Toon posts:

isa vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een ISA kaart een vertragende factor in de pc zijn?
In mijn geval een AWE 64.

Ik heb geen problemen met mijn pc. Ik zat me dat gewoon af te vragen.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Aangezien de doorvorsnelheid van ISA lager is dan PCI kan dit het geval zijn. Als je je ISA slot tenminste gebruikt.
Maar ligt r denk ik ook weer aan wat je erin hebt zitten. een geluidskaart maakt misschien niet zoveel uit, als je er nou een videokaart in had zitten was het een aardige vertragingsfactor.

Signature

Verwijderd

Normaal gesproken heeft ISA (bijna) geen impact op je systeem. De busklok wordt van de PCI gehaald (en vervolgens gedeeld, zodat je ongeveer op 8MHz uitkomt). Eventuele I/O en interrupt requests zullen wel wat invloed hebben, maar gezien veel data overdracht gewoon via DMA kanalen gaat zal dit ook niet dusdanig zijn dat je het merkt.

Toch jammer dat je op huidige moederborden geen ISA meer tegenkomt. Bijv. een AWE32/64 of Terratec EWS64XL is toch een leuk kaartje...

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wou ik even weten. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 25 juli 2001 15:42 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Toch jammer dat je op huidige moederborden geen ISA meer tegenkomt. Bijv. een AWE32/64 of Terratec EWS64XL is toch een leuk kaartje...
ja of die *&^@&# ISA SCSI kaartjes die je bij de Mustek 6000SP en 12000SP krijgt :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Leveren ze daar tegenwoordig nog een ISA kaart bij :?
Jemig, wat stom....

Maar een ISA kaart zefl kan geen hoge snelheden halen, maar vertraagd de rest verder niet

Verwijderd

ISA vertraagt helemaal geen systeemperformance,..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 25 juli 2001 17:44 schreef killerb het volgende:
Leveren ze daar tegenwoordig nog een ISA kaart bij :?
Jemig, wat stom....
Is al 2 of 3 jaar geleden...
Trouwens ongelofelijke rotdingen om te installen... 9 van de 10 keer werkt het niet. En sommige Trust scanners zijn ook Mustek 12000SP. Voor de rest een prima scanner...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Vandaar dat ik een Abit KT7a heb. Puur en alleen voor m'n AWE64 gold geluidskaart.
:9

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
De busklok wordt van de PCI gehaald (en vervolgens gedeeld, zodat je ongeveer op 8MHz uitkomt). Eventuele I/O
officieel is het 11mhz..

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 26 juli 2001 00:00 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

officieel is het 11mhz..
:?
Ik dacht officieel 8,33...

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Pagina: 1