Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc wil ik gamen en tekenen via tekenprogramma's, autocad, revit, sketch up.
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil ermee gamen en kunnen tekenen via de bovenstaande programma's.
[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 euro
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximum is ongeveer 1500 euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een widescreen monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
het nodige, een eis is wel een SSD en een sata en 16 gb ram.
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf samenstellen
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. NVT
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? NVT
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.NVT
Ga je overklokken? Nee, heb gehoord dat dit van de levensduur af gaat.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Standaard is al goed zat!
Wat verwacht je van ons?
Een goed advies voor een optimale pc prijs/kwaliteit.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil het nieuwste en beste oplossing.
Dit is wat ik nu zelf heb gekozen:
- MSI MAG Z390 TOMAHAWK, socket 1151 moederbord
- Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
- be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler
- Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen
- GIGABYTE GeForce RTX 2070 Windforce 8G grafische kaart
- Cooler Master MasterBox MB600L gun metal tower-behuizing
- Seasonic Focus Plus Gold 750W, 750 Watt voeding
- Crucial BX500, 480 GB SSD
- WD Blue, 1 TB Harde schijf
- LG GH24NSD1 dvd-brander
Kosten: 1434,-
zou dit goedkoper kunnen
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze pc wil ik gamen en tekenen via tekenprogramma's, autocad, revit, sketch up.
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil ermee gamen en kunnen tekenen via de bovenstaande programma's.
[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 euro
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximum is ongeveer 1500 euro
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een widescreen monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
het nodige, een eis is wel een SSD en een sata en 16 gb ram.
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf samenstellen
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. NVT
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? NVT
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.NVT
Ga je overklokken? Nee, heb gehoord dat dit van de levensduur af gaat.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Standaard is al goed zat!
Wat verwacht je van ons?
Een goed advies voor een optimale pc prijs/kwaliteit.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil het nieuwste en beste oplossing.
Dit is wat ik nu zelf heb gekozen:
- MSI MAG Z390 TOMAHAWK, socket 1151 moederbord
- Intel® Core i7-8700, 3,2 GHZ (4,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
- be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler
- Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen
- GIGABYTE GeForce RTX 2070 Windforce 8G grafische kaart
- Cooler Master MasterBox MB600L gun metal tower-behuizing
- Seasonic Focus Plus Gold 750W, 750 Watt voeding
- Crucial BX500, 480 GB SSD
- WD Blue, 1 TB Harde schijf
- LG GH24NSD1 dvd-brander