Mijn vaste computer vertoont sinds enkele dagen een heel vervelend probleem.
De LAN verbinding valt weg 3 a 5 min na opstart van de PC.
Via netwerkcentrum naar probleem oplossing en die zegt 'ethernet heeft geen geldige IP configuratie'
Computer ligt rechstreeks aan een Telenet router, dus geen switch of andere zaken ertussen.
Al vanalles geprobeerd, waardoor ik zeker ben dat het:
- niet aan de bekabeling ligt
- niet aan de router ligt (WIFI Werkt, laptop vertoont geen problemen met LAN, NAS blijft verbonden)
- het probleem telkens tijdelijk opgelost is bij heropstart pc
Ik heb hier reeds één en ander gelezen (Ethernet verbinding valt om de paar minuten uit) en kan zeggen dat volgende zaken niet helpen:
- netwerkkaart drivers verwijderen en herinstalleren
- netsh int ip reset c:\resetlog.txt
ik heb na opstart eens 2 terminals geopend en volgende opgestart:
ping -t <ip-adres router>
ping -t 8.8.8.8
en deze geven na een tijd aan 'transmit failed. General failure' (zowel naar de router als naar 8.8.8.8).
Netwerkcontroller is een Realtek PCIe GBE Family Controller (onboard controller).
Ik vermoed dus dat deze gewoon defect is?
Zijn er nog zaken die ik kan proberen?
Alvast bedankt,
De LAN verbinding valt weg 3 a 5 min na opstart van de PC.
Via netwerkcentrum naar probleem oplossing en die zegt 'ethernet heeft geen geldige IP configuratie'
Computer ligt rechstreeks aan een Telenet router, dus geen switch of andere zaken ertussen.
Al vanalles geprobeerd, waardoor ik zeker ben dat het:
- niet aan de bekabeling ligt
- niet aan de router ligt (WIFI Werkt, laptop vertoont geen problemen met LAN, NAS blijft verbonden)
- het probleem telkens tijdelijk opgelost is bij heropstart pc
Ik heb hier reeds één en ander gelezen (Ethernet verbinding valt om de paar minuten uit) en kan zeggen dat volgende zaken niet helpen:
- netwerkkaart drivers verwijderen en herinstalleren
- netsh int ip reset c:\resetlog.txt
ik heb na opstart eens 2 terminals geopend en volgende opgestart:
ping -t <ip-adres router>
ping -t 8.8.8.8
en deze geven na een tijd aan 'transmit failed. General failure' (zowel naar de router als naar 8.8.8.8).
Netwerkcontroller is een Realtek PCIe GBE Family Controller (onboard controller).
Ik vermoed dus dat deze gewoon defect is?
Zijn er nog zaken die ik kan proberen?
Alvast bedankt,