Ethernet verbinding valt om de paar minuten uit Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640541

Topicstarter
Mijn vraag
Heb eerder nog nooit last gehad van dit. Maar sinds een week valt om de paar minuten mijn Ethernet verbinding uit. Het is dan voor een paar seconden maar. Sinds ik veel online games speel is dit heel en heel erg frustrerend. Heeft iemand anders dit ook gehad en weet iemand misschien een oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb Ethernet kabels verwisseld, kabels eruit en er weer in gedaan. Malwarebytes gebruikt, geen virussen gevonden. Ben niet echt ervaren met routers. Heb geen WiFi kaart, alleen Ethernet want heb tot nu toe nog geen behoefte aan WiFi gehad. Mijn Mobiel doet het wel gewoon met WiFi en andere computers in het huis doen het ook gewoon met WiFi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Anoniem: 640541 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:59:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Gebruik je de router van je ISP, of heb je hierop zelf een router aangesloten? Zo ja, is de tweede router dan wel correct aangesloten en geconfigureerd?

Ligt het niet aan de netwerkkaart van je pc? Valt alleen op de pc de verbinding weg, of ook op je wifi apparaten op hetzelfde moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twanne schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:08:
[...]

Gebruik je de router van je ISP, of heb je hierop zelf een router aangesloten? Zo ja, is de tweede router dan wel correct aangesloten en geconfigureerd?

Ligt het niet aan de netwerkkaart van je pc? Valt alleen op de pc de verbinding weg, of ook op je wifi apparaten op hetzelfde moment?
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar het zit zo.

Via het glasvezel kastje gaat er een kabel naar de router (Fr!tzBox) van onze provider (Fiber).
Via daar gaat er een Ethernet kabel naar een verdeel kastje https://www.centralpoint....Kif0arrrswCFYmNGwodfNcONw
Vanuit een van die poortjes gaat er een kabel naar mijn slaapkamer waar ik mijn Ethernet kabel verbind met mijn PC.

En nee, mijn telefoon heeft hier geen last van, ook mijn familieleden die WiFi gebruiken hebben hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net geprobeerd via de router rechtstreeks naar mijn PC te verbinden. Werkt ook niet dus het ligt niet aan dat verdeel kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 640541 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:49:
Net geprobeerd via de router rechtstreeks naar mijn PC te verbinden. Werkt ook niet dus het ligt niet aan dat verdeel kastje.
Werkt het uberhaubt niet of valt nog steeds je verbinding weg?

Aangezien de rest van je familie en je telefoon er geen last van heeft, of in ieder geval lijkt te hebben, kan je redelijkerwijs uitsluiten dat het aan je netwerk infra ligt of je ISP. Verdenk je PC en begin met het updaten van je netwerk adapter drivers.

[ Voor 30% gewijzigd door redfoxert op 27-04-2016 14:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:52:
[...]

Werkt het uberhaubt niet of valt nog steeds je verbinding weg?

Aangezien de rest van je familie en je telefoon er geen last van heeft, of in ieder geval lijkt te hebben, kan je redelijkerwijs uitsluiten dat het aan je netwerk infra ligt of je ISP. Verdenk je PC en begin met het updaten van je netwerk adapter drivers.
Het icoontje rechtsonderin blijft wel steeds zeggen dat ik internet heb. Maar het valt gewoon weg voor een paar seconden steeds. Ik ben wel de enige in de familie die Ethernet gebruikt. Drivers heb ik al geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
Voor de zekerheid je pc even rebooten (als je dit nog niet gedaan hebt).

Ook: blokkeert je firewall of antivirus niets? probeer die even uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:34
Vraagje...staat alles op DHCP ingesteld? Of is er een machine met een statisch IP adres?
Zet op je PC ook IPv6 even uit.
Eventueel kan je ook je LAN speed op de PC even op 100MB full duplex zetten (om kabelproblemen op gigabit even uit te sluiten).

En misschien ten overvloede, een Fritzbox heeft ook een 100MB poort. Kan het zijn dat je de 100MB poort heb gebruikt? Kan zijn dat de switch of je PC steeds porbeert met "auto negotiate" naar gigabit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
Klinkt als een IGMP probleem. Haal die extra switch er eens tussen uit. Kans is aanwezig dat het probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
reinier68 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:41:
Vraagje...staat alles op DHCP ingesteld? Of is er een machine met een statisch IP adres?
Zet op je PC ook IPv6 even uit.
Eventueel kan je ook je LAN speed op de PC even op 100MB full duplex zetten (om kabelproblemen op gigabit even uit te sluiten).

En misschien ten overvloede, een Fritzbox heeft ook een 100MB poort. Kan het zijn dat je de 100MB poort heb gebruikt? Kan zijn dat de switch of je PC steeds porbeert met "auto negotiate" naar gigabit te gaan.
Heb niet heel veel verstand van dat soort dingen. Heb de PC wel op 100MB full duplex gezet, werkt ook niet. Heb zelfs vanmiddag de PC opnieuw geinstalleerd, werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:47:
Klinkt als een IGMP probleem. Haal die extra switch er eens tussen uit. Kans is aanwezig dat het probleem dan weg is.
Ookal geprobeerd, werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Toevallig onlangs een horizonbox van ziggo geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:34
Kan je een laptop oid bedraad aansluiten om te zien of het dan ook fout gaat?
Dan kan je hardware problemen met jouw machine uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 19:55
Kan je 2 terminals openen en het volgende doen:
ping -t <ip-adres router>
ping -t 8.8.8.8

Daarmee ping je in de eerste terminal je router continu en in de tweede een server van google. Als het probleem zich dan voordoet en je geen time-outs krijgt naar je router toe dan zit het probleem waarschijnlijk in de router en niet in de bekabeling, switches, etc. Blijft de server van google ook goed pingen dan heb je flinke kans dat het probleem zich in de DNS voordoet, je kan immers gewoon met een server praten op IP basis. Redelijke kans dat als dat zo is dat je op je PC vaste servers hebt ingesteld die niet betrouwbaar blijken.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:37
Het ligt niet aan je switch, via wifi blijft men verbonden dus je internetverbinding is ook goed.

Ethernet kabels heb je verwisseld schrijf je.. leg eens uit, heb je andere kabels geprobeerd of alleen de kabel van je fritsbox naar je switch omgewisseld moet die van je pc naar de switch? Probeer in elk geval even uit te sluiten dat je een brakke kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Anoniem: 640541 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:49:
Lijkt erop dat je een netwerkkaart hebt die "jabbert". Dwz.: dat deze tijdelijk uitvalt en het dan weer doet. Vaak verstuurt die dan ook nog eens pakketten die vervormt zijn.

Probeer eens een andere kaart uit. En haal de huidige kaart uit de PC. en/of schakel de onboard kaart uit in de BIOS van je Moederbord.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:18:
Kan je 2 terminals openen en het volgende doen:
ping -t <ip-adres router>
ping -t 8.8.8.8

Daarmee ping je in de eerste terminal je router continu en in de tweede een server van google. Als het probleem zich dan voordoet en je geen time-outs krijgt naar je router toe dan zit het probleem waarschijnlijk in de router en niet in de bekabeling, switches, etc. Blijft de server van google ook goed pingen dan heb je flinke kans dat het probleem zich in de DNS voordoet, je kan immers gewoon met een server praten op IP basis. Redelijke kans dat als dat zo is dat je op je PC vaste servers hebt ingesteld die niet betrouwbaar blijken.
Heb gedaan wat jij zei. Bij de tweede terminal kreeg ik wel is een regel waar stond request timed out. Maar toen ging ik even testen met Call of Duty, want daar valt internet er vaak uit. Dus toen ik aan het spelen was en het internet viel weer even weg ging ik snel bij de terminals kijken, maar daar stond niks. Hij deed gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eheijnen schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:43:
[...]

Lijkt erop dat je een netwerkkaart hebt die "jabbert". Dwz.: dat deze tijdelijk uitvalt en het dan weer doet. Vaak verstuurt die dan ook nog eens pakketten die vervormt zijn.

Probeer eens een andere kaart uit. En haal de huidige kaart uit de PC. en/of schakel de onboard kaart uit in de BIOS van je Moederbord.
Ik snap niet precies hoe ik een kaart moet verwisselen. Ik heb zelf een pc gebouwt met de Gigabyte G1 Sniper B6 moederbord http://tweakers.net/price...gigabyte-g1sniper-b6.html. Daar zit de Ethernet aansluiting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gadgeteer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:29:
Het ligt niet aan je switch, via wifi blijft men verbonden dus je internetverbinding is ook goed.

Ethernet kabels heb je verwisseld schrijf je.. leg eens uit, heb je andere kabels geprobeerd of alleen de kabel van je fritsbox naar je switch omgewisseld moet die van je pc naar de switch? Probeer in elk geval even uit te sluiten dat je een brakke kabel hebt.
Nee, ik heb echt alles met kabels geprobeerd, kabels verwisseld. Switch eruit gehaald. Kabels vervangen, dus daar ligt het niet aan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanne
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:33:
[...]

Ik snap niet precies hoe ik een kaart moet verwisselen. Ik heb zelf een pc gebouwt met de Gigabyte G1 Sniper B6 moederbord http://tweakers.net/price...gigabyte-g1sniper-b6.html. Daar zit de Ethernet aansluiting in.
je kan een losse netwerkkaart kopen en in een van de vrije PCIe slots pluggen. werkt net als een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens, mijn ping blijft wel gewoon stabiel als het wegvalt. lijkt mij een beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:30:
[...]

Heb gedaan wat jij zei. Bij de tweede terminal kreeg ik wel is een regel waar stond request timed out. Maar toen ging ik even testen met Call of Duty, want daar valt internet er vaak uit. Dus toen ik aan het spelen was en het internet viel weer even weg ging ik snel bij de terminals kijken, maar daar stond niks. Hij deed gewoon hetzelfde.
Als de eerste terminal geen time-outs (packet loss zou 0% moeten zijn op een klein lan) geeft dan kan je uitsluiten dat er een hardware matig probleem zit in de verbinding naar je router, lokaal maakt hij immers nog verbinding tot aan de router.

Gaat de ping niet omhoog tijdens de uitval? Zo nee, kijk dan ff naar je DNS server instellingen. Als deze afwijken met de rest van je devices dan dat ff corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:33:
[...]
Die kun je in de BIOS / SETUP van het mobo uitschakelen. Raadpleeg anders even de manual van het Mobo hiervoor.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:47:
[...]

Als de eerste terminal geen time-outs (packet loss zou 0% moeten zijn op een klein lan) geeft dan kan je uitsluiten dat er een hardware matig probleem zit in de verbinding naar je router, lokaal maakt hij immers nog verbinding tot aan de router.

Gaat de ping niet omhoog tijdens de uitval? Zo nee, kijk dan ff naar je DNS server instellingen. Als deze afwijken met de rest van je devices dan dat ff corrigeren.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2Pzdenq

Moet ik hier iets mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
je plaatje doet het niet -edit- nu wel, als ik doorklik

Ziet er op zich prima uit, ik ga er vanuit dat je op andere apparaten het niet wel handmatig hebt ingesteld.

Kan het trouwens zijn dat je er op de pc alleen last van hebt omdat het het enige apparaat is waar je multiplayer games mee speelt (dus toepassingen die internet met kleine vertraging nodig hebben). Als je een klapperende verbinding hebt merk je dat minder snel als je een beetje zit te surfen op een telefoon/tablet namelijk ;)

[ Voor 50% gewijzigd door terror538 op 28-04-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:22:
[...]

Ziet er op zich prima uit, ik ga er vanuit dat je op andere apparaten het niet wel handmatig hebt ingesteld.

Kan het trouwens zijn dat je er op de pc alleen last van hebt omdat het het enige apparaat is waar je multiplayer games mee speelt (dus toepassingen die internet met kleine vertraging nodig hebben). Als je een klapperende verbinding hebt merk je dat minder snel als je een beetje zit te surfen op een telefoon/tablet namelijk ;)
http://imgur.com/2Pzdenq

doe het wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:22:
[...]

Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik game ja. Niet met youtube of als ik op internet surf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:49:
[...]

Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik game ja. Niet met youtube of als ik op internet surf
Wat is je ping naar google? (dat 8.8.8.8 adres dus) En hoeveel procent packet loss heb je daar? (laat die ping een flinke tijd lopen en dan sluiten met control-c dan krijg je een packet loss percentage)
Een ping van veel meer dan 30 is problematisch met gamen, liever zit je onder de 20. Packet loss zou met de moderne verbindingen ook dicht bij de 0 moeten zitten, meer dan 2% duidt op problemen.

Wat voor verbinding heb je? Als je packet loss hoog is kan je contact op nemen met je ISP, zij kunnen dan waardes uitlezen uit je modem, als het packetloss daar ook hoog is kunnen ze een monteur aansturen.

Kan natuurlijk ook nog software zijn: torrents etc. Als je veel upload verkeer genereert dan blijft er maar weinig over voor je games en zal je dus uitval zien (en een verhoogde ping etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het dan toch werken als ik een nieuwe netwerkkaart koop? Of misschien kan ik gewoon beter een WiFi kaart kopen hoewel ik Ethernet toch prefereer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:03:
Zou het dan toch werken als ik een nieuwe netwerkkaart koop? Of misschien kan ik gewoon beter een WiFi kaart kopen hoewel ik Ethernet toch prefereer
Als het alleen met gamen is én die ping naar je router werkt 'altijd' probleemloos dan gaat een nieuwe netwerkkaart of wifi /niets/ veranderen.

Je probleem/bottleneck zit dan namelijk in de router of na de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:58:
[...]

Wat is je ping naar google? (dat 8.8.8.8 adres dus) En hoeveel procent packet loss heb je daar? (laat die ping een flinke tijd lopen en dan sluiten met control-c dan krijg je een packet loss percentage)
Een ping van veel meer dan 30 is problematisch met gamen, liever zit je onder de 20. Packet loss zou met de moderne verbindingen ook dicht bij de 0 moeten zitten, meer dan 2% duidt op problemen.

Wat voor verbinding heb je? Als je packet loss hoog is kan je contact op nemen met je ISP, zij kunnen dan waardes uitlezen uit je modem, als het packetloss daar ook hoog is kunnen ze een monteur aansturen.

Kan natuurlijk ook nog software zijn: torrents etc. Als je veel upload verkeer genereert dan blijft er maar weinig over voor je games en zal je dus uitval zien (en een verhoogde ping etc.)
Packets: Sent=6325, Received = 6324 , Lost = 1 (0% loss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:05:
[...]

Packets: Sent=6325, Received = 6324 , Lost = 1 (0% loss)
Als dat naar 8.8.8.8 is dan is je verbinding prima ;) Wat is je latency? ('time') Zie je latency spikes (dat het erg omhoog schiet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:07:
[...]

Als dat naar 8.8.8.8 is dan is je verbinding prima ;) Wat is je latency? ('time') Zie je latency spikes (dat het erg omhoog schiet)?
Hmm, Minimum = 9ms , Maximum = 14ms, average = 9ms. Dus er zijn een paar keer dat die even omhoog schiet maar dat is ook niet heel veel volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:10:
[...]

Hmm, Minimum = 9ms , Maximum = 14ms, average = 9ms. Dus er zijn een paar keer dat die even omhoog schiet maar dat is ook niet heel veel volgens mij
Ook dat zijn prachtige waarden.

Die waarden veranderen ook niet als het probleem zich voordoet? Dan denk ik namelijk dat het in het spel zelf zit (misschien maak je verbinding met een server in Amerika of zo, en werkt het daarom niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]

Die waarden veranderen ook niet als het probleem zich voordoet? Dan denk ik namelijk dat het in het spel zelf zit (misschien maak je verbinding met een server in Amerika of zo, en werkt het daarom niet goed)
Hmm... Ik speel ook wel is League of Legends op de Europa West server en daar gebeurt het ook dus dat lijkt me niet. Volgens mij ben ik een apart geval. Maar zou je me aanraden om misschien dan een netwerkkaart te kopen? En weet je misschien een goeie? Of is zo een USB naar Ethernet kabel ook gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:17:
[...]

Hmm... Ik speel ook wel is League of Legends op de Europa West server en daar gebeurt het ook dus dat lijkt me niet. Volgens mij ben ik een apart geval. Maar zou je me aanraden om misschien dan een netwerkkaart te kopen? En weet je misschien een goeie? Of is zo een USB naar Ethernet kabel ook gewoon goed
Een nieuwe netwerkkaart gaat je niet helpen ;)
Heb je mobo bekeken, je hebt een intel chip, die staan bekend als de 'beste' in networking land. Je mobo is daarnaast ook nog is /nieuw/ dus de kans dat je nic stuk is is nihil (daarnaast wijzen de tests die je hebt uitgevoerd daar ook niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:13:
[...]

Dit.

Laat die ping lopen, ga gamen, zodra je last hebt van lag moet je je ping bekijken naar wat je latency doet.

Zoals gezegd gaat een nieuwe netwerkkaart je niet zomaar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:20:
[...]

Heb je mobo bekeken, je hebt een intel chip, die staan bekend als de 'beste' in networking land. Je mobo is daarnaast ook nog is /nieuw/ dus de kans dat je nic stuk is is nihil (daarnaast wijzen de tests die je hebt uitgevoerd daar ook niet op).
Trouwens dit gebeurde allemaal toen me internet het een keer niet deed. Toen haalde ik de kabel uit de router en toen deed ik hem er weer in. Normaal doet die het dan meestal weer en dat werkte ook. Maar sindsdien heb ik deze lagspikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 640541 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:30:
[...]

Trouwens dit gebeurde allemaal toen me internet het een keer niet deed. Toen haalde ik de kabel uit de router en toen deed ik hem er weer in. Normaal doet die het dan meestal weer en dat werkte ook. Maar sindsdien heb ik deze lagspikes
Welke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 10:22

Ron

heb je al eens geprobeerd om je router volledig uit te zetten (30s wachten) en 'm weer aan te zetten? 't kan ook nog zijn dat QOS je er uit trapt mocht dat aanstaan in je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 12:18
Als dit probleem voorkomt sinds je de kabel een keer uit de router hebt gehaald kan het goed zijn dat het daar aan ligt. Probeer eens een andere kabel uit, misschien helpt dat.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terror538 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:20:
[...]

Heb net zelfs een fabrieks herstel gedaan. En het werkt nog steeds niet. Maar ik heb wel wat bijzonders gemerkt.

Als 'de verbinding wegvalt' blijk ik geen gegevens te ontvangen, maar wel te versturen. Bijvoorbeeld mijn vrienden kunnen mij wel horen via Skype en ik hun niet. En ook in-game gebeurt dit. Alle andere spelers die bewegen bij mij dan niet, maar hun zien mij wel bewegen.
Pagina: 1