Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
4k HDR mediaspeler die ten minste DTS HD-MA en dolby True-HD kan afspelen (DTS-X en Dolby Atmos mag maar is niet noodzakelijk)
De mediaspeler moet een USB3.0 poort hebben want ik wil lokale films afspelen en dat gaat niet lukken met USB2.0

Wat is je budget?
Ik hoop onder de €200 te blijven maar aangezien ik dit apparaat met moeite kan vinden ga ik ervan uit dat het duurder wordt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil lokale 4k films gaan afspelen met deze mediaspeler. Ik wil dus 4k HDR films op een harde schijf zetten en deze dan met de mediaspeler gaan afspelen. Deze films zijn te zwaar voor een USB2.0 aansluting dus het is echt noodzakelijk dat er een USB3.0 aansluiting in zit. Ik heb een degelijke surround set die tot en met DTS-HDMA en Dolby True-HD aankan, dus hij moet ook minimaal die codecs af kunnen spelen.
Het is uiteraard belangrijk dat de mediaspeler de 4K HDR films soepel en zonder stotteren kan afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Nvidia shield is naar mijn idee het enige apparaat dat aan deze eisen voldoet. Maar ik heb die game streaming dingen niet nodig, ik wil hem puur en alleen voor lokale films gaan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:26

Nibbz

Postmaster General

Een 2e hands pctje zou dit ook kunnen, desnoods met een pci -> usb3.0 kaartje erbij in prikken. Het geheel is wel 'iets' groter dan een shield :p.

edit:
heb hier al een aantal jaren een htpc staan (doet eigenlijk hetzelfde als wat je nodig hebt in je TS). Maar zit er toch aan te denken om die te vervangen met een shield.. doet hetzelfde, kan desnoods ook een toetsenbord / touchpad aan voor browsen, maar een stuk kleiner. en afstandsbediening :). mooi apparaatje!

[ Voor 52% gewijzigd door Nibbz op 20-03-2019 22:47 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees inderdaad dat de shield de enige optie is.
Dat wordt even flink in de buidel tasten, maar dan kunnen we er waarschijnlijk wel weer een aantal jaren tegen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017, Remote only) Zwart 16GB
Zonder game controller, houd je nog een euro over ook.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:30:
Ik zoek een?
[i]Deze films zijn te zwaar voor een USB2.0 aansluting dus het is echt noodzakelijk dat er een USB3.0 aansluiting in zit.
USB 2.0 gaat theoretisch tot 480Mb, en praktisch tot rond 280 Mb. Er zijn op dit moment niet veel films die uberhaupt in de buurt van die limiet komen (naast een paar test-bestanden als Jellyfish).

Maar het kan natuurlijk zijn dat dat in de toekomst verandert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als over het netwerk afspelen ook een optie is, passen er meer mediaspelers bij je wensen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:47
Neem gewoon de Vero 4k+ (Topic op Tweakers), doet alles wat je wenst! Heeft USB 2, maar zelfs de grootste 4K file die ik heb, doet het prima via die interface.

3D Print Service || Activated Carbon

Pagina: 1