Mobiele airco zolder - welk model en hoe omgaan met dakraam?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik wil op mijn zolderverdieping (ca. 35m2) een mobiele airco plaatsen en er zijn twee zaken die ik met jullie wil toetsen.

Als eerste: welk model?
€700 lijkt mij een ruim budget voor een goed apparaat. De keuze in maart is nog beperkt, maar de AEG AXP35U538CW ChillFlex Pro lijkt mij interessant. Kan iets meer koelen dan ik nodig heb en 65dB aan geluid lijkt te doen. Hebben jullie andere aanbevelingen?

Ten tweede: hoe bevestig ik de slang aan mijn dakraam? Hieronder een foto van de situatie.

Ik wil niet de slang los uit het raam laten hangen in verband met muggen. Via Google kwam ik de Airlock tegen, wat in principe een stuk plastic is met klittenband. Je kan het aan je raam(kozijn) bevestigen om de opening 'luchtdicht' te maken. Kennen jullie betere oplossingen?

Daarnaast vraag ik me af wat typisch de maximale hoogte is voor een slang. Op Coolblue zie ik regelmatig 30-100 cm staan, maar mijn raamopening begint pas bij 110 cm. Heeft dit een grote impact op de efficiëntie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4r1yjxBJtJDRTlGZQaEyMK6q/full.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ons huis staat op het zuiden, mijn buren hebben een split airco, vloerverwarming betalen veel aan de energie leverancier ..
Wij betalen de helft, hebben geen vloerverwarming of airco (en ons huis is warmer in de winter en koel(er) in de zomer. we hebben in ons vorig (huur)huis een mobiele airco gehad. wij hebben hem maar weggegeven omdat in dit huis de isolatie optimaal is.
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2019 @ 01:11:
Draaideel dakraam er uit halen, vaste plaat er in hangen; daar zowel buitenunit als binnenunit op monteren. Probleem opgelost.

Zodra je dit huis uitgaat neem je die constructie mee of verkoop je hem aan de volgende huurders.
Geweldig .. o wacht je vergeet wel waterdicht .. hoe ga je dat doen , en dan nog niet gesproken over de uitblaas afdichting / deksel zodat een vogel/muggen niet naar binnen kunnen als de airco even ontkoppelt is

en het moet wel bij elke helling werken. zou velux als producent dan niet kant en klaar "product" leveren immers de TS is niet de enige met de vraag
Juist ja. Waar dient die slang voor dan? Ooooh natuurlijk; er moet hete lucht naar buiten. Lucht uit = lucht in, dus ergens komt die warme lucht toch wel naar binnen...
:F
Verder geleid water helemaal niet goed; dat is ook waarom als je een glas thee laat staan het na een tijdje bovenin nog warm is en onderin gewoon 'koud' en waarom je zoiets als een "halfvolle" boiler kunt hebben.
als je puntje precies wilt zijn, tja ..

ik zou zeggen blaas tegen je vinger, en dan tegen een natte vinger.. welke voelt koud aan ? ;)

vroeger deden we proefjes op school, was je afwezig tijdens die lessen ?
Wikipedia: Thermische geleidbaarheid
De ventilator maakt het alleen maar warmer.
Sure ..
Afbeeldingslocatie: https://scd.observers.france24.com/files/imagecache/observers_full_width/rfi_multimedia_element_image/eco.cooler003.jpg

Dit zijn eco coolers die ze in arme gebieden gebruiken om hun woning(en) af te koelen zonder ventilator.
(je hebt ze ook met ventilator)

* vso heeft geen airco of extra (stroom en onderhoud) kosten die erbij komen het is lekker koel in huis

Tja vanalles

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 14:01
Een Carrier Holiday. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://data2.manualslib.com/big_thumbs3/86/8560/855903_holiday_51akb_product.png

PVO

Pagina: 1