Foto's uit Fotoalbum zijn verwijdert maar toch niet.

Pagina: 1
Acties:

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 08:02
Ik heb net een paar albums verwijdert met inhoud, alleen nu zijn die foto's nog steeds gewoon op te halen met een direct link.

Graag de verwijderde foto's echt verwijderen i.p.v. ze te bewaren en op status verwijdert te zetten of iets.

Niet geschoten is altijd mis.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:51
Open ze eens in een incognito-venster? Als je ze dan niet meer ziet, dan zit je naar je cache te kijken, waar Tweakers weinig aan kan doen.

The devil is in the details.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• HaX0r
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar nee, ook in andere browser of incognito doet het zich voor.

• Hahn
  • Laatst online: 06-11 16:51
HaX0r schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:10:
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar nee, ook in andere browser of incognito doet het zich voor.
Zoals het topic waar Bastien naar linkt ook al benoemt: het kan ook serverside gecached worden. Geef het een uurtje en probeer het dan nog eens een keer.

The devil is in the details.

• HaX0r
Het is al een paar uur verder, maar ik zal het over een paar dagen nog eens checken. Bedankt voor de reacties.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Onze serverside cache kan foto's ook langdurig cachen. In theorie tot zelfs wel een jaar, maar in de praktijk zal dat meestal korter zijn vanwege reboots en dergelijke.

Intentionally left blank

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

crisp schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39:
Onze serverside cache kan foto's ook langdurig cachen. In theorie tot zelfs wel een jaar, maar in de praktijk zal dat meestal korter zijn vanwege reboots en dergelijke.
Is het dan niet beter om bestanden die verwijderd worden actief uit de cache te gooien? Zou toch wel te implementeren moeten zijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• HaX0r
crisp schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:39:
Aha, daar ga ik niet op wachten. Ik verwijder de directe links wel en vertrouw er op dat ze ooit worden verwijdert. Wat mij betreft mag deze dicht, wellicht een nieuw topic aanmaken daarvoor @Bastien in Mooie Features?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Bastien schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:40:
[...]
Is het dan niet beter om bestanden die verwijderd worden actief uit de cache te gooien? Zou toch wel te implementeren moeten zijn.
Ik meen dat we daar wel eens naar hebben gekeken maar dat dat technisch toch niet heel eenvoudig was, en het 'probleem' simpelweg niet groot genoeg was om daar moeite in te steken...

Wellicht dat we daar nog eens moeten kijken.
HaX0r schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Aha, daar ga ik niet op wachten. Ik verwijder de directe links wel en vertrouw er op dat ze ooit worden verwijdert. Wat mij betreft mag deze dicht, wellicht een nieuw topic aanmaken daarvoor @Bastien in Mooie Features?
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de 'delete' optie de foto's en eventuele thumbnails daadwerkelijk fysiek verwijderd :)

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 30-03-2019 17:45 ]

Intentionally left blank

• HaX0r
crisp schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de 'delete' optie de foto's en eventuele thumbnails daadwerkelijk fysiek verwijderd :)
Fijn, wat ook meespeelde was dat ik ze via de folder deletion meepakte. En in mijn ervaring willen dat soort oude en obscure features nog wel eens een bugje bevatten.

Maar, slotje nu?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-11 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
We cachen fotoalbum foto's maar 1 dag, zijn ze nu wel weg?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1