[VPS] Opzetten en onderhouden

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
aex351 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Nee, dat is nogal extreem. De code van de twee benchmark scripts zijn open source. Deze had ik kort bekeken voordat ik er gebruik van maakte en er was weinig aan op te merken. Het gebruik van --no-check-certificate kan je waarschijnlijk ook weglaten. Denk dat de auteur dit puur in het voorbeeld heeft gezet voor gebruiksgemak. Mocht je SSL issues hebben dan zullen gebruikers met minder kennis waarschijnlijk reageren met: script werkt niet. Net als dat jij nu reageert met: doe je wel even je hele server herinstalleren.
Code is opensource leesbaar maar de locatie waar je het vandaan haalt is niet de opensource onbekende locatie. Daarnaast is het ook geen geversioneerd package uit een package manager, dus nee dat is niet extreem.

Hackers hoeven maar een uurtje een malafide versie van dat script online te zetten en je bent de sjaak mocht je pech hebben.

Nooit zomaar scripts van onbekende bron installeren op je server!

nench is de enige die ook een github repo heeft en toont daar ook een warning, https://github.com/n-st/nench
I didn't think I'd have to mention that this is a potential security risk — really, if you're at the point where you're benchmarking Linux VMs, I would assume you know how much harm a rogue shell script could potentially do to your system…

What's more, nench.sh downloads a statically built binary to run the IO latency tests. I assure you it is and always will be a clean unmodified build of ioping, but how do you know you can trust me?

So, basically: use nench.sh at your own risk, and preferably not on production systems (which is a bad idea anyway, because it will hammer your harddisk and network for up to several minutes).
Sowieso is het goed op bij dit soort cloud servers je configuratie in een script te hebben zodat je in een paar minuten een nieuwe instance kan optuigen.

[ Voor 32% gewijzigd door GrooV op 01-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17

aex351

I am the one

GrooV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:35:
[...]

Code is opensource leesbaar maar de locatie waar je het vandaan haalt is niet de opensource onbekende locatie. Daarnaast is het ook geen geversioneerd package uit een package manager, dus nee dat is niet extreem.

Hackers hoeven maar een uurtje een malafide versie van dat script online te zetten en je bent de sjaak mocht je pech hebben.

Nooit zomaar scripts van onbekende bron installeren op je server!

nench is de enige die ook een github repo heeft en toont daar ook een warning, https://github.com/n-st/nench

[...]

Sowieso is het goed op bij dit soort cloud servers je configuratie in een script te hebben zodat je in een paar minuten een nieuwe instance kan optuigen.
toon volledige bericht
Wanneer je het niet vertrouwd om de benchmark scripts vanaf een externe locatie uit te voeren. Download of kopieer en plak de code van de script en voer het lokaal uit. Probleem opgelost. Een complete server herinstalleren omdat je een benchmark hebt uitvoert is niet aan de orde.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:26
Enkele jaren geleden alles wegverhuist bij TransIP, werd op een gegeven moment veel te duur. Bij iedereen is zo'n beetje goedkoper! Vond het wel grappig dat ik mailtjes kreeg van TransIP met de vraag waarom ik alles had weggehaald. Het heeft uiteindelijk honderden euro's op jaarbasis opgeleverd.

Ik heb mijn eigen omgeving in het datacenter met een VMware vSAN storage (SATA) onderlaag maar eens op de proef genomen. Dus mocht iemand nog opzoek zijn naar een goedkope VPS.. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
----------------------------------------------------------------------
CPU model            : Intel(R) Xeon(R) CPU D-1541 @ 2.10GHz
Number of cores      : 2
CPU frequency        : 2099.998 MHz
Total size of Disk   : 496.0 GB (83.3 GB Used)
Total amount of Mem  : 3789 MB (1648 MB Used)
Total amount of Swap : 3967 MB (413 MB Used)
System uptime        : 24 days, 23 hour 59 min
Load average         : 0.49, 0.76, 1.31
OS                   : CentOS 7.8.2003
Arch                 : x86_64 (64 Bit)
Kernel               : 3.10.0-1127.10.1.el7.x86_64
I/O speed(1st run)   : 463 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 489 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 439 MB/s
Average I/O speed    : 463.7 MB/s
Node Name                       IPv4 address            Download Speed
CacheFly                        205.234.175.175         107MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            3.37MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           53.2MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           39.4MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             5.37MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           18.1MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          15.0MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            61.2MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           13.3MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          566KB/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
-------------------------------------------------
 nench.sh v2019.07.20 -- https://git.io/nench.sh
 benchmark timestamp:    2020-07-01 12:24:20 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU D-1541 @ 2.10GHz
CPU cores:    2
Frequency:    2099.998 MHz
RAM:          3.7G
Swap:         3.9G
Kernel:       Linux 3.10.0-1127.13.1.el7.x86_64 x86_64

Disks:
sda    500G  HDD

CPU: SHA256-hashing 500 MB
    1.933 seconds
CPU: bzip2-compressing 500 MB
    6.360 seconds
CPU: AES-encrypting 500 MB
    1.931 seconds

ioping: seek rate
    min/avg/max/mdev = 26.1 us / 303.0 us / 3.33 ms / 325.4 us
ioping: sequential read speed
    generated 42.8 k requests in 5.00 s, 10.4 GiB, 8.55 k iops, 2.09 GiB/s

dd: sequential write speed
    1st run:    430.11 MiB/s
    2nd run:    432.01 MiB/s
    3rd run:    433.92 MiB/s
    average:    432.01 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    xx.xxx.xxx.xxxx

Cachefly CDN:         80.39 MiB/s
    Leaseweb (NL):        32.74 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   13.94 MiB/s
    Online.net (FR):      32.66 MiB/s
    OVH BHS (CA):         2.37 MiB/s

No IPv6 connectivity detected

[ Voor 21% gewijzigd door webgangster op 01-07-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
aex351 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Wanneer je het niet vertrouwd om de benchmark scripts vanaf een externe locatie uit te voeren. Download of kopieer en plak de code van de script en voer het lokaal uit. Probleem opgelost. Een complete server herinstalleren omdat je een benchmark hebt uitvoert is niet aan de orde.
Dat jij het niet doet wil niet zeggen dat het niet aan de orde is, zelfs de makers/eigenaren van dit soort scripts zeggen dat.

Laat het dan een advies aan de rest zijn aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben aan het kijken voor een vps waar ik mijn business hosting en een docker instance kan neerzetten.
Ik heb het forum hier doorgespit en kom bij Contabo uit qua ervaringen, prijs en preformance.

Valt mij op dat de domeinregistratie erg duur is bij Contabo (1,99 per maand).
Hoe hebben jullie de domeinen geregeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

frissie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:10:
Ik ben aan het kijken voor een vps waar ik mijn business hosting en een docker instance kan neerzetten.
Ik heb het forum hier doorgespit en kom bij Contabo uit qua ervaringen, prijs en preformance.

Ik ben bezig met hetzelfde. Mijn VPS heb ik inmiddels verhuisd van TransIP naar Contabo. En nu de domeinnamen nog. Want ook die zijn tegenwoordig (onnodig) aardig aan de prijs bij TransIP. Contabo vind ik geen alternatief. Zelf zat ik te kijken naar Namecheap en Vimexx. Google Domains heb ik ook nog naar gekeken, maar die hebben bijvoorbeeld de .nl extensie niet. Dus die valt af dan. Ben zelf opzoek naar een aanbieder waarbij ik volledig in controle ben van de WHOIS informatie en deze kan aanpassen wanneer ik wil (gewoon omdat het kan) plus nog anonieme registratie mogelijkheden (ook omdat het kan) en volledige DNS management.

Vimexx biedt dit volgens mij aan. Echter lijken ze weer een beperking te hebben met hun nameservers. Als ik het volgende mag geloven: https://www.vimexx.nl/for...kt-aantal-nameservers-dns. Mijn kennis op dat vlak is te beperkt, dus ik heb geen idee of dit echt een beperking is.

Kennelijk maakt anonieme domeinnaam registratie tegenwoordig ook niet zo heel veel meer uit. Vanwege nieuwe wetgeving is de WHOIS informatie beperkt in te zien voor het publiek. Maar zowel Vimexx als Namecheap bieden dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:24
Na de lyrische verhalen hier over Contabo heb ik mijn VPS die ik voor de monitoring van mijn servers en andere VPSen gebruik daarnaartoe overgezet, maar het netwerk is werkelijk gewoon slecht. Vaak packetloss en behoorlijk hoge latency door routering die verre van optimaal is.
Kortom, ik heb er alweer spijt van. Ik heb dit in alle tijd dat ik bij OVH zat met die monitoring-VPS nooit gezien. Ik verhuis weer zsm terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

EDIT schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:58:
Na de lyrische verhalen hier over Contabo heb ik mijn VPS die ik voor de monitoring van mijn servers en andere VPSen gebruik daarnaartoe overgezet, maar het netwerk is werkelijk gewoon slecht. Vaak packetloss en behoorlijk hoge latency door routering die verre van optimaal is.
Kortom, ik heb er alweer spijt van. Ik heb dit in alle tijd dat ik bij OVH zat met die monitoring-VPS nooit gezien. Ik verhuis weer zsm terug.
Hoe zie je dit dat? ben benieuwd naar de data. En wat voor pakket had je dan bij Contabo en OVH? en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
aex351 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:06:
[...]

Hoe zie je dit dat? ben benieuwd naar de data. En wat voor pakket had je dan bij Contabo en OVH? en
Nou, door de monitoringsoftware uiteraard ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTXRBAVF_c-xjg7ORwgtxYzNz9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DzEx7bNzDnfX6NhkMZU6eqUY.jpg?f=user_large

Het groene is de packetloss naar een willekeurige server uit het lijstje servers die gemonitord worden, maar de andere servers laten op dezelfde momenten ook packetloss zien, ook naar servers die in compleet andere datacenters zijn gehost (of zelfs andere landen), en het lijkt mij sterk dat stomtoevallig met de verhuizing van de monitoring naar Contabo opeens alle servers op dezelfde momenten problemen met het netwerk hebben.
De afgelopen week alleen al 5x behoorlijk forse packetloss op bepaalde momenten. Ook de ping is nou niet bepaald stabiel te noemen, daar zitten behoorlijke verschillen in.
Ik heb helaas de VPS bij OVH al verwijderd, dus ik kan niet laten zien hoe de grafieken er daar uitzagen, maar dat was een stuk beter en ik geloof niet dat ik daar zelfs maar ooit packetloss in de grafieken heb zien opduiken of zoveel verschil in de ping zag.
Ik heb bij OVH volgens mij hun meest goedkope VPS gehad, met 1 vCore en 2 GB RAM, wat voor een beetje monitoring meer dan zat was.
Nu bij Contabo heb ik het VPS S SSD pakket.

Edit: en begrijp mij niet verkeerd, uiteraard is dit een geval van pay peanuts, get monkeys, maar ik zou dus Contabo niet aanraden voor dingen waarvoor de bereikbaarheid en netwerk ook maar enigszins belangrijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 02-07-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:41

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik volg dit topic al een tijdje en vind het zeer interessant
zodat de server thuis misschien de deur uit kan

@EDIT zie ook https://tweakers.net/nieuws/169196/verstoring-bij-ams-ix-veroorzaakt-internetproblemen-in-nederland.html

en welke pakket gebruik jij om dit te monitoren?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De storing op de AMS-IX heeft daar niks mee te maken. De routering van de servers loopt niet over de AMS-IX, mede omdat de servers die ik monitor niet in Nederland staan ;)

En voor de monitoring gebruik ik ouderwets Nagios XI. Dat werkt al vele jaren naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

EDIT schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:26:
[...]

De storing op de AMS-IX heeft daar niks mee te maken. De routering van de servers loopt niet over de AMS-IX, mede omdat de servers die ik monitor niet in Nederland staan ;)

En voor de monitoring gebruik ik ouderwets Nagios XI. Dat werkt al vele jaren naar volle tevredenheid.
aha duidelijk.

dankjewel voor je terugkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Vimexx biedt dit volgens mij aan. Echter lijken ze weer een beperking te hebben met hun nameservers. Als ik het volgende mag geloven: https://www.vimexx.nl/for...kt-aantal-nameservers-dns. Mijn kennis op dat vlak is te beperkt, dus ik heb geen idee of dit echt een beperking is.
Nav ervaringen van EDIT.
OVH heeft wel "normale" domein prijzen.
De hosting daarin tegen weer iets duurder .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

frissie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:15:
[...]
Nav ervaringen van EDIT.
OVH heeft wel "normale" domein prijzen.
De hosting daarin tegen weer iets duurder .. :+
Inderdaad, mooie prijzen. Al ligt het maar net aan welke extensies je gebruikt. Kennelijk bieden ze zonder extre kosten ook een dienst aan om je WHOIS informatie af te schermen: https://www.ovh.nl/domains/owo_service.xml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Ik ben ook geen fan van Contabo, Hetzner is wat mij betreft veel stabieler.

Overigens gaat Scaleway haar prijzen verhogen, of "evolueren" zoals ze het zelf noemen
Dear customer,
Scaleway has worked hard from the beginning to provide you with the most reliable and production-ready solutions on the market by constantly investing in new technologies, state-of-the-art hardware and attracting the best talent. We’ve accelerated our activity in these key areas recently in our continuous effort to evolve from the leading ARM bare metal pioneer to one of the most complete public cloud platforms in the world.

Today, we offer almost 30 public cloud services, including several free products like our Kubernetes Kapsule orchestrator and our S3-compatible Object Storage. We have also expanded our support teams and developer tools, while maintaining our focus on improving our datacenters' energy efficiency.

Our recent customer survey has shown that more and more of you are using Scaleway to deploy your production infrastructure, with a native multi-cloud approach. This increased demand for our technologies requires premium performance, higher service levels and new tools to manage your infrastructure.

In order to continue to invest in these improvements and deliver the best customer experience possible, we will be increasing our Instances pricing from August 1st, 2020. This increase will be accompanied by greater performance stability and allows us to introduce differentiated pricing based on your usage. Despite this increase, our prices will remain on average 60 % lower than the main cloud offers on the market.

Our investment in innovation will soon be obvious and we can't wait to show you what's next. In the coming weeks, you'll be able to go even further with many highly anticipated and increasingly expert technologies that will join our ecosystem: Private Networks, MySQL managed databases, project management features and more! Our goal remains to deliver the best tools possible, at the best cost, with an increasingly complete, alternative, European and open cloud ecosystem.

Here are the details of the pricing evolutions as of August 1st, 2020:
Development Instances

DEV1-S: €0.01/hour or €4.99/month
DEV1-M: €0.02/hour or €9.99/month
DEV1-L: €0.04/hour or €19.99/month
DEV1-XL: €0.06/hour or €29.99/month
General Purpose Instances
GP1-XS: €0.084/hour or €41.99/month
GP1-S: €0.17/hour or €84.99/month
GP1-M: €0.34/hour or €169.99/month
GP1-L: €0.66/hour or €329.99/month
GP1-XL: €1.40/hour or €699.99/month
Thank you for your trust and loyalty,
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
GrooV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:46:
Overigens gaat Scaleway haar prijzen verhogen, of "evolueren" zoals ze het zelf noemen

[...]
Inderdaad, ik ben echt not amused met Scaleway de laatste tijd.
Recent hadden ze aangekondigd dat de C2 bare metal servers weg gingen, maar dat je heel eenvoudig kunt migreren naar hun VPSsen.
Natuurlijk staat er nergens vermeld, dat je de oude block storage van je bare metal alleen aan een server met voldoende local storage kunt koppelen (voor mij een server van €79/maand).
Bovendien als je de oude root disk gebruikt op een nieuwe VPS kan je geen moderne block storage aanknopen. Enige oplossing is dus opnieuw vanaf scratch installeren en je data rsyncen.
Natuurlijk, kan je je oude bare metal server niet opnieuw opstarten na er een snapshot van te hebben gemaakt...

Ik had een bare metal C2S server (€10.99) met 4 (x86-64) cores en 8GB RAM en 50GB met 200BG extra disk (€4) voor €18.14 inclusief VAT. Vanaf augustus zou ik €19.99 + €8 voor 100GB storage + €5.88 VAT (=€33.87/maand) betalen voor een VPS met 80GB local volume en 100GB Block Storage, 4 cores en 8GB RAM.

Dus voor ongeveer dezelfde specs moet ik het dubbele betalen. Natuurlijk zal de VPS wel wat stabieler zijn en de block storage is redundant uitgevoerd etc.

Wat ik ook niet snap is dat ze argumenteren dat veel van hun services gratis zijn (Kapsule en S3). Dat is leuk, maar moeten dan de gebruikers van de DEV VPS'en (die eigenlijk scaleway groot heeft gemaakt door belachelijk goedkoop te zijn) dat financieren? Dan heb ik toch liever dat ze geen free tier voor die services maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
GrooV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:46:
Ik ben ook geen fan van Contabo, Hetzner is wat mij betreft veel stabieler.
[...]
Ook in mijn ervaring is Hetzner inderdaad een heel stuk beter. Hun cloud-product en ook hun servers (al heb ik daar slechts één Intel Xeon-server gehad, dus geen ervaring met hun populaire consumentenhardware‐servers) zijn zeer stabiel en ze hebben in mijn ervaring een goed netwerk. Ook hun support is zeer snel en correct.
Helaas is Hetzner voor mijn monitoring geen optie, omdat twee van mijn VPSen al bij Hetzner zitten en ik juist van buiten het netwerk wil monitoren, dus ik wilde een partij waar ik juist helemaal niks had lopen aan servers of VPSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

EDIT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Ook in mijn ervaring is Hetzner inderdaad een heel stuk beter. Hun cloud-product en ook hun servers (al heb ik daar slechts één Intel Xeon-server gehad, dus geen ervaring met hun populaire consumentenhardware‐servers) zijn zeer stabiel en ze hebben in mijn ervaring een goed netwerk. Ook hun support is zeer snel en correct.
Helaas is Hetzner voor mijn monitoring geen optie, omdat twee van mijn VPSen al bij Hetzner zitten en ik juist van buiten het netwerk wil monitoren, dus ik wilde een partij waar ik juist helemaal niks had lopen aan servers of VPSen.
Het probleem die jij omschrijft is niet zozeer de server maar het netwerk zelf. Heb je al eens contact opgenomen met de helpdesk om je bevindingen uit te leggen? Want daar zeg je dan weer niets over. Ik ben op basis van jou observatie ook een onderzoek gaan doen.

Even ter voorbeeld. Contabo naar Google.nl, 8 hops. Waarvan op hop 6 een gemiddelde packet loss optreed van 30%. Nu vanaf TransIP naar Google.nl, 11 hops. Waarvan op hop 6, 7 en 9 een gemiddelde packet loss optreed van 70%. Contabo naar mijn thuis IP, 13 hops. Waarvan op hop 6 een packet loss optreed van 2%. TransIP naar mijn thuis IP, 11 hops. Waarvan 0% packet loss. Contabo naar CNN.com, 5 hops en 0% packet loss. TransIP naar CNN.com, 8 hops en 55% packet loss op hop 6.

Kortom, packet loss komt niet door de server. Maar door routing/externe partijen. En dat ga je niet oplossen door naar een andere partij over te switchen op goed geluk. Want je hebt dat niet in de hand. Voor iemand die zo bedreven is met monitoring, verbaasd me je conclusie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ik heb nergens gezegd dat de server slecht is. Sterker nog, ik zelfs specifiek het netwerk genoemd:
maar het netwerk is werkelijk gewoon slecht.
Daarnaast, klok en klepel:
Als je naar de tussenliggende hops gaat pingen dan zul je inderdaad packetloss zien. Dat is niet vreemd en juist een normaal proces omdat de tussenliggende routers wel wat beters te doen hebben dan op een ping reageren. Een ping naar een server is echter wat anders en die zou niet door het tussenliggende netwerk gedropt moeten mogen worden. Daarmee zou je namelijk juist het hele doel van een ping teniet doen. Uiteraard kan de doelserver zo ingesteld worden dat een ping gedropt wordt, maar dat is dan een instelling op de doelserver en leidt tot 100% packetloss. Daar is geen sprake van.

Je gaat er nu overigens vanuit dat de enige manier van monitoren een simpele ping is. Nagios werkt echter, naast uiteraard een ping (direct naar de server en dus niet naar de tussenliggende hops) met clientsoftware op de doelserver zelf om actuele status door te geven van services en andere gegevens. Ook daarin vinden dus onderbrekingen plaats. Vandaar dus ook mijn conclusie in een volgende post:
ik zou dus Contabo niet aanraden voor dingen waarvoor de bereikbaarheid en netwerk ook maar enigszins belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Losse hops gaan pingen schiet inderdaad niet op, ICMP packets (alle packets overigens, niet alleen ICMP) volgen namelijk niet per definitie de zelfde route als jouw traceroute

[ Voor 61% gewijzigd door GrooV op 03-07-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

EDIT schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:09:
Ik heb nergens gezegd dat de server slecht is. Sterker nog, ik zelfs specifiek het netwerk genoemd:

[...]

Daarnaast, klok en klepel:
Als je naar de tussenliggende hops gaat pingen dan zul je inderdaad packetloss zien. Dat is niet vreemd en juist een normaal proces omdat de tussenliggende routers wel wat beters te doen hebben dan op een ping reageren. Een ping naar een server is echter wat anders en die zou niet door het tussenliggende netwerk gedropt moeten mogen worden. Daarmee zou je namelijk juist het hele doel van een ping teniet doen. Uiteraard kan de doelserver zo ingesteld worden dat een ping gedropt wordt, maar dat is dan een instelling op de doelserver en leidt tot 100% packetloss. Daar is geen sprake van.

Je gaat er nu overigens vanuit dat de enige manier van monitoren een simpele ping is. Nagios werkt echter, naast uiteraard een ping (direct naar de server en dus niet naar de tussenliggende hops) met clientsoftware op de doelserver zelf om actuele status door te geven van services en andere gegevens. Ook daarin vinden dus onderbrekingen plaats. Vandaar dus ook mijn conclusie in een volgende post:

[...]
toon volledige bericht
Inderdaad, en ik zie nu dus 0% packet loss. Enige packet loss dat ik kan zien is op de route. Ook wanneer ik een direct naar de server ping. Dus vandaar ook mijn conclusie dat het niet aan Contabo ligt. Waarop mijn vraag volgde: heb je al eens met hun helpdesk gesproken over je bevindingen? Aangezien je kennelijk wel ervaring hebt met de support desk van Hetzner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Als je mijn berichten goed had gelezen, dan had je kunnen zien dat het geen constant probleem is. Dus het kan prima zijn dat je op dit tijdstip of op een bepaalde route 0% packetloss ziet omdat die betreffende route (op dat moment) niet overbelast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Hoe is de vps hosting bij strato tegenwoordig.
Ik lees dat half mei jl. eea is aangepast door strato in de vps hosting, zodat eea weer correct functioneert ?

Zit een beetje tussen OVH, Contabo en Strato te twijfelen.
Ieder met zijn voor / nadelen ... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door frissie op 05-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
frissie schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:30:
Hoe is de vps hosting bij strato tegenwoordig.
Ik lees dat half mei jl. eea is aangepast door strato in de vps hosting, zodat eea weer correct functioneert ?

Zit een beetje tussen OVH, Contabo en Strato te twijfelen.
Ieder met zijn voor / nadelen ... 8)7
Strato reageert vrij traag op support tickets.
Contabo reageert snel, vaak binnen 3 uur.
OHV geen ervaring.

Betreft Strato & Contabo performance, liggen niet zover weg.
Voordeel bij Strato is dat je de licentie van Plesk WebAdmin Pro erbij krijgt, indien je dat nodig hebt. Maar heb je wel minder RAM enzo. En Strato is dat iets goedkoper (4,50 euro)

Je zou nog even kunnen kijken naar Strato.de, die hebben andere interessante pakketten als je alleen maar een VPS nodig hebt zonder CP. En kun je voor 9 euro al een goede VPS hebben.

Voordeel van Contabo is dat je een zelf snapshots kunt maken.
Plus dat je tegen een vergoeding support kunt inkopen mocht je er zelf niet uitkomen.

Overigens is Strato wel langzamer met opnieuw installeren van je VPS, duurt ruim 2 uur, bij Contabo enkele minuten.

Maar bij beide Strato of Contabo, als het draait is het prima.

Overigens is een Windows VPS bij Contabo wel sneller dan Strato.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaurusB
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Zijn er ook ervaringen met Time4VPS?

Ik ben ook even aan het rondkijken want ik zit nu nog bij CloudVPS maar heb niet echt interesse om over te gaan naar TransIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

WeHoDo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:50:
[...]

Strato reageert vrij traag op support tickets.
Contabo reageert snel, vaak binnen 3 uur.
OHV geen ervaring.

Betreft Strato & Contabo performance, liggen niet zover weg.
Voordeel bij Strato is dat je de licentie van Plesk WebAdmin Pro erbij krijgt, indien je dat nodig hebt. Maar heb je wel minder RAM enzo. En Strato is dat iets goedkoper (4,50 euro)

Je zou nog even kunnen kijken naar Strato.de, die hebben andere interessante pakketten als je alleen maar een VPS nodig hebt zonder CP. En kun je voor 9 euro al een goede VPS hebben.

Voordeel van Contabo is dat je een zelf snapshots kunt maken.
Plus dat je tegen een vergoeding support kunt inkopen mocht je er zelf niet uitkomen.

Overigens is Strato wel langzamer met opnieuw installeren van je VPS, duurt ruim 2 uur, bij Contabo enkele minuten.

Maar bij beide Strato of Contabo, als het draait is het prima.

Overigens is een Windows VPS bij Contabo wel sneller dan Strato.
toon volledige bericht
Om mijn ervaring te delen. Ik heb een aantal jaar geleden ook een VPS gehad bij Strato en mijn ervaring was niet goed. Het kan zijn dat dit inmiddels veranderd is. Maar de VPS was traag en hun eigen webbased beheer pagina ook. Verder kon je de DNS instellingen maar beperkt aanpassen. Hetzelfde geldt voor de WHOIS informatie van een domein (mocht je daar een domein hebben). Al met al ben ik toen overgestapt naar TransIP. En ondanks TransIP duurder is, was het echt een wereld van verschil qua snelheid en beheer. Inmiddels ben ik van TransIP naar Contabo overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Overigens heeft OVH zeer goede anti-DDOS mocht je dit belangrijk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Goedendag,

heeft iemand ook ervaringen met server4you.de
die zitten in de zelfde prijsklasse als de andere prijsvechters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
aex351 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:48:
[...]

Om mijn ervaring te delen. Ik heb een aantal jaar geleden ook een VPS gehad bij Strato en mijn ervaring was niet goed. Het kan zijn dat dit inmiddels veranderd is. Maar de VPS was traag en hun eigen webbased beheer pagina ook. Verder kon je de DNS instellingen maar beperkt aanpassen. Hetzelfde geldt voor de WHOIS informatie van een domein (mocht je daar een domein hebben). Al met al ben ik toen overgestapt naar TransIP. En ondanks TransIP duurder is, was het echt een wereld van verschil qua snelheid en beheer. Inmiddels ben ik van TransIP naar Contabo overgestapt.
Ik heb een strato vps server voor € 9,- (incl btw) met 4gb ram en 200gb ssd afgesloten.
De vps heb ik gratis geupgrade naar Plesk web pro, werkt prima.
Via plesk heb ik de docker module geïnstalleerd voor een aparte cms applicatie.
Werkt snel en prima.

Inmiddels monitoring draaiende om te kijken hoe eea qua uptime is.
Ik ben tot nu toe tevreden.

Het klopt dat de dns erg beperkt is.
Voor mij is belangrijk dat ik A, CNAME en TXT kan aanmaken.
Dit kan tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:32

jurroen

Security en privacy geek

aex351 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:48:
[...]
Inmiddels ben ik van TransIP naar Contabo overgestapt.
Is de reden van die overstap alleen het kostenplaatje?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

jurroen schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Is de reden van die overstap alleen het kostenplaatje?
Ja, vanwege de prijs. Wat mij betreft heeft TransIP zichzelf uit de markt geprijsd. Destijds overgestapt naar TransIP omdat ik een goed product wilde en helemaal klaar was met Strato. Dat je daar toen iets meer voor moest betalen dan bij de concurrent, dat was acceptabel. Verder heeft TransIP ook de prijzen van domeinnamen flink verhoogd (verlenging). Ook dat tikt onnodig behoorlijk aan. Normaal gesproken heb ik er geen omkijken aan, denk de meeste van ons, echter nu ik sinds kort me er bewust van ben geworden kon ik geen reden meer bedenken om bij TransIP te blijven.

TransIP .com = 16,03 .net 18,74.
OVH .com = 9,5469 .net 10,0309
Namecheap .com 11,77 .net 13,56
Vimexx .com 10,99 .net 13,99

edit: ironisch genoeg, vallen Vimexx en TransIP onder hetzelfde bedrijf 'Team.blue'.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 06-07-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:31

_Apache_

For life.

Ik heb nu een VM draaien in Azure. 1 cpu, 2GB geheugen, Centos 7.7. Met 31 dagen full system backup. 11 eu/mnd.

Hosting is 15eu/mnd -40% korting voor 1 year reservation + 4eu voor 31x full system backup.

Standard_B1ms, 1 jaar reserved capacity.

B serie werkt wel fijn, is een goedkope setup, maar mag in idle time 'CPU credits' sparen en kan korte tijd wat harder lopen dan normaal. Handig voor als het wat drukker word op de websites..

Sendgrid erachter voor mail, Cloudflare ervoor voor DDoS / OWASP bescherming. :-)

Binnenkort ga ik een Nextcloud server proberen, die een mount heeft naar een storage account. Dus dat de machine zelf licht blijft, en de GB's op het storage account blijven. Nu heb ik thuis een machine draaien in Virtualbox, maar die word wat zwaar (200GB+). Een export maken als backup heeft nu al bijna een uur nodig. :|

[ Voor 64% gewijzigd door _Apache_ op 06-07-2020 16:04 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mr-D. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:25:
Goedendag,

heeft iemand ook ervaringen met server4you.de
die zitten in de zelfde prijsklasse als de andere prijsvechters
Sinds eind 2016 klant bij deze toko met een pakketje dat tegenwoordig vServer L wordt genoemd icm met een Plesk-licentie (10 domeinen die ik deel met een vriend). We draaien er wat hobbydomeinen op.

Voor die 10 vCores zou ik eigenlijk wel wat meer power verwachten maar het kan best zijn dat de relatieve traagheid ergens anders door wordt veroorzaakt. Qua frontend (de sites) is er niks absoluut niks aan de hand, dat draait prima maar Plesk zelf is af en toe heerlijk traag. Ben in 2016 vanuit de shared hosting van TransIP, die begon te knellen, overgestapt naar S4Y. Domeinen neem ik overigens wel nog af via TransIP.

Onderhoud wordt tijdig aangekondigd.
Tweemaal een storing meegemaakt die ook snel werd verholpen (hardware in hun netwerk). Huidige uptime is 367 dagen.
Support heb ik weinig nodig gehad maar de enkele vragen die zijn gesteld werden snel beantwoord. Uitgebreide support kan je overigens vergeten. Da's verwijzen naar FAQ's die je zelf ook wel kan vinden.

Dedicated servers staan in datacenter in Frankfurt, de vps-sen worden volgens mij allemaal via hun datacenter in Straatsburg in Frankrijk uitgeleverd.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

dankjewel voor je reactie, hier kan ik wel wat mee :)
KuuKe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Sinds eind 2016 klant bij deze toko met een pakketje dat tegenwoordig vServer L wordt genoemd icm met een Plesk-licentie (10 domeinen die ik deel met een vriend). We draaien er wat hobbydomeinen op.

Voor die 10 vCores zou ik eigenlijk wel wat meer power verwachten maar het kan best zijn dat de relatieve traagheid ergens anders door wordt veroorzaakt. Qua frontend (de sites) is er niks absoluut niks aan de hand, dat draait prima maar Plesk zelf is af en toe heerlijk traag. Ben in 2016 vanuit de shared hosting van TransIP, die begon te knellen, overgestapt naar S4Y. Domeinen neem ik overigens wel nog af via TransIP.

Onderhoud wordt tijdig aangekondigd.
Tweemaal een storing meegemaakt die ook snel werd verholpen (hardware in hun netwerk). Huidige uptime is 367 dagen.
Support heb ik weinig nodig gehad maar de enkele vragen die zijn gesteld werden snel beantwoord. Uitgebreide support kan je overigens vergeten. Da's verwijzen naar FAQ's die je zelf ook wel kan vinden.

Dedicated servers staan in datacenter in Frankfurt, de vps-sen worden volgens mij allemaal via hun datacenter in Straatsburg in Frankrijk uitgeleverd.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jow1
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
@Jow1 Zou jij die ook nog willen draaien op jouw VPS'en? (met name de OVH Cloud VPS)
Heb er twee in Canada en een in Frankrijk. de ca1 is de oudste (en goedkoopste)

canada1: 2.62 euro per maand (2.99 USD) inc tax
canada2: 4.83 euro per maand (5.62 USD) inc tax
frankrijk: 2.62 euro per maand (2.99 USD) inc tax

voor mij is het belangrijk dat ik unlimited data transfer per maand heb.. vandaar mijn keuze voor OVH.. als ik performance wil, dan ga ik naar upcloud.

Voor ieder wat wils, Wil je de "grote bedrijven" volgen, dan maak je een VM-metje op google cloud, of azure, of aws... Wil je experimenteren met VPS dan kom je bij Digital Ocean/Vultr/Hetzner etc... Heb je eenmaal verstand van wat je doet en wat je wil, dan ga je geen geld weggooien bij TransIP of second-tier providers...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
==================================================================================================
OVH Frankrijk - 2.62 euro/maand ($2.99 USD)
==================================================================================================
CPU model            : Intel Core Processor (Haswell, no TSX)
Number of cores      : 1
CPU frequency        : 2095.060 MHz
Total size of Disk   : 20.0 GB (18.0 GB Used)
Total amount of Mem  : 1945 MB (709 MB Used)
Total amount of Swap : 1023 MB (133 MB Used)
System uptime        : 44 days, 14 hour 33 min
Load average         : 0.26, 0.30, 0.27
OS                   : Ubuntu 18.04.4 LTS
Kernel               : 4.15.0-101-generic
I/O speed(1st run)   : 41.2 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 65.7 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 71.2 MB/s
Average I/O speed    : 59.4 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         9.37MB/s
Linode, Tokyo2, JP              139.162.65.37           5.77MB/s
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            7.87MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           11.7MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           11.7MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             10.2MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           9.42MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          8.59MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            11.6MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           5.29MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          5.16MB/s
 benchmark timestamp:    2020-07-19 15:28:16 UTC
Processor:    Intel Core Processor (Haswell, no TSX)
CPU cores:    1
Frequency:    2095.060 MHz
RAM:          1.9G
Swap:         1.0G
Kernel:       Linux 4.15.0-101-generic x86_64

Disks:
sda     20G  HDD

4.903 seconds
    7.548 seconds
    2.857 seconds

min/avg/max/mdev = 148.4 us / 996.9 us / 46.9 ms / 2.17 ms
    generated 2.16 k requests in 5.00 s, 540.5 MiB, 432 iops, 108.1 MiB/s

1st run:    65.61 MiB/s
    2nd run:    77.44 MiB/s
    3rd run:    76.68 MiB/s
    average:    73.24 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    51.xx.xx.xxxx

Cachefly CDN:         28.87 MiB/s
    Leaseweb (NL):        23.24 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   23.42 MiB/s
    Online.net (FR):      22.77 MiB/s
    OVH BHS (CA):         29.11 MiB/s

OVH Canada 1 - 2.62 euro/maand (2.99 USD)
CPU model            : Intel Core Processor (Haswell, no TSX, IBRS)
CPU frequency        : 2095.082 MHz
Total size of Disk   : 20.0 GB (3.5 GB Used)
Total amount of Mem  : 1947 MB (150 MB Used)
Total amount of Swap : 1023 MB (0 MB Used)
System uptime        : 53 days, 6 hour 52 min
Load average         : 0.08, 0.07, 0.02
OS                   : Debian GNU/Linux 10
Kernel               : 4.19.0-9-amd64
I/O speed(1st run)   : 3.8 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 56.8 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 136 MB/s
Average I/O speed    : 65.5 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         11.6MB/s
Linode, Tokyo2, JP              139.162.65.37           6.97MB/s
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            6.66MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           11.1MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           11.0MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             11.3MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           11.3MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          11.0MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            10.4MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           8.70MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          8.94MB/s

benchmark timestamp:    2020-07-19 14:55:50 UTC

Processor:    Intel Core Processor (Haswell, no TSX, IBRS)
Frequency:    2095.082 MHz
RAM:          1.9Gi
Swap:         1.0Gi
Kernel:       Linux 4.19.0-9-amd64 x86_64

Disks:
sda     20G  HDD

4.488 seconds
    8.164 seconds
    1.553 seconds

min/avg/max/mdev = 152.2 us / 1.00 ms / 40.2 ms / 2.22 ms
    generated 3.09 k requests in 5.01 s, 772.5 MiB, 617 iops, 154.3 MiB/s

1st run:    119.21 MiB/s
    2nd run:    151.63 MiB/s
    3rd run:    150.68 MiB/s
    average:    140.51 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    158.69.112.xxxx

Cachefly CDN:         11.64 MiB/s
    Leaseweb (NL):        0.87 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   11.11 MiB/s
    Online.net (FR):      10.75 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.66 MiB/s

OVH Canada 2 - 4.83 euro/maand ($5.52 USD)
CPU model            : Intel Core Processor (Haswell, no TSX)
CPU frequency        : 2399.996 MHz
Total size of Disk   : 40.0 GB (5.3 GB Used)
Total amount of Mem  : 1949 MB (1293 MB Used)
Total amount of Swap : 1023 MB (314 MB Used)
System uptime        : 29 days, 13 hour 6 min
Load average         : 0.04, 0.02, 0.00
OS                   : Debian GNU/Linux 10
Kernel               : 4.19.0-9-cloud-amd64
I/O speed(1st run)   : 405 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 539 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 577 MB/s
Average I/O speed    : 507.0 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         29.2MB/s
Linode, Tokyo2, JP              139.162.65.37           13.0MB/s
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            9.30MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           24.6MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           22.9MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             25.5MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           22.8MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          18.6MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            8.17MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           6.59MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          7.70MB/s
 benchmark timestamp:    2020-07-19 15:11:19 UTC

Frequency:    2399.996 MHz
Kernel:       Linux 4.19.0-9-cloud-amd64 x86_64

Disks:
sda     40G  HDD

5.216 seconds
    8.295 seconds
    2.594 seconds

min/avg/max/mdev = 81.3 us / 237.0 us / 11.1 ms / 265.9 us
    generated 11.3 k requests in 5.00 s, 2.75 GiB, 2.25 k iops, 563.3 MiB/s

1st run:    408.17 MiB/s
    2nd run:    510.22 MiB/s
    3rd run:    480.65 MiB/s
    average:    466.35 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    51.222.31.xxxx

Cachefly CDN:         28.87 MiB/s
    Leaseweb (NL):        23.24 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   23.42 MiB/s
    Online.net (FR):      22.77 MiB/s
    OVH BHS (CA):         29.11 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
x

[ Voor 100% gewijzigd door Jow1 op 20-07-2020 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hoe ben je aan die VPS van 2.99 usd gekomen bij OVH? De goedkoopste die ik zie is 6 usd en heeft 1 vcore, 2gb ram en 40gb opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
Joesv schreef op maandag 20 juli 2020 @ 05:42:
Hoe ben je aan die VPS van 2.99 usd gekomen bij OVH? De goedkoopste die ik zie is 6 usd en heeft 1 vcore, 2gb ram en 40gb opslag.
Twee van mij zijn VPS model uit 2018. Goedkoopste die je nu kan krijgen is 3.50 USD, maar als je ze eenmaail hebt kan je naar maand/kwartaal/jaar prijzen gaan en misschien nog korting krijgen.

Starter VPS voor 3.50 USD: https://us.ovh.com/us/order/vps/?v=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 08:39
En hier op de Nederlandse OVH site voor 3,00 excl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:03
Na het doorlezen van dit topic toch ook maar eens een VPS op Contabo genomen. 3 maanden SSD S voor 13 euro en wat kleingeld, ze hebben nu een promo op al hun pakketten.
Ik denk dat op 20 minuten alles up & running was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:15
Tot nu toe erg tevreden met mijn VPS bij Argeweb.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
 benchmark timestamp:    2020-07-22 19:25:03 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) Gold 6136 CPU @ 3.00GHz
CPU cores:    4
Frequency:    2992.966 MHz
RAM:          7.6G
Kernel:       Linux 3.10.0-1127.8.2.el7.x86_64 x86_64

Disks:
sda    200G  HDD

2.676 seconds
    7.033 seconds
    4.379 seconds

min/avg/max/mdev = 183.6 us / 550.7 us / 22.7 ms / 512.2 us
    generated 4.18 k requests in 5.00 s, 1.02 GiB, 836 iops, 209.2 MiB/s

1st run:    793.46 MiB/s
    2nd run:    756.26 MiB/s
    3rd run:    634.19 MiB/s
    average:    727.97 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    xxx.xxx.xxx.xxxx

Cachefly CDN:         166.11 MiB/s
    Leaseweb (NL):        193.44 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   11.83 MiB/s
    Online.net (FR):      170.00 MiB/s
    OVH BHS (CA):         25.31 MiB/s

Voor mijn Woocommerce shop merk ik echter wel dat 4 cores erg weinig is. Wil je meer dan wordt het al gauw duur.

OVH maar eens testen.

Update:

De OVH VPS is in de lucht en het ziet er goed uit! Ik ben voor een Elite gegaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
 benchmark timestamp:    2020-07-23 17:13:23 UTC

CPU cores:    8
Frequency:    2399.996 MHz
RAM:          7.4Gi
Swap:         -
Kernel:       Linux 4.18.0-147.3.1.el8_1.x86_64 x86_64

Disks:
sda    160G  HDD

1.838 seconds
    5.883 seconds
    1.824 seconds

min/avg/max/mdev = 72.7 us / 148.4 us / 8.67 ms / 66.9 us
    generated 14.6 k requests in 5.00 s, 3.56 GiB, 2.91 k iops, 728.4 MiB/s

1st run:    1049.04 MiB/s
    2nd run:    1049.04 MiB/s
    3rd run:    1049.04 MiB/s
    average:    1049.04 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    xx.xx.xx.xxxx

Cachefly CDN:         13.63 MiB/s
    Leaseweb (NL):        192.66 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   14.71 MiB/s
    Online.net (FR):      193.05 MiB/s
    OVH BHS (CA):         25.82 MiB/s

[ Voor 31% gewijzigd door kevinwalter op 23-07-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb een Hetzner CPX11 vps met AMD cpu(in Finland) genomen om te testen. Deze kost maar euro 3.49 per maand voor 2 cores, 2 GB ram en 40GB SSD. Ik vind de webinterface bij Hetzner een stuk makkelijker te gebruiken dan AWS en de servers zijn ook veel goedkoper.

Ik ben benieuwd of zo'n goedkope aanbieder op de lange termijn goed bevalt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
 benchmark timestamp:    2020-07-24 19:10:36 UTC

Processor:    AMD EPYC Processor (with IBPB)
Frequency:    2495.312 MHz
Kernel:       Linux 5.4.0-37-generic x86_64

Disks:
sda   38.2G  HDD

4.520 seconds
    9.607 seconds
    1.948 seconds

min/avg/max/mdev = 99.7 us / 261.4 us / 7.43 ms / 93.8 us
    generated 10.4 k requests in 5.00 s, 2.54 GiB, 2.08 k iops, 521.1 MiB/s

1st run:    733.38 MiB/s
    2nd run:    916.48 MiB/s
    3rd run:    841.14 MiB/s
    average:    830.33 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    xx.xxx.xxx.xxxx

Cachefly CDN:         73.91 MiB/s
    Leaseweb (NL):        73.13 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   5.99 MiB/s
    Online.net (FR):      63.32 MiB/s
    OVH BHS (CA):         20.40 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:30

3raser

⚜️ Premium member

aex351 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:14:
Nieuwe Contabo VPS S SSD + Plesk. De benchmarks komen overheen met de eerder hier geposte benchmarks van andere en ook van wat ik op andere websites lees. Ik vind de I/O disk snelheid (100 MB/s) voor een SSD wat aan de langzame kant. Het schijnt dat hier standaard een limiet op wordt gezet en dat dit via de helpdesk eraf gehaald kan worden.

Edit: inmiddels heb ik alles gemigreerd van mijn TransIP BladeVPS PureSSD X4 (met Plesk Web Pro) server naar Contabo VPS S SSD (met Plesk Web Pro). Het scheelt zo'n 18,05 euro per maand (van 33,28 euro naar 14,95). Dus ik bespaar zo'n 219,96 euro op jaarbasis.
Hoe bevalt de overstap je tot nu toe? Ik twijfel of ik dezelfde overstap moet gaan maken. Ik heb het idee dat de prestaties bij Contabo toch wel tegen kunnen vallen. De benchmarks laten dit al zien en dan moet je er ook nog rekening mee houden dat die VPS'en flink overselled worden. Ze bieden niet voor niets ook Dedicated VPS'en aan die veel prijziger zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar goede praktijkervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Die benchmarks zijn trouwens wel erg mooi vergelijkingsmateriaal. Ik vind die Nench benchmark wel mooi omdat die een CPU test en IO latency test doet. Die IO latency is heel belangrijk voor bijvoorbeeld databases. Hierbij mijn bijdrage voor wat betreft TransIP.

TransIP X1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 benchmark timestamp:    2020-07-29 11:42:03 UTC

Processor:    Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
Frequency:    2294.686 MHz
RAM:          990M
Kernel:       Linux 3.10.0-1127.el7.x86_64 x86_64

Disks:
vda     50G  HDD

2.292 seconds
    6.308 seconds
    1.986 seconds

min/avg/max/mdev = 187.7 us / 369.6 us / 12.7 ms / 210.0 us
    generated 5.19 k requests in 5.00 s, 1.27 GiB, 1.04 k iops, 259.4 MiB/s

1st run:    562.67 MiB/s
    2nd run:    562.67 MiB/s
    3rd run:    566.48 MiB/s
    average:    563.94 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         105.05 MiB/s
    Leaseweb (NL):        54.51 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   9.54 MiB/s
    Online.net (FR):      51.87 MiB/s
    OVH BHS (CA):         10.72 MiB/s

IPv6 speedtests
    your IPv6:    xxx:xxx:xxx:xxxx

Leaseweb (NL):        56.52 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   4.37 MiB/s
    Online.net (FR):      51.91 MiB/s
    OVH BHS (CA):         15.71 MiB/s

TransIP X4
Dit is een oudje, dus ik was benieuwd of die andere resultaten gaf dan nieuwere modellen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 benchmark timestamp:    2020-07-29 11:27:57 UTC

Frequency:    2394.454 MHz
RAM:          3.9G
Swap:         3.9G
Kernel:       Linux 2.6.32-754.24.3.el6.x86_64 x86_64

Disks:
vda    150G  HDD

3.503 seconds
    7.228 seconds
    1.734 seconds

min/avg/max/mdev = 168.9 us / 361.4 us / 19.6 ms / 445.0 us
    generated 4.84 k requests in 5.00 s, 1.18 GiB, 967 iops, 241.9 MiB/s

1st run:    423.43 MiB/s
    2nd run:    263.21 MiB/s
    3rd run:    351.91 MiB/s
    average:    346.18 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         97.21 MiB/s
    Leaseweb (NL):        51.47 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   15.70 MiB/s
    Online.net (FR):      50.81 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.00 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        52.26 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   10.78 MiB/s
    Online.net (FR):      31.45 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.75 MiB/s

TransIP X4
Nieuwere versie. Deze heeft blijkbaar minder swapruimte.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 benchmark timestamp:    2020-07-29 11:30:04 UTC

Frequency:    2394.454 MHz
RAM:          3.7G
Kernel:       Linux 3.10.0-957.21.3.el7.x86_64 x86_64

Disks:
vda    150G  HDD

2.012 seconds
    5.943 seconds
    1.173 seconds

min/avg/max/mdev = 139.5 us / 312.9 us / 16.8 ms / 417.6 us
    generated 5.79 k requests in 5.00 s, 1.41 GiB, 1.16 k iops, 289.2 MiB/s

1st run:    521.66 MiB/s
    2nd run:    515.94 MiB/s
    3rd run:    516.89 MiB/s
    average:    518.16 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         93.58 MiB/s
    Leaseweb (NL):        11.48 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   10.26 MiB/s
    Online.net (FR):      41.85 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.64 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        87.57 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   9.91 MiB/s
    Online.net (FR):      23.37 MiB/s
    OVH BHS (CA):         12.68 MiB/s

TransIP X16
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
 benchmark timestamp:    2020-07-29 11:35:45 UTC

Frequency:    2693.670 MHz
RAM:          15Gi
Kernel:       Linux 4.18.0-193.6.3.el8_2.x86_64 x86_64

Disks:
vda    300G  HDD

1.783 seconds
    4.541 seconds
    1.042 seconds

min/avg/max/mdev = 162.3 us / 316.8 us / 16.5 ms / 275.4 us
    generated 5.41 k requests in 5.00 s, 1.32 GiB, 1.08 k iops, 270.4 MiB/s

1st run:    418.66 MiB/s
    2nd run:    426.29 MiB/s
    3rd run:    428.20 MiB/s
    average:    424.39 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         64.27 MiB/s
    Leaseweb (NL):        92.86 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   13.62 MiB/s
    Online.net (FR):      60.06 MiB/s
    OVH BHS (CA):         7.87 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        30.00 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   12.91 MiB/s
    Online.net (FR):      41.28 MiB/s
    OVH BHS (CA):         10.10 MiB/s

Korte conclusie is dat het niet uit maakt welke VPS je neemt bij TransIP, de IO blijft hetzelfde presteren. In vergelijking met een eerdere test van een Hetzner VPS lijkt de latency van de IO ook hoger bij TransIP. Hetzner scoort daar overduidelijk beter in seek rate en sequential read speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03 19:38
gold_dust schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:36:
Ik heb een Hetzner CPX11 vps met AMD cpu(in Finland) genomen om te testen. Deze kost maar euro 3.49 per maand voor 2 cores, 2 GB ram en 40GB SSD. Ik vind de webinterface bij Hetzner een stuk makkelijker te gebruiken dan AWS en de servers zijn ook veel goedkoper.

Ik ben benieuwd of zo'n goedkope aanbieder op de lange termijn goed bevalt.
Ik ben bij Hetzner begonnen met meerdere VPS'en. Op een vrijdagmiddag om 17:30 ging er opeens eentje plat. Ik kon vanuit de interface niets - geen herstart, geen rescue mode, geen herinstallatie. DNS kon niet aangepast worden omdat de DNS server hierop draaide... Hun support is volgens mij op werkdagen van 09:00 tot 17:00, dus ik zou op z'n vroegst maandagochtend geholpen kunnen worden. Toen de storing al 2 uur duurde gebeld met de support van dedicated servers, daar werd me verteld dat alleen mijn VPS een probleem had en dat de storingsdienst dus niets zou doen. Hij zei er zelf niet bij te kunnen en ook niemand te kunnen bellen. Op zondagmiddag kregen de andere VPS'en op die node hetzelfde probleem en werd het opgelost. Op dinsdag kreeg ik excuus, maar ben op zaterdag al begonnen met verhuizen naar TransIP. Nu heb ik bij Hetzner alleen nog onbelangrijke of dubbel aangelegde systemen.

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Thom schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Ik ben bij Hetzner begonnen met meerdere VPS'en. Op een vrijdagmiddag om 17:30 ging er opeens eentje plat. Ik kon vanuit de interface niets - geen herstart, geen rescue mode, geen herinstallatie. DNS kon niet aangepast worden omdat de DNS server hierop draaide... Hun support is volgens mij op werkdagen van 09:00 tot 17:00, dus ik zou op z'n vroegst maandagochtend geholpen kunnen worden. Toen de storing al 2 uur duurde gebeld met de support van dedicated servers, daar werd me verteld dat alleen mijn VPS een probleem had en dat de storingsdienst dus niets zou doen. Hij zei er zelf niet bij te kunnen en ook niemand te kunnen bellen. Op zondagmiddag kregen de andere VPS'en op die node hetzelfde probleem en werd het opgelost. Op dinsdag kreeg ik excuus, maar ben op zaterdag al begonnen met verhuizen naar TransIP. Nu heb ik bij Hetzner alleen nog onbelangrijke of dubbel aangelegde systemen.
Kijk, dit zijn verhalen die ik wil horen. Ik snap dat het uitzonderingen zijn maar het geeft wel heel duidelijk aan dat de support dus een knelpunt is. Daar heb ik bij TransIP inderdaad nooit last van, hoewel ik ook nooit midden in de nacht support nodig heb gehad om maar een voorbeeld te noemen. Problemen zijn bij TransIP vaak snel opgelost. Zelfs zonder ze zelf te hoeven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De telefonische support van Hetzner is inderdaad alleen op werkdagen, maar voor zover ik weet wordt je via hun ticket systeem gewoon 24/7 geholpen bij echte issues.
Als je inlogt in de Cloud, open het account menu en klik daar op support. Daar kan je technische supporttickets inschieten met bijv. server of netwerkissues.
Ik geloof niet dat TransIP überhaupt telefonische support heeft, dus daar zal sowieso altijd het via het ticketsysteem moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
3raser schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Kijk, dit zijn verhalen die ik wil horen. Ik snap dat het uitzonderingen zijn maar het geeft wel heel duidelijk aan dat de support dus een knelpunt is. Daar heb ik bij TransIP inderdaad nooit last van, hoewel ik ook nooit midden in de nacht support nodig heb gehad om maar een voorbeeld te noemen. Problemen zijn bij TransIP vaak snel opgelost. Zelfs zonder ze zelf te hoeven melden.
Het zal inderdaad niet vaak voorkomen, maar bij TransIP denk ik dat het helemaal niet gebeurd en bovendien zijn zij veel beter bereikbaar, ook in het weekend.
Openingstijden TransIP:
"Maandag tot en met vrijdag
Op weekdagen staat ons supportteam tussen 9:00 - 0:00 uur voor je klaar.
Je ontvangt binnen 60 minuten antwoord van ons.

Zaterdag, zondag en feestdagen
In het weekend en op feestdagen staat ons supportteam tussen 11:00 - 19:00 uur voor je klaar.
Wij streven ernaar om in het weekend en op feestdagen je bericht binnen 90 minuten te beantwoorden."

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
EDIT schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:42:
De telefonische support van Hetzner is inderdaad alleen op werkdagen, maar voor zover ik weet wordt je via hun ticket systeem gewoon 24/7 geholpen bij echte issues.
Als je inlogt in de Cloud, open het account menu en klik daar op support. Daar kan je technische supporttickets inschieten met bijv. server of netwerkissues.
Ik geloof niet dat TransIP überhaupt telefonische support heeft, dus daar zal sowieso altijd het via het ticketsysteem moeten.
Nee, hun ticket systeem heeft dezelfde werktijden, bovendien heb je vaak 1,5 of 2 dagen later reactie (in mijn ervaring)

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Da's vreemd. De laatste keer dat ik daar een ticket inschoot ivm iets vreemds met networking, had ik binnen een half uur reactie met de oplossing en dat was om half 9 's avonds op een zaterdag. Maar dat was alweer een jaartje of zo geleden, sinds die tijd heb ik geen support tickets in hoeven schieten, dus wellicht dat het nu anders is.

Maar daarbij wel de kanttekening dat ik nooit eerder (en daarna dus ook niet meer) hun support nodig heb gehad. Wellicht dat het stom toeval is geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 29-07-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

3raser schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Hoe bevalt de overstap je tot nu toe? Ik twijfel of ik dezelfde overstap moet gaan maken. Ik heb het idee dat de prestaties bij Contabo toch wel tegen kunnen vallen. De benchmarks laten dit al zien en dan moet je er ook nog rekening mee houden dat die VPS'en flink overselled worden. Ze bieden niet voor niets ook Dedicated VPS'en aan die veel prijziger zijn. Ik ben dus erg benieuwd naar goede praktijkervaringen.
Tot nu toe bevalt het goed. Heb er verder weinig op of aanmerkingen op.

Over providers die dedicated VPS'en aanbieden, dat wil niet zeggen dat providers die dit niet aanbieden niet aan oversellen doen. Met deze optie koopt je 'garantie' dat je de VPS ten alle tijden op max performance kan gebruiken (alle resources).

Om TransIP als voorbeeld te gebruiken, ze geven geen garantie dat je ten alle tijden 100% SSD snelheid hebt. Kan dit nergens teruglezen. Het kan dus maar net zo zijn dat een andere klant de volledige SSD aan het gebruiken is en dan heb jij het maar ermee te doen. Bij Contabo, zie mijn benchmarks, hebben ze daar preventief een limiet opgezet zodat je geen last hebt van andere klanten. Ik ben nog niet tegen het limiet aangelopen, dus ik heb geen reden tot klagen. Verder wat ik op het internet hierover gelezen heb is dat mocht je toch tegen het limiet aanlopen. Dan kan de helpdesk hier wat aandoen. Heb er zelf geen ervaring mee.

Andere providers, ook Hetzner en OVH waar ik destijds naar gekeken heb, gaat het net zo. Die hebben ook producten in de vorm van shared resource VPS/Cloud en/of dedicated resources VPS/Cloud. Denk dat dit gangbaar is. Alleen wanneer ik de benchmarks bekijk van Hetzner en OVH dan lijken die geen preventieve limiet op de SSD snelheid te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 30-07-2020 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:57
Heeft iemand hier ervaring met VPS van Versio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SenkZ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:05:
Heeft iemand hier ervaring met VPS van Versio?
Wellicht ook interessant: [Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2.

Versio valt onder het bedrijf Total Webhosting Solutions (TWS). Vraag me af ze dan ook de infrastructuur/servers van de andere aangesloten bedrijven gaan gebruiken. Want ik lees dat Versio 2 locaties heeft voor hun VPS en meerdere locaties volgen. Dus dat het onderwater één groot bedrijf gaat zijn. Bij Team.blue (TransIP etc.) lijken ze dat ook te doen. Als ze dit zouden doen dan scheelt het enorm in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

aex351 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:10:
[...]

Wellicht ook interessant: [Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2.

Versio valt onder het bedrijf Total Webhosting Solutions (TWS). Vraag me af ze dan ook de infrastructuur/servers van de andere aangesloten bedrijven gaan gebruiken. Want ik lees dat Versio 2 locaties heeft voor hun VPS en meerdere locaties volgen. Dus dat het onderwater één groot bedrijf gaat zijn. Bij Team.blue (TransIP etc.) lijken ze dat ook te doen. Als ze dit zouden doen dan scheelt het enorm in kosten.
Bij TransIP kun je tot nu toe nog maar uit 2 datacenters kiezen toch? Dat was al zo voordat ze met Team.blue begonnen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

3raser schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Bij TransIP kun je tot nu toe nog maar uit 2 datacenters kiezen toch? Dat was al zo voordat ze met Team.blue begonnen dacht ik.
Ja, ik had het over Versio. En dat de aangesloten bedrijven bij zo'n groep mogelijk ook de hardware/infrastructuur gaan delen. In hoeverre dit gebeurd of gaat gebeuren heb ik geen weet van. Maar het lijkt mij een logische zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:12
Thom schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb zelf iets draaien bij Hetzner dat er echt niet een heel weekend uit kan liggen, dus dit zet me wel even aan het denken.

Ironisch genoeg ben ik net bij TransIP weg vanwege aanhoudende cpu performance problemen die ik daar had. Iedere keer als ik daar wat over inschoot werd ik overgezet naar een andere server met een standaard verhaal dat het gedeeld platform is et cetera. Het probleem kwam altijd binnen een week terug, waarschijnlijk vanwege balancing/provisioning. Ik ben opgegeven moment maar een test server gaan inrichten bij Hetzner. Na kort testen in een dag was ik al gauw om. Ik had o.a. ook een sysbench gedraaid en de Epyc procs scoorde gewoon ruim 3x zo snel op hetzelfde aantal threads (de hetzner server had nog 2 onbenutte cores over). In dat weekend heb ik gelijk maar alles overgegooid en de dns omgezet. Met name de backend van de site draait veel sneller nu.

Ik vind het ergens wel jammer. Ik ben jaren klant geweest bij TransIP maar ik krijg het idee dat sinds de samenvoeging/overname een propbeleid gevoerd wordt op hun serverpark. Ik had in het verleden nooit dit soort problemen met ze gehad. Het werd op den duur zo erg dat ik zelf mod_deflate in apache heb moeten uitschakelen omdat de site sneller was zonder. Dat was voor mij echt de druppel.

[ Voor 1% gewijzigd door MainframeX op 04-08-2020 10:28 . Reden: meer details over sysbench ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

MainframeX schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb zelf iets draaien bij Hetzner dat er echt niet een heel weekend uit kan liggen, dus dit zet me wel even aan het denken.

Ironisch genoeg ben ik net bij TransIP weg vanwege aanhoudende cpu performance problemen die ik daar had. Iedere keer als ik daar wat over inschoot werd ik overgezet naar een andere server met een standaard verhaal dat het gedeeld platform is et cetera. Het probleem kwam altijd binnen een week terug, waarschijnlijk vanwege balancing/provisioning. Ik ben opgegeven moment maar een test server gaan inrichten bij Hetzner. Na kort testen in een dag was ik al gauw om. Ik had o.a. ook een sysbench gedraaid en de Epyc procs scoorde gewoon 4x zo snel. In dat weekend heb ik gelijk maar alles overgegooid en de dns omgezet. Met name de backend van de site draait veel sneller nu.

Ik vind het ergens wel jammer. Ik ben jaren klant geweest bij TransIP maar ik krijg het idee dat sinds de samenvoeging/overname een propbeleid gevoerd wordt op hun serverpark. Ik had in het verleden nooit dit soort problemen met ze gehad. Het werd op den duur zo erg dat ik zelf mod_deflate in apache heb moeten uitschakelen omdat de site sneller was zonder. Dat was voor mij echt de druppel.
toon volledige bericht
Wat voor server had je en wat heb je nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
aex351 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:52:
[...]

Wat voor server had je en wat heb je nu dan?
Ik had bij TransIP een Blade VPS X4, pakket van €20 ex btw. Op Hetzner heb ik een CPX31 van €12,40.

Hieronder een sysbench vergelijking op cpu die ik destijds gemaakt had:

transip:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
sysbench 1.0.11 (using system LuaJIT 2.1.0-beta3)

Running the test with following options:
Number of threads: 2
Initializing random number generator from current time

Prime numbers limit: 10000

Initializing worker threads...

Threads started!

CPU speed:
    events per second:   924.57

General statistics:
    total time:                          10.0006s
    total number of events:              9248

Latency (ms):
         min:                                  1.01
         avg:                                  2.16
         max:                                 33.36
         95th percentile:                      9.39
         sum:                              19967.36

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           4624.0000/193.00
    execution time (avg/stddev):   9.9837/0.01

hetzner:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
sysbench 1.0.11 (using system LuaJIT 2.1.0-beta3)

Running the test with following options:
Number of threads: 2
Initializing random number generator from current time

Prime numbers limit: 10000

Initializing worker threads...

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  3299.50

General statistics:
    total time:                          10.0006s
    total number of events:              33000

Latency (ms):
         min:                                  0.59
         avg:                                  0.61
         max:                                  4.75
         95th percentile:                      0.62
         sum:                              19988.17

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           16500.0000/4.00
    execution time (avg/stddev):   9.9941/0.00

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
MainframeX schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Ironisch genoeg ben ik net bij TransIP weg vanwege aanhoudende cpu performance problemen die ik daar had. Iedere keer als ik daar wat over inschoot werd ik overgezet naar een andere server met een standaard verhaal dat het gedeeld platform is et cetera. Het probleem kwam altijd binnen een week terug, waarschijnlijk vanwege balancing/provisioning. Ik ben opgegeven moment maar een test server gaan inrichten bij Hetzner. Na kort testen in een dag was ik al gauw om. Ik had o.a. ook een sysbench gedraaid en de Epyc procs scoorde gewoon ruim 3x zo snel op hetzelfde aantal threads (de hetzner server had nog 2 onbenutte cores over). In dat weekend heb ik gelijk maar alles overgegooid en de dns omgezet. Met name de backend van de site draait veel sneller nu.

toon volledige bericht
Zelf heb ik het dus een beetje omgekeerd... vooral de trage support en (non) SLA vind ik niet chill. Maar misschien is dit een probleem dat nooit voorkomt en hebben ze de checks nu aangepast.

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Om nog even aan te sluiten op het support verhaal, dit is een reden waarom ik TransIP zo goed vind. Midden in de nacht merkt TransIP zelf op dat er een probleem is met mijn VPS (waarschijnlijk met meerdere VPS'en). Ze ondernemen direct actie en binnen 30 minuten is het probleem verholpen. Hierdoor hoef ik niet wakker te liggen. En ze houden me er ook nog eens prima van op de hoogte. Dus geen "verborgen" probleempjes die ze liever niet naar buiten communiceren.

Kent iemand een hostingprovider die dit soort support kan evenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Dat doet iedere VPS boer toch? :? Het is nota bene hun eigen infra die er uit ligt

Zelf heb ik overigens liever geen VPS met shared storage zoals bij TransIP juist om dit soort redenen

[ Voor 39% gewijzigd door GrooV op 02-09-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

GrooV schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:11:
Dat doet iedere VPS boer toch? :? Het is nota bene hun eigen infra die er uit ligt

Zelf heb ik overigens liever geen VPS met shared storage zoals bij TransIP juist om dit soort redenen
Niet iedere VPS boer doet dat blijkbaar. Thom in "[VPS] Opzetten en onderhouden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
TransIP kan je ook niet bellen voor een probleem met je VPS, alleen voor een netwerk storing.

Daarnaast vergelijk je een individuele node storing met een storing waar hun complete storage server eruit lag, daar hebben heel wat nodes last van en die monitoren ze zelf

TransIP is wel wat beter bereikbaar buiten kantooruren, dat klopt maar daar betaal je ook voor.

Voor de prijs van een x4 bij Transip heb je 4 vergelijkbare servers bij Hetzner (storage niet naar gekeken). Je zou dus ook gewoon alles dubbel kunnen uitvoeren bij Hetzner en dan ben je nog goedkoper uit

[ Voor 24% gewijzigd door GrooV op 02-09-2020 10:56 ]

• Geertjuhh7
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04 13:54
Laatst heb ik mijn eerste VPS opgezet bij TransIP. Duidelijk en makkelijk bedienbaar, de firewall die te regelen is vanuit de TransIP is zeker een voordeel.

Nu zag ik een aanbieding voorbij komen van Strato voor een VPS. Voor pakweg 10 euro per maand zou ik naar 16 cores gaan i.p.v. 2, ook onbeperkte traffic, en 32gb ram t.o.v. de huidige 4 bij transip.

Nu lees ik alleen hele wisselende verhalen omtrent Strato en ben ik heel benieuwd of er iemand is die momenteel een VPS heeft draaien bij Strato en zijn bevindingen eens wil delen

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Geertjuhh7 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:
Laatst heb ik mijn eerste VPS opgezet bij TransIP. Duidelijk en makkelijk bedienbaar, de firewall die te regelen is vanuit de TransIP is zeker een voordeel.

Nu zag ik een aanbieding voorbij komen van Strato voor een VPS. Voor pakweg 10 euro per maand zou ik naar 16 cores gaan i.p.v. 2, ook onbeperkte traffic, en 32gb ram t.o.v. de huidige 4 bij transip.

Nu lees ik alleen hele wisselende verhalen omtrent Strato en ben ik heel benieuwd of er iemand is die momenteel een VPS heeft draaien bij Strato en zijn bevindingen eens wil delen
Geen ervaring met Strato, behalve dan de vervelende reclames (die ergens van betaald moeten worden).
10 euro voor zoveel cores en geheugen is totaal niet markt conform te noemen. Hoeveel ga je betalen als de aanbieding voorbij is? Wat is de service die je krijgt als er een probleem is?
Goedkoop is het, vraag je wel af wat er voor verwacht. Ergens word met dat bedrag op bezuinigd, waarop? Geen idee.

Wat ik wel weet is dat het een Duitse hosting is.

• Douweegbertje
  • Laatst online: 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Geertjuhh7 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:

Geen directe ervaring maar ik wil wel even iets mee geven. Wat voor cores krijg je? :)

Want ik kan ook wel virtueel iemand 16 cores geven, en dan krijg je heerlijk < 1ghz. Als die 2 cores van nu van een dikke xeon komen zonder limits..dan kan dat nog wel eens sneller zijn dan die 16 cores.

edit:

Even strato erbij gepakt. Ze hebben het over "vCores" en dan in de info box nog explicieter dat 1 vcore een thread is. Meestal heb je per core 2 threads....

Persoonlijk zou ik er niet al te veel van verwachten, gezien het normale bedrag van 35 euro p/m verwacht ik dat je ongeveer dezelfde power als 2echte cpu cores van een low-end xeon krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 26-09-2020 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Ik heb wel ervaring met Strato van 6-7 jaar geleden. Goedkope pakketten, niet bestaande support en de servers zijn zo traag als droge modder. Er is aan de buitenkant in ieder geval niets aan de formule veranderd. ik zou hier niet zo gauw hosting of een vps afnemen.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geertjuhh7
Dank jullie wel voor jullie feedback, ik heb contact gehad met Strato en er geld een 30 dagen niet goed geld terug beleid. Ik ga de VPS dus testen voor een x aantal dagen t.o.v. mijn TransIP VPS. Mocht het dus niet zo goed zijn als beloofd Ben ik er ook gauw weer weg. Ik zal tegen die tijd eens een update plaatsen hoe mijn ervaringen zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Geertjuhh7 schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:42:
Dank jullie wel voor jullie feedback, ik heb contact gehad met Strato en er geld een 30 dagen niet goed geld terug beleid. Ik ga de VPS dus testen voor een x aantal dagen t.o.v. mijn TransIP VPS. Mocht het dus niet zo goed zijn als beloofd Ben ik er ook gauw weer weg. Ik zal tegen die tijd eens een update plaatsen hoe mijn ervaringen zijn :-)
Zou je ook de benchmark scripts willen draaien?

In elk geval is mijn ervaring met Strato van een aantal jaar geleden niet positief. Trage beheer pagina met weinig echte opties en de server was ook niet bepaald snel. Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertjuhh7
Nou de server van Strato is zojuist opgeleverd. Dit is de benchmark die ik kreeg van wget -qO- bench.sh | bash :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 CPU Model             : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 0 @ 2.30GHz
 CPU Cores             : 16
 CPU Frequency         : 1999.865 MHz
 CPU Cache             : 15360 KB
 Total Disk            : 808.0 GB (3.0 GB Used)
 Total Mem             : 32768 MB (372 MB Used)
 Total Swap            : 0 MB (0 MB Used)
 System uptime         : 0 days, 1 hour 9 min
 Load average          : 0,11, 0,37, 0,73
 OS                    : CentOS 8.2.2004
 Arch                  : x86_64 (64 Bit)
 Kernel                : 4.18.0
 TCP CC                :
 Virtualization        : OpenVZ
 Organization          : AS6724 Strato AG
 Location              : Berlin / DE
 Region                : Berlin
 I/O Speed(1st run)    : 128 MB/s
 I/O Speed(2nd run)    : 118 MB/s
 I/O Speed(3rd run)    : 573 MB/s
 Average I/O speed     : 273.0 MB/s
 Node Name        Upload Speed      Download Speed      Latency
 Speedtest.net    435.43 Mbps       475.40 Mbps         5.34 ms
 Beijing    CU    200.60 Mbps       984.65 Mbps         246.60 ms
 Shanghai   CT    1.51 Mbps         1908.40 Mbps        257.93 ms
 Shanghai   CU    22.15 Mbps        177.38 Mbps         318.08 ms
 Guangzhou  CT    292.40 Mbps       1118.86 Mbps        243.13 ms
 Hongkong   CN    198.37 Mbps       857.01 Mbps         225.81 ms
 Singapore  SG    339.00 Mbps       1467.12 Mbps        259.88 ms
 Tokyo      JP    117.32 Mbps       6.10 Mbps           241.72 ms

Dit is dezelfde benchmark van TransIP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 CPU Model             : Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
 CPU Cores             : 2
 CPU Frequency         : 2593.906 MHz
 CPU Cache             : 16384 KB
 Total Disk            : 149.5 GB (7.7 GB Used)
 Total Mem             : 3780 MB (915 MB Used)
 Total Swap            : 1023 MB (0 MB Used)
 System uptime         : 2 days, 18 hour 19 min
 Load average          : 0.07, 0.11, 0.10
 OS                    : CentOS 8.1.1911
 Arch                  : x86_64 (64 Bit)
 Kernel                : 4.18.0-147.8.1.el8_1.x86_64
 TCP CC                : cubic
 Virtualization        : KVM
 Organization          : AS20857 Transip B.V.
 Location              : Nieuwe-Wetering / NL
 Region                : Utrecht
 I/O Speed(1st run)    : 535 MB/s
 I/O Speed(2nd run)    : 565 MB/s
 I/O Speed(3rd run)    : 560 MB/s
 Average I/O speed     : 553.3 MB/s
 Node Name        Upload Speed      Download Speed      Latency
 Speedtest.net    1047.42 Mbps      890.00 Mbps         1.07 ms
 Beijing    CU    396.64 Mbps       157.50 Mbps         215.18 ms
 Shanghai   CT    1.54 Mbps         173.40 Mbps         238.15 ms
 Shanghai   CU    454.44 Mbps       400.90 Mbps         208.12 ms
 Guangzhou  CT    252.28 Mbps       187.29 Mbps         212.76 ms
 Hongkong   CN    253.57 Mbps       296.08 Mbps         204.16 ms
 Singapore  SG    318.59 Mbps       362.22 Mbps         236.59 ms
 Tokyo      JP    31.73 Mbps        196.07 Mbps         246.49 ms

Ik ga de aankomende dagen testen hoe mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

@Geertjuhh7 Zou je ook Nench willen draaien. Die geeft meer informatie over CPU en IO. https://git.io/nench.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12
frissie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:10:

Ik weet niet of je vraag nog relevant is, maar ik heb al ruim een jaar een vps bij Contabo en ben inmiddels met de domeinen aan het overstappen naar Vimexx.nl. Veel goedkoper. In DNS management zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Geertjuhh7 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:06:
Nou de server van Strato is zojuist opgeleverd. Dit is de benchmark die ik kreeg van wget -qO- bench.sh | bash :
code:
1
2
3
4
...
 Virtualization        : OpenVZ
 Organization          : AS6724 Strato AG
...
Dat is geen VM, dat is een container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertjuhh7
3raser schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:49:
@Geertjuhh7 Zou je ook Nench willen draaien. Die geeft meer informatie over CPU en IO. https://git.io/nench.sh
Hi, gisteren geen tijd meer voor gehad. Bij deze alsnog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87

benchmark timestamp:    2020-09-29 08:26:52 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 0 @ 2.30GHz
CPU cores:    16
Frequency:    1999.865 MHz
RAM:          32Gi
Kernel:       Linux 4.18.0 x86_64

Disks:
ploop43319    1,6T  HDD

3,697 seconds
    10,007 seconds
    2,589 seconds

min/avg/max/mdev = 2.33 us / 306.1 us / 48.4 ms / 1.76 ms
    generated 1.14 k requests in 5.00 s, 284.8 MiB, 227 iops, 56.9 MiB/s

1st run:    119.21 MiB/s
    2nd run:    561.71 MiB/s
    3rd run:    613.21 MiB/s
    average:    431.38 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    85.214.96.xxxx

Cachefly CDN:         123.15 MiB/s
    Leaseweb (NL):        75.39 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   12.27 MiB/s
    Online.net (FR):      86.15 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.83 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-09-29 08:27:54 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 0 @ 2.30GHz
CPU cores:    16
Frequency:    1999.865 MHz
RAM:          32Gi
Kernel:       Linux 4.18.0 x86_64

Disks:
ploop43319    1,6T  HDD

3,525 seconds
    9,548 seconds
    2,508 seconds

min/avg/max/mdev = 2.67 us / 346.9 us / 39.5 ms / 1.85 ms
    generated 1.24 k requests in 5.00 s, 310 MiB, 247 iops, 62.0 MiB/s

1st run:    288.01 MiB/s
    2nd run:    617.03 MiB/s
    3rd run:    560.76 MiB/s
    average:    488.60 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    85.214.96.xxxx

Cachefly CDN:         110.86 MiB/s
    Leaseweb (NL):        132.45 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   12.66 MiB/s
    Online.net (FR):      102.22 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.72 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48

ZeroCode

Woopie

WeHoDo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:36:
[...]

VPS S SSD van 4,99 + 4,99 voor Windows (10 euro totaal per maand)
Geef maar een linkje van de tool die ik moet testen, dan post ik de resultaten.
En hoe bevalt de VPS nu? Alles nog snel?

Wat ik niet kon vinden op de site is: hebben ze een cloud firewall en een mogelijkheid tot automatische backups?

Ik zit momenteel bij transip maar de kosten zijn nogal wat hoger dan bij Contabo. 40 euro in de maand voor een windows 2012 bak. Voor nog minder geld zit ik op een 8 core bak met 30 GB mem bij Contabo.

[ Voor 6% gewijzigd door ZeroCode op 29-09-2020 11:53 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Geertjuhh7 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:30:
[...]
Hi, gisteren geen tijd meer voor gehad. Bij deze alsnog:

*knip*
Als ik die resultaten vergelijk met mijn TransIP testen dan zie je dat de IO van Strato nogal wisselend presteert. Die schommelingen zijn wel een beetje vreemd. Misschien wordt de host flink belast door andere VPS'en? De CPU test scoort ook niet beter maar dat zal mogelijk komen door de lagere kloksnelheid. Bij Strato is het 2,0Ghz en bij TransIP is het 2,3Ghz voor de normale VPS en 2,7Ghz voor de Pro VPS.

Het is gevoelsmatig maar ik heb het idee dat Strato je iets verkoopt wat enorm overselled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Via een ander topic alhier kwam ik Contabo tegen. Qua prijs zeker interessant, ook omdat ik nu nog twee VPSen bij TransIP draai, en die nog eens moet samen voegen. Alleen heb ik een vraag, van mijzelf vind ik dat ik ZFS on root moet draaien (draai ZFS ook op thuisserver en kan zo snapshots heen en weer send & receiven). Is dit mogelijk bij Contabo? Bij TransIP heb ik dat toen uiteindelijk vrij ingewikkeld voor elkaar gekregen door via PXE een Debian live image te booten en via die weg de ZFS on root installatie procedure te doorlopen. Is zoiets bij Contabo ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
RobertMe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:25:
Via een ander topic alhier kwam ik Contabo tegen. Qua prijs zeker interessant, ook omdat ik nu nog twee VPSen bij TransIP draai, en die nog eens moet samen voegen. Alleen heb ik een vraag, van mijzelf vind ik dat ik ZFS on root moet draaien (draai ZFS ook op thuisserver en kan zo snapshots heen en weer send & receiven). Is dit mogelijk bij Contabo? Bij TransIP heb ik dat toen uiteindelijk vrij ingewikkeld voor elkaar gekregen door via PXE een Debian live image te booten en via die weg de ZFS on root installatie procedure te doorlopen. Is zoiets bij Contabo ook mogelijk?
Ik denk van niet, althanks niet op de VPS'en. Je VPS wordt gemaakt op basis van een image. De images waar je uit kan kiezen worden door Contabo gemaakt en onderhouden. Hierdoor heb je dus geen invloed op het installatie proces. Mijn vermoeden is dat TransIP op de zelfde manier werkt. Ik heb daar nooit controle over de installatie van mijn VPSen gehad (buiten het kiezen van een image).

Bij een dedicated server zal je hier vermoedelijk meer controle over hebben.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
CyberJack schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Ik denk van niet, althanks niet op de VPS'en. Je VPS wordt gemaakt op basis van een image. De images waar je uit kan kiezen worden door Contabo gemaakt en onderhouden. Hierdoor heb je dus geen invloed op het installatie proces. Mijn vermoeden is dat TransIP op de zelfde manier werkt. Ik heb daar nooit controle over de installatie van mijn VPSen gehad (buiten het kiezen van een image).

Bij een dedicated server zal je hier vermoedelijk meer controle over hebben.
Bij TransIP kun je juist via de console dinges tijdens het booten wel een PXE boot aftrappen. Zo heb ik het daar ook voor elkaar gekregen. Bij Hetzner lijkt iets soortgelijks te kunnen, al dan niet door een of andere kleine bootloader / OS voor PXE boot in je /boot te plaatsen. Dus hier en daar lijken er wel wat opties te zijn om via PXE een installer vanaf een andere ISO/server af te trappen, i.p.v. de prebuild images.

Overigens dropt TransIP je ook bij installatie IIRC ook gewoon in dezelfde situatie als dat je zelf een CD / USB stick met bv Debian ISO in een server stopt en dan laat booten. Alleen zit je dan dus met issue dat een Debian standaard geen ZFS ondersteund. Oftewel: je moet de mogelijkheid hebben om een eigen (installatie) ISO te booten (of Debian live en van daaruit handmatig de installatie doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
RobertMe schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Bij TransIP kun je juist via de console dinges tijdens het booten wel een PXE boot aftrappen. Zo heb ik het daar ook voor elkaar gekregen. Bij Hetzner lijkt iets soortgelijks te kunnen, al dan niet door een of andere kleine bootloader / OS voor PXE boot in je /boot te plaatsen. Dus hier en daar lijken er wel wat opties te zijn om via PXE een installer vanaf een andere ISO/server af te trappen, i.p.v. de prebuild images.

Overigens dropt TransIP je ook bij installatie IIRC ook gewoon in dezelfde situatie als dat je zelf een CD / USB stick met bv Debian ISO in een server stopt en dan laat booten. Alleen zit je dan dus met issue dat een Debian standaard geen ZFS ondersteund. Oftewel: je moet de mogelijkheid hebben om een eigen (installatie) ISO te booten (of Debian live en van daaruit handmatig de installatie doen).
Ah ok, weer iets geleerd :)
Dan zou ik support een mail sturen en even vragen. Normaal reageren ze vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Zojuist een server afgenomen bij Hostnet en IONOS welke ik de komende dagen wil gaan testen.
Ben zelf voornamelijk benieuwd naar de IONOS server gezien je voor 5 euro per maand 2 cores 2 GB RAM en een Plesk Web host licentie krijgt.

Hostnet VPS S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
 benchmark timestamp:    2020-10-07 13:06:02 UTC

Processor:    Intel Core Processor (Haswell, no TSX, IBRS)
Frequency:    2399.998 MHz
RAM:          990M
Kernel:       Linux 3.10.0-1127.el7.x86_64 x86_64

Disks:
vda     25G  HDD

1.871 seconds
    1.838 seconds

min/avg/max/mdev = 36.3 us / 976.4 us / 6.92 ms / 437.0 us
    generated 4.08 k requests in 5.00 s, 1020.2 MiB, 816 iops, 204.0 MiB/s

1st run:    80.68 MiB/s
    2nd run:    150.68 MiB/s
    3rd run:    138.28 MiB/s
    average:    123.21 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         95.12 MiB/s
    Leaseweb (NL):        108.96 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   14.98 MiB/s
    Online.net (FR):      97.11 MiB/s
    OVH BHS (CA):         24.59 MiB/s

IONOS VPS M
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
 benchmark timestamp:    2020-10-07 12:15:30 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) Gold 5120 CPU @ 2.20GHz
Frequency:    2194.843 MHz
RAM:          1.9G
Swap:         1.9G
Kernel:       Linux 4.15.0-118-generic x86_64

Disks:
sda     80G  SSD

3.511 seconds
    6.100 seconds
    1.314 seconds

min/avg/max/mdev = 112.1 us / 228.4 us / 3.20 ms / 105.2 us
    generated 8.54 k requests in 5.00 s, 2.09 GiB, 1.71 k iops, 427.2 MiB/s

1st run:    519.75 MiB/s
    2nd run:    489.23 MiB/s
    3rd run:    536.92 MiB/s
    average:    515.30 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         46.30 MiB/s
    Leaseweb (NL):        45.63 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   15.73 MiB/s
    Online.net (FR):      46.25 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.02 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
jirad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:56:
Zojuist een server afgenomen bij Hostnet en IONOS welke ik de komende dagen wil gaan testen.
Ben zelf voornamelijk benieuwd naar de IONOS server gezien je voor 5 euro per maand 2 cores 2 GB RAM en een Plesk Web host licentie krijgt.
Ben benieuwd naar je ervaringen van IONOS. Leuke prijs. Het lijkt er wel op dat je voor Plesk na 1 maand $5 extra per maand betaald. Dus een VPS M met Plesk kost dan na een maand $10 per maand.

Plesk Obsidian fee
$5/month
(post-paid)
Billed with your next invoice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
LukeS schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen van IONOS. Leuke prijs. Het lijkt er wel op dat je voor Plesk na 1 maand $5 extra per maand betaald. Dus een VPS M met Plesk kost dan na een maand $10 per maand.

Plesk Obsidian fee
$5/month
(post-paid)
Billed with your next invoice
Dat is als je via IONOS.com koopt. Ik heb het via IONOS.de gedaan waar de Plesk licentie dus gratis is.'
Oplevering duurde trouwens wel 2 dagen, maar daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
jirad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Dat is als je via IONOS.com koopt. Ik heb het via IONOS.de gedaan waar de Plesk licentie dus gratis is.'
Oplevering duurde trouwens wel 2 dagen, maar daar valt mee te leven.
Ah top, ik zie dat ze daar ook nog een VPS S (1 euro per maand) en een VPS S+ (3 euro per maand) aanbieden.
Toch maar eens één bestellen om mee te spelen.
Komen zo te zien wel 10 euro setupkosten bij voor een contracttermijn van 1 maand.

[ Voor 8% gewijzigd door LukeS op 07-10-2020 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:25:
Op basis van @CyberJack zijn reactie even met Contabo gemaild. Eerste reactie was "geen probleem, verwijs in aanvraag even naar dit ticket en het komt goed". Vervolgens maar eens nagevraagd of daar kosten aan verbonden zijn, zoals in het FAQ vermeld. Hun reactie daarop was dat dat in dit geval niet zo zou zijn omdat ze gewoon hun standaard installer image inladen en via VNC de toegang open zetten en je via die weg de installer zelf kunt uitvoeren i.p.v. dat zij dat voor je doen. Als ze een niet standaard image moeten inladen moet je daar wel voor betalen, zijnde €25 per 15 minuten (zou normaliter ook voldoende moeten zijn).

Alleen heb ik dus niks aan de standaard Debian installer, want die ondersteund geen ZFS. Ik heb Debian Live nodig, om daarin ZFS te installeren, en dan de pool op te zetten en Debian daarop te installeren. Dus zouden ze voor mij een custom iso moeten inladen.

Vervolgens maar gewoon de gok genomen en een VPS met Debian Buster afgenomen zonder verdere instructies. Na ontvangen van de login gegevens meteen ingelogd en iPXE geïnstalleerd (is Debian package voor aanwezig in repo, die zich ook meteen in grub installeert). Daarna VNC geopend en server laten herstarten. En geen idee of dat nu meteen van Proxmox kwam of toch uit de eigen geïnstalleerde iPXE, maar ik kreeg mooi een melding "Press Ctrl-B to load iPXE" of iets dergelijks. Daarmee kwam ik dan op de iPXE command line van waaruit ik het Debian Live image kon booten via netboot.xyz, en vervolgens van daaruit Debian met ZFS on root geïnstalleerd volgens de instructies

* RobertMe is happy. En compileren van ZFS (via DKMS) lijkt ook stukken sneller te zijn dan de goedkoopste TransIP VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
RobertMe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Vervolgens maar gewoon de gok genomen en een VPS met Debian Buster afgenomen zonder verdere instructies. Na ontvangen van de login gegevens meteen ingelogd en iPXE geïnstalleerd (is Debian package voor aanwezig in repo, die zich ook meteen in grub installeert). Daarna VNC geopend en server laten herstarten. En geen idee of dat nu meteen van Proxmox kwam of toch uit de eigen geïnstalleerde iPXE, maar ik kreeg mooi een melding "Press Ctrl-B to load iPXE" of iets dergelijks. Daarmee kwam ik dan op de iPXE command line van waaruit ik het Debian Live image kon booten via netboot.xyz, en vervolgens van daaruit Debian met ZFS on root geïnstalleerd volgens de instructies
Mooi om te lezen dat dit dus werkt. Daar ga ik zelf ook eens naar kijken, want mijn server thuis heeft ook ZFS en voor backups van bepaalde data zou het syncen erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CyberJack schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Mooi om te lezen dat dit dus werkt. Daar ga ik zelf ook eens naar kijken, want mijn server thuis heeft ook ZFS en voor backups van bepaalde data zou het syncen erg handig zijn.
Precies. Heb nu ook send & receive voor het backup verhaal, en dat werkt gewoon makkelijk en goed.

En als je de juiste puzzelstukjes gevonden hebt dus ook relatief eenvoudig op te zetten. Toentertijd bij TransIP ben ik er langer mee bezig geweest. Maar had toen issues met netboot.xyz die het niet deed of iets dergelijks en ik uiteindelijk een van de files zelf moest hosten. Eenmaal Debian Live geboot kun je zo door door die handleiding heen. Uiteindelijk misschien 1 á 1,5 uur werk aan gehad, waarbij het booten via netboot.xyz een half uur duurde door langzame download (vanaf GitHub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 09:31

Priet

To boldly do what no one has..

RobertMe schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Bij TransIP kun je juist via de console dinges tijdens het booten wel een PXE boot aftrappen. Zo heb ik het daar ook voor elkaar gekregen.
Ik krijg het niet voor elkaar PXE te booten bij TransIP. Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Priet schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:50:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar PXE te booten bij TransIP. Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt?
Als je de (web) console opent en (re)boot krijg je een meer traditioneel bios / bootscherm. Volgens mij stond daar ook een shortcut op voor boot menu of PXE boot. Maar zeker weten doe ik het niet meer. En anders dus gewoon een Linux distro installeren en dan ipxe installeren in /boot. Die kun je vervolgens via grub gewoon laten starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukeS
Ik heb als test bij Strato.de een VPS V10 besteld. Bij de Duitse website hebben de VPS'en namelijk veel betere specs dan de NL variant.

De server kost 5 euro per maand bij een jaarlijks abonnement of 6 euro per maand bij een maandelijks opzegbaar abonnement. Er zijn geen eenmalige kosten.
Voor het bedrag kun je kiezen uit twee varianten:

Variant 1 (mijn keuze):
4 CPU vCore
8 GB RAM garantiert
100 GB SSD
1 SSL-Zertifikat inklusive
Anbindung bis zu 100 MBit/s
Traffic Unlimited

Variant 2:
4 CPU vCore
4 GB RAM garantiert
200 GB SSD
Traffic Unlimited

Server komt inclusief een Plesk licentie, wat deze server wellicht iets aantrekkelijker zou kunnen maken dan Contabo.
Taal van Plesk staat standaard op Duits. Is in te stellen op Engels of Nederlands.

Oplevering duurde enkele uren. Wel moest ik vanwege een maandelijks abonnement een kopie ID opsturen. Met de ID app van de overheid heb ik hier alle onnodige info van weggehaald en een watermerk geplaatst, dit was in orde.

Dan nu de benchmarks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
 benchmark timestamp:    2020-10-10 10:16:52 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz
Frequency:    1999.511 MHz
RAM:          8,0G
Kernel:       Linux 4.15.0 x86_64

Disks:
ploop54907    202G  HDD

3,123 seconds
    5,097 seconds
    1,518 seconds

min/avg/max/mdev = 1.43 us / 1.43 ms / 318.1 ms / 8.84 ms
    generated 987 requests in 5.03 s, 246.8 MiB, 196 iops, 49.1 MiB/s

1st run:    96.32 MiB/s
    2nd run:    1144.41 MiB/s
    3rd run:    617.98 MiB/s
    average:    619.57 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    85.214.199.xxxx

Cachefly CDN:         143.47 MiB/s
    Leaseweb (NL):        200.77 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   14.94 MiB/s
    Online.net (FR):      101.45 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.40 MiB/s

IPv6 speedtests
    your IPv6:    2a01:238:426a:xxxx

Leaseweb (NL):        122.74 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   16.23 MiB/s
    Online.net (FR):      13.79 MiB/s
    OVH BHS (CA):         6.05 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-10-10 10:18:04 UTC

Disks:
ploop54907    202G  HDD

3,091 seconds
    5,114 seconds
    1,503 seconds

min/avg/max/mdev = 1.68 us / 1.49 ms / 91.1 ms / 3.40 ms
    generated 1.39 k requests in 5.00 s, 346.8 MiB, 277 iops, 69.3 MiB/s

1st run:    144.96 MiB/s
    3rd run:    1144.41 MiB/s
    average:    811.26 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         119.33 MiB/s
    Leaseweb (NL):        202.05 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   15.36 MiB/s
    Online.net (FR):      115.74 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.36 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        158.42 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   16.32 MiB/s
    Online.net (FR):      101.56 MiB/s
    OVH BHS (CA):         23.06 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Laatst online: 06-04 13:49
Wat mij opvalt is dat zowel bij Contabo als Strato de kernel zo gruwelijk oud is. Wat voor versies van OS krijg je daar dan? En is die zelfstandig te upgraden of moet je het maar met hun grillen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-04 12:08
LukeS schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:19:
Ik heb als test bij Strato.de een VPS V10 besteld. Bij de Duitse website hebben de VPS'en namelijk veel betere specs dan de NL variant.

De server kost 5 euro per maand bij een jaarlijks abonnement of 6 euro per maand bij een maandelijks opzegbaar abonnement. Er zijn geen eenmalige kosten.
Voor het bedrag kun je kiezen uit twee varianten:

Variant 1 (mijn keuze):
4 CPU vCore
8 GB RAM garantiert
100 GB SSD
Traffic Unlimited

Variant 2:
4 CPU vCore
4 GB RAM garantiert
200 GB SSD
Traffic Unlimited

Server komt inclusief een Plesk licentie, wat deze server wellicht iets aantrekkelijker zou kunnen maken dan Contabo.
Taal van Plesk staat standaard op Duits. Is in te stellen op Engels of Nederlands.

Oplevering duurde enkele uren. Wel moest ik vanwege een maandelijks abonnement een kopie ID opsturen. Met de ID app van de overheid heb ik hier alle onnodige info van weggehaald en een watermerk geplaatst, dit was in orde.

Dan nu de benchmarks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
 benchmark timestamp:    2020-10-10 10:16:52 UTC

Disks:
ploop54907    202G  HDD

3,123 seconds
    5,097 seconds
    1,518 seconds

min/avg/max/mdev = 1.43 us / 1.43 ms / 318.1 ms / 8.84 ms
    generated 987 requests in 5.03 s, 246.8 MiB, 196 iops, 49.1 MiB/s

1st run:    96.32 MiB/s
    3rd run:    617.98 MiB/s
    average:    619.57 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         143.47 MiB/s
    Leaseweb (NL):        200.77 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   14.94 MiB/s
    Online.net (FR):      101.45 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.40 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        122.74 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   16.23 MiB/s
    Online.net (FR):      13.79 MiB/s
    OVH BHS (CA):         6.05 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-10-10 10:18:04 UTC

Disks:
ploop54907    202G  HDD

3,091 seconds
    5,114 seconds
    1,503 seconds

min/avg/max/mdev = 1.68 us / 1.49 ms / 91.1 ms / 3.40 ms
    generated 1.39 k requests in 5.00 s, 346.8 MiB, 277 iops, 69.3 MiB/s

1st run:    144.96 MiB/s
    3rd run:    1144.41 MiB/s
    average:    811.26 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         119.33 MiB/s
    Leaseweb (NL):        202.05 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   15.36 MiB/s
    Online.net (FR):      115.74 MiB/s
    OVH BHS (CA):         22.36 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        158.42 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   16.32 MiB/s
    Online.net (FR):      101.56 MiB/s
    OVH BHS (CA):         23.06 MiB/s
toon volledige bericht
Dank voor de tip! Hiervoor krijg beduidend betere specs. Maar vraag me toch ergens af of het verder geen nadelen heeft t.o.v. een vps in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
HomeMade schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Dank voor de tip! Hiervoor krijg beduidend betere specs. Maar vraag me toch ergens af of het verder geen nadelen heeft t.o.v. een vps in Nederland.
Strato zit in Berlijn en Karlsruhe en is direct op de AMS-iX aangesloten. Daarnaast zijn Duitsers zeer goed in de bewaking van de privacy, dus ik zie de locatie niet zo snel als nadeel. Het zal wellicht een paar milliseconden verschillen met datacenters in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
Postman schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:15:
Wat mij opvalt is dat zowel bij Contabo als Strato de kernel zo gruwelijk oud is. Wat voor versies van OS krijg je daar dan? En is die zelfstandig te upgraden of moet je het maar met hun grillen doen?
Welke kernel je krijgt hang van je gekozen OS af. Niet iedere linux distro levert de laatste stable kernel. 4.15.0 stamt uit 2018 en is daarmee best oud, maar Ubuntu schijnt hier bijvoorbeeld wel nog steeds patches voor uit te brengen.

Mijn Arch VPS bij Contabo heeft kernel 5.8.14, wat volgens kernel.org de laatste stable versie is.

Edit: Normaal gesproken worden nieuwere kernels of patches geinstalleerd via je package manager. Je zit dus niet vast aan de versie dit initeel geleverd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door CyberJack op 12-10-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeMade
LukeS schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:03:
[...]

Strato zit in Berlijn en Karlsruhe en is direct op de AMS-iX aangesloten. Daarnaast zijn Duitsers zeer goed in de bewaking van de privacy, dus ik zie de locatie niet zo snel als nadeel. Het zal wellicht een paar milliseconden verschillen met datacenters in de Randstad.
Het hangt van de services af die je op je VPS hebt geïnstalleerd maar loop je snel tegen het limiet van de MBit/s aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
HomeMade schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Het hangt van de services af die je op je VPS hebt geïnstalleerd maar loop je snel tegen het limiet van de MBit/s aan?
Ligt er geheel aan wat je er mee doet. Bij de goedkoopste uitvoering is het 100 Mbit/s en bij de volgende stap is het al 500 Mbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeMade
LukeS schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Ligt er geheel aan wat je er mee doet. Bij de goedkoopste uitvoering is het 100 Mbit/s en bij de volgende stap is het al 500 Mbit/s.
Zit de denken aan een Nextcloud setup met mailserver en twee Wordpress sites op hetzelfde pakket als jij hebt gekozen met daarbij een extra webdav schijf voor de Nextcloud data. Vooral unlimited traffic is interessant i.c.m. de 4CPU + 8GB ram. Ik heb zelf een 100/100MBit's glasvezelverbinding dus voor mijzelf hoef ik geen snellere lijn, eerder voor de bezoekers van de WP sites, maar dan moet het wel stormlopen denk ik :) .

Variant 1:
4 CPU vCore
8 GB RAM garantiert
100 GB SSD
Traffic Unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
ZeroCode schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:52:
[...]

En hoe bevalt de VPS nu? Alles nog snel?

Wat ik niet kon vinden op de site is: hebben ze een cloud firewall en een mogelijkheid tot automatische backups?

Ik zit momenteel bij transip maar de kosten zijn nogal wat hoger dan bij Contabo. 40 euro in de maand voor een windows 2012 bak. Voor nog minder geld zit ik op een 8 core bak met 30 GB mem bij Contabo.
Sorry voor late antwoord, maar de VPS met Windows bevalt zeer goed. Je hebt gewoon je eigen Windows Firewall. Backups hebben ze niet, moet je zelf doen. Je kunt wel handmatige snapshots maken.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb al zo een 10 jaar een Windows VPS bij Transip, en in al die tijden nog nooit een slechte ervaring gehad, toevallig vroeg een oud collega op Twitter wat je nou echt fijne bedrijven vind, toen ik TransIP aangaf kreeg ik gelijk een tweet of ze me een presentje mochten sturen, een paar dagen later kreeg ik netjes een mooi T-Shirt toegezonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
raptorix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:38:
Ik heb al zo een 10 jaar een Windows VPS bij Transip, en in al die tijden nog nooit een slechte ervaring gehad, toevallig vroeg een oud collega op Twitter wat je nou echt fijne bedrijven vind, toen ik TransIP aangaf kreeg ik gelijk een tweet of ze me een presentje mochten sturen, een paar dagen later kreeg ik netjes een mooi T-Shirt toegezonden :)
Dat mag ook wel als je ziet wat je er in 10 jaar heen gebracht hebt :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste