Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PSU die tegen de max aanloopt van nog te bouwen systeem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mauricebaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 17-05 14:59
Ik ben druk bezig met het bouwen van mijn ultimate pc!
ik heb de volgende onderdelen:
- I9-9900k
- ASRock Z390 Phantom Gaming 9 - Moederbord
- Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB
- GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G
- nog 2x een 7400 rpm shijf
- 1 ssd

het probleem
Dit alles bij elkaar incl 2 fans van 120MM en muis en toetsenbord zal ongeveer 545 Watt gaan kosten.
En mijn huidige PSU heeft 550 Watt. dit is de Corsair RM550X

ik weet ook niet of ik in het juiste topic zit hiervoor maar wat kan ik het beste doen, ik heb nog een 2e PSU liggen die de GPU makkelijk aan kan, hier een 24 pins converter tussen drukken en even door sparen voor een 750 Watt PSU of zou dit goed moeten gaan.

Ik laad nooit apparaten op via mijn pc, ik gebruik mijn usb poorten amper doordat ik een online cloud gebruik in combinatie met ander oplossingen van data transfer. het enige wat oplaad aan mijn pc is mijn headset voor gamen maar die kan ook nog wel ergens anders aangesloten worden.

Ik hoor graag wat jullie hier over denken.

Beste antwoord (via mauricebaan op 25-03-2019 17:21)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

mauricebaan schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:15:
- I9-9900k
- 1 ssd

het probleem
Dit alles bij elkaar incl 2 fans van 120MM en muis en toetsenbord zal ongeveer 545 Watt gaan kosten.

ik weet ook niet of ik in het juiste topic zit hiervoor maar wat kan ik het beste doen, ik heb nog een 2e PSU liggen die de GPU makkelijk aan kan, hier een 24 pins converter tussen drukken en even door sparen voor een 750 Watt PSU of zou dit goed moeten gaan.

Ik laad nooit apparaten op via mijn pc, ik gebruik mijn usb poorten amper doordat ik een online cloud gebruik in combinatie met ander oplossingen van data transfer. het enige wat oplaad aan mijn pc is mijn headset voor gamen maar die kan ook nog wel ergens anders aangesloten worden.

550w is voldoende. ga niet met converters/adapters etc aan de slag.
250w zal je GPU eens vragen, en de 9900k zonder OC nog geen 150w. wil je een andere voeding voor meer mogelijkheden OC en upgrade gpu etc, dan is dit nu de beste keuze. niet om de 1000w, maar om de prijs/kwaliteits verhouding pricewatch: Corsair HX1000 V2

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01:04
Denk dat je met die voeding best wel uit komt. Misschien dat je aan dat verbruik komt maar dan wel in erge hoge load gevallen, wat denk ik meestal niet zoveel voor komt.

Ik zou het gewoon proberen met wat je nu hebt, als de PC uit valt weet je dat je niet genoeg hebt. Randapparatuur of dingen opladen via USB poorten maakt niet veel uit, dan heb je het meestal maar over 5W op een poort.

Mocht je net niet uitkomen kun je ook nog proberen te undervolten, kan weer wat schelen in gebruik (en temperaturen) en heeft soms helemaal geen of weinig performanceverlies tot gevolg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-05 11:47
Ik denk dat het wel losloopt. In de praktijk haal je een dergelijke belasting alleen als je alles tegelijk gaat stresstesten en kom je tijdens gamen niet eens in de buurt. Het zou me niet verbazen als je verbruik tijdens een hevige stress in de praktijk zelfs rond de 400 watt blijft hangen.

Bovendien is je voeding een prima model dat niet zomaar de geest geeft als er een korte piek over het limiet heengaat. En dan nog zou hij eerder zichzelf afsluiten om schade te voorkomen.

Ik zou er gewoon voor gaan en upgraden als je toch tegen problemen aanloopt.

• mauricebaan
Top bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga het inderdaad even aankijken. mocht het echt heel slecht gaan dan weet ik een quick and dirty fix maar het lijkt mij ook uitzonderlijk als ik tijdens het gamen ineens 550 watt ga verstoken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:03

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Als je niet gaat overklokken gaat je pc nooit 545W gebruiken. Geen idee waar je dat idee vandaan hebt.

I have the cape.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-05 10:02
Recommended PSU is ook gewoon 550W voor die kaart:
https://www.gigabyte.com/nl/Graphics-Card/GV-N2070WF3-8GC#sp

Vraag me af in hoeverre ze daar rekening houden met de CPU...

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:09
Je GPU gebruikt onder load ~187 watt. Daar bovenop komt dan je CPU die op de 170 piekt ongeveer. Zitten ze samen in de meest uitzonderlijke situatie nog onder de 400 watt, heb je meer dan 150 watt over voor al je devices. Dat is ruim voldoende.
De online calculators hebben vaak flinke veiligheidsmarges, omdat ze er niet weten of je een goede kwaliteits voeding hebt, daarom kom je waarschijnlijk met zo'n calculator op 545, terwijl dat redelijk onrealistisch is.
Als je het zelf wilt doorrekenen zou ik in het Voeding advies en informatie topic - Deel 34 kijken

https://www.tomshardware....nders-edition,5851-9.html
https://www.anandtech.com...-9700k-i5-9600k-review/21

Flamesz wijzigde deze reactie 25-03-2019 16:44 (28%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Hackus
  • Niet online

Hackus

mauricebaan schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:15:
- I9-9900k
- 1 ssd

het probleem

250w zal je GPU eens vragen, en de 9900k zonder OC nog geen 150w. wil je een andere voeding voor meer mogelijkheden OC en upgrade gpu etc, dan is dit nu de beste keuze. niet om de 1000w, maar om de prijs/kwaliteits verhouding pricewatch: Corsair HX1000 V2

• mauricebaan
Hackus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:52:
[...]

THNX

maar ik las ergens dat te veel supply uit een voeding slecht is voor je build? klopt dit?
verder vindt ik het heel fijn om de kast mooi leeg te houden en de modulaire versie van Corsair te gebruiken.
maar ik ga hier dan zeker naar kijken ook vanwege de optie om een 2e GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G er bij in te proppen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@mauricebaan Je weet dat je niets hebt aan 2 videokaarten tegenwoordig ?

• mauricebaan
Bart ® schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:26:
Als je niet gaat overklokken gaat je pc nooit 545W gebruiken. Geen idee waar je dat idee vandaan hebt.
Je hebt online watt calculatoren voor je builds. deze houden natuurlijk wel rekening met een veiligheids marge maar zitten vaak wel in de buurt.

• mauricebaan
Hackus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:59:
@mauricebaan Je weet dat je niets hebt aan 2 videokaarten tegenwoordig ?
in SLI toch wel?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

beter koop je dan een RTX2080. vroeger had je meer aan 'sli', ondersteuning is nog een punt tegenwoordig.

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
mauricebaan schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:58:
maar ik las ergens dat te veel supply uit een voeding slecht is voor je build? klopt dit?
Bij craptastic voedingen is dit inderdaad het geval. Als je echter een A-merk voeding hebt, kan je hem prima langdurig (weken, maanden) op 100% belasten.

• mauricebaan
Hackus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:03:
[...]

beter koop je dan een RTX2080. vroeger had je meer aan 'sli', ondersteuning is nog een punt tegenwoordig.
beetje aan de dure kant voor nu. mogelijk voor later in de toekomst :)

THNX in iedergeval
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True