Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640541

Topicstarter
Probleem
Na mijn vorige post is het mij nog steeds niet gelukt om van mijn internet probleem af te komen.
Sinds een paar weken raakt mijn PC de verbinding om de paar minuten kwijt. Zonder iets te doen werkt hij wel weer naar een paar seconden. Ook het Internet icoontje rechtsonderin laat een rood kruisje zien dat er niks is verbonden. Is erg merkbaar bij het gamen maar ook bij het kijken van YouTube video's als die in een keer stopt met bufferen. Ethernet werkt niet maar WiFi werkt ook niet. Andere apparaten in het huis hebben er geen last van, alleen mijn PC. Heb al veel dingen geprobeerd en instellingen op mijn PC proberen aan te passen maar niks heeft tot nu toe gewerkt. Heb ook al met mijn provider (Fiber) gesproken maar die snappen er ook niks van.

Hoe ben ik verbonden
Vanuit onze glasvezel modem gaat er een rode Ethernet kabel in de LAN1 poort van onze FritzBox 7360. vanuit de LAN2 poort gaat er een kabel naar mijn PC. WiFi gaat via een switch naar een TImeCapsule. De Firmware van onze router IS bijgewerkt.
Mijn PC heeft een netwerk kaart die op de Gigabyte G1 Sniper B6 zit aangesloten. Verdere specificaties zijn volgens mij niet belangrijk.

Speciale aanmerkingen
Bij het gamen valt het erg op dat wanneer ik op een lange tijd achterelkaar doorspeel het internet er steeds vaker uit valt.

Dit gebeurt nu al zo een 3 weken en het is heel erg frustrerend. Hulp graag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom kun je niet gewoon verder gaan in je oude topic? Het voorkomt dubbele vragen enz.

Update je BIOS en met name eens je netwerkkaart driver.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:19
Kabel tussen pc en fritzbox al een keer vervangen door een andere? Al een keer een andere lan poort geprobeerd?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frostbite schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:30:
Waarom kun je niet gewoon verder gaan in je oude topic? Het voorkomt dubbele vragen enz.

Update je BIOS en met name eens je netwerkkaart driver.
Hmm goed dat je dit zegt, net geprobeerd mijn Realtek Driver te installeren maar dan krijg ik een probleem. Als die hem wil installeren staat er "The realtek Network Controller was not found. If deep sleep mode is enabled Please plug the cable." . Ook bij mijn Apparaat beheer staat hij er niet bij. Raar. Beetje rond gekeken op het internet , mensen zeggen dat ik mijn RAM er uit moet halen en er weer in. Ook niet gelukt... help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als er een rood kruisje door je netwerkkaart icoontje staat betekend dit veelal dat je netwerkkaart uitgeschakeld is. Dit kan worden veroorzaakt door of een corrupte driver, of een defecte netwerkkaart.
Om je netwerkkaart driver uit te kunnen sluiten: download de juiste drivers via de website van Gigabyte en verwijder hierna de netwerkkaart (incl drivers) uit apparaatbeheer. Hierna je PC rebooten. In principe installeert windows na de reboot automatisch je netwerkkaart, zo niet kan je deze zelf installeren dmv de gedownloade drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bart_GR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:59:
Als er een rood kruisje door je netwerkkaart icoontje staat betekend dit veelal dat je netwerkkaart uitgeschakeld is. Dit kan worden veroorzaakt door of een corrupte driver, of een defecte netwerkkaart.
Om je netwerkkaart driver uit te kunnen sluiten: download de juiste drivers via de website van Gigabyte en verwijder hierna de netwerkkaart (incl drivers) uit apparaatbeheer. Hierna je PC rebooten. In principe installeert windows na de reboot automatisch je netwerkkaart, zo niet kan je deze zelf installeren dmv de gedownloade drivers.
Hmm.. heb gedaan wat je zei maar zonder resultaat helaas. Ik weet 100% zeker dat ik eerst Realtek driver had maar die kan ik nu dus niet installeren. Ligt het daar aan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zie je de netwerkkaart wel in je bios staan onder devices o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
In je apparaatbeheer kijken of er een netwerkkaart vermeld staat.
Indien het een netwerkpoort is op je moederbord, download je de meest recente driver van de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bart_GR schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:10:
Zie je de netwerkkaart wel in je bios staan onder devices o.i.d. ?
Ja dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gadgeteer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:04:
In je apparaatbeheer kijken of er een netwerkkaart vermeld staat.
Indien het een netwerkpoort is op je moederbord, download je de meest recente driver van de website van de fabrikant.
Ja heb ik , maar daar ligt het sowieso niet aan. Want Ethernet en WiFi geven allebei hetzelfde probleem. Of het probleem zit in mijn PC of in de Router of de provider. Maar ik heb zelfs een fabrieksherstel gedaan op me PC en dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
1. Andere apparaten verliezen hun verbinding niet?
2. PC is hersteld naar factory defaults? (hoe?)
3. Zowel Wifi als LAN hebben probleem?

Zo begint het op een hardware probleem te lijken. Heb je je windows logs ook bekeken?
Of kan het zijn dat je last hebt van malware achtige troep?

Heb je al eens een compleet schone installatie gedaan? Ik bedoel dus door eerst je huidige installatie volledig te verwijderen? Als je herinstalleert over de bestaande installatie heen, hou je mogelijk foute instellingen, drivers en evt. aanwezige malware/virussen en andere troep.

Mocht een clean install ook niet helpen, dan zal je je hardware moeten gaat testen. Kun je niet een goedkoop netwerkkaartje bijprikken om daarmee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gadgeteer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:53:
1. Andere apparaten verliezen hun verbinding niet?
2. PC is hersteld naar factory defaults? (hoe?)
3. Zowel Wifi als LAN hebben probleem?

Zo begint het op een hardware probleem te lijken. Heb je je windows logs ook bekeken?
Of kan het zijn dat je last hebt van malware achtige troep?

Heb je al eens een compleet schone installatie gedaan? Ik bedoel dus door eerst je huidige installatie volledig te verwijderen? Als je herinstalleert over de bestaande installatie heen, hou je mogelijk foute instellingen, drivers en evt. aanwezige malware/virussen en andere troep.

Mocht een clean install ook niet helpen, dan zal je je hardware moeten gaat testen. Kun je niet een goedkoop netwerkkaartje bijprikken om daarmee te testen?
Jup alleen mijn PC heeft er last van. Ik heb zelf dus ook al een WiFi kaart gekocht want die had ik eerst neit, en dat helpt ook niet, ik moet misschien zo een clean install is gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clean install gedaan, eerst alles verwijderd van me schijven en windows geinstalleerd, en nee, ik heb het probleem nog steeds. Ligt dus waarschijnlijk aan de ISP of de router zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 640541 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:58:
[...]Hmm.. heb gedaan wat je zei maar zonder resultaat helaas. Ik weet 100% zeker dat ik eerst Realtek driver had maar die kan ik nu dus niet installeren. Ligt het daar aan misschien?
http://imgur.com/2Pzdenq
Hier staat een intel netwerkkaart
edit:

En euh, bij je moederbord staat Intel GbE LAN with CFOS internet accelerator software
Heb je dat CFOS geïnstalleerd? Dan heb je ws de boosdoener te pakken

[ Voor 19% gewijzigd door Brahiewahiewa op 05-05-2016 17:39 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:28:
[...]

http://imgur.com/2Pzdenq
Hier staat een intel netwerkkaart
edit:

En euh, bij je moederbord staat Intel GbE LAN with CFOS internet accelerator software
Heb je dat CFOS geïnstalleerd? Dan heb je ws de boosdoener te pakken
Bedankt voor het idee maar helaas ook niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat je router (fritzbox) nu als een switch zit aangesloten. Ik heb je andere topic niet gelezen, maar als je een ip adres krijgt krijg je dan een public of een private IP adres?
Pagina: 1