[Pages] Aantal unieke woorden tellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Ik heb een document gemaakt in Pages. Nu wil ik graag weten hoeveel unieke woorden er zich in dat document bevinden. Weet iemand een mogelijk om dat te doen? Ik weet dat je Word Count etc. kunt doen, maar ik wil per se het aantal unieke woorden weten. Hoop dat iemand een handige methode weet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reactie is afgesplitst van [MacBook Pro 2018] Ervaringen & Discussie, aangezien het niets te maken heeft met de MacBook Pro :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 22:32
Geen idee of Pages dat zelf kan, maar even zoeken bij google naar 'unique word count' geeft mij bijvoorbeeld https://planetcalc.com/3205/ en dat lijkt me prima te werken. Even knippen en plakken en je weet het :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

V.z.i.w. kan Pages geen unieke woorden tellen. Oplossingen zijn er legio via diverse websites, zoals @Hahn al aangeeft.

Als je de tekst niet wilt uploaden, dan kan het bijvoorbeeld ook via de terminal. Exporteer je document als plain text, en type dan bijvoorbeeld het volgende commando:
< MijnDocument.txt tr -sc '[:alpha:]' '\n' | sort | uniq | wc -w

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07 10:13
< MijnDocument.txt tr -sc '[:alpha:]' '\n' | sort -u | wc -l
is beter voor het milieu