrijf te maken had, maar in de regel kom je er niet met de reflexwerking.
Bij TS zou TS dan aannemelijk moeten maken dat hij die laptop *niet* zakelijk gebruikt en dat ook voor Apple bij het sluiten van de overeenkomst duidelijk had moeten zijn dat TS die laptop niet zakelijk zou gaan gebruiken (en dan laat ik even de fiscale aspecten van deze stelling buiten beschouwing)
ontopic:
Ja die retourkosten zijn belachelijk hoog. Ik denk dat de webshop via zakelijke klanten de "schade" van retourzendingen van particulieren hiermee probeert te bekostigen.
Als je zakelijk bestelt dus extra goed opletten op soortgelijke regeltjes. Of dit mag? geen idee, dat mag iemand met een legal achtergrond beantwoorden

Persoonlijk vind ik de gratis retourzendingen ook wel ver gaan voor particulieren (helemaal als je naar het misbruikt kijkt) maar op deze manier dat proberen te compenseren is jammer (doe ik wel even een aanname)

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 05-04-2019 19:20 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@laurens0619 je opmerking 'kort door de bocht' met verwijzen naar eerdere berichten(elders van GoT) heeft geen enkele waarde.Lees nog even goed terug wat ik zeg, dan zie je het zelf al

bij consumenten die 'vragen' om herroeping zijn de kosten voor retour altijd voor de consument, indien tenzij anders overeengekomen

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 05-04-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
Ten eerste bedankt voor de reactie(s) tot zover.

Ik heb inderdaad al een aantal topics gelezen hierover, waarbij voornamelijk "nieuwe" producten terug worden gestuurd.

Mijn situatie wijkt hier van af, omdat ik een product koop wat in principe al 'uitgepakt' is door de vorige koper hierover staat weinig in de voorwaarde(s) zowel zakelijk/particulier. Waar valt dit uberhaubt onder?

Verder toelichting:

- Ik heb voordat ik het product terug ging sturen gebeld met de klantenservice, hierbij heb ik te horen gekregen dat ik het "zonder problemen" kon terug sturen en dat ik nog binnen zichttermijn was.

- Afgelopen jaar schriftelijk verzocht om mijn account om te zetten naar een particuliere account, omdat ik ooit het account zakelijk had aangemaakt voor een aankoop als ZZP'er en vervolgens eigenlijk alleen voor privé gebruik besteld heb. De reden waarom ik dit account wou behouden is, omdat ik een 'historie' heb opgebouwd wat toch in mijn optiek oogt als een 'trouwe' klant.

- Als ik hierover bijvoorbeeld tijdens het gesprek geïnformeerd was had ik het nog zo goed behouden. Op V&A had ik het makkelijk voor 625/650 kunnen verkopen.

- Dezelfde product staat weer voor het aankoopbedrag onder ABC voor een prijs van € 700.

Ik voel mij gewoon opgelicht en zoek naar mogelijke opties, zoals @Hackus al opgenoemd heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Bunyamin op 05-04-2019 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Dan zou ik ook even vragen in een volgende email/telefoongesprek of dat account daadwerkelijk is omgezet. Zo niet, dan zul je je daar op moeten richten.
Daarbij, reden van retour is misschien ook handig om te melden. Dit zou ook nog eens een verschil kunnen maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Bunyamin
k begrijp ook wel dat je op zoek bent naar gaatjes maar ik wil valse hoop wegnemen. Reflexwerking is gewoon niet zo bruikbaar als sommige mensen denken (lees: niet) en de kans dat die van toepassing is op tweakers is natuurlijk ook laag. Ik begrijp overigens heel goed dat je je genaaid voelt, dat zou ik mij ook voelen.

Maar als ik je laatste reactie is dan denk ik dat het probleem eigenlijk is:
"Account lijkt niet omgezet naar consument waardoor verkeerde voorwaarden van toepassing zijn". De rest rondom "tweedekans" producten lijkt mij dan niet meer relevant.
En je geeft ook nog eens aan dat je hier schriftelijk bewijs van hebt. Nou, dan zou ik daar je energie in stoppen want als je kunt bewijzen dat je het product als particulier hebt besteld is het hele probleem weg :)

@Hackus Ik had het over retourkosten, niet retourverzendkosten. Aangezien de discussie "consumentenrechten terwijl zakelijk besteld" meerdere malen gevoerd is in dit forum, leek verwijzing mij wel handig ;)

[ Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 05-04-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunyamin
laurens0619 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:11:
Ik begrijp ook wel dat je op zoek bent naar gaatjes maar ik wil valse hoop wegnemen. Reflexwerking is gewoon niet zo bruikbaar als sommige mensen denken (lees: niet) en de kans dat die van toepassing is op tweakers is natuurlijk ook laag.

Ik denk dat het probleem eigenlijk is:
"Account lijkt niet omgezet naar consument waardoor verkeerde voorwaarden van toepassing zijn"
En je geeft ook nog eens aan dat je hier schriftelijk bewijs van hebt. Nou, dan zou ik daar je energie in stoppen want als je kunt bewijzen dat je het product als particulier hebt besteld is het hele probleem weg :)

@Hackus Ik had het over retourkosten, niet retourverzendkosten
Helaas hebben ze er destijds op gereageerd met het verzoek om alsnog een nieuwe account aan te maken.
Ik heb vervolgens alle zakelijk gerelateerde informatie van mijn account afgegooid, maar kan hier volgens mij geen beroep meer op doen.

@Anoniem: 691473

De reden om het terug te sturen was, omdat ik niet tevreden was met de performance i.c.m. mijn processor 9600K en het verschil met een 2070 niet waard vond.

Achteraf gezien is de downgrade zowat voor niks geweest.. ;(

@laurens0619

Wat ik bedoel met V&A op tweakers is dat ik nu 530 euro terugkrijg en 170 fee moet betalen aan Azerty.
Als ik dit had geweten had ik het zelf op Tweakers V&A verkocht voor 625/650.

[ Voor 16% gewijzigd door Bunyamin op 05-04-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurens0619 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:11:
Ik begrijp ook wel dat je op zoek bent naar gaatjes maar ik wil valse hoop wegnemen. Reflexwerking is gewoon niet zo bruikbaar als sommige mensen denken (lees: niet) en de kans dat die van toepassing is op tweakers is natuurlijk ook laag.

Ik denk dat het probleem eigenlijk is:
"Account lijkt niet omgezet naar consument waardoor verkeerde voorwaarden van toepassing zijn"

@Hackus Ik had het over retourkosten, niet retourverzendkosten. Aangezien de discussie "consumentenrechten terwijl zakelijk besteld" meerdere malen gevoerd is in dit forum, leek verwijzing mij wel handig ;)
retourzending van consument, leest vaak als retourkosten (kosten om het artikel retour te krijgen bij verkopende partij) meer kosten zijn niet toegestaan. alle betaalde kosten krijgt een consument terug.(muv kosten door misbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Bunyamin ah belangrijk detail maar wel een vervelende. Helemaal omdat je hun reactie niet heb opgevolgd (bij uitblijven reactie had je er misschien ook nog iets mee gekund)

Dan weet ik het eigenlijk ook niet hoe je ze in beweging kunt krijgen. Je hebt zakelijk namelijk helemaal niet zomaar het recht om iets retour te sturen. Retourrecht bij zakelijke koop Wat ik wel op internet lees is dat B2B restocking van 10-15% wel gangbaar is. 25% lijkt mij dan teveel.

Feit is wel dat ze dat telefonisch hadden mogen melden dat deze kosten aanwezig waren. Hadden ze wel je order opgezocht en hadden ze kunnen zien dat je zakelijk was? Ik weet niet of dat ze vrijpleit want zakelijk wordt er gewoon meer van de koper verwacht (zelf voorwaarden nalezen).

Ik denk dat je het beste ze kunt bellen en het uitleggen. Of tot een deal komen en op gangbare retourkosten a 10-15% komen, of vragen of ze het product toch weer naar jou sturen waarna jij het op V&A kunt zetten.

@Hackus Het is toch echt iets wezenlijks anders en het leek mij in deze context van het topic wel duidelijk waar ik op doelde.
Los daarvan klopt het ook niet wat je zegt. De retourverzendkosten mogen prima tot rekening komen van de consument, maar alleen als dat bij de bestelling/voorwaarden vooraf is aangegeven. Als het er niet staat, dan moeten de heen- en retour verzendkosten door de verkoper betaald worden.

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 05-04-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurens0619 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:35:
@Bunyamin

@Hackus Het is toch echt iets wezenlijks anders en het leek mij in deze context van het topic al helemaal duidelijk waar ik op doelde.
Los daarvan klopt het ook niet wat je zegt. De retourverzendkosten mogen prima tot rekening komen van de consument, maar alleen als dat bij de bestelling/voorwaarden vooraf is aangegeven. Als het er niet staat, dan moeten de heen- en retour verzendkosten door de verkoper betaald worden.
Lees je wel wat ik schrijf, of haal je graag berichten uit zijn verband ?

Retourkosten van verzenden(bij herroeping) zijn altijd voor rekening van de consument, indien tenzij anders overeengekomen.
dus zoals bol.com, Coolblue etc adverteren. gratis retour. dan zijn de kosten niet voor de consument.

verder gaat je getrachte discussie nergens over, en heeft TS er bar weinig aan.(ik geef antwoord op quotes aan mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Hackus Bovenin en nu zeg je het inderdaad wel goed maar uit je laatste post haalde ik dat je dacht dat retourverzendkosten ook niet mochten.
retourzending van consument, leest vaak als retourkosten (kosten om het artikel retour te krijgen bij verkopende partij) meer kosten zijn niet toegestaan. alle betaalde kosten krijgt een consument terug.(muv kosten door misbruik)
Neem het mij niet kwalijk dat ik deze zin verkeerd hebt ontleed. Maar uiteindelijk zijn wij het met elkaar eens

En je andere flame (waarom zo fel?) begrijp ik niet echt. Jij hebt het over reflexwerking en retour verzendkosten. Totaal niet relevant of aan de orde. En dan mij aanvallen dat de TS weinig aan mijn input heeft. Right :+
Overigens laat ik het hierbij, deze discussie heeft helemaal niemand wat aan. Had ik eerder moeten doen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 05-04-2019 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
Indien de koper de overeenkomst wenst te ontbinden en de geleverde goederen wenst te retourneren, dient de koper dit schriftelijk (via e-mail, brief of fax) aan Azerty B.V. te melden. De koper dient het product - na aanvraag van een servicenummer - te sturen naar een door Azerty B.V. vastgesteld retouradres. De koper dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen. Azerty B.V. behoudt zich het recht voor om een restockingsfee van minimaal 10% over het aankoopbedrag te heffen of geretourneerde producten te weigeren / niet terug te nemen.
Het verkrijgen van een servicenummer geeft u alleen het recht om een product retour te sturen, dit betekent niet dat uw serviceaanvraag goed gekeurd of toegekend is.
Een restockingsfee is bij een zakelijke aankoop niet vreemd, echter is 25% wel aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurens0619 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:48:
@Hackus Bovenin en nu zeg je het inderdaad wel goed maar uit je laatste post haalde ik dat je dacht dat retourverzendkosten ook niet mochten.

[...]

Neem het mij niet kwalijk dat ik deze zin verkeerd hebt ontleed. Maar uiteindelijk zijn wij het met elkaar eens

En je andere flame (waarom zo fel?) begrijp ik niet echt. Jij hebt het over reflexwerking en retour verzendkosten. Totaal niet relevant of aan de orde. En dan mij aanvallen dat de TS weinig aan mijn input heeft. Right :+
Reflexwerking kan vt zijn, dat kan ik niet uit OP halen, omdat daar niet alle info staat. Zakelijk aankopen zoals ik eerder heb uitgelegd is wat anders dan aankopen op zakelijk account voor privégebruik. zzp en kleine zelfstandigen kunnen vallen onder het consumentenrecht.

wanneer ik een pc-winkel heb en zelf videokaarten verkoop en PC's samenstel, en Azerty is mijn 'leverancier', geldt wat anders. dan kan ik goed voorstellen dat er 15% re-stocking fees wordt berekend.

Als TS heeft verzocht om herroeping (oa via het formulier) zou dat afgewezen moeten worden. indien dit niet is afgewezen, zou je kunnen aannemen dat Azerty het consumentenrecht toepast op deze order.(na ontvangst is het anders verlopen helaas) TS moet ook op de hoogte worden gebracht van deze kosten, en niet via de voorwaarden, waar minimaal staat. dat kan dus vaak hoger zijn dan 10%. 25% van artikel van €700,- is best veel. paar keer retour en de kaart is al volledig gratis voor winkel)

zakelijk retour

aanmelden herroeping (geldt alleen voor consument)

@DataGhost klopt, kijk voetbal 'tussendoor' en heb dat fout geschreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:24:
bij consumenten die 'vragen' om herroeping zijn de kosten voor retour altijd voor de consument, indien anders overeengekomen
Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:41:
[...]
Retourkosten van verzenden(bij herroeping) zijn altijd voor rekening van de consument, indien anders overeengekomen.
Indien je indien bedoelt heb je het fout, tenzij je tenzij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:23

CasGas

.

Hackus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:06:
[...]

Reflexwerking kan vt zijn, dat kan ik niet uit OP halen, omdat daar niet alle info staat. Zakelijk aankopen zoals ik eerder heb uitgelegd is wat anders dan aankopen op zakelijk account voor privégebruik. zzp en kleine zelfstandigen kunnen vallen onder het consumentenrecht.

wanneer ik een pc-winkel heb en zelf videokaarten verkoop en PC's samenstel, en Azerty is mijn 'leverancier', geldt wat anders. dan kan ik goed voorstellen dat er 15% re-stocking fees wordt berekend.

Als TS heeft verzocht om herroeping (oa via het formulier) zou dat afgewezen moeten worden. indien dit niet is afgewezen, zou je kunnen aannemen dat Azerty het consumentenrecht toepast op deze order.(na ontvangst is het anders verlopen helaas) TS moet ook op de hoogte worden gebracht van deze kosten, en niet via de voorwaarden, waar minimaal staat. dat kan dus vaak hoger zijn dan 10%. 25% van artikel van €700,- is best veel. paar keer retour en de kaart is al volledig gratis voor winkel)

zakelijk retour

aanmelden herroeping (geldt alleen voor consument)

@DataGhost klopt, kijk voetbal 'tussendoor' en heb dat fout geschreven.
toon volledige bericht
Azerty geeft dan wel weer duidelijk aan in hun voorwaarden dat een retour verder nergens recht op geeft, het is puur voor het terugsturen.

(bij Artikel 6:)
Het verkrijgen van een servicenummer geeft u alleen het recht om een product retour te sturen, dit betekent niet dat uw serviceaanvraag goed gekeurd of toegekend is.

Persoonlijk denk ik dat 25% wel aan de hoge kant is voor restockingsfee en zoals ook bij Artikel 6 staat:

De koper dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen. Azerty B.V. behoudt zich het recht voor om een restockingsfee van minimaal 10% over het aankoopbedrag te heffen of geretourneerde producten te weigeren / niet terug te nemen.

Ik vraag mij dan wel af waarom ze in dit geval voor 25% hebben gekozen, dat mogen ze dan natuurlijk wel even verantwoorden waar dat op gebaseerd zou zijn.

[zakelijk]
Mijn zakelijke mening is dat je sowieso voor 15% het schip in zou moeten gaan, zakelijke klanten die ook altijd denken gebruik te kunnen maken van de WKOA is werkelijk misselijkmakend. Ik heb ook een aantal webshops en hoeveel discussies je hier over moet aan gaan is gewoon niet leuk meer. Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar de kleinere bedrijven mogen zichzelf ook wel eens inlezen in hun eigen rechten (waarvan ze juist heel veel weer niet hebben maar er wel gebruik van willen maken)
[/zakelijk]

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CasGas Wat wil je eigenlijk duidelijk maken met je quote aan mij ?
WKOA bestaat niet !
Herroeping vanuit consumentenrecht, kan een zakelijke koper niet !
(laat een shop/winkel dit toe, dan ook volgens de regels van consumentenrecht)
eigen keuze van shop/winkel om wel herroeping voor zakelijke aankopen te accepteren

[ Voor 74% gewijzigd door Hackus op 06-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:23

CasGas

.

Hackus schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:07:
@CasGas Wat wil je eigenlijk duidelijk maken met je quote aan mij ?
WKOA bestaat niet !
Herroeping vanuit consumentenrecht, kan een zakelijke koper niet !
(laat een shop/winkel dit toe, dan ook volgens de regels van consumentenrecht)
eigen keuze van shop/winkel om wel herroeping voor zakelijke aankopen te accepteren
Omdat je aangeeft dat de aanvraag afgewezen zou moeten, alleen zij hebben in hun voorwaarden staan dat de aanvraag zelf nog niks zegt over het verloop van de retour, mag dat dan wel of klopt dat niet?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CasGas schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:18:
[...]

Omdat je aangeeft dat de aanvraag afgewezen zou moeten, alleen zij hebben in hun voorwaarden staan dat de aanvraag zelf nog niks zegt over het verloop van de retour, mag dat dan wel of klopt dat niet?
in de link die ik heb toegevoegd zit het verschil. zakelijk ontbinden en voor consument moet je ook gescheiden houden, en niet globaal retour. Herroeping vanuit consumentenrecht of ontbinden/retour van zakelijke aankoop.

Ga ja een zakelijke aankoop accepteren bij aanvraag herroeping, moet je het ook zo behandelen.
(herroeping vanuit consumentenrecht) retour verzendkosten zijn altijd voor de verzender(tenzij anders overeengekomen) dan kom je zakelijk uit op de 're-stocking fees'. verder is de vraag of TS die aankoop doet voor privégebruik etc etc wat al boven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

Het lijkt me overigens dat je, if all else fails, de kaart gewoon kan terugvragen als je 'm liever op V&A zet, zonder restocking-fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
Je verzoek om je zakelijke account om te zetten naar een particulier account hebben ze beantwoordt met 'maak een nieuwe account aan', waarop jij alle zakelijke verwijzingen weg gehaald hebt zonder verificatie of alles nu goed ingesteld staat en het advies van de klantenservice niet hebt opgevolgd.

Je hebt vervolgens blindelings besteld en je bent er vanuit gegaan, ondanks het advies van de klantenservice om een nieuw account aan te maken, dat je als consument zou bestellen als je alle zakelijke referenties weg zou halen uit je account...

Ik denk dat je dikke pech hebt. Je hebt immers geen nieuw account aangemaakt zoals de klantenservice adviseerde, en daarmee ben je met de zakelijke voorwaarden akkoord gegaan waar een restocking fee in opgenomen is.

Dat 25% aan de hoge kant is ben ik het mee eens, maar dat je er onder uit komt betwijfel ik.

Je kunt ze natuurlijk altijd vragen waaruit deze 25% bestaat en waarom en hoe deze berekend worden..

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bunyamin
Beste mede-tweakers..

Deze topic heb ik gestart met de intentie om informatie in te winnen over restockingskosten en een objectief oordeel te krijgen over mijn case.

Een bedrijf moet natuurlijk ergens een lijn trekken wat betreft de rechten van een klant, maar dat neemt niet weg dat elke case apart beoordeeld kan/moet worden.

Tot mijn verbazing ben ik in het weekend via een privé bericht benaderd door een hulpvaardige mede-tweaker / Azerty medewerker. Hij heeft net als vele anderen in deze topic aangegeven dat je in principe met een zakelijke account afstand neemt van je consumenten retourrecht, máár dat er wellicht - in dit specifieke geval - geen rekening is gehouden met het feit dat het om een reeds geopend product ging.

Op zijn verzoek heb ik vandaag een correctie ontvangen van Azerty.

Ik weet niet of het de kracht is geweest van Tweakers, de medewerker of azerty maar we mogen hier zeker spreken van een uitzonderlijk geval.

Hierbij wil ik iedereen nogmaals bedanken voor alle tijd en moeite, wat mij betreft kan hier een slotje op.
Pagina: 1