[VPS] Opzetten en onderhouden

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

CyberJack schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:18:
[...]

Google de deur uit is veel werk en zal waarschijnlijk nooit 100% lukken, maar het is een mooi doel.
In plaats van managed vps/hosting oplossingen kan je natuurlijk zelf een vps opzetten. Fijne is dan dat je er meerdere applicaties tegelijk op kan draaien. Een managed NextCloud VPS zal alleen voor NextCloud gebruikt kunnen worden, terwijl je later misschien nog een mail server wilt toevoegen (let op! mailserver onderhouden kan veel tijd kosten).
Ja, zoals ik al aangeef is managed zelfs niet echt een optie ivm kosten, gaan al snel over de 50 euro per maand heen ;) Mailserver moet ik nog maar even zien wat ik doe. Veiligheid en complexiteit laat mij nu neigen naar niet zelf hosten maar vertrouwen op een partij als Freedom of misschien lappen voor ProtonMail.
Om het alle applicaties goed beheerbaar te houden, ben ik zelf vrijwel direct overgestapt naar Docker.
Later stap ik misschien nog over naar Kubernetes (of K3S van Rancher), maar daar heb ik nu niet echt de tijd/zin voor.
Dat is wel een idee. Kan ik me er eens in verdiepen (gaat alleen wéér de scope van mijn projectje :X :D ).
Reverse proxy ervoor (Traefik), containers configureren (met docker-compose files), starten en klaar.
Verder heb ik een process draaien (ook in Docker) welke mijn andere docker omgevingen up-to-date houd, waardoor onderhoud echt minimaal is. Geen gedoe met lokaal alle dependencies goed krijgen, versie verschillen, of updates die andere tools stuk maken.

Een NextCloud is voor mij dan ook niet meer dan even kijken/zoeken op Docker hub. Kijken of een docker-compose voorbeeld in de documentatie staat. Aanpassen naar eigen inzicht (dus paden, Traefik configuratie e.d.), starten en klaar. Mocht deze niet bevallen, dan zoek ik een vergelijkbaar stuk software en daar doe ik het zelfde mee. Als er geen docker image bestaat kan je die natuurlijk zelf maken, maar dat is wat ingewikkelder.
Dank voor de tips!
[...]

Als je er geen/weinig werk aan wilt hebben is dit natuurlijk prima (mits er meerder restore points zijn), maar ik houd liever zelf controle over backups. Dus met encryptie, eigen te kiezen remote host en natuurlijk op een eigen in te stellen schema.
Nou ja, ik vind het leuk. Maar mijn prioriteiten liggen bij mijn gezin en daarnaast wil ik ook nog andere leuke dingen doen. Dus dan wordt het een keuze. En dan denk ik dat ik qua privacy beter zit bij een VPS met onversleutelde backups dan bij Google. Echte privébestanden, foto's, financien e.d. heb ik toch allemaal op een NAS en versleuteld ergens gebackupt.
[...]

Of 17 euro per maand veel is weet ik niet (ik kan niet in de beurs van andere kijken). Zelf betaal ik 8.99 per maand voor mijn VPS en daarop kan ik alle dingen draaien die je beschreven hebt (incl mailserver).
Het hoeft ook allemaal niet gratis, maar managed is 50e+. Ik kom dan uit bij Contabo (5 euro), Plesk (6 euro) en OVH ARM storage voor off site backup (5 euro)
Wat betreft updates. Er zijn linux distro's (o.a. Debian en Ubuntu) die unattended upgrades hebben. Hierbij worden security updates automatisch uitgevoerd. Dit betekend niet dat je zelf niets meer hoeft te doen, maar door Debian uitgebrachte security updates worden dan vanzelf uitgevoerd (scheelt toch iets aan werk). Natuurlijk moet je zelf wel de normale updates te doen. Een weekelijkse basis is goed, tenzij er een update uitkomt die niet kan wachten, maar dat spreekt voor zich.
Ja, dat is ook helemaal prima. Ik heb er geen problemen mee om een half uurtje in te loggen en updates te doen. En een keer als ik tijd heb lekker een half dagje te prutsen. Maar ik kan het niet elke week een halve dag opbrengen.
jeanj schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:46:
[...]

Kijk eens naar sovereign. Dit zijn ansible scripts die een hele configuratie inrichten voor mail, owncloud, vpn etc. Een aantal parameters aan passen als je domein etc en het installeerd en configrueerd alles voor je. De maker heeft ook als doel een alternatief voor google apps te hebben
Er is optioneel een mogelijkheid om extern te bakcupen (tegen betaling) bij een cloud dienst (naast backup door je vps provider).

De lijst met de mogelijkheden die het bied. Je zou het owncloud gedeelte kunnen vervangen door nextcloud (bijvoorbeeld https://github.com/ReinerNippes/nextcloud of vind andere, er zijn er meer) als je dat specifiek nodig hebt of wilt.
Interessante tip om eens te bekijken, dankje.
[...]

Hoe kom je eigenlijk op 17 euro per maand en waarom wil je naar een ARM architecture?
Ik zou nog even op het black friday weekend wachten om iets te beslissen, misschien zie je nog een leuke aanbieding langs komen voor een vps zoals vorig jaar
Ik kom dan uit bij Contabo (5 euro), Plesk (6 euro) en OVH ARM storage voor off site backup (5 euro). ARM puur omdat het goedkoop is en niet megasnel hoeft te zijn. Black friday is wel een idee ja.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Weet iemand ook een beetje betaalbare maar goede, bij voorkeur in Nederland gehoste (en dus een NL supportdesk), partij die managed Windows VPSen aan bied?

Ik heb d'r mogelijk een paar nodig, managed tot en met het OS (alles daar boven uitdrukkelijk niet), heeft sterk mijn voorkeur.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:20
Volgens mij zijn er zat partijen die dat aanbieden, denk bijv. aan een partij als Tilaa (maar er zijn ook vele andere).

• unezra
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

dvdheiden schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:57:
Volgens mij zijn er zat partijen die dat aanbieden, denk bijv. aan een partij als Tilaa (maar er zijn ook vele andere).
De ellende is dat ik die partijen niet goed kan vinden én er totaal geen ervaring mee heb.

We hebben tot nu toe altijd alles in-huis gedaan. Mogelijk moeten we nu de website extern gaan hosten en ik zoek daarnaar betrouwbare partijen die tot en met het OS goed kunnen beheren, zonder de hoofdprijs daarvoor te vragen. (Niet nodig ook, in principe is er nog geen kwartier per maand werk aan zo'n ding, als het dat al is.)

Unmanaged is goed te vinden en kost letterlijk tientjes per maand. Managed vind ik een stuk lastiger.

(Het moet ook wel een beetje een zinvolle partij zijn. Lees: Geschikt voor het hosten van een complete bedrijfswebsite inclusief zgn. mijn-omgeving.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:20
Tilaa kan prima bieden wat je wilt voor een redelijk bedrag. Als je meer garanties wilt kan je ook eens contact opnemen met Denit. Beide prima betrouwbare partijen met welke ik louter positieve ervaringen heb. Beide hebben ook de nodige certificeringen.

[ Voor 8% gewijzigd door dvdheiden op 21-11-2019 07:45 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vallen VM’s via AWS/Azure hier ook binnen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 11:59
Ik heb hier een rare ervaring inzake mijn zeer korte gebruik van Contabo.

Een VPS is niets nieuws voor mij en af en toe kijk ik rond waar er misschien nog wat leuks te huren is naast mijn dedicated servers her en der voor werk en privé.

5 dagen geleden een VPS afgenomen van Contabo. Ik kende de hostingsprovider nog niet en voor het geld hoef je het ook niet te laten dus ik dacht laten we eens kijken.

De eerst indruk was al meteen niet goed omdat in het online order formulier zowel de Google scripts als de Facebook scripts aanwezig waren. Dus al mijn privé data werd direct ook naar die bedrijven verzonden. Vond dit erg vreemd voor een Duits bedrijf. Ik dacht dat onze oosterburen meer privacy gezind waren dan ons, behalve dus Contabo. Dat die scripts in het overige deel van de website zitten tot daar aan toe. Als de rest maar goed is dacht ik. Ik had hier toen voorzichtig wat over gezegd tegen ze bij het aanmeld formulier.

Eerste installatie FreeBSD 12.0. Alles leek goed. Ik wou toen zien hoe betrouwbaar het Contabo systeem werkte.

OSReinstall gedaan met OpenSUSE en toen ging het mis. Na het inloggen om de boel veilig te maken (Root login via SSH te disablen etc) begon mijn anders nogal stabiele Ziggo verbinding te haperen en bevroor mijn SSH verbinding. Ik kon met geen mogelijkheid er meer op connecten.

Ik had toen niet in de gaten dat het Ziggo modem problemen kreeg.

15 minuten later doe ik een OSreinstall CentOS dit keer. Alles ging prima tot dat ik de eerste keer weer ging inloggen om de boel veilig te maken, SSH dicht te timmeren en SELINUX te enablen en nog voor dat ik de boel goed en wel kon saven gaat het ziggo modem over zijn nek en verbrak de verbinding wederom.

Ik dacht nog zou Ziggo een storing hebben of zo maar kon niets vinden dat dat zo was.

Modem aan/uitgezet en het modem werkte weer als van ouds. Dit vervolgens een paar uur in de ijskast gedaan om er later weer na te kijken. Modem verbinding heeft toen vele uren prima (zoals altijd) gewerkt.

In de avond er verder meegegaan en toen maar wederom een OSreinstall gedaan met CentOS. Na de 1e login ging weer het modem eruit en toen was ik er wel klaar mee.

Geprobeerd contact te krijgen via email met Contabo en direct de boel opgezegd. Had hun op de hoogte gesteld van mijn ervaringen maar tot op heden heb ik geen reactie gekregen van Contabo.

Ziggo neemt nog contact met mij op of er geDDOS't is ten tijden toen ik er mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
toro schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:15:

Een VPS is niets nieuws voor mij en af en toe kijk ik rond waar er misschien nog wat leuks te huren is naast mijn dedicated servers her en der voor werk en privé.

5 dagen geleden een VPS afgenomen van Contabo. Ik kende de hostingsprovider nog niet en voor het geld hoef je het ook niet te laten dus ik dacht laten we eens kijken.

De eerst indruk was al meteen niet goed omdat in het online order formulier zowel de Google scripts als de Facebook scripts aanwezig waren. Dus al mijn privé data werd direct ook naar die bedrijven verzonden. Vond dit erg vreemd voor een Duits bedrijf. Ik dacht dat onze oosterburen meer privacy gezind waren dan ons, behalve dus Contabo. Dat die scripts in het overige deel van de website zitten tot daar aan toe. Als de rest maar goed is dacht ik. Ik had hier toen voorzichtig wat over gezegd tegen ze bij het aanmeld formulier.

Eerste installatie FreeBSD 12.0. Alles leek goed. Ik wou toen zien hoe betrouwbaar het Contabo systeem werkte.

OSReinstall gedaan met OpenSUSE en toen ging het mis. Na het inloggen om de boel veilig te maken (Root login via SSH te disablen etc) begon mijn anders nogal stabiele Ziggo verbinding te haperen en bevroor mijn SSH verbinding. Ik kon met geen mogelijkheid er meer op connecten.

15 minuten later doe ik een OSreinstall CentOS dit keer. Alles ging prima tot dat ik de eerste keer weer ging inloggen om de boel veilig te maken, SSH dicht te timmeren en SELINUX te enablen en nog voor dat ik de boel goed en wel kon saven gaat het ziggo modem over zijn nek en verbrak de verbinding wederom.

Ik dacht nog zou Ziggo een storing hebben of zo maar kon niets vinden dat dat zo was.

Modem aan/uitgezet en het modem werkte weer als van ouds. Dit vervolgens een paar uur in de ijskast gedaan om er later weer na te kijken. Modem verbinding heeft toen vele uren prima (zoals altijd) gewerkt.

In de avond er verder meegegaan en toen maar wederom een OSreinstall gedaan met CentOS. Na de 1e login ging weer het modem eruit en toen was ik er wel klaar mee.

Geprobeerd contact te krijgen via email met Contabo en direct de boel opgezegd. Had hun op de hoogte gesteld van mijn ervaringen maar tot op heden heb ik geen reactie gekregen van Contabo.

Ziggo neemt nog contact met mij op of er geDDOS't is ten tijden toen ik er mee bezig was.
Gisteren ook een VPS genomen en heb hier helemaal geen last van. Heb ook ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:24

QuasaR

One ring to rule them all

JT schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:43:
Ik ben mij aan het orienteren op een eigen gehoste cloud vanwege privacy e.d. en ik wil Google de deur uit doen. Ik wil eigenlijk Google apps vervangen. Dan is NextCloud in combinatie met een mailserver erg interessant. Bij voorkeur een eigen mailserver maar ik heb begrepen dat dit vrij complex is. Daarom richt ik mij eerst op NextCloud. Daar kan ik vierdingen in doen:
  • Managed NextCloud VPS maar dat vind ik te duur
  • Unmanaged NextCloud VPS
  • Thuis een webservertje draaien (Pi 4 of Celeron Brix/iets soortgelijks)
  • Shared hosting met NextCloud (webo.hosting ziet er wel interessant uit)
Als ik niet kies voor shared hosting dan komen er volgens mij de volgende dingen bij kijken:
  • Hardening
  • Backuppen van bestanden en andere data (hier komen niet al mijn bestanden op te staan, alleen wat zaken die ik overal wil kunnen inzien en bewerken)
  • Overige confguratie
  • Regulier onderhoud
Voor hardening zie ik hier de nodige tips. Ik denk dat ik daarnaast alle IP's van buiten NL of Europa ga blocken. Voor zover ik momenteel en in de komende jaren buiten NL/Europa kom kan ik altijd nog een VPN naar NL opzetten.

Backuppen is wel een dingetje want dit moet natuurlijk wel goed gebeuren. Volgens mij is het veiligst om je backup host de backup te laten verzorgen; als de NextCloud gecompromiteerd raakt dan kunnen er nergens credentials gevonden worden waarmee je ook bij de backup kunt komen. Klopt mijn gedachte? Ik zag iets van OVH met ARM en 2tb voor 5e ex btw, dat is qua euro/gb wel gunstig en ik denk qua snelheid goed genoeg.

Voor overige onderhoud en configuratie wil ik het eigenlijk zo makkelijk mogelijk houden. Niet omdat ik er geen tijd in wil steken maar met een gezin en een full time baan en andere hobby's is de tijd beperkt ;) Dus misschien toch maar Plesk erbij? Ik heb gekeken naar reviews van webmin e.d. maar het is mij nu niet helemaal helder waar de verschillen in zitten anders dan dat webmin serverbeheer is en Plesk ook nog hostingbeheer.

Ik zou dan uit komen op een euro of 17 per maand, waarbij ik gemiddeld gezien alleen werk heb aan wekelijks updates doen. Zie ik iets over het hoofd of klopt het wel?
Heb je voor mij misschien een linkje naar die backup oplossing van OVH met ARM ?
Als ik google zie ik alleen maar prijzen van 30,- en hoger...

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

QuasaR schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Heb je voor mij misschien een linkje naar die backup oplossing van OVH met ARM ?
Als ik google zie ik alleen maar prijzen van 30,- en hoger...
https://www.soyoustart.com/ie/server-storage/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:24

QuasaR

One ring to rule them all

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524929

hkoster1 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:50:
Ik heb inmiddels die Contabo Debian VPS opgetuigd. Ik kreeg vrijwel onmiddellijk de login-gegevens, en binnen een paar minuten heb ik toen
0. syslog gecheckt voor vreemde activiteiten (geen)
1. een gewone gebruiker aangemaakt met een even sterk wachtwoord als root
2. PermitRootLogin prohibit-password ingesteld
3. Een minimale nftables firewall ingesteld met alleen TCP 22 open
4. IPv6 geactiveerd
5. Locales gefixed
6. Reboot en alles nog eens gecheckt, ik ben daar wel tevreden mee.

Bedankt @CyberJack
Dat is inderdaad de manier om het snel in te richten. Contabo is ook bezig om two-factor aan te zetten. Vandaag ook gevraagd, omdat een veilige VPS niet voldoende is. Sowieso vreemd dat deze optie niet beschikbaar is.

Daarnaast gebruiken ze ook Cloudflare en Cloudflare voldoet pas (knip, deels) aan de GDPR wetgeving als een klant dat aangeeft. Contabo is dus (Denk ik) niet helemaal GDPR compliant met Cloudflare als reverse proxy met een SSL cert van Cloudflare zelf. Een professionele hosting partij gebruikt geen Cloudflare. Ze hebben zelf DDoS protectie, dus waarom..

https://blog.cloudflare.com/keeping-your-gdpr-resolutions/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 524929 op 07-01-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:56
Edit: er ging wat mis met posten door een timeout. Per ongeluk 2 keer achter elkaar gepost. Excuus.

[ Voor 95% gewijzigd door Kasper1985 op 13-01-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:56
toro schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:15:

Lijkt me nogal een vreemd verhaal. Het meest waarschijnlijk is dat je je cloud bak over de zeik hebt geholpen door OS reloads te doen met een andere distro. Dit is de beste manier om een cloud bak om zeep te helpen. Misschien dat Centos naar RHEL nog wel kan maar van CentOS naar Debian ofzo dat is echt vragen om problemen.

Ik heb 2 jaar op de servicedesk van een grote cloud provider gezeten en kan uit ervaring zeggen dat het ivm de automatisering die achter de schermen draait niet aan te raden is om een OS reload van de ene distro naar de andere te doen.

Zelfs voor Ubuntu 16 naar 18 zou het advies zijn een nieuwe machine en herstellen met backups.

Wat de relatie is tot je ziggo verbinding weet ik niet maar het klinkt als toeval. Dat je SSH verbinding op z'n gat ging kan ik me voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
Kasper1985 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:56:
[...]
Het meest waarschijnlijk is dat je je cloud bak over de zeik hebt geholpen door OS reloads te doen met een andere distro. Dit is de beste manier om een cloud bak om zeep te helpen. Misschien dat Centos naar RHEL nog wel kan maar van CentOS naar Debian ofzo dat is echt vragen om problemen.
Volgens mij ondersteund Contabo dit niet. Ze hebben alleen een "reinstall" optie waarbij je complete vps opnieuw opgezet wordt op basis van een door Contabo gemaak/onderhouden basis image.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Laatst online: 02-05 20:18

DaRoot

Some say...

N.a.v. dit topic ook maar eens een VPS besteld bij Contabo, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Gekozen voor Ubuntu 19.10
Direct na de install ssh port gewijzigd naar andere
standard user met sudo rechten aangemaakt
root login via ssh disabled
ufw geinstalleerd, alles op deny gezet behalve de aangepaste ssh port
fail2ban geïnstalleerd en geconfigureerd

Nu eens rustig uitbouwen.. als eerste Docker met compose erop gezet, docker container voor Mailu geinstalleerd als mailserver, werkt al stuk beter qua DKIM en DMARC dan de ispconfig setup die ik achter m'n glasvezel heb hangen (want geen smarthost meer nodig, dus ook geen shared mailserver met bijbehorende blacklist ge-ouwehoer)
Nu nog een ISPconfig style oplossing zoeken voor m'n websites..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Mailu ziet er interessant uit. Ik heb zelf handmatig een Debian als mailserver geconfigureerd maar dat is toch een klerewerk, Spam Assassin enzo en dan vooral die DKIM keys configureren is nogal gecompliceerd.

Ik heb zelf een KVM VPS bij http://minikvm.com voor € 16 per jaar, wellicht lage specs maar voor een mailserver heb je niet meer dan 512 MB RAM nodig lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

mkools24 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:27:
Mailu ziet er interessant uit. Ik heb zelf handmatig een Debian als mailserver geconfigureerd maar dat is toch een klerewerk, Spam Assassin enzo en dan vooral die DKIM keys configureren is nogal gecompliceerd.

Ik heb zelf een KVM VPS bij http://minikvm.com voor € 16 per jaar, wellicht lage specs maar voor een mailserver heb je niet meer dan 512 MB RAM nodig lijkt me?
Mailu kan met 512MB toe volgens mij, ze zeggen wel dat als je antivirus/antispam wilt gebruiken je minimaal 1GB nodig hebt. Mailu heeft hele handige DKIM key generator er in zitten..
Ik heb bij Contabo 8GB RAM voor € 5 /maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
DaRoot schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Mailu kan met 512MB toe volgens mij, ze zeggen wel dat als je antivirus/antispam wilt gebruiken je minimaal 1GB nodig hebt. Mailu heeft hele handige DKIM key generator er in zitten..
Ik heb bij Contabo 8GB RAM voor € 5 /maand
Dat is wel aardig goedkoop inderdaad maar tegelijkertijd ook zware overkill voor die paar dingen die ik draai :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houthacker
  • Laatst online: 14:00
DaRoot schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:57:
N.a.v. dit topic ook maar eens een VPS besteld bij Contabo, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Gekozen voor Ubuntu 19.10
Direct na de install ssh port gewijzigd naar andere
standard user met sudo rechten aangemaakt
root login via ssh disabled
ufw geinstalleerd, alles op deny gezet behalve de aangepaste ssh port
fail2ban geïnstalleerd en geconfigureerd

Nu eens rustig uitbouwen.. als eerste Docker met compose erop gezet, docker container voor Mailu geinstalleerd als mailserver, werkt al stuk beter qua DKIM en DMARC dan de ispconfig setup die ik achter m'n glasvezel heb hangen (want geen smarthost meer nodig, dus ook geen shared mailserver met bijbehorende blacklist ge-ouwehoer)
Nu nog een ISPconfig style oplossing zoeken voor m'n websites..
Let op! Docker passeert UFW door rechtstreeks in iptables aan de slag te gaan. Zet maar eens via Docker Compose een poort open en blokkeer die via UFW. Staat vrolijk open...

Zie https://github.com/docker/for-linux/issues/690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthacker
Ik draai de meeste van mijn servers bij DigitalOcean. Ze zijn niet zo goedkoop als Hetzner Cloud maar het grootste voordeel is de Cloud Firewall bij DO. Zelfs het verkeer op je private netwerk wordt erdoor geregeld. Ik hoop dat Hetzner ooit nog een firewall toevoegt. Op hun dedicated servers is dat wel mogelijk maar die zijn weer wat duurder (€30+ p.mnd).

Verder ben ik wel te spreken over de Managed Postgres en Managed K8s die ze bieden. Momenteel draai ik voor 1 webapp nog op vanilla Docker met een docker-compose per tenant maar postgres in docker kriebelt toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Houthacker schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Let op! Docker passeert UFW door rechtstreeks in iptables aan de slag te gaan. Zet maar eens via Docker Compose een poort open en blokkeer die via UFW. Staat vrolijk open...

Zie https://github.com/docker/for-linux/issues/690
oei, goed dat je dat zegt..
Nu wil het in mijn geval nog zo zijn dat alle poorten van die container naar buiten open mogen/moeten (immers anders geen werkende mailserver), maar het is niet echt handig.
Zojuist idd getest, en werkt niet zoals je zou verwachten..
Wel een oplossing gevonden: https://github.com/chaifeng/ufw-docker

• Machiel92
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo allen!

Ik ben zelf al enige tijd aan het rond zoeken naar de juiste host..
Bijna een jaar bij Strato gezeten maar helaas afgelopen week een dramatische ervaring gehad nadat een VPS hostmachine/node hardware problemen kreeg.

De VPS ging dus klapperen, dit kwam na onderhoud. Het heeft meer dan 7 dagen geduurd voordat strato bedacht om de VPS te verplaatsen van node. Ik heb maar besloten naar een andere host te gaan want hier heb je geen zak aan. De server is trouwens prima prijs/capaciteit alleen merk je wel dat deze niet al te snel is.

Tijdelijk heb ik een DO VPS de lucht in getrapt om maar even alles te draaien zo lang ik nog geen host gevonden heb.. eerlijk gezegd draait dit bijzonder snel op DO. Alleen mis ik toch qua schijfruimte een hoop en zit ik met de bandbreedte in m'n maag aangezien dat op een gegeven moment zeker aangetikt gaat worden indien backups naar externe locaties gaan.

Nu zag ik dit mooie topic! Zie wat aanraders en zie ik ook vaak Contabo voorbij komen, hier heb ik helaas wel heel wat slechte ervaringen over gelezen.
Wat zijn jullie ervaring betreft snelheid, server status, up time. klantenservice? Zijn de nodes echt overbooked zo erg dat je het merkt?

Let me know! Ben benieuwd!

@DaRoot Ik heb zelf een tijdje ISPconfig ook gedraaid op een andere VPS maar op een gegeven moment afgestapt het trok me niet meer zo.
Ik ben sinds kort via VestaCP op de fork daarvan uitgekomen, HestiaCP. Ziet er aardig uit, wordt goed ontwikkeld en de ontwikkelaars zijn super actief op hun forum.
Het leukste ervan is dat het bijna compleet in Bash is geschreven :-) handig voor de vhost templates..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
  • Laatst online: 23-04 15:23
Machiel92 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:53:
Zie wat aanraders en zie ik ook vaak Contabo voorbij komen, hier heb ik helaas wel heel wat slechte ervaringen over gelezen. Wat zijn jullie ervaring betreft snelheid, server status, up time. klantenservice? Zijn de nodes echt overbooked zo erg dat je het merkt?
Uptime van mijn vps is momenteel 35 dagen, maar dat is omdat ik hem toen zelf geherstart heb. Verder heb ik nog nooit last gehad van een spontane reboot of andere (merkbare) instabiliteit.

Met de helpdesk heb ik alleen goede ervaringen. Contact doe ik per mail en de keren dat ik ze nodig had, had ik binnen een half uur a uur een mail terug. Ook bieden ze (in mijn geval) oplossingen waar ik daadwerkelijk wat aan had (ik had een probleem met het toevoegen van IPv6 adressen op de server).

Snelheid is voor mij goed genoeg, maar ik heb toch het e.a. gebenchmarked. Na het uitvoeren van de tests moet ik zeggen vooral disk en cpu snelheid mij toch tegen vallen, terwijl ik hier bij normaal gebruik geen last van heb. Het voor deze bedragen kunnen aanbieden van deze VPS'en moet natuurlijk ergens vandaan komen.

Ik heb een "VPS M SSD" instantie. De tests heb ik allemaal gedraaid zonder eerst al mijn lopende processen te stoppen. Vooral de CPU test kan hierdoor lager uitvallen.

Netwerk
speedtest-cli met automatische server selectie (Contabo GmbH (Nuremberg) [7.56 km]):
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Contabo GmbH (173.249.xxx.xxx)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Contabo GmbH (Nuremberg) [7.56 km]: 9.12 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 366.57 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 387.76 Mbit/s

speedtest-cli met handmatige server selectie (10G-Server.com (Nuremberg) [6.35 km]):
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ speedtest-cli --server 8099
Retrieving information for the selected server...
Hosted by 10G-Server.com (Nuremberg) [6.35 km]: 10.587 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 326.68 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 393.17 Mbit/s

speedtest-cli met handmatige server selectie naar Nederland (XS News B.V. (Amsterdam) [548.68 km]):
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ speedtest-cli --server 29076
Hosted by XS News B.V. (Amsterdam) [548.68 km]: 32.01 ms
Download: 325.28 Mbit/s
Upload: 301.56 Mbit/s

In geen van de 3 tests haal ik de 400MBit, maar voor mij is dit nog steeds snel genoeg.

Disk snelheid (schrijven)
dd test met /dev/zero als input
Bash:
1
2
3
4
5
$ time sh -c "dd if=/dev/zero of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"; rm ddfile
250000+0 records in
250000+0 records out
2048000000 bytes (2.0 GB, 1.9 GiB) copied, 19.7577 s, 104 MB/s
sh -c "dd if=/dev/zero of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"  0.44s user 15.26s system 59% cpu 26.416 total

dd test met /dev/urandom als input
Bash:
1
2
3
4
5
$ time sh -c "dd if=/dev/urandom of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"; rm ddfile
250000+0 records in
250000+0 records out
2048000000 bytes (2.0 GB, 1.9 GiB) copied, 20.098 s, 102 MB/s
sh -c "dd if=/dev/urandom of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"  0.33s user 19.38s system 73% cpu 26.701 total

Na deze test valt mij dit persoonlijk erg tegen. Voor SSD hosting zou ik toch meer snelheid verwachten.

CPU
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$ ./dockstad.sh
model name  : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 v4 @ 2.20GHz

Calculating the first 5000 decimals of pi using 6 parallel processes
Total time: 37.05 seconds
Average time per calculation: 6.17 seconds

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 18:10
Ik heb ook een VPS bij contabo...M SSD (8G RAM en 200G disk), maar merk wel dat ik regelmatig packetloss heb over een periode van 15 minuten en daarna gaat het weer een tijd goed. Levert alleen problemen op als je net met die VPS bezig bent, dus om daarvoor naar een andere VPS provider te gaan is wellicht wat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 23:19
Ik zit momenteel te kijken om mijn 5 jaar oude Strato VPS om te zetten naar een nieuwe strato VPS, dit omdat ik dan voor hetzelfde geld meer CPU/RAM/SSD hebt. Nu zit ik alleen te kijken en heb ik strato.de een betere VPS voor hetzelfde geld. een LINUX VPS 40 kost daar hetzelfde als de 30 in Nederland. Iemand die dit kan verklaren, want indien er geen verschil in zit (Mijn huidige Stato.nl VPS staat ook in Duitsland) dan pak ik mooi voor hetzelfde geld meer VPS op de Duitse Strato.

Daarnaast ook een VPS op TransIP welke duidelijk meer performance/uptime heeft, maar voor budget is de Strato ernaast toch handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
Ik heb bovenstaande tests eens bij mijn Strato VPS gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
time sh -c "dd if=/dev/zero of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"; rm ddfile
250000+0 records in
250000+0 records out
2048000000 bytes (2,0 GB, 1,9 GiB) copied, 23,146 s, 88,5 MB/s

real    0m23,198s
user    0m0,277s
sys     0m3,271s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
time sh -c "dd if=/dev/urandom of=ddfile bs=8k count=250000 && sync"; rm ddfile
250000+0 records in
250000+0 records out
2048000000 bytes (2,0 GB, 1,9 GiB) copied, 33,5007 s, 61,1 MB/s

real    0m33,504s
user    0m0,266s
sys     0m17,589s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
speedtest-cli --server 29076
Testing from Strato AG
Hosted by XS News B.V. (Amsterdam) [501.62 km]: 149.403 ms
Download: 1487.98 Mbit/s
Testing upload speed...............................................................................................                                                           .......
Upload: 3.98 Mbit/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 speedtest-cli --server 8099
Testing from Strato AG
Hosted by 10G-Server.com (Nuremberg) [156.32 km]: 281.861 ms
Download: 333.81 Mbit/s
Testing upload speed...............................................................................................                                                           .......
Upload: 4.14 Mbit/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 speedtest-cli
Testing from Strato AG
Hosted by STARFACE GmbH (Karlsruhe) [62.97 km]: 17.389 ms
Download: 322.56 Mbit/s
Upload: 3.88 Mbit/s

Dit is toch gewoon drama?! (V30 server)
Service hebben ze ook niet, ze zijn heel vaak gesloten en dan gewoonweg niet bereikbaar, niet via telefoon, niet via e-mail en niet via social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Hier mijn resultaten (V30 Linux)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Testing from Strato AG (85.214.43.123)...
Hosted by goetel GmbH (Göttingen) [39.90 km]: 14.409 ms
Download: 501.94 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 413.53 Mbit/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
./speedtest-cli --server 29076
Testing from Strato AG (85.214.43.123)...
Hosted by XS News B.V. (Amsterdam) [336.98 km]: 18.852 ms
Download: 2150.85 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 436.42 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik ben nu een paar maanden met AWS aan het testen, vooral met EC2 instances, en het werkt allemaal goed maar de prijzen zijn hoog en vooral ook ondoorzichtig.

Als ik dan Hetzner bekijk, dan zijn ze echt spotgoedkoop, zoals 8GB RAM en 20TB traffic voor 10.59€ incl btw. De service lijkt, uit de reviews, een stuk slechter zijn dan andere aanbieders maar voor een fractie van de AWS prijs zou je kunnen overwegen dat risico te nemen. Mijn sympathie gaat ook eerder uit naar een Duitse dan Amerikaanse aanbieders zoals DO, Vultr, Linode of AWS/Azure.

Zijn er hier goede of slechte ervaringen met Hetzner of Contabo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
gold_dust schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:16:
Ik ben nu een paar maanden met AWS aan het testen, vooral met EC2 instances, en het werkt allemaal goed maar de prijzen zijn hoog en vooral ook ondoorzichtig.

Als ik dan Hetzner bekijk, dan zijn ze echt spotgoedkoop, zoals 8GB RAM en 20TB traffic voor 10.59€ incl btw. De service lijkt, uit de reviews, een stuk slechter zijn dan andere aanbieders maar voor een fractie van de AWS prijs zou je kunnen overwegen dat risico te nemen. Mijn sympathie gaat ook eerder uit naar een Duitse dan Amerikaanse aanbieders zoals DO, Vultr, Linode of AWS/Azure.

Hier goede ervaringen met Contabo. Kom van Transip af en mijn Contabo vps doet zeker niet onder, maar is wel veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draz!c
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-04 14:04
gold_dust schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:16:
Ik gebruik Hetzner nu al meer dan een jaar en ben er tevreden over. De uptime is goed, heb eigenlijk nooit downtime gehad. En de prijs is zeer scherp voor wat je krijgt. Over support kan ik verder niks zeggen omdat ik dat nooit nodig heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Bedankt voor de reacties. Hoe zit het met de aanmeldprocedure? Ik lees uit sommige reviews dat ze willen dat je een kopie van je paspoort gaat insturen om spammers tegen te gaan. Ik snap dat die een probleem zijn maar ik ben niet van plan om persoonsgegevens zoals kopie van mijn paspoort in te sturen. Het gaat sowieso om een zakelijke account in dit geval dus dan wil ik al helemaal niet mijn eigen gegevens insturen. Amazon heeft hier nooit om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

gold_dust schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 06:16:
Bedankt voor de reacties. Hoe zit het met de aanmeldprocedure? Ik lees uit sommige reviews dat ze willen dat je een kopie van je paspoort gaat insturen om spammers tegen te gaan. Ik snap dat die een probleem zijn maar ik ben niet van plan om persoonsgegevens zoals kopie van mijn paspoort in te sturen. Het gaat sowieso om een zakelijke account in dit geval dus dan wil ik al helemaal niet mijn eigen gegevens insturen. Amazon heeft hier nooit om gevraagd.
Ik gebruik Contabo zakelijk, die vroegen hier niet om in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthacker
Gister nog een bedrijf aangemeld bij Hetzner. Heb een KVK uittreksel gestuurd voor verificatie. Dat was goed genoeg. Weet niet of dat teveel info is voor je?

Dat ging niet om Cloud overigens maar om een Storage Share. Cloud had ik eerder geen validatie voor nodig dacht ik

[ Voor 27% gewijzigd door Houthacker op 12-05-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Ik ben al 6 jaar klant en moest in 2014 ook een kopie paspoort opsturen om een dedicated server te bestellen. Daarna mijn account zo om kunnen zetten naar zakelijk door alleen mijn BTW nummer op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Bedankt voor de reacties. Vinden jullie Contabo/Hetzner voldoende stabiel voor zakelijk gebruik? Van bijvoorbeeld Scaleway lees ik duidelijk overal dat dat niet het geval is.

Ik kies liever voor een Duitse partij zoals Contabo of Hetzner dan voor een Amerikaanse als DO/Linode/Vultr of AWS/Azure maar de klantenservice lijkt wel beter te zijn bij de Amerikaanse partijen. Prijzen, vooral ook voor traffic, liggen weer veel lager bij de Europese partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Wegens een storing bij Strato ligt mijn VPS al een paar uur plat. Drama. Weinig tot geen communicatie vanuit Strato (klein berichtje op twitter) en voor de rest maar afwachten, geen idee ook hoe lang het gaat duren.

Wellicht de boel toch maar eens verhuizen naar Contabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Aansluitend op @gold_dust; gezien mijn ervaringen met Strato (ervaar veel, erg veel traagheid) en een grote storing waar ze niets over melden ben ik op zoek naar een alternatief waarbij ik nu twijfel tussen Contabo en Hetzner. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Robbie T schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:25:
Aansluitend op @gold_dust; gezien mijn ervaringen met Strato (ervaar veel, erg veel traagheid) en een grote storing waar ze niets over melden ben ik op zoek naar een alternatief waarbij ik nu twijfel tussen Contabo en Hetzner. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.
Heb zelf VPS-en bij Strato (Webhosting) en Contabo (Mail). (zakelijk).
Voordeel van Contabo is dat je zelf snapshots kunt maken. Deze blijven dan 30 dagen bewaard.
Deze gebruik ik dan ook voor een mailserver. De snelheid is meer dan goed. Support is ook erg snel met antwoorden.

Vorige week heb ik bij Contabo een extra VPS besteld, een Windows bak, om te kijken of een terminal server hier goed op te draaien is.

Zowel Strato als Contabo nooit problemen mee gehad.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
timminater schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:07:
Ik zit momenteel te kijken om mijn 5 jaar oude Strato VPS om te zetten naar een nieuwe strato VPS, dit omdat ik dan voor hetzelfde geld meer CPU/RAM/SSD hebt. Nu zit ik alleen te kijken en heb ik strato.de een betere VPS voor hetzelfde geld. een LINUX VPS 40 kost daar hetzelfde als de 30 in Nederland. Iemand die dit kan verklaren, want indien er geen verschil in zit (Mijn huidige Stato.nl VPS staat ook in Duitsland) dan pak ik mooi voor hetzelfde geld meer VPS op de Duitse Strato.

Daarnaast ook een VPS op TransIP welke duidelijk meer performance/uptime heeft, maar voor budget is de Strato ernaast toch handig.
Verrek, die .DE is veel meer bang for bucks. Scheelt nog al veel.
Leuk om te kunnen kiezen tussen meer RAM of OPSLAG.
Ga ik eens nakijken, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 23:19
WeHoDo schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:12:
[...]

Verrek, die .DE is veel meer bang for bucks. Scheelt nog al veel.
Leuk om te kunnen kiezen tussen meer RAM of OPSLAG.
Ga ik eens nakijken, thx.
Ik zou er toch wegblijven nu achteraf. Ik heb 5 jaar bij strato gezeten met een vps en na afgelopen week weggegaan. Ik had problemen met een vps die extreem traag was, enkele dingen onderzocht en de conclusie was dat het bij strato zat. Strato klantenservice bijna onbereikbaar, alleen die Facebook chat kreeg ik na 3 uur eindelijk iemand als hulp. Die wilde alleen verder helpen nadat ik m'n vps een keer had herstart, ik nog gevraagd "mijn cpu/ram/oops zijn allen laag. Ik denk dat een herstart meer problemen oplevert dan oplost, en nu is het extreem traag maar bereikbaar, straks heb ik niks". Toch wilde de support een reboot. Precies waar ik bang voor was gebeurde, vps onbereikbaar, vervolgens geen reactie meer van de klantenservice en de recovery manager van strato deed ook niets. Na 2 dagen toch via een ssh lijntje erin gekomen en zo snel als ik kon alles gemigreerd naar TransIP. 5 dagen later belt STRATO naar aanleiding van mijn ticket dat ze server problemen hebben en dat ik nog even geduld moet hebben.

Kortom, ik blijf er weg en adviseer iedereen hetzelfde te doen. Uptime die ze beloven komen ze niet na en als er problemen zijn aan hun kant komt er gewoon geen reactie of ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
timminater schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Ik zou er toch wegblijven nu achteraf. Ik heb 5 jaar bij strato gezeten met een vps en na afgelopen week weggegaan. Ik had problemen met een vps die extreem traag was, enkele dingen onderzocht en de conclusie was dat het bij strato zat. Strato klantenservice bijna onbereikbaar, alleen die Facebook chat kreeg ik na 3 uur eindelijk iemand als hulp. Die wilde alleen verder helpen nadat ik m'n vps een keer had herstart, ik nog gevraagd "mijn cpu/ram/oops zijn allen laag. Ik denk dat een herstart meer problemen oplevert dan oplost, en nu is het extreem traag maar bereikbaar, straks heb ik niks". Toch wilde de support een reboot. Precies waar ik bang voor was gebeurde, vps onbereikbaar, vervolgens geen reactie meer van de klantenservice en de recovery manager van strato deed ook niets. Na 2 dagen toch via een ssh lijntje erin gekomen en zo snel als ik kon alles gemigreerd naar TransIP. 5 dagen later belt STRATO naar aanleiding van mijn ticket dat ze server problemen hebben en dat ik nog even geduld moet hebben.

Kortom, ik blijf er weg en adviseer iedereen hetzelfde te doen. Uptime die ze beloven komen ze niet na en als er problemen zijn aan hun kant komt er gewoon geen reactie of ondersteuning.
hmm, zal eens kijken. Wellicht leuk als test-bak dan.
Maar dan zou je aan Contabo ook ruim voldoende moeten hebben.
Thx voor je mening / info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Ik heb bij wijze van test een Contabo VPS afgenomen (dagelijks gebruik is momenteel Strato). Ik wil hier graag gebruik maken van de Plesk Migrator maar loop tegen een fout aan. Ik moet hiervoor gebruik maken van root voor ssh maar ik kan niet eens inloggen als root user. Ik krijg access denied. Ik heb via een sudo command het wachtwoord voor de root user gewijzigd, maar dit lost het niet op.

In het sshd_config bestand heb ik het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
#GSSAPIKeyExchange no
#GSSAPIEnablek5users no

# Set this to 'yes' to enable PAM authentication, account processing,
# and session processing. If this is enabled, PAM authentication will
# be allowed through the ChallengeResponseAuthentication and
# PasswordAuthentication.  Depending on your PAM configuration,
# PAM authentication via ChallengeResponseAuthentication may bypass
# the setting of "PermitRootLogin without-password".
# If you just want the PAM account and session checks to run without
# PAM authentication, then enable this but set PasswordAuthentication
# and ChallengeResponseAuthentication to 'no'.
# WARNING: 'UsePAM no' is not supported in Red Hat Enterprise Linux and may cause several
# problems.
UsePAM yes

#AllowAgentForwarding yes
#AllowTcpForwarding yes
#GatewayPorts no
X11Forwarding no
#X11DisplayOffset 10
#X11UseLocalhost yes
#PermitTTY yes
#PrintMotd yes
#PrintLastLog yes
#TCPKeepAlive yes
#UseLogin no
#UsePrivilegeSeparation sandbox
#PermitUserEnvironment no
#Compression delayed
#ClientAliveInterval 0
#ClientAliveCountMax 3
#ShowPatchLevel no
#UseDNS yes
#PidFile /var/run/sshd.pid
#MaxStartups 10:30:100
#PermitTunnel no
#ChrootDirectory none
#VersionAddendum none

# no default banner path
#Banner none

# Accept locale-related environment variables
AcceptEnv LANG LC_CTYPE LC_NUMERIC LC_TIME LC_COLLATE LC_MONETARY LC_MESSAGES
AcceptEnv LC_PAPER LC_NAME LC_ADDRESS LC_TELEPHONE LC_MEASUREMENT
AcceptEnv LC_IDENTIFICATION LC_ALL LANGUAGE
AcceptEnv XMODIFIERS

# override default of no subsystems
Subsystem       sftp    /usr/libexec/openssh/sftp-server

# Example of overriding settings on a per-user basis
#Match User anoncvs
#       X11Forwarding no
#       AllowTcpForwarding no
#       PermitTTY no
#       ForceCommand cvs server

Iemand een idee waar het mis gaat?

edit:

Opgelost; bleek dat ik in het /etc/passwd bestand sbin had staan in plaats van /bin/bash. Dit aangepast en toen kon ik wel inloggen!

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 21-05-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Zat eens te kijken bij Strato.de, aangezien zij betere specificaties en prijzen hebben dan de NL variant.
Dus ik logde even in op mijn huidige NL gedeelte en wat zie ik:

Door technische beperkingen kan er vertraging optreden bij het terugzetten van je virtuele server via BackupControl.
Op dit moment schatten we dat het restore-proces tussen de 2 uur en 3 dagen in beslag kan nemen, afhankelijk van het datavolume. Wij raden je daarom aan om een extra, handmatige back-up van je gegevens te maken.

Dit is wel erg slecht voor woorden. Gelukkig gebruik ik eigen backups, en bovenstaand de Strato backup, maar dit is niet te geloven.

Heb ook Contabo VPS-en en bevallen tot nu zeer goed. Ook de support meer dan goed.

Bij Strato heb ik een webserver met Plesk en bij Contabo een mailserver (Kerio).
De reden waarom ik niet alles in-een is, omdat ik deze graag los wil hebben.

Ik zou graag nog een VPS bij hebben, die ik als Backup-server wil hebben.
Deze staan nu thuis op een NAS. Maar vanwege eventuele restore, zit ik aan de upload limiet van mijn ISP waardoor een restore soms te lang duurt (opzich niet erg, maar zou graag sneller willen).

Vraag is, of ik de VPS backup server bij dezelfde VPS provider moet zetten. Want stel dat deze om een of andere reden corrupt raakt plus ook de productie servers, ben ik alsnog alles kwijt.

Weten jullie nog een leuke VPS provider met veel opslag (800gb) voor een leuke prijs? Of kan ik gerust de Backup vps bij dezelfde provider hosten? Graag jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 08:39
WeHoDo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:23:
Ik zou graag nog een VPS bij hebben, die ik als Backup-server wil hebben.
Deze staan nu thuis op een NAS. Maar vanwege eventuele restore, zit ik aan de upload limiet van mijn ISP waardoor een restore soms te lang duurt (opzich niet erg, maar zou graag sneller willen).

Vraag is, of ik de VPS backup server bij dezelfde VPS provider moet zetten. Want stel dat deze om een of andere reden corrupt raakt plus ook de productie servers, ben ik alsnog alles kwijt.

Weten jullie nog een leuke VPS provider met veel opslag (800gb) voor een leuke prijs? Of kan ik gerust de Backup vps bij dezelfde provider hosten? Graag jullie mening :)
Ik denk dat Contabo wel bij de goedkoopste VPS aanbieders hoort als je kijkt naar de hoeveelheid storage die je voor het geld krijgt.
Sinds kort hebben ze ook een datacenter in de VS. Als het enkel voor back-up doeleinden dient zou je kunnen overwegen om deze in het VS datacenter af te nemen, zodat alle systemen gescheiden zijn.

Verder weet ik niet wat je andere vereisten zijn en wat er moet kunnen draaien op de VPS, maar als het puur om een simpele server met veel storage gaat zou je ook nog eens kunnen kijken bij de dedicated servers van Kimsufi (van OVH). Deze zijn zeer goedkoop, maar wel regelmatig uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 08:38
Samenvatting: wat is tegenwoordig de beste manier om een (webhosting) VPS from stratch op te zetten met, laat ik zeggen, 'gemiddelde Linux kennis'?

Al jaren heb ik een VPS bij Transip met daarop een stuk of 10 websites (een mix van zelfbouw, Wordpress, en wat applicaties zoals een factuur-applicatie en Syncthing. Deze draait nog Ubuntu 16.04 server en prima stabiel. Het wordt zo langzamerhand echter wel tijd voor wat nieuws, bijv. 20.04. De support voor 16.04 verloopt namelijk volgend jaar, en ook qua versies van e.e.a. loop ik achter.

Ik heb alles handmatig geïnstalleerd, Apache, PHP, MySQL, SSH, Letsencrypt etc. Dat gaat me vrij goed af. Wat ik lastiger vind is om bij problemen de oorzaak te vinden en op te lossen. Dit om even mijn kennisniveau duidelijk te maken.

Zo heb ik in het verleden al eens een update gedaan naar 18.04 om er daarna achter te komen dat mijn websites het niet meer deden, en dus maar snel weer de backup teruggezet naar 16.04.

Ik zit er dus over te denken om een aparte VPS te nemen, met een schone installatie beginnen, en voorzichtig website voor website overzetten. Omdat ik met een schone lei begin, ben ik benieuwd wat de beste aanpak zou zijn.

Zijn er bijvoorbeeld kant-en-klare distributies/pakketten voor dit doeleinde, waarbij meer van het beheer automatisch gaat / uit handen wordt genomen, of dat meer zaken via een GUI in te regelen zijn?

Zo kwam ik Caddy tegen, maar ik kan het nog niet goed plaatsen. Ook hoor ik tegenwoordig vaak over Docker. Ook bestaan er diverse admin panels. Dit zijn zaken waar ik weinig vanaf weet, ik wil graag kunnen beoordelen of ik hier iets mee zou moeten, of dat ik het juist beter kan houden bij de 'handmatige methode' die ik hierboven beschreef.

[ Voor 22% gewijzigd door DeadMetal op 22-06-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
DeadMetal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:12:
Samenvatting: wat is tegenwoordig de beste manier om een (webhosting) VPS from stratch op te zetten met, laat ik zeggen, 'gemiddelde Linux kennis'?

Al jaren heb ik een VPS bij Transip met daarop een stuk of 10 websites (een mix van zelfbouw, Wordpress, en wat applicaties zoals een factuur-applicatie. Deze draait nog Ubuntu 16.04 server en prima stabiel. Het wordt zo langzamerhand echter wel tijd voor wat nieuws, bijv. 20.04. De support voor 16.04 verloopt namelijk volgend jaar, en ook qua versies van e.e.a. loop ik achter.

Ik heb alles handmatig geïnstalleerd, Apache, PHP, MySQL, SSH, Letsencrypt etc. Dat gaat me vrij goed af. Wat ik lastiger vind is om bij problemen de oorzaak te vinden en op te lossen. Dit om even mijn kennisniveau duidelijk te maken.

Zo heb ik in het verleden al eens een update gedaan naar 18.04 om er daarna achter te komen dat mijn websites het niet meer deden, en dus maar snel weer de backup teruggezet naar 16.04.

Ik zit er dus over te denken om een aparte VPS te nemen, met een schone installatie beginnen, en voorzichtig website voor website overzetten. Omdat ik met een schone lei begin, ben ik benieuwd wat de beste aanpak zou zijn.

Zijn er bijvoorbeeld kant-en-klare distributies/pakketten voor dit doeleinde, waarbij meer van het beheer automatisch gaat / uit handen wordt genomen, of dat meer zaken via een GUI in te regelen zijn?
Ik zou eens kijken naar een VPS met DirectAdmin of Plesk, dit bieden ze bij TransIP ook aan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
hackint0sh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Ik zou eens kijken naar een VPS met DirectAdmin of Plesk, dit bieden ze bij TransIP ook aan overigens.
Dank, maar ik wil extra maandelijkse kosten wel graag vermijden. Veel van de websites zitten namelijk in de hobby-sfeer. En zoals ik schreef, nadat ik Ubuntu 16.04 eenmaal werkend had, draait deze al 4 jaar probleemloos. Dus wat eenmalig handmatig werk heb ik op zich geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:34

3raser

⚜️ Premium member

WeHoDo schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:58:
[...]
Vorige week heb ik bij Contabo een extra VPS besteld, een Windows bak, om te kijken of een terminal server hier goed op te draaien is.
Hoe is dit bevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Draai er al een paar weken op en moet zeggen bevalt goed.
Is het stabiel: Ja. (geen downtime nog gehad)
Is het snel: 90% ja / 10% nee, merk af en toe een kleine hapering. Maar is niet vervelend ofzo. Zou ook externe oorzaak kunnen zijn.

Al met al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

WeHoDo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Draai er al een paar weken op en moet zeggen bevalt goed.
Is het stabiel: Ja. (geen downtime nog gehad)
Is het snel: 90% ja / 10% nee, merk af en toe een kleine hapering. Maar is niet vervelend ofzo. Zou ook externe oorzaak kunnen zijn.

Al met al zeer tevreden.
Welke VPS/VDS heb je? Zou je daar ook eens een schijftest kunnen doen? Ik ben benieuwd naar lees- en schrijfsnelheden en het aantal IOPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
3raser schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Welke VPS/VDS heb je? Zou je daar ook eens een schijftest kunnen doen? Ik ben benieuwd naar lees- en schrijfsnelheden en het aantal IOPS.
VPS S SSD van 4,99 + 4,99 voor Windows (10 euro totaal per maand)
Geef maar een linkje van de tool die ik moet testen, dan post ik de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

WeHoDo schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:36:
[...]

VPS S SSD van 4,99 + 4,99 voor Windows (10 euro totaal per maand)
Geef maar een linkje van de tool die ik moet testen, dan post ik de resultaten.
Deze als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Zojuist gedaan, geeft aan: No Disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

WeHoDo schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Zojuist gedaan, geeft aan: No Disk.
Dat is jammer. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
3raser schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Dat is jammer. Toch bedankt.
graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:39

aex351

I am the one

DeadMetal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Dank, maar ik wil extra maandelijkse kosten wel graag vermijden. Veel van de websites zitten namelijk in de hobby-sfeer. En zoals ik schreef, nadat ik Ubuntu 16.04 eenmaal werkend had, draait deze al 4 jaar probleemloos. Dus wat eenmalig handmatig werk heb ik op zich geen moeite mee.
Momenteel zit ik ook bij TransIP en ben ik aan het rondkijken om over te stappen/verhuizen naar een andere dienstverlener. Plesk heb ik ook bij TransIP en dat is behoorlijk handig. Alleen het drukt de prijs inderdaad behoorlijk omhoog. Een X4 VPS met Plesk zit je al op de 33 euro per maand. Bij OVH met een vergelijkbare VPS en Plesk licentie op 17 euro. Dit is toch al even een besparing van 192 euro per jaar. Waar je een datalimiet krijgt waar je U tegen zegt (500Mpbs = ~165 TB vs 5 TB).

TransIP is recent al in het nieuws gekomen vanwege prijsverhogingen. En over de hele linie tikt het best aan. Ook met de meest voorkomende domeinnaam extensies. Dat is al snel +8 euro voor een .com.

Kortom, check ook andere dienstverleners zoals OVH. Dan kom je qua kosten wellicht nog lager uit maar heb je wel een configuratie paneel.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 24-06-2020 23:49 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Heb verschillende VPS-en draaien bij OVH, Vultr en Upcloud. Vandeweek ook een contabo servertje erbij genomen om te testen of het vergelijkbaar is (voor die prijs) met de rest.

Debian 10 op 4.99 EUR server. Moet zeggen, bevalt me goed. Enige probleem wat ik tegenkwam is dat de networking.service failed (systemctl status) bij oplevering. Komt omdat ze IP6 hadden uitgezet in /etc/sysctl.conf.

Verder gebruiken ze statische IP adressen (/etc/network/interfaces). Niks mis mee maar is zover ik weet de enige VPS provider die dat doet.

Als je een beetje linux kennis hebt,kan ik ze zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik heb voor de aardigheid eens op de OVH-website gekeken maar na bij een VPS op 'Bestel nu' geklikt te hebben, verscheen er een foutmelding 'Error 504: Backend unavailable'. Dat geeft niet echt vertrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds gisteren :) een VPS S SSD van Contabo ingezet.
Primair als openvpn ( en later wireguard ) toegangspunt.
De bedoeling is om het als adblocker / safe haven op 'free wifi' te gebruiken
De 4core/8GB is ook interessant om mijn plexserver buitenshuis te gaan plaatsen.

icm een google-drive unlimited werkt dat prima ( momenteel op mijn budget seedbox ook )
De seedbox voedt de google-drive, en plex consumeert het dan weer ;)

Anyone een (voordelige) haven om mijn (drie) .nl domeinen te plaatsen ?
Nu betaal ik bijna 10€/j (x3) hiervoor.

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:13
Vimexx is een goed adres om je domeinnamen onder te brengen. Prijs prestatie zijn dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
DeadMetal schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:40:
Ik heb voor de aardigheid eens op de OVH-website gekeken maar na bij een VPS op 'Bestel nu' geklikt te hebben, verscheen er een foutmelding 'Error 504: Backend unavailable'. Dat geeft niet echt vertrouwen :+
Weet niet op welke site je kijkt, maar zou niet de nederlandse pakken. (betaal je BTW enzo). Ik heb ze in Canada geregistreerd en via die account ook een paar in Frankrijk draaien (waar het hoofdkantoor zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Jow1 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Weet niet op welke site je kijkt, maar zou niet de nederlandse pakken. (betaal je BTW enzo). Ik heb ze in Canada geregistreerd en via die account ook een paar in Frankrijk draaien (waar het hoofdkantoor zit)
Is het dan niet zo dat je domeinnaam gegevens niet afgeschermd worden? Domeinnamen die onder Europa vallen moeten aan de privacy wetgeving voldoen. Waardoor de WHOIS informatie afgeschermd wordt. Je kan tegenwoordig die geen persoonsgegevens meer inzien. Maar hoe dit zit bij domeinnamen in het buitenland weet ik niet.
DeadMetal schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:40:
Ze zijn een heel groot Frans bedrijf. Wikipedia: OVH. Als ik de Wiki mag geloven de grootste van Europa. Dus ik denk dat het qua vertrouwen wel goed zit.

[ Voor 28% gewijzigd door aex351 op 26-06-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
aex351 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 00:06:
[...]

Is het dan niet zo dat je domeinnaam gegevens niet afgeschermd worden?
[...]

Wiki mag geloven de grootste van Europa. Dus ik denk dat het qua vertrouwen wel goed zit.
Domeinen vallen buiten de scope, ze leveren alleen machines met IP adressen.

Ze zijn inderdaad een grote speler, ik gebruik ze al jaren, omdat ze unlimited bandwith hebben en ik veel met streaming media servers werk. Dankzij deze thread zag ik dat contabo ook unlimited bandwith heeft, dus ben die nu aan het testen.

Verder gebruik ik Vultr, simpelweg omdat je bij Digital Ocean belasting betaald (BTW) en daar heb ik geen trek in voor servers die buiten NL draaien. (bioj OVH ook belastingvrij als je in canada/USA account aanmaakt). Upcloud gebruik ik voor pure performance, de disk IOPS die hun bieden zijn merkbaar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Volgens EU wetgeving moet er omzetbelasting betaald worden als je digitale diensten aan EU burgers levert.

Dit is gewoon fraude en belastingontduiking als jij doelbewust een US account aanmaakt met valse gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
GrooV schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:43:
Volgens EU wetgeving moet er omzetbelasting betaald worden als je digitale diensten aan EU burgers levert.

Dit is gewoon fraude en belastingontduiking als jij doelbewust een US account aanmaakt met valse gegevens
Ik werk 100% legaal volgens de regels, geen idee waar jij vandaan komt maar misschien heb je iets meer informatie nodig voordat je zulke uitspraken doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jow1 op 19-07-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

FreshMaker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:32:
De 4core/8GB is ook interessant om mijn plexserver buitenshuis te gaan plaatsen.

icm een google-drive unlimited werkt dat prima ( momenteel op mijn budget seedbox ook )

Qua prijs scheelt Contabo inderdaad ook erg veel. Zeker in vergelijking met TransIP. Ik zie dat een VPS S SSD + Plesk Web Pro €14.48 kost. Dat is een paar euro goedkoper dan OVH. Maar je krijgt dan wel een snapshot gratis erbij. Bij OVH is dat optioneel.

Zou je een benchmark script op je VPS willen draaien?

code:
1
wget --no-check-certificate https://serverbench.net/bench.sh -O - -o /dev/null|bash

en
code:
1
(wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash; wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash) 2>&1 | tee nench.log

Ter referentie. Mijn TransIP X4 VPS geeft dit als output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
[root@anoniem]# wget --no-check-certificate https://serverbench.net/bench.sh -O - -o /dev/null|bash
----------------------------------------------------------------------
CPU model            : Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
Number of cores      : 2
CPU frequency        : 2593.906 MHz
Total size of Disk   : 149.5 GB (37.3 GB Used)
Total amount of Mem  : 3789 MB (837 MB Used)
Total amount of Swap : 1023 MB (0 MB Used)
System uptime        : 5 days, 2 hour 34 min
Load average         : 0.00, 0.01, 0.05
OS                   : CentOS 7.8.2003
Arch                 : x86_64 (64 Bit)
Kernel               : 3.10.0-862.6.3.el7.x86_64
I/O speed(1st run)   : 561 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 556 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 559 MB/s
Average I/O speed    : 558.7 MB/s
Node Name                       IPv4 address            Download Speed
CacheFly                        205.234.175.175         62.3MB/s
Linode, Tokyo, JP               anoniem-ip
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            8.33MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           57.9MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           47.1MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             7.34MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           9.77MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          8.47MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            58.3MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           6.35MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          6.00MB/s
Node Name                       IPv6 address            Download Speed
Linode, Atlanta, GA             2600:3c02::4b           8.33MB/s
Linode, Dallas, TX              2600:3c00::4b           8.45MB/s
Linode, Newark, NJ              2600:3c03::4b           14.9MB/s
Linode, Singapore, SG           2400:8901::4b           8.26MB/s
Linode, Tokyo, JP
Softlayer, San Jose, CA         2607:f0d0:2601:2a::4    7.13MB/s
Softlayer, Washington, WA       2607:f0d0:3006:6c::4    11.5MB/s
Softlayer, Paris, FR            2a03:8180:1301:8::4     28.9MB/s
Softlayer, Singapore, SG        2401:c900:1101:8::2     6.90MB/s
Softlayer, Tokyo, JP            2401:c900:1001:16::4    4.80MB/s
[root@anoniem]#

[root@anoniem]# (wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash; wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash) 2>&1 | tee nench.log
-------------------------------------------------
 nench.sh v2019.07.20 -- https://git.io/nench.sh
 benchmark timestamp:    2020-06-27 16:42:58 UTC

Processor:    Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
CPU cores:    2
Frequency:    2593.906 MHz
RAM:          3.7G
Swap:         1.0G
Kernel:       Linux 3.10.0-862.6.3.el7.x86_64 x86_64

Disks:
loop0    100G  HDD
loop1      2G  HDD
vda    150G  HDD

CPU: SHA256-hashing 500 MB
    2.228 seconds
CPU: bzip2-compressing 500 MB
    5.627 seconds
CPU: AES-encrypting 500 MB
    1.346 seconds

ioping: seek rate
    min/avg/max/mdev = 173.7 us / 359.5 us / 6.37 ms / 170.4 us
ioping: sequential read speed
    generated 3.99 k requests in 5.00 s, 996.8 MiB, 797 iops, 199.3 MiB/s

dd: sequential write speed
    1st run:    526.43 MiB/s
    2nd run:    535.96 MiB/s
    3rd run:    532.15 MiB/s
    average:    531.51 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    anoniem-ip.xxxx

Cachefly CDN:         102.76 MiB/s
    Leaseweb (NL):        94.29 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   9.20 MiB/s
    Online.net (FR):      57.51 MiB/s
    OVH BHS (CA):         9.77 MiB/s

IPv6 speedtests
    your IPv6:    anoniem-ip:xxxx

Leaseweb (NL):        73.13 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   9.27 MiB/s
    Online.net (FR):      46.05 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.81 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-06-27 16:44:21 UTC

Processor:    Westmere E56xx/L56xx/X56xx (Nehalem-C)
Frequency:    2593.906 MHz
RAM:          3.7G
Swap:         1.0G
Kernel:       Linux 3.10.0-862.6.3.el7.x86_64 x86_64

Disks:
loop0    100G  HDD
loop1      2G  HDD
vda    150G  HDD

2.121 seconds
    5.236 seconds
    1.375 seconds

min/avg/max/mdev = 179.3 us / 385.7 us / 17.7 ms / 289.2 us
    generated 4.43 k requests in 5.00 s, 1.08 GiB, 885 iops, 221.4 MiB/s

1st run:    528.34 MiB/s
    2nd run:    525.47 MiB/s
    3rd run:    532.15 MiB/s
    average:    528.65 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         98.95 MiB/s
    Leaseweb (NL):        72.15 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   9.47 MiB/s
    Online.net (FR):      44.31 MiB/s
    OVH BHS (CA):         8.86 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        52.80 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   8.79 MiB/s
    Online.net (FR):      46.19 MiB/s
    OVH BHS (CA):         9.89 MiB/s

@Jow1 zie dat jij ook meerdere VPS'en hebt. Zou je deze benchmarks ook willen draaien? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
Jow1 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ik werk 100% legaal volgens de regels, geen idee waar jij vandaan komt maar misschien heb je iets meer informatie nodig voordat je zulke uitspraken doet. Tweaker tips zijn niet voor jou weggelegd :)
Alle bedrijven die digitale goederen aan EU burgers leveren zijn verplicht om BTW/omzet belasting te heffen.

Als jij als EU burger dus geen BTW betaald over digitale goederen/diensten ben je dus NIET legaal bezig. Dat het kan wil niet zeggen dat het mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
GrooV schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Alle bedrijven die digitale goederen aan EU burgers leveren zijn verplicht om BTW/omzet belasting te heffen.

Als jij als EU burger dus geen BTW betaald over digitale goederen/diensten ben je dus NIET legaal bezig. Dat het kan wil niet zeggen dat het mag
Ja het heeft weinig zin om hier met modder te gaan gooien. Ben ik een bedrijf? ben ik particulier? verkoop ik in NL? in EU? verkoop ik aan particuleren? B2B?..

[ Voor 6% gewijzigd door Jow1 op 19-07-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
aex351 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:01:

@Jow1 zie dat jij ook meerdere VPS'en hebt. Zou je deze benchmarks ook willen draaien? :)
ga ik doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Jow1 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Ja het heeft weinig zin om hier met modder te gaan gooien. Ben ik een bedrijf? ben ik particulier? verkoop ik in NL? in EU? verkoop ik aan particuleren? B2B?.. gewoon niet zo dom wat kreten roepen als je niet weet waar de klepel hangt...
Ik zeg toch ook diensten aan burgers leveren... bedrijven zijn geen burgers.

Maar goed, veel plezier met je btw vrije VPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
GrooV schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zeg toch ook diensten aan burgers leveren... bedrijven zijn geen burgers.

Maar goed, veel plezier met je btw vrije VPS
Jij ook :) nog een paar jaar belastingrecht en je komt er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:37
Hierbij de output van mijn servertje bij Hetzner.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
CPU model            : Intel Xeon Processor (Skylake, IBRS)
CPU frequency        : 2099.998 MHz
Total size of Disk   : 155.0 GB (21.1 GB Used)
Total amount of Mem  : 7786 MB (2592 MB Used)
Total amount of Swap : 0 MB (0 MB Used)
System uptime        : 35 days, 7 hour 42 min
Load average         : 0.12, 0.07, 0.06
OS                   : Ubuntu 18.04.4 LTS
Kernel               : 4.15.0-101-generic
I/O speed(1st run)   : 681 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 737 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 762 MB/s
Average I/O speed    : 726.7 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         88.4MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            8.88MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           86.4MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           72.1MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             11.9MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           11.4MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          9.83MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            81.9MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           4.14MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          3.72MB/s

Voor de grap ook mijn thuislab maar getest
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
CPU model            : Intel(R) Xeon(R) E-2224 CPU @ 3.40GHz
Number of cores      : 1
CPU frequency        : 3408.011 MHz
Total size of Disk   : 45.2 GB (8.6 GB Used)
Total amount of Mem  : 1905 MB (912 MB Used)
System uptime        : 40 days, 8 hour 39 min
Load average         : 0.54, 0.27, 0.19
Kernel               : 4.15.0-99-generic
I/O speed(1st run)   : 1.6 GB/s
I/O speed(2nd run)   : 1.7 GB/s
I/O speed(3rd run)   : 1.8 GB/s
Average I/O speed    : 1740.8 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         16.9MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            3.64MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           16.3MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           16.8MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             2.52MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           3.07MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          7.04MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            16.2MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           8.88MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          2.75MB/s
Linode, Atlanta, GA             2600:3c02::4b           1.02MB/s
Linode, Dallas, TX              2600:3c00::4b           984KB/s
Linode, Newark, NJ              2600:3c03::4b           1.29MB/s

[ Voor 36% gewijzigd door Charlie_Root op 28-06-2020 15:37 ]

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Jow1 op 19-07-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
[...]

Qua prijs scheelt Contabo inderdaad ook erg veel. Zeker in vergelijking met TransIP. Ik zie dat een VPS S SSD + Plesk Web Pro €14.48 kost. Dat is een paar euro goedkoper dan OVH. Maar je krijgt dan wel een snapshot gratis erbij. Bij OVH is dat optioneel.
Ik was al klant vanTransIP in 2002 ofzo, toen ik mijn dedicated server in hun colo had. Niets dan lof voor TransIP, maar een beetje tweaker gaat natuurlijk op zoek naar de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Eerlijk is eerlijk, als je geen zin hebt in gezeik (lees:je vind het moeilijk om linux problemen op te lossen), dan ga je naar TransIP. Maar als je TransIP ontgroeit bent, dan zijn er legio mogelijkheden voor super prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
FreshMaker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:32:

Bij Contabo ga je zeker geen spijt krijgen. Althans, bij mij werkt het prima. En als er iets is, is support goed en snel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jow1
edit

[ Voor 96% gewijzigd door Jow1 op 19-07-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

WeHoDo schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:57:
[...]
Bij Contabo ga je zeker geen spijt krijgen. Althans, bij mij werkt het prima. En als er iets is, is support goed en snel bereikbaar.
Zou je de benchmarks scripts willen draaien die ik gepost heb?
aex351 in "[VPS] Opzetten en onderhouden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
aex351 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Zou je de benchmarks scripts willen draaien die ik gepost heb?
aex351 in "[VPS] Opzetten en onderhouden"
Gaat een Contabo VPS - M SSD

CPU model : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 v4 @ 2.20GHz
Number of cores : 6
CPU frequency : 2199.996 MHz
Total size of Disk : 393.9 GB (2.7 GB Used)
Total amount of Mem : 15884 MB (1871 MB Used)
System uptime : 35 days, 16 hour 58 min
Load average : 0.04, 0.09, 0.13
Arch : x86_64 (64 Bit)
Kernel : 3.10.0-1127.8.2.el7.x86_64
I/O speed(1st run) : 99.5 MB/s
I/O speed(2nd run) : 107 MB/s
I/O speed(3rd run) : 107 MB/s
Average I/O speed : 104.5 MB/s
Node Name IPv4 address Download Speed
CacheFly 205.234.175.175 47.4MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG 139.162.23.4 4.74MB/s
Linode, London, UK 176.58.107.39 43.4MB/s
Linode, Frankfurt, DE 139.162.130.8 47.2MB/s
Linode, Fremont, CA 50.116.14.9 6.93MB/s
Softlayer, Dallas, TX 173.192.68.18 13.2MB/s
Softlayer, Seattle, WA 67.228.112.250 11.3MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE 159.122.69.4 41.0MB/s
Softlayer, Singapore, SG
Softlayer, HongKong, CN 119.81.130.170 1.47MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:34

Saven

Administrator

Mensen toevallig ook ervaring met Runcloud.io of iets dergelijks? Scheelt volgens mij erg in het benodigen van Linux kennis. Maar vraag me af hoe dat in de praktijk werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Zou je een benchmark script op je VPS willen draaien?
Contabo VPS S
Geen plesk oid draaiend

code:
1
wget --no-check-certificate https://serverbench.net/bench.sh -O - -o /dev/null|bash

en

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
CPU model            : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 v3 @ 2.40GHz
Number of cores      : 4
CPU frequency        : 2399.996 MHz
Total size of Disk   : 195.9 GB (4.2 GB Used)
Total amount of Mem  : 7961 MB (200 MB Used)
Total amount of Swap : 2047 MB (0 MB Used)
System uptime        : 1 days, 21 hour 10 min
Load average         : 0.00, 0.00, 0.00
OS                   : Ubuntu 20.04 LTS
Kernel               : 5.4.0-39-generic
I/O speed(1st run)   : 92.0 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 106 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 102 MB/s
Average I/O speed    : 100.0 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         23.7MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG
Linode, London, UK              176.58.107.39           23.3MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           23.8MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             7.40MB/s
Softlayer, Dallas, TX
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          554KB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            16.2MB/s
Softlayer, Singapore, SG
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          4.85MB/s

code:
1
(wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash; wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash) 2>&1 | tee nench.log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
 benchmark timestamp:    2020-06-28 16:37:22 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 v3 @ 2.40GHz
CPU cores:    4
Frequency:    2399.996 MHz
RAM:          7.8Gi
Swap:         2.0Gi
Kernel:       Linux 5.4.0-39-generic x86_64

Disks:
sda    200G  HDD

4.468 seconds
    6.265 seconds
    1.855 seconds

min/avg/max/mdev = 37.5 us / 69.7 us / 28.2 ms / 138.1 us
    generated 13.2 k requests in 5.00 s, 3.21 GiB, 2.63 k iops, 657.5 MiB/s

1st run:    140.19 MiB/s
    2nd run:    83.73 MiB/s
    3rd run:    127.79 MiB/s
    average:    117.24 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    167.86.120.xxxx

Cachefly CDN:         23.40 MiB/s
    Leaseweb (NL):        20.33 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   0.61 MiB/s
    Online.net (FR):      2.03 MiB/s
    OVH BHS (CA):         4.91 MiB/s

No IPv6 connectivity detected

benchmark timestamp:    2020-06-28 16:38:59 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 v3 @ 2.40GHz
Frequency:    2399.996 MHz
RAM:          7.8Gi
Swap:         2.0Gi
Kernel:       Linux 5.4.0-39-generic x86_64

Disks:
sda    200G  HDD

4.402 seconds
    6.761 seconds
    1.972 seconds

min/avg/max/mdev = 33.3 us / 58.2 us / 19.5 ms / 112.4 us
    generated 13.5 k requests in 5.00 s, 3.30 GiB, 2.70 k iops, 674.8 MiB/s

1st run:    156.40 MiB/s
    2nd run:    99.18 MiB/s
    3rd run:    85.54 MiB/s
    average:    113.71 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    167.86.120.xxxx

Cachefly CDN:         23.45 MiB/s
    Leaseweb (NL):        23.12 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   6.06 MiB/s
    Online.net (FR):      1.99 MiB/s
    OVH BHS (CA):         16.64 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:38:
Mensen toevallig ook ervaring met Runcloud.io of iets dergelijks? Scheelt volgens mij erg in het benodigen van Linux kennis. Maar vraag me af hoe dat in de praktijk werkt :)
Zo zijn er meer:
- Serverpilot
- Laravel Forge
- Cloudways
- Ploi (Nederlandse tent)

Wij hebben zakelijk heel wat servers met Serverpilot en Forge draaien. Werkt prima en is ook een beetje gemak. Je server wordt gewoon geconfigureerd (provisioning) en daarna kan je via een webinterface je server beheren; sites/databases aanmaken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:34

Saven

Administrator

royduin schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Zo zijn er meer:
- Serverpilot
- Laravel Forge
- Cloudways
- Ploi (Nederlandse tent)

Wij hebben zakelijk heel wat servers met Serverpilot en Forge draaien. Werkt prima en is ook een beetje gemak. Je server wordt gewoon geconfigureerd (provisioning) en daarna kan je via een webinterface je server beheren; sites/databases aanmaken etc.
Ah ja, thanks. Ploi kende ik nog niet. Ziet er wel uit als een wat kleinere toko though.

Laravel Forge mijd ik ook liever. Heb 't idee dat het beetje een side project is van die Laravel dude en vermoed dat die software niet dezelfde aandacht krijgt als Runcloud of Serverpilot.

Serverpilot en Cluodways ga ik ook eens checken :) Maar ik weet niet of dat lekker gaat bij TransIP. Runcloud sowieso wel volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 28-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53

duderuud

Sliden is koel

Een van mijn servers bij Hetzner (CCX21):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Total size of Disk   : 151.0 GB (74.0 GB Used)
Total amount of Mem  : 15662 MB (13454 MB Used)
System uptime        : 15 days, 8 hour 46 min
Load average         : 0.24, 0.18, 0.16
Kernel               : 4.15.0-106-generic
I/O speed(1st run)   : 744 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 846 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 779 MB/s
Average I/O speed    : 789.7 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         107MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            12.9MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           107MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           138MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             7.06MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           10.8MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          9.53MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            76.4MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           8.85MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          6.96MB/s
Linode, Atlanta, GA             2600:3c02::4b           20.8MB/s
Linode, Dallas, TX              2600:3c00::4b           17.7MB/s
Linode, Newark, NJ              2600:3c03::4b           26.1MB/s
Linode, Singapore, SG           2400:8901::4b           12.8MB/s
Linode, Tokyo, JP
Softlayer, San Jose, CA         2607:f0d0:2601:2a::4    4.23MB/s
Softlayer, Washington, WA       2607:f0d0:3006:6c::4    14.1MB/s
Softlayer, Paris, FR            2a03:8180:1301:8::4     59.7MB/s
Softlayer, Singapore, SG        2401:c900:1101:8::2     9.14MB/s
Softlayer, Tokyo, JP            2401:c900:1001:16::4    2.99MB/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
 benchmark timestamp:    2020-06-28 22:51:35 UTC

Processor:    Intel Xeon Processor (Skylake, IBRS)
Frequency:    2099.998 MHz
RAM:          15G
Swap:         -
Kernel:       Linux 4.15.0-106-generic x86_64

Disks:
sda  152.6G  HDD

2.844 seconds
    4.911 seconds
    0.970 seconds
    min/avg/max/mdev = 148.1 us / 312.7 us / 10.2 ms / 140.5 us
    generated 5.31 k requests in 5.00 s, 1.30 GiB, 1.06 k iops, 265.4 MiB/s

1st run:    754.36 MiB/s
    2nd run:    829.70 MiB/s
    3rd run:    789.64 MiB/s
    average:    791.23 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    78.47.xxx.xxxx

Cachefly CDN:         95.15 MiB/s
    Leaseweb (NL):        81.86 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   8.38 MiB/s
    Online.net (FR):      56.94 MiB/s
    OVH BHS (CA):         17.85 MiB/s

IPv6 speedtests
    your IPv6:    2a01:4f8:xxx:xxxx

Leaseweb (NL):        103.89 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   10.07 MiB/s
    Online.net (FR):      87.01 MiB/s
    OVH BHS (CA):         24.46 MiB/s

[ Voor 13% gewijzigd door duderuud op 29-06-2020 01:27 . Reden: Type VPS toegevoegd ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

duderuud schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:54:
Een van mijn servers bij Hetzner:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Total size of Disk   : 151.0 GB (74.0 GB Used)
Total amount of Mem  : 15662 MB (13454 MB Used)
System uptime        : 15 days, 8 hour 46 min
Load average         : 0.24, 0.18, 0.16
Kernel               : 4.15.0-106-generic
I/O speed(1st run)   : 744 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 846 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 779 MB/s
Average I/O speed    : 789.7 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         107MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            12.9MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           107MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           138MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             7.06MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           10.8MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          9.53MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            76.4MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           8.85MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          6.96MB/s
Linode, Atlanta, GA             2600:3c02::4b           20.8MB/s
Linode, Dallas, TX              2600:3c00::4b           17.7MB/s
Linode, Newark, NJ              2600:3c03::4b           26.1MB/s
Linode, Singapore, SG           2400:8901::4b           12.8MB/s
Linode, Tokyo, JP
Softlayer, San Jose, CA         2607:f0d0:2601:2a::4    4.23MB/s
Softlayer, Washington, WA       2607:f0d0:3006:6c::4    14.1MB/s
Softlayer, Paris, FR            2a03:8180:1301:8::4     59.7MB/s
Softlayer, Singapore, SG        2401:c900:1101:8::2     9.14MB/s
Softlayer, Tokyo, JP            2401:c900:1001:16::4    2.99MB/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
 benchmark timestamp:    2020-06-28 22:51:35 UTC

Processor:    Intel Xeon Processor (Skylake, IBRS)
Frequency:    2099.998 MHz
RAM:          15G
Swap:         -
Kernel:       Linux 4.15.0-106-generic x86_64

Disks:
sda  152.6G  HDD

2.844 seconds
    4.911 seconds
    0.970 seconds
    min/avg/max/mdev = 148.1 us / 312.7 us / 10.2 ms / 140.5 us
    generated 5.31 k requests in 5.00 s, 1.30 GiB, 1.06 k iops, 265.4 MiB/s

1st run:    754.36 MiB/s
    2nd run:    829.70 MiB/s
    3rd run:    789.64 MiB/s
    average:    791.23 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    78.47.xxx.xxxx

Cachefly CDN:         95.15 MiB/s
    Leaseweb (NL):        81.86 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   8.38 MiB/s
    Online.net (FR):      56.94 MiB/s
    OVH BHS (CA):         17.85 MiB/s

IPv6 speedtests
    your IPv6:    2a01:4f8:xxx:xxxx

Leaseweb (NL):        103.89 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   10.07 MiB/s
    Online.net (FR):      87.01 MiB/s
    OVH BHS (CA):         24.46 MiB/s
Welk pakket is dat? (zonder deze vermelding is het nogal lastig vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53

duderuud

Sliden is koel

Oorspronkelijke post aangepast

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gisteren Fail2Ban opgezet ( zag er iig gemakkelijk uit ;) )
Maar 'werkt' het dan ook ?

instellingen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[DEFAULT]
# Ban for X amount of time
bantime = 604800
findtime = 3600
[sshd]
enabled = true
port = 22
filter = sshd
logpath = /var/log/auth.log
maxretry = 3
ignoreip = 84.26.100.xxx
banaction = ufw

status :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Status for the jail: sshd
|- Filter
|  |- Currently failed: 1
|  |- Total failed:     11
|  `- File list:        /var/log/auth.log
`- Actions
   |- Currently banned: 3
   |- Total banned:     3
   `- Banned IP list:   112.85.42.94 73.62.252.237 49.88.112.69

rootlogin staat sowieso al uit, maar die zie ik in de auth.log voorbijkomen, net als wat losse usernamen ( honey, admin, user )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
FreshMaker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:26:
Gisteren Fail2Ban opgezet ( zag er iig gemakkelijk uit ;) )
Maar 'werkt' het dan ook ?

instellingen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[DEFAULT]
# Ban for X amount of time
bantime = 604800
findtime = 3600
[sshd]
enabled = true
port = 22
filter = sshd
logpath = /var/log/auth.log
maxretry = 3
ignoreip = 84.26.100.xxx
banaction = ufw

status :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Status for the jail: sshd
|- Filter
|  |- Currently failed: 1
|  |- Total failed:     11
|  `- File list:        /var/log/auth.log
`- Actions
   |- Currently banned: 3
   |- Total banned:     3
   `- Banned IP list:   112.85.42.94 73.62.252.237 49.88.112.69

rootlogin staat sowieso al uit, maar die zie ik in de auth.log voorbijkomen, net als wat losse usernamen ( honey, admin, user )
Of het werkt, ja dus :) Ziet er goed uit. Zonder een echte firewall zul je altijd failed attempts zien. Zet hem dus niet "te strak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nja, zolang ik er maar in kom, dat de rest van de wereld op de banlijst staat ;)

zoals meer zaken had ik meer instellingen en kopzorgen verwacht.
Maar dit was het spreekwoordelijke eitje ...
Moest alleen de banaction nog toevoegen aan ufw

volgende stap : sendmail opzetten en wat rapportages automatiseren

* sendmail werkt

Laat niemand roepen dat Linux moeilijk is :+ ( overconfidence much ... )

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 29-06-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie bij de benchmarken hierboven wel hele oude CPU's staan. Argeweb heeft bij alle mijn VPS geupgrade naar de Intel Xeon Gold als ik in de specs kijk. Ik merk duidelijk het verschil tussen voorheen en nu de Intel Xeon Gold. Daarvoor hadden we geloof ik Xeon E5 26xx V4.
Ik had ooit een VPS draaien bij Hertzner maar ben blij dat ik nu bij Argeweb draai. Heb al paar keren upgrades mogen ontvangen qua CPU. Bij Hertzner was het vaak ouwe meuk waar je nog op werkte. Via HD Sentinel kwam ik schijven tegen met 0% life remaining, maar ook de server viel qua verbinding regelmatig weg of had lags. Zoals ik bij Argeweb een goede en stabiele internet upload heb, had ik dat regelmatig niet bij Hertzner.
Ik vind ook dat de server zeer stabiel en snel zijn van Argeweb.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
itsalex schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:48:
Ik zie bij de benchmarken hierboven wel hele oude CPU's staan. Argeweb heeft bij alle mijn VPS geupgrade naar de Intel Xeon Gold als ik in de specs kijk. Ik merk duidelijk het verschil tussen voorheen en nu de Intel Xeon Gold. Daarvoor hadden we geloof ik Xeon E5 26xx V4.
Ik had ooit een VPS draaien bij Hertzner maar ben blij dat ik nu bij Argeweb draai. Heb al paar keren upgrades mogen ontvangen qua CPU. Bij Hertzner was het vaak ouwe meuk waar je nog op werkte. Via HD Sentinel kwam ik schijven tegen met 0% life remaining, maar ook de server viel qua verbinding regelmatig weg of had lags. Zoals ik bij Argeweb een goede en stabiele internet upload heb, had ik dat regelmatig niet bij Hertzner.
Voor wat ik met de VPS doe is een CPU niet zo heel erg van belang. Als ik daarnaast kijk naar het kostenplaatje ben ik meer dan het dubbele(!) (bijna 3x zo veel zelfs) kwijt bij Argeweb tegenover Hetzner. Dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik zie bij de benchmarken hierboven wel hele oude CPU's staan.
Om heel eerlijk te zijn, boeit me dat ( vooralsnog ) niet zoveel

Er zal met een nieuwe config meer te behalen zijn, maar daar betaal je ook voor.
voor 5€/m kan ik thuis geen server draaien met dezelfde specs en 'garantie'

Als ik voor mijzelf zoiets aanschaf, kost me dat 1000 / 1500€ en maandelijks een kleine 15 tot 25€ aan energiekosten.
Dan ga je afwegen 'waarvoor' en hoe belangrijk is het ?
mijn waarvoor :

Leren omgaan met, ik werk vooral clientside en assisteer handson met onze infrastructuur op het bedrijf.
Storingen en onderhoud, 90% wordt door een externe partij gedaan, maar die hebben ook niet alle 'gevoel' bij wat er gedaan wordt ( hun kennis is puur op de machinerie, niet de uiteindelijke inzet )

Verschillende keren al meegemaakt dat mijn minimale kennis van linux voldoende was om het weer aan de gang te krijgen.
( de externe partij heeft één linux-kenner :| en is dus niet altijd beschikbaar voor kleine dingetjes )
Op deze manier met een VPS kan je veilig prutsen zonder ergens een configuratie om zeep te helpen :+

Is het belangrijk .. neuh ,,, ik heb de afgelopen week al en keer of 5 op de 'reinstall' knop gedrukt :+
Elke keer weer kom ik wat nieuws tegen wat ik 'wil' gebruiken, maar door ( eerder genoemde) misconfiguratie voelt het niet goed :) dus rinse and repeat

Moet het serieus zijn, en 100% werken, ja dan ga ik kijken op de high-end kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:13
Kom maar op met de output van je server bij Argeweb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28
Saven schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:41:
[...]

Ah ja, thanks. Ploi kende ik nog niet. Ziet er wel uit als een wat kleinere toko though.

Laravel Forge mijd ik ook liever. Heb 't idee dat het beetje een side project is van die Laravel dude en vermoed dat die software niet dezelfde aandacht krijgt als Runcloud of Serverpilot.

Serverpilot en Cluodways ga ik ook eens checken :) Maar ik weet niet of dat lekker gaat bij TransIP. Runcloud sowieso wel volgens mij.
Laravel bestaat uit meer dan 1 persoon, inmiddels 4 werknemers volgens mij en er wordt lekker gesleuteld aan Forge, hier een aantal updates: https://blog.laravel.com. Denk dat er misschien zelfs meer mensen Forge gebruiken dan Runcloud.

Maar probeer ze eens uit en kijk wat het beste bij je past. Cloudways vonden wij weer helemaal niets en alle nieuwe servers maken we op Forge aan ipv Serverpilot. Sowieso werken ze allemaal met TransIP, maakt niet uit waar je VPS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
kuipje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Mijn Windows Server VPS geeft een Intel Xeon Gold 6136 aan en zal straks eens kijken wat er bij de Linux VPS aanwezig is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

kuipje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:20:
[...]

@itsalex ben ook benieuwd naar de output van de 2 benchmark scripts op je Argeweb VPS. Het draaien ervan kost je max. een paar minuten. Denk aan de hand van zo'n benchmark script kan je het e.e.a. echt vergelijken. Puur afgaan op een CPU lijkt me daarin lastiger.

@Jow1 Zou jij die ook nog willen draaien op jouw VPS'en? (met name de OVH Cloud VPS)

[ Voor 13% gewijzigd door aex351 op 30-06-2020 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 08:39
Omdat ik TransIP iets te duur vond worden voor mijn doeleinden, ben ik rond gaan kijken naar een (Nederlandse) VPS.
Daarbij ben ik op Mihos gestuit.
Kleine partij uit Almere. Ik heb daar de 2GB variant voor 9 euro excl. BTW afgenomen.
Nadeel is dat ze nog geen IPv6 ondersteunen, maar dat schijnt binnen enkele maanden te komen.
Voor wie het interessant vindt heb ik daar de benchmark ook op gedraaid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
CPU model            : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v4 @ 3.50GHz
CPU frequency        : 3600.830 MHz
Total size of Disk   : 50.0 GB (9.7 GB Used)
Total amount of Mem  : 2048 MB (634 MB Used)
Total amount of Swap : 256 MB (256 MB Used)
System uptime        : 67 days, 23 hour 30 min
Load average         : 0.01, 0.02, 0.05
OS                   : CentOS 7.8.2003
Kernel               : 3.10.0
I/O speed(1st run)   : 72.1 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 326 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 1.2 GB/s
Average I/O speed    : 542.3 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         41.0MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            5.25MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           47.1MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           45.7MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             5.51MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           6.94MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          6.36MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            44.6MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           6.27MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          5.90MB/s

en

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
[root@server ~]# (wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash; wget -qO- wget.racing/nench.sh | bash) 2>&1 | tee nench.log
 benchmark timestamp:    2020-06-30 13:39:18 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v4 @ 3.50GHz
Frequency:    3478.210 MHz
RAM:          2.0G
Swap:         256M
Kernel:       Linux 3.10.0 x86_64

Disks:
ploop56625     50G  HDD

1.366 seconds
    4.517 seconds
    1.272 seconds

min/avg/max/mdev = 32.7 us / 40.4 us / 202.4 ms / 591.4 us
    generated 19.4 k requests in 5.00 s, 4.75 GiB, 3.89 k iops, 972.2 MiB/s

1st run:    148.77 MiB/s
    2nd run:    73.72 MiB/s
    3rd run:    78.49 MiB/s
    average:    100.33 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    109.237.213.xxxx

Cachefly CDN:         38.18 MiB/s
    Leaseweb (NL):        44.00 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   6.98 MiB/s
    Online.net (FR):      44.84 MiB/s
    OVH BHS (CA):         7.78 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-06-30 13:40:43 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-1620 v4 @ 3.50GHz
Frequency:    3599.975 MHz
RAM:          2.0G
Swap:         256M
Kernel:       Linux 3.10.0 x86_64

Disks:
ploop56625     50G  HDD

1.376 seconds
    4.356 seconds
    1.332 seconds

min/avg/max/mdev = 32.5 us / 48.3 us / 227.8 ms / 1.21 ms
    generated 7.54 k requests in 5.00 s, 1.84 GiB, 1.51 k iops, 377.1 MiB/s

1st run:    1239.78 MiB/s
    2nd run:    1144.41 MiB/s
    3rd run:    421.52 MiB/s
    average:    935.24 MiB/s

IPv4 speedtests
    your IPv4:    109.237.213.xxxx

Cachefly CDN:         42.95 MiB/s
    Leaseweb (NL):        47.42 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   7.70 MiB/s
    Online.net (FR):      36.20 MiB/s
    OVH BHS (CA):         7.98 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nieuwe Contabo VPS S SSD + Plesk. De benchmarks komen overheen met de eerder hier geposte benchmarks van andere en ook van wat ik op andere websites lees. Ik vind de I/O disk snelheid (100 MB/s) voor een SSD wat aan de langzame kant. Het schijnt dat hier standaard een limiet op wordt gezet en dat dit via de helpdesk eraf gehaald kan worden.

Edit: inmiddels heb ik alles gemigreerd van mijn TransIP BladeVPS PureSSD X4 (met Plesk Web Pro) server naar Contabo VPS S SSD (met Plesk Web Pro). Het scheelt zo'n 18,05 euro per maand (van 33,28 euro naar 14,95). Dus ik bespaar zo'n 219,96 euro op jaarbasis.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
CPU model            : Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 v4 @ 2.20GHz
CPU frequency        : 2199.998 MHz
Total size of Disk   : 195.9 GB (5.9 GB Used)
Total amount of Mem  : 7976 MB (468 MB Used)
Total amount of Swap : 2047 MB (0 MB Used)
System uptime        : 0 days, 0 hour 41 min
Load average         : 0.00, 0.07, 0.09
Kernel               : 4.15.0-108-generic
I/O speed(1st run)   : 84.4 MB/s
I/O speed(2nd run)   : 107 MB/s
I/O speed(3rd run)   : 107 MB/s
Average I/O speed    : 99.5 MB/s
CacheFly                        205.234.175.175         23.9MB/s
Linode, Tokyo, JP
Linode, Singapore, SG           139.162.23.4            7.66MB/s
Linode, London, UK              176.58.107.39           21.4MB/s
Linode, Frankfurt, DE           139.162.130.8           23.8MB/s
Linode, Fremont, CA             50.116.14.9             9.21MB/s
Softlayer, Dallas, TX           173.192.68.18           10.2MB/s
Softlayer, Seattle, WA          67.228.112.250          11.9MB/s
Softlayer, Frankfurt, DE        159.122.69.4            2.85MB/s
Softlayer, Singapore, SG        119.81.28.170           3.22MB/s
Softlayer, HongKong, CN         119.81.130.170          7.23MB/s
Linode, Atlanta, GA             2600:3c02::4b           12.4MB/s
Linode, Dallas, TX              2600:3c00::4b           10.2MB/s
Linode, Newark, NJ              2600:3c03::4b
Linode, Singapore, SG           2400:8901::4b           7.99MB/s
Linode, Tokyo, JP
Softlayer, San Jose, CA         2607:f0d0:2601:2a::4    9.99MB/s
Softlayer, Washington, WA       2607:f0d0:3006:6c::4    15.8MB/s
Softlayer, Paris, FR            2a03:8180:1301:8::4     19.2MB/s
Softlayer, Singapore, SG        2401:c900:1101:8::2     7.25MB/s
Softlayer, Tokyo, JP            2401:c900:1001:16::4    5.94MB/s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
 benchmark timestamp:    2020-06-30 14:53:27 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 v4 @ 2.20GHz
Frequency:    2199.998 MHz
RAM:          7.8G
Swap:         2.0G
Kernel:       Linux 4.15.0-108-generic x86_64

Disks:
sda    200G  HDD

5.513 seconds
    7.702 seconds
    2.029 seconds

min/avg/max/mdev = 36.7 us / 76.8 us / 13.2 ms / 128.4 us
    generated 19.6 k requests in 5.00 s, 4.78 GiB, 3.92 k iops, 979.1 MiB/s

1st run:    149.73 MiB/s
    2nd run:    102.04 MiB/s
    3rd run:    102.04 MiB/s
    average:    117.94 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         23.68 MiB/s
    Leaseweb (NL):        23.41 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   10.12 MiB/s
    Online.net (FR):      14.68 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.60 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        22.53 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   11.08 MiB/s
    Online.net (FR):      22.28 MiB/s
    OVH BHS (CA):         16.51 MiB/s

benchmark timestamp:    2020-06-30 14:55:24 UTC

Processor:    Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630 v4 @ 2.20GHz
Frequency:    2199.998 MHz
RAM:          7.8G
Swap:         2.0G
Kernel:       Linux 4.15.0-108-generic x86_64

Disks:
sda    200G  HDD

4.459 seconds
    7.338 seconds
    2.005 seconds

min/avg/max/mdev = 38.5 us / 78.0 us / 20.4 ms / 246.5 us
    generated 19.5 k requests in 5.00 s, 4.75 GiB, 3.89 k iops, 973.7 MiB/s

1st run:    153.54 MiB/s
    2nd run:    102.04 MiB/s
    3rd run:    102.04 MiB/s
    average:    119.21 MiB/s

IPv4 speedtests

Cachefly CDN:         23.75 MiB/s
    Leaseweb (NL):        23.02 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   1.12 MiB/s
    Online.net (FR):      19.30 MiB/s
    OVH BHS (CA):         10.03 MiB/s

IPv6 speedtests

Leaseweb (NL):        22.85 MiB/s
    Softlayer DAL (US):   12.52 MiB/s
    Online.net (FR):      22.59 MiB/s
    OVH BHS (CA):         11.44 MiB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Herinstalleren jullie wel je VPS nadat je een benchmark vanaf een onbekende bron draait? Lijkt me niet verstandig om dit te doen op een VPS die in gebruik is.

Helemaal met wget --no-check-certificate

[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 01-07-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

GrooV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:34:
Herinstalleren jullie wel je VPS nadat je een benchmark vanaf een onbekende bron draait? Lijkt me niet verstandig om dit te doen op een VPS die in gebruik is.

Helemaal met wget --no-check-certificate
Nee, dat is nogal extreem. De code van de twee benchmark scripts zijn open source. Deze had ik kort bekeken voordat ik er gebruik van maakte en er was weinig aan op te merken. Het gebruik van --no-check-certificate kan je waarschijnlijk ook weglaten. Denk dat de auteur dit puur in het voorbeeld heeft gezet voor gebruiksgemak. Mocht je SSL issues hebben dan zullen gebruikers met minder kennis waarschijnlijk reageren met: script werkt niet. Net als dat jij nu reageert met: doe je wel even je hele server herinstalleren.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste