Vraag

• XxfreakysmilexX
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-03-2019
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc wil ik gamen en tekenen via tekenprogramma's, autocad, revit, sketch up.

[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil ermee gamen en kunnen tekenen via de bovenstaande programma's.

[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 euro

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximum is ongeveer 1500 euro

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een widescreen monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
het nodige, een eis is wel een SSD en een sata en 16 gb ram.

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf samenstellen
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. NVT

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? NVT
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.NVT

Ga je overklokken? Nee, heb gehoord dat dit van de levensduur af gaat.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Standaard is al goed zat!

Wat verwacht je van ons?
Een goed advies voor een optimale pc prijs/kwaliteit.

De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil het nieuwste en beste oplossing.

Dit is wat ik nu zelf heb gekozen:

- MSI MAG Z390 TOMAHAWK, socket 1151 moederbord
- Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
- be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler
- Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen
- GIGABYTE GeForce RTX 2070 Windforce 8G grafische kaart
- Cooler Master MasterBox MB600L gun metal tower-behuizing
- Seasonic Focus Plus Gold 750W, 750 Watt voeding
- Crucial BX500, 480 GB SSD
- WD Blue, 1 TB Harde schijf
- LG GH24NSD1 dvd-brander

Kosten: 1434,-
zou dit goedkoper kunnen :D

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:03
Welke games ga je spelen, met welke instellingen? Een 750 Watt voeding is overkill, 450 Watt zou voldoende moeten zijn. Een Z390 moederbord is bedoeld voor overklokken, dat kan goedkoper.
Heb je al naar het voorstel in de laatste Best Buy guide gekeken, zou dat systeem voldoen?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 18:44
De 9e generatie Intel CPUs zijn ook al uit, heb je daar ook naar gekeken?
De 2TB HDDs hebben een betere prijs/capaciteit verhouding, let erop dat je een 7200 rpm schijf neemt.
Is er plek voor een DVD brander in die kast? Er zijn ook externe DVD branders.
Let op de formatting van je topicstart (TS), verwijder de voorbeeldantwoorden en los de html tags op ([b] en [i]).

• XxfreakysmilexX
Speedqber,

Kunt u mogelijk voor mij een pc samenstellen met een i9, voor de beste prijs, de 2070 mag erin zitten maar ook de 2060.

Zou u dat voor mij kunnen doen?

• SpeedQber
Wij stellen geen kant-en-klare systemen samen op Tweakers, eigen inzet is een vereiste.
Je topicstart is redelijk compleet, maar beantwoord wel even de vragen die gesteld zijn.
Let erop dat een i9 iets anders is dan een 9e generatie i-serie. Je hebt bv de i9-8950HK, wat een 8e generatie i9 is, en de i5-9400F, wat een 9e generatie i5 is. Die laatste lijkt me prima om een systeem omheen te bouwen.
Zet je lijstje ook even in de Pricewatch, dan zie je ook meteen de totale kosten + bezorgkosten.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:05
Heb je de desktop best buy guide al eens bekeken? Daar heb je met jouw wensen meer dan genoeg aan.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2019

[Voor 44% gewijzigd door untflanked op 20-03-2019 13:09]

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 08:35
B
Dit is de pc die ik zou gaan kopen met jouw budget. Hiermee kan je lekker snel werken in Revit en ook gamen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 459,05€ 459,05
1MSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 374,99€ 374,99
1Fractal Design Define S€ 68,90€ 68,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,05€ 48,05
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB€ 164,99€ 164,99
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,88

• XxfreakysmilexX
Bedankt voor jullie reacties.
Een goede samenstelling en als ik toch een RTX 2070 Windforce erin wil hebben?
Wat werkt het dan het beste samen?

En als ik na verloop van tijd de pc wel wil overclocken?

• SpeedQber
Je hebt de vragen nog niet beantwoord, dus we kunnen weinig zeggen over 2070 vs 2060. Het ligt aan de resolutie, games en gewenste fps.
Je kan nog een M.2 SATA SSD nemen, misschien is Autocad een van de weinige toepassingen waarvoor een NVME SSD beter is, maar dat zal je even moeten opzoeken.
Overklokken kan met een K CPU en een Z390 moederbord.

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 08:17
XxfreakysmilexX schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:12:
Bedankt voor jullie reacties.
Een goede samenstelling en als ik toch een RTX 2070 Windforce erin wil hebben?
Wat werkt het dan het beste samen?

En als ik na verloop van tijd de pc wel wil overclocken?
Hoi, volgens hardware info zijn de kenmerken voor een snelle stabiele game computer NIET het mobo, maar processor, werkgeheugen en gpu , het mobo wordt aangemerkt als een kaart waar je "dingetjes in prikt "?!! 650 watt voeding is meer als genoeg dan ben je stabiel. geheugen minimaal 16 gig, 3200 hrz, of hoger ..maar dat is info van hardware info, hier zitten meer experts dus sccs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee