In onze schuur willen mijn vader graag camerabeelden kunnen inzien op een ipad/computer in huis. Het idee is om een camera op te hangen die camerabeelden kan delen via het wifi netwerk.
Om de camera aan te sluiten op het wifinetwerk, moet ik het wifi signaal versterken tot aan in de schuur. In dit topic heb ik al het e.e.a. gevonden over een wifi signaal versterken buitenshuis.
In mijn geval zit er ongeveer 60 meter tussen de internetbron en de camera die wifi nodig heeft, plus een buitenmuur van het huis en een aantal (betonnen) muren van de schuur.
Een kabel trekken is een lastig verhaal, met name door de afstand en bestrating.

We hebben internet van KPN met een Exeria Box v10 met volgende specificaties:
Bandbreedte: 300 Mbps 2,4 GHz + 1300 Mbps 5 GHz
WiFi-banden: Dual-band 802.11ac
En Google snelheidstest geeft de volgende resultaten:

De wifi hoeft alleen sterk genoeg te zijn voor camerabeelden. Ik heb nog geen specificaties van de camera, want we weten nog niet welke we gaan gebruiken.
Om de camera aan te sluiten op het wifinetwerk, moet ik het wifi signaal versterken tot aan in de schuur. In dit topic heb ik al het e.e.a. gevonden over een wifi signaal versterken buitenshuis.
In mijn geval zit er ongeveer 60 meter tussen de internetbron en de camera die wifi nodig heeft, plus een buitenmuur van het huis en een aantal (betonnen) muren van de schuur.
Een kabel trekken is een lastig verhaal, met name door de afstand en bestrating.

We hebben internet van KPN met een Exeria Box v10 met volgende specificaties:
Bandbreedte: 300 Mbps 2,4 GHz + 1300 Mbps 5 GHz
WiFi-banden: Dual-band 802.11ac
En Google snelheidstest geeft de volgende resultaten:

De wifi hoeft alleen sterk genoeg te zijn voor camerabeelden. Ik heb nog geen specificaties van de camera, want we weten nog niet welke we gaan gebruiken.