Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen game, twee monitoren, stil, maximaal €1.000,00

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:40
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wil je gaan gamen? Nee
Videobewerken? Nee
Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Ja

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? Ja, maximaal €1.000,00.
Wil het systeem zelf in elkaar gaan zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, twee monitoren. Beide Iiyama Prolite XB2380HS.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Video via processor/moederbord of via een relatief eenvoudige videokaart met twee digitale video-aansluitingen. In het geval van een videokaart dan graag zo stil mogelijk.
Geen RAID. Eén SSD van 256 GB volstaat voorlopig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? be quiet! (stille voeding en stille kast) ; GigaByte (goede moederborden)
Sta je open voor andere merken? Misschien. Zelf al gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9400F€ 169,-€ 169,-
1Gigabyte Z370M DS3H (rev 1.0)€ 94,-€ 94,-
1MSI GeForce GT 710 1GD3H LP€ 34,90€ 34,90
1be quiet! Pure Base 600 Zwart€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Dark Rock 4€ 54,99€ 54,99
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16€ 45,99€ 45,99
1be quiet! System Power 9 500W€ 48,05€ 48,05
1Samsung 860 PRO 256GB€ 81,30€ 81,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,13

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eis : Laag geluidsniveau.
Wens : Laag energieverbruik.
De grootte maakt niet veel uit (een tower is prima).

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze.

Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Maximaal €1.000,00 maar als het kan zou iets van €600,00 ook prima zijn.
Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Ja.
Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? Hoeft niet per se.

Ik vind het vooral lastig om de juiste video-interface te bepalen. Dan heb je vermoedelijk een bepaalde combinatie van een moederbord en een processor nodig. Is on-board video stiller of is een losse videokaart stiller? Bij aanschaf van een losse videokaart hoeven het moederbord en de chipset neem ik aan geen video te bieden.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Ik denk dat een 2200G ook wel voldoet aan je eisen.
Of een Intel NUC.
Als je een losse GPU hebt, heb je geen iGPU nodig (zoals de 2200G heeft, en meestel Intels). Een discrete GPU zal denk ik in principe stiller zijn, omdat die een groter koelblok heeft, maar die verbruiken ook meer.
Je hebt nu een Z moederbord, die gebruik je doorgaans met een K CPU, zodat je kan overklokken.
Het is ook een mATX moederbord, maar in je kast past een ATX moederbord. De grotere moederborden hebben doorgaans iets meer features (want meer ruimte), dus als ze allebei passen zou ik een ATX moederbord of kleinere kast nemen.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:21
Dit :)

Bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i5BEK

[ Voor 31% gewijzigd door Felix! op 03-04-2019 17:02 ]

No one is listening until you fart

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 64,16€ 64,16
1ASRock A320M-HDV R3.0€ 49,80€ 49,80
1Fractal Design Core 1100€ 33,20€ 33,20
1Crucial CT2K4G4DFS824A€ 44,33€ 44,33
1LG GH24NSD1€ 14,13€ 14,13
1be quiet! System Power 9 400W€ 40,99€ 40,99
1Crucial MX500 m.2 250GB€ 50,99€ 50,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,60

Zowiezo geen idee waarom je 2 schermen nodig hebt om wat te browsen... maar goed. Met een systeem van 300€ moet dat allemaal kunnen...

(die DVD speler kan er uit, stond er nog in van een vorige build...)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voor alleen wat internetten is het door jouw genoemde systeem best wel zwaar overkill :)
Het enige op een videokaart wat geluid maakt is de ventilator. en als je geen spellen speelt kun je gerust een kaart uitkiezen die die niet heeft.
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar met zijn eis van 2 schermen weet ik niet of er ook nucs zijn die dat ondersteunen. De door jouw genoemde iig niet.
Zowiezo geen idee waarom je 2 schermen nodig hebt om wat te browsen... maar goed. Met een systeem van 300€ moet dat allemaal kunnen...
Als iemand die 2 schermen gewend is, ik zou het neit zonder meer willen.

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 03-04-2019 17:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:21
heuveltje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:07:
Voor alleen wat internetten is het door jouw genoemde systeem best wel zwaar overkill :)

[...]

Normaal zou ik het met je eens zijn, maar met zijn eis van 2 schermen weet ik niet of er ook nucs zijn die dat ondersteunen. De door jouw genoemde iig niet.
Jawel, hij ondersteunt er 2. ééntje via HDMI en ééntje via usb-c (displayport/thunderbolt). Misschien niet ideaal, maar wel mogelijk :)

Bron: https://ark.intel.com/con...el-nuc-kit-nuc8i5bek.html

[ Voor 8% gewijzigd door Felix! op 03-04-2019 17:11 ]

No one is listening until you fart

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Build van @Inrage eventueel icm pricewatch: AMD Athlon 200GE Boxed is al voldoende.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom een volledige PC en geen laptop?

Een PC is écht heel leuk, maar vooral nuttig als je zware dingen doet. Voor een beetje surfen is een laptop mogelijk prettiger en wil je dan toch gebruik maken van een extern beeldscherm: Dat kan prima. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:55
Waarom niet gewoon van vraag & aanbod? Zoiets: V&A aangeboden: HP EliteDesk 800 G1 SFF i5 4570 - 4GB - 120GB SSD

Hallo

• franssie
  • Laatst online: 02:22

franssie

Save the albatross

heuveltje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:07:
<>
Als iemand die 2 schermen gewend is, ik zou het niet zonder meer willen.
Als je eenmaal twee of meer schermen gewend bent wil je echt niet meer terug. Gewoon lekker op je tweede scherm een topic als dit open laten staan of een video afspelen terwijl je op het eerste scherm werkt. Alt-Tab is dan echt armoede ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• unezra

unezra

franssie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:14:
[...]
Als je eenmaal twee of meer schermen gewend bent wil je echt niet meer terug. Gewoon lekker op je tweede scherm een topic als dit open laten staan of een video afspelen terwijl je op het eerste scherm werkt. Alt-Tab is dan echt armoede ;)
Wacht maar tot je ooit met 3 schermen hebt gewerkt...

Maar aan de andere kant vind ik het zelf juist wel relaxed om een filmpje ook écht te bekijken en met full HD kun je prima een filmpje in een klein venster hebben met Tweakers er naast.

• franssie
  • Laatst online: 02:22

franssie

Save the albatross

unezra schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:21:
[...]

Wacht maar tot je ooit met 3 schermen hebt gewerkt...

Maar aan de andere kant vind ik het zelf juist wel relaxed om een filmpje ook écht te bekijken en met full HD kun je prima een filmpje in een klein venster hebben met Tweakers er naast.
haha daarom schreef ik ook 'of meer'. Moet je ze wel naast elkaar zetten, anders wordt je gek van je cursor ... :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• unezra

unezra

franssie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:22:
[...]
haha daarom schreef ik ook 'of meer'. Moet je ze wel naast elkaar zetten, anders wordt je gek van je cursor ... :+
Jup.
Al vind ik zelf de combinatie ideaal.

Laptop voor op de bank, PC voor boven. Niet zelden als ik thuis werk, leg ik mijn werk laptop in de hoek, neem 'm over via RDP (want dan heb ik 3x1440p voor mijn neus) en zet ik mijn privé laptop in een hoekje.

Niet dat ik geen privé dingen mag doen op mijn werklaptop, maar meer dat als ik dan tóch een laptop en een PC voor mijn neus heb, ik ze net zo goed tegelijkertijd kan gebruiken. :)

Hoe dan ook, als ik zou moeten kiezen tussen een laptop een PC, zou ik een laptop kiezen. Mét een extra beeldscherm, voor die momenten dat een 2e beeldscherm fijn is. Laptop kan wel makkelijk aan een 2e beeldscherm, een PC op schoot of in bed is wat minder praktisch.

• One_Gandalf
Ik begrijp hieruit dat de combinatie van moederbord en processor van belang zijn voor interne graphics. Een losse videokaart zal waarschijnlijk stiller zijn dan interne graphics die via de CPU loopt of misschien toch niet als de CPU goed gekoeld wordt. Is vermoedelijk lastig te zeggen.

Ik ben een beetje huiverig voor een AMD-processor. Is een Intel-processor niet 'beter' dan een AMD-processor?

Is er ook een Intel-oplossing voor interne graphics? Ik zie nu alleen adviezen voor AMD-processors. Is dat vanwege de prijs of spelen er ook andere overwegingen een rol?

Ik weet dat het systeem wat ik geselecteerd had aan de ruime kant is.

Ik heb nu een NUC die bij het bekijken van video's op beide schermen een razend geluid maakt, vandaar dat ik overweeg om weer een ouderwetse desktop te bouwen. Ook omdat het me wel leuk lijkt om weer eens zelf een desktop te bouwen.

En is een GigaByte moederbord kwalitatief niet beter dan een moederbord van het merk ASRock?

Ik heb eerder een laptop gehad maar dat is me slecht bevallen. Na een paar jaar ging de power-switch stuk en kon ik hem niet meer gebruiken. De ingebouwde CD brander had al na een paar weken de geest gegeven. Daarnaast nam het ding alleen maar ruimte in op mijn bureau.

• unezra

unezra

One_Gandalf schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:07:
Ik begrijp hieruit dat de combinatie van moederbord en processor van belang zijn voor interne graphics. Een losse videokaart zal waarschijnlijk stiller zijn dan interne graphics die via de CPU loopt of misschien toch niet als de CPU goed gekoeld wordt. Is vermoedelijk lastig te zeggen.
Wel eens een GTX1080 gehoord onder volle load?
Da's een vliegtuig. :)

(Of een RX Vega. YouTube: AMD Radeon RX VEGA 56 - Fan speed noise test )

Dus nee, een losse videokaart is *zeker* niet stiller dan interne graphics die via de CPU lopen.
Ik ben een beetje huiverig voor een AMD-processor. Is een Intel-processor niet 'beter' dan een AMD-processor?
Neuh. Waarom ben je d'r huiverig voor?
Ryzen is echt een pracht platform. De énige reden dat ik het niet in mijn laptop heb, is dat de laptop die ik wilde, er niet met een Ryzen is,
Is er ook een Intel-oplossing voor interne graphics? Ik zie nu alleen adviezen voor AMD-processors. Is dat vanwege de prijs of spelen er ook andere overwegingen een rol?

Ik weet dat het systeem wat ik geselecteerd had aan de ruime kant is.
AMD bied erg veel waarde voor je geld.
Ik heb nu een NUC die bij het bekijken van video's op beide schermen een razend geluid maakt, vandaar dat ik overweeg om weer een ouderwetse desktop te bouwen. Ook omdat het me wel leuk lijkt om weer eens zelf een desktop te bouwen.
Ik dach dat NUC's redelijk stil waren, maar weet niet wat ze doen met enige load op 2 schermen.
(Wij hebben een zooi van die dingen op kantoor. Er zit wel een ventilator in, maar ik heb ze nog niet gehoord. Wel doen we daar eigenlijk alleen maar kantoordingen mee.)
En is een GigaByte moederbord kwalitatief niet beter dan een moederbord van het merk ASRock?

Ik heb eerder een laptop gehad maar dat is me slecht bevallen. Na een paar jaar ging de power-switch stuk en kon ik hem niet meer gebruiken. De ingebouwde CD brander had al na een paar weken de geest gegeven. Daarnaast nam het ding alleen maar ruimte in op mijn bureau.
Een beetje laptop moet vrij makkelijk de 8+ jaar kunnen halen zonder stuk te gaan en als het alleen de powerswitch is, dat is te fixen. Ingebouwde DVD brander moet ook jaren mee kunnen gaan, na een paar weken had die nog ruim onder garantie gevallen. (Mocht 'ie buiten de garantie toch kapot gaan, het is 10 minuten werk om zo'n ding te vervangen en kost je een paar tientjes.)

• One_Gandalf
Deze processor heeft als ik eens rondkijk een laag stroomverbruik ten opzicht van bijvoorbeeld een Intel-processor en tevens geïntegreerde graphics. Deze spreekt me momenteel wel aan. Ondanks dat het dan geen Intel is.

• unezra

unezra

One_Gandalf schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:36:
[...]
Deze processor heeft als ik eens rondkijk een laag stroomverbruik ten opzicht van bijvoorbeeld een Intel-processor en tevens geïntegreerde graphics. Deze spreekt me momenteel wel aan. Ondanks dat het dan geen Intel is.
Wat is je bezwaar tegen AMD nu eigenlijk?

Ryzen is echt een meer dan prima platform gebleken en later dit jaar komt er een nóg snellere, nóg zuiniger serie uit. Met en zonder geïntegreerde gfx.

Het is niet dat in alle gevallen een AMD Ryzen beter is dan Intel Core i-serie, je bedenkingen zijn alleen onterecht. Het zijn beide prima platformen.

Pagina: 1