Toon posts:

Cat 6 kabels maar trage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb alle cat 5 kabels vervangen door cat 6, om een internetsnelheid van 200 mb/s te halen. Toch blijft hij steken op 94 mb/s. Het gaat om een zelfgemaakte cat 6 kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb ook de contactdoos in de muur vervangen voor een nieuwe waar duidelijk cat 6 op staat. Als ik een niet-zelfgemaakte cat 6 kabel gebruik kom ik wel aan de 200 mb/s. Ik heb alle kleuren in de juiste volgorde aangesloten en alles volgens de instructies gedaan.

Kan iemand me hiermee helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-03-2019 14:16)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-10 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:02:
Ik heb geen gebruik gemaakt van een kabeltester, wel weet ik zeker dat alle kleuren in de goede volgorde zitten. Via speedtest.net komt hij uit op een downloadsnelheid van 94.89 mbps.
Tsja, maar als een cat 6 kabel uit de fabriek bij jou wel 200 mb/s haalt, en je eigen gemaakte kabel niet, dan zit het in je kabel. Check of hij goed is aangeknepen / kleuren, of strip er even een paar centimeter vanaf en probeer opnieuw.

@ iedereen - TS vermeldt in zijn 1e post dat hij wel 200mb/s kan halen met een andere kabel. Dan is zijn internetpakket, apparatuur etc niet meer van belang.

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 20-03-2019 14:09 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kwaliteit van de kabel :? Heb je de zelfgemaakte kabel ook met een kabeltester getest om te kijken of alles goed is aangesloten :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:08
Welke snelheid geeft je computer aan voor de verbinding als je maar 94Mb/s haalt?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Zijn de kleuren goed gedaan? Goed aangedrukt? Anders blijf je steken op 100mb.

Zie ook zelfgekrimpte Cat5e kabel haalt maar 100mbps

[ Voor 45% gewijzigd door Nat-Water op 20-03-2019 14:02 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Wordt mbit en mb/s hier niet door elkaar gehaald?
Cat 5 = 1 gigabit = 125MB/s
Cat 7 = 10 gigabit = 1250MB/s

[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 20-03-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen gebruik gemaakt van een kabeltester, wel weet ik zeker dat alle kleuren in de goede volgorde zitten. Via speedtest.net komt hij uit op een downloadsnelheid van 94.89 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:28
Is alle apparatuur wel Gigabit? En wat is je maximaal haalbare internetsnelheid?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
Tsja, maar als een cat 6 kabel uit de fabriek bij jou wel 200 mb/s haalt, en je eigen gemaakte kabel niet, dan zit het in je kabel. Check of hij goed is aangeknepen / kleuren, of strip er even een paar centimeter vanaf en probeer opnieuw.

@ iedereen - TS vermeldt in zijn 1e post dat hij wel 200mb/s kan halen met een andere kabel. Dan is zijn internetpakket, apparatuur etc niet meer van belang.

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 20-03-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Speedtest.net is een website.
Test eerst je transfersnelheden eens lokaal tussen twee computers want als het probleem in je modem/internet aansluiting zit kan je met kabels spelen tot je een ons weegt.

Is alle netwerk hardware bijvoorbeeld gigabit capabel?
Wat voor internet pakket heb je? Gebruikt je het modem van de provider, welk modem is dit? Hangt er verder nog hardware aan? Kan de netwerkkaart in je computer die snelheden aan?
Er spelen nog te veel variabelen om iets zinnigs te roepen.

Edit:
Zie pas nu dat een fabriek af kabel wel je gewenste snelheid bied, dus het lijkt me evident dat er toch iets met je kabel aan de hand is.
Wat voor tang heb je gebruikt om de stekker te krimpen? Is dat zo'n ding die wat weg heeft van een notenkraker? Dat zijn naar mijn ervaring behoorlijke klotetangen namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2019 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:54:
Als ik een niet-zelfgemaakte cat 6 kabel gebruik kom ik wel aan de 200 mb/s.
Niet per ongeluk een CCA kabel gebruikt?

[ Voor 49% gewijzigd door ImNotnoa op 20-03-2019 14:14 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Waarschijnlijk werkt je kabel nu op 100Mbit/s, controleer de snelheid waarmee je NIC is verbonden :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Imnoa schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:09:
Niet per ongeluk een CCA kabel gebruikt?
CCA is niet zo boeiend, zeker op korte afstanden. Kant en klare patchkabels zijn in 99% van de gevallen sowieso CCA en laat die nou net wel >100Mbit doen bij TS ;)

Het wordt pas naar als ze CCS gebruikt hebben, dat doen ze nog wel eens voor de aderparen die alleen voor Gbit verbindingen gebruikt worden. Voor een patchkabeltje van 1 meter nog steeds niet zo'n issue, maar veel meer en je traint gewoon weer op 100Mbit in idd.

Gelukkig is dit met een sterke magneet makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:14:
[...]

CCA is niet zo boeiend, zeker op korte afstanden. Kant en klare patchkabels zijn in 99% van de gevallen sowieso CCA en laat die nou net wel >100Mbit doen bij TS ;)

Het wordt pas naar als ze CCS gebruikt hebben, dat doen ze nog wel eens voor de aderparen die alleen voor Gbit verbindingen gebruikt worden. Voor een patchkabeltje van 1 meter nog steeds niet zo'n issue, maar veel meer en je traint gewoon weer op 100Mbit in idd.

Gelukkig is dit met een sterke magneet makkelijk te testen.
Afbeeldingslocatie: https://netwerkproducten.com/content/cat6/kabeltest-koper-cca.jpg

Dit gevalletje Cat6 CCA faalt al bij 30 meter

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Tsja, maar als een cat 6 kabel uit de fabriek wel 200 mb/s haalt, en je eigen gemaakte kabel niet, dan zit het in je kabel. Check of hij goed is aangeknepen / kleuren, of strip er even een paar centimeter vanaf en probeer opnieuw.
Ik ga het inderdaad nog een keer opnieuw doen, zal de uitkomst hier posten.
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Speedtest.net is een website.
Test eerst je transfersnelheden eens lokaal tussen twee computers want als het probleem in je modem/internet aansluiting zit kan je met kabels spelen tot je een ons weegt.

Is alle netwerk hardware bijvoorbeeld gigabit capabel?
Wat voor internet pakket heb je? Gebruikt je het modem van de provider, welk modem is dit? Hangt er verder nog hardware aan? Kan de netwerkkaart in je computer die snelheden aan?
Er spelen nog te veel variabelen om iets zinnigs te roepen.
Alle hardware is gigabit capabel, heb een internetpakket met downloadsnelheid: 200 Mbit/s en uploadsnelheid: 20 Mbit/s.

De netwerkkaart in mijn computer heeft als maximum 1,0 Gbps.

Dit is de kabel die ik gebruikt heb: https://www.kabeldirect.n...abel%2050m%20op%20rol%20&

De lengte is ongeveer 15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:20:
[...]

[...]

Alle hardware is gigabit capabel, heb een internetpakket met downloadsnelheid: 200 Mbit/s en uploadsnelheid: 20 Mbit/s.

Dit is de kabel die ik gebruikt heb: https://www.kabeldirect.n...abel%2050m%20op%20rol%20&

Met wat voor tang krimp je de stekker op de kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 18:54

BioHazard

*\o/*

Destijds een CAT6 kabel geknepen waarbij ik de getwiste paartjes uiteindelijk iets te ver uit elkaar heb gehaald, met als resultaat 100mbit. Toen opnieuw geknepen en de paartjes gedraaid laten zitten, tot in het kopje nog zowat. Daarna had ik wel gigabit. Wel wat lastig aanknijpen met zo weinig speling. :P

Geen idee of dit voor jou situatie ook op gaat, maar dit was mijn ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door BioHazard op 20-03-2019 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:54:
Mijn vraag

Ik heb alle cat 5 kabels vervangen door cat 6, om een internetsnelheid van 200 mb/s te halen. Toch blijft hij steken op 94 mb/s. Het gaat om een zelfgemaakte cat 6 kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb ook de contactdoos in de muur vervangen voor een nieuwe waar duidelijk cat 6 op staat. Als ik een niet-zelfgemaakte cat 6 kabel gebruik kom ik wel aan de 200 mb/s. Ik heb alle kleuren in de juiste volgorde aangesloten en alles volgens de instructies gedaan.

Kan iemand me hiermee helpen?
dus blauw en blauw-wit zitten op de middelste twee pootjes?
Want daarna is het een kwestie van alle 8 de aders even controleren (met een multimeter bijvoorbeeld)

This behaviour is most probably caused by a breach in some of your pairs. That's why auto-negotiation falls back to 100BaseT (bij gigabit worden alle 8 ipv 4 draadjes gebruikt).
Over de cat-5 had je ook gewoon gigabit moeten kunnen halen overigens.

Heb je de juiste RJ45 stekkertjes? voor solid en stranded heb je verschillende stekkertjes. Hoewel het vaak gewoon helpt om er een nieuwe aan te knijpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Meester_J op 20-03-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:20:
[...]

[...]

Je hebt een soepele kabel gebruikt en die afgemonteerd op wandcontactdozen? Dat lijkt me geen recept voor succes. Knijp er eens gewoon stekkertjes aan en kijk of dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Toch testen, heb ik ook gehad. Bleek er toch een kabeltje nèt niet goed contact te maken. Afgeknipt, opnieuw gestript en gemaakt en voila alles werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb gebruik gemaakt van een kabeltester, en zag dat het lag aan het deel in het wandcontact.
Hier heb ik een deel van de kabel afgeknipt en opnieuw gestript en aangesloten, en nu heb ik wel de volledige internetsnelheid. Misschien dat het eerste deel van de kabel deels beschadigd was door het door de buizen trekken van de kabel.

Bedankt voor alle reacties en jullie goede hulp!
Pagina: 1