Toon posts:

Retourrecht bij zakelijke koop

Pagina: 1
Acties:
  • 22.192 views

Onderwerpen

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Topicstarter
Ik heb een vraag die wellicht een apart topic niet waard is, maar ik ben tegen het volgende aangelopen.

Ik heb een bestelling geplaatst bij 4launch met het account van mijn eigen bedrijf, ik heb ook nog een particulier account.

Nu moest het zo zijn dat ik gebruik moest maken van de afkoelperiode omdat het product niet voldeed aan mijn verwachtingen. In reactie op mijn retour aanvraag, werd mij mede gedeeld dat men voor zakelijke opdrachten eigenlijk geen retouraanvragen behandelde. De wet kopen op afstand gold dus voor mij als 'bedrijf' op dit moment niet.

Dit staat niet beschreven op hun site bij informatie > retourneren maar wel in hun algemene voorwaarden als volgende: "De afkoelperiode is niet van toepassing bij; Zakelijke opdrachten en transacties."

Mijn vraag is eigenlijk, mag/kan dit wel? (heb er geen weet van, hoef het niet zozeer in twijfel te trekken)

discogs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het klopt.

Dat het niet staat bij retourneren is een minpuntje maar daarin zijn ze niet de enige. Dit moet je als zakelijke koper eigenlijk vooraf weten.

ARME AOW’er

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
Dus een zakelijke koper is altijd de pineut, die blijft dus zitten met de 'troep' als het product niet aan zijn verwachtingen voldoet etc. Als je iets koopt bij de office center kun je toch ook retourneren en dan zou dat online niet gaan als bedrijf, als het zo is... vind ik het krom 8)7

discogs

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Retourneren is sowieso nooit een recht bij een fysieke winkel maar een gunst en daarom gaat de vergelijking met een online aankoop niet op.

[Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 18-05-2011 23:12]

ARME AOW’er

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

loewie1984 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:02:
Dus een zakelijke koper is altijd de pineut, die blijft dus zitten met de 'troep' als het product niet aan zijn verwachtingen voldoet etc. Als je iets koopt bij de office center kun je toch ook retourneren en dan zou dat online niet gaan als bedrijf, als het zo is... vind ik het krom 8)7
Tja, vaak kopen mensen via de bedrijfsaccount zodat ze de BTW af kunnen trekken, of vanwege andere voordeeltjes. Maar daarmee ben je geen consument meer. Een bedrijfsaankoop is nu eenmaal iets anders en aan andere regels onderhevig.

Volgende keer je toch beter verdiepen in wat je wel en niet met een zakelijke account moet doen; en een wijze les. Lullig maar het is niet anders :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een zakelijke koper is alleen de pineut als hij bij de koopovereenkomst geen passende voorwaarden onderhandelt. Consumenten worden door de wet beschermd tegen het maken van die fout, omdat ze niet in staat worden geacht om daarin voor zichzelf op te komen. De wet heeft daarom een aantal voorwaarden dwingend vastgelegd, waaronder het retour recht. Bedrijven worden geacht capabel genoeg te zijn om zelf onderling passende voorwaarden overeen te komen.

Overigens hoort dit zeker niet thuis in het feedback topic, dus heb ik hier toch maar even een eigen topic van gemaakt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08

Floppus

Customer Experience matters

Nee, van een zakelijke koper wordt verwacht dat hij in staat is een gedegen onderzoek te doen aangaande wat hij nodig heeft alvorens tot aankoop over te gaan of voldoende duidelijk te maken wat de eisen zijn en te bedingen wat de procedure is als zaken niet aan die eisen voldoen.

Hier de relevante artikelen:

http://www.wetboek-online...Wetboek%20Boek%207/5.html
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/46a.html
koop op afstand: de overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is;
Met het kunnen aftrekken van belasting komen ook bepaalde verantwoordelijkheden en regelgeving ;) Waarom dacht je dat niet heel Nederland zich als eenmanszaak inschreef en vervolgens privé-aankopen ging doen...

[Voor 12% gewijzigd door Floppus op 19-05-2011 19:59]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
Ok weer wat geleerd dus, bedankt voor de info.
Ik heb een eigen 'pc-bedrijf' met kvk registratie dat dusdanig klein is dat ik niet eens in aanmerking kom voor btw teruggave dus ik schiet er persoonlijk niets mee op. Al snap ik wel dat andere bedrijven zoiets wel proberen.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Informatique doet het wel overigens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

loewie1984 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:46:
Ik heb een eigen 'pc-bedrijf' met kvk registratie dat dusdanig klein is dat ik niet eens in aanmerking kom voor btw teruggave dus ik schiet er persoonlijk niets mee op. Al snap ik wel dat andere bedrijven zoiets wel proberen.
Is er dan een speciale reden waarom je het met de zakelijke account kocht ipv prive? En inderdaad, leergeld. Hopelijk op iets relatief kleins :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
Nou, de reden is dat ik voor mezelf spullen particulier bestel. Ditmaal was ik bij een kennis van mijn pa en die heeft een eigen bedrijf. Die moet een factuur hebben voor mijn werkzaamheden daar. Dus bestelde ik met mijn zakelijke account zodat ik hem de producten kon leveren en de dienst.

En echt leergeld is er niet betaald, 4launch doet onder coulance gewoon het product terugnemen. Maar ik snap het punt.

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08

swtimmer

Ontrafelt het leven!

loewie1984 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:46:
Je vergeet hierbij te vermelden dat je wel kleine ondernemers aftrek hebt waardoor je eerste paar duizend euro aan BTW gratis en voor niets extra inkomsten is :-)

Als je trouwens een eenmanszaak hebt is prive praktisch gelijk aan zakelijk. Zo kan je dus zelf prive dingen aanschaffen en dan later doorschuiven richting je bedrijf. Omdat voor retourneren te doen lijkt me niet heel netjes, maar het kan wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 172418

@Swtimmer
In principe zou dat kunnen wanneer je bij het bestellen geen bedrijfsnaam invult. Het gaat er eigenlijk om of de koop onder bedrijfsnaam is gefactureerd is of niet. Of de order dan met bedrijfsrekening of later doorschuift naar prive of bedrijf maakt niets uit. Het gaat er puur om hoe de order is doorgevoerd/geplaatst en gefactureerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:58

Mx. Alba

die/hen/zij

loewie1984 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:07:
Nou, de reden is dat ik voor mezelf spullen particulier bestel. Ditmaal was ik bij een kennis van mijn pa en die heeft een eigen bedrijf. Die moet een factuur hebben voor mijn werkzaamheden daar. Dus bestelde ik met mijn zakelijke account zodat ik hem de producten kon leveren en de dienst.

En echt leergeld is er niet betaald, 4launch doet onder coulance gewoon het product terugnemen. Maar ik snap het punt.
Kijk, daar komt de aap uit de mouw. Wat dacht je als een winkel bij een groothandel (online) een hele partij apparatuur zou bestellen voor een speciale weekaanbieding, maar dat loopt niet zoals hij dacht dus hij stuurt aan het einde van de week gewoon de helft weer terug onder de "wet koop op afstand"? Zou een beetje vreemd zijn, of niet?

In jouw geval is dit ongeveer het zelfde. Jij verkoopt als het ware die spullen aan die kennis van je pa. Jij bent dus in deze de handelaar, en eventueel retourneren van de spullen door jouw klant valt daarom onder jouw bedrijfsrisico...

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 14:10
Als je een goede relatie hebt met je leverancier is retouren vaak geen enkel probleem (of het moet gaan om een speciaal besteld artikel). In stommige gevallen zou een restocking fee gerekend kunnen worden.
4Launch is blijkbaar niet de "partner" waar je op zit te wachten als zakelijk klant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Wanneer is iets trouwens een zakelijke aankoop ?
Ik bestel zelf wel eens (prive) maar laat dit op m'n werk afleveren en geef dan ook bij aflevergegevens de naam van het bedrijf op.
Loop ik nu een risico als ik het terug wil sturen, of is het alleen zakelijk als ik ook een kvk nummer heb doorgegeven ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
DDX schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:05:
Wanneer is iets trouwens een zakelijke aankoop ?
Ik bestel zelf wel eens (prive) maar laat dit op m'n werk afleveren en geef dan ook bij aflevergegevens de naam van het bedrijf op.
Loop ik nu een risico als ik het terug wil sturen, of is het alleen zakelijk als ik ook een kvk nummer heb doorgegeven ?
Wanneer je het op naam van een bedrijf koopt *Dus zonder BTW*

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
Dat laatste.

Een ander afleveradres (want dat is het in feite) doet niets af aan zakelijk of particulier, maar als jij de naam van je bedrijf gaat invullen bij de order dan weer wel.

Voor wat betreft de opmerking van albantar. Ik snap het nu, ik had dit risico dus eigenlijk moeten dragen.
Toch heb ik er nog steeds persoonlijk weinig begrip voor. Als ik iets koop bij de office center en het voldoet niet, gaat het ook retour en dan kan het wel... Net opgezocht op de site: "U kunt uw aankoop in de originele verpakking binnen 14 dagen terugbrengen in onze vestiging. U kunt het artikel ruilen of wij zullen het aankoopbedrag aan u crediteren."

Dan gaat office center ook niet zeuren over de btw en de aftrekbaarheid ervan ondanks dat ik toch een factuur van het product heb.

[Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 24-05-2011 12:11]

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:52

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

loewie1984 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:09:
Dat laatste.

Een ander afleveradres (want dat is het in feite) doet niets af aan zakelijk of particulier, maar als jij de naam van je bedrijf gaat invullen bij de order dan weer wel.

Voor wat betreft de opmerking van albantar. Ik snap het nu, ik had dit risico dus eigenlijk moeten dragen.
Toch heb ik er nog steeds persoonlijk weinig begrip voor. Als ik iets koop bij de office center en het voldoet niet, gaat het ook retour en dan kan het wel... Net opgezocht op de site: "U kunt uw aankoop in de originele verpakking binnen 14 dagen terugbrengen in onze vestiging. U kunt het artikel ruilen of wij zullen het aankoopbedrag aan u crediteren."
Tja, dat is gewoon "aardig" van office centre en is een stukje dienstverlening waar ze op geen enkele wijze toe verplicht zijn. Ze kunnen, bij wijze van spreken, ook besluiten dat als je een artikel retourneerd je 10x het aankoopbedrag terug krijgt ;)
Blijkbaar hebben ze een betere standaard dienstverlening dan 4launch.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38
Dat is extra service waar je uiteindelijk voor betaalt.

Trouwens iedereen kan zelf eigen voorwaarden geven, als er nu een winkel is die vindt dat je 6 maanden iets kan retournerneren dan is dat zijn volste recht.
Dus vergelijken tussen zaken onderling op dat vlak is vaak appelen met peren vergelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus

Floppus

chime schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:14:
Dat is extra service waar je uiteindelijk voor betaalt.

Trouwens iedereen kan zelf eigen voorwaarden geven, als er nu een winkel is die vindt dat je 6 maanden iets kan retournerneren dan is dat zijn volste recht.
Dus vergelijken tussen zaken onderling op dat vlak is vaak appelen met peren vergelijken.
Met dien verstande dat je natuurlijk wel soepeler mag dan de wet voorschrijft, maar niet minder soepel :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 12:17
Er zijn nu al een aantal reacties waarin eigenlijk 4Launch een veeg uit de pan krijgt, maar jullie lezen allemaal hier over heen:
loewie1984 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:07:
En echt leergeld is er niet betaald, 4launch doet onder coulance gewoon het product terugnemen.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

DivxLover schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:33:
Er zijn nu al een aantal reacties waarin eigenlijk 4Launch een veeg uit de pan krijgt, maar jullie lezen allemaal hier over heen:
[...]
Nee, tenminste, ik niet. Ik lees trouwens niet in dit topic dat de betrefende webshop een veeg uit de pan krijgt. Het enige dat naar voren komt is dat het e.e.a. op de website duidelijker gemaakt kan worden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 12:17
Guardian Angel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:44:
Ik lees trouwens niet in dit topic dat de betrefende webshop een veeg uit de pan krijgt.
Voorbeeldje dan ;) :
Standeman schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Blijkbaar hebben ze een betere standaard dienstverlening dan 4launch.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En is dat een veeg uit de pan? Komop zeg, dat is een voor de hand liggende vasstelling.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:52

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Ze hebben toch ook een betere standaard dienstverlening dan 4Launch. Waarbij het in het geval van 4Launch het onder "coulance" valt (niet standaard dus), staat het bij Office Centre gewoon op de website.

Helemaal geen veeg uit de pan, gewoon een feitenlijke constatering.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Guardian Angel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:55:
En is dat een veeg uit de pan? Komop zeg, dat is een voor de hand liggende vasstelling.
Het heeft niets met dienstverlening te maken maar met coulance. Dienstverlening is wat je kunt verwachten, coulance is wat je kunt vragen. Uiteindelijk moet de TS de eerste fout bij zichzelf zoeken en lijkt me 4Launch niets te verwijten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:58:
[...]

Uiteindelijk moet de TS de eerste fout bij zichzelf zoeken en lijkt me 4Launch niets te verwijten.
Dat doe ik ook niet. Ik verwijt 4launch niets, ik heb erover heen gelezen dat het recht op retour vervalt bij een zakelijke aankoop. Dus wat dat betreft is dat niet handig geweest van me. Of het ene bedrijf wel een aankoop retour toestaat en een ander bedrijf niet en dit met coulance afhandelt is natuurlijk ieder voor zich, maar ik hou er wel een persoonlijke mening op na dat ik er weinig begrip voor heb. Om de reden dat iedereen een fout maakt en wel eens iets verkeerds besteld. Waarom zou er dan onderscheid moeten zijn tussen particulier en bedrijf. Omdat een bedrijf de boel kan flessen met btw?

discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:58

Mx. Alba

die/hen/zij

loewie1984 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Dat doe ik ook niet. Ik verwijt 4launch niets, ik heb erover heen gelezen dat het recht op retour vervalt bij een zakelijke aankoop. Dus wat dat betreft is dat niet handig geweest van me. Of het ene bedrijf wel een aankoop retour toestaat en een ander bedrijf niet en dit met coulance afhandelt is natuurlijk ieder voor zich, maar ik hou er wel een persoonlijke mening op na dat ik er weinig begrip voor heb. Om de reden dat iedereen een fout maakt en wel eens iets verkeerds besteld. Waarom zou er dan onderscheid moeten zijn tussen particulier en bedrijf. Omdat een bedrijf de boel kan flessen met btw?
Tsja, dat heb ik dus al uitgelegd. Een bedrijf kan zomaar 100en of 1.000en stuks van een product kopen, een particulier niet... Als een bedrijf dan opeens zou kunnen besluiten om al die producten weer retour te sturen heeft de verkopende partij een probleem want dan zit die opeens met een overbevoorrading. Vandaar dat het retourrecht voor consumenten wel bestaat, maar voor bedrijven niet; daar valt het onder coulance.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

loewie1984 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:29:
Dan kun je beter niet meer zakelijk bestellen, want daar zul je echt een andere insteek moeten hebben. Uberhaupt moet je zakelijk en prive veel beter scheiden, niet alleen vanwege de regels maar ook om verwarring te vermijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loewie1984
  • Nu online

loewie1984

Topicstarter
Ik kan het alleen maar eens zijn. Zal er op letten voortaan.

discogs

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Overigens is het zaak om je binnen Europa wel altijd even te informeren over hoe het in het betreffende land geregeld is, in bijvoorbeeld Duitsland ligt het wat genuanceerder meen ik.

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 26-05-2011 14:38]

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
Toch apart. Stel je bent ZZP'r en wil een laptop kopen bij Dell. Maar misschien bevalt hij wel helemaal niet. Ik kan die laptop nérgens vinden om degelijk te testen. Bij Dell hoef ik echt niet te onderhandelen over evt. retourneren, zoals enkele schrijven dat dit onder je bedrijfs verantwoordelijkheid valt.

Dus enige mogelijkheid is kopen op afstand zonder te weten of bijvoorbeeld mijn polsen half afgesneden worden na 4 uur werk, terwijl ik 8 uur per dag achter mijn laptop werk.

En hoe zit dat met privé aanschaffen, maar daarna doorschuiven naar je bedrijf?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• begintmeta
  • Niet online
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:07:
Toch apart. Stel je bent ZZP'r en wil een laptop kopen bij Dell. Maar misschien bevalt hij wel helemaal niet. Ik kan die laptop nérgens vinden om degelijk te testen. Bij Dell hoef ik echt niet te onderhandelen over evt. retourneren, zoals enkele schrijven dat dit onder je bedrijfs verantwoordelijkheid valt.
...
Uiteindelijk hoef je geen laptop bij Dell te kopen, maar als je besluit dat te doen en denkt dat je een goede zaak kan maken over dat het consumentenrecht op je als ondernemer inzake de koop van dat product van toepassing zou moeten zijn, kan je altijd nog naar de rechter gaan. Maar ik zou denk ik eerder overwegen niet bij Dell te kopen als ze moeilijk doen, of om eventueel wat meer te betalen.
En hoe zit dat met privé aanschaffen, maar daarna doorschuiven naar je bedrijf?
Dat kan belastingtechnisch lastig zijn (en eventueel willen leveranciers ook niet aan particulieren leveren) en dan eventueel wat duurder worden.

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 18-12-2015 23:28]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beetje laat, maar het is allemaal niet zo zwart/wit als hier gesteld wordt, zie bv. http://blog.iusmentis.com...aken-op-consumentenrecht/

• begintmeta
  • Niet online
Ik stel volgens mij niet echt dat het zwart-wit is, als ik het even snel kijk impliceer ik hetzelfde als wat AE op zijn blog heeft gepost.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Waar de leverancier om vraagt is privé kopen en retourneren om dan zakelijk alsnog aan te schaffen.

• Floppus

Floppus

GlowMouse schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:43:
Beetje laat, maar het is allemaal niet zo zwart/wit als hier gesteld wordt, zie bv. http://blog.iusmentis.com...aken-op-consumentenrecht/
Inderdaad; ook al is het met dat artikel ook niet zwart-wit te krijgen, zal je in het algemeen in ieder geval de grote groep eenmanszaak/ZZP hier onder moeten zien als eveneens rechthebbend.

Let wel zoals altijd op: je recht hebben of krijgen kan verschillen. Als kleine zelfstandige zou ik gewoon de aanschaf bij de winkel zonder bedrijfsvermelding doen om problemen te voorkomen.

• Dennis van der Stelt
Floppus schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:05:
[...]
Let wel zoals altijd op: je recht hebben of krijgen kan verschillen. Als kleine zelfstandige zou ik gewoon de aanschaf bij de winkel zonder bedrijfsvermelding doen om problemen te voorkomen.
Weet niet meer waar ik het heb gelezen, misschien wel in artikel via dit forum ofzo, maar als je met je zakelijke rekening betaald, zonder bedrijfsnaam (omdat het bijv. niet kon) kunnen ze coulant zijn.

Ik probeer bij Dell een Alienware te bestellen. Kan NERGENS m'n bedrijfsnaam invullen. Dus dan maar privé! :-)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Zakelijke aankopen hebben 1 jaar garantie en geen verdere kopersbescherming TENZIJ expliciet anders overeengekomen

Zakelijke aankopen doe ik daarom 9 v.d. 10 keer bij AcesDirect.
Die service die ze je daar geven als zakelijke klant gaat stukken verder dan wat de wet verplicht voor consumenten. Bij mijn weten Second to None. Tot nog toe mij allerbeste internet shop ervaring was dan ook bij hun. (ging over retourneren van een nieuw product. Product voldeed niet aan de verwachtingen, gemeld en een dag later kwam UPS exemplaar 2 afdroppen. een week later kwamen ze exemplaar 1 ophalen (afspraak gemaakt met UPS) en weer een week later retourneerde ik exemplaar 2 omdat die ook niet beviel (beiden riducuul hoge DPC latency). Goede communicatie, netjes mij geld terug ontvangen en dat ze direct een nieuwe zonden was de kers op de taart en was ook handig m.b.t. productie) Ik vermoed dat alle Mac's die wij hier op kantoor de komende jaren gaan en blijven gebruiken alleen nog maar van hun afkomen (5 jaar garantie voor 5 tientjes bij een MBPr 13 is natuurlijk ook fijn).

Nee ik heb geen belang in Aces Direct, maar wanneer ik als klant een keizerlijke behandeling krijg (60 dagen retourtermijn indien in nieuwstaat), schreeuw ik dat van de daken :) (zo ben ik ook helemaal lyrisch over Tele2 _/-\o_ en hebben zowel mycom als CD-rom land mij nooit in de kou laten staan)

[Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 21-12-2015 13:35]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:56
eL_Jay schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:31:
Zakelijke aankopen hebben 1 jaar garantie en geen verdere kopersbescherming TENZIJ expliciet anders overeengekomen

Zakelijke aankopen doe ik daarom 9 v.d. 10 keer bij AcesDirect.
Die service die ze je daar geven als zakelijke klant gaat stukken verder dan wat de wet verplicht voor consumenten. Bij mijn weten Second to None. Tot nog toe mij allerbeste internet shop ervaring was dan ook bij hun. (ging over retourneren van een nieuw product. Product voldeed niet aan de verwachtingen, gemeld en een dag later kwam UPS exemplaar 2 afdroppen. een week later kwamen ze exemplaar 1 ophalen (afspraak gemaakt met UPS) en weer een week later retourneerde ik exemplaar 2 omdat die ook niet beviel (beiden riducuul hoge DPC latency). Goede communicatie, netjes mij geld terug ontvangen en dat ze direct een nieuwe zonden was de kers op de taart en was ook handig m.b.t. productie) Ik vermoed dat alle Mac's die wij hier op kantoor de komende jaren gaan en blijven gebruiken alleen nog maar van hun afkomen (5 jaar garantie voor 5 tientjes bij een MBPr 13 is natuurlijk ook fijn).
En dat is heel slim van Aces Direct natuurlijk als ze zakelijke klanten belangrijk vinden. Die kijken meestal niet op een Euro meer of minder, zolang het maar geen productieverlies oplevert. Geen betere reclame dan goede service leveren.

• Dennis van der Stelt
celshof schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:45:
[...]
En dat is heel slim van Aces Direct natuurlijk als ze zakelijke klanten belangrijk vinden. Die kijken meestal niet op een Euro meer of minder, zolang het maar geen productieverlies oplevert. Geen betere reclame dan goede service leveren.
Helaas hebben niet veel bedrijven dat door. Dat is wél de reden waarom ik behoorlijk wat producten (privé) bij Coolblue bestel, puur vanwege service.

Helaas verkopen ze bij AcesDirect geen Alienware. Zal ook wel geen zakelijke laptop zijn. :o O-)

• adslben
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42
Ik kick even een oudje.

Hoop nuttige info waar ik wat mee kan.

Ik heb nu een situatie van niet retour willen nemen.
Maar er is een product geleverd wat niet goed werkt.

Ik wil het even zuiver houden en geen namen noemen.

4 dezelfde producten gekocht waarvan er 2 goed zijn en 2 niet.

Webwinkel weigert elke medewerking tenzij ik 9,95 retourkosten betaal. (Staat in de voorwaarden en vinkje acc gegeven)

Nu gaat het om een bedrag van 12 euro en kun je denken waar maak je je druk om. Maar vanaf de eerste communicatie was er niks mogelijk. We mochten in eerste instantie niet eens terugsturen. Nu dus wel maar met deze kosten.

Situatie ZZP en aankoop is op de zaak.
Bedrijf heeft een site met mooie kreten en als je de voorwaarden leest schrik je behoorlijk (zijn al uit 2009)

We kopen vaker zakelijk en nooit zo iets meegemaakt dat een bedrijf zo star blijft doen.
Ze blijven maar ontkennen dat het defect is en dat je kan verwachten dat een goedkoop product niet goed is.. Ja echt, niet mijn woorden (ze vragen om bewijs foto) ik lever dat aan met een verborgen youtube link foto en filmpje (want dan kan je goed zien wat er mis is) en krijg verwijt dat ik chanteer..{facepalm}

Ik denk dat de reflexwerking best wel eens van toepassing kan zijn. Maar heb nog de vraag openstaan bij de andere partij waarom ze van mening zijn dat een niet deugdelijk product dus mijn probleem is. Maar tot nu toe is deze vraag telkens vakkundig niet gelezen denk ik _O-

Het is toch best bijzonder dat hier het consumentenrecht niet van toepassing is. Als het om een grote zakelijke transactie gaat is dit nog te begrijpen.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Topickaping is niet de bedoeling, ook al gaat het over hetzelfde onderwerp. Je kan hier het beste een eigen topic voor maken als je hier verder over wilt discussiëren.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee