in topic Oude 7" tablets, (nieuwe) Android versie erop zetten ben ik bezig een android device aan het "hacken",
spec's
Freescale i.MX53 800 MHz
DRAM: 256 MB (ram)
NAND: 512 MiB (rom)
- ethernet 10/100
- touch scherm
- speaker
- usb (nog geen fysieke connector)
u-boot bootloader.(momenteel nog android os erop)
Afgezien dat de fabrikant een howto heeft om er linux op te krijgen met drivers etc.. vraag ik me af welke software ik er nog op kan zetten ..
ik heb wel een een kernel compiled enzv maar nog nooit een dergelijk gelimiteerd systeem.
Kunnen jullie me adviseren hoe ik een gui voor elkaar krijg ? en hopenlijk een paar apps
- browser
- vlc achtige "app"
- mp3
- SDR
ik zou namelijk niet weten wat ik voor een dergelijk "minimal" systeem weg zou kunnen laten, of waar ik op moet letten bij het selecteren van packages (normaal altijd diskspace genoeg)
uiteindelijke doelen die ik kan bedenken
- monitoring client/display
- addon voor sim-game
- p2000 monitor, of andere signalen
- kodi (al lijkt me dit echt een stap te ver) ..
spec's
Freescale i.MX53 800 MHz
DRAM: 256 MB (ram)
NAND: 512 MiB (rom)
- ethernet 10/100
- touch scherm
- speaker
- usb (nog geen fysieke connector)
u-boot bootloader.(momenteel nog android os erop)
Afgezien dat de fabrikant een howto heeft om er linux op te krijgen met drivers etc.. vraag ik me af welke software ik er nog op kan zetten ..
ik heb wel een een kernel compiled enzv maar nog nooit een dergelijk gelimiteerd systeem.
Kunnen jullie me adviseren hoe ik een gui voor elkaar krijg ? en hopenlijk een paar apps
- browser
- vlc achtige "app"
- mp3
- SDR
ik zou namelijk niet weten wat ik voor een dergelijk "minimal" systeem weg zou kunnen laten, of waar ik op moet letten bij het selecteren van packages (normaal altijd diskspace genoeg)
uiteindelijke doelen die ik kan bedenken
- monitoring client/display
- addon voor sim-game
- p2000 monitor, of andere signalen
- kodi (al lijkt me dit echt een stap te ver) ..
Tja vanalles