Wifi signaal versterken voor camerabeelden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
In onze schuur willen mijn vader graag camerabeelden kunnen inzien op een ipad/computer in huis. Het idee is om een camera op te hangen die camerabeelden kan delen via het wifi netwerk.

Om de camera aan te sluiten op het wifinetwerk, moet ik het wifi signaal versterken tot aan in de schuur. In dit topic heb ik al het e.e.a. gevonden over een wifi signaal versterken buitenshuis.

In mijn geval zit er ongeveer 60 meter tussen de internetbron en de camera die wifi nodig heeft, plus een buitenmuur van het huis en een aantal (betonnen) muren van de schuur.
Een kabel trekken is een lastig verhaal, met name door de afstand en bestrating.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/314p8yc.png

We hebben internet van KPN met een Exeria Box v10 met volgende specificaties:
Bandbreedte: 300 Mbps 2,4 GHz + 1300 Mbps 5 GHz
WiFi-banden: Dual-band 802.11ac

En Google snelheidstest geeft de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2agix3a.png

De wifi hoeft alleen sterk genoeg te zijn voor camerabeelden. Ik heb nog geen specificaties van de camera, want we weten nog niet welke we gaan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor camera beelden zou ik in de schuur bekabelen en dan tussen schuur en huis een point to point wifi verbinding maken met daarvoor bedoelde apparatuur van bijvoorbeeld Ubiquiti. Op die manier krijg je iets betrouwbaars en iets wat geen last heeft of geeft aan ander wifi.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Probeer anders eerst eens een powerline setje uit ? Een Devolo setje bijvoorbeeld kost afhankelijk van het type een paar tientjes tot honderd euro. Als de schuur op het electiciteitsnet zit van het woonhuis, dan is dit vaak de meest eenvoudige oplossing en de doorvoersnelheden zijn vaak meer dan voldoende om camerabeelden door te geven ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 22:00
Kan je niet een kabel in je huis tot aan de buitengevel leggen en daar een (POE) AP mee aansluiten?

Edit: Heb je andere topic bekeken. Het gaat om een kantoor, en niet alleen een camera. Enige juiste oplossing: Kabel ingraven.

[ Voor 39% gewijzigd door Meester_J op 25-03-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cluricauns
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik heb net een powerline geprobeerd, maar netstroom schuur <-> huis is niet direct verbonden met elkaar. Dus werkt helaas niet.

Een point to point wifi verbinding zou moeten kunnen. Ik ga even op zoek naar een budget oplossing hiervoor.

Ik zat ook te denken een wifi versterker a la dit. Is het mogelijk om twee van deze apparaten in serie te zetten? Dus eentje op 1/3 en de andere op 2/3 van de afstand. De internetsnelheid gaat dan waarschijnlijk hard achteruit, maar wellicht is dit genoeg voor één camera?

@ Meester_J, het andere topic is niet van mij. Dus het gaat alleen om een camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
Meest efficiente oplossing is een kabel trekken.

Hoe groot is de bitstream per camera, hier moet je ook rekening mee houden. Als je 3 FULL HD camareas met elk 4Mbps hebt.. zal je minimaal 24Mbps verbinding van AP naar AP moeten hebben. als jij de eerste AP bij de router hebt hangen. dan ben ik bang door al dat beton, glas en isolatie heen. dat je verbinding gaat haperen.

MESH oplossing is te doen. Mits je ook hier weer kiest om de oplossing zo dicht mogelijk bij elkaar te houden. 1 Mesh AP zo dicht bij de achtertuin plaatsen. het is te doen. Je bent alleen wat tijd kwijt met afstellen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:19
Ik zie aan de linkerkant van de foto een haag.. daar kun je prima op grond niveau een outdoor utp kabel neerleggen die je “verpakt” in een tuinslang,

Je kunt zelf een kabel door die bomen laten lopen, dus ingraven hoeft niet eens

Nog een oplossing: een staalkabel spannen van gevel naar gevel en daar een utp kabel langs laten lopen, we hebben het over 25 meter van gevel tot gevel dus met een beetje fysieke arbeid kun je makkelijk een kabal aanleggen ipv wifi / powerline of what ever

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cluricauns schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:21:
Ik heb net een powerline geprobeerd, maar netstroom schuur <-> huis is niet direct verbonden met elkaar. Dus werkt helaas niet.

Een point to point wifi verbinding zou moeten kunnen. Ik ga even op zoek naar een budget oplossing hiervoor.

Ik zat ook te denken een wifi versterker a la dit. Is het mogelijk om twee van deze apparaten in serie te zetten? Dus eentje op 1/3 en de andere op 2/3 van de afstand. De internetsnelheid gaat dan waarschijnlijk hard achteruit, maar wellicht is dit genoeg voor één camera?
Mogelijk, maar moet je niet willen, je WiFi binnenhuis gaat namelijk ook onderuit erdoor...

Wat dit doet is geen point-to-point opzetten maar dmv repeating alles tot een grote netwerk samenvoegen. Dat betekent dat ieder pakketje drie keer door de lucht zou moeten gaan in jouw voorbeeld, en de overhead neemt met iedere hop toe. Dat vertraagt alles in zelfde kanaal, dus ook dingen binnenhuis. Bovendien is dit een indoor-apparaat en bij de eerste grote temperatuurschommeling gaat het kortsluiten door damp/dauwvorming.

Zoals gezegd, je wilt point-to-point met iets bedraads door je buitenmuren heen, en het moet een dedicated verbinding worden, dus een van de twee stel je in als AP en de andere als client bridge (maakt trouwens niet uit welke, WiFi is sowieso tweerichtingsverkeer). Gezien je verder nauwelijks eisen lijkt te hebben zou twee keer iets als dit voldoen:
pricewatch: TP-Link Outdoor 2.4GHz 300Mbps High powerWiFi AP

Ene aan buitenmuur huis vastmaken (zo hoog mogelijk) en bedraad op je router aansluiten), de andere op de schuur wederom zo hoog mogelijk met vrij zicht op huis en de camera erop aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1