Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade-waardig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Webdevelopment, video encoding/decoding, gaming (Forza Horizon 4/5>, GTA V, Steam, ..), Linux - moet compatible zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Wil max. rond de 400/500 euro investeren, lager is beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ Limited Edition€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US€ 0,-€ 0,-
2Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 67,47€ 134,94
1Corsair RM550x Zwart€ 109,95€ 109,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 121,-€ 121,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,66€ 162,66
1NZXT H200i Wit/Zwart€ 104,63€ 104,63
1NZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,14

Geen gekke dingen, enkel één NVMe en één SSD voor games (beide heb ik al). Verder was ik aan het denken aan een MB met Wifi ingebouwd (ter vervanging router). Liefst één met de laatste Wifi standaard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor moederbord het liefste ASUS, al sta ik open voor advies hierin. :)
Na lange tijd Intel, wil ik nu AMD een kans geven met een hexacore of meer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stil tijdens idle/normaal gebruik (komt op bureau), redelijk zuinig en M-ITX formaat.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
In de toekomst wellicht.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb totaal geen verstand van waterkoeling, dit zou mijn eerste PC zijn met. Als ik heb het goed heb is enkel de Kraken X52 compatible met deze kast, klopt dit?

Ook is dit de eerste met raam en met een kat erbij. :9
Hopelijk blijft zij van de spullen af, al zou er wel eventueel bovenop mogen komen (kan dat 4kg?).

Verder is de vraag of het een upgrade is van een i5-6400, maar aangezien deze nu nog iets van waarde heeft, wil ik beide verkopen en bijleggen aan mijn systeem. Meestal doe ik met een build max. 4 jaar.

Beste antwoord (via HollowGamer op 20-06-2019 21:40)

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:23:
@Yorick90 Ik ga de streams eens bekijken. :)

@DanDGT Het is meer dat ik nu nog mijn spullen tweedehands kan verkopen en deze kan bijleggen aan mijn nieuw systeem. Spullen zijn nu 3,5 jaar oud.
Yes ik snap je redenatie maar financieel lijkt het me dan alsnog logischer om te wachten aangezien je nieuwe set waarschijnlijk sneller minder waard wordt dan wat je nu hebt liggen.

Het is een waardige upgrade hoor, zou alleen zonde zijn als je er weinig van gaat merken omdat je 6400 misschien nog prima uit de voeten kan met wat jij ermee doet.

Alle reacties

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:04:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Webdevelopment, video encoding/decoding, gaming (Forza Horizon 4/5>, GTA V, Steam, ..), Linux - moet compatible zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Wil max. rond de 400/500 euro investeren, lager is beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
#ProductPrijsSubtotaal
2Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 67,47€ 134,94

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,14

Geen gekke dingen, enkel één NVMe en één SSD voor games (beide heb ik al). Verder was ik aan het denken aan een MB met Wifi ingebouwd (ter vervanging router). Liefst één met de laatste Wifi standaard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor moederbord het liefste ASUS, al sta ik open voor advies hierin. :)
Na lange tijd Intel, wil ik nu AMD een kans geven met een hexacore of meer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Stil tijdens idle/normaal gebruik (komt op bureau), redelijk zuinig en M-ITX formaat.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
In de toekomst wellicht.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb totaal geen verstand van waterkoeling, dit zou mijn eerste PC zijn met. Als ik heb het goed heb is enkel de Kraken X52 compatible met deze kast, klopt dit?

Ook is dit de eerste met raam en met een kat erbij. :9
Hopelijk blijft zij van de spullen af, al zou er wel eventueel bovenop mogen komen (kan dat 4kg?).

Verder is de vraag of het een upgrade is van een i5-6400, maar aangezien deze nu nog iets van waarde heeft, wil ik beide verkopen en bijleggen aan mijn systeem. Meestal doe ik met een build max. 4 jaar.
Hi! Allereerst gezien de eisen die je stelt aan het systeem denk ik dat je met 400~500 net iets te kort gaat komen. Het klopt dat de NZXT X52 past in de kast die je graag wilt. (240mm Radiator+fans).
Als ik je eisen in een lijstje zet krijg je de volgende kosten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG Strix B450-I Gaming€ 150,99€ 150,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 67,47€ 67,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,60

Het kan goedkoper, door bijvoorbeeld nog even verder te gamen met 1x 8 GB. (Tegenwoordig is 16GB RAM een betere oplossing) Ik heb begrepen dat je er al 1 van 8GB hebt, dus koop er bijvoorbeeld 1 bij (2x8GB)

Het ASUS mITX bordje is aardig prijzig, je geeft aan graag Asus te willen maar die komen ook met een prijskaartje :) Wel wifi aan boord en 2x M.2 slot. ASRock en MSI hebben iets goedkopere mobo's beschikbaar.

Dus aan jou de keuze, wil je graag je wensen aanhouden of wil je liever aan het budget gebonden blijven? Dan moeten er wat concessies gedaan worden...

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als je nu een i5-6400 heb dan zou ik nog een generatie skippen en wachten op de nieuw Ryzen of een prijsdaling van de huidige CPU's.

Een NVMe SSD heeft geen enkele meerwaarde voor games. Je bent nog altijd het beste af met iets zoals een Crucial MX500 of iets derdelijks.
pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB

Als je al een beperkt budget hebt en je gaat eventueel misschien (waarschijnlijk niet) overclocken in de toekomst. Dan snap ik helemaal niet waarom je dat geld gaat uitgeven aan het uitzicht van je PC... bij mijn weten kijk je tijdens het gamen/werken vooral naar je monitor...

• HollowGamer
  • Niet online
@Yorick90 Het zijn 2 reepjes van 8GB. :)
Ik vroeg mij wel af of deze compatible zouden zijn, aangezien dit met XMP is en bij de Ryzen spreken over PC4-23466 (DDR4-2933).

In het verleden heb ik ASRock en MSI gehad, over beide was ik helaas niet super tevreden. Zo brak er bij de ASRock een SATA-poort en bij de MSI waren veel opstart problemen. Dat is alweer 10 jaar geleden, maar daarvoor geef ik liever iets meer uit aan een ASUS-board.

De voeding (die is nog geen jaar oud) en geheugen neem ik mee (als dat kan), verder verkoop ik mijn
Skylake systeem (verwacht niet super veel), vandaar dat ik zo rond die prijs probeer uit te komen.

@Inrage Is er een nieuwe Ryzen op komst? :)
Ik volg het (hardware) nieuws niet zo, ik zit meer aan de software kant zeg maar.

Voor te gamen gebruik ik momenteel precies die SSD (Crucial MX500 - 512GB), eventueel met die NVMe die ik meeneem, zou ik goed moeten zitten. Storage voor data doe ik namelijk op de NAS, dus enkel voor gaming en kleine VM's zou ik die interne ruimte nodig hebben.

Om eerlijk te zijn ben ik best iemand die houd van eye-candy. Mijn laatste build heeft bijvoorbeeld wel LEDs, maar heb ik destijds geen glazen zijkant kozen, iets dat ik nog altijd vrij jammer vind. Ook vind ik cable management in mijn huidige kast best slordig/rommelig. Een mooie kast op het bureau zou ik tof vinden en leuk staan op mijn bureau. :)

Aangezien ik dus voor een nieuwe kast ga, wil ik overwegen om ook de onderdelen dan maar te upgraden zodat hij voorlopig niet uitelkaar hoeft*.

Tevens heb ik nu een aparte router staan, iets dat vrij lelijk en energie slurpt.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 21-03-2019 11:13 ]

• Yorick90
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:11:
@Yorick90 Het zijn 2 reepjes van 8GB. :)
Ik vroeg mij wel af of deze compatible zouden zijn, aangezien dit met XMP is en bij de Ryzen spreken over PC4-23466 (DDR4-2933).

In het verleden heb ik ASRock en MSI gehad, over beide was ik helaas niet super tevreden. Zo brak er bij de ASRock een SATA-poort en bij de MSI waren veel opstart problemen. Dat is alweer 10 jaar geleden, maar daarvoor geef ik liever iets meer uit aan een ASUS-board.
Oh de link naar de pricewatch was 1x8 maar maakt verder niet uit. ;) Heb een post gevonden op reddit; https://www.reddit.com/r/...ucial_ballistix_on_ryzen/
Misschien hier even lezen. Zie zo snel geen problemen.

• HollowGamer
  • Niet online
@Yorick90 Thanks, zo te zien kan ik het geheugen meenemen. :)

Ik vond wel nog deze:
https://wccftech.com/amd-...ailer-ryzen-9-3850x-leak/

Ik het ziet er naar uit dat ik even beter kan wachten tot de Ryzen 3 3300?

• Yorick90
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:43:
Ik ben erop aan het wachten, "moet" mijn pc ook gedeeltelijk gaan vervangen. 7nm CPU's...ik vind het een interessante ontwikkeling. Alleen ben ik nog wel een klein beetje sceptisch over de prestaties, dus ik ben heel erg benieuwd naar de eerste benchmarks.
Als je het leuk vind, AMD op CES met de nieuwe Ryzen 3000: YouTube: AMD Ryzen 3000 announced in CES 2019, Benchmarked on Cinebench

• DanDGT
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:43:
@Yorick90 Thanks, zo te zien kan ik het geheugen meenemen. :)

Ik vond wel nog deze:
https://wccftech.com/amd-...ailer-ryzen-9-3850x-leak/

Komt je 6400 nu nog goed mee? Dan zou ik lekker wachten. Pas upgraden als je het nodig hebt, want tegen die tijd is er inderdaad alweer betere hardware uit.

Je kunt natuurlijk wel gewoon alvast je case vervangen. Eventueel verruil je je moederbord voor een mini-itx via v&a als je nu op atx zit. Ik zou in ieder geval niet alleen je hele systeem upgraden omdat je een nieuwe kast wilt.

• HollowGamer
  • Niet online

@DanDGT Het is meer dat ik nu nog mijn spullen tweedehands kan verkopen en deze kan bijleggen aan mijn nieuw systeem. Spullen zijn nu 3,5 jaar oud.

Acties:
  • Beste antwoord

• DanDGT
HollowGamer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:23:

Yes ik snap je redenatie maar financieel lijkt het me dan alsnog logischer om te wachten aangezien je nieuwe set waarschijnlijk sneller minder waard wordt dan wat je nu hebt liggen.

Het is een waardige upgrade hoor, zou alleen zonde zijn als je er weinig van gaat merken omdat je 6400 misschien nog prima uit de voeten kan met wat jij ermee doet.
Pagina: 1