Gamepc - budged 600/700

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-06 13:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen zoals Apex Legends/PUBG mogelijk division 2 / Mogelijk Unity voor game development als hobby

Wat mag het systeem gaan kosten?
600-700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
4 jaar op ps4 gegamed dus weinig mee te nemen. Ik heb wel nog
  • Sharkoon VG4-V USB 3.0 ATX
  • Corsair VS550 (2018) 550W ATX23
  • WD 1TB sata
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gezien ik een flinke NAS heb voor storage zal ik niet veel opslag ruimte nodig hebben voor random stuff. puur voor de games en mogelijk unity.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet zo zeer merk voorkeuren. wel zag ik dat AMD freesync vele malen goedkoper is. mocht ik binnenkort een 144hz 1ms scherm kopen zou dat wel goedkoper zijn. Alhoewel ik las dat een aantal freesync monitoren nu ook met g-sync overweg konden?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat een computer wat geluid produceerd is prima. echter moet het geen stofzuiger worden.

Ga je overklokken?
Ik heb nooit veel met overklokken gedaan afraid I will break.

Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik er een tijdje uit ben en vele nieuwe termen zie dwaalt het een beetje in mijn hoofd. Voornamelijk controle zou fijn zijn en betere keuzes of better buck hoor ik ook graag. Ik heb grotendeels denk de BBG genomen en hierop de video kaart aangepast om wat lager uit te komen. RX580 waren goedkopere versies van maar volgens mij zijn die vele malen luider tijdens gebruik?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,66€ 162,66
1ASRock B450M Pro4€ 75,90€ 75,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 253,24€ 253,24
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 85,36€ 85,36
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,16

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:30
Neem er ook een nieuwe voeding bij, die vs550 is niet echt geschikt voor een moderne, nieuwe pc, matige kwaliteit en ondersteunt de lage energie states van moderne processoren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik heb niet zo zeer merk voorkeuren. wel zag ik dat AMD freesync vele malen goedkoper is. mocht ik binnenkort een 144hz 1ms scherm kopen zou dat wel goedkoper zijn. Alhoewel ik las dat een aantal freesync monitoren nu ook met g-sync overweg konden?
Dat klopt. Nvidia heeft een patch uitgebracht waardoor je met een Nvidia kaart i.c.m een Freesync Monitor kan gebruiken. Eindelijk niet meer van die belachelijke prijzen betalen voor een G-sync monitor _/-\o_

Verder lijkt het mij een goede build waar je Apex Legends en The Division 2 op kan spelen. Weet echter niet of het game ontwikkelen met Unity zo lekker gaat. Niet zoveel ervaring mee maar het lijkt mij dat je daar best wel een wat betere processor/gpu voor nodig hebt. Vooral het uitrenderen van game gaat dan wat sneller. In het artikel hier raden ze minimaal een i5 processor aan. https://www.pcgamer.com/game-development-pc/ Aangezien je het puur voor de hobby doet kan je altijd nog een keer een GPU/CPU upgrade doen als blijkt dat je meer pk's nodig hebt.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
Weet niet of je het er budgetwise nog uit kunt persen maar voor ong. 2 10tjes meer kun je de pricewatch: Palit GeForce GTX 1660 Ti StormX die een heel stuk krachtiger is dan de rx 580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
@ParaDroid2 Thanks ik zal even kijken voor een nieuwe voeding dan ook.

@Cflokkie Ik zat er aan te denken met de tijd iets te kopen als Acer XFA240. lijkt me aardig scherm voor beide technologien dus kan ik alle kanten op met GPU.

@Baloes Zou ik er wel in kunnen persen denk. Als ik even kijk nog naar wat andere varianten RX580 rond de 200 die ook aardig stil zijn. (sommige maken enorm kabaal begreep ik) word het prijs verschil wel een stuk groter. Zou de GTX 1660 Ti dan nog steeds de betere keus zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door killercore op 01-04-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Ik denk dat je voor een 144Hz scherm, waarbij je mikt op hoge fps, beter af bent met de 1660ti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:53
Baloes schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:51:
Ik denk dat je voor een 144Hz scherm, waarbij je mikt op hoge fps, beter af bent met de 1660ti.
Support de 1660ti ook freesync? Want ik denk dat de CPU toch de bottleneck gaat zijn bij hoge refreshrate en dan is het belangrijk dat je wel freesync kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Tegenwoordig ondersteunen nvidia kaarten, zoals je zelf al aangaf, ook freesync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Niet alle freesync schermen ...
https://www.rtings.com/mo.../motion/g-sync-compatible
Er is nog nergens een lijst waarin alle schermen getest zijn, als die er ooit al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
Hoeveel W voeding heb ik nodig als ik voor 1 van deze twee zou gaan GTX 1660 ti / RX580

Is het trouwens verstandig om alles van de SSD te draaien of kan ik beter een kleinere SSD nemen voor windows/programma's en HDD usen voor de games.

Edit: ik heb net even op de moederbord pagina gekeken en in de QVL Ram list staat de G.Skill niet gelist als supported OC memory? Ik heb deze mobo/mem van de BBG dus had verwacht dat dit goede match zou zijn. Moet ik toch andere memory of moederbord ?

[ Voor 34% gewijzigd door killercore op 03-04-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Ik zie in genoeg topics dat dit geheugen werkt met dit moederbord dus dat moet goedkomen

Qua voedingen. Weet niet wat je nog hebt qua budget maar op zich zou je met deze 3 goed zitten :

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 41,-€ 41,-
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,01€ 66,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,91

Hierbij zijn de bitfenixen de betere voedingen maar duurt het wel wat langer voordat je ze in huis hebt.

-edit-

Nog ff de pure power 10 toegevoegd omdat ie nu wel leuk geprijsd is. Schept misschien net wat extra ruimte voor die 1660ti 😊

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 03-04-2019 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De Bitfeniks 450W heb je gewoon 'morgen' in huis voor een goede prijs.

Inmiddels is ook de 1660 (non ti) uit, prima tussenoplossing.
Bv: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G
Performance: https://www.techpowerup.c...me_GTX_1660_Ultra/27.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
Grappig. Heb het idee dat die prijslijst na 12en geupdate is. Verkrijgbaarheid was daarstraks anders. Maar is alleen maar mooi.

De gtx 1660 is zeker ook een mooie optie. Zeker nu ik zie dat ondertussen de prijzen van de 1660ti ondertussen weer wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
heel erg bedankt allen voor het meedenken en advies. Gezien ik pas eind april zou gaan halen. En ik toenstraks las dat AMD eind mei nieuwe CPU/GPU line gaat presenteren denk ik dat het beter is om heel even door te bijten en wachten op die info.
Pagina: 1