Vraag

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi.
Ik ben opzoek naar wat advies. Heb een nieuwe telefoon gekocht (Xiaomi F1 pocophone) met een USB type c en "quick charge 3.0".
Nu ben ik op zoek naar een extra oplader(s) en kabels want ik kan m'n oude kabels weg gooien. Nu kijk ik ff rond en ik zie opladers via bol.com v a een euro of 30. Dat lijkt me wat overdreven toch?
Na dit draadje te hebben doorgelezen ben ik ff op Banggood gaan kijken (mij onbekend) en kwam daar het merk Bakeey tegen. Iemand bekend met dit merk? Is het veilig? Veiligheid is het enige belangrijke punt voor me. En op AliExpress zie ik "original Xiaomi charters" maar ik vraag me dan weer af of dit echt de orginele laders zijn die even veilig zijn.
Ben dus op zoek naar type c kabels en opladers zowel 220V als 12V die wat sneller laden als het oude type. Als iemand wat linkjes/tips heeft ben ik blij 😀. Ik hoop op een lader a €5 tot max 10€

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
djuki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:46:
Veiligheid is het enige belangrijke punt voor me.
Dan kun je beter iets in NL van een bekend merk kopen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
Hoi.
Ik ben opzoek naar wat advies. Heb een nieuwe telefoon gekocht (Xiaomi F1 pocophone) met een USB type c en "quick charge 3.0".
Nu ben ik op zoek naar een extra oplader(s) en kabels want ik kan m'n oude kabels weg gooien. Nu kijk ik ff rond en ik zie opladers via bol.com v a een euro of 30. Dat lijkt me wat overdreven toch?
Na dit draadje te hebben doorgelezen ben ik ff op Banggood gaan kijken (mij onbekend) en kwam daar het merk Bakeey tegen. Iemand bekend met dit merk? Is het veilig? Veiligheid is het enige belangrijke punt voor me. En op AliExpress zie ik "original Xiaomi charters" maar ik vraag me dan weer af of dit echt de orginele laders zijn die even veilig zijn.
Ben dus op zoek naar type c kabels en opladers zowel 220V als 12V die wat sneller laden als het oude type. Als iemand wat linkjes/tips heeft ben ik blij 😀. Ik hoop op een lader a €5 tot max 10€
Kijk even op Amazon.de of op Ali xpress. En zoek even anker die hebben geweldige kabels maar ook de opladers zijn erg betrouwbaar. Gebruik ze al tijden hier en heb eigenlijk alles vervangen voor hun kabels/opladers

• djuki
Rokz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:16:
[...]

Kijk even op Amazon.de of op Ali xpress. En zoek even anker die hebben geweldige kabels maar ook de opladers zijn erg betrouwbaar. Gebruik ze al tijden hier en heb eigenlijk alles vervangen voor hun kabels/opladers
Maar kan ik er dan op vertrouwen dat wat er op Ali als "Anker" of "Original Samsung/ Ziaomi" aangeboden ook daad werkelijk een Anker Samsung of Xiaomi is?

• Rokz
  • Laatst online: 21:52
djuki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:25:
[...]

Maar kan ik er dan op vertrouwen dat wat er op Ali als "Anker" of "Original Samsung/ Ziaomi" aangeboden ook daad werkelijk een Anker Samsung of Xiaomi is?
Je hebt op Ali official anker store. Zo ook als bijv aukey. Daar koop je de officiële producten en weetje zeker dat die goed zijn.

Voor die andere offical xiaomi producten is t vooral een product/verkoper pakken die echt goed scoort, en waar genoeg revoeuws over te Lezen valt. En vertrouw je t niet, niet doen!

Stuur me is een linkje van zown Samsung xiaomi zou ik even met je meekijken

• svenvv2
  • Laatst online: 09-11 19:14
Anker heeft op Ali een officiële store zitten. Dan zit je zeker goed. Eventueel zou je ook op Aukey kunnen zoeken op Amazon.

Over het algemeen is Aliexpress strikt op namaakspul. Zeker als het Chinese merken betreft.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
svenvv2 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:33:
Anker heeft op Ali een officiële store zitten. Dan zit je zeker goed. Eventueel zou je ook op Aukey kunnen zoeken op Amazon.

Over het algemeen is Aliexpress strikt op namaakspul. Zeker als het Chinese merken betreft.
Anker is goed spul. Ik heb een 29w USB-C voeding die bijna net zo groot is als de 12W lader van Apple voor 29 euro geloof ik. Via Amazon.de

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• djuki
zit inderdaad ff naar de prijzen te kijken. €13 in de goedkoopste anker en dan hebben we het nog niet over de verzendkosten. Ben blijkbaar een echter kaaskop. Gierig :D.
Maar goed, beter duur dan niet te krijgen ;)

• djuki
maar deze is niet bertouwbaar dus?
https://nl.aliexpress.com...040&device=c&gclsrc=aw.ds

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De tips van Anker en oz zijn prima.
Tja, meestal komen ze uit China maar er zijn wel verschillen... dus de reviews lezen...

Ik bestel bij twijfel dan meestal via Amazon dan kan het nog eenvoudiger terug/klacht indienen als het de moeite waard is.... Is wel iets duurder dan Ali maar geeft dat voordeel.
Of je gokt en als het met snail mail komt.. kost het ook heel erg weinig (zoals een controller kaartje voor paar euro).

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28

WCA

Rokz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Je hebt op Ali official anker store. Zo ook als bijv aukey. Daar koop je de officiële producten en weetje zeker dat die goed zijn.

Voor die andere offical xiaomi producten is t vooral een product/verkoper pakken die echt goed scoort, en waar genoeg revoeuws over te Lezen valt. En vertrouw je t niet, niet doen!

Stuur me is een linkje van zown Samsung xiaomi zou ik even met je meekijken
er zijn zat stores die claimen officieel beweren te zijn, maar dat niet zijn.

Share and Enjoy!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor die prijs laat ik het liever liggen. Kijk voor een bekend merk, en denk niet dat origineel dat ook is.
(vaak te herkennen aan lage prijs)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hoi.
Bakeey zou ik links laten liggen. Gemiddeld at best, er zijn op BG betere kabels te vinden. BlitzWolf bijvoorbeeld.
Wat laders betreft : de meeste die ik van BlitzWolf heb getest zijn goed tot zeer goed.

Check m'n YT kanaal (zie sig) voor meer info over kabels en laders, ik heb er wel wat getest :)

[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 28-03-2019 10:31 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• djuki
Bakeey zou ik links laten liggen. Gemiddeld at best, er zijn op BG betere kabels te vinden. BlitzWolf bijvoorbeeld.
Wat laders betreft : de meeste die ik van BlitzWolf heb getest zijn goed tot zeer goed.

Check m'n YT kanaal (zie sig) voor meer info over kabels en laders, ik heb er wel wat getest :)
Fijn advies. Ga ook zeker je YT kanaal tjekken. Thx

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 21:09
djuki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Fijn advies. Ga ook zeker je YT kanaal tjekken. Thx
En accepteren dat kwaliteit nou eenmaal geld kost. Als je een type-C oplader met QC voor drie tientjes veel vindt... Bedenk dat er soms 5 ampère door zo'n apparaat loopt, dan wil je niet beknibbelen op veiligheid. Als mensen enkel prijs als factor meenemen, krijg je vanzelf een hoop troep op de markt.

Wat mij betreft kun je alle meuk in de Action/Bazar/SoLow/Xenos/etc. (+ China shops) met een prijs too-good-to-be-true links laten liggen, tenzij iemand met verstand van zaken het ding gereviewd heeft.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09
Vorig jaar ergens was er een adapter van een firewall op het werk kapot. Een nieuwe van de leverancier kostte richting de 100 Euro. Typenummer op Ebay ingevuld, exact dezelfde adapter was in China verkrijgbaar voor 17 euro. We hebben het uiteindelijk anders opgelost, maar het is niet ongebruikelijk dat prijzen van dit soort onderdelen meerdere keren over de kop gaan. Het is dan alleen lastig inschatten welke onderdelen voor een lage prijs wel te vertrouwen zijn en welke niet (slecht ontwerp en/of namaak)

• WCA

WCA

GH45T schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:56:
Vorig jaar ergens was er een adapter van een firewall op het werk kapot. Een nieuwe van de leverancier kostte richting de 100 Euro. Typenummer op Ebay ingevuld, exact dezelfde adapter was in China verkrijgbaar voor 17 euro. We hebben het uiteindelijk anders opgelost, maar het is niet ongebruikelijk dat prijzen van dit soort onderdelen meerdere keren over de kop gaan. Het is dan alleen lastig inschatten welke onderdelen voor een lage prijs wel te vertrouwen zijn en welke niet (slecht ontwerp en/of namaak)
En hoe weet jij dat die adapter op Ebay exact dezelfde is, en niet een kloon waar bespaard is op de veiligheid?

Share and Enjoy!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09
GreNade schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:57:
[...]

En hoe weet jij dat die adapter op Ebay exact dezelfde is, en niet een kloon waar bespaard is op de veiligheid?
Zonder te bestellen en het ding compleet te slopen niet. Dat is nu juist het punt, het kan prima zijn maar het kan ook rommel zijn. Maar veel electronica wordt nu eenmaal in China gemaakt en de productie kost bij lange na niet wat de verkoopprijs hier is.

• WCA

WCA

GH45T schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Zonder te bestellen en het ding compleet te slopen niet. Dat is nu juist het punt, het kan prima zijn maar het kan ook rommel zijn. Maar veel electronica wordt nu eenmaal in China gemaakt en de productie kost bij lange na niet wat de verkoopprijs hier is.
Dat is vrij normaal, dat heet winst maken op een product. Dat is nodig voor gezonde bedrijfsvoering

Share and Enjoy!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook onder Ali ads zit prijsverschil. Foxconn fan voor HP voor €9,- ipv 24,95 hier, maar er waren ook voor €4,-, die heb ik lekker laten liggen. oa Anker haal ik bij Anker-Store op Ali of Amazon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:11
GH45T schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:56:
Vaak wordt er wel flink bezuinigd op China adapters. Juist op de veiligheids-electronica.

Heb hier ook wel eens zo'n voeding gehad. Hij was ook een stuk lichter dan de originele versie
Hij deed het ook goed... Totdat een keer de voeding BOEM riep en de zekeringen er uitvlogen. De voeding had daarna allemaal losse onderdelen als ik de behuizing bewoog.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-11 07:48
Probleem is dat je nooit zeker bent dat je een originele koopt en geen namaak. Ook op amazon.de en andere grote Europese webwinkels wemelt het van de namaak. Die namaak is vaak zo goed dat hij (bijna) niet van echt te onderscheiden valt.
Ik denk dat de enige manier om met zekerheid een originele te hebben is om in een (web)shop van het merk zelf te kopen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplitst van "AliExpress opladers zijn 'gevaarlijk' ", en goedkope NL?. @djuki het is niet echt gewenst om andermans topic te kapen, het is beter een eigen topic te starten (met bijvoorbeeld een verwijzing naar dit topic). Daarnaast je vraag over een Android telefoon, en niet een iPhone, dus Android-smartphones is een beter plek dan iPhones & iPads.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• rens-br
  • Laatst online: 20:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Daedalus en aangezien dit over aankoopadvies gaat, geef ik het topic nog een schopje richting ATT.

@djuki zelf heb ik de Pocophone ook en ik heb de volgende extra spullen:
Auto lader: BlitzWolf® BW-SD2 30W QC3.0
Laadkabels: BlitzWolf® AmpCore BW-TC5
Lader: BlitzWolf® BW-S5 QC3.0

Tevens heb ik een aantal micro-usb -> USB-C converters gekocht, zodat ik toch mijn bestaande kabels kan blijven gebruiken. Ik heb alleen nog niet getest of je daarmee ook kan QC.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 28-03-2019 13:30 ]

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Blitzwolf is redelijk goedkoop en veilig. Anker is ook prima maar iets duurder volgens mij.
Pagina: 1