USB-C hub met video via USB-C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik ben op zoek naar een USB-C hub voor mij Macbook Pro 15 (2018) en heb een specifieke wens.

Ik zou graag willen dat ik mijn monitor via de USB-C poort op de hub mijn monitor op kan aansluiten. Dus video via USB-C.

Heeft iemand ervaringen met een bepaalde HUB? Tot op heden een paar goedkope en dure uitgeprobeerd maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Dit gaat heel gek klinken maar: welke hubs heb je geprobeerd? Hoe heb je e.e.a. aan de praat proberen te krijgen? Hoe wil je de monitor aansluiten (HDMI bijvoorbeeld)? Wellicht is wat meer informatie handig als je hulp wilt ontvangen!

[ Voor 13% gewijzigd door Volkan1984 op 29-03-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Wat is de resolutie van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
Volkan1984 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:10:
Dit gaat heel gek klinken maar: welke hubs heb je geprobeerd? Hoe heb je e.e.a. aan de praat proberen te krijgen? Hoe wil je de monitor aansluiten (HDMI bijvoorbeeld)? Wellicht is wat meer informatie handig als je hulp wilt ontvangen!
Ik gaf aan in mijn post dat ik de monitor via USB-C port van de hub zou willen aansluiten. Dus op hetzelfde wijze als ik dat nu op mijn Macbook standaard doe. USB-C naar Displayport kabel.

Merken die ik heb geprobeerd:

Kingston Nucleum
QUAQUO of zoiets van Amazon
HoTOO

En ik zit te twijfelen om nu een Satechi of Hyper te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
MelvinW schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:11:
Wat is de resolutie van de monitor?
4k 60hz en daarom is HDMI geen optie want die gaan alleen tot 30hz bij de meeste hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
mcaran schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:08:
[...]

4k 60hz en daarom is HDMI geen optie want die gaan alleen tot 30hz bij de meeste hubs.
CableMatters heeft een USB-C adapter met DisplayPort die 4K@60Hz kan doen: https://www.amazon.de/Cab...olt-Schwarz/dp/B06ZY1ZJDQ

Houd er wel rekening mee dat deze USB 2.0-poorten heeft en 100Mbit Ethernet. Dit i.v.m. bandbreedte beperkingen. Als je snellere/meer poorten nodig hebt zul je een Thunderbolt 3-dock moeten gebruiken, bijvoorbeeld de CalDigit TS3 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
USB 2.0 is echt een no go helaas...En ja inderdaad zo een dikke thunderbolt dock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoort dit niet in ‘t Mac board? Kijk ook eens naar USB-C en Thunderbolt 3 accessoires

Ik gebruik zelf de Belkin TB3 dock, prima ding en lekker klein; als “dikheid” je bezwaar is tegen TB3 docks is dit misschien een uitkomst. Ik heb geen idee of ie video via USB-C doet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
^^ Idd. Schopje naar Macs & Software :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
Er zijn toch genoeg hubs en docks te vinden die gewoon een Thunderbolt 3 poort doorvoeren? Thunderbolt ondersteund monitors via USB-C, ook op 4K 60Hz.

Zoek dus naar een hub/dock met een Thunderbolt 3 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat hier wordt aangeduid met "hub" is elders weer bekend als multiport adapter. Deze dingen hebben een USB-C poort erop zitten die alleen maar stroom doorvoert en dus geen video of data.

Wanneer je de USB-C van je scherm wil gebruiken zit je daarmee dus al aan een heus dockingstation. Daarbij ontkom je niet aan een Thunderbolt 3 dockingstation puur om het feit dat de USB varianten hoogstens een USB-C poort voor data zullen hebben. Video gaat daar via HDMI. Daarmee kun je dus niet de USB-C van je scherm gebruiken. Bijkomend voordeel van zo'n Thunderbolt 3 dockingstation is natuurlijk het feit dat je daar ook gewoon USB 3.0 naast 4k @ 60Hz kunt doen.

Door de USB-C hoef je echter niet het scherm via een dockingstation te laten lopen, je kunt deze ook direct op de laptop aansluiten. Dat wat USB 3.0 of hoger moet zijn kun je op 1 van de andere 3 overgebleven Thunderbolt 3 poorten op je MBP aansluiten. Zo'n dockingstation brengt in dit geval alleen het gemak van maar 1 kabel te hoeven aansluiten. De echte vraag hier is dan ook hoeveel dat gemak je het extra zak geld waard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf9852
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06-2024
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 17-05-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 19:28
Heeft er iemand ervaring met de volgende kabel?
https://www.amazon.de/Thu...%2C162&sr=1-1-spons&psc=1

Ben namelijk op zoek naar 4K60Hz kabel of hub. (voor 2 4K6Hz schermen)
Aansluitingen zijn Displaypoort en HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Wellicht snap ik het niet, maar ik heb deze CalDigit TS3+ - https://www.caldigit.com/ts3-plus

Ik sluit er een DisplayPort-to-DisplayPort kabel op aan en USB-C-to-DisplayPort kabel op aan. Dat geeft me 2x 1920x1200.

Dat ding kan ook 2x 4k@60Hz of 1x 5k@60Hz aan verzorgen als extern scherm. Is dat wat je zoekt?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1