Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luos_83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-07-2022
Goedendag mede-tweakers!

Een vriend van mij wilt een nieuwe macbook pro kopen en vond een zeer scherpe aanbieding op ellentronics.
Omdat hij niet zoveel internet-vaardigheden heeft vroeg hij aan mij of ellentronics te vertrouwen is.
Dus zoals elk normaal persoon de website bekeken, en ondanks de KVK niet op de website te zien is, kan ik via de KVK zelf wel het nummer vinden.

Mijn bellen gingen wel een beetje rinkelen toen ik dit bedrijf niet kon vinden op tweakers, en terwijl dat niet alles zegt is dat wel iets wat mij opvalt.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand ervaring met ellentronics? of moet ik uitgaan van mijn gut feeling en dit beschouwen als "too good to be true" ?

linkje naar de macbook pro in kwestie:
https://www.ellentronics....inch-i5-8gb-128gb-silver/

alvast bedankt voor jullie tijd :)

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:55
Niks klopt aan dit bedrijf. Volgens Kvk in Ommen. Website staat Amsterdam/Berlijn en Trustpilot Madrid/Spanje...

Negatieve reviews op trustpilot zeggen genoeg lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
We leren allemaal dat voor niets alleen de zon opgaat. Dus in dit geval terecht je bedenkingen bij een vaag bedrijf zonder adresvermelding op de website. Persoonlijk zou ik hem overslaan.
Maar goed, bel het opgegeven 020 nummer en vraag wat de reden van het grote prijsverschil met de markt is en of je ook (op afspraak) af kunt halen. Wordt hem niet, gewoon overslaan deze dubieuze toko.

Overigens wel vreemd dat zij een 020 nummer hanteren terwij ze ergens anders zitten:
Ellentronics B.V. Ommen
Hardenbergerweg 54
7731HE
Ommen
Dit is overigens een woonadres en geen winkel of bedrijfsruimte. Ook een dingetje...

De webstore van een winkel genaamd Just-Lamaze zit ook op dit adres. Net als een bedrijf met de naam Working Systems. Of Borromeo BV, schijnt ook op dit adres te zitten.
En bij Tweakers ook bekend hoor, alleen dan onder de Datastunter, misschien is dit bedrijf wel betrouwbaar. Oh wacht... Deze webstore is al weer weg...

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:24
Als je besteld mag je je geld overmaken naar de volgende bestemming:

code:
1
2
3
4
5
Beneficiary / Name: MTL Investment Group Limited
IBAN Number:    LT833500010003211276
BIC / SWIFT code:   EVIULT21XXX
Reference (payment description):    18112951
Amount: 799.00 EUR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 15:09
Met een grote boog omheen. Belangrijk een fysiek adres te kunnen vinden en online betrouwbaarheid (beoordelingen kunnen vinden). Website is vrij generiek en geeft weinig echte informatie.

[ Voor 67% gewijzigd door Idutchman op 27-03-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo dit zaakje is zo nep als maar kan. Ik zou gewoon netjes kijken in de winkel of op tweakers pricewatch of desnoods de vraag/aanbod gedeelte.

Maar zulke bizarre websites met vage bedoelingen en wel erg lage prijzen, vermijden!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luos_83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-07-2022
Dank jullie voor de reacties.

dusverre bevestigen jullie mijn vermoede en leg ik dit ook voor aan mijn niet-zo-internet-vaardige vriend.
Natuurlijk is er altijd een kans dat het allemaal wel goed verloopt, maar ik zou er zelf geen 800 euro op riskeren.

Zelfs als de verkoper totally legit is, er zijn genoeg haken en ogen om wel twee keer na te denken om ermee in zee te gaan.

Als ik voor mezelf zou zoeken naar een nieuwe laptop had ik zeker deze website overgeslagen maar omdat dit is voor een bekende van mij die in weer en wind voor mij klaar staat wilde ik wat extra stappen nemen om uit te vinden of deze (te) mooie aanbieding het waard is.

Dan een persoonlijke vraag, ik gebruik tweakers forum niet heel vaak en wil geen van jullie beledigen door een "beste antwoord" te kiezen als alle antwoorden dusver goed zijn.
Is dit een verplichting, of is een bedankje zoals ik in deze post heb geschreven genoeg?

[ Voor 0% gewijzigd door Luos_83 op 27-03-2019 15:52 . Reden: spelfoutje. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nog even iets bizar! En al helemaal gewoon compleet oplichterij:

Volgens de site: https://www.ellentronics.com/our-offices/

Google maps:

https://www.google.com/ma...!3d52.3402271!4d4.8726455

En deze zaak is een restaurantketen die valt onder Kaizen BV is de holding van Noodlebar Benelux BV
Bron: https://www.npex.nl/effectenbeurs/wagamama/bedrijfsprofiel

Nummer van die ellenoplichterij: 020-225 1515

Zoek op nummer: Harambee
Monday to Friday: 9.00 am – 4.00 pm
Saturday: 9.00 am – 12.00 pm Nairobi Electricity House, Harambee Avenue (020)2251515
(020)2251516

https://www.sc.com/ke/atms-and-branches/

Nummer van de locatie op zuidplein: https://www.wagamama.nl/restaurants

[ Voor 21% gewijzigd door Xtr3me4me op 27-03-2019 15:15 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
@Luos_83 Er is geen verplichting om een beste antwoord te kiezen. Als je het al wilt doen, dan kies je de eerste uit die je antwoord gaf, maar bij zo'n topic lijkt het me niet nodig verder.

Je laat iig erg goed je waardering zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Iemand al eens gebeld met dat 020-nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:55
Ascension schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:51:
Iemand al eens gebeld met dat 020-nummer?
Is altijd bezet maar je kunt een bericht achterlaten dan bellen ze terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Luos_83 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:10:

Natuurlijk is er altijd een kans dat het allemaal wel goed verloopt, maar ik zou er zelf geen 800 euro op riskeren.
Met de informatie in dit topic acht ik die kans op ongeveer 0.0% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 11:05
[b]Theo74 in "Ellentronics - Macbook pro voor 799,-"

Overigens wel vreemd dat zij een 020 nummer hanteren terwij ze ergens anders zitten:
een 020 nummer zegt niets meer tegenwoordig. mijn ouders wonen in Spanje en hebben zelfs een 020 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Move naar SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Daar hebben we shopreviews voor.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.