Oculus Rift retourneren voor S?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoi Tweakers,

Vorige week heb ik mijn Oculus Rift ontvangen en ik ben er blij mee :) ! Vandaag heb ik gezien dat er een Rift S aankomt. Mijn vraag is: zal ik de oude retourneren nu het nog kan voor de nieuwe?

Het verschil is naar mijn weten:
- inside-out tracking
- scherm een (marginaal?) hogere resolutie
- scherm is LCD ipv OLED en maar 80hz ipv 90hz
- 100 euro duurder
- betere pasvorm

Ik weet niet of de verbeteringen die 100 euro rechtvaardigt? Wat zouden jullie doen?

Dank allemaal!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 17:35

RKD

Castanje schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:07:
Hoi Tweakers,

Vorige week heb ik mijn Oculus Rift ontvangen en ik ben er blij mee :) ! Vandaag heb ik gezien dat er een Rift S aankomt. Mijn vraag is: zal ik de oude retourneren nu het nog kan voor de nieuwe?

Het verschil is naar mijn weten:
- inside-out tracking
- scherm een (marginaal?) hogere resolutie
- scherm is LCD ipv OLED en maar 80hz ipv 90hz
- 100 euro duurder
- betere pasvorm

Ik weet niet of de verbeteringen die 100 euro rechtvaardigt? Wat zouden jullie doen?

Dank allemaal!
Ik heb zelf de rift, ik ga denk ik zelf niet upgraden naar een S, zou eerder naar deze kijken:
nieuws: Windows Mixed Reality-headset HP Reverb heeft lcd's met 2160x2160 pix...

De upgrades van de S zijn minimaal en 80 ipv 90 hz merk je wel.

[ Voor 3% gewijzigd door RKD op 21-03-2019 22:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
RKD schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Ik heb zelf de rift, ik ga denk ik zelf niet upgraden naar een S, zou eerder naar deze kijken:
nieuws: Windows Mixed Reality-headset HP Reverb heeft lcd's met 2160x2160 pix...

De upgrades van de S zijn minimaal en 80 ipv 90 hz merk je wel.
Dank voor je antwoord! Die MR headset is dan wel weer te duur voor me. Maar ik denk inderdaad dat die 80fps ook te weinig is. Ik heb er met de 90 van de Rift al moeite mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens alle reviewers merken ze dat verschil niet. Nu denk ik zelf dat er iets teveel VR fanboys het bekeken hebben hoor, maar ik geloof wel dat de impact ervan beperkt is. Dat het nul is geloof ik niet. Zo'n HP Reverb is leuk als je een sim racer bent bijvoorbeeld, maar zijn tracking is beperkt met slechts twee camera's, zijn controllers zijn belabberd, en je hebt een veel zwaardere PC nodig als met een Rift.

Volgens een Duitste website werd het overigens €450, al heb ik nog nergens van Oculus zelf een prijs gezien. Helaas voor jou kan ik je geen duidelijk advies geven. Ik heb zelf een Rift, en als ik hem nu gratis voor een Rift S zou kunnen vervangen, weet ik niet wat ik zou doen. Als ik ook nog €100 moest bijbetalen denk ik niet dat ik het zou doen. Je krijgt een scherm wat meer pixels heeft (3 ipv 2 subpixels per pixel is het grootste verschil), en daardoor minder screendoor effect. De lenzen zijn ook beter, en hij schijnt beter te zitten. Daarentegen zullen de kleuren slechter zijn van de displays (zwart waardes zou ik me niet heel druk over maken, gezien die bij een Rift ook niet geweldig zijn), is de audio een achteruitgang, de refresh rate slechter, en is hij dus duurder.

Twee dingen die je misschien helpen de keuze te maken:
Met inside-out tracking heeft hij makkelijk roomscale, zonder ook potentiele USB problemen. Ik heb zelf front facing, en dan is het de vraag of jij gemakkelijk mogelijk in de toekomst een derde sensor achter je kan zetten (of met twee sensoren diagonaal), of dat dat eigenlijk niet te doen is qua kabels. Als je makkelijk drie sensors neer kan zetten dan voegt inside-out tracking weinig toe, anders is het wel mooi.

Welke IPD gebruik je? (Schuifje voor horizontale lens afstand). De Rift S heeft alleen software aanpassing, en dat schijnt gewoon heel erg beperkt te zijn. Ik heb de IPD schuif om een uiterste (minimum) staan, en dan is het erg de vraag of een Rift S een scherp beeld nog kan tonen.

Zie ook: [Oculus Rift] Ervaringen & Discussie